http://www.nu.nl/economie(...)ijk-16-november.htmlquote:ZOETERMEER - De postbodes van TNT leggen waarschijnlijk dinsdag 16 november het werk voor 24 uur neer. Donderdag houden de bonden actieoverleg en dan komt die datum op tafel, zo heeft Abvakabo FNV laten weten.
Het postbedrijf verwacht dat het aantal gedwongen ontslagen beperkt blijft tot 3100, maar dat vinden de vakbonden te veel.Zij willen dat TNT de reorganisatie geleidelijker uitvoert en het aantal gedwongen ontslagen nog verder beperkt.
De bonden stuurden het postbedrijf vorige week een ultimatum, dat op 8 november afloopt. De actie kan nog worden afgewend als TNT voor die datum op de eisen ingaat. Tot nu toe heeft het postbedrijf nog niet op het ultimatum gereageerd, aldus Abvakabo.
de enigste manier om goed te staken is in december bij de kerstpost.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:16 schreef Yi-Long het volgende:
Eigenlijk een staking van niets, als je ziet hoe de bestuurders de zakken vullen terwijl ze de vaste werknemers zo keihard naaien...
Als consument zit je uiteraard niet op zo'n staking te wachten, maar ik heb er in dit geval alle begrip voor. Sowieso is de laatste tijd de kwaliteit van TNT erg achteruit gegaan ivm enkele jaren geleden.
bezorg jij dan mijn Voetbal international, die ik graag op de wc leestquote:Op donderdag 4 november 2010 15:51 schreef Biogarde het volgende:
Gewoon stoppen met papieren post. Wil je iets melden, mail me maar.
En wat als de internetproviders dan gaan staken?quote:Op donderdag 4 november 2010 15:51 schreef Biogarde het volgende:
of de Questquote:Op donderdag 4 november 2010 15:55 schreef macca728 het volgende:
![]()
[..]
bezorg jij dan mijn Voetbal international, die ik graag op de wc leest
Dan gaan hun klanten naar de concurrent.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:57 schreef Frutsel het volgende:
En wat als de internetproviders dan gaan staken?
Ja en? Moeten ze dan maar stug doorgaan en een eventueel faillissement op de koop toe nemen?quote:Op donderdag 4 november 2010 14:58 schreef motorbloempje het volgende:
en terecht! Schandalig hoe ze met trouwe vaste werknemers omgaan die er vaak al langer dan 25 jaar werken..... bah!
Beebie laptop en online. Veel actueler.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:55 schreef macca728 het volgende:
![]()
[..]
bezorg jij dan mijn Voetbal international, die ik graag op de wc leest
Wat een compleet onzin argument is dat zeg. En hoe dan online bestellingen ontvangen? Hoe dan pakketjes sturen naar je oma in Amerika? Hoe dan iemand een tastbare felicitatie toesturen? Hoe dan belastingdienstbrieven sturen naar digibeten?quote:Op donderdag 4 november 2010 15:51 schreef Biogarde het volgende:
Wat niet is kan nog komenquote:Op donderdag 4 november 2010 19:07 schreef EilandjeOnline het volgende:
"Waarom staken ze niet tijdens de kerstperiode, dat heeft veel meer impact!!!"
Mensen die het nodig vinden om te staken malen daar niet om hoor. Die gaan net zo lang door tot ze hun zin krijgen en iedereen op straat staat.quote:Op donderdag 4 november 2010 17:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja en? Moeten ze dan maar stug doorgaan en een eventueel faillissement op de koop toe nemen?
Dan staat iedereen op straat.
Welkom in 2010, hoop dat je het naar je zin hebt.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:29 schreef idiot---boy het volgende:
[..]
Wat een compleet onzin argument is dat zeg. En hoe dan online bestellingen ontvangen? Hoe dan pakketjes sturen naar je oma in Amerika? Hoe dan iemand een tastbare felicitatie toesturen? Hoe dan belastingdienstbrieven sturen naar digibeten?
Stoere praat, besef eerst maar eens dat mensen met staken het voor elkaar hebben gekregen dat jij straks een uitkering krijgt en normale mensen een goed loon en goede arbeidsvoorwaardenquote:Op donderdag 4 november 2010 21:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mensen die het nodig vinden om te staken malen daar niet om hoor. Die gaan net zo lang door tot ze hun zin krijgen en iedereen op straat staat.
Vandaar ook dat staken totaal zinloos is en nooit iets oplevert. Per direct afschaffen en strafbaar stellen dus. En mensen die tijd hebben om te staken zijn blijkbaar niet zo bezig met het werk, dus die kunnen ook meteen op de lijst voor ontslag. Scheelt een stuk.
wel kreten slaken, maar niet ingaan op een goed argument ?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:07 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Welkom in 2010, hoop dat je het naar je zin hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |