abonnement Unibet Coolblue
pi_88212426

(foto: Swetsenegger)

http://nl.wikipedia.org/wiki/IJsland

quote:
IJsland (Ísland in het IJslands) is een eiland en land, dat tussen Groenland en Europa in ligt. Het is omringd door de Atlantische Oceaan, de Straat Denemarken (tussen IJsland en Groenland) en de Noordelijke IJszee. Het noordoosten van het land ligt net binnen de poolcirkel. De hoofdstad Reykjavik ligt aan de zuidwestkust en is 's werelds meest noordelijke hoofdstad (64°08' noorderbreedte). IJsland is het meest westelijk gelegen land van Europa.
quote:
Statistiek

96% van de inwoners woont in steden (1 december 2004)
Reykjavik heeft 114.000 inwoners (1 oktober 2005); buiten de regio van Reykjavik is Akureyri de enige stad van enige omvang (17.000 inwoners, 1 oktober 2005)
Toename aantal inwoners over 2003: 0,96%
Geschat aantal inwoners in 2010: 304.711 (1 december 2004)
Aantal geboortes per 1000 inwoners: 14,0 (1 december 2004)
Aantal overledenen per 1000 inwoners: 6,0 (1 december 2004)
Gemiddeld aantal geboortes per vrouw: 1,97 (1 december 2004)
Kindersterfte: 2,4 per 1000 geboortes (2003)
Kindersterfte in eerste levensweek: 1,69 per 1000 geboortes (2003)
Migratiesaldo in 2001: +968
Bevolkingsdichtheid in 2004: 2,8 inwoners per km² (1 december 2004)
Levensverwachting: mannen 78,7 jaar; vrouwen 82,5 jaar (2001-2003)
Economie: Bruto Nationaal Product van 2003: 810.844 miljoen ISK (2004)
Economische groei in 2002: -0,5%
BNP per inwoner in 2003: 36.519 US-dollars (2004)
Belasting: inkomstenbelasting, in procenten: 37,73 (2005)
(Er is een speciale belasting (2%) bij inkomsten boven ISK 350.000 p.p. per maand (2005).)
btw, in procenten (1 maart 2007): 24,5, 14,0 of 7,0
Aantal auto's per 1000 inwoners: 647 (2004)
Aantal dokters per 1000 inwoners: 3,6 (2002)
Er is geen spoorwegennet.
IJsland kent geen eigen krijgsmacht. Het leger van de Verenigde Staten bewaakte tot 1 oktober 2006 op basis van een militair verdrag uit 1951 het land en zijn territoriale wateren vanuit een marinevliegbasis in Keflavík. Na deze datum zullen de Verenigde Staten nog wel garant staan voor de defensie van IJsland, maar zal de marinevliegbasis gesloten worden.
Popzangeres Björk (Guðmundsdóttir) is van IJslandse afkomst, net zoals de post-rockband Sigur Rós.
De funk fusionband Mezzoforte komt uit IJsland.
quote:
Feestdagen (Hátíðir og merkisdagar)

1 januari: nýársdagur (nieuwjaarsdag).
6 januari: þrettándi, de dertiende dag. Laatste dag van de IJslandse Kerstmis (zie ook: Jólasveinar).
Eind januari wordt de oude gecombineerde januari/februarimaand Þorri gevierd, het Þorrablót.
Bolludagur ("bolletjesdag"). Bolletjesdag was vroeger de maandag voor de vastendagen en wordt nu gevierd door (veel) gebakjes of bolletjes met room (rjómabollur) te eten bij de koffie.
Sprengidagur ("explosiedag"). Deze dag was vroeger de laatste dag voor het begin van de vastendagen en er mocht toen zoveel gegeten als mogelijk (en voorradig) was. Nu wordt het met een speciale maaltijd, bestaande uit gezouten vlees en bonen, gevierd.
Öskudagur ("asdag"). De eerste dag van de vastendagen die begon op een woensdag. Dit is nu een vrije dag.
Sumardagurinn fyrsti; de eerste donderdag na 18 april: eerste dag van de (oude) zomer. IJsland kende vroeger maar twee jaargetijden: zomer en winter.
Sjómannadagurinn; de eerste zondag in juni: opgedragen aan de zeevaarders (vissers, reders etc.).
Listahátið; begin juni op even jaren: Reykjaviks internationale kunstfestival.
17 juni: þjóðhátið; belangrijk nationaal volksfeest op sjautjándi júní . Ter gelegenheid van het feit dat IJsland op 17 juni 1944 een republiek werd.
Verslunarmannahelgi ("handelsweekend"); eerste weekend in augustus.
Síldarævintyri ("haringavontuur"); feest op eerste weekend en maandag in augustus in Siglufjörður (Noord-IJsland).
Þjóðhátið Vestmannaeyjar; volksfeest op de Westman-eilanden begin augustus.
September: tijd waarin de schapen vanuit de bergen en vlakten bijeengedreven worden voor sortering. Vaak een festijn.
Fyrsti vetrardagur; eind oktober: eerste dag van de (oude) winter.
1 december: (voornamelijk) studentenfeest ter gelegenheid van de afscheiding van Denemarken in 1918.
24 december: aðfangadagur; kerstavond.
25 en 26 december: Jól; Kerstmis.
31 december: gamlarskvöld; oudejaarsavond.
Fotografisch ziet 't land er zo uit :9


(foto: Swetsenegger)

Paardrijden kan er ook goed:

(foto: umberrella)

Thingvellir in de herfst:


(foto: Inu)

Panorama's:




(foto's: Rory78)

Vestmannaeyar:


(foto: PAA-053)

Bolungarvík:


(foto: PAA-053)

Reykjavík:

pi_88212440
Mogelijk eruptie van Grímsfjall aanstaande. Houd Uitbarsting vulkaan IJsland #15 Nog 3 op de nominatie! en verder in de gaten :).
pi_88219212
Och, ik blijf toch dromen van dit land! Ik wil zo graag weer een keer terug! *kwijlt bij de gedachte*
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_88220076
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 16:39 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik zit ook even te kijken en volgens mij is die Google exchange rate ook niet heel erg precies...
Die wisselkoers is ook geen vaste koers. En je creditcardmaatschappij rekent weer andere tarieven dan wat je op internet kunt vinden. En het kan per minuut varieren. Daar kwam ik achter toen ik terug was van mijn vakantie. Twee keer achter elkaar tanken bij dezelfde pomp leverde toch een verschillende wisselkoers op.

Afgaande op wat ik zo kan vinden op internet zou ik rekenen met 1 EUR = 150 ISK. Dat is niet helemaal zuiver, je krijgt ongeveer 156 kronen voor een euro, maar een deel van het verschil wil de creditcardmaatschappij hebben.
pi_88318717
Gave foto's van IJsland @ http://goo.gl/i5ou3
pi_88318912
Ze hebben ook veel schulden. :Y
  donderdag 4 november 2010 @ 11:07:46 #7
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_88319066
En ze hebben ook Brennivín. :9.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_88319606
Hadden we al een vakantiebestemming volgend jaar? O+
  donderdag 4 november 2010 @ 11:46:04 #9
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_88320341
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 11:25 schreef Cassandra87 het volgende:
Hadden we al een vakantiebestemming volgend jaar? O+
Ik ga graag met je mee! O+.
Dit keer wel met een eigen voertuig door het binnenland crossen dan, vorige keer heb ik "alleen maar" de rondweg gehad.

Ik zal verder niet meer op je reageren, anders worden er misschien weer mensen boos dat Cassandra87 en Detroit elkaar in het topic gevonden hebben. ;).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_88325051
Maar even zonder dollen, als het niet 2011 wordt, dan wel 2012 maar ik wil zeer zeker mee naar IJsland. Krijg gewoon kippevel bij het zien van de foto's.
Wel prijziger dan de gemiddelde vakantie maar zeker te doen!
pi_88325962
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar even zonder dollen, als het niet 2011 wordt, dan wel 2012 maar ik wil zeer zeker mee naar IJsland. Krijg gewoon kippevel bij het zien van de foto's.
Wel prijziger dan de gemiddelde vakantie maar zeker te doen!
Dat valt best mee hoor! De Kroon staat nog steeds laag (154 ISK voor 1 euro) . Toen ijsland vroeger duur was, kreeg je er 120 voor een euro, op het dieptepunt van de kroon 180. Ze zitten nu al ongeveer een jaar rond deze koers, en daardoor waren de prijzen vorige zomer toen wij op Ijsland waren maar amper duurder dan bij ons. Uit eten gaan kan gewoon zonder dat je je blauw betaalt.
En de kosten hangen verder natuurlijk ervan af of je een dure pakketreis boekt, of gewoon gaat, en met ov/huurauto het eiland verkent.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  FOK!fotograaf donderdag 4 november 2010 @ 14:28:30 #12
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_88326077
quote:
1.gif Op donderdag 4 november 2010 14:25 schreef Gripper het volgende:

[..]



Dat valt best mee hoor! De Kroon staat nog steeds laag (154 ISK voor 1 euro) . Toen ijsland vroeger duur was, kreeg je er 120 voor een euro, op het dieptepunt van de kroon 180. Ze zitten nu al ongeveer een jaar rond deze koers, en daardoor waren de prijzen vorige zomer toen wij op Ijsland waren maar amper duurder dan bij ons. Uit eten gaan kan gewoon zonder dat je je blauw betaalt.
En de kosten hangen verder natuurlijk ervan af of je een dure pakketreis boekt, of gewoon gaat, en met ov/huurauto het eiland verkent.
Valt dat een beetje te doen, met het OV?

Komend jaar waarschijnlijk met een groepsreis naar IJsland O+. Maar ben ook een beetje aan het rondkijken wat de mogelijkheden zijn met zelf regelen. Ik reis dan wel in mn eentje, zonder rijbewijs, en dat is misschien minder verstandig in minder bewoonde delen van het land.
pi_88361590
26 november eindelijk naar IJsland. Wel maar voor 5 dagen maar dat boeit niet! :)
pi_88361642
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 13:15 schreef Professional het volgende:
26 november eindelijk naar IJsland. Wel maar voor 5 dagen maar dat boeit niet! :)
Nice :).
pi_88361699
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:28 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Valt dat een beetje te doen, met het OV?
Er rijden bussen, maar ik heb geen idee hoe vaak. Met de trein rondreizen is geen optie. :)
pi_88367016
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:28 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Valt dat een beetje te doen, met het OV?

Komend jaar waarschijnlijk met een groepsreis naar IJsland O+. Maar ben ook een beetje aan het rondkijken wat de mogelijkheden zijn met zelf regelen. Ik reis dan wel in mn eentje, zonder rijbewijs, en dat is misschien minder verstandig in minder bewoonde delen van het land.
Kan wel, maar de normale lijnbussen volgen alleen de rondweg. Het hele rondje van 1300 km rijden doen ze natuurlijk niet, dus je moet als je helemaal rond wilt minstens 4 keer overstappen. Bussen rijden in de zomer 2x per dag als je geluk hebt, dus je mist m zo. En alleen de grote attracties (golden circle, landmannalaugar, laki, hekla) kun je met een speciale 4x4 tourbus bereiken. Die zijn wat duurder, maar rijden op de binnenland wegen, waar normale stadsbussen niet kunnen komen.


Als met de bus reizen niet ideaal is (vanwege frequentie) en een auto huren ook niet (vanwege te duur) kun je ook nog overwegen te liften. t is niet gebruikelijk op IJsland, zelf zouden ze het er nooit op wagen omdat het weer altijd zo onvoorspelbaar is, maar ze laten je ook niet in de kou staan.

Wij waren er vorig jaar (met onze eigen auto, op de ferry vanuit Denemarken) maar moest op gegeven moment aan het eind van een wandeltocht met een lift langs de ringweg terug naar onze auto. Stukje van 40 km in zo'n monsterjeep gezeten :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_88590746
Ligt op aantal plekken in IJsland al genoeg sneeuw, als ik de webcams @ http://nl.webcams.travel/(...)g=-17.698975&z=7&t=h zie.
pi_88591306
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 15:35 schreef Gripper het volgende:

Als met de bus reizen niet ideaal is (vanwege frequentie) en een auto huren ook niet (vanwege te duur) kun je ook nog overwegen te liften. t is niet gebruikelijk op IJsland, zelf zouden ze het er nooit op wagen omdat het weer altijd zo onvoorspelbaar is, maar ze laten je ook niet in de kou staan.
Je kunt ook de fiets meenemen en daar een stukje fietsen. Ik heb op de ringweg meerdere fietsers gezien.
pi_88949256
Zet dus samen met Professional over 6 dagen in IJsland! *O*

Het weer zit in ieder geval mee:
http://www.weather.com/ou(...)er/extended/ICXX0002

We hebben de Blue Lagoon bij aankomst meteen geboekt. Is het aan te raden om nu al zaken als de Golden Circle en andere activiteiten zoals een Noorderlicht tocht vooraf online te boeken of kunnen we dat beter terplaatse doen?
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_88949393
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 18:10 schreef Katseviool het volgende:
Zet dus samen met Professional over 6 dagen in IJsland! *O*

Het weer zit in ieder geval mee:
http://www.weather.com/ou(...)er/extended/ICXX0002

We hebben de Blue Lagoon bij aankomst meteen geboekt. Is het aan te raden om nu al zaken als de Golden Circle en andere activiteiten zoals een Noorderlicht tocht vooraf online te boeken of kunnen we dat beter terplaatse doen?
Denk dat laatste, mocht het weer toch tegenvallen :).

Veel plezier daar! Ben verder niet jaloers ... ;)
pi_88949713
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:10 schreef Katseviool het volgende:
Zet dus samen met Professional over 6 dagen in IJsland! *O*

Het weer zit in ieder geval mee:
http://www.weather.com/ou(...)er/extended/ICXX0002
IJsland is groter dan Reykjavik. En de IJslandse weerdienst voorspelt dat het wel wat frisjes wordt aan het eind van de komende week.
quote:
We hebben de Blue Lagoon bij aankomst meteen geboekt. Is het aan te raden om nu al zaken als de Golden Circle en andere activiteiten zoals een Noorderlicht tocht vooraf online te boeken of kunnen we dat beter terplaatse doen?
Dat kan vast ter plekke ook prima. Heb je ook meer mogelijkheden om te bedenken op welke dag je dat wilt.
pi_88995051
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:14 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Denk dat laatste, mocht het weer toch tegenvallen :).

Veel plezier daar! Ben verder niet jaloers ... ;)
Thx! We hebben trouwens een mooie tussenoplossing gevonden; We hebben auto gehuurd voor de dagen dat we er zijn :) Hebben we ook wat meer vrijheid.

Krijg er nu toch echt wel zin in *O*
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_88997029
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:28 schreef Katseviool het volgende:

Thx! We hebben trouwens een mooie tussenoplossing gevonden; We hebben auto gehuurd voor de dagen dat we er zijn :) Hebben we ook wat meer vrijheid.
Goede keuze :) Er is genoeg te zien in de omgeving van Reykjavik. Een kaart of navigatiesysteem kan wel makkelijk zijn. En het is er iets eerder donker dan hier in Nederland ;)
quote:
Krijg er nu toch echt wel zin in *O*
Veel plezier daar :)
pi_88997254
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 23:00 schreef Light het volgende:

[..]

Goede keuze :) Er is genoeg te zien in de omgeving van Reykjavik. Een kaart of navigatiesysteem kan wel makkelijk zijn. En het is er iets eerder donker dan hier in Nederland ;)
[..]

Veel plezier daar :)
Thx! Ja klopt, we hebben een navigatiesysteem erbij gedaan. Na wat Google'en lazen we dat de Golden Circle ook goed te doen was met een normale auto in november, dus dat gaan we maar eens proberen en we willen graag dat Noorderlicht zien. Eigenlijk willen we gewoon veel te veel zien, maar hierdoor hebben we iets meer vrijheid en hopelijk komen we zo verkocht terug dat we volgend jaar langer gaan :)
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_89003064
Eigenlijk is 6 dagen ook niet veel, maar we hebben het al aardig volgepland.

Zijn er nog meer aanraders? Ik meen uit het vorig topic te herinneren dat Roel gewoon eens de zijwegen inreed en daar ook aardige dingen tegenkwam. Ligt er natuurlijk ook aan hoe de weeromstandigheden en de wegen erbij liggen, onze Opel Astra 1.4 moet het wel aankunnen ;)
  donderdag 9 december 2010 @ 00:51:21 #26
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_89705272
Zijn de wegen tussen nu en nieuwjaar ook nog te doen?

Met een eend :P
pi_89708555
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 00:51 schreef Erasmo het volgende:
Zijn de wegen tussen nu en nieuwjaar ook nog te doen?

Met een eend :P
De rondweg is gewoon van asfalt gemaakt en wordt altijd wel begaanbaar gehouden, lang niet iedere ijslander heeft tenslotte een dikke 4x4. En omdat de rondweg aan zee ligt, zal er daar ook vast niet zoveel sneeuw als in het binnenland liggen.

Desalniettemin: met een eend, met zn smalle bandjes is het altijd spannend ;)

Iedere andere weg dan de rondweg: zou ik niet op rekenen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:37:46 #28
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_90829929
Zal vandaag of morgen eindelijk eens het reisverslag van Katseviool en moi online gooien
pi_90850847
Ik ga van 21 april tot en met 29 april naar Ijsland. Het is de eerste keer en ik ben heel erg benieuwd naar het land en haar inwoners! Het doel van mijn reis; aantal excursies, het Ijslandse nachtleven en een (korte) verkenning van Reykjavik per fiets..
Je kunt zeggen wat je wilt.
  zondag 9 januari 2011 @ 03:31:07 #30
230345 conobram
is neit lam
pi_91055958
Ik wil best graag naar IJsland. Maar ben bang dat het er dit jaar (weer) niet inzit. :{
pi_93066485
Ben zelf net terug van 10 dagen IJsland... voor het eerst daar geweest maar wat een fantastisch mooi land. Van alles gezien; geisers, gletsjers, watervallen, noorderlicht, gitzwarte stranden, basaltformaties, lavavelden, lavagrot, de Blue Lagoon, de breuklijn midden door het land. En ook uit geweest in Reykjavík. Ook lekker gegeten, walvis geprobeerd (lekker!) en hákarl (niet lekker!).
Ik wil echt weer terug!
Ik heb een paar dagen een auto gehuurd (VW Polo) om langs de zuidkust te rijden. Na wat slecht weer waren de 100 km ten oosten van Vik érg glibberig kan ik wel zeggen. En dat was op de nationale rondweg. Dat was overigens een stuk wat iets meer landinwaarts ligt, want die weg ligt niet overal pal aan de kust... Dus in de winter zijn de omstandigheden daar ook niet overal even best. Op de website van de overheid kun je echter goed zien wat de conditie is van bepaalde gedeeltes. Ik heb het in mijn eentje in mijn Polootje ook gered maar als het ook nog eens flink stormt kan het in zo'n klein autootje wel gevaarlijk zijn denk ik.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_96239660
Dit topic is zo goed als dood, maar ik kan het toch niet laten om wat foto's te plaatsen van mijn afgelopen reis naar Ijsland (21-29 april). ;)









Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_96303551
P.R.A.C.H.T.I.G. ^O^ (vooral die eerste :9~, mag ik vragen waar dat precies is? kan ik ff googlemappen :) )

IJsland staat zeker op m'n verlanglijstje! Het schijnt ook een leuke optie te zijn als je naar New York vliegt. Volgens mij zag ik een jaar geleden een aanbieding: 3 dagen IJsland 5 dagen New York, kweet niet of dat nog steeds zo is.
pi_96305546
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:02 schreef jumala het volgende:
P.R.A.C.H.T.I.G. ^O^ (vooral die eerste :9~, mag ik vragen waar dat precies is? kan ik ff googlemappen :) )

IJsland staat zeker op m'n verlanglijstje! Het schijnt ook een leuke optie te zijn als je naar New York vliegt. Volgens mij zag ik een jaar geleden een aanbieding: 3 dagen IJsland 5 dagen New York, kweet niet of dat nog steeds zo is.
Ik zou dan voor 8 dagen IJsland kiezen. Bij 3 dagen IJsland kom je aan op dag 1, mag je rondkijken op dag 2 en vertrek je weer op dag 3. Dan heb je net genoeg tijd om de Golden Circle te bekijken: Thingvellir, Gullfoss (watervallen) en de bekendste geisers. Er is zoveel meer te zien... (niet dat je in 8 dagen alles kunt zien, maar je ziet in ieder geval veel meer.)
pi_96307997
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:02 schreef jumala het volgende:
P.R.A.C.H.T.I.G. ^O^ (vooral die eerste :9~, mag ik vragen waar dat precies is? kan ik ff googlemappen :) )

IJsland staat zeker op m'n verlanglijstje! Het schijnt ook een leuke optie te zijn als je naar New York vliegt. Volgens mij zag ik een jaar geleden een aanbieding: 3 dagen IJsland 5 dagen New York, kweet niet of dat nog steeds zo is.
Het is de Skógafoss waterval. De regenboog was echt prachtig, op een begeven moment leken er zelfs 3 regenbogen boven elkaar te staan. Leuke plek om te picknicken (mits het weer het toelaat).
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_96337234
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:02 schreef jumala het volgende:
P.R.A.C.H.T.I.G. ^O^ (vooral die eerste :9~, mag ik vragen waar dat precies is? kan ik ff googlemappen :) )

IJsland staat zeker op m'n verlanglijstje! Het schijnt ook een leuke optie te zijn als je naar New York vliegt. Volgens mij zag ik een jaar geleden een aanbieding: 3 dagen IJsland 5 dagen New York, kweet niet of dat nog steeds zo is.
Vorig jaar vloog ik enkel op Toronto en kon voor een gratis overstop kiezen op IJsland. Gedaan, maar ik had echt een faal day-tour gedaan. Om ff kennis te maken met het land is het misschien wel ok, maar je beeld blijft dan wel beperkt. Ik heb nu nog het idee dat het alleen maar lavagesteente is, en walvissen die je niet ziet :')

IJsland is echt een land om naar toe te gaan, niet om tussendoor te doen.

Maar volgens mij is het standaard bij Icelandair dat je een gratis overstop kan doen op IJsland (voor zelfbepaalde lengte, zit niet echt een limiet aan dacht ik), dus je kan er zo vijf dagen van maken.
pi_96350590
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:32 schreef Perenijsje het volgende:

[..]

Het is de Skógafoss waterval. De regenboog was echt prachtig, op een begeven moment leken er zelfs 3 regenbogen boven elkaar te staan. Leuke plek om te picknicken (mits het weer het toelaat).

Of lekker in een tentje chillen :7

Echt een picture perfect plekje
pi_96350814
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:01 schreef jumala het volgende:

[ afbeelding ]
Of lekker in een tentje chillen :7

Echt een picture perfect plekje
Deze foto is waarschijnlijk in de zomer gemaakt. Toen wij er waren was er geen enkel tentje te zien (we waren alleen) en was de omgeving een stuk minder groen. :)
Je kunt zeggen wat je wilt.
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:19:07 #39
130803 Gripper
Get a grip
pi_96378092
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:01 schreef jumala het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Of lekker in een tentje chillen :7
Echt een picture perfect plekje
Alleen kun je op die camping nooit je handdoek te drogen hangen, met al die waternevel die er rondwaait...

Bij Skogafoss hebben wij zoiets bizars meegemaakt. Toen we er waren, werd er een clip voor een bollywood musical opgenomen. Allemaal kleumende pakistani's met dikke mutsen op, en de hoofdrolspelers in een zilveren pak en een blote jurk. Mafketels :P





Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_96401883
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:19 schreef Gripper het volgende:

[..]

Alleen kun je op die camping nooit je handdoek te drogen hangen, met al die waternevel die er rondwaait...

Zo'n uitzicht en dan nog zeuren :{

:+
pi_96402462
Ah, nu begrijp ik ook waarom er aan het einde van de regenboog een grote pan met curry stond..
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_96435496
IJsland O+
Ben er verleden jaar geweest voor Iceland Airwaves en ga dit jaar weer (tenminste; dat is de bedoeling)
Hier staan mijn foto's
pi_96481599
Begin augustus ga ik een weekje naar IJsland (Reykjavik) Ik boek een vlucht en hotel, maar ik wil ook graag een aantal excursies boeken.

Op welke manieren moeten deze excursies (bijvoorbeeld walvissafari) betaald worden? Op sites zoals http://www.viatorcom.nl/nl/7381/IJsland/d55-ttd?pref=02&aid=gnl67 kan ik alleen betalen met een creditkaart, deze heb ik echter niet.

Zijn er sites waar ik op andere manieren kan betalen, of kan ik beter wachten tot ik in Reykjavik ben en daar ter plekke boeken (en contant betalen)?

Waar kan ik het beste terecht voor een transfer naar Reykjavik/hotel (vanaf Kevlavik)? Is dit de beste optie? http://www.re.is/Flybus//

Alvast bedankt ^O^
pi_96482413
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:49 schreef emopuntgif het volgende:
Begin augustus ga ik een weekje naar IJsland (Reykjavik) Ik boek een vlucht en hotel, maar ik wil ook graag een aantal excursies boeken.

Op welke manieren moeten deze excursies (bijvoorbeeld walvissafari) betaald worden? Op sites zoals http://www.viatorcom.nl/nl/7381/IJsland/d55-ttd?pref=02&aid=gnl67 kan ik alleen betalen met een creditkaart, deze heb ik echter niet.

Zijn er sites waar ik op andere manieren kan betalen, of kan ik beter wachten tot ik in Reykjavik ben en daar ter plekke boeken (en contant betalen)?
Ik denk dat je ter plekke ook nog kunt boeken en dan afrekenen. Maar een CC is wel erg handig om te hebben.
quote:
Waar kan ik het beste terecht voor een transfer naar Reykjavik/hotel (vanaf Kevlavik)? Is dit de beste optie? http://www.re.is/Flybus//

Alvast bedankt ^O^
Flybus is het allermakkelijkste. :Y Stopt bij veel hotels en anders wel in de buurt van jouw hotel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_96498087
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:49 schreef emopuntgif het volgende:
Begin augustus ga ik een weekje naar IJsland (Reykjavik) Ik boek een vlucht en hotel, maar ik wil ook graag een aantal excursies boeken.

Op welke manieren moeten deze excursies (bijvoorbeeld walvissafari) betaald worden? Op sites zoals http://www.viatorcom.nl/nl/7381/IJsland/d55-ttd?pref=02&aid=gnl67 kan ik alleen betalen met een creditkaart, deze heb ik echter niet.

Zijn er sites waar ik op andere manieren kan betalen, of kan ik beter wachten tot ik in Reykjavik ben en daar ter plekke boeken (en contant betalen)?

Waar kan ik het beste terecht voor een transfer naar Reykjavik/hotel (vanaf Kevlavik)? Is dit de beste optie? http://www.re.is/Flybus//

Alvast bedankt ^O^
De Flybus is de beste en goedkoopste oplossing voor de transfer van het vliegveld naar het centrum van Reykjavik. De grote touringbus neemt je van het vliegveld naar de BSI Bus Terminal in Reykjavik (een rit van ongeveer 40 minuten), van daaruit nemen kleinere busjes je naar het gewenste hotel. Je hoeft nooit lang te wachten op een bus, ze rijden om het half uur.

Op de meeste sites kun je enkel met CC betalen omdat Ideal of overschrijving nu eenmaal geen optie is, het is echter geen enkel probleem om cash te betalen aan de balie van de betreffende bedrijven. Reykjavik Excursions (hetzelfde bedrijf dat de Flybus regelt) heeft een groot aantal dagtours in hun aanbod, alle tours zijn contant te betalen. Hun ticketcounter zit binnen in de BSI Bus Terminal.

In de haven van Reykjavik zitten een aantal bedrijven die walvisexcursies aanbieden, ook daar kun je contant betalen.

De meeste vluchten vanaf Kevlavik naar Europa of andere delen van de wereld vertrekken vroeg in de ochtend en de Flybus is hierop afgestemd. De eerste bussen vertrekken rond een uurtje of 4 in de ochtend, dus geen paniek dat je niet op tijd arriveert. :)
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_96557050
Bedankt voor de reacties

Zijn er excursies vanuit Reykjavik die je me kunt aanraden?
Mij lijkt het erg leuk om te hiken op een Gletsjer, iemand ervaringen daarmee?
  zaterdag 21 mei 2011 @ 22:28:29 #47
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_97134515
The first picture of the plume rising above grimsvotn volcano in Vatnajokull. Image from Hotel Nupur. http://t.co/SBUEZwU
  zondag 22 mei 2011 @ 00:03:13 #48
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_97138992
Is de ringweg al dicht?

Nieuwe vulkaanuitbarsting op IJsland
  zondag 22 mei 2011 @ 00:13:38 #49
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99879927
Ik ben met vriendin in augstus 7 volle dagen in IJsland (maandagochtend vroeg aankomst, zondagnacht laat vertrekken). Ben nog een beetje in dubio waar we allemaal heen zullen gaan. De Westfjords staan sowieso op het programma.

Wat zijn de reistijden ongeveer met een eigen auto (2WD)? Is het redelijk 'veilig' om aan te nemen dat je zonder stoppen zeg maar 80km/u haalt op de ringweg en 50km/u op secundaire wegen?
pi_99882708
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 15:53 schreef Knakker het volgende:
Ik ben met vriendin in augstus 7 volle dagen in IJsland (maandagochtend vroeg aankomst, zondagnacht laat vertrekken). Ben nog een beetje in dubio waar we allemaal heen zullen gaan. De Westfjords staan sowieso op het programma.

Wat zijn de reistijden ongeveer met een eigen auto (2WD)? Is het redelijk 'veilig' om aan te nemen dat je zonder stoppen zeg maar 80km/u haalt op de ringweg en 50km/u op secundaire wegen?
Op verharde wegen (buiten de bebouwde kom) mag je 90, en dat kun je ook rijden. Op onverharde wegen mag je 80, maar daar moet je echt afwachten hoe de wegconditie is. Reken er niet op dat je 80 kunt rijden, en 50 is ook niet altijd haalbaar. Zelfs 30 kan al best hard zijn...

Veel plezier! :)
pi_99951607
Ik heb een route uitgestippeld. :) Reistijd van punt tot punt per dag is volgens Google Maps gemiddeld 3 - 4 uur. Uitzondering is de laatste dag (6 uur), maar aangezien we daar geen overnachting hebben (geen plek om aan te komen en uit te rusten) en om 22:00 op Keflavik moeten zijn, is dat prima. We komen in de nacht naar dag 1 aan om 00:15 op Keflavik en daar slapen we ook; om 9 uur zijn we wel wakker en ready to go.

Focus ligt vooral op rondrijden door natuur en het doen van korte wandelingen. Ik heb al wat mogelijk interessante plaatsen aangegeven. Wat zijn nog meer absolute highlights?

Dag 1 - Snæfellsnes: Keflavik - Grundarfjordur
Snæfellsjökull National Park

Dag 2 - Westfjords: Grundarfjordur - Bildudalur
Ferry door Breiðafjörður Bay (geen stop op Flatey), Latrabjarg

Dag 3 - Westfjords: Bildudalur - Isafjordur
Dynjandi, Bolungarvik

Dag 4 - Westfjords: Isafjordur - Holmavik
Evt Strandir kust, afhankelijk van tijd en weer

Dag 5 - Zuidwest: Holmavik - Selfoss
Pingvellir National Park, evt Geysir, Gullfoss (afhankelijk van tijd en weer)

Dag 6 - Zuid: Selfoss - Skaftafell
Skogafoss, Skaftafell National Park, Jokulsarlon (als weer niet goed genoeg voor hike in Skaftafell)

Dag 7 - Zuid: Skaftafell - Keflavik
Vik, Dyrholaey, evt Geysir/Gullfoss indien niet op dag 5, cliché einde in Blue Lagoon

Overnachting in hostels van HI (omdat dat makkelijk boekbaar is via internet en nog enigszins betaalbaar), m.u.v. Isafjordur.

Tips? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Knakker op 26-07-2011 09:57:50 ]
pi_99951986
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:51 schreef Knakker het volgende:
Ik heb een route uitgestippeld. :) Reistijd van punt tot punt per dag is volgens Google Maps gemiddeld 3 - 4 uur. Uitzondering is de laatste dag (6 uur), maar aangezien we daar geen overnachting hebben (geen plek om aan te komen en uit te rusten) en om 22:00 op Keflavik moeten zijn, is dat prima. We komen in de nacht naar dag 1 aan om 00:15 op Keflavik en daar slapen we ook; om 9 uur zijn we wel wakker en ready to go.

Focus ligt vooral op rondrijden door natuur en het doen van korte wandelingen. Ik heb al wat mogelijk interessante plaatsen aangegeven. Wat zijn nog meer absolute highlights?

Dag 1 - Snæfellsnes: Keflavik - Grundarfjordur
Snæfellsjökull National Park

Dag 2 - Westfjords: Grundarfjordur - Bildudalur
Ferry door Breiðafjörður Bay (geen stop op Flatey), Latrabjarg

Dag 3 - Westfjords: Bildudalur - Isafjordur
Dynjandi, Bolungarvik

Dag 4 - Westfjords: Isafjordur - Holmavik
Evt Strandir kust, afhankelijk van tijd en weer

Dag 5 - Zuidwest: Holmavik - Selfoss
Pingvellir National Park, evt Geysir, Gullfoss (afhankelijk van tijd en weer)

Dag 6 - Zuid: Selfoss - Skaftafell
Skogafoss, Skaftafell National Park, Jokulsarlon (als weer niet goed genoeg voor hike in Skaftafell)

Dag 7 - Zuid: Skaftafell - Keflavik
Vik, Dyrholaey, evt Geysir/Gullfoss indien niet op dag 5, cliché einde in Blue Lagoon

Overnachting in hostels van HI (omdat dat makkelijk boekbaar is via internet en nog enigszins betaalbaar), m.u.v. Isafjordur.

Tips? :)
Boek vooral zo vroeg mogelijk je hostels, die zitten precies om jouw redenen snel vol ;) En zoek een kaart met alle tankstations, want dat kan nogal lastig uitvallen soms :)

En op de een of andere manier vind ik Holmavik - Selfoss erg ver klinken... Wij deden een hele dag over Reykjavik - Snaefellsness - Reykjavik en ik heb nu niet het idee alsof we heel erg vaak stopte, want het was ongelofelijk rotweer :D
pi_99994348
Hostels zijn geboekt :) Holmavik - Reykjavik is maar 40 km verder dan een enkele reis Reykjavik - Snaefellsjokul NP, en de weg lijkt beter. Op zich moet dat goed te doen zijn... maar we zien wel.

Heb je specifieke aanraders op Snaefellsnes?
pi_99994763
Uhm... niet echt... Er is wel een weg die dwars over het schiereiland loopt, tussen de bergen door, die is wel gaaf om te rijden met goed weer. Met slecht weer is het gewoon doodeng, omdat je echt over een richel rijdt en de mist er superdik kan zijn.



Volgens mij is het die 54...

En je hebt er ook een licht zandstrand, wat heel uitzonderlijk is voor IJsland en toen wij er liepen kwamen er zeehondjes voorbij O+

En Helgafell wordt ook genoemd in een saga, voor als je dat leuk vindt :)
pi_99996531
En nog even deze, omdat ik nu ineens heimwee krijg O+



Snaefellsjokull vanaf de bushalte bij mijn huis in IJsland O+ Hij was ook te zien vanuit het keukenraam, echt zo tof O+

Edit; Hm, na nog eens op de kaart te kijken vraag ik me af of hij het echt wel is... Maar het kan eigenlijk ook niks anders zijn... Mijn studentenkamer lag op het puntje van Seltjarnarnes, dus op zicht wel redelijk vrij uitzicht richting Snaefellsnes
pi_99997234
Net geboekt, 15 dagen het beste van IJsland.. Vertrek 12 augustus:

http://www.ijslandspecialist.nl/ijsland/ind_autoreis_zomer_3.asp

goede keus? 1e keer, ben erg benieuwd!
pi_101056099
Wat ben je zoal kwijt als je alleen in mei een dagje of 10 naar IJsland gaat en je daar ook een auto wil huren voor een dag of 7? En je regelt een en ander zelf (of een goede reisaanbieder).

Ik keek op de site van Aksja maar vond dat eigenlijk toch nog best prijzig eigenlijk..
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_101107716
Net terug van een week IJsland: 4 dagen westen en 3 dagen zuiden, en alles zelf geregeld. Prachtig, maar echt enórm prijzig (relatief dan). Dit waren ruwweg onze kosten voor 2 personen:

800 - Vliegtickets (kan stuk goedkoper als je op tijd boekt of een actietarief hebt, wij waren laat)
500 - Autohuur, klasse B, geen eigen risico (klasse A was maar paar tientjes goedkoper)
400 - Overnachtingen in tweepersoonskamer met gedeelde badkamer (HI hostels, kunt 70 EUR besparen als je zelf slaapzakken meeneemt)
200 - Benzine (2400 km gereden, +- 150 liter)
200 - Activiteiten: 2 uur kayak (65 EUR), 1.5 uur paardrijden (50 EUR), entree Blue Lagoon (60 EUR) en 3x entree naar 'gewoon' geothermisch zwembad
200 - Restaurant (3x lunch voor +- 30-35 EUR en 1x 's avonds voor 100 EUR)
200 - Eten & drinken in de rest van de week (waarvan 40 euro aan alcohol)

Aardig prijzig voor een weekje ;) Maar het was al het geld absoluut waard! Fotos hier.

[ Bericht 2% gewijzigd door Knakker op 23-08-2011 23:09:38 ]
pi_101119032
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 23:02 schreef Knakker het volgende:
Net terug van een week IJsland: 4 dagen westen en 3 dagen zuiden, en alles zelf geregeld. Prachtig, maar echt enórm prijzig (relatief dan). Dit waren ruwweg onze kosten voor 2 personen:

800 - Vliegtickets (kan stuk goedkoper als je op tijd boekt of een actietarief hebt, wij waren laat)
500 - Autohuur, klasse B, geen eigen risico (klasse A was maar paar tientjes goedkoper)
400 - Overnachtingen in tweepersoonskamer met gedeelde badkamer (HI hostels, kunt 70 EUR besparen als je zelf slaapzakken meeneemt)
200 - Benzine (2400 km gereden, +- 150 liter)
200 - Activiteiten: 2 uur kayak (65 EUR), 1.5 uur paardrijden (50 EUR), entree Blue Lagoon (60 EUR) en 3x entree naar 'gewoon' geothermisch zwembad
200 - Restaurant (3x lunch voor +- 30-35 EUR en 1x 's avonds voor 100 EUR)
200 - Eten & drinken in de rest van de week (waarvan 40 euro aan alcohol)

Aardig prijzig voor een weekje ;) Maar het was al het geld absoluut waard! Fotos hier.
Hm, ik dacht altijd dat zelf alles uitzoeken veel goedkoper is dan bijv Askja, maar dat valt dus aardig mee?

En vliegtickets kunnen niet bijster veel goedkoper hoor... 300 euro voor een retourtje is toch wel het minimum volgens mij...
pi_101131110
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:08 schreef Inu het volgende:

[..]

Hm, ik dacht altijd dat zelf alles uitzoeken veel goedkoper is dan bijv Askja, maar dat valt dus aardig mee?

En vliegtickets kunnen niet bijster veel goedkoper hoor... 300 euro voor een retourtje is toch wel het minimum volgens mij...
De gemiddelde organisatie heeft als bodemtarief 1000-1100 euro p.p. voor tickets, autohuur en overnachtingen met gedeelde voorzieningen. Wij waren alleen laat met boeken, namelijk een maand van tevoren; BuroScanbrit kwam met een offerte voor 2400 euro, met een auto klasse A. Ten opzichte daarvan waren wij dus voor +- 1700 euro klaar.

Dus al met al scheelt het best wel wat. Heb wel zelf de reis uit moeten stippelen en alle accomodatie geboekt, maar dat vond ik juist wel leuk eigenlijk :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Knakker op 24-08-2011 18:25:06 ]
pi_102227339
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:08 schreef Inu het volgende:

[..]

Hm, ik dacht altijd dat zelf alles uitzoeken veel goedkoper is dan bijv Askja, maar dat valt dus aardig mee?

En vliegtickets kunnen niet bijster veel goedkoper hoor... 300 euro voor een retourtje is toch wel het minimum volgens mij...
Ik had een retour voor 210 euro! Icelandair gewoon, maar dan moet je echt mazzel hebben. Had ook begin januari geboekt voor begin februari.
't Was mijn eerste keer IJsland maar ik merk nog steeds als ik foto's zie dat ik weer terug wil.

Anyway, ik heb ook wat foto's gemaakt, te zien op flickr.

Hier wat mooie shots:













"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_102253865
Gaaf hoor, in de winter. Hoe bereisbaar is het? Hoe heb je het gedaan (auto, OV, georganiseerde tocht, etc)?
pi_102262696
Wel, ik had al eens eerder gepost in dit topic.

Maar ik heb dus een retour voor 10 dagen geboekt in februari, en dan van tevoren ook een hostel in Reykjavik voor de eerste vijf dagen. Dat heb ik dan als uitvalsbasis gebruikt voor wat tourtjes in de omgeving (gletsjer op met sneeuwscooter, golden triangle, lavatunnel etc.) en Reykjavik zelf uiteraard. Ik heb daarna een auto gehuurd voor 3 dagen, ik ben de hele zuidkust langsgereden tot aan Höpn en weer terug met overnachtingen in Vík en Höpn (allemaal HI hostels btw).

Om in mijn eentje in drie dagen bijna 1000 km te rijden was best wel heftig af en toe, want ik had maar een klein autootje en sommige stukken van die ringweg waren best ijzig, en dat tientallen kilometers lang. Maar ik heb wel veel toffe dingen gezien langs de zuidkust (zoals op de foto's ook wel te zien is). Het meeste staat wel aangegeven met borden, dan rij je een afslag op en dan heb je weer een briljante waterval of een mooi zicht op een gletsjer. Of de Jökulsárlón bijvoorbeeld, waar dat blauwe ijs van de gletsjer in een lagune terechtkomt.

Overigens ging ik uiteraard niet voor het feesten, maar ben op zaterdag met wat mensen uit het hostel uitgegaan in Reykjavik, dat is namelijk erg goed mogelijk! Uiteindelijk nog bij wat mensen thuis beland en veel te laat thuis, ook tof.
Op dat centrale plein zat overigens een snackbar die werd gerund door een Marokkaan(se Nederlander) uit Den Haag. Erg grappig, ze hadden daar ook een patatje kapsalon :)

Alle tours en de autohuur heb ik vanuit het hostel geregeld trouwens, dat ging prima, altijd met pickup (ook voor de autohuur) en die lui van het hostel wisten ook wel veel te vertellen en aan te raden. Om de zuidkust te doen in de auto was in principe ook een tip van één van de medewerkers van dat hostel. En je hoort ook van alles van je roommates natuurlijk.

Voordeel van de winter: minder druk, noorderlicht, sneeuw en ijs in het landschap.
Nadeel: sneeuw en ijs ;)
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  woensdag 16 november 2011 @ 22:50:27 #65
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_104457560
Even een kickje.

Samen met twee vrienden zijn wij voor de zomer van 2013 aan het kijken naar IJsland. Geen van ons drieën heeft echt ervaring met flinke wandelingen, maar dat willen we daar absoluut wel gaan doen.

Buiten dat houden we ook gewoon van een goed pilsje. Nu kon ik niet zo snel de prijzen van producten vinden in IJsland (Reykjavik dan vooral), maar ik neem aan dat die erg hoog zijn? En hebben jullie nog enig idee hoeveel duurder de boodschappen daar zijn?
pi_104464872
De goedkope supermarkt: http://bonus.is/. Ligt natuurlijk ook aan de wisselkoers hoe duur het nu precies is....
pi_104495125
Hoe kan je het best reizen in ijsland op een budget manier. Een auto huren klinkt vrij prijzig..
Wat kost een hostel ongeveer per nacht? Zit te denken om ergens in de zomer een week of twee weken te gaan.
pi_104495189
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:18 schreef Bombshell het volgende:
Hoe kan je het best reizen in ijsland op een budget manier. Een auto huren klinkt vrij prijzig..
Wat kost een hostel ongeveer per nacht? Zit te denken om ergens in de zomer een week of twee weken te gaan.
Ik heb vandaag opgezocht hoeveel we kwijt zouden zijn voor een auto van 20 t/m 31 juli: 1000 euro. Maar ik moet ook weer zeggen dat ik niet echt heel ver heb gezocht. :P
pi_104665363
Hoe is het weer in januari? Ik ben van plan om een paar dagen (6 a 7 dagen) naar IJsland te gaan!
pi_106006503
Nieuwe individuele reis bij Askja in het assortiment, zie ik:
http://www.askja.nl/ijsla(...)land-off-road-5.html
  zaterdag 24 december 2011 @ 18:21:10 #71
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_106008643
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2011 17:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nieuwe individuele reis bij Askja in het assortiment, zie ik:
http://www.askja.nl/ijsla(...)land-off-road-5.html
Gave route! :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_106013533
2400 euro wel prijzig zeg..
pi_106013631
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 20:39 schreef Bombshell het volgende:
2400 euro wel prijzig zeg..
Vooral dure autohuur..
  zaterdag 24 december 2011 @ 20:52:12 #74
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_106014010
8 jaar geleden was ik ook 2000 euro pp kwijt voor een 16-daagse reis, zelfde faciliteiten en dan een Suzuki Jimny.
2400 vind ik dus eigenlijk wel meevallen.. (nacht extra, zwaardere auto, 8 jaar later)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_106015049
Rijden er geen bussen tussen de belangrijkste plaatsen/toeristische atracties?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 december 2011 @ 10:17:37 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_106026512
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 december 2011 18:21 schreef E.T. het volgende:

[..]

Gave route! :Y
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 december 2011 20:52 schreef E.T. het volgende:
8 jaar geleden was ik ook 2000 euro pp kwijt voor een 16-daagse reis, zelfde faciliteiten en dan een Suzuki Jimny.
2400 vind ik dus eigenlijk wel meevallen.. (nacht extra, zwaardere auto, 8 jaar later)
2250,- pp waren we kwijt :)

En ik zou die 2400 pp nu zo aftikken voor deze reis. Misschien over nog eens 8 jaar als de kinderen een tikkie ouder zijn :)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 december 2011 @ 10:21:38 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_106026560
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 21:18 schreef Bombshell het volgende:
Rijden er geen bussen tussen de belangrijkste plaatsen/toeristische atracties?
Godzijdank is IJsland geen disneyland.
pi_106043740
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 21:18 schreef Bombshell het volgende:
Rijden er geen bussen tussen de belangrijkste plaatsen/toeristische atracties?
Er zijn georganiseerde busdagtochten vanuit Reykjavik naar de belangrijkste toeristische trekpleisters. Geysers, Gullfoss watervallen en Thingvellir, allemaal in 1 dag. Wil je meer zien dan begin je eigenlijk niets zonder eigen gemotoriseerd vervoer.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 22:32:25 #79
3878 Vork
Manisch creatief
pi_107576834
He IJslandgangers,

Ik speel de laatste tijd met het idee om ergens in de komende paar jaren heel IJsland rond te fietsen. Beginnend en eindigend aan de oostkant (dus heen en terug per boot van en naar Denemarken) en dan een kleine 3 weken de tijd nemen om de kilometers te trappen en om natuurlijk zoveel mogelijk te zien en te ervaren. Voorlopig zal ik eerst nog moeten trainen/investeren/sparen.

Ik wil een beetje in inzicht krijgen in hoe gestoord dit idee eigenlijk is. Is het bijvoorbeeld toegestaan om op de grote weg die het eiland helemaal rond gaat te fietsen? Is die weg een beetje okay, groot genoeg of word ik door de eerste de beste jeep de berm in geduwd? Zijn de wat kleinere wegen ook begaanbaar, of is alles buiten een dorp en buiten de grote weg onverhard en daardoor niet heel erg geschikt voor een bepakte fiets?

Hoe onheilspellend is het weer in de zomermaanden? Veel wind en regen? Ik had me al wel ingelezen en ik geloof dat ik toch wel het een en ander aan kleding mee moet nemen, ook in de zomer. Kun je overal zomaar kamperen en hoe is het aanbod en de betaalbaarheid van overnachtingsplekken en campings buiten de bevolktere gebieden? En stel dat ik nou onverhoopt de boel sloop, zijn er dan voorzieningen? Een hulpdienst, een bus waar je je fiets op mee kunt nemen, behulpzame bewoners? Ik noem maar wat.

Iedere vorm van zinnige informatie is welkom.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 22:53:30 #80
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_107577849
Ik ben daar wel fietsers tegengekomen. Ook nederlanders, geoefende fietsers. Op het moment dat ik ze tegenkwam (juli) stond er zoveel wind dat ze niet verder konden. Kan dus je vakantie wel in de war schoppen. De natuur is erg onvoorspelbaar, dat ik natuurlijk ook wel het leuke. Zeker als je zelf een 4-wheel drive hebt :@

Fietsenmakers heb ik niet gezien overigens. Fietspaden volgens mij ook niet.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 23:01:00 #81
3878 Vork
Manisch creatief
pi_107578230
Zelfs in Nederland is kan het knap lastig fietsen zijn met een hoop wind (begin augustus nog meegemaakt, ik kon nog wel fietsen, maar vraag me niet hoe (snel)). Fietsenmakers verwacht ik ook niet, tenminste niet in stukken van 100den kilometers achter elkaar. Een paar extra reserve onderdelen meenemen is dan ook geen overbodige luxe, lijkt me. Fietspaden lijken me ook vrij zinloos in een land als IJsland.

Dat onheilspellende deel kan inderdaad wel voor een eventueel probleem zorgen als ik binnen een bepaalde tijd weer terug moet zijn (wat meestal toch wel het geval is met bepaalde vormen van vervoer en eindige vakantieperiodes). Ruim rekenen dan maar.
pi_108551317
Iemand een idee of ik in Nederland ergens een fles Reyka Wodka kan bemachtigen (wordt gemaakt in IJsland)? Vriend van mij is verliefd op dat spul, maar kan het nergens vinden (ook niet op internet).
pi_108554002
Hallo!

Ik zit erover te denken om in de zomervakantie (juli/augustus) twee maanden in Scandinavië te werken op een camping oid. Ennn toen kwam ik langs dit topic. Ik weet alleen niets van IJsland af. :+ Dus een vraagje voor de ervaringsdeskundigen: is IJsland voor zoiets ook geschikt?

Ik heb geen rijbewijs, dus ik zou dan in de omgeving 'vast'zitten (ik kan wel fietsen :+ ). Hoe leeg is het in vergelijking met Noorwegen, en hoe is het landschap? Wat is een goede omgeving om zoiets te doen? En hebben jullie tips/ideeën om zoiets voor elkaar te krijgen daar?

Bedankt lieve FOK!kers. O+

Ik weet dat IJsland geen onderdeel van Scandinavië is, maar dat was ter indicatie van wat ik wil. :P
pi_108558070
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 22:32 schreef Vork het volgende:
He IJslandgangers,

Ik speel de laatste tijd met het idee om ergens in de komende paar jaren heel IJsland rond te fietsen. Beginnend en eindigend aan de oostkant (dus heen en terug per boot van en naar Denemarken) en dan een kleine 3 weken de tijd nemen om de kilometers te trappen en om natuurlijk zoveel mogelijk te zien en te ervaren. Voorlopig zal ik eerst nog moeten trainen/investeren/sparen.

Ik wil een beetje in inzicht krijgen in hoe gestoord dit idee eigenlijk is. Is het bijvoorbeeld toegestaan om op de grote weg die het eiland helemaal rond gaat te fietsen? Is die weg een beetje okay, groot genoeg of word ik door de eerste de beste jeep de berm in geduwd? Zijn de wat kleinere wegen ook begaanbaar, of is alles buiten een dorp en buiten de grote weg onverhard en daardoor niet heel erg geschikt voor een bepakte fiets?

Hoe onheilspellend is het weer in de zomermaanden? Veel wind en regen? Ik had me al wel ingelezen en ik geloof dat ik toch wel het een en ander aan kleding mee moet nemen, ook in de zomer. Kun je overal zomaar kamperen en hoe is het aanbod en de betaalbaarheid van overnachtingsplekken en campings buiten de bevolktere gebieden? En stel dat ik nou onverhoopt de boel sloop, zijn er dan voorzieningen? Een hulpdienst, een bus waar je je fiets op mee kunt nemen, behulpzame bewoners? Ik noem maar wat.

Iedere vorm van zinnige informatie is welkom.
Het is geen gek plan hoor. De grote ringweg is nagenoeg geheel geasfalteerd, en slechts op een paar plekken hard gravel. En op een goede reisfiets met niet te dunne banden kun je ook noord en zuid Amerika via de soms belabberde Panamerican Highway doorsteken, dus dat gaat je best lukken.

Goeie betrouwbare fiets en materialen is inderdaad een vereiste, want fietsen is daar niet zo gewoon, en zoals iemand al zegt: geen fietsenmakers gezien. Alleen in Reykjavik en Akureyri kom je misschien zoiets tegen. Enige training: als je in 3 weken de rondweg rond wilt, en misschien wat zij-tourtjes wilt maken via de binnenland wegen. So what als je een keer een paar honderd meter moet lopen over te grote keien, of met je fiets boven je hoofd een rivier doorwaden: je wilt tenslotte avontuur toch? :)

Reken verder op alle mogelijke soorten weer, bijna nooit windstil, dus: goede kleding en een stormvaste tent!

Qua reistijd: een rondje rondweg via de kortste route is ergens rond de 1500 km meen ik me te herinneren, en er zijn ook vele mooie zijwegen. Dus 3 weken zijn dan krap, je moet bijna elke dag 100 km fietsen en er blijft weinig tijd over voor een wandeling, of een dag niet fietsen (als het écht takkeweer is, of je ergens langer wilt kijken)
Ik ben zelf ook met de boot geweest, dus ik snap dat je al een ruime week aan de reizen alleen kwijt bent. Maar als je 4 weken zou kunnen uittrekken voor de fietstocht, ga je er iets meer op je gemak van genieten!

Meer vragen, roep maar.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_111544148
Hoi allen,

Wij gaan eind juli twee weekjes naar IJsland en we hebben een paar vragen:

We willen graag een auto huren maar een 4WD vinden we veels te duur: kunnen we met een gewone auto (nog steeds 100 euro per dag of weet iemand een goedkoop adres?) bij de meeste bezienswaardigheden in de buurt komen? Of kunnen we vanaf daar iig komen?

Is er voldoende accomodatie aanwezig dat we zonder van te voren alles te reserveren ergens terecht kunnen (voor een bedrag (ruim) onder de 100 euro voor 2 pers) of is het verstandig om als back-up een tent mee te nemen?

Gr, Martijn
pi_111546469
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:07 schreef fishbeer het volgende:
Hoi allen,

Wij gaan eind juli twee weekjes naar IJsland en we hebben een paar vragen:

We willen graag een auto huren maar een 4WD vinden we veels te duur: kunnen we met een gewone auto (nog steeds 100 euro per dag of weet iemand een goedkoop adres?) bij de meeste bezienswaardigheden in de buurt komen? Of kunnen we vanaf daar iig komen?

Is er voldoende accomodatie aanwezig dat we zonder van te voren alles te reserveren ergens terecht kunnen (voor een bedrag (ruim) onder de 100 euro voor 2 pers) of is het verstandig om als back-up een tent mee te nemen?

Gr, Martijn
Met een gewone auto kun je vrijwel overal komen. Heb ik ook gedaan en voor één excursie hebben we ter plekke een retourtje 4WD bus geboekt. Voor een eerste bezoek is een normale auto dan ook prima, als ik nog eens terug zou gaan zou ik wel voor de 4WD gaan. Dan kun je eens een andere route kiezen of echt het binnenland in.

Eind juli zou ik er niet op gokken dat je overal een slaapplek vindt. Het is daar dan ook hoogseizoen en zoveel accommodaties zijn er ook weer niet. Wel zou je kunnen zoeken naar kostscholen, die verhuren de studentenkamers van de zomer vaak en daar zijn er dan best veel van. Maar een tent lijkt me geen overbodige luxe. Als je van back to basic houdt dan zijn daar prachtige kampeerplekken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 14 mei 2012 @ 20:37:50 #87
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_111549521
Die kostscholen zitten ook vaak vol in het hoogseizoen :Y
Er stond bij ons een verkeerde naam in de boekingen en de eerste overnachtingen (voor we achter de juiste naam waren) was best lastig om toch nog een kamer te krijgen in verband met (bijna) vol.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_111553422
Ik ga over 10 dagen *O*
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_113854296
Iemand een goede tip / ervaring van een georganiseerde reis naar Ijsland? Zo'n 10 dagen?
pi_113861073
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:50 schreef TUFKAL het volgende:
Iemand een goede tip / ervaring van een georganiseerde reis naar Ijsland? Zo'n 10 dagen?
Askja reizen. Staan ervaringen zat in deze reeks.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_113863607
Ja las het later zal eens lezen.
pi_113917609
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:50 schreef TUFKAL het volgende:
Iemand een goede tip / ervaring van een georganiseerde reis naar Ijsland? Zo'n 10 dagen?
Op zich is dat best zonde van je geld. Ik heb mijn reis van 13 dagen, alleen, en met een huurauto voor 9 dagen voor 2500 euro kunnen doen. Als je dus met meer bent is het nog een stuk goedkoper en je hebt dan alle vrijheid.

Maar je moet sowieso gaan :)
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  maandag 9 juli 2012 @ 21:51:28 #93
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_113988231
Mooie/handige IJsland-gids in het Nederlands, in PDF: http://www.dailybits.be/ice521/Dailybits-ijsland%20reisgids.pdf

Verslag van een reis in september 2011.
pi_113988883
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:56 schreef Breach het volgende:

[..]

Op zich is dat best zonde van je geld. Ik heb mijn reis van 13 dagen, alleen, en met een huurauto voor 9 dagen voor 2500 euro kunnen doen. Als je dus met meer bent is het nog een stuk goedkoper en je hebt dan alle vrijheid.

Maar je moet sowieso gaan :)
Wat maakt het zo duur?Ja ben nog betje n00b ;)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:13:59 #95
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_114000599
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:05 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Wat maakt het zo duur?Ja ben nog betje n00b ;)
Bij groepsreis betaal je voor de begeleiding en wellicht ook verplichte excursies die je zelf wellicht niet allemaal zou doen.

Autohuur is sws duur in IJsland. Dat was voor mij de reden om in 2009 alles van tevoren te boeken via Askja (de Budget-reis met vlucht, hostels en autohuur). Meestal ben je dan wat goedkoper uit dan dat allemaal ter plekke te regelen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:49:35 #96
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_114000979
Hij vraagt naar georganiseerd.. niet groeps ;)
Via Askja is ook gewoon georganiseerd ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_114018150
Snap dat je betaald voor excursies maar merk verder dat IJsland duur land is?
Wat nu als ik alles zelfstandig boek (vlucht, hostel) en daar mee doe aan dagtrips?

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2012 16:27:35 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juli 2012 @ 16:57:19 #98
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114019743
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:26 schreef TUFKAL het volgende:
Snap dat je betaald voor excursies maar merk verder dat IJsland duur land is?
Wat nu als ik alles zelfstandig boek (vlucht, hostel) en daar mee doe aan dagtrips?
Eten is duur, brandstof is duur, verblijf is duur. Alles is duur.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juli 2012 @ 16:57:44 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114019765
Alleen de prachtige natuur is gratis en overal voor handen :)
pi_114027134
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:05 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Wat maakt het zo duur?Ja ben nog betje n00b ;)
Autohuur, benzine en éénpersoonskamers. Dan had ik ook nog voor 384 euro een retourticket. Dan tikt het flink aan. Verder vond ik IJsland wel meevallen. Op alcohol na, ligt het prijspeil er redelijk gelijk met Nederland. Restaurants vond ik zelfs iets goedkoper dan hier..
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_114078845
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:26 schreef TUFKAL het volgende:
Snap dat je betaald voor excursies maar merk verder dat IJsland duur land is?
Wat nu als ik alles zelfstandig boek (vlucht, hostel) en daar mee doe aan dagtrips?
Wil je 10 dagen in Reykjavik blijven en vanaf daar dagtripjes maken of wil je meer zien? In het eerste geval kun je het wel zelf regelen, mogelijkheden om te overnachten genoeg in Reykjavik. Als je meer wilt zien (en dat zou ik wel aanraden) is een georganiseerde reis makkelijker. Een of twee overnachtingsplekken zelf regelen is wel te doen, als je er zeven of acht moet hebben wordt het veel ingewikkelder. Dan moet je rekening houden met onderlinge afstanden enzo.
pi_114098671
Ik ga in december 2 weken O+ 4 nachten akureyri en de rest in reykjavik.

[ Bericht 15% gewijzigd door TC_Artemis op 12-07-2012 10:25:04 ]
pi_114118779
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:11 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik ga in december 2 weken O+ 4 nachten akureyri en de rest in reykjavik.
En je hoeft niet eens vroeg op te staan om een zonsopkomst te kijken. Kun je meteen ook een zonsondergang meenemen. :)
pi_114141572
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:50 schreef TUFKAL het volgende:
Iemand een goede tip / ervaring van een georganiseerde reis naar Ijsland? Zo'n 10 dagen?
Als je een leuke groepsreis wilt:
http://www.explorado.be/r(...)xplorer/omschrijving

Ben ik vorig jaar meegeweest. Een jongerenreis tot 35 jaar. Vlaamse reisleider. Veel wandelen en kamperen. Zeer veel mooie plekken gezien.
pi_114177067
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:39 schreef Parthenocissus het volgende:

[..]

Als je een leuke groepsreis wilt:
http://www.explorado.be/r(...)xplorer/omschrijving

Ben ik vorig jaar meegeweest. Een jongerenreis tot 35 jaar. Vlaamse reisleider. Veel wandelen en kamperen. Zeer veel mooie plekken gezien.
Nice :)
Niet in najaar zeker?
pi_114262499
Volgens mij alleen in de zomer. En dan meestal 2 a 3 keer. Hij zit nu ook alweer vol. Ik heb bewust toen gekozen om als groepsreis een jongerenreis te kiezen. Ik kwam later ook groepen tegen waar dan 1 persoon van 25 a 30 in zat en de rest van de groep gemiddeld 45 was.

Het was georganiseerd i.s.m. http://www.ijslandreizen.be/ daar zie ik ook nog het een en ander opstaan.
pi_114338785
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:24 schreef Parthenocissus het volgende:
Volgens mij alleen in de zomer. En dan meestal 2 a 3 keer. Hij zit nu ook alweer vol. Ik heb bewust toen gekozen om als groepsreis een jongerenreis te kiezen. Ik kwam later ook groepen tegen waar dan 1 persoon van 25 a 30 in zat en de rest van de groep gemiddeld 45 was.

Het was georganiseerd i.s.m. http://www.ijslandreizen.be/ daar zie ik ook nog het een en ander opstaan.
dat ziet er goed uit zeg, bedankt.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:21:05 #108
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_116122986
ik ga 11 november 8 dagen O+ met sawadee, de zuidkust O+
pi_116206579
Zometeen op BBC2 en BBC HD: Iceland Erupts: A Volcano Live Special
http://www.bbc.co.uk/programmes/b01mfj0p
pi_126331245
Even wat leven in het topic blazen!

Snæfellsjökull een paar dagen geleden.

Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:42:27 #111
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_126361864
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:21 schreef scrub_nurse het volgende:
ik ga 11 november 8 dagen O+ met sawadee, de zuidkust O+
en ik ging dus niet door een ongeplande operatie....nu ga ik in november van dit jaar alsnog O+
pi_126585941
Hmm, lijkt me machtig mooi :)

Misschien volgend jaar. Eerst een allroad motor kopen en daarna naar Ijsland met de ferry :) Heb er nu al zin in. Is volgens mij samen met New Zealand wel een van de meeste bijzondere plaatsen qua landschap.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zondag 3 november 2013 @ 14:06:42 #114
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_132851370
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:42 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

en ik ging dus niet door een ongeplande operatie....nu ga ik in november van dit jaar alsnog O+
en ik ging wéér niet vanwege een ongeluk.... IJsland is me niet gegund geloof ik..
pi_132851629
wij hopen in 2015 naar ijsland te kunnen gaan met onze eigen 4x4 camper O+
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_132855206
quote:
O+

Meteen weer zin om terug te gaan.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_132855693
Vorig jaar in Ijsland geweest met mijn vrouw maar gelukkig was mijn vader zo jaloers dat we nu samen gaan komend voorjaar :Y

Mooi daar, ook in de herfst *;



[ Bericht 17% gewijzigd door Uncle op 03-11-2013 15:58:11 ]
pi_132900566
Wat is het gemiddelde budget wat je voor IJsland nodig hebt voor 2 weken verblijf?
pi_133569935
Ik kwam deze clip toevallig weer eens tegen. Volledig opgenomen in IJsland. Buiten dat het bijzondere fijne muziek is, zitten er zoveel herkenningspunten in. Wat is het er toch mooi.

AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_133676978
Hee grappig, wist niet eens dat er een topic over IJsland was!

Afgelopen semester hier gestudeerd, en is ontzettend goed bevallen!

Een enorme rust straalt dit land uit.
pi_133677020
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:55 schreef Ludacriss het volgende:
Wat is het gemiddelde budget wat je voor IJsland nodig hebt voor 2 weken verblijf?
Doe de Nederlandse prijzen x3, dan zit je altijd goed :).
pi_133681946
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:35 schreef opabrutus het volgende:

[..]

Doe de Nederlandse prijzen x3, dan zit je altijd goed :).
Ik vond dat op zich nog wel meevallen. Ik ben toentertijd 13 dagen gegaan, waarvan 10 dagen een huurauto. En ik heb elke avond in hotel / hostel geslapen op een eigen kamer. Daarbij heb ik ook nog elke avond ergens gegeten. Na 13 dagen was ik (inclusief ticket) EUR 2500,- kwijt. Maar daar zit dus de huurauto + 3000km aan benzine bij inbegrepen. En ook het feit dat ik bijna altijd een tweepersoonskamer moest boeken, terwijl ik alleen was.

Als je met twee of meer bent, kun je dus een hoop kosten delen en is het meteen een stuk goedkoper..
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  FOK!fotograaf dinsdag 3 december 2013 @ 10:14:46 #123
364681 over_hedge
pi_133869399
Goede morgen, even een vraagje. Ik wil graag ooit naar ijsland. Als (hobby) fotograaf lijkt mij dit echt een super mooi land. Alleen mijn vriendin wilt er niet heen. En heb ook niet echt vrienden die graag mee zouden willen en/of kunnen. Dus nu denk ik er steeds meer over om alleen te gaan. Mee te gaan met een groepsreis. Nu is mijn vraag zijn er hier wel eens mensen die dit gedaan hebben? En hoe beviel dat?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_133869449
haha mijn vriendin wilde ook niet. Ik ben met vrienden gegaan. Alleen kan, maar dan moet je wel tegen de leegte kunnen, je kan een dag niemand tegen komen, afhankelijk van waar je zit. Groepsreis schijnt ook gaaf te zijn.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 december 2013 @ 10:19:02 #125
364681 over_hedge
pi_133869501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:16 schreef TUFKAL het volgende:
haha mijn vriendin wilde ook niet. Ik ben met vrienden gegaan. Alleen kan, maar dan moet je wel tegen de leegte kunnen, je kan een dag niemand tegen komen, afhankelijk van waar je zit. Groepsreis schijnt ook gaaf te zijn.
Bedoel ook eigenlijk met een groepsreis mee :) Dus alleen zonder bekende :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_133869514
Je hebt fotografie groepsreizen. Misschien is dat wat?
  FOK!fotograaf dinsdag 3 december 2013 @ 10:25:59 #127
364681 over_hedge
pi_133869639
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:19 schreef TUFKAL het volgende:
Je hebt fotografie groepsreizen. Misschien is dat wat?
Dat is wel een goede om naar te kijken ja! :) Alleen ben ik bang dat je dan met allemaal oude mannen zit :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf woensdag 4 december 2013 @ 11:06:26 #129
364681 over_hedge
pi_133902516
quote:
Dankje, ik ga me eens rustig inlezen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf maandag 9 december 2013 @ 23:30:55 #130
364681 over_hedge
pi_134102834
Ik ga waarschijnlijk in April :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator vrijdag 13 december 2013 @ 09:55:14 #131
42184 crew  DaMart
pi_134216744
Binnenkort ga ik een weekje naar IJsland. Lijkt me echt een mooi land in de winter. Hopelijk laat het Noorderlicht zich ook nog even zien O+.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_134216833
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:55 schreef DaMart het volgende:
Binnenkort ga ik een weekje naar IJsland. Lijkt me echt een mooi land in de winter. Hopelijk laat het Noorderlicht zich ook nog even zien O+.
Jaloooooeeeeehooooeeersssss *O* Noorderlicht staat heel hoog op wish-list-to-experience :s), hoop dat je het gaat meemaken :Y Veel plezier alvast!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  Moderator vrijdag 13 december 2013 @ 10:02:58 #133
42184 crew  DaMart
pi_134216909
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:59 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Jaloooooeeeeehooooeeersssss *O* Noorderlicht staat heel hoog op wish-list-to-experience :s), hoop dat je het gaat meemaken :Y Veel plezier alvast!
Het is prachtig om live mee te maken :Y O+.
Daarom wil ik het na Zweden vorig jaar nog een keer zien :@.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_134217926
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:02 schreef DaMart het volgende:

[..]

Het is prachtig om live mee te maken :Y O+.
Daarom wil ik het na Zweden vorig jaar nog een keer zien :@.
:o Gewoon nóg een keer :P Ohhh!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  Moderator vrijdag 13 december 2013 @ 10:50:00 #135
42184 crew  DaMart
pi_134217966
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:48 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

:o Gewoon nóg een keer :P Ohhh!
Ja, maar de vorige keer zaten er ook aardig wat wolken voor hoor :@ ;).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_134218189
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:50 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ja, maar de vorige keer zaten er ook aardig wat wolken voor hoor :@ ;).
:P Gewoon lekker genieten. Hoop het ooit ook nog eens te zien. Mooiste dingen van het leven kan je niet vasthouden en dat is misschien maar goed ook O+
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  Moderator vrijdag 13 december 2013 @ 11:01:11 #137
42184 crew  DaMart
pi_134218198
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:00 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

:P Gewoon lekker genieten. Hoop het ooit ook nog eens te zien. Mooiste dingen van het leven kan je niet vasthouden en dat is misschien maar goed ook O+
En ik ga ook naar IJsland voor het landschap natuurlijk. Lijkt me een schitterende, ruige wereld O+.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_134218361
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:01 schreef DaMart het volgende:

En ik ga ook naar IJsland voor het landschap natuurlijk. Lijkt me een schitterende, ruige wereld O+.
Dat heb ik dan al wel eens mogen aanschouwen en vond het echt O+ O+ O+ Vooral met Sigur Ros, Olafur of Múm in je oren/auto O+ Gewoon gevalletje '1+1= 3'. IJsland O+
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  FOK!fotograaf vrijdag 13 december 2013 @ 11:09:42 #139
364681 over_hedge
pi_134218372
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:01 schreef DaMart het volgende:

[..]

En ik ga ook naar IJsland voor het landschap natuurlijk. Lijkt me een schitterende, ruige wereld O+.
Wanneer ga je?? ik a waarscijnlijk in april. Dan ligt er wel nog sneeuw en heb je lekker veel licht uren. Als je eerder gaat zit je bijna heel de dag in het donker :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator vrijdag 13 december 2013 @ 11:10:49 #140
42184 crew  DaMart
pi_134218398
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:09 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Wanneer ga je?? ik a waarscijnlijk in april. Dan ligt er wel nog sneeuw en heb je lekker veel licht uren. Als je eerder gaat zit je bijna heel de dag in het donker :P
Eind deze maand. Maar ook die paar uurtjes licht per dag lijken me een interessante ervaring :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  FOK!fotograaf vrijdag 13 december 2013 @ 11:12:52 #141
364681 over_hedge
pi_134218436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:10 schreef DaMart het volgende:

[..]

Eind deze maand. Maar ook die paar uurtjes licht per dag lijken me een interessante ervaring :).
Ja dat wel. Alleen wat minder om fotos te maken :P Maar ben heel benieuwd hoe je het vond. Ik kan zelf ook haast niet wachten
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator vrijdag 13 december 2013 @ 11:14:03 #142
42184 crew  DaMart
pi_134218464
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:12 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja dat wel. Alleen wat minder om fotos te maken :P Maar ben heel benieuwd hoe je het vond. Ik kan zelf ook haast niet wachten
Daarom heb ik een statief gekocht dat in mijn dagrugzak past. En tijdens vijf uur licht zijn er ook heel wat mooie foto's te maken hoor ;).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  FOK!fotograaf vrijdag 13 december 2013 @ 11:17:45 #143
364681 over_hedge
pi_134218541
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:14 schreef DaMart het volgende:

[..]

Daarom heb ik een statief gekocht dat in mijn dagrugzak past. En tijdens vijf uur licht zijn er ook heel wat mooie foto's te maken hoor ;).
Wat voor statief? Moet namelijk zelf ook nog een nieuwe kopen voor ijsland. Dus erg benieuwd naar welke je hebt, en nog maar naar je fotos als je terug bent! :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator vrijdag 13 december 2013 @ 11:19:32 #144
42184 crew  DaMart
pi_134218583
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:17 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Wat voor statief? Moet namelijk zelf ook nog een nieuwe kopen voor ijsland. Dus erg benieuwd naar welke je hebt, en nog maar naar je fotos als je terug bent! :)
Een Sirui. Ik had er een foto van in FOT geplaatst: FOT / [centraal] Pats hier met je nieuwe fotomeuk #32.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 20 december 2013 @ 12:30:40 #145
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_134484960
Even snel paar vraagjes, heb me verder helemaal niet verdiept in dit land.

1) Wat is de beste en mooiste tijd om hier naar toe te gaan ( beetje zon en genoeg daglicht kan geen kwaad) en is 10 dagen genoeg om vanalles te zien als je een auto huurt?

2) Kosten ongeveer?

3) Waar kan je leuk skieen? Al is het maar voor 2 dagen?

4) Wat zijn de hoogtepunten om op dit eiland te zien en te doen?
pi_134489712
Ik ging 10 dagen en dat is prima. Maar dan zie je een gebied he. Ik deed de westkust en die is in de winter onbereikbaar. Ik zou geen rondje ijsland doen, teveel km op een dag met 10 dagen
pi_134489757
Voor een volledig rondje IJsland is 10 dagen idd te kort.
  vrijdag 20 december 2013 @ 14:45:53 #148
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_134489785
Nouja rondje ijsland is natuurlijk overdreven aangezien ijsland 3x nl is. Maar gewoon een rondreis met de mooiste gedeeltes over bv 10 dagen?
pi_134489859
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:45 schreef egelhond het volgende:
Nouja rondje ijsland is natuurlijk overdreven aangezien ijsland 3x nl is. Maar gewoon een rondreis met de mooiste gedeeltes over bv 10 dagen?
alles is mooi, dus zou eens goed kijken welk gebied je wil en dan 10 dgn uittrekken. En een ander seizoen een ander stuk.
pi_134489866
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:45 schreef egelhond het volgende:
Nouja rondje ijsland is natuurlijk overdreven aangezien ijsland 3x nl is. Maar gewoon een rondreis met de mooiste gedeeltes over bv 10 dagen?
Dat kan, maar je zult keuzes moeten maken. Er is één weg die het eiland rondgaat, dus linksom of rechtsom maak je dan toch veel kilometers als je dingen in bijvoorbeeld het oosten en het westen zou willen zien...
pi_134490568
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
Voor een volledig rondje IJsland is 10 dagen idd te kort.
Ach, 200 km per dag rijden, foto's maken vanuit de auto, en overal hooguit een kwartiertje stoppen, dan lukt het best ;)

Wil je er iets meer tijd voor nemen, en mooie wandelingen maken: in 3 weken het eiland rond is een dikke aanrader! En zelfs dan heb je nog steeds niet overal tijd voor...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  FOK!fotograaf vrijdag 20 december 2013 @ 15:45:54 #152
364681 over_hedge
pi_134491467
http://ijslandtours.nl/reis/foto-avontuur-ijsland/
Die lijkt me wel wat. Alleen jammer dat het niet in april kan.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_134491509
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 15:13 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ach, 200 km per dag rijden, foto's maken vanuit de auto, en overal hooguit een kwartiertje stoppen, dan lukt het best ;)

is geen leuke vakantie toch :P
  maandag 23 december 2013 @ 18:48:27 #154
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_134616408
Wat zijn bezieningswaardigheden die je zeker gezien moet hebben?
pi_134622584
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 18:48 schreef egelhond het volgende:
Wat zijn bezieningswaardigheden die je zeker gezien moet hebben?
zo werkt ijsland niet :P
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:50:04 #156
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_134643365
Maar wat is een mooie route om genoeg van het eiland te zien met een huurauto?
Wat moet je zeker niet missen. En dan in een dag of 10 tot 12.
pi_134643687
Tja veel toeristen kiezen de route 1 http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%9Ej%C3%B3%C3%B0vegur_1
ligt eraan wat je wil zien
pi_134831034
Mart, hoe was het en heb je nog mooie foto's voor ons? :7
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  Moderator zondag 29 december 2013 @ 16:25:20 #159
42184 crew  DaMart
pi_134831728
quote:
11s.gif Op zondag 29 december 2013 16:10 schreef OA het volgende:
Mart, hoe was het en heb je nog mooie foto's voor ons? :7
Het was top. Erg mooi land, met indrukwekkende landschappen. Erg bijzonder om bij een gletsjer te staan, wat gerommel in de verte te horen en ineens een paar ijsblokken zo hoog als een huis van 2 verdiepingen onder het ijsmeer te zien verdwijnen, waarna een golf door het ijsmeer trekt.

Een nadeel van het land: er is zo veel moois te zien, dat je foto's blijft maken, dus ik heb even wat uit te zoeken. Maar ik zal zeker een paar plaatjes posten hier.

O, en ik weet nu ook hoe ik Eyjafjallajökull moet uitspreken. Die heb ik gisteren nog op de foto gezet :D.

En een tip voor wie naar IJsland gaat: neem geen kronen vanuit Nederland mee, ter plekke pinnen is goedkoper. Ik had zelf 40.000 kronen op Schiphol gehaald. Later een zelfde bedrag in IJsland gepind en dat scheelde zo'n 50 euro... :o.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_134835698
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 16:25 schreef DaMart het volgende:

[..]

Het was top. Erg mooi land, met indrukwekkende landschappen. Erg bijzonder om bij een gletsjer te staan, wat gerommel in de verte te horen en ineens een paar ijsblokken zo hoog als een huis van 2 verdiepingen onder het ijsmeer te zien verdwijnen, waarna een golf door het ijsmeer trekt.

Een nadeel van het land: er is zo veel moois te zien, dat je foto's blijft maken, dus ik heb even wat uit te zoeken. Maar ik zal zeker een paar plaatjes posten hier.

O, en ik weet nu ook hoe ik Eyjafjallajökull moet uitspreken. Die heb ik gisteren nog op de foto gezet :D.

En een tip voor wie naar IJsland gaat: neem geen kronen vanuit Nederland mee, ter plekke pinnen is goedkoper. Ik had zelf 40.000 kronen op Schiphol gehaald. Later een zelfde bedrag in IJsland gepind en dat scheelde zo'n 50 euro... :o.
Heel herkenbaar allemaal :Y Ik ben benieuwd naar je foto's!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_134844622
Hierbij nog mijn fotografische bijdrage van mijn vakantie in mei van dit jaar. :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  FOK!fotograaf maandag 30 december 2013 @ 12:54:16 #162
364681 over_hedge
pi_134870261
quote:
11s.gif Op zondag 29 december 2013 20:43 schreef OA het volgende:
Hierbij nog mijn fotografische bijdrage van mijn vakantie in mei van dit jaar. :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super! :) Ik wil ik april / mei gaan.

Wat voor reis heb je gedaan? Gewoon zelf met een auto?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_134870782
quote:
11s.gif Op zondag 29 december 2013 20:43 schreef OA het volgende:
Hierbij nog mijn fotografische bijdrage van mijn vakantie in mei van dit jaar. :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice!
pi_134871370
quote:
11s.gif Op zondag 29 december 2013 20:43 schreef OA het volgende:
Hierbij nog mijn fotografische bijdrage van mijn vakantie in mei van dit jaar. :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice! Volgens mij herken ik bijna alle plekken. Wat dat betreft zien veel mensen die IJsland voor het eerst bezoeken toch dezelfde dingen. _O- Gelukkig is er genoeg ruimte om de omgeving toch voor jezelf te hebben. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  FOK!fotograaf maandag 30 december 2013 @ 13:30:33 #165
364681 over_hedge
pi_134871725
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:22 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nice! Volgens mij herken ik bijna alle plekken. Wat dat betreft zien veel mensen die IJsland voor het eerst bezoeken toch dezelfde dingen. _O- Gelukkig is er genoeg ruimte om de omgeving toch voor jezelf te hebben. O+
Dat zijn toch ook de plekken die je wilt zien als je er voor het eerst komt :) Ik ga er ook voor het eerst heen. En wil juist de standaard plekken zien :P Zijn niet voor niks standaard, omdat ze mooi zijn :D

En ja zullen vast genoeg niet standaard mooie plekken zijn. Maar dat komt later wel :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_134874862
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:54 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Super! :) Ik wil ik april / mei gaan.

Wat voor reis heb je gedaan? Gewoon zelf met een auto?
Wij hebben deze reis gedaan http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/ijsland/rondreis/bryndis
Dus je haalt op het vliegveld een auto op en daarmee rijd je het hele eiland rond.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  FOK!fotograaf maandag 30 december 2013 @ 14:56:51 #167
364681 over_hedge
pi_134875736
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2013 14:36 schreef OA het volgende:

[..]

Wij hebben deze reis gedaan http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/ijsland/rondreis/bryndis
Dus je haalt op het vliegveld een auto op en daarmee rijd je het hele eiland rond.
Super! :) tnxs. Denk dat ik ook zo iets ga doen.
Ben je ook bij de Svartifoss waterval geweest?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator maandag 30 december 2013 @ 15:49:06 #168
42184 crew  DaMart
pi_134877990
quote:
11s.gif Op zondag 29 december 2013 20:43 schreef OA het volgende:
Hierbij nog mijn fotografische bijdrage van mijn vakantie in mei van dit jaar. :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie foto's! Herkenbare plekken ook ;).

quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:56 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Super! :) tnxs. Denk dat ik ook zo iets ga doen.
Ben je ook bij de Svartifoss waterval geweest?
Die had het drie dagen geleden een beetje koud, geloof ik :P.

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  FOK!fotograaf maandag 30 december 2013 @ 16:39:06 #169
364681 over_hedge
pi_134880451
Welk gedeelte zouden jullie aan raden als je 8 dagen gaat? Noord oost zuid of west? :) Voor mensen die voor het eerst gaan.

of een heel rondje in 8 dagen:
http://www.buroscanbrit.n(...)_geisers_en_vulkanen

[ Bericht 16% gewijzigd door over_hedge op 30-12-2013 16:47:55 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_134883683
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:39 schreef over_hedge het volgende:
Welk gedeelte zouden jullie aan raden als je 8 dagen gaat? Noord oost zuid of west? :) Voor mensen die voor het eerst gaan.

of een heel rondje in 8 dagen:
http://www.buroscanbrit.n(...)_geisers_en_vulkanen
Een rondje in 8 dagen zou ik veel te kort vinden. Je scheurt dan overal langs en hebt niet echt de tijd. Ik denk dat in het zuiden en westen wel meer te zien is, in ieder geval dichter bij elkaar.

Noord en zuid (west) zijn echt heel verschillend. Ik weet niet in welke tijd van het jaar je wilt gaan, maar wij hadden in mei nog bergen sneeuw in het noorden en temperaturen rond 0, wegen waren nog afgesloten. In het zuiden was geen sneeuw te vinden en was het zelfs aangenaam met zo'n 15 graden.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  FOK!fotograaf maandag 30 december 2013 @ 17:57:13 #171
364681 over_hedge
pi_134884179
quote:
11s.gif Op maandag 30 december 2013 17:46 schreef OA het volgende:

[..]

Een rondje in 8 dagen zou ik veel te kort vinden. Je scheurt dan overal langs en hebt niet echt de tijd. Ik denk dat in het zuiden en westen wel meer te zien is, in ieder geval dichter bij elkaar.

Noord en zuid (west) zijn echt heel verschillend. Ik weet niet in welke tijd van het jaar je wilt gaan, maar wij hadden in mei nog bergen sneeuw in het noorden en temperaturen rond 0, wegen waren nog afgesloten. In het zuiden was geen sneeuw te vinden en was het zelfs aangenaam met zo'n 15 graden.
Ja, ik wil zelf 15 dagen. Alleen mijn ouders niet :( Alleen beginnen ze al beetje terug te krabbelen :P Dus hoop dat ik ze zo ver krijg dat het 15 dagen wordt. Zitten nu ook nog te kijken om een camper te huren.

Rond 0 graden is prima, ik ga niet voor het mooie weer naar Ijsland. Sneeuw wil ik ook wel zien eigenlijk :)

We willen in april gaan.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 20:50:01 #172
42184 crew  DaMart
pi_134939095
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2013 17:50 schreef OA het volgende:

[..]

Heel herkenbaar allemaal :Y Ik ben benieuwd naar je foto's!
Een kleine selectie van een grotere selectie:









Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_134939407
Mooi Mart! :7
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  dinsdag 31 december 2013 @ 21:06:57 #174
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_134939491
O+
  FOK!fotograaf donderdag 2 januari 2014 @ 12:19:27 #175
364681 over_hedge
pi_134979051
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 20:50 schreef DaMart het volgende:

[..]

Een kleine selectie van een grotere selectie:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Super! Echt mooie fotos :) Welke reis heb jij gedaan?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 13:35:38 #176
42184 crew  DaMart
pi_134981155
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:19 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Super! Echt mooie fotos :) Welke reis heb jij gedaan?
Ik heb deze reis gemaakt, maar dan de kerstversie. Daarin doe je hetzelfde, alleen is de volgorde van het programma iets aangepast.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 12:38:10 #177
42184 crew  DaMart
pi_135097762
Ik heb ook een filmpje gemaakt van de Gullfoss-waterval O+.

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  FOK!fotograaf woensdag 15 januari 2014 @ 14:36:15 #178
364681 over_hedge
pi_135519789
Geboekt!! :D :D Ga 27 april voor 15 dagen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_135522062
Wat heb je geboekt?
pi_135522620


Ik was weer es door m'n foto's van m'n reis in 2009 aan 't scrollen... Ik wil ook weer! :+
  FOK!fotograaf woensdag 15 januari 2014 @ 16:54:43 #181
364681 over_hedge
pi_135524883
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_135524931
quote:
Prima reis/route. En da's in twee weken te doen :).
  FOK!fotograaf woensdag 15 januari 2014 @ 18:14:15 #183
364681 over_hedge
pi_135527879
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:55 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Prima reis/route. En da's in twee weken te doen :).
Ja lijkt mij ook. Echt zin in.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_135531961
Leuk, have fun.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 januari 2014 @ 21:38:38 #185
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135539652
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:55 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Prima reis/route. En da's in twee weken te doen :).
Ik heb dezelfde route (via Askja reizen) in 16 dagen gedaan. Prima te doen.
pi_135592614
Vliegtickets gekocht! 175 euro pp voor een retour in augustus. Ik ga er 10 dagen heen, nu lekker voorbereiden.
  FOK!fotograaf vrijdag 17 januari 2014 @ 09:24:08 #187
364681 over_hedge
pi_135592893
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde route (via Askja reizen) in 16 dagen gedaan. Prima te doen.
Heb je nog ergens fotos hier van online staan? Altijd wel leuk om te zien wat andere voor fotos maken.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_135692923
De West-Fjorden kan ik van harte aanraden, er komen amper toeristen maar het is ontzettend mooi.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 januari 2014 @ 20:51:54 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135692994
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 09:24 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Heb je nog ergens fotos hier van online staan? Altijd wel leuk om te zien wat andere voor fotos maken.
Staan volgens mij nog wel in topics van half 2004 tot nu :)
pi_135695133
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:51 schreef Niek. het volgende:
De West-Fjorden kan ik van harte aanraden, er komen amper toeristen maar het is ontzettend mooi.
heb ik ook gedaan
pi_135709083
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Staan volgens mij nog wel in topics van half 2004 tot nu :)
Er staan sowieso veel te weinig foto's in de topics in TRV!! Ik ga in September voor de tweede keer *O*























en de rest

En nu! Hup! Allemaal naar Ijsland!!!! :W
  Moderator maandag 20 januari 2014 @ 09:57:00 #192
42184 crew  DaMart
pi_135709627
Dia aurora _O_.

Die heb ik dus gemist vorige maan -O-.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_135709912
Zijn er hier mensen die in mei of september naar ijsland zijn geweest en hier het noorderlicht hebben gezien?

M'n vriendin en ik willen graag hier naartoe, weten alleen nog niet wanneer + m'n vriendin wil dolgraag het noorderlicht zien.
PSN: Metal_Akilla
  FOK!fotograaf maandag 20 januari 2014 @ 10:12:14 #194
364681 over_hedge
pi_135709968
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 10:09 schreef Akilla het volgende:
Zijn er hier mensen die in mei of september naar ijsland zijn geweest en hier het noorderlicht hebben gezien?

M'n vriendin en ik willen graag hier naartoe, weten alleen nog niet wanneer + m'n vriendin wil dolgraag het noorderlicht zien.
quote:
Daarbij komt dat je in IJsland op een uitgestrekte hoogvlakte, vanaf een berg of vulkaan het verschijnsel uitstekend kunt bekijken. Tussen 21:00 en 01:00, van oktober tot maart is de beste tijd, maar ook in september en april wordt het noorderlicht waargenomen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_135710209
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 10:09 schreef Akilla het volgende:
Zijn er hier mensen die in mei of september naar ijsland zijn geweest en hier het noorderlicht hebben gezien?

M'n vriendin en ik willen graag hier naartoe, weten alleen nog niet wanneer + m'n vriendin wil dolgraag het noorderlicht zien.
Wij hadden in September twee dagen noordelicht. Maar garanties zijn er niet. En als je pech hebt dan is het bewolkt en zie je er weinig van.
pi_135710393
Bedankt!

Dat er geen garanties zijn weet ik, maar ik ging er vanuit dat er periodes waren waarin je gewoon meer kans had :)

Bewolking maakt soms overigens niet heel erg uit, ik het zelf meerdere keren in kiruna(zweden) mogen zien zowel bewolkt als onbewolkt, maar ook bewolkt was het prachtig:)

Hopelijk gaan we het nu snel plannen :)
PSN: Metal_Akilla
  FOK!fotograaf maandag 20 januari 2014 @ 21:22:21 #197
364681 over_hedge
pi_135737598
Ik zal na mijn vakantie dit topic wel even overspoelen met foto's :D Moet alleen nog tot eind april wachten. :(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_135744786
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 10:30 schreef Akilla het volgende:
Bedankt!

Dat er geen garanties zijn weet ik, maar ik ging er vanuit dat er periodes waren waarin je gewoon meer kans had :)

Bewolking maakt soms overigens niet heel erg uit, ik het zelf meerdere keren in kiruna(zweden) mogen zien zowel bewolkt als onbewolkt, maar ook bewolkt was het prachtig:)

Hopelijk gaan we het nu snel plannen :)
In 2012 begin september op de laatste nacht van mijn vakantie fantastisch noorderlicht gezien. Het was toen in augustus al enkele nachten zichtbaar in de west fjorden.
pi_135747546
quote:
17s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:50 schreef Roel_Jewel het volgende:


Ik was weer es door m'n foto's van m'n reis in 2009 aan 't scrollen... Ik wil ook weer! :+
Wat een fantastische foto! Schitterend gewoon!
pi_135748178
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:35 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Wat een fantastische foto! Schitterend gewoon!
Thnx :)
pi_136045148
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op een reis naar Ijsland. Mijn broer en ik willen het liefst een auto huren en dan zelf het land een beetje ontdekken. Is dit een beetje aan te raden? En hoe zit het met overnachtingen als je het eiland rond wilt? Ik heb al even naar kamperen gekeken (wel lekker goedkoop :9~ ), maar zijn er bv langs de hoofdweg ook hotels of iets dergelijks? Of wordt het tukken in de auto?
Of niet dan?
  FOK!fotograaf dinsdag 28 januari 2014 @ 12:11:43 #202
364681 over_hedge
pi_136045545
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:00 schreef Letstalk het volgende:
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op een reis naar Ijsland. Mijn broer en ik willen het liefst een auto huren en dan zelf het land een beetje ontdekken. Is dit een beetje aan te raden? En hoe zit het met overnachtingen als je het eiland rond wilt? Ik heb al even naar kamperen gekeken (wel lekker goedkoop :9~ ), maar zijn er bv langs de hoofdweg ook hotels of iets dergelijks? Of wordt het tukken in de auto?
Ik heb deze geboekt: http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/ijsland/rondreis/bryndis

Dan ga je ook met de auto bijna heel het eiland over, en slaap je in huisjes. :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_136045788
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:00 schreef Letstalk het volgende:
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op een reis naar Ijsland. Mijn broer en ik willen het liefst een auto huren en dan zelf het land een beetje ontdekken. Is dit een beetje aan te raden? En hoe zit het met overnachtingen als je het eiland rond wilt? Ik heb al even naar kamperen gekeken (wel lekker goedkoop :9~ ), maar zijn er bv langs de hoofdweg ook hotels of iets dergelijks? Of wordt het tukken in de auto?
Dit wil ik ook graag weten.
pi_136046013
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:11 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ik heb deze geboekt: http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/ijsland/rondreis/bryndis

Dan ga je ook met de auto bijna heel het eiland over, en slaap je in huisjes. :)
Oke, dat ligt alleen wel een beetje boven ons budget. We willen eigenlijk zo goedkoop mogelijk. Is een weekje touren te doen voor 600e of heb ik dan echt meer nodig?
Of niet dan?
  FOK!fotograaf dinsdag 28 januari 2014 @ 12:30:45 #205
364681 over_hedge
pi_136046231
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:24 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Oke, dat ligt alleen wel een beetje boven ons budget. We willen eigenlijk zo goedkoop mogelijk. Is een weekje touren te doen voor 600e of heb ik dan echt meer nodig?
600 voor de reis. Of is die 600 euro ook voor eten en drinken etc? Want goedkoop is het daar ook niet van wat ik lees. Ben er zelf ook nog niet geweest, moet nog tot april wachten :P

Geen idee of een weekje kamperen te doen is met 600 euro. Je auto huren kost al 300 of zo.
Even wachten tot mensen antwoorden die er al geweest zijn. :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_136046515
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]

600 voor de reis. Of is die 600 euro ook voor eten en drinken etc? Want goedkoop is het daar ook niet van wat ik lees. Ben er zelf ook nog niet geweest, moet nog tot april wachten :P

Geen idee of een weekje kamperen te doen is met 600 euro. Je auto huren kost al 300 of zo.
Even wachten tot mensen antwoorden die er al geweest zijn. :)
Ja, het liefst natuurlijk voor alles. Vlucht is 260 retour ben je wel maximaal cheapass. Het is wel een lastige afweging. Wanneer je zou willen kamperen ben je sowieso ook nog geld kwijt aan extra bagage bijvoorbeeld. Anderzijds mag je in Ijsland wild kamperen dus dat zou geld schelen.
Of niet dan?
  FOK!fotograaf dinsdag 28 januari 2014 @ 13:04:46 #207
364681 over_hedge
pi_136047389
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:40 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Ja, het liefst natuurlijk voor alles. Vlucht is 260 retour ben je wel maximaal cheapass. Het is wel een lastige afweging. Wanneer je zou willen kamperen ben je sowieso ook nog geld kwijt aan extra bagage bijvoorbeeld. Anderzijds mag je in Ijsland wild kamperen dus dat zou geld schelen.
300 auto. 260 vlucht. Dan ben je al bijna door je geld heen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_136047450
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]

300 auto. 260 vlucht. Dan ben je al bijna door je geld heen :P
Ja, precies. ;( Maar eens kijken wat het gaat worden dan. Het probleem is alleen dat Ijsland zo freaking mooi is. Maar ben niet echt bereid om er 1000 euro in te steken, wil ook nog met mijn vriendin op vakantie. :P
Of niet dan?
pi_136110254
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 10:09 schreef Akilla het volgende:
Zijn er hier mensen die in mei of september naar ijsland zijn geweest en hier het noorderlicht hebben gezien?

M'n vriendin en ik willen graag hier naartoe, weten alleen nog niet wanneer + m'n vriendin wil dolgraag het noorderlicht zien.
Ik ben afgelopen jaar in mei geweest, maar het is dan nauwelijks donker ;)
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:22 schreef over_hedge het volgende:
Ik zal na mijn vakantie dit topic wel even overspoelen met foto's :D Moet alleen nog tot eind april wachten. :(
Nog een (budget)tip:
Mocht je de Blue Lagoon te duur (en te druk) vinden, dan zijn er bij Myvatn ook nog zulke baden, goedkoper en zonder hordes toeristen. http://www.jardbodin.is/en/
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_136123231
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:26 schreef Uncle het volgende:

[..]

Er staan sowieso veel te weinig foto's in de topics in TRV!! Ik ga in September voor de tweede keer *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en de rest

En nu! Hup! Allemaal naar Ijsland!!!! :W
Hey Uncle, wat een bijzonder gave foto's op jouw flickr!
In welke periode was je geweest, september? En dan zo'n prachtige aurora?
Wat voor route etc. heb je afgelegd en hoelang was je in IJsland? En met wel materiaal heb je dit geschoten en in welke mate zijn de foto's bewerkt? Zien er namelijk erg erg érg mooi uit.

Zelf heb ik ooit een keer een dagje in blue lagoon gedobberd en een burger in Rekyavik gegeten op een stop-over, maar mijn vriendin heeft het altijd over ijsland dus ik denk dat het er binnenkort maar eens van moet komen :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_136126748
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:29 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hey Uncle, wat een bijzonder gave foto's op jouw flickr!
In welke periode was je geweest, september? En dan zo'n prachtige aurora?
Wat voor route etc. heb je afgelegd en hoelang was je in IJsland? En met wel materiaal heb je dit geschoten en in welke mate zijn de foto's bewerkt? Zien er namelijk erg erg érg mooi uit.

Zelf heb ik ooit een keer een dagje in blue lagoon gedobberd en een burger in Rekyavik gegeten op een stop-over, maar mijn vriendin heeft het altijd over ijsland dus ik denk dat het er binnenkort maar eens van moet komen :D
Thanx. Inderdaad in laatste 2 weken van September geweest. Hadden 2x een aurora die met het oog was waar te nemen. Door de lange sluitertijd is hij wel iets extremer uitgekomen. Maar dat mag de pret niet drukken ;)

Foto's geschoten met Nikon d300s en verschillende objectieven (Sigma 10-20mm, Nikon 17-55mm en Nikon 70-200mm) Staat op Flickr wel in de exif data. En alles is nabewerkt in Lightroom ;)
pi_136141733
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:54 schreef Uncle het volgende:

[..]

Thanx. Inderdaad in laatste 2 weken van September geweest. Hadden 2x een aurora die met het oog was waar te nemen. Door de lange sluitertijd is hij wel iets extremer uitgekomen. Maar dat mag de pret niet drukken ;)

Foto's geschoten met Nikon d300s en verschillende objectieven (Sigma 10-20mm, Nikon 17-55mm en Nikon 70-200mm) Staat op Flickr wel in de exif data. En alles is nabewerkt in Lightroom ;)
Ah, ik zocht al naar de exif data, maar kon het niet vinden (niet zo'n flickr gebruiker). Erg toffe foto's! :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_136742409
Kick

Eind april een week naar ijsland! Het plan is om zuid ijsland te verkennen incl golden circle. Alle bekende plaatsten dus..super veel zin in. Ook dankzij de foto's in deze topicreeks

Vlucht met vakantiehuisjes en autohuur geboekt en de rest plannen we daar.

Omdat we teveel dingen willen zien mogen jullie binnenkort helpen met kiezen van het programma ;)
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_138920270
In augustus/september naar Ijsland! Lijkt me echt briljant mooi. En daarna door naar New York (om tot rust te komen na een ongetwijfeld inspannende rondreis *kuch* :P ;) )

We gaan tien dagen en gaan het eiland behoorlijk rond. Snaefellsnes lijkt me echt mooi en dan het gebied bij Myvatn, om vervolgens via de zuidkust terug te gaan naar Reykjavik.

Zoveel moois te zien, dat ik betwijfel of we aan tien dagen genoeg hebben, maar dan heb ik iig een excuus om nog eens terug te gaan :D
pi_138925797
Kan iemand mij vertellen of IJsland ook te doen is om te backpacken? Leeft dat cultuurtje daar een beetje? Dat het land op zichzelf prachtig is ben ik van overtuigd.

Maar als ik ga doet ik dat alleen en dan vind ik het wel zo leuk als ik ook makkelijk mede-reizigers kan ontmoeten. Dat is één van de dingen die reizen nog extra leuk maakt, voor mij.

En dan doel ik niet perse op elke avond jezelf klem zuipen en uitgaan, hoewel dat af en toe ook gezellig is.
pi_138926798
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:25 schreef Belthaus het volgende:
Kan iemand mij vertellen of IJsland ook te doen is om te backpacken? Leeft dat cultuurtje daar een beetje? Dat het land op zichzelf prachtig is ben ik van overtuigd.

Maar als ik ga doet ik dat alleen en dan vind ik het wel zo leuk als ik ook makkelijk mede-reizigers kan ontmoeten. Dat is één van de dingen die reizen nog extra leuk maakt, voor mij.

En dan doel ik niet perse op elke avond jezelf klem zuipen en uitgaan, hoewel dat af en toe ook gezellig is.
In de zomer zullen veel hostels vol zijn geboekt en de meeste mensen reizen rond met een huurauto. Lifters ben ik in een maand tijd maar een paar keer tegen gekomen en die gaven aan dat ze soms lang hadden staan wachten (wat geen aanrader is, ook in de zomer kan het flink koud worden).

Er gaan bussen door het hele land, zelf geen ervaring mee al denk ik dat je rekening moet houden met lange wachttijden en een zeer beperkte dienstregeling.

Ja, het kan, maar zonder auto is het wel wat lastiger en zeker buiten Reykjavik zal je zeer weinig mensen tegenkomen die zonder auto door IJsland reizen.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 april 2014 @ 22:56:46 #217
364681 over_hedge
pi_138927830
Ik ga over 2 weken :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_138927905
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:56 schreef over_hedge het volgende:
Ik ga over 2 weken :D
Veel plezier! Waar ga je allemaal heen?
  FOK!fotograaf woensdag 16 april 2014 @ 08:22:13 #219
364681 over_hedge
pi_138932923
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:58 schreef Niek. het volgende:

[..]

Veel plezier! Waar ga je allemaal heen?
Rondreis van 15 dagen, Rondje eiland maken. Dus als het goed is gaan we een hele hoop zien.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:05:01 #220
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_138972841
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 08:22 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Rondreis van 15 dagen, Rondje eiland maken. Dus als het goed is gaan we een hele hoop zien.
Wij hebben een 8 daagse rondreis gemaakt en al ontzettend veel gezien :D Maar toch sommige dingen over moeten slaan. Minder wandelen omdat je toch op de klok moet letten.

Prachtig eiland verder. Ik denk wel mijn mooiste vakantie tot nu toe _O_
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_138972912
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:05 schreef JustAsEasy het volgende:

[..]

Wij hebben een 8 daagse rondreis gemaakt en al ontzettend veel gezien :D Maar toch sommige dingen over moeten slaan. Minder wandelen omdat je toch op de klok moet letten.

Dat maakt zo'n rondreis minder geschikt m.i. Gehaast een rondje doen is niet mijn beeld van een rondreis ;)
  donderdag 17 april 2014 @ 11:10:21 #222
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_138972993
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:07 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Dat maakt zo'n rondreis minder geschikt m.i. Gehaast een rondje doen is niet mijn beeld van een rondreis ;)
Alle bezienswaardigheden gezien. Alleen we konden er niet heel lang blijven hangen. Behalve bij het ijsrotsen meer :D 2 uur genoten daar
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_138973233
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:10 schreef JustAsEasy het volgende:

[..]

Alle bezienswaardigheden gezien. Alleen we konden er niet heel lang blijven hangen. Behalve bij het ijsrotsen meer :D 2 uur genoten daar
Ja maar Ijsland is niet een land vind ik om de bezienswaardigheden 'af te vinken'. Ik heb een stuk gepakt en daar goed de tijd genomen.
pi_138973967
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:19 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Ja maar Ijsland is niet een land vind ik om de bezienswaardigheden 'af te vinken'. Ik heb een stuk gepakt en daar goed de tijd genomen.
Geen enkel land is er om de bezienswaardigheden af te vinken imho :)

Maar Ijsland is daarentegen wel een land waar je, zelfs als je alleen de bekende bezienswaardigheden bezoekt, je toch een heel goed beeld van hoe Ijsland echt is, de uitgestrektheid, ruigheid, etc. Het binnenland uitgezonderd, maar wordt toch door het gros van de bezoekers overgeslagen ;)

Er zijn een hoop andere landen waar je, als je alleen de toeristische trekpleisters bezoekt, minder een beeld krijgt van het land echt is :Z
  donderdag 17 april 2014 @ 12:03:15 #225
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138974429
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:46 schreef Uncle het volgende:

Er zijn een hoop andere landen waar je, als je alleen de toeristische trekpleisters bezoekt, minder een beeld krijgt van het land echt is :Z
Zoals? Ik vond IJsland geweldig hoor, maar dat doet niet af aan wat er in andere landen te zien is.
reset
pi_138977555
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:03 schreef Individual het volgende:

[..]

Zoals? Ik vond IJsland geweldig hoor, maar dat doet niet af aan wat er in andere landen te zien is.
Ik wil ook niet afdoen aan andere landen. Mijn punt is meer dat de rondweg op Ijsland ook echt ijsland is en laat zien. Er zijn veel landen waar je tussen populaire bezienswaardigheden bijvoorbeeld alleen maar op de snelweg rijdt (Nederland bijvoorbeeld) en je dus weinig mee krijgt van het land.

Dat maakt Ijsland voor mij een beter land om een crashtour te maken. Hoewel ik ook iedereen zou adviseren om goed de tijd te nemen hoor ;)
pi_138984336
Hoelang zou je nodig hebben om Ijsland gewoon op een aangenaam tempo te verkennen en ontdekken, zonder er een haastige trip van te maken? En aan wat voor budget moet je dan denken?
pi_139000311
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:37 schreef Belthaus het volgende:
Hoelang zou je nodig hebben om Ijsland gewoon op een aangenaam tempo te verkennen en ontdekken, zonder er een haastige trip van te maken? En aan wat voor budget moet je dan denken?
3 a 4 weken, budget kan enorm variëren, slaap je in een tentje, in een hostel of in een hotel? Kook je zelf, haal je simpel eten of ga je uit eten? Ga je dure excursies maken of zelf veel ontdekken? Ga je er heen met het vliegtuig en rond fietsen of rij je naar Denemarken en ga je met je eigen auto het land door?

Ik ben er zelf ongeveer 4 weken geweest (eerst korte tussenstop op de Faroer eilanden) en heb vrijwel alles wat ik wilde zien ook gezien.
pi_139002725
4 weken is wel heel ruim hoor... In twee weken kom je ook een heel eind. Dan kun je niet elke uithoek meepakken maar een haastklus is het dan ook allerminst!
pi_139004703
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 06:56 schreef Uncle het volgende:
4 weken is wel heel ruim hoor... In twee weken kom je ook een heel eind. Dan kun je niet elke uithoek meepakken maar een haastklus is het dan ook allerminst!
Ligt er denk ik beetje aan of je het bij de rondweg houdt of nog naar de west-fjorden gaat en geregeld ergens een dag gaat wandelen.
pi_139004916
Ja alleen de rondweg kan, maar de westfjorden erbij zeker niet.
pi_139045109
Over een week naar Ijsland toe. Super zin in....

Nieuwe camera aangeschaft dus na de reis komen de foto,s ;)
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  FOK!fotograaf zaterdag 19 april 2014 @ 16:43:46 #233
364681 over_hedge
pi_139045338
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 16:31 schreef RoaRRR het volgende:
Over een week naar Ijsland toe. Super zin in....

Nieuwe camera aangeschaft dus na de reis komen de foto,s ;)
wanneer vlieg je? En wat voor camera? :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_139065463
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:52 schreef Uncle het volgende:

Ik wil ook niet afdoen aan andere landen. Mijn punt is meer dat de rondweg op Ijsland ook echt ijsland is en laat zien. Er zijn veel landen waar je tussen populaire bezienswaardigheden bijvoorbeeld alleen maar op de snelweg rijdt (Nederland bijvoorbeeld) en je dus weinig mee krijgt van het land.

Dat maakt Ijsland voor mij een beter land om een crashtour te maken. Hoewel ik ook iedereen zou adviseren om goed de tijd te nemen hoor ;)
Het enige wat ik ook van IJsland ooit heb gezien was het vliegveld tijdens druilerig weer ergens in beginjaren 70.(regenval).Voor de rest heb ik het gevoel dat IJsland een veredelde Atol is en wat je in een zucht en een scheet hebt gezien na een dag rond te rijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2014 09:40:28 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 april 2014 @ 09:43:50 #235
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139065520
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 09:39 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Het enige wat ik ook van IJsland ooit heb gezien was het vliegveld tijdens druilerig weer ergens in beginjaren 70.(regenval).Voor de rest heb ik het gevoel dat IJsland een veredelde Atol is en wat je in een zucht en een scheet hebt gezien na een dag rond te rijden.
Dat heb je fout :)
pi_139065625
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 09:39 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Het enige wat ik ook van IJsland ooit heb gezien was het vliegveld tijdens druilerig weer ergens in beginjaren 70.(regenval).Voor de rest heb ik het gevoel dat IJsland een veredelde Atol is en wat je in een zucht en een scheet hebt gezien na een dag rond te rijden.
:')
pi_139066047
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 09:39 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Het enige wat ik ook van IJsland ooit heb gezien was het vliegveld tijdens druilerig weer ergens in beginjaren 70.(regenval).Voor de rest heb ik het gevoel dat IJsland een veredelde Atol is en wat je in een zucht en een scheet hebt gezien na een dag rond te rijden.
Als je alleen al wat foto's opzoekt dan weet je dat het niet klopt.
pi_139105854
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 16:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]

wanneer vlieg je? En wat voor camera? :)
Zaterdag 26 april vliegen wij en de foto's zullen genomen worden met een Olympus omd E-M10

We willen de bekendste dingen gaan zien zoals de Golden Circle, Blue Lagoon, vestmannaeyjar, Vik en Jokulsarlon ijsmeer.

Onze hut met heetwaterbron jacuzzi :)
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_139106850
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 09:39 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Het enige wat ik ook van IJsland ooit heb gezien was het vliegveld tijdens druilerig weer ergens in beginjaren 70.(regenval).Voor de rest heb ik het gevoel dat IJsland een veredelde Atol is en wat je in een zucht en een scheet hebt gezien na een dag rond te rijden.
Wat een gefundeerde mening! ^O^ :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  FOK!fotograaf maandag 21 april 2014 @ 15:54:59 #240
364681 over_hedge
pi_139111673
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 12:19 schreef RoaRRR het volgende:

[..]

Zaterdag 26 april vliegen wij en de foto's zullen genomen worden met een Olympus omd E-M10

We willen de bekendste dingen gaan zien zoals de Golden Circle, Blue Lagoon, vestmannaeyjar, Vik en Jokulsarlon ijsmeer.

Onze hut met heetwaterbron jacuzzi :)
[ afbeelding ]
Ik vlieg een dag later. maar blijf je heel de vakantie in 1 huisje?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 21 april 2014 @ 16:09:04 #241
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139112171
quote:
In Norse mythology, trolls were known as dim-witted gigantic man-eating creatures who lived in caverns in the mountain and hollow hills. They were ugly and quite evil fighting along side the giants in the battle of Ragnarök (the end of the world). These trolls often guarded treasures and were good at metal-working. They eventually evolved into different types of trolls not as strong or blood thirsty as their predecessors.
Don't feed the trolls!
reset
pi_139116327
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:54 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ik vlieg een dag later. maar blijf je heel de vakantie in 1 huisje?
Ja, we hebben een auto gehuurd en ervoor geKozen de zuidelijke helft te verkennen ipv elke dag te verkassen zoals bij een rondtrip.

Deze gaan we een andere keer doen :)
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  FOK!fotograaf maandag 21 april 2014 @ 19:42:25 #243
364681 over_hedge
pi_139119165
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 18:18 schreef RoaRRR het volgende:

[..]

Ja, we hebben een auto gehuurd en ervoor geKozen de zuidelijke helft te verkennen ipv elke dag te verkassen zoals bij een rondtrip.

Deze gaan we een andere keer doen :)
Ik zit steeds 3 dagen in een huisje en gaan dan door naar het volgende huisje :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_139119298
Ook lekker! Ik heb in 2010 een roadtrip gedaan. In tien dagen het halve eiland rond (bovenaan begonnen), drie keer één nacht in een accomodatie en volgens mij drie keer twee nachten achter elkaar op dezelfde plek. Voor tien dagen is dat ideaal. Hoef je niet teveel te backtracken en heb je toch om de paar dagen een rustmomentje omdat je je zut niet hoeft in te pakken.

Veel reisplezier! *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_139128191
Ik moest mijn username ergens uit de oude doos toveren, maar ik heb hem weer gevonden! Grote grutjes, ik heb dit account al sinds 2002!!! :o

Eind mei ga ik een rondreis IJsland met de Westfjorden ondernemen, in totaal bijna 3 weken.
Hoop via dit topic nog een tip of wat op te doen om volgende maand vol plezier af te reizen.

Ik maak nu al veel gebruik van http://www.vegagerdin.is/(...)ountry/island1e.html om de wegen te bekijken. Erg handig!
pi_139128428
Heb de fjorden gedaan vorig jaar. Welk stuk?
pi_139128654
Eerst met de boot, dan de berg met de vogels en dan Isafjordur.
Maar meer weet ik ook niet, ik neem aan dat ik een lijst krijg met de geboekte hotels/boerderijen en dat we daar dan heen moeten enzo.
pi_139128689
Tof heb dat ook gedaan. Wel goed om die wegen te checken ja. En die vogelrots is ook een lastige weg :P

[ Bericht 78% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2014 22:09:09 ]
pi_139129145
Ik zal het touristische wiel niet opnieuw uitvinden op deze reis nee, dat is dit keer ook niet belangrijk.

Mijn vriend was nogal vasthoudend over de Westfjorden, wilde er per se heen. Het leek mij vooral veel langer rijden, maargoed. Ik ben niet zon stuurwonder. Hij mag 'dit stuk gaan rijden, doe ik weg 1 wel weer. ;).

Ik hoor idd dat heb een erg mooi stuk is. We zullen zien. Fotograferen kan ik dan wel weer goed.
pi_139129275
Toerisme moet je ook niet willen op ijsland is mijn idee

Is veel onverharde wegen daar

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2014 22:18:15 ]
pi_139140189
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:14 schreef marsterretje het volgende:
Ik zal het touristische wiel niet opnieuw uitvinden op deze reis nee, dat is dit keer ook niet belangrijk.

Mijn vriend was nogal vasthoudend over de Westfjorden, wilde er per se heen. Het leek mij vooral veel langer rijden, maargoed. Ik ben niet zon stuurwonder. Hij mag 'dit stuk gaan rijden, doe ik weg 1 wel weer. ;).

Ik hoor idd dat heb een erg mooi stuk is. We zullen zien. Fotograferen kan ik dan wel weer goed.
Enorm veel onverharde wegen in de Westfjorden, er zijn weinig toeristen, bij die vogelkliffen zijn ook een paar mooie zandstranden te vinden. Vergeet Dynjandi (waterval) niet, later in de middag staat de zon er op en is het dus nog mooier. Vlak voor Pingeyri (hier: http://goo.gl/maps/PMjlU) is een weg naar een berg toe, vanaf daar heb je een erg mooi uitzicht, je kunt omhoog wandelen al kan je ook vrijwel helemaal naar boven rijden (het lukte mij in elk geval in mijn peugeot 306)

Isafjordur is wel leuk plaatsje (veel oude gebouwen), vanaf daar kan je doorrijden (doodlopend) naar Bolungarvik en vanaf daar nog naar een observatorium oid. op een berg met uitzicht richting het noorden (Hornstrandir), je kan ook de weg vanaf Bolungarvik naar het westen volgen tot je bij zee komt, mooie (en rustige) plek voor een korte wandeling/lunch.

Vanaf Isafjordur verder rijdend kom je in Sudavik, leuk klein plaatsje, aan het begin zit een Amerikaanse diner met erg lekker eten. In Sudavik zit ook het Arctic Fox Center, erg klein maar wel leuk om even te kijken. Voorbij Sudavik (weet even niet precies waar) kom je nog langs een plek waar altijd zeehonden te vinden zijn, staat aangegeven met borden langs de weg.

Veel plezier alvast!
pi_139140202
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 22:17 schreef TUFKAL het volgende:
Toerisme moet je ook niet willen op ijsland is mijn idee

Is veel onverharde wegen daar
De onverharde wegen vond ik juist enorm leuk om over te rijden :Y
pi_139140228
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:11 schreef Niek. het volgende:

[..]

De onverharde wegen vond ik juist enorm leuk om over te rijden :Y
Ik ook maar reageer op de poster ;)
pi_139141082
Ach, wellicht vind ik onverharde wegen ook wel leuk, wie weet! En ervaring is er om opgedaan te worden.

Bedankt voor de tips, Niek. Gingen jullie elke dag uit eten, of ook zelf koken? Wat mag ik verwachten voor een gemiddelde maaltijd buiten Reykjavik?
pi_139142078
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:44 schreef marsterretje het volgende:
Ach, wellicht vind ik onverharde wegen ook wel leuk, wie weet! En ervaring is er om opgedaan te worden.

Bedankt voor de tips, Niek. Gingen jullie elke dag uit eten, of ook zelf koken? Wat mag ik verwachten voor een gemiddelde maaltijd buiten Reykjavik?
Heb soms wat simpels gemaakt maar nooit zin om echt te koken. Af en toe uit eten en vaak ook wel bij een tankstation (N1, daar kan je echt lekker eten, en er is vaak ook een apart deel om te zitten) of dus in hostel/hotel iets makkelijks maken.

Nog een paar tips qua uit eten:
Husavik, Gamli Baukur is een aanrader, zit bij de haven (ideaal om bijv. walvissen te kijken en daarna daar te eten) http://www.gamlibaukur.is/home/
Reykjavik,Baejarins Beztu Pylsur, hotdogs! http://www.bbp.is/

Qua prijzen eigenlijk geen idee meer van, volgens mij lag het bij een tankstation rond de 10 voor een burger+patat+cola of soortgelijke simpele maaltijd.
Hier wat meer info:
http://www.numbeo.com/cos(...)&displayCurrency=EUR
pi_139142571
let wel op als je een huurauto neemt: ze mogen niet allemaal op de onverharde wegen komen (check dat dus even van te voren)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_139159132
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:11 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ik heb deze geboekt: http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/ijsland/rondreis/bryndis

Dan ga je ook met de auto bijna heel het eiland over, en slaap je in huisjes. :)
Ik ben benieuwd of je in precies dezelfde huisjes zit als wij zaten :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  FOK!fotograaf dinsdag 22 april 2014 @ 21:05:08 #258
364681 over_hedge
pi_139159294
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:03 schreef OA het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of je in precies dezelfde huisjes zit als wij zaten :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben ook benieuwd :D Al beginnen wij het met jacuzi huisje :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf zondag 27 april 2014 @ 09:34:40 #259
364681 over_hedge
pi_139296164
Tot over 15 dagen. :W Ik zal genoeg foto`s voor in het topic maken. ;)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 27 april 2014 @ 11:25:16 #260
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_139297913
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 09:34 schreef over_hedge het volgende:
Tot over 15 dagen. :W Ik zal genoeg foto`s voor in het topic maken. ;)
Enjoy :).
pi_139706028
Geweldige vakantie gehad in Ijsland vorige week! Lava, warm, koud,sneeuw, strand, wind, regen, zon, stoom alles komt voorbij in een uur tijd.

1 mindere dag met wat regen gehad maar de rest was over het algemeen zonnig.

Wij zijn zeker van plan om nog een keer terug te gaan om het Noordelijke deel van het eiland te ontdekken.

Een kleine selectie foto's in spoiler. ik ben ze nog aan het uitzoeken ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_139744714
Mooie foto's! ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_139770290
Mooi
pi_139908010
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 09:34 schreef over_hedge het volgende:
Tot over 15 dagen. :W Ik zal genoeg foto`s voor in het topic maken. ;)
Ben benieuwd hoe het was :)

Ik zit met m'n vriendin erover na te denken om diezelfde reis als jou te doen(Zover ik in het topic zag:), hele eiland rond met gehuurde auto) Alleen zitten we wel met vragen over hoe het gaat en is.
Is het wel ontspannen(niet gehaast), hoe kom je aan de sleutels van de huisjes, is het voornamelijk asfalt of is het op bepaalde stukken toch voor de wat ervaren rijder?
PSN: Metal_Akilla
pi_139915540
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:30 schreef Akilla het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe het was :)

Ik zit met m'n vriendin erover na te denken om diezelfde reis als jou te doen(Zover ik in het topic zag:), hele eiland rond met gehuurde auto) Alleen zitten we wel met vragen over hoe het gaat en is.
Is het wel ontspannen(niet gehaast), hoe kom je aan de sleutels van de huisjes, is het voornamelijk asfalt of is het op bepaalde stukken toch voor de wat ervaren rijder?
de rondweg is volgens mij allemaal asfalt. 15 dagen kan maar misschien wel wat gehaast nog.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 mei 2014 @ 19:21:44 #266
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139916002
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 19:13 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

de rondweg is volgens mij allemaal asfalt.
10 jaar geleden nog niet :) Wij hebben het toen in 16 dagen gehad en dat was zeker niet gehaast.
pi_139917447
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:37 schreef Belthaus het volgende:
Hoelang zou je nodig hebben om Ijsland gewoon op een aangenaam tempo te verkennen en ontdekken, zonder er een haastige trip van te maken? En aan wat voor budget moet je dan denken?
8 dagen 1400 euro pp we zijn tot vik gegaan en hebben ons niet gehaast maar geen tijd verspilt met eten bijvoorbeeld. 8 uur uit het hotel en s avonds om 10 11 uur weer er in.

Niet gestresst maar zeker geen ontspannen vakantie.

Onderverdeeld in kosten pp

Vlucht 400
Auto 250
Hotel 30 pppn 8 nachten 240
Excursie 150 voor drie excursies
Elke avond basic eten gehaald 15 pp
Rest is op gegaan aan benzine koffie broodjes en ander klein spul.

Kan veel goedkoper vooral de auto. Maar we leten nooit echt op geld tijdens vakanties
pi_139918184
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:30 schreef Akilla het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe het was :)

Ik zit met m'n vriendin erover na te denken om diezelfde reis als jou te doen(Zover ik in het topic zag:), hele eiland rond met gehuurde auto) Alleen zitten we wel met vragen over hoe het gaat en is.
Is het wel ontspannen(niet gehaast), hoe kom je aan de sleutels van de huisjes, is het voornamelijk asfalt of is het op bepaalde stukken toch voor de wat ervaren rijder?
Ik heb vorig jaar dezelfde reis gedaan. Ik vond het wel ontspannen. Je bent telkens een aantal dagen op dezelfde plek, zodat je voldoende tijd hebt om in de omgeving rond te kijken en dingen te ondernemen.
De sleutels van de huisjes zijn bij de huisjes aanwezig in een kastje met cijfercode. Na aankomst haal je bij Viator (reisorganisatie) beddengoed, handdoeken, etc op en daar krijg je de cijfercodes van de huisjes bij.
De rondweg is over het algemeen vrij goed en geasfalteerd, alleen een stuk aan de oostkant is gravel, maar prima te rijden. Uiteraard ligt het er ook aan in welke tijd van het jaar je gaat... De wegen die alleen geschikt zijn voor terreinwagens zijn duidelijk aangegeven, of zelfs afgesloten als er nog sneeuw ligt.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2014 @ 21:02:59 #269
364681 over_hedge
pi_139920580
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:30 schreef Akilla het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe het was :)

Ik zit met m'n vriendin erover na te denken om diezelfde reis als jou te doen(Zover ik in het topic zag:), hele eiland rond met gehuurde auto) Alleen zitten we wel met vragen over hoe het gaat en is.
Is het wel ontspannen(niet gehaast), hoe kom je aan de sleutels van de huisjes, is het voornamelijk asfalt of is het op bepaalde stukken toch voor de wat ervaren rijder?
Het was echt super _O_ Fotos komen binnenkort. (heb gister sleutel van mijn nieuwe huis gekregen dus weinig tijd om mijn fotos uit te zoeken)

Ontspannen, mja weet niet ligt er aan hoe je het bedoeld :P Het is geen gestress om naar het volgende huisje te komen. De weg vinden is ook simpel. Alleen het is niet ontspannen net zo als een standvakantie want je bent natuurlijk voornamelijk aan het lopen en bergen op en af aan het lopen. En redelijk veel in de auto zitten.

Sleutel van de huisje is heel makkelijk. en zit bij de huisjes een kastje waar je een cijfercombi voor nodig hebt. Dus je kan zo laat aankomen als je zelf wilt omdat je niet ergens de sleutel moet gaan halen oid. Als je weer weg gaat leg je de sleutel weer in het kastje.

Het meeste rijd je op de 1 weg. Dat is de hoofdweg. Die is voor 80% wel asfalt. Maar onderweg naar bepaalde watervallen etc zou je wel op wat andere grind wegen moeten rijden. Is voor een beginnende ook geen probleem mits je niet te hard rijdt is er niks aan de hand. zolang je maar van de F wegen wegblijft. En daar zijn we er in totaal 3 van tegen gekomen waar we dan even een stukje moesten lopen omdat we met onze auto er niet op mochten. Dit was voornamelijk naar afgelegen watervallen waar 9 van de 10 toeristen het bestaan niet van af weten. :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf woensdag 14 mei 2014 @ 23:20:33 #270
364681 over_hedge
pi_139968088
Ik heb weinig tijd om mijn fotos uit te zoeken helaas. Maar hier alvast de fotos van de eerste 3 dagen. Nog 12 te gaan :P Dit zijn ook nog niet de beste fotos maar wel al paar mooie.





Watermerk moet er even op. Ze houden soms nogal van jatten op deviantart. :P
Op die tweede foto zie je het eerste huisje waar we ingezeten hebben.

[ Bericht 10% gewijzigd door over_hedge op 15-05-2014 00:08:06 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 15 mei 2014 @ 10:08:20 #271
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_139976207
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:36 schreef Leipo666 het volgende:
let wel op als je een huurauto neemt: ze mogen niet allemaal op de onverharde wegen komen (check dat dus even van te voren)
Officieel niet. Wij reden in een Nissan Micra over echte stuiterweggetjes :')
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
  donderdag 15 mei 2014 @ 10:09:04 #272
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_139976221
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:20 schreef over_hedge het volgende:
Ik heb weinig tijd om mijn fotos uit te zoeken helaas. Maar hier alvast de fotos van de eerste 3 dagen. Nog 12 te gaan :P Dit zijn ook nog niet de beste fotos maar wel al paar mooie.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Watermerk moet er even op. Ze houden soms nogal van jatten op deviantart. :P
Op die tweede foto zie je het eerste huisje waar we ingezeten hebben.
Prachtige foto's ^O^
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_139976320
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:20 schreef over_hedge het volgende:
Ik heb weinig tijd om mijn fotos uit te zoeken helaas. Maar hier alvast de fotos van de eerste 3 dagen. Nog 12 te gaan :P Dit zijn ook nog niet de beste fotos maar wel al paar mooie.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Watermerk moet er even op. Ze houden soms nogal van jatten op deviantart. :P
Op die tweede foto zie je het eerste huisje waar we ingezeten hebben.
Hele mooie fotos ^O^
Waar is die 3e gemaakt?
PSN: Metal_Akilla
  FOK!fotograaf donderdag 15 mei 2014 @ 10:40:29 #274
364681 over_hedge
pi_139976951
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 10:09 schreef JustAsEasy het volgende:

[..]

Prachtige foto's ^O^
Dankje
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 10:13 schreef Akilla het volgende:

[..]

Hele mooie fotos ^O^
Waar is die 3e gemaakt?
Dat is in de buurt van vik. http://www.panoramio.com/(...)k=2&a=1&tab=1&pl=all
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 15 mei 2014 @ 10:42:59 #275
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_139977008
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 10:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Dankje

[..]

Dat is in de buurt van vik. http://www.panoramio.com/(...)k=2&a=1&tab=1&pl=all
Wow dat stuk heb ik ook nog bijna gezien :D

Het is dat we binnen 8 dagen het hele eiland rond moesten rijden. Soms echt te weinig tijd gehad :N
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_139977426
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 10:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Dankje

[..]

Dat is in de buurt van vik. http://www.panoramio.com/(...)k=2&a=1&tab=1&pl=all
Erg mooi in ieder geval, kan je daar goed komen met een 2 wheel drive? of heb je het gelopen?
PSN: Metal_Akilla
pi_139981659
Ik zag dit topic voorbij komen en zag toevallig net een advertentie voor wowair.nl. Weet niet of dit bekend was bij jullie. Lowbudget airline naar IJsland :)
pi_139984220
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:35 schreef Tjik het volgende:
Ik zag dit topic voorbij komen en zag toevallig net een advertentie voor wowair.nl. Weet niet of dit bekend was bij jullie. Lowbudget airline naar IJsland :)
Zo lowbudget zijn ze niet, soms duurder dan Iceland Air. Mijn tip, boek erg vroeg (half jaar van te voren) en hou ook thomascookairlines.com in de gaten. Ik heb daar een retourtje Brussel - Reykjavik voor 175 euro kunnen boeken in augustus inclusief 20 kg bagage!
  FOK!fotograaf vrijdag 16 mei 2014 @ 11:49:46 #279
364681 over_hedge
pi_140014182
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_140078931
Ik ga maar even vragen of er mensen met me mee willen naar ijsland.. Zeker van deze foto's ...
  FOK!fotograaf zondag 18 mei 2014 @ 02:11:29 #281
364681 over_hedge
pi_140079488
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 01:41 schreef Eris het volgende:
Ik ga maar even vragen of er mensen met me mee willen naar ijsland.. Zeker van deze foto's ...
ik wil wel :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 18 mei 2014 @ 02:15:19 #282
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_140079541
Nou genieten hoor, op Grimsey aangevallen worden door Noordse Sternen. :r :r :r

Nee hoor, grapje. Prachtig land, met machtig mooie natuur! Echte aanrader om een keer te doen!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_140080641
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 01:41 schreef Eris het volgende:
Ik ga maar even vragen of er mensen met me mee willen naar ijsland.. Zeker van deze foto's ...
Ik ga graag mee! :Y IJsland is een van de, of misschien wel het mooiste land waar ik ooit ben geweest.
pi_140080779
Wil er eigenlijk al langer naar toe en dan voor al naar de hooglanden. Zee en fjorden heb ik al vaak genoeg gezien met de schepen als ik door Noorwegen heen vaar. Alleen jammer dat het seizoen zo kort is voor de hoog landen

4 september ben ik nog weg voor mijn werk dus het wordt dan pas volgend jaar. :(
pi_140140519
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 02:11 schreef over_hedge het volgende:

[..]

ik wil wel :P
Dan wordt het vol achter in. Met zijn vieren op de achterbank. Thuis willen er ook al 3 mee.
pi_140523497
Weet iemand misschien of je naar Stöng / Gjain kan met een 2WD?
Kan er weinig over vinden op internet :(
pi_140524868
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 23:02 schreef MissRelin het volgende:
Weet iemand misschien of je naar Stöng / Gjain kan met een 2WD?
Kan er weinig over vinden op internet :(
Zolang er op google maps geen F voor het wegnummer staat mag je daar komen met een 2WD (mits begaanbaar in de tijd van het seizoen)

Stong Gajin ligt aan de 327 en dat is geen F weg dus zou dat gewoon moeten kunnen ;)
pi_140524896
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 23:02 schreef MissRelin het volgende:
Weet iemand misschien of je naar Stöng / Gjain kan met een 2WD?
Kan er weinig over vinden op internet :(
Heb even gekeken op Google Maps, is Stong bij Myvatn en Gjain in het zuiden, vlak bij wegen 32 en 327?

Als het op die plekken is dan kan het waarschijnlijk, zolang het niet heeft gesneeuwd of enorm geregend en als je maar de tijd neemt, het zal aan grindwegen liggen en daarin kan flink verschil zitten qua hoe goed ze zijn.
pi_140668804
Kan pas boeken in November omdat dan pas de prijzen bekend zijn voor 2015. Dus nog even een paar maanden wachten voordat het officieel is.
pi_140683304
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 23:32 schreef Uncle het volgende:

[..]

Zolang er op google maps geen F voor het wegnummer staat mag je daar komen met een 2WD (mits begaanbaar in de tijd van het seizoen)

Stong Gajin ligt aan de 327 en dat is geen F weg dus zou dat gewoon moeten kunnen ;)
Thanks! Ik begon dus te twijfelen door de google streetview, die aan het begin van de 327 een verkeersbord heeft staan dat de weg alleen toegankelijk is voor 4WD, ondanks het ontbreken van de F :? En verdere zoektochten op internet leverden me niet zoveel op...
We zien ook wel hoe ver we in augustus met ons Kiaatje komen :D
pi_140683797
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:18 schreef MissRelin het volgende:

[..]

Thanks! Ik begon dus te twijfelen door de google streetview, die aan het begin van de 327 een verkeersbord heeft staan dat de weg alleen toegankelijk is voor 4WD, ondanks het ontbreken van de F :? En verdere zoektochten op internet leverden me niet zoveel op...
We zien ook wel hoe ver we in augustus met ons Kiaatje komen :D
Als je in de buurt bent, informeer ook bij de locals. Wij bibberden ook voor sommige gravelwegen, maar zij wisten ons prima te vertellen wat wel en niet begaanbaar was.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  FOK!fotograaf dinsdag 3 juni 2014 @ 22:50:19 #292
364681 over_hedge
pi_140688107
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:28 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als je in de buurt bent, informeer ook bij de locals. Wij bibberden ook voor sommige gravelwegen, maar zij wisten ons prima te vertellen wat wel en niet begaanbaar was.
Behalve dat je die bijna nergens tegen komt :P Of je moet naar een huis rijden.. Maar er zijn wegen waar je zo een uur kan rijden zonder ook maar iemand tegen te komen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_140688386
Ik zat vorig jaar vast op een gravelweg door sneeuw :P gelukkig snel uit kunnen graven.
pi_140688710
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 23:02 schreef MissRelin het volgende:
Weet iemand misschien of je naar Stöng / Gjain kan met een 2WD?
Kan er weinig over vinden op internet :(
Stong is toch dat oude viking dorp? Daar konden wij niet heen met een awd in maart omdat de weg nog niet open is. Mocht het niet lukken kan je hier naar toe gaan http://www.thjodveldisbaer.is

Nagebouwd van hoe het dorp moet geweest zijn
  FOK!fotograaf dinsdag 3 juni 2014 @ 23:32:10 #295
364681 over_hedge
pi_140690293
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 23:01 schreef Hiya het volgende:

[..]

Stong is toch dat oude viking dorp? Daar konden wij niet heen met een awd in maart omdat de weg nog niet open is. Mocht het niet lukken kan je hier naar toe gaan http://www.thjodveldisbaer.is

Nagebouwd van hoe het dorp moet geweest zijn
Als dat het is kan je er heel makkelijk heen. Als die weg dicht is kan je hem altijd nog bij de 1 neerzetten en gaan lopen. Is misschien hoog uit 30 min lopen. Ben er ook geweest. Wel leuk om te zien zo`n dorp. Alleen zit een beetje rare witte berg in het midden wat het verpest.

dit dus:
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf woensdag 4 juni 2014 @ 11:59:37 #296
364681 over_hedge
pi_140701231
Ik heb vandaag eindelijk weer wat tijd om wat fotos te bewerken. :D

Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_140701811
Oh ik krijg er echt zin in om daar een rondreis te doen, alleen bij mijn vriendin op d'r werk is er iemand die dit ook gaat doen, maar die heeft alles zelf geregeld en zelf de route bepaald. Dus nou is mijn vraag aan de deskundigen hier: Wat is het voordeel van zo'n pakket reis t.o.v het zelf regelen?
PSN: Metal_Akilla
  woensdag 4 juni 2014 @ 12:33:50 #298
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_140702210
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 11:59 schreef over_hedge het volgende:
Ik heb vandaag eindelijk weer wat tijd om wat fotos te bewerken. :D

[ afbeelding ]
  FOK!fotograaf woensdag 4 juni 2014 @ 12:39:14 #299
364681 over_hedge
pi_140702368
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:21 schreef Akilla het volgende:
Oh ik krijg er echt zin in om daar een rondreis te doen, alleen bij mijn vriendin op d'r werk is er iemand die dit ook gaat doen, maar die heeft alles zelf geregeld en zelf de route bepaald. Dus nou is mijn vraag aan de deskundigen hier: Wat is het voordeel van zo'n pakket reis t.o.v het zelf regelen?
Nou dat alles voor je geregeld is en je je daar geen zorgen meer over hoeft te maken. :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf woensdag 4 juni 2014 @ 13:16:52 #300
364681 over_hedge
pi_140703512
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_140708445
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:50 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Behalve dat je die bijna nergens tegen komt :P Of je moet naar een huis rijden.. Maar er zijn wegen waar je zo een uur kan rijden zonder ook maar iemand tegen te komen.
Als je - zoals wij in een B&B verbleef kwam je ze zat tegen. :P Kwestie van even de geplande reisroute van de volgende dag laten zien.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')