Die mensen rennen gillend weg als ze zien hoe je bij TNT behandelt wordt. Dat zien we nu ook al gebeuren bij uitzendkrachten en de goedkope 'postbezorgers'. Waarom denk je dat TNT vrijwel door het hele land te maken heeft met onderbezetting en er zoveel post niet op tijd bezorgd wordt? Het verloop onder die groepen is echt absurd hoog.quote:Op maandag 8 november 2010 14:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Er zijn vast genoeg mensen die wel een baan zoeken. Als we de stakers er uit zetten en vervangen door mensen die wel willen werken, is het hele probleem opgelost.
Hoe je bij TNT behandeld word? Net als elk ander bedrijf waar mensen werken. Je doet je werk en krijgt geld, simpel zat.quote:Op maandag 8 november 2010 14:56 schreef lololo het volgende:
[..]
Die mensen rennen gillend weg als ze zien hoe je bij TNT behandelt wordt. Dat zien we nu ook al gebeuren bij uitzendkrachten en de goedkope 'postbezorgers'. Waarom denk je dat TNT vrijwel door het hele land te maken heeft met onderbezetting en er zoveel post niet op tijd bezorgd wordt? Het verloop onder die groepen is echt absurd hoog.
Zoals ik al zei: goedkoop is duurkoop
Waar is die verwachting op gebaseerd?quote:Op maandag 8 november 2010 14:52 schreef lololo het volgende:
[..]
Dan heb je pech, maar zoals ik al zei: ik verwacht dat 99,99% van het publiek er geen enkele hinder van ondervindt![]()
Overigens heb ik geen idee of de pakketservice ook getroffen wordt door deze staking aangezien daar vooral zzp'ers werken zoals ik al eerder vertelde.
lekker kort door de bocht weerquote:Op maandag 8 november 2010 14:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hoe je bij TNT behandeld word? Net als elk ander bedrijf waar mensen werken. Je doet je werk en krijgt geld, simpel zat.
Pech ?quote:Op maandag 8 november 2010 14:52 schreef lololo het volgende:
[..]
Dan heb je pech, maar zoals ik al zei: ik verwacht dat 99,99% van het publiek er geen enkele hinder van ondervindt![]()
Overigens heb ik geen idee of de pakketservice ook getroffen wordt door deze staking aangezien daar vooral zzp'ers werken zoals ik al eerder vertelde.
Vast wel, maar wel de waarheidquote:
Dat is ook de bedoeling, anders hoef je niet te staken.quote:Op maandag 8 november 2010 14:43 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
AH folder ? Wat nu als je echt iets belangrijks per post verwacht op die dag ? Of een pakketje ?
TNT prijst zichzelf alleen maar verder uit de markt met dit soort publiek onvriendelijke acties .
Het probleem zit hem vooral in hoeveel werk je doet en hoeveel je daarvoor betaald krijgt. Die ratio bevalt veel mensen niet en dan gaan ze lopenquote:Op maandag 8 november 2010 14:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hoe je bij TNT behandeld word? Net als elk ander bedrijf waar mensen werken. Je doet je werk en krijgt geld, simpel zat.
Laat ze lekker de personen die hun CAO bepalen pesten . Waarom moet de gewone man altijd onderwerp zijn van de klachten van de andere gewone man ?quote:Op maandag 8 november 2010 15:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling, anders hoef je niet te staken.
Je AH folder kan je ook online kijken
Straks gaan ze met de kerst ook staken, dat zet pas zoden aan de dijk
Ervaringquote:Op maandag 8 november 2010 14:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waar is die verwachting op gebaseerd?
Jup, pech. Overigens is de schade te minimaliseren nu bekend is op welke dag er gestaakt gaat worden. Mocht het superbelangrijk zijn dan kan je altijd nog naar de concurrent stappen, al moeten weer niet teveel mensen/bedrijven dat doen want anders verzuipen die in de grote hoeveelheid en mag je blij zijn als het er een week later isquote:Op maandag 8 november 2010 15:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Pech ?
Pech mn reet . Als we allemaal lekker gaan staken wat voor teringzooi krijgen we dan in dit land ??
En terecht dan moeten ze dus gewoon een andere baan gaan zoeken. Zat mensen die wel willen werken voor dat tarief.quote:Op maandag 8 november 2010 15:07 schreef lololo het volgende:
[..]
Het probleem zit hem vooral in hoeveel werk je doet en hoeveel je daarvoor betaald krijgt. Die ratio bevalt veel mensen niet en dan gaan ze lopen
Vandaar dat het verloop zo groot is?quote:Op maandag 8 november 2010 15:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En terecht dan moeten ze dus gewoon een andere baan gaan zoeken. Zat mensen die wel willen werken voor dat tarief.
Tsja geen idee, dat zal andere oorzaken hebben. Mijn ex schoonvader was postbode en die verdiende toch echt gewoon een normaal salarisquote:Op maandag 8 november 2010 15:26 schreef lololo het volgende:
[..]
Vandaar dat het verloop zo groot is?
Het is natuurlijk een totaalpakketje van hoe je behandeld wordt idd, maar dat wuifde jij net nog achteloos weg. Arbeidsvoorwaarden spelen daar natuurlijk een grote rol in, evenals arbeidsomstandigheden. En beide zijn dus knudde als je nu bij TNT in dienst komt.quote:Op maandag 8 november 2010 15:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja geen idee, dat zal andere oorzaken hebben. Mijn ex schoonvader was postbode en die verdiende toch echt gewoon een normaal salaris
quote:Op woensdag 10 november 2010 16:23 schreef karr-1 het volgende:
Staan er vandaag advertenties in de krant van TNT waarin ze verontschuldigingen aanbieden voor het feit dat ze te lui personeel in dienst hebben dat op 16 november gaat staken.
Belachelijk dat ze het ook gewoon accepteren. Al die stakers ontslaan en vervangen door mensen die wel willen werken.
quote:Op woensdag 10 november 2010 16:23 schreef karr-1 het volgende:
Belachelijk dat ze het ook gewoon accepteren. Al die stakers ontslaan en vervangen door mensen die wel willen werken.
Bron: http://www.arbeidsrecht.nl/ar.asp?ArtId=341quote:blokje Werknemers, die aan een rechtmatig geachte staking deelnemen, kunnen niet disciplinair door hun werkgever gestraft worden en zij behoeven ook geen schadevergoedingsverplichting daarvan te vrezen, omdat de rechten en plichten uit de iao voor de duur van de staking geacht worden te zijn geschorst.
Die regeling mag dan ook per direct opgeheven wordenquote:Op woensdag 10 november 2010 16:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.arbeidsrecht.nl/ar.asp?ArtId=341
Dus
Die regeling hoort tot het Europees recht. Nederland kan dit neit eenzijdig opheffen.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die regeling mag dan ook per direct opgeheven worden
Niet dus. Ze willen stukpost invoeren bij de TNT. Dus dan baal je wel erg als je een buitenwijk hebt met maar 25 huizen, verspreid over 50km...quote:Op maandag 8 november 2010 14:59 schreef karr-1 het volgende:
Logisch dus dat mensen die er niets aan kunnen doen nu wel getroffen worden?quote:Op woensdag 10 november 2010 23:18 schreef boofer het volgende:
[..]
Niet dus. Ze willen stukpost invoeren bij de TNT. Dus dan baal je wel erg als je een buitenwijk hebt met maar 25 huizen, verspreid over 50km...
De meesten zullen met dit stukloon zelfs onder het minimumloon gaan verdienen!
Ik snap trouwens niet waarom een goed functionerend bedrijf zo naar de knoppen geholpen moest worden door de overheid. Dat er geconcureerd moet worden, kan goed zijn (ook al werkt het in het algemeen totaal niet). Maar dan moet je wel zorgen dat het ook echt daadwerkelijk gebeurd! Nu zijn we zo'n beetje het enige land dat de postmarkt liberaliseerd!!! De rest van europa houd lekker vast aan zijn staatssteun!
Nu wil TNT ook nog eens zijn postdivisie van het pakketjesgedeelte scheiden. Dit postgedeelte wordt dan overgenomen door een beleggingsfonds en zal keihard gesanneerd worden, waarna het verkocht wordt aan een concurent...
Logisch dus dat de werknemers in opstand komen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |