En je hoeft niet eens vroeg op te staan om een zonsopkomst te kijken. Kun je meteen ook een zonsondergang meenemen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:11 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik ga in december 2 weken4 nachten akureyri en de rest in reykjavik.
Als je een leuke groepsreis wilt:quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:50 schreef TUFKAL het volgende:
Iemand een goede tip / ervaring van een georganiseerde reis naar Ijsland? Zo'n 10 dagen?
Nicequote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:39 schreef Parthenocissus het volgende:
[..]
Als je een leuke groepsreis wilt:
http://www.explorado.be/r(...)xplorer/omschrijving
Ben ik vorig jaar meegeweest. Een jongerenreis tot 35 jaar. Vlaamse reisleider. Veel wandelen en kamperen. Zeer veel mooie plekken gezien.
dat ziet er goed uit zeg, bedankt.quote:Op maandag 16 juli 2012 11:24 schreef Parthenocissus het volgende:
Volgens mij alleen in de zomer. En dan meestal 2 a 3 keer. Hij zit nu ook alweer vol. Ik heb bewust toen gekozen om als groepsreis een jongerenreis te kiezen. Ik kwam later ook groepen tegen waar dan 1 persoon van 25 a 30 in zat en de rest van de groep gemiddeld 45 was.
Het was georganiseerd i.s.m. http://www.ijslandreizen.be/ daar zie ik ook nog het een en ander opstaan.
en ik ging dus niet door een ongeplande operatie....nu ga ik in november van dit jaar alsnogquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:21 schreef scrub_nurse het volgende:
ik ga 11 november 8 dagenmet sawadee, de zuidkust
en ik ging wéér niet vanwege een ongeluk.... IJsland is me niet gegund geloof ik..quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:42 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
en ik ging dus niet door een ongeplande operatie....nu ga ik in november van dit jaar alsnog
quote:
Doe de Nederlandse prijzen x3, dan zit je altijd goedquote:Op maandag 4 november 2013 19:55 schreef Ludacriss het volgende:
Wat is het gemiddelde budget wat je voor IJsland nodig hebt voor 2 weken verblijf?
Ik vond dat op zich nog wel meevallen. Ik ben toentertijd 13 dagen gegaan, waarvan 10 dagen een huurauto. En ik heb elke avond in hotel / hostel geslapen op een eigen kamer. Daarbij heb ik ook nog elke avond ergens gegeten. Na 13 dagen was ik (inclusief ticket) EUR 2500,- kwijt. Maar daar zit dus de huurauto + 3000km aan benzine bij inbegrepen. En ook het feit dat ik bijna altijd een tweepersoonskamer moest boeken, terwijl ik alleen was.quote:Op woensdag 27 november 2013 15:35 schreef opabrutus het volgende:
[..]
Doe de Nederlandse prijzen x3, dan zit je altijd goed.
Bedoel ook eigenlijk met een groepsreis meequote:Op dinsdag 3 december 2013 10:16 schreef TUFKAL het volgende:
haha mijn vriendin wilde ook niet. Ik ben met vrienden gegaan. Alleen kan, maar dan moet je wel tegen de leegte kunnen, je kan een dag niemand tegen komen, afhankelijk van waar je zit. Groepsreis schijnt ook gaaf te zijn.
Dat is wel een goede om naar te kijken ja!quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:19 schreef TUFKAL het volgende:
Je hebt fotografie groepsreizen. Misschien is dat wat?
Dankje, ik ga me eens rustig inlezen.quote:
Jaloooooeeeeehooooeeersssssquote:Op vrijdag 13 december 2013 09:55 schreef DaMart het volgende:
Binnenkort ga ik een weekje naar IJsland. Lijkt me echt een mooi land in de winter. Hopelijk laat het Noorderlicht zich ook nog even zien.
Het is prachtig om live mee te makenquote:Op vrijdag 13 december 2013 09:59 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
JaloooooeeeeehooooeeersssssNoorderlicht staat heel hoog op wish-list-to-experience
, hoop dat je het gaat meemaken
Veel plezier alvast!
quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:02 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het is prachtig om live mee te maken![]()
.
Daarom wil ik het na Zweden vorig jaar nog een keer zien.
Ja, maar de vorige keer zaten er ook aardig wat wolken voor hoorquote:Op vrijdag 13 december 2013 10:48 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]Gewoon nóg een keer
Ohhh!
quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:50 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, maar de vorige keer zaten er ook aardig wat wolken voor hoor![]()
.
En ik ga ook naar IJsland voor het landschap natuurlijk. Lijkt me een schitterende, ruige wereldquote:Op vrijdag 13 december 2013 11:00 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]Gewoon lekker genieten. Hoop het ooit ook nog eens te zien. Mooiste dingen van het leven kan je niet vasthouden en dat is misschien maar goed ook
Dat heb ik dan al wel eens mogen aanschouwen en vond het echtquote:Op vrijdag 13 december 2013 11:01 schreef DaMart het volgende:
En ik ga ook naar IJsland voor het landschap natuurlijk. Lijkt me een schitterende, ruige wereld.
Wanneer ga je?? ik a waarscijnlijk in april. Dan ligt er wel nog sneeuw en heb je lekker veel licht uren. Als je eerder gaat zit je bijna heel de dag in het donkerquote:Op vrijdag 13 december 2013 11:01 schreef DaMart het volgende:
[..]
En ik ga ook naar IJsland voor het landschap natuurlijk. Lijkt me een schitterende, ruige wereld.
Eind deze maand. Maar ook die paar uurtjes licht per dag lijken me een interessante ervaringquote:Op vrijdag 13 december 2013 11:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wanneer ga je?? ik a waarscijnlijk in april. Dan ligt er wel nog sneeuw en heb je lekker veel licht uren. Als je eerder gaat zit je bijna heel de dag in het donker
Ja dat wel. Alleen wat minder om fotos te makenquote:Op vrijdag 13 december 2013 11:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Eind deze maand. Maar ook die paar uurtjes licht per dag lijken me een interessante ervaring.
Daarom heb ik een statief gekocht dat in mijn dagrugzak past. En tijdens vijf uur licht zijn er ook heel wat mooie foto's te maken hoorquote:Op vrijdag 13 december 2013 11:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja dat wel. Alleen wat minder om fotos te makenMaar ben heel benieuwd hoe je het vond. Ik kan zelf ook haast niet wachten
Wat voor statief? Moet namelijk zelf ook nog een nieuwe kopen voor ijsland. Dus erg benieuwd naar welke je hebt, en nog maar naar je fotos als je terug bent!quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:14 schreef DaMart het volgende:
[..]
Daarom heb ik een statief gekocht dat in mijn dagrugzak past. En tijdens vijf uur licht zijn er ook heel wat mooie foto's te maken hoor.
Een Sirui. Ik had er een foto van in FOT geplaatst: FOT / [centraal] Pats hier met je nieuwe fotomeuk #32.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat voor statief? Moet namelijk zelf ook nog een nieuwe kopen voor ijsland. Dus erg benieuwd naar welke je hebt, en nog maar naar je fotos als je terug bent!
alles is mooi, dus zou eens goed kijken welk gebied je wil en dan 10 dgn uittrekken. En een ander seizoen een ander stuk.quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:45 schreef egelhond het volgende:
Nouja rondje ijsland is natuurlijk overdreven aangezien ijsland 3x nl is. Maar gewoon een rondreis met de mooiste gedeeltes over bv 10 dagen?
Dat kan, maar je zult keuzes moeten maken. Er is één weg die het eiland rondgaat, dus linksom of rechtsom maak je dan toch veel kilometers als je dingen in bijvoorbeeld het oosten en het westen zou willen zien...quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:45 schreef egelhond het volgende:
Nouja rondje ijsland is natuurlijk overdreven aangezien ijsland 3x nl is. Maar gewoon een rondreis met de mooiste gedeeltes over bv 10 dagen?
Ach, 200 km per dag rijden, foto's maken vanuit de auto, en overal hooguit een kwartiertje stoppen, dan lukt het bestquote:Op vrijdag 20 december 2013 14:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
Voor een volledig rondje IJsland is 10 dagen idd te kort.
is geen leuke vakantie tochquote:Op vrijdag 20 december 2013 15:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ach, 200 km per dag rijden, foto's maken vanuit de auto, en overal hooguit een kwartiertje stoppen, dan lukt het best![]()
zo werkt ijsland nietquote:Op maandag 23 december 2013 18:48 schreef egelhond het volgende:
Wat zijn bezieningswaardigheden die je zeker gezien moet hebben?
Het was top. Erg mooi land, met indrukwekkende landschappen. Erg bijzonder om bij een gletsjer te staan, wat gerommel in de verte te horen en ineens een paar ijsblokken zo hoog als een huis van 2 verdiepingen onder het ijsmeer te zien verdwijnen, waarna een golf door het ijsmeer trekt.quote:Op zondag 29 december 2013 16:10 schreef OA het volgende:
Mart, hoe was het en heb je nog mooie foto's voor ons?
Heel herkenbaar allemaalquote:Op zondag 29 december 2013 16:25 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het was top. Erg mooi land, met indrukwekkende landschappen. Erg bijzonder om bij een gletsjer te staan, wat gerommel in de verte te horen en ineens een paar ijsblokken zo hoog als een huis van 2 verdiepingen onder het ijsmeer te zien verdwijnen, waarna een golf door het ijsmeer trekt.
Een nadeel van het land: er is zo veel moois te zien, dat je foto's blijft maken, dus ik heb even wat uit te zoeken. Maar ik zal zeker een paar plaatjes posten hier.
O, en ik weet nu ook hoe ik Eyjafjallajökull moet uitspreken. Die heb ik gisteren nog op de foto gezet.
En een tip voor wie naar IJsland gaat: neem geen kronen vanuit Nederland mee, ter plekke pinnen is goedkoper. Ik had zelf 40.000 kronen op Schiphol gehaald. Later een zelfde bedrag in IJsland gepind en dat scheelde zo'n 50 euro....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
quote:Op zondag 29 december 2013 20:43 schreef OA het volgende:
Hierbij nog mijn fotografische bijdrage van mijn vakantie in mei van dit jaar.
Super!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil ik april / mei gaan.
Wat voor reis heb je gedaan? Gewoon zelf met een auto?Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
Nice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice! Volgens mij herken ik bijna alle plekken. Wat dat betreft zien veel mensen die IJsland voor het eerst bezoeken toch dezelfde dingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig is er genoeg ruimte om de omgeving toch voor jezelf te hebben.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Dat zijn toch ook de plekken die je wilt zien als je er voor het eerst komtquote:Op maandag 30 december 2013 13:22 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nice! Volgens mij herken ik bijna alle plekken. Wat dat betreft zien veel mensen die IJsland voor het eerst bezoeken toch dezelfde dingen.Gelukkig is er genoeg ruimte om de omgeving toch voor jezelf te hebben.
Wij hebben deze reis gedaan http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/ijsland/rondreis/bryndisquote:Op maandag 30 december 2013 12:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Super!Ik wil ik april / mei gaan.
Wat voor reis heb je gedaan? Gewoon zelf met een auto?
Super!quote:Op maandag 30 december 2013 14:36 schreef OA het volgende:
[..]
Wij hebben deze reis gedaan http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/ijsland/rondreis/bryndis
Dus je haalt op het vliegveld een auto op en daarmee rijd je het hele eiland rond.
Mooie foto's! Herkenbare plekken ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Die had het drie dagen geleden een beetje koud, geloof ikquote:Op maandag 30 december 2013 14:56 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Super!tnxs. Denk dat ik ook zo iets ga doen.
Ben je ook bij de Svartifoss waterval geweest?.
![]()
Een rondje in 8 dagen zou ik veel te kort vinden. Je scheurt dan overal langs en hebt niet echt de tijd. Ik denk dat in het zuiden en westen wel meer te zien is, in ieder geval dichter bij elkaar.quote:Op maandag 30 december 2013 16:39 schreef over_hedge het volgende:
Welk gedeelte zouden jullie aan raden als je 8 dagen gaat? Noord oost zuid of west?Voor mensen die voor het eerst gaan.
of een heel rondje in 8 dagen:
http://www.buroscanbrit.n(...)_geisers_en_vulkanen
Ja, ik wil zelf 15 dagen. Alleen mijn ouders nietquote:Op maandag 30 december 2013 17:46 schreef OA het volgende:
[..]
Een rondje in 8 dagen zou ik veel te kort vinden. Je scheurt dan overal langs en hebt niet echt de tijd. Ik denk dat in het zuiden en westen wel meer te zien is, in ieder geval dichter bij elkaar.
Noord en zuid (west) zijn echt heel verschillend. Ik weet niet in welke tijd van het jaar je wilt gaan, maar wij hadden in mei nog bergen sneeuw in het noorden en temperaturen rond 0, wegen waren nog afgesloten. In het zuiden was geen sneeuw te vinden en was het zelfs aangenaam met zo'n 15 graden.
Een kleine selectie van een grotere selectie:quote:Op zondag 29 december 2013 17:50 schreef OA het volgende:
[..]
Heel herkenbaar allemaalIk ben benieuwd naar je foto's!
Super! Echt mooie fotosquote:Op dinsdag 31 december 2013 20:50 schreef DaMart het volgende:
[..]
Een kleine selectie van een grotere selectie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb deze reis gemaakt, maar dan de kerstversie. Daarin doe je hetzelfde, alleen is de volgorde van het programma iets aangepast.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Super! Echt mooie fotosWelke reis heb jij gedaan?
Prima reis/route. En da's in twee weken te doenquote:Op woensdag 15 januari 2014 16:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/ijsland/rondreis/bryndis
Ja lijkt mij ook. Echt zin in.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Prima reis/route. En da's in twee weken te doen.
Ik heb dezelfde route (via Askja reizen) in 16 dagen gedaan. Prima te doen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Prima reis/route. En da's in twee weken te doen.
Heb je nog ergens fotos hier van online staan? Altijd wel leuk om te zien wat andere voor fotos maken.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde route (via Askja reizen) in 16 dagen gedaan. Prima te doen.
Staan volgens mij nog wel in topics van half 2004 tot nuquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Heb je nog ergens fotos hier van online staan? Altijd wel leuk om te zien wat andere voor fotos maken.
heb ik ook gedaanquote:Op zondag 19 januari 2014 20:51 schreef Niek. het volgende:
De West-Fjorden kan ik van harte aanraden, er komen amper toeristen maar het is ontzettend mooi.
Er staan sowieso veel te weinig foto's in de topics in TRV!! Ik ga in September voor de tweede keerquote:Op zondag 19 januari 2014 20:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Staan volgens mij nog wel in topics van half 2004 tot nu
quote:Op maandag 20 januari 2014 10:09 schreef Akilla het volgende:
Zijn er hier mensen die in mei of september naar ijsland zijn geweest en hier het noorderlicht hebben gezien?
M'n vriendin en ik willen graag hier naartoe, weten alleen nog niet wanneer + m'n vriendin wil dolgraag het noorderlicht zien.
quote:Daarbij komt dat je in IJsland op een uitgestrekte hoogvlakte, vanaf een berg of vulkaan het verschijnsel uitstekend kunt bekijken. Tussen 21:00 en 01:00, van oktober tot maart is de beste tijd, maar ook in september en april wordt het noorderlicht waargenomen.
Wij hadden in September twee dagen noordelicht. Maar garanties zijn er niet. En als je pech hebt dan is het bewolkt en zie je er weinig van.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:09 schreef Akilla het volgende:
Zijn er hier mensen die in mei of september naar ijsland zijn geweest en hier het noorderlicht hebben gezien?
M'n vriendin en ik willen graag hier naartoe, weten alleen nog niet wanneer + m'n vriendin wil dolgraag het noorderlicht zien.
In 2012 begin september op de laatste nacht van mijn vakantie fantastisch noorderlicht gezien. Het was toen in augustus al enkele nachten zichtbaar in de west fjorden.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:30 schreef Akilla het volgende:
Bedankt!
Dat er geen garanties zijn weet ik, maar ik ging er vanuit dat er periodes waren waarin je gewoon meer kans had
Bewolking maakt soms overigens niet heel erg uit, ik het zelf meerdere keren in kiruna(zweden) mogen zien zowel bewolkt als onbewolkt, maar ook bewolkt was het prachtig:)
Hopelijk gaan we het nu snel plannen
Wat een fantastische foto! Schitterend gewoon!quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik was weer es door m'n foto's van m'n reis in 2009 aan 't scrollen... Ik wil ook weer!
Thnxquote:Op dinsdag 21 januari 2014 03:35 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wat een fantastische foto! Schitterend gewoon!
Ik heb deze geboekt: http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/ijsland/rondreis/bryndisquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:00 schreef Letstalk het volgende:
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op een reis naar Ijsland. Mijn broer en ik willen het liefst een auto huren en dan zelf het land een beetje ontdekken. Is dit een beetje aan te raden? En hoe zit het met overnachtingen als je het eiland rond wilt? Ik heb al even naar kamperen gekeken (wel lekker goedkoop), maar zijn er bv langs de hoofdweg ook hotels of iets dergelijks? Of wordt het tukken in de auto?
Dit wil ik ook graag weten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:00 schreef Letstalk het volgende:
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op een reis naar Ijsland. Mijn broer en ik willen het liefst een auto huren en dan zelf het land een beetje ontdekken. Is dit een beetje aan te raden? En hoe zit het met overnachtingen als je het eiland rond wilt? Ik heb al even naar kamperen gekeken (wel lekker goedkoop), maar zijn er bv langs de hoofdweg ook hotels of iets dergelijks? Of wordt het tukken in de auto?
Oke, dat ligt alleen wel een beetje boven ons budget. We willen eigenlijk zo goedkoop mogelijk. Is een weekje touren te doen voor 600e of heb ik dan echt meer nodig?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik heb deze geboekt: http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/ijsland/rondreis/bryndis
Dan ga je ook met de auto bijna heel het eiland over, en slaap je in huisjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |