abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213050612
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 16:50 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ai is het echt zo slecht gesteld met de wegen? :'(
We zijn niet echt van plan de ringweg te verlaten dus dat moet goed komen toch?

Ik dacht bij het zien van de auto huur opties op het vliegveld (KIA, Aygo, Polo) dat we met onze Volvo wel goed zaten :{
Dat ik er in 2000 was met mijn eigen auto was 90% van Ijsland onverhard. Vorig jaar was ik met een Caddy camper gehuurd, en is bijna alles asfalt. Ook in Ijsland staat de tijd niet stil. Is nu echt prima te doen met je eigen auto. Vooral in de fjorden is het nog wat schokken en hobbelen.

Wat betreft de boot, wij hadden toen inderdaad 2 en een halve dag op Faroyar, echt wel heel leuk, de bootreis zelf vond ik ondanks de duur toch ook wel tof. Voordeel van de auto verder is dat je nog wat extra eten / drank mee kan nemen. Al vond ik het prijsverschil wel aanmerkelijk kleiner dan vroeger (kan ook zijn dat ik nu wat meer verdien...).

[ Bericht 0% gewijzigd door pipster op 01-04-2024 17:56:17 ]
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_213051257
quote:
6s.gif Op maandag 1 april 2024 17:43 schreef pipster het volgende:

[..]
Dat ik er in 2000 was met mijn eigen auto was 90% van Ijsland onverhard. Vorig jaar was ik met een Caddy camper gehuurd, en is bijna alles asfalt. Ook in Ijsland staat de tijd niet stil. Is nu echt prima te doen met je eigen auto. Vooral in de fjorden is het nog wat schokken en hobbelen.

Wat betreft de boot, wij hadden toen inderdaad 2 en een halve dag op Faroyar, echt wel heel leuk, de bootreis zelf vond ik ondanks de duur toch ook wel tof. Voordeel van de auto verder is dat je nog wat extra eten / drank mee kan nemen. Al vond ik het prijsverschil wel aanmerkelijk kleiner dan vroeger (kan ook zijn dat ik nu wat meer verdien...).
Bedankt dat is een hele geruststelling :D
We verblijven helaas niet op de Faroer maar ben zeker van plan Torshavn te bezoeken tijdens de stop.
De tickets en verblijven zijn geboekt, nu aftellen naar 27 april :s)
pi_213053578
quote:

Ik dacht bij het zien van de auto huur opties op het vliegveld (KIA, Aygo, Polo) dat we met onze Volvo wel goed zaten :{
Je kunt de ringweg prima met je eigen, niet 4x4 auto rijden.
Wij hebben weliswaar een auto gehuurd, was geen 4x4 en er zijn ook niet F-wegen die zandwegen/wasbordwegen zijn waar je wel met je normale auto overheen mag. Dan rijdt sneller idd minder belabberd dan traag. Een erg mooie zand/gravel weg was bijvoorbeeld de oxi pas en daar mag je met een normale auto overheen.

Oh en bedenk me net nog dat in 2014 er nog een klein deel van de ringweg onverhard was.
pi_213054518
quote:

Als je op de ringweg blijft is er niets aan de hand joh. Wellicht moet je voor een paar bezienswaardigheden een klein stukje over een onverharde weg, maar dat is nog niet meteen een F-weg. Redelijk vergelijkbaar met wat wij een zandpad noemen. Zou me geen zorgen maken.
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 08:23:22 #255
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213056528
Kan ook aan het seizoen liggen wij waren er in de winter en ik vond de spikes in onze huur Duster wel erg fijn :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 2 april 2024 @ 09:13:53 #256
130803 Gripper
Get a grip
pi_213056980
quote:

Wij hebben op 1 onverharde binnenland weg gereden met de gewone auto, en dat was te doen. Wel een paar keer een beekje door waarbij het water net onder de dorpels bleef en soms iets minder bodemvrijheid dan je zou willen :D

De F35 (Kjölur) is dat, met een leuke overnachtingsplek met hotpool halverwege : Hveravellir
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_213059813
Bedankt allemaal, ik heb zo'n vermoeden dat het goed komt ^O^
pi_213060077
Mocht je wat tijd hebben (binnen de 8 dagen), dit was echt een top plek om puffins te bespieden.

https://www.borgarfjordureystri.is/en/puffins Als je vanaf de boot (Egilsstaðir) noordwaarts gaat net voorbij Bakkagerði.

Kost je heen en terug wel twee uur rijden dan nog de tijd aldaar, is niet echt op de doorgaande route.
pi_213060192
Oh wacht, je gaat 27 april al, dan zitten ze nog op zee natuurlijk of beginnen ze net te arriveren.

Hmm vanaf half april begint het broedseizoen. Zou dan toch wel kunnen.
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 13:36:48 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213060239
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:00 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Bedankt allemaal, ik heb zo'n vermoeden dat het goed komt ^O^
Veel plezier daar :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_213060282
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:33 schreef pipster het volgende:
Oh wacht, je gaat 27 april al, dan zitten ze nog op zee natuurlijk of beginnen ze net te arriveren.

Hmm vanaf half april begint het broedseizoen. Zou dan toch wel kunnen.
We houden de ogen open!
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:27:27 #262
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215380318

Een uurtje op de ferry vanaf Hirthals. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_215621447
Wie is er in de winter richting Akureyri geweest?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')