Zoek op Google: Meldt misdaad anoniem.quote:Op maandag 1 november 2010 23:12 schreef Koekje_erbij het volgende:
[..]
Waar kan je dat doen? En is het echt anoniem?
Dat is geen misdaadquote:Op maandag 1 november 2010 23:13 schreef DuTank het volgende:
[..]
Zoek op Google: Meldt misdaad anoniem.
De wet overtreden is een misdaad toch? Deze vrouw overtreedt de wet, zoals ik het begrijp. En anders bel je de NVU op ofzo, die handelen dat wel af.quote:
Volgens mij heeft die illegale FOK! al gevonden..quote:
Hmm, ik vind een misdaad altijd klinken naar diefstal of mishandeling. Beetje dat hoekje.quote:Op maandag 1 november 2010 23:14 schreef DuTank het volgende:
[..]
De wet overtreden is een misdaad toch? Deze vrouw overtreedt de wet, zoals ik het begrijp. En anders bel je de NVU op ofzo, die handelen dat wel af.
Al pist iemand tegen z'n eigen tuinhek. (Niet op zijn eigen grond tenminstequote:Op maandag 1 november 2010 23:15 schreef Creeg het volgende:
[..]
Hmm, ik vind een misdaad altijd klinken naar diefstal of mishandeling. Beetje dat hoekje.
Goeie vraag. Grond is van jou, maar het is wel wildplassen?quote:Op maandag 1 november 2010 23:16 schreef DuTank het volgende:
[..]
Al pist iemand tegen z'n eigen tuinhek. (Niet op zijn eigen grond tenminsteOf mag je ook niet in je eigen voortuin staan te zeiken?)
Illegalen moeten gewoon oprotten in mijn ogen.quote:Op maandag 1 november 2010 23:17 schreef Knip het volgende:
Hij komt hier om zwart te werken, werk dat autochtonen liever niet willen doen omdat ze net zo lief een uitkering nemen. Ga jij in zijn plaats uien rapen, olietankers schoonschrapen, 22 uursdiensten draaien in een smerige keuken of iets dergelijks?
Ga hem lekker aangeven joh, misschien krijg je nog wel tipgeld.
Dan kan ze toch gewoon asiel aanvragen met een waar verhaal?quote:Op maandag 1 november 2010 23:18 schreef RijstNatie het volgende:
haha alle jezus.
misschien is ze wel hier gekomen omdat ze 10x verkracht is en nog achterna wordt gezeten door 100 pooiers?
NSB !
http://www.meldmisdaad.nl/quote:Op maandag 1 november 2010 23:19 schreef Koekje_erbij het volgende:
Waar kan die vriendin nou een anonieme tip doen? Het moet zekers te weten anoniem voor haar zijn want anders is ze fucked.
ff topicje makenquote:Op maandag 1 november 2010 23:18 schreef Creeg het volgende:
[..]
Goeie vraag. Grond is van jou, maar het is wel wildplassen?
Nee ze komt uit een welgesteld familie en had een goed leven. Ze is hier gekomen om te profiteren en heeft valse documenten.quote:Op maandag 1 november 2010 23:18 schreef RijstNatie het volgende:
haha alle jezus.
misschien is ze wel hier gekomen omdat ze 10x verkracht is en nog achterna wordt gezeten door 100 pooiers?
NSB !
Iemand die in overtreding is, zeker om deze redenen, moet bestraft worden. Klaar. Einde discussie.quote:Op maandag 1 november 2010 23:21 schreef Semmm het volgende:
NSB'er.
echt wat heb ik een hekel aan mensen als jij, als je geen last hebt van die persoon waarom moet je hem dan naaien?
Nee, dat kan ik niet. Maar zij behandelen wel vreemdelingenzaken volgens mij.quote:Op maandag 1 november 2010 23:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kan je me wellicht vertellen welk misdaad er precies heeft plaatsgevonden?
Asiel aanvragen door middel van valse documenten.quote:Op maandag 1 november 2010 23:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
hahaquote:Op maandag 1 november 2010 23:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waar kan ik die wet vinden?quote:Op maandag 1 november 2010 23:30 schreef DuTank het volgende:
Asiel aanvragen door middel van valse documenten.
Doe niet zo achterlijkquote:
Achterlijk? Ik stel je een normale vraag. Nogmaals, waar kan ik die wet vinden?quote:Op maandag 1 november 2010 23:32 schreef DuTank het volgende:
Doe niet zo achterlijk. Geen geldige documenten betekent dat je hier niet mag verblijven in dit land, ergo opgeflikkerd.
Laat de politie dat lekker zelf uitvinden. Je hoeft een persoon er niet op NSB-achtige wijze bij te naaien.quote:Op maandag 1 november 2010 23:32 schreef DuTank het volgende:
[..]
Doe niet zo achterlijkGeen geldige documenten betekent dat je hier niet mag verblijven in dit land, ergo opgeflikkerd.
Maar het is wel gratis.quote:Op maandag 1 november 2010 23:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat de politie dat lekker zelf uitvinden. Je hoeft een persoon er niet op NSB-achtige wijze bij te naaien.
http://www.st-ab.nl/wette(...)icatieplicht_WID.htm Moeilijk hequote:Op maandag 1 november 2010 23:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Achterlijk? Ik stel je een normale vraag. Nogmaals, waar kan ik die wet vinden?
Stel, jouw oma wordt neer geknuppeld om haar tasje, ze overlijdt en er is één iemand die het heeft gezien, maar durft geen aangifte te doen. Het blijkt een vriend van een van zijn vrienden te zijn. Dan mag het opeens wel?quote:Op maandag 1 november 2010 23:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat de politie dat lekker zelf uitvinden. Je hoeft een persoon er niet op NSB-achtige wijze bij te naaien.
ja want dan is het een misdrijf, dus een zwaar strafbaar feit. Dan is het volgens mij ook een plicht dit te meldenquote:Op maandag 1 november 2010 23:37 schreef DuTank het volgende:
[..]
http://www.st-ab.nl/wette(...)icatieplicht_WID.htm Moeilijk he
[..]
Stel, jouw oma wordt neer geknuppeld om haar tasje, ze overlijdt en er is één iemand die het heeft gezien, maar durft geen aangifte te doen. Het blijkt een vriend van een van zijn vrienden te zijn. Dan mag het opeens wel?
Illegaal aanwezig zijn in dit land is net zo goed een strafbaar feit. Zelfs zo strafbaar dat je wordt verwijderd uit ons land, alvorens opgesloten te zijn en alles duidelijk is waar deze persoon vandaan komt en al dan niet of duidelijk is wat de echte redenen zijn om naar ons land te komen/ valsheid documenten.quote:Op maandag 1 november 2010 23:49 schreef Cherna het volgende:
[..]
ja want dan is het een misdrijf, dus een zwaar strafbaar feit. Dan is het volgens mij ook een plicht dit te melden
Je hebt er waarschijnlijk wel last van. Je betaalt immers belastingquote:Op maandag 1 november 2010 23:21 schreef Semmm het volgende:
NSB'er.
echt wat heb ik een hekel aan mensen als jij, als je geen last hebt van die persoon waarom moet je hem dan naaien?
Precies, hetzelfde geldt voor mensen die onrechtmatig een uitkering krijgen. Ik heb verder geen last van deze mensen, maar wij betalen met z'n allen wel lekker zijn inkomen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:28 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Je hebt er waarschijnlijk wel last van. Je betaalt immers belasting
Lees de volgende keer eerst even een aantal van mijn posts, voordat je hier met poep gaat strooien.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:35 schreef haShem het volgende:
Ts is vast jaloers op het knappe kind...
NSB'er
Ik moest lachenquote:
Totaal mee eens. Net zoals bijbeunen door WAO'ers oid... zum kotzen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:34 schreef DuTank het volgende:
[..]
Precies, hetzelfde geldt voor mensen die onrechtmatig een uitkering krijgen. Ik heb verder geen last van deze mensen, maar wij betalen met z'n allen wel lekker zijn inkomen.
De Taalpolitie komt je halen.quote:Op maandag 1 november 2010 23:13 schreef DuTank het volgende:
[..]
Zoek op Google: Meldt misdaad anoniem.
Mijn conclusie uit je verhaal is dat het een Duitser is. Duitsers hebben over het algemeen geen visum nodig. Zou wel leuk zijn voor de lol, daar niet van...quote:Op maandag 1 november 2010 23:10 schreef Koekje_erbij het volgende:
Een vriendin van mij kent iemand die hier gekomen is met een valse visum vanuit Duitsland en diegene is vandaag naar de vreemdelingenpolitie gegaan en is nu in het asielzoekerscentrum. Diegene heeft valse documenten en een nepverhaal om te vertellen. Die vriendin van mij weet haar echte naam en familienaam. Kan ze door middel van een anonieme vertellen dat die persoon hier zwart is en liegt? Want die persoon gaat liegen dat ie vanuit Turkije gekomen is terwijl die vanuit Duitsland gekomen is.
JE bent zelf geen opsporingsambtenaar dus dat van die verkeersovertreding kan je shaken denk ik. Uiteraard kan je er wel een melding van maken als ik elke keer te hard door je wijk heen rijd, zodat de politie wellicht een keer kan controleren.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:59 schreef Cherna het volgende:
Het gaat erom is iets een misdrijf of overtreding. Dat is een wereld van verschil.
Dus jullie willen me vertellen dat je alles volgens de wet doet.
Dus als ik jou te hard zie rijden en leg dat vast met mijn mobieltje zou ik je mogen naaien.
Als ik merk dat je de belasting ontduikt mag ik je aangeven.
Of de normale Nederlander altijd volgens de wet leeft en niet zijn voordeel neemt met het invullen van de belastingbrief
Supporters die vernielingen aanbrengen kosten de maatschappij ook veel geld.
Studenten die uitkeringen ontvangen terwijl ze niet extern wonen
Zwartrijders in het openbaar vervoer kost de maatschappij ook veel geld
Ik kan nog wel ff doorgaan.
Nee tenzij een misdrijf ben ik tegen die Stasi praktijken
Wees dan een vent en spreek de persoon in kwestie aan als het je zo stoort. Ik kots erop dat de politie bij mij aan de deur staat als ik een keer in het jaar de muziek tot na 12 uur hard aan heb bij een feestje. Waarom komen ze niet langs en spreken mij aan. Dit terwijl ik vooraf briefjes in de brievenbus heb gestopt in de buurt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:08 schreef dasorakel het volgende:
[..]
JE bent zelf geen opsporingsambtenaar dus dat van die verkeersovertreding kan je shaken denk ik. Uiteraard kan je er wel een melding van maken als ik elke keer te hard door je wijk heen rijd, zodat de politie wellicht een keer kan controleren.
Voor wat betreft die andere dingen die je noemt. Ja daar heb ik last van. Ik betaal belasting, daar worden hoop dingen vanuit gedaan die jij noemt. Als daar misbruik van gemaakt wordt, irriteer ik me daaraan.
Als jij zonodig de filantroop wil uithalen betaal jij toch lekker het kaartje voor die zwartrijder of hooligan die je niet wil aangeven.
Ze komen toch langs? Dat ze je niet kunnen aanspreken zal vast met het volume van je muziek te maken hebben.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wees dan een vent en spreek de persoon in kwestie aan als het je zo stoort. Ik kots erop dat de politie bij mij aan de deur staat als ik een keer in het jaar de muziek tot na 12 uur hard aan heb bij een feestje. Waarom komen ze niet langs en spreken mij aan. Dit terwijl ik vooraf briefjes in de brievenbus heb gestopt in de buurt.
Wat jammer zeg, dat ene foutje naast al mijn bazenreacties in dit topic.quote:
Illegaal verblijven in Nederland is overtreding van de wet. Of je dit nou als misdaad of als overtreding wilt zien, dat moet je zelf weten. Mijn inziens is een overtreding een overtreding van de wet waar normaliter een boete op staat. Het overtreden van de Vreemdelingenwet betekent uitzetting. Dat lijkt me een flinke overtreding.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:59 schreef Cherna het volgende:
Het gaat erom is iets een misdrijf of overtreding. Dat is een wereld van verschil.
Dus als ik jou te hard zie rijden en leg dat vast met mijn mobieltje zou ik je mogen naaien.
Of de normale Nederlander altijd volgens de wet leeft en niet zijn voordeel neemt met het invullen van de belastingbrief
"Hey jij overvaller! Doe dat in het vervolg niet meer ja! En wil je die spulletjes en dat geld netjes terug geven?"quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wees dan een vent en spreek de persoon in kwestie aan als het je zo stoort. Ik kots erop dat de politie bij mij aan de deur staat als ik een keer in het jaar de muziek tot na 12 uur hard aan heb bij een feestje. Waarom komen ze niet langs en spreken mij aan. Dit terwijl ik vooraf briefjes in de brievenbus heb gestopt in de buurt.
Je kan het doen, al zou ik het behoorlijk achterbaks vinden.quote:Op maandag 1 november 2010 23:12 schreef Koekje_erbij het volgende:
[..]
Waar kan je dat doen? En is het echt anoniem?
Wel als je met een prepaid nummertje belt. Je naam hoef je niet te zeggen, dan kunnen ze ook niks weten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:24 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Je kan het doen, al zou ik het behoorlijk achterbaks vinden.![]()
Anoniem blijft het waarschijnlijk niet.
Is de desbetreffende persoon illegaal in Nederland aanwezig dan? De persoon zit in een asielzoekerscentrum, dus ik mag aannemen dat ze een asielaanvraag heeft ingediend. Niets met illegaliteit te maken dus.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:22 schreef DuTank het volgende:
Illegaal verblijven in Nederland is overtreding van de wet.
Ben je echt zo dom?quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:26 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Is de desbetreffende persoon illegaal in Nederland aanwezig dan? De persoon zit in een asielzoekerscentrum, dus ik mag aannemen dat ze een asielaanvraag heeft ingediend. Niets met illegaliteit te maken dus.
ik denk dat mevrouw in overtreding is en op moet flikkerenquote:Hoofdstuk 2. Toegang
Artikel 3
1. In andere dan de in de Schengengrenscode geregelde gevallen, wordt toegang tot Nederland geweigerd aan de vreemdeling die:
a. niet in het bezit is van een geldig document voor grensoverschrijding, dan wel in het bezit is van een document voor grensoverschrijding waarin het benodigde visum ontbreekt;
Nou, de kans is miniem, maar het kán zijn dat ze toch gegevens, (een nummer, of een naam oid)quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:25 schreef DuTank het volgende:
[..]
Wel als je met een prepaid nummertje belt. Je naam hoef je niet te zeggen, dan kunnen ze ook niks weten.
Ook dit is een misdrijf en geen OVERTREDING. Maar goed daar verschillen we in opvatting. Het gaat mij erom hoe ver ga je. Als voorbeeld: Zwartrijders in een trein dienen door conducteurs te worden aangepakt dmv controle.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:24 schreef DuTank het volgende:
[..]
"Hey jij overvaller! Doe dat in het vervolg niet meer ja! En wil je die spulletjes en dat geld netjes terug geven?"Flikker toch op zeg.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:35 schreef mango_cream het volgende:
Trouwens, in tegenstelling tot wat mensen hier zeggen is illegaliteit niet strafbaar.
quote:Hoofdstuk 6. Vertrek, uitzetting en ongewenstverklaring
Afdeling 1. Vertrek
Artikel 61
1. De vreemdeling die niet of niet langer rechtmatig verblijf heeft, dient Nederland uit eigen beweging te verlaten binnen de in artikel 62 bepaalde termijn.
2. Indien de werking van de beschikking, waarbij de aanvraag is afgewezen of de verblijfsvergunning is ingetrokken, is opgeschort, kan van de vreemdeling medewerking worden gevorderd aan de voorbereiding van het vertrek uit Nederland.
3. Het indienen van een klacht als bedoeld in artikel 9:1 van de Algemene wet bestuursrecht schort de verplichting, bedoeld in het eerste lid, niet op.
Nope, dat is niet de definitie van illegaal, valse papieren kunnen er natuurlijk wel voor zorgen dat je geen asiel krijgt natuurlijk, en geloof me, het is sowieso niet zo makkelijk om asiel hier te krijgen.quote:Ben je echt zo dom?Het gaat om valse papieren. Als dat niet illegaal is, dan weet ik het ook niet meer.
Dit is precies hetzelfde als illegaal in Nederland verblijven. Je hebt geen geldig treinkaartje vs. je hebt geen geldige documenten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:35 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ook dit is een misdrijf. Maar goed daar verschillen we in opvatting. Het gaat mij erom hoe ver ga je. Als voorbeeld: Zwartrijders in een trein dienen door conducteurs te worden aangepakt dmv controle.
Daar staat dat je dan binnen een bepaalde tijd weg moet etc, maar niet dat het strafbaar is.quote:
Moet ik het nog een keer uitleggen?quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:37 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Nope, dat is niet de definitie van illegaal, valse papieren kunnen er natuurlijk wel voor zorgen dat je geen asiel krijgt natuurlijk, en geloof me, het is sowieso niet zo makkelijk om asiel hier te krijgen.
Nogmaals NEE! Illegaal betekent dat je hier onrechtmatig verblijft. Deze mevrouw heeft asiel aangevraagd en verblijft dus niet onrechtmatig, want ook in afwachting van de procedure verblijf je hier rechtmatig. Als ze erachter komen dat haar papieren vals zijn dan krijgt ze geen asiel en dán is ze hier onrechtmatig en illegaal.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:40 schreef DuTank het volgende:
[..]
Moet ik het nog een keer uitleggen?
Mevrouw vraagt asiel aan met behulp van valse documenten. De wet schrijft ons voor dat dit niet mag. Mevrouw is illegaal aanwezig in ons land.
Ik hoop zo dat jij geen rechten doet zegquote:Op dinsdag 2 november 2010 01:41 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Nogmaals NEE! Illegaal betekent dat je hier onrechtmatig verblijft. Deze mevrouw heeft asiel aangevraagd en verblijft dus niet onrechtmatig, want ook in afwachting van de procedure verblijf je hier rechtmatig. Als ze erachter komen dat haar papieren vals zijn dan krijgt ze geen asiel en dán is ze hier onrechtmatig en illegaal.
Dude, je moet trainer worden bij Bayern of rechter in Suriname.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:27 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ben je echt zo dom?Het gaat om valse papieren. Als dat niet illegaal is, dan weet ik het ook niet meer.
[..]
ik denk dat mevrouw in overtreding is en op moet flikkeren
Ik had de OP niet helemaal gelezen, nu wel. Mevrouw verblijft wel degelijk onrechtmatig, aangezien de visum die ze heeft aangevraagd onder valse voorwendselen heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:41 schreef mango_cream het volgende:
Nogmaals NEE! Illegaal betekent dat je hier onrechtmatig verblijft. Deze mevrouw heeft asiel aangevraagd en verblijft dus niet onrechtmatig, want ook in afwachting van de procedure verblijf je hier rechtmatig. Als ze erachter komen dat haar papieren vals zijn dan krijgt ze geen asiel en dán is ze hier onrechtmatig en illegaal.
Wie heeft het hier over niet mogen aangeven? Volgens mij heb ik zojuist (een aantal posts terug) aangegeven dat dat juist wel kan. Maar jij begint met termen als illegaal te gooien zonder dat dat ergens op is gebaseerd, daar reageer ik op. Je roept ook steeds dingen over strafbaarheid etc, dan zit je in het gebied van het strafrecht, en wat ik je duidelijk probeer te maken is dat illegaal aanwezig zijn in Nederland niet strafbaar is.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:45 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat jij geen rechten doet zeg
Wat praat jij een hoop poep zeg. Je ziet iemand voor je ogen vermoord worden. Op dat moment is diegene ook nog niet veroordeeld, omdat het nog niet bewezen is. Betekent dat dat je diegene dan niet mag aangeven?
Daarna wordt er pas onderzoek ingesteld, etc etc, dan komt aan het licht dat mevrouw inderdaad illegaal in Nederland verblijft. Als je het nog steeds niet snapt, zeg het dan even. Dan probeer ik het eens in braille.
En dan nog iets. Hoe weet je zeker dat zij valse papieren heeft (van een vriend van een vriend van een vriend). Misschien geef je wel een anonieme tip die niet eens terecht is.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:45 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat jij geen rechten doet zeg
Wat praat jij een hoop poep zeg. Je ziet iemand voor je ogen vermoord worden. Op dat moment is diegene ook nog niet veroordeeld, omdat het nog niet bewezen is, dus mag jij niet zeggen dat hij/zij een moordenaar is. Maar betekent dat dat je diegene dan niet mag aangeven?
Daarna wordt er pas onderzoek ingesteld, etc etc, dan komt aan het licht dat mevrouw inderdaad illegaal in Nederland verblijft. Als je het nog steeds niet snapt, zeg het dan even. Dan probeer ik het eens in braille.
Illegaliteit is niet strafbaar, maar wel een reden om iemand het land uit te zetten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:36 schreef DuTank het volgende:
Het klopt feitelijk wat je zegt maar wat ik duidelijk probeerde te maken is dat als zij hier in afwachting van haar procedure is, en de IND geen weet heeft van de valsheid van die papieren (wat niks afdoet aan die valsheid) zij hier in ogen van de IND niet illegaal verblijft ergo niet illegaal is.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:46 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik had de OP niet helemaal gelezen, nu wel. Mevrouw verblijft wel degelijk onrechtmatig, aangezien de visum die ze heeft aangevraagd onder valse voorwendselen heeft plaatsgevonden.
Klopt!!quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Illegaliteit is niet strafbaar, maar wel een reden om iemand het land uit te zetten.
De IND en de vreemdelingenpolitie zijn inderdaad in de overtuiging dat mevrouw rechtmatig in Nederland verblijft, maar wat technisch gezien natuurlijk niet zo. Dat doet niets af aan het feit dat mevrouw op dit moment onrechtmatig in Nederland verblijft.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:51 schreef mango_cream het volgende:
Het klopt feitelijk wat je zegt maar wat ik duidelijk probeerde te maken is dat als zij hier in afwachting van haar procedure is, en de IND geen weet heeft van de valsheid van die papieren (wat niks afdoet aan die valsheid) zij hier in ogen van de IND niet illegaal verblijft ergo niet illegaal is.
Nee, een strafbaar feit is iets waar je volgens de wet voor vervolgd kan worden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:51 schreef DuTank het volgende:
Een strafbaar feit is simpelweg iets wat bij wet verboden is. En volgens mij is met valse documenten asiel aanvragen verboden bij de wet. Maakt totaal niet uit of de vrouw uit de OP daadwerkelijk valse documenten heeft of niet, dat staat er even los van.
Het ging over illegaliteit.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:51 schreef DuTank het volgende:
Een strafbaar feit is simpelweg iets wat bij wet verboden is. En volgens mij is met valse documenten asiel aanvragen verboden bij de wet. Maakt totaal niet uit of de vrouw uit de OP daadwerkelijk valse documenten heeft of niet, dat staat er even los van.
http://www.amnesty.nl/bib(...)umenteerde_migrantenquote:Illegaliteit is in Nederland op zichzelf niet strafbaar, maar mensen die niet rechtmatig in Nederland verblijven hebben de plicht zelfstandig het land te verlaten.
Exactly wat ik bedoel te zeggen, haha!quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:53 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De IND en de vreemdelingenpolitie zijn inderdaad in de overtuiging dat mevrouw rechtmatig in Nederland verblijft, maar wat technisch gezien natuurlijk niet zo. Dat doet niets af aan het feit dat mevrouw op dit moment onrechtmatig in Nederland verblijft.
Volgens mij proberen we hem allebei hetzelfde duidelijk te maken..quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het ging over illegaliteit.
[..]
http://www.amnesty.nl/bib(...)umenteerde_migranten
Zoek het maar gewoon na, en dan heb ik het niet over Wikipedia, maar een strafbaar feit is een overtreding van de wet, waarbij een delictsomschrijving en een sanctienorm hoort.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:55 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Nee, een strafbaar feit is iets waar je volgens de wet voor vervolgd kan worden.
Voor gebruik van valse documenten kan zij inderdaad vervolgd worden, maar jij stelde dat zij voor haar illegale verblijf vervolgd kon worden, en dat kan niet, twee verschillende dingen.
Je moet natuurlijk niet met Amnesty International aan gaan komen zetten. Dat haalt je geloofwaardigheid ontiegelijk naar beneden, of het nou waar is of niet.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het ging over illegaliteit.
[..]
http://www.amnesty.nl/bib(...)umenteerde_migranten
Dat maakt illegaliteit nog niet strafbaar. Dat de huidige regering dat wilt veranderen is iets anders. Bij vreemdelingen die ongewenst zijn verklaard is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:03 schreef DuTank het volgende:
Het enige wat ik heb aangehaald, is wat de "sanctie" is voor het illegaal aanwezig zijn in ons land.
quote:Je moet natuurlijk niet met Amnesty International aan gaan komen zetten. Dat haalt je geloofwaardigheid ontiegelijk naar beneden, of het nou waar is of niet.
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nlquote:Op dinsdag 2 november 2010 02:06 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat maakt illegaliteit nog niet strafbaar. Dat de huidige regering dat wilt veranderen is iets anders. Bij vreemdelingen die ongewenst zijn verklaard is het een ander verhaal.
[..]
quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:03 schreef DuTank het volgende:
[..]
Zoek het maar gewoon na, en dan heb ik het niet over Wikipedia, maar een strafbaar feit is een overtreding van de wet, waarbij een delictsomschrijving en een sanctienorm hoort.
Daarnaast heb ik nergens gezegd dat illegaal aanwezig zijn in dit land vervolgd kan worden. Je moet me geen woorden in de mond leggen. Het enige wat ik heb aangehaald, is wat de "sanctie" is voor het illegaal aanwezig zijn in ons land. Dat is in eerste instantie een verzoek te vertrekken, daarna helpen ze je daarbij.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:09 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Och schat, het klopt, een strafbaar feit is een overtreding van de wet, waarbij een delictsomschrijving en een sanctienorm hoort. Om hiertegen op te treden, en een sanctienorm op te kunnen leggen moet er worden vervolgd. Het is echter zo dat in ons land illegaliteit geen strafbaar feit is er dus geen delictsomschrijving is, omdat het geen delict is, en er derhalve dus ook geen sanctienorm is en er niet kan worden vervolgd. Een verzoek om te vertrekken is geen sanctie, als je het na deze uitleg in jip en janneke taal nog niet begrijpt wordt het heeel lastig om het je nog duidelijk te maken.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:07 schreef DuTank het volgende:
[..]
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
lees dit maar eens, ik kan dit niet beoordelen, maar misschien is mevrouw wel degelijk te vervolgen voor haar illegale verblijf
Wat een idioot ben je ook. Je hebt blijkbaar ook moeite met lezen. Uit diezelfde tekst:quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:07 schreef DuTank het volgende:
[..]
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
lees dit maar eens
quote:Illegaal verblijf als zodanig is in Nederland niet strafbaar gesteld
lees de volgende keer twee regels verderquote:Op dinsdag 2 november 2010 02:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat een idioot ben je ook. Je hebt blijkbaar ook moeite met lezen. Uit diezelfde tekst:
[..]
Daar wordt gesproken over vreemdelingen die ongewenst zijn verklaard, die zijn illegaal, maar dat maakt illegaliteit nog niet strafbaar.quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:11 schreef DuTank het volgende:
lees de volgende keer twee regels verder
1: Ga je ook nog in op mijn antwoord op je vorige post? Ik heb namelijk gewoon gelijk.quote:
Goed gelezenquote:Op dinsdag 2 november 2010 02:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Daar wordt gesproken over vreemdelingen die ongewenst zijn verklaard, die zijn illegaal, maar dat maakt illegaliteit nog niet strafbaar.
edit: nevermind, zie net je post staanquote:Op dinsdag 2 november 2010 02:11 schreef DuTank het volgende:
[..]
lees de volgende keer twee regels verder
edit: 1 regel terug
quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:19 schreef DuTank het volgende:
Bekijk mijn woorden eens objectief en ik heb nergens gezegd dat illegaal verblijf te vervolgen is.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:22 schreef DuTank het volgende:
Illegaal verblijven in Nederland is overtreding van de wet.
Hier zeg je toch dat illegaliteit het overtreden van de wet is en strafbaar?quote:
Ik dacht dat de discussie voornamelijk anoniem tippen ja of nee de hoofdkern was.quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:19 schreef DuTank het volgende:
Jullie lezen en interpreteren wat jullie willen zien. Bekijk mijn woorden eens objectief en ik heb nergens gezegd dat illegaal verblijf te vervolgen is. En ik ken geen verdere details over het proces waar de vrouw uit de OP in zit. Maar zij is in overtreding. Klaar.
De hele discussie of illegaal verblijf in Nederland te vervolgens is, slaat nergens op, aangezien ik het nergens heb gezegd dat dat wel kan. Blijkbaar kan het ook, maar dan moet de persoon in kwestie afgewezen zijn.
Mevrouw heeft fraude gepleegd bij haar aanvraag, mocht men hierachter komen, dan is zij dus ongewenst illegaal en wel te vervolgen, zolang zij in ons land verblijft. Ergo, mevrouw is te vervolgen aangezien zij fraude heeft gepleegd bij haar aanvraag. Dat is toch de discussie?
Lees die Vreemdelingenwet nou maar eens eerst, voordat je met dit soort nonsens aan komt zetten.quote:
Jij bent diegene die met nonsense dit topic vervuilt. Je claimt eerst dat illegaliteit strafbaar is en vervolgens probeer je dat krampachtig te ontkennen. Open maar een topic in WGR als je me niet gelooft. Oh sorry, dat is al een keer gedaan:quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:27 schreef DuTank het volgende:
Lees die Vreemdelingenwet nou maar eens eerst, voordat je met dit soort nonsens aan komt zetten.
Nonsens? Je hebt het er zelf neergezet he.. Zo heeft het ook geen nut, sta je nou niet achter je eigen "uitspraken"? Die vreemdelingenwet is om het vreemdelingenbeleid te reguleren, het doel is niet om daar allerlei strafbare feiten in op te nemen, daar hebben we het wetboek van strafrecht en een aantal andere speciale wetten voor.quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:27 schreef DuTank het volgende:
[..]
Lees die Vreemdelingenwet nou maar eens eerst, voordat je met dit soort nonsens aan komt zetten.
QFTquote:Op dinsdag 2 november 2010 02:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij bent diegene die met nonsense dit topic vervuilt. Je claimt eerst dat illegaliteit strafbaar is en vervolgens probeer je dat krampachtig te ontkennen. Open maar een topic in WGR als je me niet gelooft. Oh sorry, dat is al een keer gedaan:
Is illegaliteit een misdaad ?!
Als ik zeg dat illegaal verblijf overtreding van de wet is, dan zeg ik daarmee toch niet dat het strafbaar is? Mevrouw is (weliswaar niet officieel) in overtreding van de Vreemdelingenwet. Als dit geen wet is, dan vreet ik een bezem.quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:29 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Nonsens? Je hebt het er zelf neergezet he.. Zo heeft het ook geen nut, sta je nou niet achter je eigen "uitspraken"? Die vreemdelingenwet is om het vreemdelingenbeleid te reguleren, het doel is niet om daar allerlei strafbare feiten in op te nemen, daar hebben we het wetboek van strafrecht en een aantal andere speciale wetten voor.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:33 schreef DuTank het volgende:
Als ik zeg dat illegaal verblijf overtreding van de wet is, dan zeg ik daarmee toch niet dat het strafbaar is?
quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:51 schreef DuTank het volgende:
Een strafbaar feit is simpelweg iets wat bij wet verboden is.
Unbelievable...quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:33 schreef DuTank het volgende:
[..]
Als ik zeg dat illegaal verblijf overtreding van de wet is, dan zeg ik daarmee toch niet dat het strafbaar is? Mevrouw is (weliswaar niet officieel) in overtreding van de Vreemdelingenwet. Als dit geen wet is, dan vreet ik een bezem.
Weer woorden in mijn mond leggen he
quote:Een strafbaar feit is simpelweg iets wat bij wet verboden is. En volgens mij is met valse documenten asiel aanvragen verboden bij de wet. Maakt totaal niet uit of de vrouw uit de OP daadwerkelijk valse documenten heeft of niet, dat staat er even los van.
quote:Zoek het maar gewoon na, en dan heb ik het niet over Wikipedia, maar een strafbaar feit is een overtreding van de wet, waarbij een delictsomschrijving en een sanctienorm hoort.
Daarnaast heb ik nergens gezegd dat illegaal aanwezig zijn in dit land vervolgd kan worden. Je moet me geen woorden in de mond leggen. Het enige wat ik heb aangehaald, is wat de "sanctie" is voor het illegaal aanwezig zijn in ons land. Dat is in eerste instantie een verzoek te vertrekken, daarna helpen ze je daarbij.
quote:
Wat is er verkeerd aan die logica, leg mij dat eens uit? Daarnaast halen jullie twee dingen door elkaar.quote:Een strafbaar feit is simpelweg iets wat bij wet verboden is. En volgens mij is met valse documenten asiel aanvragen verboden bij de wet.
Jij hebt echt een bord voor je kop he? Illegaliteit is niet strafbaar. Klaar, punt, uit. Daar ging het mij om. Jij probeerde nog krampachtig te verdedigen dat dat wel zo is, maar alle pogingen ten spijt. De citaten die ik quote tonen enkel de contradictie in je uitspraken aan.quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:40 schreef DuTank het volgende:
Wat is er verkeerd aan die logica, leg mij dat eens uit? Daarnaast halen jullie twee dingen door elkaar.
Wij tonen aan dat je dat wel hebt gezegd. Als je het niet erg vindt ga ik nu slapen.quote:Als ik zeg dat illegaal verblijf overtreding van de wet is, dan zeg ik daarmee toch niet dat het strafbaar is? Mevrouw is (weliswaar niet officieel) in overtreding van de Vreemdelingenwet.
Volgens mij is mevrouw wel degelijk illegaal in Nederland en daarvoor strafbaar, puur om het feit dat zij eigenlijk geen rechtmatig verblijf in Nederland heeft. Ik zal uitleggen waarom:quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:43 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij hebt echt een bord voor je kop he? Illegaliteit is niet strafbaar. Klaar, punt, uit. Daar ging het mij om. Jij probeerde nog krampachtig te verdedigen dat dat wel zo is, maar alle pogingen ten spijt.
Ik hoop zo dat jij geen rechten studeert...En nu echt goodnight, haha!quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:48 schreef DuTank het volgende:
[..]
Volgens mij is mevrouw wel degelijk illegaal in Nederland en daarvoor strafbaar, puur om het feit dat zij eigenlijk geen rechtmatig verblijf in Nederland heeft. Ik zal uitleggen waarom:
- Mevrouw heeft ten onrechte asiel aangevraagd, middels fraude.
- De wet schrijft ons voor, dat mensen die via deze weg asiel aanvragen, hun aanvraag afgekeurd zal worden. Ergo, ze is ongewenst aanwezig in ons land. (Daargelaten of zij haar aanvraag binnen heeft).
- Ongewensten/afgewezen in Nederland zijn te vervolgen.
- Ergo, haar illegaliteit is te vervolgen.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:51 schreef AryaMehr het volgende:
Ik kap ermee. DuTank wordt binnen afzienbare tijd gekroond tot meest 'achterlijke' user op Fok! voorspel ik.
Waarom zijn dit NSB uitlatingen? Nogmaals, mevrouw pleegt een misdrijf.quote:Op dinsdag 2 november 2010 08:37 schreef ZodiaX het volgende:
Wat een boel achterlijke reacties in dit topic zeg.
Al die 'NSB' uitlatingen en dergelijke.
Als TS die persoon wil aangeven bij de politie, moet die dat lekker zelf weten, misschien heeft die er een goede reden voor.
Hij/zij gaat maar officiele papieren regelenquote:Op maandag 1 november 2010 23:18 schreef KoosVogels het volgende:
Wel een beetje NSB-praktijken. Als die persoon nou een moord had gepleegd of een ander misdrijf, dan had ik gezegd melden die hap. Maar dit?
Eens, maar hoe wil jij een auto staande houden? In het geval van burengerucht weet je waar je de overlastverzaker kan vinden. Vwb die auto zal dat niet in alle gevallen op gaan.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
quote:dit dus!Op dinsdag 2 november 2010 00:59 schreef Cherna het volgende:
quote:Dat kan wel wezen, maar dan hoef je diegene er nog niet bij te lappen. Verklikkers of beter gezegd NSB'ers, zijn naar mijn idee het laagste van het laagste.Op dinsdag 2 november 2010 11:16 schreef Hyman het volgende:
[..]
Hij/zij gaat maar officiele papieren regelenniks oplichten. Je hebt niks aan dat soort allochtonen die de boel neppen.
quote:We hebben het hier niet over joden die onderduiken of mensen die wegens hun religie/etniciteit worden vervolgd, oftewel een potentieel slachtoffer van genocide. Het gaat hier om iemand die onder valse voorwendselen asiel heeft aangevraagd. Als je de regeltjes niet kent, moet je ook niet met zulke kinderachtige en enorm kansloze argumenten aan komen zetten.Op dinsdag 2 november 2010 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kan wel wezen, maar dan hoef je diegene er nog niet bij te lappen. Verklikkers of beter gezegd NSB'ers, zijn naar mijn idee het laagste van het laagste.
Wist je dat je in de voormalige CCCP of DDR ook van dit soort kliklijnen had. Sociale controle noemde ze dat. Zelfs kinderen gaven hun eigen ouders anoniem aan als ze de wet overtraden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:33 schreef DuTank het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over joden die onderduiken of mensen die wegens hun religie/etniciteit worden vervolgd, oftewel een potentieel slachtoffer van genocide. Het gaat hier om iemand die onder valse voorwendselen asiel heeft aangevraagd. Als je de regeltjes niet kent, moet je ook niet met zulke kinderachtige en enorm kansloze argumenten aan komen zetten.
Wij hebben hier geen communisme, dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn. Daarnaast strooiden ze met beloningen als je iemand aangaf, dus hou alsjeblieft op met poep te praten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wist je dat je in de voormalige CCCP of DDR ook van dit soort kliklijnen had. Sociale controle noemde ze dat. Zelfs kinderen gaven hun eigen ouders anoniem aan als ze de wet overtraden.
Denk hier maar eens over na. Kliklijnen is het begin van het einde
En wat heeft dat hiermee te maken ?quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wist je dat je in de voormalige CCCP of DDR ook van dit soort kliklijnen had. Sociale controle noemde ze dat. Zelfs kinderen gaven hun eigen ouders anoniem aan als ze de wet overtraden.
Denk hier maar eens over na. Kliklijnen is het begin van het einde
Ooh neen, wat vreselijk. Iemand verblijft zonder toestemming binnen onze landsgrenzen. Aangeven die hap! Weet je, ik moet echt kotsen van kleingeestige figuren als jij. We leven in de 21e eeuw, een geglobaliseerde wereld, niet in de Middeleeuwen. Maar het staat jou natuurlijk vrij om mensen aan te geven. In mijn optiek ben je dan een groot stuk verraderlijk stront, maar daar hoef je je uiteraard niets van aan te trekken.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:33 schreef DuTank het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over joden die onderduiken of mensen die wegens hun religie/etniciteit worden vervolgd, oftewel een potentieel slachtoffer van genocide. Het gaat hier om iemand die onder valse voorwendselen asiel heeft aangevraagd. Als je de regeltjes niet kent, moet je ook niet met zulke kinderachtige en enorm kansloze argumenten aan komen zetten.
Ooh mijn god, wat een domheid.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:38 schreef DuTank het volgende:
[..]
Wij hebben hier geen communisme, dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn. Daarnaast strooiden ze met beloningen als je iemand aangaf, dus hou alsjeblieft op met poep te praten.
Grenzen stellen voor het behoud van vrijheid. Het is jammer dat jullie niet inzien dat kliklijnen, cams, de voedingsbodem zijn om er een communistische staat van te maken in de toekomst.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:39 schreef Hyman het volgende:
[..]
En wat heeft dat hiermee te maken ?
Bullshit, ze gaan het maar via de officiele manier doenquote:Op dinsdag 2 november 2010 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooh neen, wat vreselijk. Iemand verblijft zonder toestemming binnen onze landsgrenzen. Aangeven die hap! Weet je, ik moet echt kotsen van kleingeestige figuren als jij. We leven in de 21e eeuw, een geglobaliseerde wereld, niet in de Middeleeuwen. Maar het staat jou natuurlijk vrij om mensen aan te geven. In mijn optiek ben je dan een groot stuk verraderlijk stront, maar daar hoef je je uiteraard niets van aan te trekken.
Ik moet er niet aan denken dat heel Turkije deze kant op komt op precies dezelfde manier als mevrouw heeft gedaan. Want ja, volgens jou is dat geen probleem toch?quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooh neen, wat vreselijk. Iemand verblijft zonder toestemming binnen onze landsgrenzen. Aangeven die hap! Weet je, ik moet echt kotsen van kleingeestige figuren als jij. We leven in de 21e eeuw, een geglobaliseerde wereld, niet in de Middeleeuwen. Maar het staat jou natuurlijk vrij om mensen aan te geven. In mijn optiek ben je dan een groot stuk verraderlijk stront, maar daar hoef je je uiteraard niets van aan te trekken.
Het gaat er niet om dat je niet gestraft moet worden als je de wet overtreed. Zeker dien je gestraft te worden. Maar laat dat over aan de instanties die dit ook behoren te doen en uit te zoeken.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:48 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken dat heel Turkije deze kant op komt op precies dezelfde manier als mevrouw heeft gedaan. Want ja, volgens jou is dat geen probleem toch?
Wat nou als je mensen niet bestraft als ze te hard rijden? Dan gaat iedereen 50 km/hr rijden, door rood rijden, rechts geen voorrang geven, etc etc, waarom denk je dat die regels er zijn? Juist, om gehandhaafd te worden.
Je hebt als burger zelfs de plicht een misdaad te melden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat je niet gestraft moet worden als je de wet overtreed. Zeker dien je gestraft te worden. Maar laat dat over aan de instanties die dit ook behoren te doen en uit te zoeken.
Oh...de Hirsi Ali methode? Dat mag toch als je de juiste politieke voorkeur hebt?quote:Op maandag 1 november 2010 23:30 schreef DuTank het volgende:
[..]
Asiel aanvragen door middel van valse documenten.
Dat vonden de nazi's en de commi's ook.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:55 schreef DuTank het volgende:
[..]
Je hebt als burger zelfs de plicht een misdaad te melden.
Nou, dan hadden ze toch nog wel een goede kant.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat vonden de nazi's en de commi's ook.
Jij bewijst dat links zijn niet goed is voor je intelligentiequote:Op dinsdag 2 november 2010 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat vonden de nazi's en de commi's ook.
Tja nogmaals we verschillen in opvatting over het punt misdrijf en OVERTREDING een wereld van verschilquote:Op dinsdag 2 november 2010 13:55 schreef DuTank het volgende:
[..]
Je hebt als burger zelfs de plicht een misdaad te melden.
Dan ga jij toch lekker mensen aangeven die illegaal in Nederland verblijven, NSB'ertjequote:Op dinsdag 2 november 2010 14:00 schreef DuTank het volgende:
[..]
Jij bewijst dat links zijn niet goed is voor je intelligentie
oops foutje, dacht mijn vorige post te hebben aangepast.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja nogmaals we verschillen in opvatting over het punt misdrijf en OVERTREDING een wereld van verschil
moord,ontvoering,overval, inbraak, (kinder)mishandeling valt onder misdrijf en zou ik aangeven.
Het niet hebben van een geldig vervoersbewijs, id kaart, te snel rijden, geluidsoverlast, belastingfraude, wildplassen etc zijn voor mij bekend als OVERTREDING dus meldt ik niets. Mocht het mij storen spreek ik de persoon zelf aan.
Ga weg manquote:Op dinsdag 2 november 2010 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan ga jij toch lekker mensen aangeven die illegaal in Nederland verblijven, NSB'ertje
Uhm, mag ik jou even wijzen op het volgende feit:quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja nogmaals we verschillen in opvatting over het punt misdrijf en OVERTREDING een wereld van verschil
moord,ontvoering,overval, inbraak, (kinder)mishandeling valt onder misdrijf en zou ik aangeven.
Het niet hebben van een geldig vervoersbewijs, id kaart, te snel rijden, geluidsoverlast, wildplassen etc zijn voor mij bekend als OVERTREDING dus meldt ik niets. Mocht het mij storen spreek ik de persoon zelf aan.
Mevrouw is officieel misschien niet ongewenst verklaard, maar zou dat wel degelijk moeten, aangezien ze fraude heeft gepleegd bij haar aanvraag. Ook fraude is een misdrijf. Mevrouw pleegt dus in feite zelfs twee misdrijven, hoewel ze officieel niet ongewenst is, maar dit wel zo zou moeten zijn.quote:Illegaal verblijf en fraude zijn met andere woorden aan te merken als verstoringen van en derhalve inbreuken op de maatschappelijke orde en daarmee ook de openbare orde in ruime zin.
Illegaal verblijf als zodanig is in Nederland niet strafbaar gesteld, illegaal verblijf van een ongewenst verklaarde ex artikel 67 Vw 2000 wel, door middel van artikel 197 Wetboek van Strafrecht. Overtreding van artikel 197 Wetboek van Strafrecht geldt als misdrijf.
Precies.quote:Op maandag 1 november 2010 23:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het land binnen komen onder valse voorwendselen is vele malen triester en tevens een misdrijf. Aangeven van deze mevrouw is geen misdrijf.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:22 schreef Stali het volgende:
[..]
Precies.
Het idee dat iemand dit stiekem gaat aangeven. Uit rancune waarschijnlijk. Te triest.
Jij hebt in dit topic al genoeg laten zien dat je een achterlijke debiel bent.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:24 schreef DuTank het volgende:
[..]
Het land binnen komen onder valse voorwendselen is vele malen triester en tevens een misdrijf. Aangeven van deze mevrouw is geen misdrijf.
Als je de feiten niet kent en ook niet tegen die feiten kunt en loopt te roepen dat zo iemand aangeven een NSB-actie is, dan ben je pas een achterlijke debiel.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:27 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij hebt in dit topic al genoeg laten zien dat je een achterlijke debiel bent.
Niet serieus te nemen..
Zeg ik dat?quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:10 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ga weg manJij vindt het dus niet erg als heel Turkije met een nep visum hierheen komt?
Een andere misdrijf aangeven, bijvoorbeeld moord, is volgens jou dus ook een NSB-praktijk.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeg ik dat?We hebben niet voor niets ordehandhavers; mensen die controleren of immigranten wel over de juiste papieren beschikken. Het is bijzonder laag om als mede-burger mensen aan te geven, enkel omdat zij graag in ons land willen verblijven, maar niet over de juiste papieren beschikken. Nogmaals, dan ben je het laagste van het laagste: een NSB'er.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:40 schreef DuTank het volgende:
[..]
Een andere misdrijf aangeven, bijvoorbeeld moord, is volgens jou dus ook een NSB-praktijk.
Nog meer domme vragen?quote:Op maandag 1 november 2010 23:18 schreef KoosVogels het volgende:
Wel een beetje NSB-praktijken. Als die persoon nou een moord had gepleegd of een ander misdrijf, dan had ik gezegd melden die hap. Maar dit?
Wat een proleet ben je ook. Je quote twee zinnen die totaal niet met elkaar gecorreleerd zijn. Illegaliteit is niet strafbaar, als ongewenste vreemdeling hier verblijven daarentegen wel.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:17 schreef DuTank het volgende:
Uhm, mag ik jou even wijzen op het volgende feit:
Mevrouw is officieel misschien niet ongewenst verklaard, maar zou dat wel degelijk moeten, aangezien ze fraude heeft gepleegd bij haar aanvraag. Ook fraude is een misdrijf. Mevrouw pleegt dus in feite zelfs twee misdrijven, hoewel ze officieel niet ongewenst is, maar dit wel zo zou moeten zijn.
Dit. Maar je komt er niet uit met DuTank. Hij blijft hangen in een voorbeeld dat nog niet eens relevant is maar mist de kern van het klikken.quote:
Nee. Wel goede antwoorden. Zij pleegt een misdrijf. Maar dat heb ik al eerder gezegd in deze postquote:
Is een ongewenste vreemdeling niet illegaal aanwezig in ons land dan? Kan me vergissen hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:53 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat een proleet ben je ook. Je quote twee zinnen die totaal niet met elkaar gecorreleerd zijn. Illegaliteit is niet strafbaar, als ongewenste vreemdeling hier verblijven daarentegen wel.
Dat verandert bar weinig aan de insteek van mijn posting. Ik had het ook als volgt kunnen formuleren: Als hij of zij nou een moord had gepleegd of iets anders ernstigs, dan had ik gezegd melden die hap. Maar dit? Het gaat mij niet zozeer om de definitie van 'misdrijf', maar om hetgeen wat die persoon heeft gedaan.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:00 schreef DuTank het volgende:
[..]
Nee. Wel goede antwoorden. Zij pleegt een misdrijf. Maar dat heb ik al eerder gezegd in deze post
quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:01 schreef DuTank het volgende:
[..]
Is een ongewenste vreemdeling niet illegaal aanwezig in ons land dan? Kan me vergissen hoor.
In het Wetboek staat dat dit een misdrijf is. Ik heb dit volgens mij al 10x gezegd, maar goed. De hele discussie was in het begin al dat dit een overtreding is en dus niet ernstig, maar moord is een misdrijf en een misdrijf is heel iets anders. Nou, ik heb aangetoond dat dit volgens de wet een misdrijf is, dus is dit een ernstig vergrijp.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat verandert bar weinig aan de insteek van mijn posting. Ik had het ook als volgt kunnen formuleren: Als hij of zij nou een moord had gepleegd of iets anders ernstigs, dan had ik gezegd melden die hap. Maar dit? Het gaat mij niet zozeer om de definitie van 'misdrijf', maar om hetgeen wat die persoon heeft gedaan.
Wel met z'n allen kei hard lachen, maar niet met een fatsoenlijke uitleg komen waarom ik ongelijk hebquote:
Ik vind dat je gelijk hebt, alleen hebben zij een andere mening over het aangeven van illegalen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:12 schreef DuTank het volgende:
[..]
In het Wetboek staat dat dit een misdrijf is. Ik heb dit volgens mij al 10x gezegd, maar goed. De hele discussie was in het begin al dat dit een overtreding is en dus niet ernstig, maar moord is een misdrijf en een misdrijf is heel iets anders. Nou, ik heb aangetoond dat dit volgens de wet een misdrijf is, dus is dit een ernstig vergrijp.
[..]
Wel met z'n allen kei hard lachen, maar niet met een fatsoenlijke uitleg komen waarom ik ongelijk heb.
Hier is een uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Illegaal_(persoon)
En volgens mij heb ik weer gelijk, maar kan het natuurlijk mis hebben, al lijkt me dat sterk
Oftewel, een ongewenst vreemdeling die toch in ons land verblijft, is een illegaal. Is het nou echt zo ingewikkeld?
Ja, als je vind dat je dat niet moet doen, dan moet je ook niet gek opkijken als er straks duizenden van die imbecielen deze kant op komen, terwijl ze prima in hun eigen land kunnen verblijven.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:14 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ik vind dat je gelijk hebt, alleen hebben zij een andere mening over het aangeven van illegalen.
Niemand beweert dat illegalen genegeerd moeten worden door de wetshandhavers. De insteek van dit topic is of je dergelijke figuren aan moet geven als burger. Ik, en velen met mij, vinden dat zwaar overdreven. Mensen erbij NSB'en die niets ernstigs op hun kerfstok hebben, is misselijk. Illegalen oppakken is een ding, maar laat de politie daar lekker zorg voor dragen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:16 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ja, als je vind dat je dat niet moet doen, dan moet je ook niet gek opkijken als er straks duizenden van die imbecielen deze kant op komen, terwijl ze prima in hun eigen land kunnen verblijven.
Kan jij ook eens niet huillie doen over de NSB'ers ?quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niemand beweert dat illegalen genegeerd moeten worden door de wetshandhavers. De insteek van dit topic is of je dergelijke figuren aan moet geven als burger. Ik, en velen met mij, vinden dat zwaar overdreven. Mensen erbij NSB'en die niets ernstigs op hun kerfstok hebben, is misselijk. Illegalen oppakken is een ding, maar laat de politie daar lekker zorg voor dragen.
Nee, waarom? Mede-leerlingen die op school anderen erbij gingen lappen omdat die iets hadden gedaan wat niet mocht, noemden we ook NSB'ers. En terecht.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:21 schreef Hyman het volgende:
[..]
Kan jij ook eens niet huillie doen over de NSB'ers ?
Deze discussie gaat niet over spieken of over spijbelen he, dat je het even weet. We hebben het hier over een misdrijf. Het is je burgerlijke plicht aangifte te doen van een misdrijf als je hier weet van hebt. Mevrouw pleegt een misdrijf, ergo degene die precies alles weet van deze zaak, is verplicht aangifte te doen. Of je het daar moreel gezien mee eens bent of niet.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, waarom? Mede-leerlingen die op school anderen erbij gingen lappen omdat die iets hadden gedaan wat niet mocht, noemden we ook NSB'ers. En terecht.
Godsamme, wat ben jij een vreemd figuur. Misdrijven komen in alle soorten en maten. Het ene misdrijf is niet per definitie even erg als het andere. Dat uit zich ook in de strafmaat. Nergens beweer ik dat mensen die getuige zijn van een kloppartij dat niet moeten melden. Ik vind het echter nergens van nodig erbij te lappen wiens enige misdaad is dat hij hier is zonder de juiste papieren. Dat is heel wat anders dan een moord of een vechtpartij.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:29 schreef DuTank het volgende:
[..]
Deze discussie gaat niet over spieken of over spijbelen he, dat je het even weet. We hebben het hier over een misdrijf. Het is je burgerlijke plicht aangifte te doen van een misdrijf als je hier weet van hebt. Mevrouw pleegt een misdrijf, ergo degene die precies alles weet van deze zaak, is verplicht aangifte te doen. Of je het daar moreel gezien mee eens bent of niet.
Ik hoor je wel weer als je in elkaar gebeukt wordt op straat en er één getuige is, die als enige de persoon in kwestie kan identificeren en hem niet aangeeft.
Misdrijf is een misdrijf. Een overtreding, dat is volgens mij wat jij denkt dat mevrouw heeft gedaan, is inderdaad een licht vergrijp, zoals wildplassen/vernieling. Fraude en illegaal aanwezig (met de voorwaarde dat de persoon een ongewenst vreemdeling is) zijn in ons land, is een misdrijf. Ergo, je bent verplicht hier melding van te maken als je er weet van hebt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Godsamme, wat ben jij een vreemd figuur. Misdrijven komen in alle soorten en maten. Het ene misdrijf is niet per definitie even erg als het andere. Dat uit zich ook in de strafmaat. Nergens beweer ik dat mensen die getuige zijn van een kloppartij dat niet moeten melden. Ik vind het echter nergens van nodig erbij te lappen wiens enige misdaad is dat hij hier is zonder de juiste papieren. Dat is heel wat anders dan een moord of een vechtpartij.
Ja, en? Moet ik het per se altijd eens zijn met mijn regering en naar haar pijpen dansen? Ik vind dat hier geen sprake is van een misdrijjf, ook al beweert de wet wat anders. Volgens jou zijn wetten van de staat heilig en moet de burger zo nodig mensen gaan naaien om die te handhaven. In de jaren dertig stond in de Duitse wet dat een Duitser geen sex mocht hebben met een jood. Jij zou die mensen dus naaien, enkel omdat het wettelijk is vastgelegd?quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:40 schreef DuTank het volgende:
[..]
Misdrijf is een misdrijf. Een overtreding, dat is volgens mij wat jij denkt dat mevrouw heeft gedaan, is inderdaad een licht vergrijp, zoals wildplassen/vernieling. Fraude en illegaal aanwezig (met de voorwaarde dat de persoon een ongewenst vreemdeling is) zijn in ons land, is een misdrijf. Ergo, je bent verplicht hier melding van te maken als je er weet van hebt.
Je moet geen vergelijkingen trekken omtrent jodenvervolging, dat is natuurlijk complete onzin en een domme vergelijking.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en? Moet ik het per se altijd eens zijn met mijn regering en naar haar pijpen dansen? Ik vind dat hier geen sprake is van een misdrijjf, ook al beweert de wet wat anders. Volgens jou zijn wetten van de staat heilig en moet de burger zo nodig mensen gaan naaien om die te handhaven. In de jaren dertig stond in de Duitse wet dat een Duitser geen sex mocht hebben met een jood. Jij zou die mensen dus naaien, enkel omdat het wettelijk is vastgelegd?
Waarom is die vergelijking dom? Niet alle wetten zijn ombetwistbaar. Dat geldt voor mij in ieder geval voor illegaal verblijf in een ander land. Ik kan mij er overigens wat bij voorstellen dat overheden maatregelen nemen, maar het is ietwat overdreven om er een heuse klopjacht van te maken. En nogmaals, enkel omdat de staat zegt dat het een misdrijf is, betekent nog niet dat het ook daadwerkelijk zo is.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:47 schreef DuTank het volgende:
[..]
Je moet geen vergelijkingen trekken omtrent jodenvervolging, dat is natuurlijk complete onzin en een domme vergelijking.
Je bent medeplichtig als je geen aangifte doet, terwijl je (belangrijke) kennis hebt van een misdrijf.
Fraudeer op welke manier? Zolang jij niet van mij steelt is er voor mij geen reden om jou aan te geven. De persoon in kwestie (dus uit de OP) heeft naar mijn weten niets gestolen, dus ik zie geen reden om hem of haar aan te geven.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:03 schreef dasorakel het volgende:
Hmmz dus als ik bij jou fraudeer geef je me ook niet aan? Ik heb tenslotte niet de juiste papieren.
Wat moeten wij met mensen die totaal niks toevoegen aan de maatschappij, als overlast en dergelijke. Nu mevrouw in dit land is, onder valse voorwendselen, is zij straks in staat om de halve familie hierheen te halen. Allemaal lekker aan de uitkering en dat kunnen wij gezellig betalen. Opflikkeren met dat tuig. Ze kunnen prima in hun eigen land leven. We hebben niet voor niets eisen gesteld aan de opvang van vluchtelingen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom is die vergelijking dom? Niet alle wetten zijn ombetwistbaar. Dat geldt voor mij in ieder geval voor illegaal verblijf in een ander land. Ik kan mij er overigens wat bij voorstellen dat overheden maatregelen nemen, maar het is ietwat overdreven om er een heuse klopjacht van te maken. En nogmaals, enkel omdat de staat zegt dat het een misdrijf is, betekent nog niet dat het ook daadwerkelijk zo is.
Nee.quote:Op maandag 1 november 2010 23:14 schreef DuTank het volgende:
[..]
De wet overtreden is een misdaad toch?
Jij mag daar uiteraard alles van vinden. Ik kots echter op vreemdelingenhaters als jij. Niet omdat ik per se half Afrika binnen wil laten, maar wel omdat jij er al bij voorbaat vanuit gaat dat deze mensen overlast veroorzaken en de samenleving tot last zijn. In sommige gevallen zal dat ongetwijfeld kloppen, maar veel immigranten zijn ook gewoon simpelweg op zoek naar een beter leven. En dat kan ik hen moeilijk kwalijk nemen. Zij hebben het doorgaans vele malen moeilijker gehad dan zo'n snotneus als jij, die opgegroeid is dit heerlijke land waar alles voorhanden is en waar je door papa, mama en de staat wordt vertroeteld tot je op eigen benen kunt staan.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:34 schreef DuTank het volgende:
[..]
Wat moeten wij met mensen die totaal niks toevoegen aan de maatschappij, als overlast en dergelijke. Nu mevrouw in dit land is, onder valse voorwendselen, is zij straks in staat om de halve familie hierheen te halen. Allemaal lekker aan de uitkering en dat kunnen wij gezellig betalen. Opflikkeren met dat tuig. Ze kunnen prima in hun eigen land leven. We hebben niet voor niets eisen gesteld aan de opvang van vluchtelingen.
Als hij.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:56 schreef mlg het volgende:
Radicaliseer niet zo Koos. Jij bent minstens zo egoistisch als hem, maar dan op andere vlakken. Het is natuurlijk.
Volgens mij is het gewoon correct Nederlands.quote:
Het was ook een flauwe reactie.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:05 schreef mlg het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon correct Nederlands.
Ik vind je post in ieder geval belachelijk. Jij wil hier veel meer immigranten laten komen, maar onze arbeidsmarkt is krap, beperkte ruimte en de verzorgingsstaat kampt met een financiele druk waarvan het nog geen eens zeker is of de verzorgingsstaat onbeperkt houdbaar is.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was ook een flauwe reactie.
Allereerst gaat het mij meer om de insteek van de persoon op wie ik reageer. Er sijpelt boosheid en haat jegens vreemdelingen doorheen. Daar ageer ik tegen. Daarnaast denk ik dat we immigranten hard nodig hebben in de jaren die komen gaan, gezien de vergrijzing.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:11 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind je post in ieder geval belachelijk. Jij wil hier veel meer immigranten laten komen, maar onze arbeidsmarkt is krap, beperkte ruimte en de verzorgingsstaat kampt met een financiele druk waarvan het nog geen eens zeker is of de verzorgingsstaat onbeperkt houdbaar is.
Ben je echt bereid om zover te gaan om je morele schijnimago te bevredigen?
De arbeidsmarkt is in de onderlaag zeer krap, maar in de bovenlaag zeer ruim. We moeten dus kansrijke immigranten hebben, in zoverre ze niet een toevlucht nemen naar landen waar ze hun talenten kunnen verrijken en daarvoor ook qua inkomen beter beloond worden. Daarvoor kun je beter de American Dream opzoeken, in plaats van zo'n saai, regenachtig land met stug volk wat het alleen maar heeft over gelijkheid. Kansrijke immigranten hebben veel kansen, die zijn niet op zoek naar een land waar iedereen gelijk is en waar hoge inkomens worden gehalveerd dmv belastingen.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allereerst gaat het mij meer om de insteek van de persoon op wie ik reageer. Er sijpelt boosheid en haat jegens vreemdelingen doorheen. Daar ageer ik tegen. Daarnaast denk ik dat we immigranten hard nodig hebben in de jaren die komen gaan, gezien de vergrijzing.
De VS. Velen zien dit als de ultieme samenleving. Maar schijn bedriegt. Dat er veel Aziaten werken is niet verwonderlijk. China heeft veel geinvesteerd in de VS. Mochten zij hun investeringen terug trekken dan is de VS zowat failliet. Door wapengekletter en propaganda lijkt het nog een wereldmacht. Maar trek eens door het land en kijk eens hoe de gemiddelde Amerikaan leeft.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:52 schreef mlg het volgende:
[..]
De arbeidsmarkt is in de onderlaag zeer krap, maar in de bovenlaag zeer ruim. We moeten dus kansrijke immigranten hebben, in zoverre ze niet een toevlucht nemen naar landen waar ze hun talenten kunnen verrijken en daarvoor ook qua inkomen beter beloond worden. Daarvoor kun je beter de American Dream opzoeken, in plaats van zo'n saai, regenachtig land met stug volk wat het alleen maar heeft over gelijkheid. Kansrijke immigranten hebben veel kansen, die zijn niet op zoek naar een land waar iedereen gelijk is en waar hoge inkomens worden gehalveerd dmv belastingen.
Ik zou Nederland in ieder geval de netto arbeidsvoorwaarden aantrekkelijker maken, en de kansarme immigratie beperken, om zo de weerstand van de autochtone bevolking tegen immigratie te verminderen.
We zien hier nauwelijks Aziatisch talent, die vertrekken allemaal richting Amerika, naar Silicon Valley in het bijzonder. Aziaten willen cashen, en ze hebben de drang om elkaars talenten met elkaar te laten concurreren. In Nederland wordt talent nauwelijks financieel beloond, we moeten allemaal dezelfde status hebben en de statuslust van de Aziaten wordt op deze manier nauwelijks bevredigd.
Onderschat de Aziaten niet, dit volk maakt rationele keuzes.
Bovendien is de vreemdenlingenhaat ook niet zo'n mysterie, want we komen op de wereld en we zien alleen maar ellende omtrent de immigratie. Sommigen krijgen er nauwelijks mee te maken en geeft er niet zoveel om, die stellen zich vrijzinnig en sociaal op, sommigen krijgen ermee te maken en krijgen een extreme afkeer, wat je ze niet kunt verwijten en de laatste groep heeft er geen last van, maar deinst er niet voor terug om de gehele immigratie af te doen als een totale mislukking en de schuld bij de overheid en de mentaliteit van de immigranten te leggen. Tot die laatste behoor ik, en ik denk de persoon waar jij op reageerde ook.
Ik denk niet dat Koos dit bedoelt. Het gaat hier om het principe klikken. Nooit gezegd dat je iedereen zomaar moet laten binnenkomen.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:11 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind je post in ieder geval belachelijk. Jij wil hier veel meer immigranten laten komen, maar onze arbeidsmarkt is krap, beperkte ruimte en de verzorgingsstaat kampt met een financiele druk waarvan het nog geen eens zeker is of de verzorgingsstaat onbeperkt houdbaar is.
Ben je echt bereid om zover te gaan om je morele schijnimago te bevredigen?
Anders rot je eens op met je vergelijkingen naar de Tweede Wereldoorlog. Daar gaat het om genocide, als ik daar aan zou meewerken, dan had je helemaal gelijk. Nu ben je in mijn ogen echt poep aan het strooien.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij mag daar uiteraard alles van vinden. Ik kots echter op vreemdelingenhaters als jij. Niet omdat ik per se half Afrika binnen wil laten, maar wel omdat jij er al bij voorbaat vanuit gaat dat deze mensen overlast veroorzaken en de samenleving tot last zijn. In sommige gevallen zal dat ongetwijfeld kloppen, maar veel immigranten zijn ook gewoon simpelweg op zoek naar een beter leven. En dat kan ik hen moeilijk kwalijk nemen. Zij hebben het doorgaans vele malen moeilijker gehad dan zo'n snotneus als jij, die opgegroeid is dit heerlijke land waar alles voorhanden is en waar je door papa, mama en de staat wordt vertroeteld tot je op eigen benen kunt staan.
En nogmaals, natuurlijk geldt niet voor alle immigranten dat zij het zwaar hebben gehad. Jij gaat er echter al bij voorbaat vanuit dat zij slechts willen profiteren van onze maatschappij en voor overlast zorgen. En als klap op de vuurpijl zou je deze mensen, die je niet kent, er ook nog eens bij lappen als je de kans kreeg.
Mensen zoals jij werden na de oorlog in de gevangenis geflikkerd. Bah!
En dat is nou het grote verschil met de 2e wereldoorlog.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:43 schreef DuTank het volgende:
[..]
Anders rot je eens op met je vergelijkingen naar de Tweede Wereldoorlog. Daar gaat het om genocide, als ik daar aan zou meewerken, dan had je helemaal gelijk. Nu ben je in mijn ogen echt poep aan het strooien.
Het is je pas 1000x op een begrijpelijke manier uitgelegd. Logisch dus, dat je het nog niet snaptquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:12 schreef DuTank het volgende:
[..]
In het Wetboek staat dat dit een misdrijf is. Ik heb dit volgens mij al 10x gezegd, maar goed. De hele discussie was in het begin al dat dit een overtreding is en dus niet ernstig, maar moord is een misdrijf en een misdrijf is heel iets anders. Nou, ik heb aangetoond dat dit volgens de wet een misdrijf is, dus is dit een ernstig vergrijp.
[..]
Wel met z'n allen kei hard lachen, maar niet met een fatsoenlijke uitleg komen waarom ik ongelijk heb.
Hier is een uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Illegaal_(persoon)
En volgens mij heb ik weer gelijk, maar kan het natuurlijk mis hebben, al lijkt me dat sterk
Oftewel, een ongewenst vreemdeling die toch in ons land verblijft, is een illegaal. Is het nou echt zo ingewikkeld?
wat kan het jouw schelen??quote:Op maandag 1 november 2010 23:10 schreef Koekje_erbij het volgende:
Een vriendin van mij kent iemand die hier gekomen is met een valse visum vanuit Duitsland en diegene is vandaag naar de vreemdelingenpolitie gegaan en is nu in het asielzoekerscentrum. Diegene heeft valse documenten en een nepverhaal om te vertellen. Die vriendin van mij weet haar echte naam en familienaam.
Ha, doe geen moeite, hij heeft een behoorlijk dik bord voor z'n kop!quote:Op woensdag 3 november 2010 20:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is je pas 1000x op een begrijpelijke manier uitgelegd. Logisch dus, dat je het nog niet snapt![]()
Die discussie is afgesloten en klaar. Jullie hebben je mening, ik heb de feiten.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:55 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ha, doe geen moeite, hij heeft een behoorlijk dik bord voor z'n kop!
Ik begrijp dat je de vergelijking nogal onnodig vindt, daar kan ik best inkomen.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:12 schreef DuTank het volgende:
[..]
Die discussie is afgesloten en klaar. Jullie hebben je mening, ik heb de feiten.
Maar goed, ik word een beetje pissig van die mensen die telkens WOII erbij halen en verwijzen naar nazi/NSB-praktijken. Dit is de eerste keer dat mensen het bloed onder mijn nagels vandaan halen op FOK!, maar mij en anderen vergelijken met NSB'ers, terwijl dat een compleet ander verhaal is, dat is gewoon kansloos, kinderachtig en bovendien uitermate hersenloos.
Als iemand zo door blijft gaan in het dagelijks leven dan krijgt ie een hoek.
Wat maakt het allemaal uit als mevrouw gewoon te vervolgen is?quote:Op woensdag 3 november 2010 21:22 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je de vergelijking nogal onnodig vindt, daar kan ik best inkomen.
Nogmaals, helaas heb jij niet de feiten maar weiger je te luisteren naar de feiten
die ik de vorige keer heb aangedragen, dat je daar niet aan wil is natuurlijk je eigen keus.
Nou ik ga er van uit dat je de feiten correct wil hebben of niet? De vorige keer probeerde ik je hetquote:Op woensdag 3 november 2010 21:24 schreef DuTank het volgende:
[..]
Wat maakt het allemaal uit als mevrouw gewoon te vervolgen is?
quote:Op woensdag 3 november 2010 21:30 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Nou ik ga er van uit dat je de feiten correct wil hebben of niet? De vorige keer probeerde ik je het
uit te leggen maar je weigerde te luisteren, combineerde in een of ander vreemd verhaal allerlei
wetten die niks met elkaar te maken hadden en noemt dat feiten. Elke keer als ik dan iets aantoonde zocht je weer iets anders, tsja, zo maak je het wel heel lastig om een serieuze discussie te voeren. Ik wil best iets van iemand aannemen maar dan moet het gestaafd zijn
op feiten, in deze probeerde ik jou die feiten te laten zien maar jij weigert om uberhaupt
ernaar te luisteren, maar goed, no problem, uiteindelijk gaat het erom wat de TS gaat doen
Bedankt voor je uitvoerige reactie mijn waarde vriend!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het principe is hetzelfde. Verraders bah!quote:Op woensdag 3 november 2010 17:43 schreef DuTank het volgende:
[..]
Anders rot je eens op met je vergelijkingen naar de Tweede Wereldoorlog. Daar gaat het om genocide, als ik daar aan zou meewerken, dan had je helemaal gelijk. Nu ben je in mijn ogen echt poep aan het strooien.
Sommige mensen WILLEN sommige dingen niet snappen geloof ikquote:Op woensdag 3 november 2010 22:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het principe is hetzelfde. Verraders bah!
Inderdaad. Bepaalde figuren snappen niet dat je een buitengewoon zielig hoopje mens bent wanneer je mensen erbij gaat naaien omwille van zoiets onbenulligs als zonder toestemming verblijven in een ander land.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sommige mensen WILLEN sommige dingen niet snappen geloof ik
quote:Op maandag 1 november 2010 23:17 schreef Knip het volgende:
Hij komt hier om zwart te werken, werk dat autochtonen liever niet willen doen omdat ze net zo lief een uitkering nemen. Ga jij in zijn plaats uien rapen, olietankers schoonschrapen, 22 uursdiensten draaien in een smerige keuken of iets dergelijks?
Ga hem lekker aangeven joh, misschien krijg je nog wel tipgeld.
Als ik het de regering al kwalijk zou nemen dat er aanslag is gepleegd, dan is dat omdat zij de dreiging die uitging van de dader niet hebben herkend. Niet omdat zij die persoon binnen hebben gelaten. Tenzij het zou gaan om persoon die een van de meest gezochte terroristen op aarde blijkt te zijn. Dan mag je toch verwachten dat zo'n figuur wordt aangehouden.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:23 schreef dasorakel het volgende:
Is er niet gewoon sprake van valsheid in geschrifte? Daarnaast een moreel probleem. Tenslotte waarom met valse papieren proberen asiel te krijgen? Dan zullen er redenen zijn dat het op zijn/haar eigen identiteit geweigerd zal worden.
Mocht deze persoon kwaad in de zin hebben (met nadruk op mocht, niet er van uitgaande dat) en hij blaast zich op met bekenden van een van onze linksche vrinden ben ik benieuwd hoe die huilie huilie doen op dat moment. Waarschijnlijk krijgt dan de huidige rechtse regering er de schuld van dat deze persoon binnen heeft kunnen komen.
Sja als die binnenkomt met valse papieren en mensen die dat weten hun schouders ophalen? In het kader van het kost mij persoonlijk niet zoveel.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als ik het de regering al kwalijk zou nemen dat er aanslag is gepleegd, dan is dat omdat zij de dreiging die uitging van de dader niet hebben herkend. Niet omdat zij die persoon binnen hebben gelaten. Tenzij het zou gaan om persoon die een van de meest gezochte terroristen op aarde blijkt te zijn. Dan mag je toch verwachten dat zo'n figuur wordt aangehouden.
Als hij over de juiste papieren beschikt, dan kun je hem moeilijk de toegang ontzeggen. Tenzij je hem weet te ID'en door zn kop. Of wil jij gewoon iedereen met een donker kleurtje buiten de deur houden?quote:Op woensdag 3 november 2010 23:37 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Sja als die binnenkomt met valse papieren en mensen die dat weten hun schouders ophalen? In het kader van het kost mij persoonlijk niet zoveel.
Nee mensen die daadwerkelijk vluchteling zijn en onze steun nodig hebben zijn welkom. Hoewel ik daar ook wel mening over heb (opvangen in regio waarvandaan men gevlucht is).quote:Op woensdag 3 november 2010 23:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als hij over de juiste papieren beschikt, dan kun je hem moeilijk de toegang ontzeggen. Tenzij je hem weet te ID'en door zn kop. Of wil jij gewoon iedereen met een donker kleurtje buiten de deur houden?
Het is al tig keer gezegd in dit topic: het valt nog wel te begrijpen dat een persoon die hier illegaal verblijft uit het land wordt geknikkerd. Waar het om gaat is dat het ronduit misselijk is om die persoon erbij te NSB'en.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:46 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Nee mensen die daadwerkelijk vluchteling zijn en onze steun nodig hebben zijn welkom. Hoewel ik daar ook wel mening over heb (opvangen in regio waarvandaan men gevlucht is).
Gelukszoeker kleur of kleurloos hebben we hier niet nodig. Zeker niet als men ook nog eens gaat frauderen om op deze manier meer kans te hebben om in het land te mogen blijven.
Exact. Als een gelukszoeker een eerlijke kans wil krijgen moet hij het ook eerlijk spelen. Mijns inziens speelt gelukszoeker zelf vals. Dus doorgeven. Dan is het aan de instanties om hier een uiteindelijk een oordeel over te vellen.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:01 schreef PLAE@ het volgende:
Naar elk mens wat het land binnenkomt wordt eerlijk gekeken. Dus ik zou niet weten waarom je dit niet aan zou geven. Deze persoon heeft zijn/haar ' kans' blijkbaar al gehad
Als je dan kunt voorkomen dat men dat kostbare proces nog eens gaat voeren. Helemaal prima.
Nazi.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:12 schreef DuTank het volgende:
[..]
Die discussie is afgesloten en klaar. Jullie hebben je mening, ik heb de feiten.
Maar goed, ik word een beetje pissig van die mensen die telkens WOII erbij halen en verwijzen naar nazi/NSB-praktijken. Dit is de eerste keer dat mensen het bloed onder mijn nagels vandaan halen op FOK!, maar mij en anderen vergelijken met NSB'ers, terwijl dat een compleet ander verhaal is, dat is gewoon kansloos, kinderachtig en bovendien uitermate hersenloos.
Als iemand zo door blijft gaan in het dagelijks leven dan krijgt ie een hoek.
Sinds wanneer bestaat de NSB weer?quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeg ik dat?We hebben niet voor niets ordehandhavers; mensen die controleren of immigranten wel over de juiste papieren beschikken. Het is bijzonder laag om als mede-burger mensen aan te geven, enkel omdat zij graag in ons land willen verblijven, maar niet over de juiste papieren beschikken. Nogmaals, dan ben je het laagste van het laagste: een NSB'er.
Ik weet niet of je iets van de Joodsche Raad afweet, maar die hebben zelf aan de Jodendeportatie meegeholpen.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:37 schreef Gerlof het volgende:
volgens mij waren er veel meer NSB-ers tijdens de oorlog dan bekend, want bewijs is verloren gegaan... en het is volgens mij ook menselijk om je bij een groep aan te sluiten die veel belooft. Ik vergeef het ze in zo verre ook wel, behalve als ze de joden verraadden.
In zo'n geval zou ik die NSB'er toch wel graag anoniem even willen verraden...
Applaus. Iets met een spijkers en koppen ofzo.quote:Exact. Als een gelukszoeker een eerlijke kans wil krijgen moet hij het ook eerlijk spelen. Mijns inziens speelt gelukszoeker zelf vals. Dus doorgeven. Dan is het aan de instanties om hier een uiteindelijk een oordeel over te vellen.
Voorstel.. kijk voor de grap eerst eens na hoeveel werklozen we hebben in NLquote:Op donderdag 4 november 2010 00:11 schreef Gerlof het volgende:
ja maar wat is nou eigenlijk het probleem van gelukszoekers? we kunnen die mensen hardstikke goed gebruiken man ! Tuurlijk wil ik ooit in het bejaardenhuis verzorgd worden door iemand die nederlands spreekt, maar er zijn met de huidige vergrijzing zoveel mensen extra nodig en niet alleen in de zorg, maar overal waar we nog een beetje willen verdienen ! Ben je nou echt bang dat een gelukszoeker een bomvest of zo aantrekt? Misschien alleen als je zo hard blijft schreeuwen dat die gasten het land uitmoeten...
Neem de actuele banenproblemen als bij tnt.... tuurlijk das kut... al die postbodes die moeten flyeren voor postbezorgers die hun plaats innemen voor de helft.... maar geloof je nu echt dat die geen nieuwe baan vinden... in zoveel sectoren gaan met grote golven mensen met pensioen...
Nee ik ben niet echt bang dat gelukszoekers mij in de weg staan en denk eerder dat ik daar weer van kan profiteren...
Ik zou niet bellen...
ik ben ook geen verrader, zolang ik niet bang ben...
Er zullen altijd mensen zijn zonder capaciteiten, die kunnen geen manager worden.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:30 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Voorstel.. kijk voor de grap eerst eens na hoeveel werklozen we hebben in NL
Kijk voor de grap eens naar de demografische ontwikkelingen. Ik zal alvast een tipje van de sluier oplichten: er komen een hoop oudjes bij.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:30 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Voorstel.. kijk voor de grap eerst eens na hoeveel werklozen we hebben in NL
Sinds Nederlanders andere mensen voor onbenulligheden willen aangeven.quote:Op donderdag 4 november 2010 01:02 schreef Clan het volgende:
[..]
Sinds wanneer bestaat de NSB weer?
Lang leve de pil van drionquote:Op donderdag 4 november 2010 21:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar de demografische ontwikkelingen. Ik zal alvast een tipje van de sluier oplichten: er komen een hoop oudjes bij.
Ach, ze mogen die pil best in mijn drinken schuiven als ik bejaard ben.quote:
En dat voor een twintiger.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:09 schreef dasorakel het volgende:
[quote]Op donderdag 4 november 2010 21:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, ze mogen die pil best in mijn drinken schuiven als ik bejaard ben.
[/quote
Nou je klinkt al als een ouwe zuurpruim
Nog meer managers? De tussenlaag is al meer dan genoeg bevolkt met managers.Tegenwoordig heb je zowat voor elke werknemer op de werkvloer al een manager. Althans ze geven zich uit voor manager. Maar de meeste kunnen niet eens een huishouden managen. maar dat ff terzijde.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er zullen altijd mensen zijn zonder capaciteiten, die kunnen geen manager worden.
Tot St. Juttemis waarschijnlijk..quote:
quote:Op maandag 8 november 2010 19:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tot St. Juttemis waarschijnlijk..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |