whahaquote:Op zaterdag 6 november 2010 00:18 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat waren dat voor debielen opeens in het vorige deel? Iemand ergens een blikje mongolen geopend.
kijk pagina 12 van de vorigequote:
http://www.defensie.nl/mi(...)terdam_stopt_piratenquote:Hr. Ms. Amsterdam stopt piraten
5 november 2010, 17.19 uur
Hr. Ms. Amsterdam heeft vandaag in de omgeving van de Somalische oostkust een groep piraten tot stoppen gebracht. Bij deze actie is een Lynx boordhelikopter ingezet, evenals het boardingteam bestaande uit mariniers van de maritime special operation forces (MARSOF).
De helikopter ontdekte tijdens een patrouillevlucht twee snel varende skiffs met aan boord mensen, ladders en brandstofvaten. Dat maakte duidelijk dat het piraten betrof. Twee zogenoemde Rigid Hull Inflatable Boats (RHIBs) met boardingteam zijn vervolgens te water gelaten om de zeerovers te stoppen.
Waarschuwingsschoten
De Lynx dirigeerde beide RHIBs naar de laatst bekende positie van de skiffs, die op de vlucht sloegen. De helikopter dwong de piraten te stoppen via een radio-oproep, maar toen dit werd genegeerd met waarschuwingsschoten waarop de skiffs van koers wijzigden richting strand. Daar lieten de zeerovers hun vaartuigen achter en wisten te ontkomen. Beide RHIBs keerden onverrichter zake terug naar Hr. Ms. Amsterdam. Wel zijn de Somaliers gestoord bij hun illegale activiteiten en worden de komende tijd door eenheden van EUNAVFOR in de gaten gehouden.
Hr. Ms. Amsterdam
Fast Combat Support Ship Hr. Ms. Amsterdam vaart onder het commando van kapitein-luitenant ter zee G.H. Nijenhuis. Hij voert tijdens de EUNAVFOR antipiraterij-operatie Atalanta het bevel over 172 bemanningsleden, onder wie 23 officieren, 69 onderofficieren en 80 schepelingen. Het schip heeft een waterverplaatsing van 17.040 ton en heeft een lengte van 167 meter.
HAHAHAHHAHAHAHAHA.quote:Op zaterdag 6 november 2010 11:14 schreef sp3c het volgende:
ik ben de baas hier he dus je mot lachen
Marechaussees vanwege drugs op Curaçao opgepaktquote:Twee marechaussees zijn maandagochtend op Curaçao opgepakt. Het tweetal wordt er van verdacht de Opiumwet overtreden te hebben. Dat laat de marechaussee weten.
De twee, van 20 en 23 jaar oud, zijn opgepakt op basis van binnengekomen informatie. De zaak wordt verder onderzocht. Meer informatie is niet bekendgemaakt.
Hij zat inderdaad op zo'n klein verkenningstankje. Maar in welke functie zou ik niet weten.quote:Op maandag 15 november 2010 08:00 schreef Bouke-p het volgende:
Blunt was ook geen kapitein, maar een tankcommandant/sgt bij de cav. volgens mij(meen zoits gezien te hebben in top gear)
Of Telegraaf-berichtgeving geschreven door journalisten die zich niet laten tegenhouden door enige vorm van kennis. Ook niet onaannemelijk.quote:Op maandag 15 november 2010 16:47 schreef Lightning_NL het volgende:
Met andere woorden: Die kerel heeft een beetje heel erg last van 'grootheidswaanzin'.
was jij niet anti defensie(kan het fout hebben hoor, tis nog vroeg)?quote:Op donderdag 18 november 2010 20:13 schreef Sloggi het volgende:
Publieksvriendelijk zegt 'ie? Ik wil wel eens een stukje in een tank rijden.
Nee, niet bepaald. Wat mij betreft is Defensie samen met onderwijs het enige departement waar geld bij komt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 03:45 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
was jij niet anti defensie(kan het fout hebben hoor, tis nog vroeg)?
Was dat niet die northface? Of hoe die naam ook alweer was.quote:Op vrijdag 19 november 2010 03:45 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
was jij niet anti defensie(kan het fout hebben hoor, tis nog vroeg)?
Wel typisch nederlands, allemaal tegen defensie en t kan best minder enz enz en toch zijn de open dagen altijd zo ongeveer de drukst bezochte evenementen van nederland
A) De ministerquote:Wie is verantwoordelijk voor dit bijna-failliet?
Ik denk dat Hans Hillen er niet zoveel aan kan doen..quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
A) De het ministerie
B) De het ministerie
C) De het ministerie
Wie van de drie?
Maar hij geeft wel Defensie de schuld van de problemen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:46 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik denk dat Hans Hillen er niet zoveel aan kan doen..
De minister als in: alle ministers van Defensie onder wie dit heeft plaatsgevonden. En ook Hillen is verantwoordelijk, hoewel niet schuldig; hij is politiek verantwoordelijk voor het beleid en falen van zijn voorgangers.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:46 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik denk dat Hans Hillen er niet zoveel aan kan doen..
omdat je ze nog niet geplaatst hebtquote:Op vrijdag 19 november 2010 08:40 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom staan in dit topic niet de berichten over de bezuinigingen? Het bericht dat wellicht 10000 banen zullen verdwijnen bij defensie is interessanter dan alle vorige nieuwsberichten bij elkaar.
quote:Kamermeerderheid tegen enquête Defensiebeleid
Uitgegeven: 19 november 2010 12:39
Laatst gewijzigd: 19 november 2010 12:39
DEN HAAG - In de Tweede Kamer bestaat onvoldoende steun voor een parlementaire enquête naar het beleid van het ministerie van Defensie.
© Ministerie van Defensie
De PvdA wil dit zwaarste onderzoeksmiddel van het parlement inzetten om te achterhalen wie verantwoordelijk is voor het ''financiële wanbeleid'' bij het departement.
Maar in elk geval de regeringspartijen VVD en CDA, gedoogpartner PVV en de ChristenUnie voelen niets voor een parlementaire enquête hiernaar. Dat hebben woordvoerders van deze partijen vrijdag laten weten.
'Lijken'
Donderdag bleek dat de bezuinigingen bij Defensie de komende jaren zullen oplopen tot zeker 1 miljard euro en dat er 10.000 banen moeten verdwijnen. PvdA-Tweede Kamerlid Angelien Eijsink toonde zich onthutst over de ''lijken'' die volgens haar nu uit de kast komen.
© ANP
Reken daar maar niet opquote:Op vrijdag 19 november 2010 12:56 schreef Cobra4 het volgende:
Nou daar gaan we dan...........
Tijd voor een mailtje naar Eijsink om te vragen of ze de opgelegde bezuinigingen ook gaan onderzoeken.
Maar ik ga het haar wel vragen. Ik ga vanavond een mail sturen.quote:
Laat het ons weten, ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:04 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar ik ga het haar wel vragen. Ik ga vanavond een mail sturen.
Thx. Als ik straks op het werk ben ga ik aan de slag.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:08 schreef ErwinRommel het volgende:
@Cobra, heb haar site via tweedekamer.nl al voor je opgezocht
http://www.tweedekamer.nl(...)_catharina/index.jsp
Overleden militair terug in Nederlandquote:Op woensdag 17 november 2010 19:03 schreef Eraser127 het volgende:
Nederlandse militair overleden in Tarin Kowt
SGP is totaal niet mijn partij, maar ze hebben het mbt defensie wel het beste voor.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:26 schreef Cobra4 het volgende:
Al een medestander in de kamer:
keesvdstaaij Voorstel PvdA Defensie-enquête klinkt als een losse flodder. Kaalslag is gevolg van absurd hoge bezuinigingen door opeenvolgende kabinetten.
Wat had ze erover te zeggen?quote:
Ze probeerde haar kwats verhaal over de noodzaak van een enquete duidelijk te maken. Maar ze kreeg niet echt de kans. Pauw, Witteman en Wester lieten geen spaan heel van haar verhaal.quote:
Heb je haar al een mail gestuurd?quote:Op woensdag 24 november 2010 10:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ze probeerde haar kwats verhaal over de noodzaak van een enquete duidelijk te maken. Maar ze kreeg niet echt de kans. Pauw, Witteman en Wester lieten geen spaan heel van haar verhaal.
Ja, en (tadaa!!) nog geen reactie.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb je haar al een mail gestuurd?
Was te verwachten....quote:Op woensdag 24 november 2010 10:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, en (tadaa!!) nog geen reactie.
Als ik een mail had verzonden met mijn goedkeuring voor de enquete had ik vast al een kado bon als bedankje gehad.quote:
hahahaha, jaja, ff paaien.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als ik een mail had verzonden met mijn goedkeuring voor de enquete had ik vast al een kado bon als bedankje gehad.
Ik denk niet dat ik die ga krijgen. Blijkbaar heeft nog niemand binnen de PvdA de cursus "omgaan met teleurstellingen" gevolgd.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hahahaha, jaja, ff paaien.
Nee, serieus, hoop dat ze snel met een reactie komen.
En ze is toch zo begaan met de militairen.........NOT. Zodra het in haar eigen plaatje past zet ze haar en vele andere politici principes aan de kant.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:06 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik die ga krijgen. Blijkbaar heeft nog niemand binnen de PvdA de cursus "omgaan met teleurstellingen" gevolgd.
Geen verder commentaar noodzakelijk.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En ze is toch zo begaan met de militairen.........NOT. Zodra het in haar eigen plaatje past zet ze haar en vele andere politici principes aan de kant.
Alleen CU en SGP willen meer geld voor Defensie.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:30 schreef Vortix het volgende:
Als ze werkelijk zo begaan was met het lot van militairen was ze geen lid geweest van een partij die het gepast vind om lekker effe meer dan een miljard euro te bezuinigen op de organisatie.
Maar goed zoveel partijen die daar niet voor zijn zijn er tegenwoordig niet meer te vinden, zowel links als rechts is het armoe troef...
Als militair zou je haast alleen daarom al op de CU en SGP gaan stemmen.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:32 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Alleen CU en SGP willen meer geld voor Defensie.
Bij mij ook niet hoor, totaal nietquote:Op woensdag 24 november 2010 12:16 schreef Vortix het volgende:
CU en SGP sluiten voor de rest voor geen meter aan bij hoe ik tegenover het leven sta (hoewel de CU op sommige punten nog wel op mijn sympathie kan rekenen) dus dat was destijds niet echt een optie voor mij
..Ik vertrouw het nog steeds nietquote:Op woensdag 24 november 2010 03:02 schreef Cobra4 het volgende:
Zuid-Korea en VS samen tegen Noord-Korea
WASHINGTON - Militaire leiders van de Verenigde Staten en Zuid-Korea hebben dinsdag afgesproken gezamenlijk op te trekken bij een eventuele respons op de Noord-Koreaanse beschietingen. Dat heeft het Amerikaanse ministerie van Defensie, het Pentagon, dinsdag naar buiten gebracht.
De Amerikaanse minister van Defensie Robert Gates noemde de Noord-Koreaanse aanval van een Zuid-Koreaans eilandje een schending van het staakt-het-vuren. Hij zei dat tegen zijn Zuid-Koreaanse collega tijdens een telefonisch onderhoud. Beiden kwamen overeen dat „hun ministeries nauw met elkaar in contact moeten blijven en elk antwoord op deze Noord-Koreaanse agressie moeten coördineren”. Gates prees „de terughoudendheid” van Zuid-Korea.
Het Pentagon meldde eerder op de dag dat Washington zich hard gaat maken voor een „gepaste en gezamenlijke” respons.
bron: www.telegraaf.nl
Ik denk dat het dan inderdaad een zaak voor de NAVO wordt.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:49 schreef Vronsky het volgende:
[..]
..Ik vertrouw het nog steeds niet, ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen, denk dat de nieuwe brandhaard gevonden is. :/
En ik durf er geld op te verwedden dat indien er IETS gebeurt: Gaan wij daar ook naartoe.
Het is al sinds 1950-1953 een brandhaard. Die oorlog daar is officieel nooit opgehouden. Ik denk dus ook niet dat het echt gaat ontsporen, gewoon weer het zoveelste incidentje.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:49 schreef Vronsky het volgende:
[..]
..Ik vertrouw het nog steeds niet, ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen, denk dat de nieuwe brandhaard gevonden is. :/
En ik durf er geld op te verwedden dat indien er IETS gebeurt: Gaan wij daar ook naartoe.
Wij hebben toentertijd een verdrag getekend hierover, moet het denk ik even opzoeken.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:15 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom zouden WIJ naar Korea moeten gaan? Dat kunnen we helemaal niet aan. Dat zou echt een kansloze missie zijn. Tenzij wij gaan om de boel weer een beetje op te bouwen nadat de USA er een aantal maanden eroverheen is gegaan.
Tegen de tijd dat Nederland en een dergelijke beslissing heeft genomen en de scheepjes aankomen in ZK is er nog weinig van NK over.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Sowieso te weinig mensen. Te weinig materiaal. Ik vraag me sowieso af hoe we al onze shit op een beetje fatsoenlijke manier allemaal die kant op krijgen. En dan nog, Noord Korea bestaat uit allemaal ingebouwde forten overal. Ze hebben natuurlijk wel oude rommel, in het algemeen, maar ze hebben er verdomd veel van en ze hebben decennia gehad om alles in te graven en te verbergen. Tel daarbij een gehersenspoelde bevolking op... Welke aan de andere kant super arm is en ondervoed... Misschien een voordeel voor ons. Ik heb geen idee hoe loyaal ze nou zijn. Mja, dan nog. ALS we er al naartoe zouden gaan om een of andere reden, dan zie ik ons daar alleen maar het broodnodige humanitaire werk een aantal maanden ná de shock 'n awe doen.
Waarom hebben wij een verplichting? We zijn toen onder dreiging ,van stopzetting van Marshall hulp, gegaan.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:20 schreef Vronsky het volgende:
Dat dus.. er zitten goede en slechte punten aan, wij hebben naar mijn weten ook een verplichting om terug naar Korea te gaan.
Hoop in ieder geval dat er niemand een domme beslissing maakt, want dit kan heel erg slecht uitpakken indien er iets verkeerds gaat.
Een amerikaan gaat er oogoperaties uitvoeren en filmt dit stiekem. Word een documentaire van gemaakt. Bij het afhalen van het verband bedanken ze de dokter niet. Ze gaan het portret van de dictator bedanken.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Sowieso te weinig mensen. Te weinig materiaal. Ik vraag me sowieso af hoe we al onze shit op een beetje fatsoenlijke manier allemaal die kant op krijgen. En dan nog, Noord Korea bestaat uit allemaal ingebouwde forten overal. Ze hebben natuurlijk wel oude rommel, in het algemeen, maar ze hebben er verdomd veel van en ze hebben decennia gehad om alles in te graven en te verbergen. Tel daarbij een gehersenspoelde bevolking op... Welke aan de andere kant super arm is en ondervoed... Misschien een voordeel voor ons. Ik heb geen idee hoe loyaal ze nou zijn. Mja, dan nog. ALS we er al naartoe zouden gaan om een of andere reden, dan zie ik ons daar alleen maar het broodnodige humanitaire werk een aantal maanden ná de shock 'n awe doen.
ah weer 1 die het leger wil afschaffen omdat we te klein zijnquote:Op woensdag 24 november 2010 18:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja... Aan één of een paar van die schepen gaan we ook echt heel veel hebben
En wie zijn 'we'?quote:Op woensdag 24 november 2010 18:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja... Aan één of een paar van die schepen gaan we ook echt heel veel hebben
Dit. Er gebeurt geen moer.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:06 schreef sp3c het volgende:
Noord Korea heeft helemaal geen waarde voor het Zuiden, enige wat het ze op kan leveren is 100 km2 verpauperd grondgebied en 25 miljoen uitgehongerde straatarme onderdanen
Zuid Korea daarentegen is 1 van de rijkste landen ter wereld
waarom zouden ze in vredesnaam die ingegraven spulletjes aanvallen?
als het Noorden iets wil gaan graaien dan kunnen ze dat niet vanuit hun ingebouwde fortjes gaan doen en als ze de DMZ oversteken gaan ze allemaal dood.
het is een patstelling, er gebeurt helemaal niets
misschien schieten de Zuid Koreanen ook ergens iets in brand als ze dat al niet gedaan hebben (er zou wel teruggeschoten zijn)
Waar slaat deze belachelijke opmerking op? Where's your head at??? Je bent gewoon van de pot gerukt als je denkt dat een paar bootjes van ons daar iets kunnen gaan uitmaken.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
ah weer 1 die het leger wil afschaffen omdat we te klein zijn
ow sorry, ik dacht dat je guus muisarm was, die gebruikt dat argument altijd om tegen te zijnquote:Op woensdag 24 november 2010 18:49 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Waar slaat deze belachelijke opmerking op? Where's your head at???
dat is het punt toch nietquote:Je bent gewoon van de pot gerukt als je denkt dat een paar bootjes van ons daar iets kunnen gaan uitmaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |