quote:Is dit niet dé laatste lancering? Met heel misschien nog een extra ingelaste lancering later?Op dinsdag 2 november 2010 12:45 schreef Quyxz_ het volgende:
Boh lang niet meer gekeken, wil ik wel weer eens doen als 1 van de laatste keren.
quote:Volgens http://en.wikipedia.org/w(...)ons#Planned_missions nog 2 hierna.Op dinsdag 2 november 2010 12:53 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Is dit niet dé laatste lancering? Met heel misschien nog een extra ingelaste lancering later?
Edit: Ah, dit is de éénnalaatste dus: NASA stelt afscheid spaceshuttle uit
quote:Weekend Florida puur voor een shuttlelancering? Vrij prijzig lijkt meOp dinsdag 2 november 2010 13:23 schreef Schuifpui het volgende:
Kut shuttles, vorig jaar een weekend naar Florida gegaan om te kijken, wordt het uitgesteld. We hadden een backupje, een andere raket zou ook gaan, maar die werd op het nippertje ook uitgesteld, dus toen hadden we niets.
Ach minder prijzig dan meegaan.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:25 schreef Arboxx het volgende:
[..]
Weekend Florida puur voor een shuttlelancering? Vrij prijzig lijkt me
Hopelijk gaat nog lukken om morgen te lanceren, al en ik bang dat nog wat langer gaat duren.quote:Shuttle Managers Assess Main Engine Controller Issue
Tue, 02 Nov 2010 07:20:09 PM GMT+0100
During space shuttle main engine checkouts, the backup controller for engine 3 did not turn on as expected. There appeared to be an issue with one of three power phases, which was narrowed down to either a cockpit circuit breaker or switch that provides power. The circuit breaker and switch were turned off and on, restoring power.
Engineers continue to analyze data that showed voltage irregularities and will meet this afternoon to review their data. The Mission Management Team now will convene at 5 p.m. EDT to assess the issue.
Nasa
Word dan vrijdag 20.04 Nederlandse tijd.quote:Shuttle Launch Attempt Delayed for Weather
Thu, 04 Nov 2010 11:08:24 AM GMT+0100
Managers will delay Discoverys launch for 24 hours due to weather. Mission managers will meet tomorrow at 5 a.m. to reevaluate the weather conditions. Fridays launch attempt would be at 3:04 p.m. EDT.
Nasa
Lijkt wel of alle spullen hard aan hun pension toe te zijn.quote:AMSTERDAM - De lancering van de space shuttle Discovery voor zijn laatste vlucht is vrijdag opnieuw afgeblazen. Nadat de NASA het sein aanvankelijk op groen had gezet, ontstond bij het vullen van de brandstoftanks een lek, waardoor waterstof ontsnapte.
De lancering heeft door eerdere technische problemen en ongunstige weersomstandigheden al vier dagen vertraging opgelopen.
De NASA heeft nog tot zondag, anders moet de vlucht naar het internationale ruimtestation ISS tot december worden uitgesteld.
Bron
Ze stellen dit toch om de haverklap uit. Safety first.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:47 schreef sander89 het volgende:
Lancering is weer afgeblazen.
[..]
Lijkt wel of alle spullen hard aan hun pension toe te zijn.
Is wel een risico inderdaad, want je hebt dus geen enkele garantie dat die dan ook echt gelanceerd gaat worden.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:02 schreef sander89 het volgende:
Ja sinds Columbia ongeluk zijn ze extreem voorzichtig, wat natuurlijk ook te begrijpen is.
@tuut-chips: 5 dagen uitstel zou zo kunnen gebeuren, dus misschien heb je geluk.
Zelf zou ik erg graag naar de lancering in mei of juni toe willen, alleen ben ik bang dat niet gaat lukken.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 12:45 schreef Quyxz_ het volgende:
Boh lang niet meer gekeken, wil ik wel weer eens doen als 1 van de laatste keren.
Ich auch!quote:Op zondag 20 februari 2011 15:02 schreef sander89 het volgende:
Ja sinds Columbia ongeluk zijn ze extreem voorzichtig, wat natuurlijk ook te begrijpen is.
@tuut-chips: 5 dagen uitstel zou zo kunnen gebeuren, dus misschien heb je geluk.
Zelf zou ik erg graag naar de lancering in mei of juni toe willen, alleen ben ik bang dat niet gaat lukken.
Dat moet echt wel lukken hoop ik.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:19 schreef sander89 het volgende:
Wow erg mooie foto![]()
![]()
[ afbeelding ]
Volgens mij moet gewoon even door sparen, hopelijk over 20 a 30 jaar kan je een aantal dagen de ruimte in voor 20000 euro ofzo.
quote:NASA Managers: It's a "Go" for Launch
At today's pre-launch news conference NASA's mission management team have given their unanimous approval for space shuttle Discovery's launch tomorrow at 4:50 p.m. EST.
"Everything is on track and going beautifully with the countdown," said Mike Moses, mission management team chair. "We're really looking forward to a very action-packed, successful mission and everything is on track."
Mike Leinbach, shuttle launch director, agreed that everything is going extremely well with the launch countdown. He also acknowledged the processing teams who worked on Discovery, its flight systems and ground elements. "As we're powering up (the systems) we're seeing no problems at all."
The rotating service structure will be rolled away from Discovery at around 8 p.m. revealing it for the last time on the launch pad. Loading of the external fuel tank will begin at around 7:25 a.m. tomorrow morning. "We're not tracking any issues and it looks like Discovery will fly this time," said Leinbach.
Kathy Winters, shuttle weather officer, reported that the weather remains exceptional with only a 20 percent chance that weather will be prohibitive at launch time. The only slight issue may be a localized off-shore shower in the late afternoon. The forecast during tanking also is looking very good.
At 7:15 a.m. EST NASA TV will begin coverage of the fueling of the external tank. Launch coverage for Discovery's final mission to the International Space Station will begin at 11:30 a.m.
Bron
22:45 uur.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:08 schreef Schunckelstar het volgende:
hoe laat nederlandse tijd is de lancering?
ok dank je, hopelijk lukt het me nog zo lang wakker te blijvenquote:
Waarom niet? Zo laat is dat toch niet? Beter dan een lancering om half drie 's nachts..quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:22 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ok dank je, hopelijk lukt het me nog zo lang wakker te blijven
omdat ik 40 graden koorts heb met een abces in mijn keel, dat is nogal vermoeiendquote:Op donderdag 24 februari 2011 19:24 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Waarom niet? Zo laat is dat toch niet? Beter dan een lancering om half drie 's nachts..
Heldquote:Op donderdag 24 februari 2011 19:47 schreef AIara het volgende:
Sightings over Nederland de komende weken:
[ afbeelding ]
Zitten een beetje prijzen weg te gevenquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:51 schreef gebrokenglas het volgende:
Deze link geeft een redelijk helder en groot beeld.
http://www.ustream.tv/channel-popup/spacevidcast
Wel wat reclamedingen eromheen maarja.
Regen is een no-go?quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Oei. Er zijn problemen met de central command center computer displays.
En de regen is een no-go.
Range dus, niet rain.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Launch Director Mike Leinbach just informed STS-133 Commander Steve Lindsey of the problem reported minutes ago by the Range Safety Officer regarding the central command computer. The range remains "no-go" for now while they troubleshoot the problem. Meanwhile, the launch team is continuing with its timeline in case the issue is resolved.
Dan is de T-minus iig wel weer lager.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:41 schreef MaxMark het volgende:
Over 1 minuutje gaat de countdown weer verder, maar die stopt dan 4 minuten later weer, als het probleem niet opgelost wordt
Het terrein, zover ik weet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Enig idee wat het inhoudt?
Ik gok dat ze ervoor geleerd hebben om de beste optie te kiezenquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:46 schreef gebrokenglas het volgende:
ik zou gewoon gaan als ik hun was....
Je hoeft alleen maar te zitten hoor. Je hoeft volgens pas wat te doen als je al tientallen kilometers van de grond af bent.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:51 schreef The6thgate het volgende:
hoe tering nerveus zou je toch zijn als je in dat ding zit
dan is het nog steeds behoorlijk spannend met zoveel brandstof onder je kontquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:52 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar te zitten hoor. Je hoeft volgens pas wat te doen als je al tientallen kilometers van de grond af bent.
JA. Een constante versnelling van 3G.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:56 schreef Quyxz_ het volgende:
Het is vooral verbazingwekkend als ze zo cijfers gaan noemen over hoe hoog en ver hij al is en wat zijn snelheid is.
Binnen een paar minuten.
De stommerds.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:18 schreef tuut-chips het volgende:
Ja maar als ie uitgesteld zou worden had ik er misschien wel bij kunnen zijn
Dus als ik nu naar buiten loop zou ik een stipje moeten zien?quote:Op maandag 7 maart 2011 14:13 schreef Quyxz_ het volgende:
Vanavond komt het ISS 2 keer langs en het is ook nog eens kraakhelder.
7 Mar -2.6 18:47:45 10 W 18:50:34 43 SSW 18:53:22 10 SE
7 Mar -0.6 20:24:23 10 WSW 20:25:19 11 SW 20:26:15 10 SSW
Misschien zien we dan wel weer het ISS met ietsje verderop de space shuttle.Dat heb ik 1 keer gezien en was wel de vetste passage die ik gezien heb.
Ik niets wist ook niet waar te kijken in de lucht?? Straks nog een poging?quote:Op maandag 7 maart 2011 18:52 schreef RolStaart-Beer het volgende:
WAUW![]()
Duidelijk ISS en Space Shuttle apart gezien
Straks is hij lager en minder scherp, dus lastiger te spotten. Maar zeker nog wel mogelijk mits je geen bomen/bebouwing in het zuidwesten hebt staan. (11 graden is erg laag)quote:Op maandag 7 maart 2011 18:57 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ik niets wist ook niet waar te kijken in de lucht?? Straks nog een poging?
Gewoon met blote oog jaquote:Op maandag 7 maart 2011 19:02 schreef Razor21 het volgende:
Gewoon met het blote oog? Heb geen telescoop of iets.
Ik zag hem in eerste instantie ook niet. Maar toen ze net iets voorbij het hoogste punt waren viel mijn oog erop.quote:Op maandag 7 maart 2011 19:13 schreef sander89 het volgende:
Raar genoeg heb ik hem gemist, terwijl zeker goede kant op keek al was hier wel wat heiig wat misschien roet in het eten gooide.
Het was idd wel licht. Ik zag eerst alleen ISS, halverwege kon ik ook de Discovery zienquote:Op maandag 7 maart 2011 19:13 schreef sander89 het volgende:
Raar genoeg heb ik hem gemist, terwijl zeker goede kant op keek al was hier wel wat heiig wat misschien roet in het eten gooide.
Ik ben bang van niet. Vooral in steden heb je last van licht van steden rond de horizon. En aangezien ISS met 10 graden boven de horizon, kan het nogal wel eens lastig wordenquote:Op maandag 7 maart 2011 19:17 schreef Razor21 het volgende:
Dus met een uur zou het beter zichtbaar moeten zijn dan is het een stuk donkerder.
Nee zo werkt het niet direct.quote:Op maandag 7 maart 2011 19:17 schreef Razor21 het volgende:
Dus met een uur zou het beter zichtbaar moeten zijn dan is het een stuk donkerder.
Ah, handig om dat topic nog even achteraf te zien.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:25 schreef MaxMark het volgende:
Discovery neemt afscheid #2
In dit topic komen wat vaker herinneringen langs
Je zit niet in de scene, jong.quote:
Wauw, ik wil dit meemaken. Zelf.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:19 schreef sander89 het volgende:
Wow erg mooie foto![]()
![]()
[ afbeelding ]
Volgens mij moet gewoon even door sparen, hopelijk over 20 a 30 jaar kan je een aantal dagen de ruimte in voor 20000 euro ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |