http://www.nu.nl/economie(...)ijk-16-november.htmlquote:ZOETERMEER - De postbodes van TNT leggen waarschijnlijk dinsdag 16 november het werk voor 24 uur neer. Donderdag houden de bonden actieoverleg en dan komt die datum op tafel, zo heeft Abvakabo FNV laten weten.
Het postbedrijf verwacht dat het aantal gedwongen ontslagen beperkt blijft tot 3100, maar dat vinden de vakbonden te veel.Zij willen dat TNT de reorganisatie geleidelijker uitvoert en het aantal gedwongen ontslagen nog verder beperkt.
De bonden stuurden het postbedrijf vorige week een ultimatum, dat op 8 november afloopt. De actie kan nog worden afgewend als TNT voor die datum op de eisen ingaat. Tot nu toe heeft het postbedrijf nog niet op het ultimatum gereageerd, aldus Abvakabo.
de enigste manier om goed te staken is in december bij de kerstpost.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:16 schreef Yi-Long het volgende:
Eigenlijk een staking van niets, als je ziet hoe de bestuurders de zakken vullen terwijl ze de vaste werknemers zo keihard naaien...
Als consument zit je uiteraard niet op zo'n staking te wachten, maar ik heb er in dit geval alle begrip voor. Sowieso is de laatste tijd de kwaliteit van TNT erg achteruit gegaan ivm enkele jaren geleden.
bezorg jij dan mijn Voetbal international, die ik graag op de wc leestquote:Op donderdag 4 november 2010 15:51 schreef Biogarde het volgende:
Gewoon stoppen met papieren post. Wil je iets melden, mail me maar.
En wat als de internetproviders dan gaan staken?quote:Op donderdag 4 november 2010 15:51 schreef Biogarde het volgende:
of de Questquote:Op donderdag 4 november 2010 15:55 schreef macca728 het volgende:
![]()
[..]
bezorg jij dan mijn Voetbal international, die ik graag op de wc leest
Dan gaan hun klanten naar de concurrent.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:57 schreef Frutsel het volgende:
En wat als de internetproviders dan gaan staken?
Ja en? Moeten ze dan maar stug doorgaan en een eventueel faillissement op de koop toe nemen?quote:Op donderdag 4 november 2010 14:58 schreef motorbloempje het volgende:
en terecht! Schandalig hoe ze met trouwe vaste werknemers omgaan die er vaak al langer dan 25 jaar werken..... bah!
Beebie laptop en online. Veel actueler.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:55 schreef macca728 het volgende:
![]()
[..]
bezorg jij dan mijn Voetbal international, die ik graag op de wc leest
Wat een compleet onzin argument is dat zeg. En hoe dan online bestellingen ontvangen? Hoe dan pakketjes sturen naar je oma in Amerika? Hoe dan iemand een tastbare felicitatie toesturen? Hoe dan belastingdienstbrieven sturen naar digibeten?quote:Op donderdag 4 november 2010 15:51 schreef Biogarde het volgende:
Wat niet is kan nog komenquote:Op donderdag 4 november 2010 19:07 schreef EilandjeOnline het volgende:
"Waarom staken ze niet tijdens de kerstperiode, dat heeft veel meer impact!!!"
Mensen die het nodig vinden om te staken malen daar niet om hoor. Die gaan net zo lang door tot ze hun zin krijgen en iedereen op straat staat.quote:Op donderdag 4 november 2010 17:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja en? Moeten ze dan maar stug doorgaan en een eventueel faillissement op de koop toe nemen?
Dan staat iedereen op straat.
Welkom in 2010, hoop dat je het naar je zin hebt.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:29 schreef idiot---boy het volgende:
[..]
Wat een compleet onzin argument is dat zeg. En hoe dan online bestellingen ontvangen? Hoe dan pakketjes sturen naar je oma in Amerika? Hoe dan iemand een tastbare felicitatie toesturen? Hoe dan belastingdienstbrieven sturen naar digibeten?
Stoere praat, besef eerst maar eens dat mensen met staken het voor elkaar hebben gekregen dat jij straks een uitkering krijgt en normale mensen een goed loon en goede arbeidsvoorwaardenquote:Op donderdag 4 november 2010 21:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mensen die het nodig vinden om te staken malen daar niet om hoor. Die gaan net zo lang door tot ze hun zin krijgen en iedereen op straat staat.
Vandaar ook dat staken totaal zinloos is en nooit iets oplevert. Per direct afschaffen en strafbaar stellen dus. En mensen die tijd hebben om te staken zijn blijkbaar niet zo bezig met het werk, dus die kunnen ook meteen op de lijst voor ontslag. Scheelt een stuk.
wel kreten slaken, maar niet ingaan op een goed argument ?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:07 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Welkom in 2010, hoop dat je het naar je zin hebt.
Gelukkig heb ik een goede baan en van mijn leven nog geen dag gestaakt. Staken is per definitie zinloos er zijn zat andere manieren om dingen gedaan te krijgen.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Stoere praat, besef eerst maar eens dat mensen met staken het voor elkaar hebben gekregen dat jij straks een uitkering krijgt en normale mensen een goed loon en goede arbeidsvoorwaarden
Learn your history, dan mag je meepraten
Het is bij uitstek het beste pressiemiddel van de bond tegen een bedrijf. Alleen draait het bij TNT echt om de marginale winsten dus denk ik dat zo'n 24-uursstaking van dusdanige invloed is dat er nog veel meer mensen uit gegooid worden. Uiteindelijk trekt de TNT toch aan het langste eind.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een goede baan en van mijn leven nog geen dag gestaakt. Staken is per definitie zinloos er zijn zat andere manieren om dingen gedaan te krijgen.
Ga eens googlelen en besef eens dat je je goede baan mede te danken heb aan stakingen in het verledenquote:Op donderdag 4 november 2010 22:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een goede baan en van mijn leven nog geen dag gestaakt. Staken is per definitie zinloos er zijn zat andere manieren om dingen gedaan te krijgen.
Op 1000 manieren zonder dat daar TNT aan te pas komt.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
wel kreten slaken, maar niet ingaan op een goed argument ?
Hoe krijg ik mijn pakjs thuis ?
Hoe krijgt een bedrijf jouw bestellingen bij jou ?
Hoe krijg je provider jouw modem naar jouw huis zodat je onzin kan praten ?
Het postbezorgbedrijf is ten dode opgeschreven , dat weet men als sinds de internetbubble.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:13 schreef Mendeljev het volgende:
Bij een marginaal postbedrijf als TNT is een 24-uursstaking voldoende om weer 0.3% van het bestand er uit te kieperen. Het is allemaal vreslijk voor die mensen maar ook de TNT moet kosten-efficient aan de slag. Het is geen liefdadigheidsinstelling..
Alleenn wordt nu duur personeel vervangen door goedkoop personeelquote:Op donderdag 4 november 2010 22:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het postbezorgbedrijf is ten dode opgeschreven , dat weet men als sinds de internetbubble dagelijks.
Alleen pakketjes bezorgen en aangetekende brieven blijven over
nee een ander postbedrijf zeker, die zijn betrouwbaar ....quote:Op donderdag 4 november 2010 22:17 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Op 1000 manieren zonder dat daar TNT aan te pas komt.
nou mijn bankafschriften en de salarisstrook gaan digitaal en alleen de polis van de verzekeringen is nog met de postquote:Op donderdag 4 november 2010 22:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Alleenn wordt nu duur personeel vervangen door goedkoop personeel
Werk is nauwelijks afgenomen hoor bij TNT de laatste jaren
Nee, aanbellende postbodes die je pakket neerdonderen ergens in de buurt van je voordeur en wegscheuren trekt volle zalen.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee een ander postbedrijf zeker, die zijn betrouwbaar ....
ja die van mij nietquote:Op donderdag 4 november 2010 22:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou mijn bankafschriften en de salarisstrook gaan digitaal en alleen de polis van de verzekeringen is nog met de post
Dit is klinklare onzin. De TNT heeft ten eerste al veel concurrentie erbij gekregen (Sandd enzovoorts). Daarnaast is er ook veel minder post door al die andere manieren van communiceren (mail, sms, hyves, facebook, enz)quote:Op donderdag 4 november 2010 22:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Alleenn wordt nu duur personeel vervangen door goedkoop personeel
Werk is nauwelijks afgenomen hoor bij TNT de laatste jaren
jij begrijpt nu waar goedkopere krachten toe leiden ? Was het TNT of een andere of kon je dat niet zien bij het wegscheurenquote:Op donderdag 4 november 2010 22:21 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Nee, aanbellende postbodes die je pakket neerdonderen ergens in de buurt van je voordeur en wegscheuren trekt volle zalen.
Ja, maar dat kan iedere malloot doen, dat is niet een specifiek iets van TNTquote:Op donderdag 4 november 2010 22:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja die van mij niet
je vergeet dat er ook veel dingen bij zijn gekomen, veel reclame drukwerk gaat nu ook via TNT, vroeger niet
oh daarom neemt TNT veel goedkopere mensen aan ?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:22 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dit is klinklare onzin. De TNT heeft ten eerste al veel concurrentie erbij gekregen (Sandd enzovoorts). Daarnaast is er ook veel minder post door al die andere manieren van communiceren (mail, sms, hyves, facebook, enz)
Je schiet door. Pakket hoort aan je deur afgegeven te worden. Daar betaal je 7 euro voor. Dat dat niet lukt omdat je personeel duur is, jammer voor je als bedrijf. Pakketten versturen is door de jaren heen ook duurder geworden, dus dat er minder aan verdienf zou worden gaat niet op.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij begrijpt nu waar goedkopere krachten toe leiden ? Was het TNT of een andere of kon je dat niet zien bij het wegscheuren
wat begrijp je niet aan : TNT heeft nu veel reclamewerk aangenomen, wat ze vroeger niet deden ?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:24 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan iedere malloot doen, dat is niet een specifiek iets van TNT
waar heb je het over ?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:25 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Je schiet door. Pakket hoort aan je deur afgegeven te worden. Daar betaal je 7 euro voor. Dat dat niet lukt omdat je personeel duur is, jammer voor je als bedrijf. Pakketten versturen is door de jaren heen ook duurder geworden, dus dat er minder aan verdienf zou worden gaat niet op.
Ze nemen goedkopere mensen aan omdat de fulltimers veels te veel geld kosten. De TNT moet concurreren met de Sandd enzovoorts die ook met goedkope part-timers werken.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
oh daarom neemt TNT veel goedkopere mensen aan ?
omdat ze daar geen werk voor hebben ? lekker efficient
We hebben het over TNT toch?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
waar heb je het over ?
Ja pakket hoort aan de deur af te worden gegeven.
Ik vraag of het TNT was die wegscheurde of een ander postbedrijf
Either way, goedkopere krachten (minder ervaring, opleiding etc) leidt tot slechtere kwaliteit
Zie Engeland, waar de post een rotzooi is geworden, Royal Mail
Ja en dat is het hele punt, geld, geen minder werk (althans niet zoveel als al je postbodes ontslaan)quote:Op donderdag 4 november 2010 22:32 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ze nemen goedkopere mensen aan omdat de fulltimers veels te veel geld kosten. De TNT moet concurreren met de Sandd enzovoorts die ook met goedkope part-timers werken.
Ze moeten wel. Komt allemaal door de marktwerking, vroeger was de postbode een ambtenaar. Nu moet alles zo goedkoop mogelijk.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja en dat is het hele punt, geld, geen minder werk (althans niet zoveel als al je postbodes ontslaan)
ALs jouw bedrijf jou zou ontslaan ogv geen werk meer en ze nemen nieuwe krachten aan voor jou, zal je je eigen ook flink genaaid voelen
Jij hebt het over en pakketje dat bij je deur wordt gegooid, ik vraag of dat TNT was of 1 van die andere postbedrijvenquote:Op donderdag 4 november 2010 22:34 schreef Biogarde het volgende:
[..]
We hebben het over TNT toch?
En goedkoop mag niet leiden tot slechtere kwaliteit. Want of je nou een pakket brengt wat 100 euro kostte of 7 euro, die gast in dat busje moet in beide gevallen dat pakket afgeven. Dus het gaat niet spontaan slechter wanneer het verschil 93 euro is.
Haha, het idee al
Dikgedrukte slaat wat betreft het afgeven van een pakket helemaal nergens op. Want dat blijft zaaddodend werk. Of je nou veel of weinig krigt.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij hebt het over en pakketje dat bij je deur wordt gegooid, ik vraag of dat TNT was of 1 van die andere postbedrijven
Iemand die meer ervaring heeft en hogere opleiding, levert betere kwaliteit werk en krijgt meer betaalt
Iemand die 8 uur werkt per week en al te laat is voor die dag zal het weinig kunnen schelen of jij je pakketje krijgt ja of nee, een jaar later (of korter) is hij toch weg
Precies en kwaliteit telt niet meer, de doodsteek voor de maatschappij uiteindelijk. Goedkoop is duurkoop.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:36 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ze moeten wel. Komt allemaal door de marktwerking, vroeger was de postbode een ambtenaar. Nu moet alles zo goedkoop mogelijk.
Helaas blijkt dat veel nieuwe postbezorgers het geen reet kan schelen of het pakket goed aankomt of niet.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:39 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Dikgedrukte slaat wat betreft het afgeven van een pakket helemaal nergens op. Want dat blijft zaaddodend werk. Of je nou veel of weinig krigt.
En iemand die bijvoorbeeld 20 jaar bij een pakketdienst werkt (TNT bijvoorbeeld) doet dat niet voor 7 euro per uur. Ja, in Polen.
Eigenlijk is dat best wel raar, want post bezorgen is toch niet echt iets ingewikkelds. Daarnaast is het niet zo dat goedkopere postbezorgers gelijk staat aan slecht werk. Zo'n bezorger kan net zo gemotiveerd zijn als een bode.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Precies en kwaliteit telt niet meer, de doodsteek voor de maatschappij uiteindelijk. Goedkoop is duurkoop.
Tuurlijk kan dat, alleen als jij een vaste baan hebt, goede voorwaarden, goed loon , zal je beter presteren dan wanneer je maar een contract hebt van 8-16 uur, waar TNT naar toe wilt.quote:Op donderdag 4 november 2010 23:11 schreef Morrigan het volgende:
Ze bezorgen dus folders, internetbestelling en zijn nog steeds op zoek naar personeel. Dan zou je toch denken dat er genoeg werkaanbod is.
[..]
Eigenlijk is dat best wel raar, want post bezorgen is toch niet echt iets ingewikkelds. Daarnaast is het niet zo dat goedkopere postbezorgers gelijk staat aan slecht werk. Zo'n bezorger kan net zo gemotiveerd zijn als een bode.
Ik heb anders geen klachten, al mijn pakketten zijn tot nu toe goed aangekomen, geen post kwijt geraakt en een brievenbus op iedere straathoek. En omdat ik in de "grote" stad woon ook een postkantoor op iedere straathoekquote:Op donderdag 4 november 2010 22:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zie Engeland, waar de post een rotzooi is geworden, Royal Mail
Dingen die in het verleden goed werkten hoeven tegenwoordig niet meer te werken. Destijds was de verhouding tussen werkgever en werknemer ook wel iets anders dan nu.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ga eens googlelen en besef eens dat je je goede baan mede te danken heb aan stakingen in het verleden
Alsof een verjaardagsmailtje zo bijzonder is. En hoe wil je dat nou gaan doen met online producten bestellen?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:17 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Op 1000 manieren zonder dat daar TNT aan te pas komt.
Waarom?quote:Op donderdag 4 november 2010 23:23 schreef macca728 het volgende:
Tuurlijk kan dat, alleen als jij een vaste baan hebt, goede voorwaarden, goed loon , zal je beter presteren dan wanneer je maar een contract hebt van 8-16 uur, waar TNT naar toe wilt.
al eerder uitgelegd, minder loon , jongere werknemers die dit alleen zien als een bijverdienste, binnen korte tijd weg zijn, dus weinig hart voor de zaak hebben cq minder ervaring in het bedrijf zelf. Dat zie je nu al in de kwaliteit van de bezorging, ook bij de concurrenten van TNT.quote:
Ik zie een heleboel mensen die op de ontslaglijst kunnen.quote:DEN HAAG (ANP) - De aangekondigde staking van postbodes op 16
november gaat door. Maandag om 12 uur verliep een ultimatum dat de
bonden aan TNT stelden.
Post- en pakjesbedrijf TNT en de vakbonden liggen op ramkoers over
de invulling van een omvangrijke reorganisatie bij het postbedrijf.
TNT geeft niet toe aan de voornaamste eis van de bonden om het
tempo van de reorganisatie te vertragen. De bonden hebben een
eerste 24-uursstaking voor 16 november aangekondigd .
TNT kwam op het laatste moment nog met een reactie op het
ultimatum, de bonden lieten bij monde van Abvakabo FNV weten de
staking door te zetten.
Je trekt gewoon een heel ander slag volk aan als je op of zelfs onder het minimumloon gaat betalen. Dat is toch niet zo moeilijk voor te stellen wel?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:36 schreef Biogarde het volgende:
En ook het sorteren van pakketten gaat niet ineens mis wanneer een kracht 2 euro per uur minder krijgt. Of steek je dan spontaan pakketten in brand? Want je kan ook gewoon ergens anders gaan werken, noem maar wat.
Onzin, de 'gewone Jan Lul" merkt dit niet eensquote:Op maandag 8 november 2010 12:38 schreef Stokstaart het volgende:
En wederom is de gewone Jan Lul die hier niets aan kan doen of mee te maken heeft de sigaar !
Zoals altijd bij stakingen. de mensen die je wil treffen tref je niet, de gewone burger heeft er overlast van en die kan er niets aan doenquote:Op maandag 8 november 2010 12:38 schreef Stokstaart het volgende:
En wederom is de gewone Jan Lul die hier niets aan kan doen of mee te maken heeft de sigaar !
Ze moeten niet staken, ze moeten gewoon doen waar ze voor betaald wordenquote:
AH folder ? Wat nu als je echt iets belangrijks per post verwacht op die dag ? Of een pakketje ?quote:Op maandag 8 november 2010 13:11 schreef lololo het volgende:
[..]
Onzin, de 'gewone Jan Lul" merkt dit niet eens. Ja, zijn ah-folder ligt op woensdag ipv dinsdag in de bus nu
![]()
Verder heeft ook de gewone Jan Lul hoogstwaarschijnlijk gestemd op een partij die deze liberalisering wel zag zitten. Toen TNT/PTT/TPG nog op een groot deel van de postmarkt een monopolie had was het zo'n beetje het beste postbedrijf ter wereld met een uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding
Er zijn vast genoeg mensen die wel een baan zoeken. Als we de stakers er uit zetten en vervangen door mensen die wel willen werken, is het hele probleem opgelost.quote:Op maandag 8 november 2010 14:43 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
AH folder ? Wat nu als je echt iets belangrijks per post verwacht op die dag ? Of een pakketje ?
TNT prijst zichzelf alleen maar verder uit de markt met dit soort publiek onvriendelijke acties .
Dan heb je pech, maar zoals ik al zei: ik verwacht dat 99,99% van het publiek er geen enkele hinder van ondervindtquote:Op maandag 8 november 2010 14:43 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
AH folder ? Wat nu als je echt iets belangrijks per post verwacht op die dag ? Of een pakketje ?
TNT prijst zichzelf alleen maar verder uit de markt met dit soort publiek onvriendelijke acties .
Die mensen rennen gillend weg als ze zien hoe je bij TNT behandelt wordt. Dat zien we nu ook al gebeuren bij uitzendkrachten en de goedkope 'postbezorgers'. Waarom denk je dat TNT vrijwel door het hele land te maken heeft met onderbezetting en er zoveel post niet op tijd bezorgd wordt? Het verloop onder die groepen is echt absurd hoog.quote:Op maandag 8 november 2010 14:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Er zijn vast genoeg mensen die wel een baan zoeken. Als we de stakers er uit zetten en vervangen door mensen die wel willen werken, is het hele probleem opgelost.
Hoe je bij TNT behandeld word? Net als elk ander bedrijf waar mensen werken. Je doet je werk en krijgt geld, simpel zat.quote:Op maandag 8 november 2010 14:56 schreef lololo het volgende:
[..]
Die mensen rennen gillend weg als ze zien hoe je bij TNT behandelt wordt. Dat zien we nu ook al gebeuren bij uitzendkrachten en de goedkope 'postbezorgers'. Waarom denk je dat TNT vrijwel door het hele land te maken heeft met onderbezetting en er zoveel post niet op tijd bezorgd wordt? Het verloop onder die groepen is echt absurd hoog.
Zoals ik al zei: goedkoop is duurkoop
Waar is die verwachting op gebaseerd?quote:Op maandag 8 november 2010 14:52 schreef lololo het volgende:
[..]
Dan heb je pech, maar zoals ik al zei: ik verwacht dat 99,99% van het publiek er geen enkele hinder van ondervindt![]()
Overigens heb ik geen idee of de pakketservice ook getroffen wordt door deze staking aangezien daar vooral zzp'ers werken zoals ik al eerder vertelde.
lekker kort door de bocht weerquote:Op maandag 8 november 2010 14:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hoe je bij TNT behandeld word? Net als elk ander bedrijf waar mensen werken. Je doet je werk en krijgt geld, simpel zat.
Pech ?quote:Op maandag 8 november 2010 14:52 schreef lololo het volgende:
[..]
Dan heb je pech, maar zoals ik al zei: ik verwacht dat 99,99% van het publiek er geen enkele hinder van ondervindt![]()
Overigens heb ik geen idee of de pakketservice ook getroffen wordt door deze staking aangezien daar vooral zzp'ers werken zoals ik al eerder vertelde.
Vast wel, maar wel de waarheidquote:
Dat is ook de bedoeling, anders hoef je niet te staken.quote:Op maandag 8 november 2010 14:43 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het probleem zit hem vooral in hoeveel werk je doet en hoeveel je daarvoor betaald krijgt. Die ratio bevalt veel mensen niet en dan gaan ze lopenquote:Op maandag 8 november 2010 14:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hoe je bij TNT behandeld word? Net als elk ander bedrijf waar mensen werken. Je doet je werk en krijgt geld, simpel zat.
Laat ze lekker de personen die hun CAO bepalen pesten . Waarom moet de gewone man altijd onderwerp zijn van de klachten van de andere gewone man ?quote:Op maandag 8 november 2010 15:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling, anders hoef je niet te staken.
Je AH folder kan je ook online kijken
Straks gaan ze met de kerst ook staken, dat zet pas zoden aan de dijk
Ervaringquote:Op maandag 8 november 2010 14:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waar is die verwachting op gebaseerd?
Jup, pech. Overigens is de schade te minimaliseren nu bekend is op welke dag er gestaakt gaat worden. Mocht het superbelangrijk zijn dan kan je altijd nog naar de concurrent stappen, al moeten weer niet teveel mensen/bedrijven dat doen want anders verzuipen die in de grote hoeveelheid en mag je blij zijn als het er een week later isquote:Op maandag 8 november 2010 15:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Pech ?
Pech mn reet . Als we allemaal lekker gaan staken wat voor teringzooi krijgen we dan in dit land ??
En terecht dan moeten ze dus gewoon een andere baan gaan zoeken. Zat mensen die wel willen werken voor dat tarief.quote:Op maandag 8 november 2010 15:07 schreef lololo het volgende:
[..]
Het probleem zit hem vooral in hoeveel werk je doet en hoeveel je daarvoor betaald krijgt. Die ratio bevalt veel mensen niet en dan gaan ze lopen
Vandaar dat het verloop zo groot is?quote:Op maandag 8 november 2010 15:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En terecht dan moeten ze dus gewoon een andere baan gaan zoeken. Zat mensen die wel willen werken voor dat tarief.
Tsja geen idee, dat zal andere oorzaken hebben. Mijn ex schoonvader was postbode en die verdiende toch echt gewoon een normaal salarisquote:Op maandag 8 november 2010 15:26 schreef lololo het volgende:
[..]
Vandaar dat het verloop zo groot is?
Het is natuurlijk een totaalpakketje van hoe je behandeld wordt idd, maar dat wuifde jij net nog achteloos weg. Arbeidsvoorwaarden spelen daar natuurlijk een grote rol in, evenals arbeidsomstandigheden. En beide zijn dus knudde als je nu bij TNT in dienst komt.quote:Op maandag 8 november 2010 15:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja geen idee, dat zal andere oorzaken hebben. Mijn ex schoonvader was postbode en die verdiende toch echt gewoon een normaal salaris
quote:Op woensdag 10 november 2010 16:23 schreef karr-1 het volgende:
Staan er vandaag advertenties in de krant van TNT waarin ze verontschuldigingen aanbieden voor het feit dat ze te lui personeel in dienst hebben dat op 16 november gaat staken.
Belachelijk dat ze het ook gewoon accepteren. Al die stakers ontslaan en vervangen door mensen die wel willen werken.
quote:Op woensdag 10 november 2010 16:23 schreef karr-1 het volgende:
Belachelijk dat ze het ook gewoon accepteren. Al die stakers ontslaan en vervangen door mensen die wel willen werken.
Bron: http://www.arbeidsrecht.nl/ar.asp?ArtId=341quote:blokje Werknemers, die aan een rechtmatig geachte staking deelnemen, kunnen niet disciplinair door hun werkgever gestraft worden en zij behoeven ook geen schadevergoedingsverplichting daarvan te vrezen, omdat de rechten en plichten uit de iao voor de duur van de staking geacht worden te zijn geschorst.
Die regeling mag dan ook per direct opgeheven wordenquote:Op woensdag 10 november 2010 16:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.arbeidsrecht.nl/ar.asp?ArtId=341
Dus
Die regeling hoort tot het Europees recht. Nederland kan dit neit eenzijdig opheffen.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die regeling mag dan ook per direct opgeheven worden
Niet dus. Ze willen stukpost invoeren bij de TNT. Dus dan baal je wel erg als je een buitenwijk hebt met maar 25 huizen, verspreid over 50km...quote:Op maandag 8 november 2010 14:59 schreef karr-1 het volgende:
Logisch dus dat mensen die er niets aan kunnen doen nu wel getroffen worden?quote:Op woensdag 10 november 2010 23:18 schreef boofer het volgende:
[..]
Niet dus. Ze willen stukpost invoeren bij de TNT. Dus dan baal je wel erg als je een buitenwijk hebt met maar 25 huizen, verspreid over 50km...
De meesten zullen met dit stukloon zelfs onder het minimumloon gaan verdienen!
Ik snap trouwens niet waarom een goed functionerend bedrijf zo naar de knoppen geholpen moest worden door de overheid. Dat er geconcureerd moet worden, kan goed zijn (ook al werkt het in het algemeen totaal niet). Maar dan moet je wel zorgen dat het ook echt daadwerkelijk gebeurd! Nu zijn we zo'n beetje het enige land dat de postmarkt liberaliseerd!!! De rest van europa houd lekker vast aan zijn staatssteun!
Nu wil TNT ook nog eens zijn postdivisie van het pakketjesgedeelte scheiden. Dit postgedeelte wordt dan overgenomen door een beleggingsfonds en zal keihard gesanneerd worden, waarna het verkocht wordt aan een concurent...
Logisch dus dat de werknemers in opstand komen!
nooit gehoord van de uitdrukking : je moet eieren breken om een omelet te bakken ?quote:Op donderdag 11 november 2010 11:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Logisch dus dat mensen die er niets aan kunnen doen nu wel getroffen worden?
ja en gelijk de slavernij weer invoeren, in een moeite geregeldquote:Op woensdag 10 november 2010 21:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die regeling mag dan ook per direct opgeheven worden
Jawel, maar de mensen treffen die er niets aan kunnen doen is totaal zinloos. Denken mensen nu echt dat TNT het beleid ineens gaat veranderen?quote:Op donderdag 11 november 2010 12:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
nooit gehoord van de uitdrukking : je moet eieren breken om een omelet te bakken ?
Dat is weer een hele andere stap. Ik heb het gevoel dat er tegenwoordig teveel en te vaak gestaakt word en meestal om totaal zinloze redenen.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja en gelijk de slavernij weer invoeren, in een moeite geregeld
Ik had het niet specifiek over de post, maar over elke staking. Er word te snel en te veel naar dit te zware instrument gegrepen, met vrijwel geen resultaten. Staken treft per definitie niet de groep die je moet hebben, maar altijd een groep mensen die er niets aan kunnen doen en die je ook niet kunnen helpen al zouden ze het willen.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Het is de eerste poststaking sinds 1983. Noem je dat teveel?
Vast wel, maar daar woon ik niet en daar gaat het dus ook niet omquote:Op donderdag 11 november 2010 14:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan ga maar niet naar Frankrijk of zelfs Wallonië. Daar wordt veel vaker gestaakt dan in Nederland.
welke stakingen heb je het dan over, waar mensen last van hadden ?quote:Op donderdag 11 november 2010 14:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel, maar daar woon ik niet en daar gaat het dus ook niet om
Ik woon er om de hoek dus voor mij is het wel een goede vergelijking.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel, maar daar woon ik niet en daar gaat het dus ook niet om
OV stakingen, scholierenstakingen, vuilnisstakingen en ga zo maar door.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
welke stakingen heb je het dan over, waar mensen last van hadden ?
volgens mij pas de eerste staking in jaren
en hoeveel last heb je ervan ? dat je brief een dag later komt ? Gebeurt wel meer
Het zal altijd een doelgroep treffen. Maar staken is een goed recht en dient ten alle tijden gerespecteerd te worden. Niet voor niets hebben generaties lang gevochten voor betere omstandighedenquote:Op donderdag 11 november 2010 16:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
OV stakingen, scholierenstakingen, vuilnisstakingen en ga zo maar door.
En het gaat me niet om die brief, het gaat erom dat het een verkeerde doelgroep treft
Het treft alleen de verkeerde groep en het word te veel en te vaak gebruikt. Het hoeft van mij niet geheel verboden te worden maar in ieder geval zwaar ingeperkt te worden. Wat alle generaties hiervoor bereikt hebben is prima, daar gaat het hier niet om.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:23 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het zal altijd een doelgroep treffen. Maar staken is een goed recht en dient ten alle tijden gerespecteerd te worden. Niet voor niets hebben generaties lang gevochten voor betere omstandigheden
Als je de schoonmakers als voorbeeld neemt, die waren al jaren bezig met onderhandelingen voor betere omstandigheden en meer loon dat niet meer dan terecht was. En met de post gaat het net zo. De maat is vol en dan rest niets anders dan staken.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het treft alleen de verkeerde groep en het word te veel en te vaak gebruikt. Het hoeft van mij niet geheel verboden te worden maar in ieder geval zwaar ingeperkt te worden. Wat alle generaties hiervoor bereikt hebben is prima, daar gaat het hier niet om.
er rest genoeg anders dan staken, men wil niets anders. Wat is er mis met een goed gesprek? Wat is er mis met de omstandigheden aanvaarden zoals ze zijn? TNT ontslaat echt niet voor de lol zoveel mensen.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als je de schoonmakers als voorbeeld neemt, die waren al jaren bezig met onderhandelingen voor betere omstandigheden en meer loon dat niet meer dan terecht was. En met de post gaat het net zo. De maat is vol en dan rest niets anders dan staken.
En hier in NL wordt staken echt als laatste redmiddel gebruikt. Dit is in andere landen wel ff anders.
Ja TNT ontslaat. Maar of het management hun beleid in al die jaren wel goed heeft gevoerd daar kraait geen haan naar. Trouwens als klant van TNT ben ik ook niet meer tevreden. De kwaliteit is slechter geworden door goedkope krachten die als vakantiewerk de post rondbrengen.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
er rest genoeg anders dan staken, men wil niets anders. Wat is er mis met een goed gesprek? Wat is er mis met de omstandigheden aanvaarden zoals ze zijn? TNT ontslaat echt niet voor de lol zoveel mensen.
Er is hier geen sprake van kinderarbeid, er is hier sprake van aanpassen aan de realiteit. Er word minder post verzonden en dus zijn er minder mensen nodig. Lijkt me vrij vanzelfsprekend. Dat niet iedereen het leuk vind om zijn of haar baan te verliezen is ook niet leuk, maar ik zie echt niet in wat je ermee bereikt om onschuldige burgers die er niets aan kunnen doen lastig te vallen met jou probleem.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:43 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ja TNT ontslaat. Maar of het management hun beleid in al die jaren wel goed heeft gevoerd daar kraait geen haan naar. Trouwens als klant van TNT ben ik ook niet meer tevreden. De kwaliteit is slechter geworden door goedkope krachten die als vakantiewerk de post rondbrengen.
Als je de omstandigheden aanvaard zoals ze zijn dan zou kinderarbeid nooit zijn verdwenen
Nee de realiteit is dat er vaste postbezorgers wegmoeten en nieuwe flex (goedkopere) postbezorgers worden aangenomen. Het lijkt mij helemaal niet vanzelfsprekend als tegen iedereen gezegd wordt dat ze op mogen rotten, terwijl er elke dag reclames zijn van kom bij TNT werkenquote:Op donderdag 11 november 2010 16:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Er is hier geen sprake van kinderarbeid, er is hier sprake van aanpassen aan de realiteit. Er word minder post verzonden en dus zijn er minder mensen nodig. Lijkt me vrij vanzelfsprekend. Dat niet iedereen het leuk vind om zijn of haar baan te verliezen is ook niet leuk, maar ik zie echt niet in wat je ermee bereikt om onschuldige burgers die er niets aan kunnen doen lastig te vallen met jou probleem.
Bezet het kantoor van de baas, mail de baas of wat dan ook, maar ga niet een groep mensen benadelen die part noch deel hebben in dit probleem.
Tja dit laat zien dat solidariteit verdwenen is die juist in de jaren 60-70-80 vanzelfsprekend waren. Ieder voor zich en god voor ons allen is nu het motto.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Er is hier geen sprake van kinderarbeid, er is hier sprake van aanpassen aan de realiteit. Er word minder post verzonden en dus zijn er minder mensen nodig. Lijkt me vrij vanzelfsprekend. Dat niet iedereen het leuk vind om zijn of haar baan te verliezen is ook niet leuk, maar ik zie echt niet in wat je ermee bereikt om onschuldige burgers die er niets aan kunnen doen lastig te vallen met jou probleem.
Bezet het kantoor van de baas, mail de baas of wat dan ook, maar ga niet een groep mensen benadelen die part noch deel hebben in dit probleem.
Daarnaast wordt het bedrijf kunstmatig opgesplitst zodat er geen werknemers overplaatsing kunnen aanvragen naar plekken waar er banen bijkomen. Het bedrijf maakt trouwens nog altijd forse winsten. Het gaat heus niet slecht met TNT. Het is gewoon een ordinaire poging mensen met een fatsoenlijk arbeitscontract te lozen en te vervangen door goedkope werknemers die op stukloon of een flutcontractje moeten werken.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee de realiteit is dat er vaste postbezorgers wegmoeten en nieuwe flex (goedkopere) postbezorgers worden aangenomen. Het lijkt mij helemaal niet vanzelfsprekend als tegen iedereen gezegd wordt dat ze op mogen rotten, terwijl er elke dag reclames zijn van kom bij TNT werken
quote:Op donderdag 4 november 2010 14:58 schreef motorbloempje het volgende:
en terecht! Schandalig hoe ze met trouwe vaste werknemers omgaan die er vaak al langer dan 25 jaar werken..... bah!
Ik ben ontzettend solidair met iedereen, maar we kunnen in de huidige tijd niet meer alles laten zoals het ooit was. Tijden veranderen en mensen zullen dus mee moeten veranderen. Bedrijven moeten zich aanpassen als ze willen blijven bestaan in deze tijd.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:05 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja dit laat zien dat solidariteit verdwenen is die juist in de jaren 60-70-80 vanzelfsprekend waren. Ieder voor zich en god voor ons allen is nu het motto.
Als er nooit gestaakt en vakbonden waren geweest had je misschien nu onder dezelfde omstandigheden gewerkt als in China. Maar goed als het aan de huidige generatie ligt dan maakt dat schijnbaar niets uit.
TNT had al jaren geleden moeten ingrijpen toen email etc opkwam. Maar schijnbaar heeft het management liggen pitten. Jarenlang hebben werknemers alles geslikt, ja zelfs inleveren van salaris. Nu is schijnbaar de maat vol.
Dat is het geschil ook helemaal niet. De vakbonden zien ook wel dat er wat moet veranderen. Het tempo waarin is alleen het punt.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben ontzettend solidair met iedereen, maar we kunnen in de huidige tijd niet meer alles laten zoals het ooit was. Tijden veranderen en mensen zullen dus mee moeten veranderen. Bedrijven moeten zich aanpassen als ze willen blijven bestaan in deze tijd.
Dus of je nou ineens zoveel duizend mensen ontslaat of uitgesmeerd over een x periode, wat is het verschil?quote:Op donderdag 11 november 2010 21:24 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat is het geschil ook helemaal niet. De vakbonden zien ook wel dat er wat moet veranderen. Het tempo waarin is alleen het punt.
Als dat goedkoper is dan mensen in vaste dienst, so be it. Ik ga er vanuit dat ze niet zomaar iedereen aannemen.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:06 schreef fs180 het volgende:
Collectief ontslag is goedkoper
Ik denk niet zoveer dat het ontslag in het verkeerde gat schiet, meer de wijze waarop:
vaste dient de deur uit en die worden vervangen voor tijdelijke ongeschoolde werkers (= de blowende scooterrijdende hangjeugd moet dus mijn documenten gaan bezorgen..).
Inderdaad kwaliteit doet er schijnbaar niet toe. Dat is wel duidelijk. Goedkoop is meestal duurkoop. Kijk ook maar eens in de bouw. Dat ik de laatste tijd meer poststukken in mijn brievenbus vindt die niet voor mij bestemd waren, daar doet TNT niets aan. En dan verwijt ik het niet de goede postbode, maar dat managers goedkope vakantie krachten inhuren die deze poststukken bezorgen.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als dat goedkoper is dan mensen in vaste dienst, so be it. Ik ga er vanuit dat ze niet zomaar iedereen aannemen.
Dat neem jij dus verkeerd aan.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als dat goedkoper is dan mensen in vaste dienst, so be it. Ik ga er vanuit dat ze niet zomaar iedereen aannemen.
Het verschil is dat er meer ouderen regulier afvloeien ivm pensioen. Het is uiterst zuur als je 2-3 jaar voor je pensioen wordt ontslagen omdat een of andere manager toevallig z'n aandeelhouders de vriend wil houden. Daarnaast krijg je meer mensen op een nette manier weg, bijv. door outplacement. En natuurlijk intern herplaatsen wat nu zo goed als niet gedaan wordt. (De outplacement kan ook een stuk beter.)quote:Dus of je nou ineens zoveel duizend mensen ontslaat of uitgesmeerd over een x periode, wat is het verschil?
Als de post echt drastisch omlaag gaat, moet TNT natuurlijk ook geen reclame maken om postbezorger te worden. Een groot deel van die fulltimers zijn toch binnen 10 jaar met pensioen. Geen mensen ontslaan en alleen bezorgers aannemen wanneer dat echt nodig is lijkt mij veel netter. De oudjes kunnen gewoon door blijven werken tot ze met pensioen gaan en daarna worden ingeruild voor een goedkope bezorger.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dat kun je aantonen neem ik aan?quote:Op donderdag 11 november 2010 22:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat neem jij dus verkeerd aan.
Zuur is het zeker, maar als het noodzakelijk is om als bedrijf te overleven zie ik echt het probleem niet. Het kan ons allemaal overkomen.quote:Het verschil is dat er meer ouderen regulier afvloeien ivm pensioen. Het is uiterst zuur als je 2-3 jaar voor je pensioen wordt ontslagen omdat een of andere manager toevallig z'n aandeelhouders de vriend wil houden. Daarnaast krijg je meer mensen op een nette manier weg, bijv. door outplacement. En natuurlijk intern herplaatsen wat nu zo goed als niet gedaan wordt. (De outplacement kan ook een stuk beter.)
Als ik de TNT brief lees die vandaag in diverse kranten staat, is er weinig tot geen plaats meer voor fulltime postbezorgers die ook dingen doen als sorteren etc. Aangezien dat allemaal geautomatiseerd gaat worden zijn er dus alleen nog mensen nodig voor het daadwerkelijke bezorgen. Een fulltime postbezorger is daar te duur voor, dat kan beter en goedkoper gedaan worden door mensen die een paar uur per dag of per week werken als bezorger.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:59 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als de post echt drastisch omlaag gaat, moet TNT natuurlijk ook geen reclame maken om postbezorger te worden. Een groot deel van die fulltimers zijn toch binnen 10 jaar met pensioen. Geen mensen ontslaan en alleen bezorgers aannemen wanneer dat echt nodig is lijkt mij veel netter. De oudjes kunnen gewoon door blijven werken tot ze met pensioen gaan en daarna worden ingeruild voor een goedkope bezorger.
Tuurlijk gaat het ten koste van de kwaliteit, TNT had ook gewoon een overheidsbedrijf moeten blijven. Betrouwbare post is essentieel voor de maatschappij.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:09 schreef bloodymary het volgende:
Toch is het erg jammer dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. Je hoort steeds meer verhalen van een berg post die ergens in een sloot is neergeflikkerd. Ik heb een praktijk aan huis in een klein dorp en tot vorig jaar, toen we altijd een vaste bezorger hadden liep alles perfect. En als ik eens naar klanten was dan wist die postbode spontaan bij wie hij pakjes e.d. veilig achter kon laten. Laatst vond ik na twee dagen op de oprit een pakje achter de vuilnisbak, inmiddels helemaal verregend.....
Kunnen wel, mogen niet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dat kun je aantonen neem ik aan?
Kortom, geen argument dusquote:
Als je werknemer bent bij een firma kun je niet alles zomaar op internet gooien. Jij denkt natuurlijk dat alle stakers moedwillig TNT naar de donder willen helpen, dat is helemaal niet zo. Het is het hogere managment dat dit doet.quote:
Dat ze het bedrijf naar de donder willen helpen moeten ze zelf weten, ik ben er alleen op tegen dat mensen benadeeld worden die er niets mee te maken hebben. En het is erg makkelijk om alles af te schuiven op het management natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:16 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als je werknemer bent bij een firma kun je niet alles zomaar op internet gooien. Jij denkt natuurlijk dat alle stakers moedwillig TNT naar de donder willen helpen, dat is helemaal niet zo. Het is het hogere managment dat dit doet.
Eerder is al geschreven dat de meerderheid die partijen in het zadel heeft geholpen die voor dezer rigoreuze privatisering gestemd hebben er wel mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat ze het bedrijf naar de donder willen helpen moeten ze zelf weten, ik ben er alleen op tegen dat mensen benadeeld worden die er niets mee te maken hebben. En het is erg makkelijk om alles af te schuiven op het management natuurlijk.
Kortom het is normaal om onschuldige burgers te benadelen op grond van wat ze gestemd hebben?quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Eerder is al geschreven dat de meerderheid die partijen in het zadel heeft geholpen die voor dezer rigoreuze privatisering gestemd hebben er wel mee te maken heeft.
Dit +1. Het doet me deugd dat iemand een bedrijf heeft die voor kwaliteit staat.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:58 schreef bloodymary het volgende:
Ik heb zelf een bedrijf waarbij deadlines vaak een grote rol spelen, dus denk dat ik er meer door geraakt wordt dan de meeste onschuldige burgers, maar vindt het prima wat ze doen die staking. Een goede manier om aandacht te vragen en ik hoop ook echt voor ze dat het helpt. Dan komt dat uiteindelijk de kwaliteit van de postbezorging te goede.
Als je kwaliteit wil leveren bezorg je post en op tijd.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:07 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit +1. Het doet me deugd dat iemand een bedrijf heeft die voor kwaliteit staat.
Op tijd bezorgen mag niet van de baas. Dus moeten we afdwingen dat we dat in de toekomst mogen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je kwaliteit wil leveren bezorg je post en op tijd.
Dus verliezen TNTers hun banen en gaan klanten naar de concurrent en dus het probleem.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:25 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Op tijd bezorgen mag niet van de baas. Dus moeten we afdwingen dat we dat in de toekomst mogen.
Kwaliteit is meer dan dat. Ook de juiste post bezorgen. Ik krijg steeds meer post in mijn brievenbus gedeponeerd die niet voor mij bestemd is. Steeds heb ik het dan zelf opgelost door ook ff de naam te lezen op het poststuk. Maar ik zal TNT in de toekomst helpen. De volgende keer wanneer er fout bezorgd wordt, pleur ik het poststuk de vuilnisbak in.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Precies. Daar ligt de kern van het probleem. De vaste postbodes willen dolgraag dat de klanten bij TNT blijven. De postbodes ervaren aan den lijve dat de kwaliteit die ze kunnen leveren achteruit gaat door de bezuinigingen en door beslissingen van boven. En ze zien het gebrek aan kwaliteit dat de goedkope krachten die amper opgeleid worden (opleiden is duur) leveren. Als je kijkt naar de reportage op Zembla zie je dat juist dát een van de grote pijnpunten is, de uitholling van het vak, dat de eer van je beroep aangetast wordt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dus verliezen TNTers hun banen en gaan klanten naar de concurrent en dus het probleem.
Op tijd bezorgen mag niet van de baas? Wat is dat nou voor onzin?quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:25 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Op tijd bezorgen mag niet van de baas. Dus moeten we afdwingen dat we dat in de toekomst mogen.
Dat dusquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |