Zoek op Google: Meldt misdaad anoniem.quote:Op maandag 1 november 2010 23:12 schreef Koekje_erbij het volgende:
[..]
Waar kan je dat doen? En is het echt anoniem?
Dat is geen misdaadquote:Op maandag 1 november 2010 23:13 schreef DuTank het volgende:
[..]
Zoek op Google: Meldt misdaad anoniem.
De wet overtreden is een misdaad toch? Deze vrouw overtreedt de wet, zoals ik het begrijp. En anders bel je de NVU op ofzo, die handelen dat wel af.quote:
Volgens mij heeft die illegale FOK! al gevonden..quote:
Hmm, ik vind een misdaad altijd klinken naar diefstal of mishandeling. Beetje dat hoekje.quote:Op maandag 1 november 2010 23:14 schreef DuTank het volgende:
[..]
De wet overtreden is een misdaad toch? Deze vrouw overtreedt de wet, zoals ik het begrijp. En anders bel je de NVU op ofzo, die handelen dat wel af.
Al pist iemand tegen z'n eigen tuinhek. (Niet op zijn eigen grond tenminstequote:Op maandag 1 november 2010 23:15 schreef Creeg het volgende:
[..]
Hmm, ik vind een misdaad altijd klinken naar diefstal of mishandeling. Beetje dat hoekje.
Goeie vraag. Grond is van jou, maar het is wel wildplassen?quote:Op maandag 1 november 2010 23:16 schreef DuTank het volgende:
[..]
Al pist iemand tegen z'n eigen tuinhek. (Niet op zijn eigen grond tenminsteOf mag je ook niet in je eigen voortuin staan te zeiken?)
Illegalen moeten gewoon oprotten in mijn ogen.quote:Op maandag 1 november 2010 23:17 schreef Knip het volgende:
Hij komt hier om zwart te werken, werk dat autochtonen liever niet willen doen omdat ze net zo lief een uitkering nemen. Ga jij in zijn plaats uien rapen, olietankers schoonschrapen, 22 uursdiensten draaien in een smerige keuken of iets dergelijks?
Ga hem lekker aangeven joh, misschien krijg je nog wel tipgeld.
Dan kan ze toch gewoon asiel aanvragen met een waar verhaal?quote:Op maandag 1 november 2010 23:18 schreef RijstNatie het volgende:
haha alle jezus.
misschien is ze wel hier gekomen omdat ze 10x verkracht is en nog achterna wordt gezeten door 100 pooiers?
NSB !
http://www.meldmisdaad.nl/quote:Op maandag 1 november 2010 23:19 schreef Koekje_erbij het volgende:
Waar kan die vriendin nou een anonieme tip doen? Het moet zekers te weten anoniem voor haar zijn want anders is ze fucked.
ff topicje makenquote:Op maandag 1 november 2010 23:18 schreef Creeg het volgende:
[..]
Goeie vraag. Grond is van jou, maar het is wel wildplassen?
Nee ze komt uit een welgesteld familie en had een goed leven. Ze is hier gekomen om te profiteren en heeft valse documenten.quote:Op maandag 1 november 2010 23:18 schreef RijstNatie het volgende:
haha alle jezus.
misschien is ze wel hier gekomen omdat ze 10x verkracht is en nog achterna wordt gezeten door 100 pooiers?
NSB !
Iemand die in overtreding is, zeker om deze redenen, moet bestraft worden. Klaar. Einde discussie.quote:Op maandag 1 november 2010 23:21 schreef Semmm het volgende:
NSB'er.
echt wat heb ik een hekel aan mensen als jij, als je geen last hebt van die persoon waarom moet je hem dan naaien?
Nee, dat kan ik niet. Maar zij behandelen wel vreemdelingenzaken volgens mij.quote:Op maandag 1 november 2010 23:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kan je me wellicht vertellen welk misdaad er precies heeft plaatsgevonden?
Asiel aanvragen door middel van valse documenten.quote:Op maandag 1 november 2010 23:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
hahaquote:Op maandag 1 november 2010 23:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waar kan ik die wet vinden?quote:Op maandag 1 november 2010 23:30 schreef DuTank het volgende:
Asiel aanvragen door middel van valse documenten.
Doe niet zo achterlijkquote:
Achterlijk? Ik stel je een normale vraag. Nogmaals, waar kan ik die wet vinden?quote:Op maandag 1 november 2010 23:32 schreef DuTank het volgende:
Doe niet zo achterlijk. Geen geldige documenten betekent dat je hier niet mag verblijven in dit land, ergo opgeflikkerd.
Laat de politie dat lekker zelf uitvinden. Je hoeft een persoon er niet op NSB-achtige wijze bij te naaien.quote:Op maandag 1 november 2010 23:32 schreef DuTank het volgende:
[..]
Doe niet zo achterlijkGeen geldige documenten betekent dat je hier niet mag verblijven in dit land, ergo opgeflikkerd.
Maar het is wel gratis.quote:Op maandag 1 november 2010 23:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat de politie dat lekker zelf uitvinden. Je hoeft een persoon er niet op NSB-achtige wijze bij te naaien.
http://www.st-ab.nl/wette(...)icatieplicht_WID.htm Moeilijk hequote:Op maandag 1 november 2010 23:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Achterlijk? Ik stel je een normale vraag. Nogmaals, waar kan ik die wet vinden?
Stel, jouw oma wordt neer geknuppeld om haar tasje, ze overlijdt en er is één iemand die het heeft gezien, maar durft geen aangifte te doen. Het blijkt een vriend van een van zijn vrienden te zijn. Dan mag het opeens wel?quote:Op maandag 1 november 2010 23:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat de politie dat lekker zelf uitvinden. Je hoeft een persoon er niet op NSB-achtige wijze bij te naaien.
ja want dan is het een misdrijf, dus een zwaar strafbaar feit. Dan is het volgens mij ook een plicht dit te meldenquote:Op maandag 1 november 2010 23:37 schreef DuTank het volgende:
[..]
http://www.st-ab.nl/wette(...)icatieplicht_WID.htm Moeilijk he
[..]
Stel, jouw oma wordt neer geknuppeld om haar tasje, ze overlijdt en er is één iemand die het heeft gezien, maar durft geen aangifte te doen. Het blijkt een vriend van een van zijn vrienden te zijn. Dan mag het opeens wel?
Illegaal aanwezig zijn in dit land is net zo goed een strafbaar feit. Zelfs zo strafbaar dat je wordt verwijderd uit ons land, alvorens opgesloten te zijn en alles duidelijk is waar deze persoon vandaan komt en al dan niet of duidelijk is wat de echte redenen zijn om naar ons land te komen/ valsheid documenten.quote:Op maandag 1 november 2010 23:49 schreef Cherna het volgende:
[..]
ja want dan is het een misdrijf, dus een zwaar strafbaar feit. Dan is het volgens mij ook een plicht dit te melden
Je hebt er waarschijnlijk wel last van. Je betaalt immers belastingquote:Op maandag 1 november 2010 23:21 schreef Semmm het volgende:
NSB'er.
echt wat heb ik een hekel aan mensen als jij, als je geen last hebt van die persoon waarom moet je hem dan naaien?
Precies, hetzelfde geldt voor mensen die onrechtmatig een uitkering krijgen. Ik heb verder geen last van deze mensen, maar wij betalen met z'n allen wel lekker zijn inkomen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:28 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Je hebt er waarschijnlijk wel last van. Je betaalt immers belasting
Lees de volgende keer eerst even een aantal van mijn posts, voordat je hier met poep gaat strooien.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:35 schreef haShem het volgende:
Ts is vast jaloers op het knappe kind...
NSB'er
Ik moest lachenquote:
Totaal mee eens. Net zoals bijbeunen door WAO'ers oid... zum kotzen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:34 schreef DuTank het volgende:
[..]
Precies, hetzelfde geldt voor mensen die onrechtmatig een uitkering krijgen. Ik heb verder geen last van deze mensen, maar wij betalen met z'n allen wel lekker zijn inkomen.
De Taalpolitie komt je halen.quote:Op maandag 1 november 2010 23:13 schreef DuTank het volgende:
[..]
Zoek op Google: Meldt misdaad anoniem.
Mijn conclusie uit je verhaal is dat het een Duitser is. Duitsers hebben over het algemeen geen visum nodig. Zou wel leuk zijn voor de lol, daar niet van...quote:Op maandag 1 november 2010 23:10 schreef Koekje_erbij het volgende:
Een vriendin van mij kent iemand die hier gekomen is met een valse visum vanuit Duitsland en diegene is vandaag naar de vreemdelingenpolitie gegaan en is nu in het asielzoekerscentrum. Diegene heeft valse documenten en een nepverhaal om te vertellen. Die vriendin van mij weet haar echte naam en familienaam. Kan ze door middel van een anonieme vertellen dat die persoon hier zwart is en liegt? Want die persoon gaat liegen dat ie vanuit Turkije gekomen is terwijl die vanuit Duitsland gekomen is.
JE bent zelf geen opsporingsambtenaar dus dat van die verkeersovertreding kan je shaken denk ik. Uiteraard kan je er wel een melding van maken als ik elke keer te hard door je wijk heen rijd, zodat de politie wellicht een keer kan controleren.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:59 schreef Cherna het volgende:
Het gaat erom is iets een misdrijf of overtreding. Dat is een wereld van verschil.
Dus jullie willen me vertellen dat je alles volgens de wet doet.
Dus als ik jou te hard zie rijden en leg dat vast met mijn mobieltje zou ik je mogen naaien.
Als ik merk dat je de belasting ontduikt mag ik je aangeven.
Of de normale Nederlander altijd volgens de wet leeft en niet zijn voordeel neemt met het invullen van de belastingbrief
Supporters die vernielingen aanbrengen kosten de maatschappij ook veel geld.
Studenten die uitkeringen ontvangen terwijl ze niet extern wonen
Zwartrijders in het openbaar vervoer kost de maatschappij ook veel geld
Ik kan nog wel ff doorgaan.
Nee tenzij een misdrijf ben ik tegen die Stasi praktijken
Wees dan een vent en spreek de persoon in kwestie aan als het je zo stoort. Ik kots erop dat de politie bij mij aan de deur staat als ik een keer in het jaar de muziek tot na 12 uur hard aan heb bij een feestje. Waarom komen ze niet langs en spreken mij aan. Dit terwijl ik vooraf briefjes in de brievenbus heb gestopt in de buurt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:08 schreef dasorakel het volgende:
[..]
JE bent zelf geen opsporingsambtenaar dus dat van die verkeersovertreding kan je shaken denk ik. Uiteraard kan je er wel een melding van maken als ik elke keer te hard door je wijk heen rijd, zodat de politie wellicht een keer kan controleren.
Voor wat betreft die andere dingen die je noemt. Ja daar heb ik last van. Ik betaal belasting, daar worden hoop dingen vanuit gedaan die jij noemt. Als daar misbruik van gemaakt wordt, irriteer ik me daaraan.
Als jij zonodig de filantroop wil uithalen betaal jij toch lekker het kaartje voor die zwartrijder of hooligan die je niet wil aangeven.
Ze komen toch langs? Dat ze je niet kunnen aanspreken zal vast met het volume van je muziek te maken hebben.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wees dan een vent en spreek de persoon in kwestie aan als het je zo stoort. Ik kots erop dat de politie bij mij aan de deur staat als ik een keer in het jaar de muziek tot na 12 uur hard aan heb bij een feestje. Waarom komen ze niet langs en spreken mij aan. Dit terwijl ik vooraf briefjes in de brievenbus heb gestopt in de buurt.
Wat jammer zeg, dat ene foutje naast al mijn bazenreacties in dit topic.quote:
Illegaal verblijven in Nederland is overtreding van de wet. Of je dit nou als misdaad of als overtreding wilt zien, dat moet je zelf weten. Mijn inziens is een overtreding een overtreding van de wet waar normaliter een boete op staat. Het overtreden van de Vreemdelingenwet betekent uitzetting. Dat lijkt me een flinke overtreding.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:59 schreef Cherna het volgende:
Het gaat erom is iets een misdrijf of overtreding. Dat is een wereld van verschil.
Dus jullie willen me vertellen dat je alles volgens de wet doet.
Dus als ik jou te hard zie rijden en leg dat vast met mijn mobieltje zou ik je mogen naaien.
Als ik merk dat je de belasting ontduikt mag ik je aangeven.
Of de normale Nederlander altijd volgens de wet leeft en niet zijn voordeel neemt met het invullen van de belastingbrief
Supporters die vernielingen aanbrengen kosten de maatschappij ook veel geld.
Studenten die uitkeringen ontvangen terwijl ze niet extern wonen
Zwartrijders in het openbaar vervoer kost de maatschappij ook veel geld
Ik kan nog wel ff doorgaan.
Nee tenzij een misdrijf ben ik tegen die Stasi praktijken
"Hey jij overvaller! Doe dat in het vervolg niet meer ja! En wil je die spulletjes en dat geld netjes terug geven?"quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wees dan een vent en spreek de persoon in kwestie aan als het je zo stoort. Ik kots erop dat de politie bij mij aan de deur staat als ik een keer in het jaar de muziek tot na 12 uur hard aan heb bij een feestje. Waarom komen ze niet langs en spreken mij aan. Dit terwijl ik vooraf briefjes in de brievenbus heb gestopt in de buurt.
Je kan het doen, al zou ik het behoorlijk achterbaks vinden.quote:Op maandag 1 november 2010 23:12 schreef Koekje_erbij het volgende:
[..]
Waar kan je dat doen? En is het echt anoniem?
Wel als je met een prepaid nummertje belt. Je naam hoef je niet te zeggen, dan kunnen ze ook niks weten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:24 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Je kan het doen, al zou ik het behoorlijk achterbaks vinden.![]()
Anoniem blijft het waarschijnlijk niet.
Is de desbetreffende persoon illegaal in Nederland aanwezig dan? De persoon zit in een asielzoekerscentrum, dus ik mag aannemen dat ze een asielaanvraag heeft ingediend. Niets met illegaliteit te maken dus.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:22 schreef DuTank het volgende:
Illegaal verblijven in Nederland is overtreding van de wet.
Ben je echt zo dom?quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:26 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Is de desbetreffende persoon illegaal in Nederland aanwezig dan? De persoon zit in een asielzoekerscentrum, dus ik mag aannemen dat ze een asielaanvraag heeft ingediend. Niets met illegaliteit te maken dus.
ik denk dat mevrouw in overtreding is en op moet flikkerenquote:Hoofdstuk 2. Toegang
Artikel 3
1. In andere dan de in de Schengengrenscode geregelde gevallen, wordt toegang tot Nederland geweigerd aan de vreemdeling die:
a. niet in het bezit is van een geldig document voor grensoverschrijding, dan wel in het bezit is van een document voor grensoverschrijding waarin het benodigde visum ontbreekt;
Nou, de kans is miniem, maar het kán zijn dat ze toch gegevens, (een nummer, of een naam oid)quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:25 schreef DuTank het volgende:
[..]
Wel als je met een prepaid nummertje belt. Je naam hoef je niet te zeggen, dan kunnen ze ook niks weten.
Ook dit is een misdrijf en geen OVERTREDING. Maar goed daar verschillen we in opvatting. Het gaat mij erom hoe ver ga je. Als voorbeeld: Zwartrijders in een trein dienen door conducteurs te worden aangepakt dmv controle.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:24 schreef DuTank het volgende:
[..]
"Hey jij overvaller! Doe dat in het vervolg niet meer ja! En wil je die spulletjes en dat geld netjes terug geven?"Flikker toch op zeg.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:35 schreef mango_cream het volgende:
Trouwens, in tegenstelling tot wat mensen hier zeggen is illegaliteit niet strafbaar.
quote:Hoofdstuk 6. Vertrek, uitzetting en ongewenstverklaring
Afdeling 1. Vertrek
Artikel 61
1. De vreemdeling die niet of niet langer rechtmatig verblijf heeft, dient Nederland uit eigen beweging te verlaten binnen de in artikel 62 bepaalde termijn.
2. Indien de werking van de beschikking, waarbij de aanvraag is afgewezen of de verblijfsvergunning is ingetrokken, is opgeschort, kan van de vreemdeling medewerking worden gevorderd aan de voorbereiding van het vertrek uit Nederland.
3. Het indienen van een klacht als bedoeld in artikel 9:1 van de Algemene wet bestuursrecht schort de verplichting, bedoeld in het eerste lid, niet op.
Nope, dat is niet de definitie van illegaal, valse papieren kunnen er natuurlijk wel voor zorgen dat je geen asiel krijgt natuurlijk, en geloof me, het is sowieso niet zo makkelijk om asiel hier te krijgen.quote:Ben je echt zo dom?Het gaat om valse papieren. Als dat niet illegaal is, dan weet ik het ook niet meer.
Dit is precies hetzelfde als illegaal in Nederland verblijven. Je hebt geen geldig treinkaartje vs. je hebt geen geldige documenten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:35 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ook dit is een misdrijf. Maar goed daar verschillen we in opvatting. Het gaat mij erom hoe ver ga je. Als voorbeeld: Zwartrijders in een trein dienen door conducteurs te worden aangepakt dmv controle.
Daar staat dat je dan binnen een bepaalde tijd weg moet etc, maar niet dat het strafbaar is.quote:
Moet ik het nog een keer uitleggen?quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:37 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Nope, dat is niet de definitie van illegaal, valse papieren kunnen er natuurlijk wel voor zorgen dat je geen asiel krijgt natuurlijk, en geloof me, het is sowieso niet zo makkelijk om asiel hier te krijgen.
Nogmaals NEE! Illegaal betekent dat je hier onrechtmatig verblijft. Deze mevrouw heeft asiel aangevraagd en verblijft dus niet onrechtmatig, want ook in afwachting van de procedure verblijf je hier rechtmatig. Als ze erachter komen dat haar papieren vals zijn dan krijgt ze geen asiel en dán is ze hier onrechtmatig en illegaal.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:40 schreef DuTank het volgende:
[..]
Moet ik het nog een keer uitleggen?
Mevrouw vraagt asiel aan met behulp van valse documenten. De wet schrijft ons voor dat dit niet mag. Mevrouw is illegaal aanwezig in ons land.
Ik hoop zo dat jij geen rechten doet zegquote:Op dinsdag 2 november 2010 01:41 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Nogmaals NEE! Illegaal betekent dat je hier onrechtmatig verblijft. Deze mevrouw heeft asiel aangevraagd en verblijft dus niet onrechtmatig, want ook in afwachting van de procedure verblijf je hier rechtmatig. Als ze erachter komen dat haar papieren vals zijn dan krijgt ze geen asiel en dán is ze hier onrechtmatig en illegaal.
Dude, je moet trainer worden bij Bayern of rechter in Suriname.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:27 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ben je echt zo dom?Het gaat om valse papieren. Als dat niet illegaal is, dan weet ik het ook niet meer.
[..]
ik denk dat mevrouw in overtreding is en op moet flikkeren
Ik had de OP niet helemaal gelezen, nu wel. Mevrouw verblijft wel degelijk onrechtmatig, aangezien de visum die ze heeft aangevraagd onder valse voorwendselen heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:41 schreef mango_cream het volgende:
Nogmaals NEE! Illegaal betekent dat je hier onrechtmatig verblijft. Deze mevrouw heeft asiel aangevraagd en verblijft dus niet onrechtmatig, want ook in afwachting van de procedure verblijf je hier rechtmatig. Als ze erachter komen dat haar papieren vals zijn dan krijgt ze geen asiel en dán is ze hier onrechtmatig en illegaal.
Wie heeft het hier over niet mogen aangeven? Volgens mij heb ik zojuist (een aantal posts terug) aangegeven dat dat juist wel kan. Maar jij begint met termen als illegaal te gooien zonder dat dat ergens op is gebaseerd, daar reageer ik op. Je roept ook steeds dingen over strafbaarheid etc, dan zit je in het gebied van het strafrecht, en wat ik je duidelijk probeer te maken is dat illegaal aanwezig zijn in Nederland niet strafbaar is.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:45 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat jij geen rechten doet zeg
Wat praat jij een hoop poep zeg. Je ziet iemand voor je ogen vermoord worden. Op dat moment is diegene ook nog niet veroordeeld, omdat het nog niet bewezen is. Betekent dat dat je diegene dan niet mag aangeven?
Daarna wordt er pas onderzoek ingesteld, etc etc, dan komt aan het licht dat mevrouw inderdaad illegaal in Nederland verblijft. Als je het nog steeds niet snapt, zeg het dan even. Dan probeer ik het eens in braille.
En dan nog iets. Hoe weet je zeker dat zij valse papieren heeft (van een vriend van een vriend van een vriend). Misschien geef je wel een anonieme tip die niet eens terecht is.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:45 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat jij geen rechten doet zeg
Wat praat jij een hoop poep zeg. Je ziet iemand voor je ogen vermoord worden. Op dat moment is diegene ook nog niet veroordeeld, omdat het nog niet bewezen is, dus mag jij niet zeggen dat hij/zij een moordenaar is. Maar betekent dat dat je diegene dan niet mag aangeven?
Daarna wordt er pas onderzoek ingesteld, etc etc, dan komt aan het licht dat mevrouw inderdaad illegaal in Nederland verblijft. Als je het nog steeds niet snapt, zeg het dan even. Dan probeer ik het eens in braille.
Illegaliteit is niet strafbaar, maar wel een reden om iemand het land uit te zetten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:36 schreef DuTank het volgende:
Het klopt feitelijk wat je zegt maar wat ik duidelijk probeerde te maken is dat als zij hier in afwachting van haar procedure is, en de IND geen weet heeft van de valsheid van die papieren (wat niks afdoet aan die valsheid) zij hier in ogen van de IND niet illegaal verblijft ergo niet illegaal is.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:46 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik had de OP niet helemaal gelezen, nu wel. Mevrouw verblijft wel degelijk onrechtmatig, aangezien de visum die ze heeft aangevraagd onder valse voorwendselen heeft plaatsgevonden.
Klopt!!quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Illegaliteit is niet strafbaar, maar wel een reden om iemand het land uit te zetten.
De IND en de vreemdelingenpolitie zijn inderdaad in de overtuiging dat mevrouw rechtmatig in Nederland verblijft, maar wat technisch gezien natuurlijk niet zo. Dat doet niets af aan het feit dat mevrouw op dit moment onrechtmatig in Nederland verblijft.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:51 schreef mango_cream het volgende:
Het klopt feitelijk wat je zegt maar wat ik duidelijk probeerde te maken is dat als zij hier in afwachting van haar procedure is, en de IND geen weet heeft van de valsheid van die papieren (wat niks afdoet aan die valsheid) zij hier in ogen van de IND niet illegaal verblijft ergo niet illegaal is.
Nee, een strafbaar feit is iets waar je volgens de wet voor vervolgd kan worden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:51 schreef DuTank het volgende:
Een strafbaar feit is simpelweg iets wat bij wet verboden is. En volgens mij is met valse documenten asiel aanvragen verboden bij de wet. Maakt totaal niet uit of de vrouw uit de OP daadwerkelijk valse documenten heeft of niet, dat staat er even los van.
Het ging over illegaliteit.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:51 schreef DuTank het volgende:
Een strafbaar feit is simpelweg iets wat bij wet verboden is. En volgens mij is met valse documenten asiel aanvragen verboden bij de wet. Maakt totaal niet uit of de vrouw uit de OP daadwerkelijk valse documenten heeft of niet, dat staat er even los van.
http://www.amnesty.nl/bib(...)umenteerde_migrantenquote:Illegaliteit is in Nederland op zichzelf niet strafbaar, maar mensen die niet rechtmatig in Nederland verblijven hebben de plicht zelfstandig het land te verlaten.
Exactly wat ik bedoel te zeggen, haha!quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:53 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De IND en de vreemdelingenpolitie zijn inderdaad in de overtuiging dat mevrouw rechtmatig in Nederland verblijft, maar wat technisch gezien natuurlijk niet zo. Dat doet niets af aan het feit dat mevrouw op dit moment onrechtmatig in Nederland verblijft.
Volgens mij proberen we hem allebei hetzelfde duidelijk te maken..quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het ging over illegaliteit.
[..]
http://www.amnesty.nl/bib(...)umenteerde_migranten
Zoek het maar gewoon na, en dan heb ik het niet over Wikipedia, maar een strafbaar feit is een overtreding van de wet, waarbij een delictsomschrijving en een sanctienorm hoort.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:55 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Nee, een strafbaar feit is iets waar je volgens de wet voor vervolgd kan worden.
Voor gebruik van valse documenten kan zij inderdaad vervolgd worden, maar jij stelde dat zij voor haar illegale verblijf vervolgd kon worden, en dat kan niet, twee verschillende dingen.
Je moet natuurlijk niet met Amnesty International aan gaan komen zetten. Dat haalt je geloofwaardigheid ontiegelijk naar beneden, of het nou waar is of niet.quote:Op dinsdag 2 november 2010 01:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het ging over illegaliteit.
[..]
http://www.amnesty.nl/bib(...)umenteerde_migranten
Dat maakt illegaliteit nog niet strafbaar. Dat de huidige regering dat wilt veranderen is iets anders. Bij vreemdelingen die ongewenst zijn verklaard is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:03 schreef DuTank het volgende:
Het enige wat ik heb aangehaald, is wat de "sanctie" is voor het illegaal aanwezig zijn in ons land.
quote:Je moet natuurlijk niet met Amnesty International aan gaan komen zetten. Dat haalt je geloofwaardigheid ontiegelijk naar beneden, of het nou waar is of niet.
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nlquote:Op dinsdag 2 november 2010 02:06 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat maakt illegaliteit nog niet strafbaar. Dat de huidige regering dat wilt veranderen is iets anders. Bij vreemdelingen die ongewenst zijn verklaard is het een ander verhaal.
[..]
quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:03 schreef DuTank het volgende:
[..]
Zoek het maar gewoon na, en dan heb ik het niet over Wikipedia, maar een strafbaar feit is een overtreding van de wet, waarbij een delictsomschrijving en een sanctienorm hoort.
Daarnaast heb ik nergens gezegd dat illegaal aanwezig zijn in dit land vervolgd kan worden. Je moet me geen woorden in de mond leggen. Het enige wat ik heb aangehaald, is wat de "sanctie" is voor het illegaal aanwezig zijn in ons land. Dat is in eerste instantie een verzoek te vertrekken, daarna helpen ze je daarbij.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:09 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Och schat, het klopt, een strafbaar feit is een overtreding van de wet, waarbij een delictsomschrijving en een sanctienorm hoort. Om hiertegen op te treden, en een sanctienorm op te kunnen leggen moet er worden vervolgd. Het is echter zo dat in ons land illegaliteit geen strafbaar feit is er dus geen delictsomschrijving is, omdat het geen delict is, en er derhalve dus ook geen sanctienorm is en er niet kan worden vervolgd. Een verzoek om te vertrekken is geen sanctie, als je het na deze uitleg in jip en janneke taal nog niet begrijpt wordt het heeel lastig om het je nog duidelijk te maken.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:07 schreef DuTank het volgende:
[..]
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
lees dit maar eens, ik kan dit niet beoordelen, maar misschien is mevrouw wel degelijk te vervolgen voor haar illegale verblijf
Wat een idioot ben je ook. Je hebt blijkbaar ook moeite met lezen. Uit diezelfde tekst:quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:07 schreef DuTank het volgende:
[..]
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
lees dit maar eens
quote:Illegaal verblijf als zodanig is in Nederland niet strafbaar gesteld
lees de volgende keer twee regels verderquote:Op dinsdag 2 november 2010 02:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat een idioot ben je ook. Je hebt blijkbaar ook moeite met lezen. Uit diezelfde tekst:
[..]
Daar wordt gesproken over vreemdelingen die ongewenst zijn verklaard, die zijn illegaal, maar dat maakt illegaliteit nog niet strafbaar.quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:11 schreef DuTank het volgende:
lees de volgende keer twee regels verder
1: Ga je ook nog in op mijn antwoord op je vorige post? Ik heb namelijk gewoon gelijk.quote:
Goed gelezenquote:Op dinsdag 2 november 2010 02:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Daar wordt gesproken over vreemdelingen die ongewenst zijn verklaard, die zijn illegaal, maar dat maakt illegaliteit nog niet strafbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |