De zoveelste groep die meent dat hen onrecht aangedaan word en dan het publiek maar de dupe laat worden. Kan de gemiddelde burger er iets aan veranderen? Nee dus... Waarom dan wel de burger het slachtoffer laten worden omdat je zo nodig actie moet voeren.quote:De postbodes van TNT Post staken op 16 november.
In plaats van te werken gaan zij op die dag naar Den Haag voor een
landelijke actiedag. Dit hebben de bonden donderdag afgesproken.
De actie is een protest tegen het grote aantal gedwongen ontslagen
bij het postbedrijf. TNT Post reorganiseert en dat kost 11.000
banen. Het concern heeft, na overleg met de bonden, toegezegd dat
het aantal gedwongen ontslagen beperkt blijft tot 3100. Maar dat
vinden de bonden te veel. Zij eisen ook dat het bedrijf de
reorganisatie geleidelijker uitvoert.
Vorige week stuurden de bonden TNT een ultimatum. Dat loopt op 8
november af en tot dan heeft het bedrijf nog tijd te reageren.
,,Maar tot op heden hebben de bonden niets vernomen'', stellen zij.
Daarom gaan de voorbereidingen van de staking onverminderd door.
041607 nov 10
Geef ze eens ongelijk, staken gebeurt toch niet uit het niets?quote:Op donderdag 4 november 2010 16:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En ja, ik ben absoluut tegen staken, het levert in mijn ogen weinig tot niets op, terwijl je er alleen mensen mee treft die er toch niets aan kunnen veranderen al zouden ze het willen.
Welke reden is er dan om je werk neer te leggen? Dat je het ergens niet mee eens bent kan ik helemaal inkomen, maar er zijn ook andere manieren om je ongenoegen te uiten. Onschuldige burgers en/of bedrijven worden nu getroffen door iets waar ze zelf geen deel aan hebben en ook niets aan kunnen veranderen.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:28 schreef Crutch het volgende:
[..]
Geef ze eens ongelijk, staken gebeurt toch niet uit het niets?
Er is toch een reden om te staken?
Kun je nagaan wat een ingrijpende actie dat is en wat voor gevolgen dat heeft voor de werkgever.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Welke reden is er dan om je werk neer te leggen? Dat je het ergens niet mee eens bent kan ik helemaal inkomen, maar er zijn ook andere manieren om je ongenoegen te uiten. Onschuldige burgers en/of bedrijven worden nu getroffen door iets waar ze zelf geen deel aan hebben en ook niets aan kunnen veranderen.
Dit geld niet alleen hier, maar in principe voor elke stakingsactie.
Voor de werkgever heeft het geen enkel gevolg, die zal er echt niet wakker van liggen.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:32 schreef Crutch het volgende:
[..]
Kun je nagaan wat een ingrijpende actie dat is en wat voor gevolgen dat heeft voor de werkgever.
Hartstikke effectief en een mooie legale manier om je zin te krijgen.
Geen gevolg?quote:Op donderdag 4 november 2010 16:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Voor de werkgever heeft het geen enkel gevolg, die zal er echt niet wakker van liggen.
Effectief is het dus niet en dat legale mag er van mij ook wel vanaf.
Vast niet, maar wat zal het nu echt voor gevolgen hebben. Denken mensen echt dat ze dan ineens gaan denken " Goh nou laten we die mensen maar niet ontslaan" Voor een bedrijf is het hooguit vervelend, maar effect nee ik denk het niet.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:35 schreef Crutch het volgende:
[..]
Geen gevolg?
Leg eens uit...
Volgens mij vindt TNT het niet zo tof als het werk blijft liggen namelijk.
Nee, maar er is nog wel onderhandelingsruimte.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast niet, maar wat zal het nu echt voor gevolgen hebben. Denken mensen echt dat ze dan ineens gaan denken " Goh nou laten we die mensen maar niet ontslaan" Voor een bedrijf is het hooguit vervelend, maar effect nee ik denk het niet.
Die gemiddelde burger heeft de laatste jaren wel op partijen gestemd die rücksichtslos wilden privatiseren. Deze ontslagen zijn daar het gevolg van.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De zoveelste groep die meent dat hen onrecht aangedaan word en dan het publiek maar de dupe laat worden. Kan de gemiddelde burger er iets aan veranderen? Nee dus... Waarom dan wel de burger het slachtoffer laten worden omdat je zo nodig actie moet voeren.
En ja, ik ben absoluut tegen staken, het levert in mijn ogen weinig tot niets op, terwijl je er alleen mensen mee treft die er toch niets aan kunnen veranderen al zouden ze het willen.
Ja, laten we stakingen gaan verbieden, dat zal de machtsverhouding tussen werkgevers en werknemers echt eerlijker makenquote:Op donderdag 4 november 2010 16:34 schreef karr-1 het volgende:
Effectief is het dus niet en dat legale mag er van mij ook wel vanaf.
Een van de punten is dat er nog altijd mensen aangenomen worden. Bij bezorging zelf op kleine contractjes, bij pakketpost op grote contracten. Maar het bedrijf is in allemaal kleine BVtjes opgesplitst. Een van de eisen is dan ook dat postbodes die in de bestelling zogenaamd overbodig zijn overgeplaatsing kunnen aanvragen naar pakketpost zodat daar geen externen aangenomen worden als elders in het bedrijf mensen ontslagen worden.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:44 schreef Crutch het volgende:
[..]
Nee, maar er is nog wel onderhandelingsruimte.
Laten we zeggen 2000 ontslagen in plaats van 3100 en daarbij een geleidelijkere ontslagprocedure.
Dat zijn hoofdzakelijk parttimers toch? Die nog worden aangenomen.quote:Op donderdag 4 november 2010 17:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een van de punten is dat er nog altijd mensen aangenomen worden. Bij bezorging zelf op kleine contractjes, bij pakketpost op grote contracten. Maar het bedrijf is in allemaal kleine BVtjes opgesplitst. Een van de eisen is dan ook dat postbodes die in de bestelling zogenaamd overbodig zijn overgeplaatsing kunnen aanvragen naar pakketpost zodat daar geen externen aangenomen worden als elders in het bedrijf mensen ontslagen worden.
Bij bezorging wel, bij pakketpost niet. En wat zou ertegen zijn om iemand de ene helft van de week in te zetten bij bezorging en de andere helft bij pakketpost. Alleen het kunstmatig opsplitsen van het bedrijf werkt dit tegen. De beleidsbeslissing is dan het probleem, niet het aantal arbeidsplaatsen. (Vaste postbodes doen nu al allerhande soorten werk, veel meer dan alleen post rondbrengen of sorteren.)quote:Op donderdag 4 november 2010 17:05 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dat zijn hoofdzakelijk parttimers toch? Die nog worden aangenomen.
Dan ben je dus bijvoorbeeld nog maar de helft van je baan kwijt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |