abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138977555
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:03 schreef Individual het volgende:

[..]

Zoals? Ik vond IJsland geweldig hoor, maar dat doet niet af aan wat er in andere landen te zien is.
Ik wil ook niet afdoen aan andere landen. Mijn punt is meer dat de rondweg op Ijsland ook echt ijsland is en laat zien. Er zijn veel landen waar je tussen populaire bezienswaardigheden bijvoorbeeld alleen maar op de snelweg rijdt (Nederland bijvoorbeeld) en je dus weinig mee krijgt van het land.

Dat maakt Ijsland voor mij een beter land om een crashtour te maken. Hoewel ik ook iedereen zou adviseren om goed de tijd te nemen hoor ;)
pi_138984336
Hoelang zou je nodig hebben om Ijsland gewoon op een aangenaam tempo te verkennen en ontdekken, zonder er een haastige trip van te maken? En aan wat voor budget moet je dan denken?
pi_139000311
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:37 schreef Belthaus het volgende:
Hoelang zou je nodig hebben om Ijsland gewoon op een aangenaam tempo te verkennen en ontdekken, zonder er een haastige trip van te maken? En aan wat voor budget moet je dan denken?
3 a 4 weken, budget kan enorm variëren, slaap je in een tentje, in een hostel of in een hotel? Kook je zelf, haal je simpel eten of ga je uit eten? Ga je dure excursies maken of zelf veel ontdekken? Ga je er heen met het vliegtuig en rond fietsen of rij je naar Denemarken en ga je met je eigen auto het land door?

Ik ben er zelf ongeveer 4 weken geweest (eerst korte tussenstop op de Faroer eilanden) en heb vrijwel alles wat ik wilde zien ook gezien.
pi_139002725
4 weken is wel heel ruim hoor... In twee weken kom je ook een heel eind. Dan kun je niet elke uithoek meepakken maar een haastklus is het dan ook allerminst!
pi_139004703
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 06:56 schreef Uncle het volgende:
4 weken is wel heel ruim hoor... In twee weken kom je ook een heel eind. Dan kun je niet elke uithoek meepakken maar een haastklus is het dan ook allerminst!
Ligt er denk ik beetje aan of je het bij de rondweg houdt of nog naar de west-fjorden gaat en geregeld ergens een dag gaat wandelen.
pi_139004916
Ja alleen de rondweg kan, maar de westfjorden erbij zeker niet.
pi_139045109
Over een week naar Ijsland toe. Super zin in....

Nieuwe camera aangeschaft dus na de reis komen de foto,s ;)
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  FOK!fotograaf zaterdag 19 april 2014 @ 16:43:46 #233
364681 over_hedge
pi_139045338
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 16:31 schreef RoaRRR het volgende:
Over een week naar Ijsland toe. Super zin in....

Nieuwe camera aangeschaft dus na de reis komen de foto,s ;)
wanneer vlieg je? En wat voor camera? :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_139065463
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:52 schreef Uncle het volgende:

Ik wil ook niet afdoen aan andere landen. Mijn punt is meer dat de rondweg op Ijsland ook echt ijsland is en laat zien. Er zijn veel landen waar je tussen populaire bezienswaardigheden bijvoorbeeld alleen maar op de snelweg rijdt (Nederland bijvoorbeeld) en je dus weinig mee krijgt van het land.

Dat maakt Ijsland voor mij een beter land om een crashtour te maken. Hoewel ik ook iedereen zou adviseren om goed de tijd te nemen hoor ;)
Het enige wat ik ook van IJsland ooit heb gezien was het vliegveld tijdens druilerig weer ergens in beginjaren 70.(regenval).Voor de rest heb ik het gevoel dat IJsland een veredelde Atol is en wat je in een zucht en een scheet hebt gezien na een dag rond te rijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2014 09:40:28 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 april 2014 @ 09:43:50 #235
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139065520
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 09:39 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Het enige wat ik ook van IJsland ooit heb gezien was het vliegveld tijdens druilerig weer ergens in beginjaren 70.(regenval).Voor de rest heb ik het gevoel dat IJsland een veredelde Atol is en wat je in een zucht en een scheet hebt gezien na een dag rond te rijden.
Dat heb je fout :)
pi_139065625
quote:

[..]

:')
pi_139066047
quote:

[..]

Als je alleen al wat foto's opzoekt dan weet je dat het niet klopt.
pi_139105854
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 16:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]

wanneer vlieg je? En wat voor camera? :)
Zaterdag 26 april vliegen wij en de foto's zullen genomen worden met een Olympus omd E-M10

We willen de bekendste dingen gaan zien zoals de Golden Circle, Blue Lagoon, vestmannaeyjar, Vik en Jokulsarlon ijsmeer.

Onze hut met heetwaterbron jacuzzi :)
pi_139106850
quote:

[..]

Wat een gefundeerde mening! ^O^ :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  FOK!fotograaf maandag 21 april 2014 @ 15:54:59 #240
364681 over_hedge
pi_139111673
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 12:19 schreef RoaRRR het volgende:

[..]

Zaterdag 26 april vliegen wij en de foto's zullen genomen worden met een Olympus omd E-M10

We willen de bekendste dingen gaan zien zoals de Golden Circle, Blue Lagoon, vestmannaeyjar, Vik en Jokulsarlon ijsmeer.

Onze hut met heetwaterbron jacuzzi :)
[ afbeelding ]
Ik vlieg een dag later. maar blijf je heel de vakantie in 1 huisje?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 21 april 2014 @ 16:09:04 #241
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139112171
quote:
In Norse mythology, trolls were known as dim-witted gigantic man-eating creatures who lived in caverns in the mountain and hollow hills. They were ugly and quite evil fighting along side the giants in the battle of Ragnarök (the end of the world). These trolls often guarded treasures and were good at metal-working. They eventually evolved into different types of trolls not as strong or blood thirsty as their predecessors.
Don't feed the trolls!
reset
pi_139116327
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:54 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ik vlieg een dag later. maar blijf je heel de vakantie in 1 huisje?
Ja, we hebben een auto gehuurd en ervoor geKozen de zuidelijke helft te verkennen ipv elke dag te verkassen zoals bij een rondtrip.

Deze gaan we een andere keer doen :)
  FOK!fotograaf maandag 21 april 2014 @ 19:42:25 #243
364681 over_hedge
pi_139119165
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 18:18 schreef RoaRRR het volgende:

[..]

Ja, we hebben een auto gehuurd en ervoor geKozen de zuidelijke helft te verkennen ipv elke dag te verkassen zoals bij een rondtrip.

Deze gaan we een andere keer doen :)
Ik zit steeds 3 dagen in een huisje en gaan dan door naar het volgende huisje :)
pi_139119298
Ook lekker! Ik heb in 2010 een roadtrip gedaan. In tien dagen het halve eiland rond (bovenaan begonnen), drie keer één nacht in een accomodatie en volgens mij drie keer twee nachten achter elkaar op dezelfde plek. Voor tien dagen is dat ideaal. Hoef je niet teveel te backtracken en heb je toch om de paar dagen een rustmomentje omdat je je zut niet hoeft in te pakken.

Veel reisplezier! *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_139128191
Ik moest mijn username ergens uit de oude doos toveren, maar ik heb hem weer gevonden! Grote grutjes, ik heb dit account al sinds 2002!!! :o

Eind mei ga ik een rondreis IJsland met de Westfjorden ondernemen, in totaal bijna 3 weken.
Hoop via dit topic nog een tip of wat op te doen om volgende maand vol plezier af te reizen.

Ik maak nu al veel gebruik van http://www.vegagerdin.is/(...)ountry/island1e.html om de wegen te bekijken. Erg handig!
pi_139128428
Heb de fjorden gedaan vorig jaar. Welk stuk?
pi_139128654
Eerst met de boot, dan de berg met de vogels en dan Isafjordur.
Maar meer weet ik ook niet, ik neem aan dat ik een lijst krijg met de geboekte hotels/boerderijen en dat we daar dan heen moeten enzo.
pi_139128689
Tof heb dat ook gedaan. Wel goed om die wegen te checken ja. En die vogelrots is ook een lastige weg :P

[ Bericht 78% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2014 22:09:09 ]
pi_139129145
Ik zal het touristische wiel niet opnieuw uitvinden op deze reis nee, dat is dit keer ook niet belangrijk.

Mijn vriend was nogal vasthoudend over de Westfjorden, wilde er per se heen. Het leek mij vooral veel langer rijden, maargoed. Ik ben niet zon stuurwonder. Hij mag 'dit stuk gaan rijden, doe ik weg 1 wel weer. ;).

Ik hoor idd dat heb een erg mooi stuk is. We zullen zien. Fotograferen kan ik dan wel weer goed.
pi_139129275
Toerisme moet je ook niet willen op ijsland is mijn idee

Is veel onverharde wegen daar

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2014 22:18:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')