abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88986764
Da's waar, die vreselijke elfde kilometer zit natuurlijk ook in het laatste deel.
Met de blik op die 52:38 begin ik opnieuw te dromen van 'n 10 km onder de 50 min. Ikwilhetikwilhetikwilhet :).

Balen trouwens kepler, hopelijk heeft die sportfysio al vaker met dit bijltje gehakt en weet precies wat ie je moet adviseren om er zo snel mogelijk vanaf te zijn.

[ Bericht 39% gewijzigd door ShadyLane op 21-11-2010 20:40:21 ]
pi_88990101
Alweer een tijdje thuis. PR met een minuut verbeterd. Lekker gelopen en sterk het gevoel dat het stukken harder kan. Ik hou me tijdens een 15km te lang in. Wil gewoon niet de man met de hamer tegenkomen. Op een 5 is het gewoon beuken vanaf het begin. Nu liep ik op kilometer 13 nog met het gevoel dat ik lekker kon praten. Er zit dus nog zeer veel rek in!

5km: 21:08
10km: 41:53 (20:45)
15km: 1:02:03 (20:10)

Heerlijk opgebouwd in deze race. Achteraf te langzaam weggegaan denk ik. Wel dik en dik tevreden!
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_88991762
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:09 schreef beertenderrr het volgende:
Wel vervelend zeg ;( hoe kan dat? Je ging toch altijd best wel goed op de lange afstanden als ik het me goed herinner!
Vorig jaar liep ik nog met gemak mee met de 7H, maar dit hele jaar is het al bagger en het wordt alleen maar erger.

De huisarts weet er ook geen raad mee, ik wacht nu op uitslag van schildkliertest wat een verklaring zou kunnen zijn waarom ik nu alleen korte stukjes op slakkentempo kan lopen (en dan voelen alsof ik Usain Bolt eruit heb proberen te lopen.....)

Edit: geen schildklier probleem maar bloedarmoede. Kan ook verklaren waarom ik me zo slap als een vaatdoek voel.
Als dat het niet is maar door de SportMedischAdvies centrum, voor een inspanningstest.
Ik ben het echt spuugzat! :6

en natuurlijk allemaal ^O^ voor de 7H resultaten

[ Bericht 1% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 22-11-2010 14:44:19 ]
pi_88992680
Nette tijd jde_kok! Net sneller dan ik, maar wel zelfde verloop van je race zo ongeveer! :D

5 km: 21:11
10 km: 41:56 (20:45)
15 km: 1:02:19 (20:23)

Ik voelde mij gisterochtend ineens belabberd, keelpijn enzo, gisteravond zelfs beetje gloeien erbij. Vannacht ook niet top geslapen, dus beetje dubbel gevoel afgereisd, want had echt vertrouwen in een dik PR wel gezien m'n PR op de halve en trainen van de laatste tijd... Maar ja, rond de start ging het wel weer beetje. Kon m'n thermoshirt niet vinden vanochtend, dus noodgedwongen maar in korte mouwen shirt + loophemdje gegaan + korte broek, maar gelukkig viel het mee. Ben (expres) niet zo hard gestart, ook omdat ik mijzelf niet over de kop wilde lopen eerste stuk en ik afwachten vond hoe ik ervoor zou staan en m'n lichaam zou reageren, maar ging best prima. Stuk naar Zevenheuvelenweg toe was beetje irritant met wind tegen en vooral bij het opdraaien van de 7H-weg kreeg ik klapje, dat eerste klimmetje verteerde ik echt slecht. :{ Maar stukje naar beneden hield ik veel meer tempo dan de rest en bij het laatste klimmetje ging het al beter op de weg en dat stuk naar beneden naar 10 kilometer punt is dan heerlijk. Stuk omhoog toen ging ok, in 4:20 van 10-11 km en vooral na 12 kilometer echt versneld, laatste 2 kilometer gingen ook in 7:45 dus wat dat betreft wel blij dat ik toch aardig diep kon gaan en er een PR inzat, helaas net geen 1:01. :)

@beertenderrr: erg nette tijd hoor, maar dat had ik ook wel verwacht na je < uur split op de 1/2 marathon op het 15k punt. :P Over dat stukgaan, op zich niks mis mee natuurlijk, maar misschien iets te hard gestart? :) Want veel mensen lopen 2e stuk wel sneller en misschien iets te diep gegaan op dat eerste lange stuk valsplat? Al blijft dat altijd afwachten, je loopt ook niet eens een minuut harder dan in de laatste 5 kilometer of zo als je daar wat meer 'spaart', dat is lastig in te schatten...

Ik kon gelukkig wel 2e deel harder lopen en van 5-15 kilometer liep ik 41:08 wat ongeveer 2e tijd ooit op de 10 is voor mij of zo. :P Maar wat jde_kok zegt, misschien hebben wij weer teveel laten liggen in de eerste 5 voor een echte toptijd...who knows. :P Maar denk dat het verzuren gevoel enzo wel te maken mee heeft dat je iets te lang al over je omslagpunt ging op een van de eerdere klimmetjes ivm een normaal vlak parcours. :P

Verder erg nette prestaties, goede tijd ook No-P en ShadyLane loopt ook harder dan een tijdje terug, trainen helpt daar ook erg goed zo te zien! ;)
Jack does it in real time...
pi_88993426
Goede tijden allemaal zeg! Gefeliciteerd met de PR's! Krijg gelijk zin om zelf ook weer lekker hard te trainen.

Helaas na die intensieve interval van gisteren best veel spierpijn. Maargoed dat is altijd als je weer iets doet wat je lang niet gedaan hebt...
pi_88993524
5 x 1 kilometer op (bijna) wedstrijdtempo is dan ook aardige harde training! :D

Zo hard train ik amper...heb toch best veel duurvermogen gedaan de laatste maanden en dat bevalt ook wel. :) Al merk ik dat ik wel wat meer trimloopjes en interval erbij moet doen om op de 10 en 15 verder vooruit te gaan, toch die snelheid-hardheid die je beetje moet opbouwen voor je lichaam...

M'n basis 'wedstrijd-snelheid' moet nog net dat laatste stapje maken richting die 15 km/h! :P
pi_88993839
Potverdorie! Zeer nette tijden, netjes! Beertenderrr wat een tijd _0_ !
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_89002309
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:06 schreef DeeBee het volgende:
5 x 1 kilometer op (bijna) wedstrijdtempo is dan ook aardige harde training! :D

Zo hard train ik amper...heb toch best veel duurvermogen gedaan de laatste maanden en dat bevalt ook wel. :) Al merk ik dat ik wel wat meer trimloopjes en interval erbij moet doen om op de 10 en 15 verder vooruit te gaan, toch die snelheid-hardheid die je beetje moet opbouwen voor je lichaam...

M'n basis 'wedstrijd-snelheid' moet nog net dat laatste stapje maken richting die 15 km/h! :P
Ik had het ook wat meer op moeten bouwen, maar het was een test en hopelijk heb ik zo volgende week minder spierpijn :). En blijkbaar werken duurlopen ook om sneller te worden he.

Als je zo doorgaat komt die 15km/h ook op de 15 en HM wel, alleen misschien iets minder snel?
  maandag 22 november 2010 @ 09:07:31 #259
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_89003338
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:54 schreef DeeBee het volgende:

5 km: 21:11
10 km: 41:56 (20:45)
15 km: 1:02:19 (20:23)

Ik voelde mij gisterochtend ineens belabberd, keelpijn enzo, gisteravond zelfs beetje gloeien erbij. Vannacht ook niet top geslapen, dus beetje dubbel gevoel afgereisd, want had echt vertrouwen in een dik PR wel gezien m'n PR op de halve en trainen van de laatste tijd... Maar ja, rond de start ging het wel weer beetje. Kon m'n thermoshirt niet vinden vanochtend, dus noodgedwongen maar in korte mouwen shirt + loophemdje gegaan + korte broek, maar gelukkig viel het mee. Ben (expres) niet zo hard gestart, ook omdat ik mijzelf niet over de kop wilde lopen eerste stuk en ik afwachten vond hoe ik ervoor zou staan en m'n lichaam zou reageren, maar ging best prima. Stuk naar Zevenheuvelenweg toe was beetje irritant met wind tegen en vooral bij het opdraaien van de 7H-weg kreeg ik klapje, dat eerste klimmetje verteerde ik echt slecht. :{ Maar stukje naar beneden hield ik veel meer tempo dan de rest en bij het laatste klimmetje ging het al beter op de weg en dat stuk naar beneden naar 10 kilometer punt is dan heerlijk. Stuk omhoog toen ging ok, in 4:20 van 10-11 km en vooral na 12 kilometer echt versneld, laatste 2 kilometer gingen ook in 7:45 dus wat dat betreft wel blij dat ik toch aardig diep kon gaan en er een PR inzat, helaas net geen 1:01. :)

@beertenderrr: erg nette tijd hoor, maar dat had ik ook wel verwacht na je < uur split op de 1/2 marathon op het 15k punt. :P Over dat stukgaan, op zich niks mis mee natuurlijk, maar misschien iets te hard gestart? :) Want veel mensen lopen 2e stuk wel sneller en misschien iets te diep gegaan op dat eerste lange stuk valsplat? Al blijft dat altijd afwachten, je loopt ook niet eens een minuut harder dan in de laatste 5 kilometer of zo als je daar wat meer 'spaart', dat is lastig in te schatten...

Ik kon gelukkig wel 2e deel harder lopen en van 5-15 kilometer liep ik 41:08 wat ongeveer 2e tijd ooit op de 10 is voor mij of zo. :P Maar wat jde_kok zegt, misschien hebben wij weer teveel laten liggen in de eerste 5 voor een echte toptijd...who knows. :P Maar denk dat het verzuren gevoel enzo wel te maken mee heeft dat je iets te lang al over je omslagpunt ging op een van de eerdere klimmetjes ivm een normaal vlak parcours. :P

Ik denk dat ik idd wel iets te hard gestart ben, maar aan de andere kant kon ik ook niet echt inhouden. Heel veel marge zou ik niet overhouden om onder het uur te duiken als ik de eerste 5km rustig aan zou doen. Daarnaast wist ik dat die laatste 5km relatief makkelijk waren, dus heb ik het er op gegokt. Ik wilde mijzelf ook niet sparen, dus ben uiteindelijk maar vol goede moed doorgegaan op dat tempo :+ Misschien dat ik het volgend jaar net wat rustiger doe in de eerste 5, zodat ik daarna wat overhoud om het verschil te maken aan het eind. Zou nog wel een hoop kunnen schelen. Het enige wat ik wel lastig vind is om met een snelheid boven de 15km/h te lopen. Het lichaam moet er nog wel een beetje aan wennen heb ik het idee. Doel van de komende tijd is dan ook snelheid verbeteren, dat is duidelijk het probleempunt nu.

Verder mooie tijd gelopen DeeBee ^O^ ondanks alle klachten heb je het er best goed vanaf gebracht :) Die heuveltjes maken het wel lastiger zoals je zegt. Als je daar echt goed overheen wilt komen, zal je toch op een dergelijk parcours moeten trainen om het maximale rendement eruit te halen. Maar ja, als je niet in de buurt woont ga je ook niet elke week daarheen om te trainen :+. Maar goed, als je fit bent, en weer een jaar hard getraind hebt, kan je zo onder het uur duiken :) Wel als streeftijd 59:58 opgeven (of lager) anders start je waarschijnlijk niet in het vak achter de wedstrijdlopers en dat scheelt ook alweer enorm.

@kepler, balen zeg ;( hopen dat er geen operatie nodig is en dat het meevalt.

@shadylane, veel intervaltraining doen en 3x per week trainen ;) na een jaar moet het zeker lukken dan. Maar het kost wel wat tijd, en dat moet je natuurlijk maar net hebben. Vervolgens een 10km wedstrijd uitzoeken die heel snel is (Laan van Medevoortloop?) zodat het alleen nog maar makkelijker wordt om het doel te halen :)

quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:43 schreef computergirl het volgende:

[..]

Vorig jaar liep ik nog met gemak mee met de 7H, maar dit hele jaar is het al bagger en het wordt alleen maar erger.

De huisarts weet er ook geen raad mee, ik wacht nu op uitslag van schildkliertest wat een verklaring zou kunnen zijn waarom ik nu alleen korte stukjes op slakkentempo kan lopen (en dan voelen alsof ik Usain Bolt eruit heb proberen te lopen.....)
Als dat het niet is maar door de SportMedischAdvies centrum, voor een inspanningstest.
Ik ben het echt spuugzat! :6

en natuurlijk allemaal ^O^ voor de 7H resultaten
Zou het kunnen door een ijzer tekort? Heb ik hier op de vereniging ook al een paar keer gehoord. Mogelijk dus een hardlopers dingetje, verder geen verstand van. En heb je ook al bloed onderzoek laten doen? Hopelijk iig niets ernstigs wat moeilijk te verhelpen is!
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 22 november 2010 @ 09:11:22 #260
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89003394
Mooie tijden allemaal ^O^
pi_89003620
Mooie tijden voorbij zien komen, paste mooi in het rijtje van het WR ;)
Gefeliciteerd allemaal.
Mensen blijven zich verbeteren of werken langzaam naar hun oude niveau toe. Leuk om te lezen!
@Beertender, ik ken het gevoel wat je had. Ik denk dat het "probleem" nu is dat je weet dat een bepaalde tijd in de benen hebt en daarna toe gaat lopen. Eerst ging je onbevangen weg en was een goede tijd nog een verassing. Maar nu weet je: ik kan onder het uur en start je daar ook op.
Daardoor loop je natuurlijk wel meteen een hard tempo. Ik merkte pas bij m'n 10 dat ik ook flink stuk ging op het eind, puur omdat ik het niet gewend was zo lang dat harde tempo vast te houden. Ik denk dat je daarvoor gewoon wat meer snelle wedstrijden moet lopen zodat je eraan went. Alleen harde tempo's op de baan brengen je er niet, tenminste dat is mijn ervaring.
  maandag 22 november 2010 @ 10:10:00 #262
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_89004525
Wouw, wat een tijden allemaal! Ikzelf heb me prima vermaakt met mijn 1:21:37.
pi_89004702
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:26 schreef e-runner het volgende:
Mooie tijden voorbij zien komen, paste mooi in het rijtje van het WR ;)
Gefeliciteerd allemaal.
Mensen blijven zich verbeteren of werken langzaam naar hun oude niveau toe. Leuk om te lezen!
@Beertender, ik ken het gevoel wat je had. Ik denk dat het "probleem" nu is dat je weet dat een bepaalde tijd in de benen hebt en daarna toe gaat lopen. Eerst ging je onbevangen weg en was een goede tijd nog een verassing. Maar nu weet je: ik kan onder het uur en start je daar ook op.
Daardoor loop je natuurlijk wel meteen een hard tempo. Ik merkte pas bij m'n 10 dat ik ook flink stuk ging op het eind, puur omdat ik het niet gewend was zo lang dat harde tempo vast te houden. Ik denk dat je daarvoor gewoon wat meer snelle wedstrijden moet lopen zodat je eraan went. Alleen harde tempo's op de baan brengen je er niet, tenminste dat is mijn ervaring.
Klopt ook helemaal. :)

Ik had eigenlijk nog 1/2 trimloopjes moeten doen afgelopen weken om m'n lichaam wat te laten wennen aan een 40/41/42 split op de 10 kilometer, dat heb je toch wel echt nodig naast al je trainingen. Komt er soms alleen niet zo van...

Verder is het ook wel waar wat beertenderrr zegt, als je echte toptijden wilt lopen dan moet je het in het begin ook niet laten liggen, want als je daar al een 21'er loopt dan kom je nooit onder het uur nee, maar dat was dit jaar gewoon te hoog gegrepen voor mij... Negatieve splits lopen is het parcours echter wel heel geschikt voor imo. :)
pi_89023226
Leuk topic dit. Gister ook voor het eerst meegedaan aan de 7HL, met een tijd van 1.06:58 ben ik niet ontevreden. Ik had nog nooit 15km hardgelopen (normaal gesproken loop ik 1x per week 5km op maandag, op woensdag een intervaltraining en af en toe 10km als het mooi weer is :P).
Van tevoren had ik me ingesteld om in ieder geval binnen 1.15 te lopen maar ik ging lekker hard van start en kon mijn tempo goed vasthouden en zelfs iets versnellen (22:45, 22:10, 22:03)
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_89042228
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:07 schreef beertenderrr het volgende:

Zou het kunnen door een ijzer tekort? Heb ik hier op de vereniging ook al een paar keer gehoord. Mogelijk dus een hardlopers dingetje, verder geen verstand van. En heb je ook al bloed onderzoek laten doen? Hopelijk iig niets ernstigs wat moeilijk te verhelpen is!
:Y ik heb in ieder geval nu last van bloedarmoede, maar dat verklaart alleen waarom het de laatste weken zo slecht gaat. Op 13 okt heb ik nl bloed gedoneerd en toen waren de waardes nog goed.
Ik loop al maanden te kloten met hardlopen. Grrrr. Ik wil gewoon weer lekker lopen, niet zo snel als jij maar gewoon relaxed regelmatig een 10k zoals vorig jaar |:(
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:22:14 #266
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_89043049
Echt vervelend computergirl, hopelijk komen ze er snel achter waarom het gewoon echt niet gaat en vind je snel een oplossing.

En _O_ voor de tijden op de Zevenheuvelen _O_ Echt goed! Het was ook wel ideaal loopweer volgensmij :)

En ik heb eindelijk een loopgroep in de buurt gevonden die op tijden traint waar ik wat mee kan *O*
Vorige winter heb ik een paar keer bij de lokale atletiekvereniging meegedaan, maar die tijden waren onhandig, dus dat hield ik al snel weer voor gezien.
Nu kwam ik de afgelopen weken 's avonds al elke keer een groep tegen in de wijk waar ik loop als het donker is (mijn eigen wijk is niet handig dus fiets/rijd ik eerst ergens heen en ga dan lopen). Wat Googlen leerde me dat die groep traint op tijden en dagen dat ik vaak toch al loop, dus ik heb meteen gemaild en ga morgenavond meelopen. Ik heb er echt zin in.
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:10:16 #267
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_89058182
Na de zevenheuvelenloop moet ik me maar weer een nieuw doel stellen. Ik ga eerst weer terug naar de 5km, daar heb ik nog 21:59 staan. Deze wil ik terugbrengen naar een sub20 tijd. Dat wordt doel 1. Hierna wil een tijd van 19:15 halen, want theoretisch zou ik dan de 10k in een sub40 tijd kunnen lopen. Dat is dan doel 3.
Haalbaar? Natuurlijk, als ik serieus blijf lopen, alhoewel dat waarschijnlijk niet op korte termijn gaat lukken.
Doel 1: sub20 5k
Doel 2: sub19:15 5k
Doel 3: sub40 10k

Maar nu eerst een periode van relatieve rust.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_89062147
@computergirl: Dat is echt supervervelend! Dat je echt heel graag wilt maar je lichaam het niet doet. Veel sterkte. Ik hoop dat ze wat kunnen vinden. Weet je al de oorzaak van de bloedarmoede?

@No-P. *Kijkt naar zichzelf* Helaas klopt die theorie niet altijd ;). Komt denk ik omdat ik vooral korte afstand interval had gedaan en minder duurvermogen.
Zet je ook een tijd voor je doel? En hoe wil je die doelen gaan bereiken?
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:58:42 #269
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_89065206
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:59 schreef bananablues het volgende:
@computergirl: Dat is echt supervervelend! Dat je echt heel graag wilt maar je lichaam het niet doet. Veel sterkte. Ik hoop dat ze wat kunnen vinden. Weet je al de oorzaak van de bloedarmoede?

@No-P. *Kijkt naar zichzelf* Helaas klopt die theorie niet altijd ;). Komt denk ik omdat ik vooral korte afstand interval had gedaan en minder duurvermogen.
Zet je ook een tijd voor je doel? En hoe wil je die doelen gaan bereiken?
Het is natuurlijk ook maar een benadering. Waarschijnlijk moet ik nog wat sneller zijn op de 5km, want ik was meestal wat sterker in de korte afstanden.

De eerste 5km die ik waarschijnlijk ga lopen is een trimloopje hier in de buurt op 6 maart. Dan wil ik in ieder geval sub20 lopen.
Mijn eerste 10km is waarschijnlijk midden april, anderhalve maand later. Dan wil bij een goede 5km de 40 minuten grens aanvallen. Als de 5km nog te langzaam is doe ik ipv. de 10km nog een 5km en pas eind mei de 10km.
Ideaal zou dus zijn dat ik op 6 maart al rond de 19 minuten loop.

Ik wil 2 keer in de week blijven lopen zoals ik de laatste 3 maanden heb gedaan. Over een schema moet ik me nog even buigen, maar waarschijnlijk wordt het 1x in de week een duurloop, 1x in de week een tempoloop/interval/fartleg met eventueel een intensieve periode waarin ik 3x in de week train. Waarschijnlijk worden de intervallen vooral kort en intensief. Ik ga een oud trainingsmaatje (die sub53 liep zondag en momenteel ook trainer is) nog even vragen wat ik het beste kan doen en hoe het schema er precies uitziet.
Sei wachsam,
pi_89147318
Klinkt goed. Maar waarom niet eerder alvast wat 5k's? Kan je je progressie testen en is volgens mij ook best goed.

Kreeg net een email van de CPC. Zie dat ze deze keer aan startvakken doen :).
Heb me maar gelijk ingeschreven voor de 10km. Wil graag eerst de 10km onder de 40 lopen voordat ik meer ga lopen!
pi_89156569
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:10 schreef No-P het volgende:
Na de zevenheuvelenloop moet ik me maar weer een nieuw doel stellen. Ik ga eerst weer terug naar de 5km, daar heb ik nog 21:59 staan. Deze wil ik terugbrengen naar een sub20 tijd. Dat wordt doel 1. Hierna wil een tijd van 19:15 halen, want theoretisch zou ik dan de 10k in een sub40 tijd kunnen lopen. Dat is dan doel 3.
Haalbaar? Natuurlijk, als ik serieus blijf lopen, alhoewel dat waarschijnlijk niet op korte termijn gaat lukken.
Doel 1: sub20 5k
Doel 2: sub19:15 5k
Doel 3: sub40 10k

Maar nu eerst een periode van relatieve rust.
Mooi streven, als ik zie wat jij op de 7HL hebt gedaan denk ik dat die 5km onder de 20 geen probleem moet zijn met intervaltraining om je snelheid te verhogen. Mijn snelste 5km staat op 19:37 (deels onverhard). Wat loop jij op de coopertest?
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  donderdag 25 november 2010 @ 22:52:53 #272
34586 kepler
No bounce, no play
pi_89158761
Vanmiddag naar de Fysio geweest, en hij weet nog niet zeker wat het is. Hij vond het wel vreemd dat het in 1 keer opgekomen is, en dat ik normaal kan volleyballen.

Gelukkig heeft hij dezelfde denkwijze als ik, opwarmen is niet voor hardlopers en intervaltraining is goed vor duurlopers :D Komende weken allerlei oefeningen doen en hij heeft me aangeraden op het strand te lopen, of anders korte intervallen (aangezien mijn blessure pas na 15min lopen naar boven komt).

Nu hopen dat het snel overgaat :)

Hij waarschuwde me wel voor het frictie-syndroom, en als dat zo is dan ben ik voorlopig klaar met hardlopen -O-
The line is a dot to you!
pi_89162334
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:55 schreef BB-Pieter het volgende:
Alle 7^^ loopers heel veel succes morgen!

Mijn kledingadvies loop je 1:10 uur of sneller of heb je het heel snel warm: korte mouwen en termo met korte mouwen. Uiteraard korte broek.

Loop je boven de 1:10 dan uiteraard korte broek (zijn er wedstrijdlopers/ recreanten die in wedstrijden met lange broek lopen? Nee toch?) of 3 kwart tight en termoshirt en loopshirt met lange mouwen.

Voor beide geldt wat mij betreft dunne handschoenen kan, maar hoeft niet.

Zet em op!
Ik heb de 7H gelopen met een lange broek (geen tight) en een dun shirt met korte mouwen (achteraf gezien had ik ook alleen het Radboud-hempje aan kunnen trekken). Ik krijg het al heet bij de gedachte aan termo-shirts!

En inderdaad, ik ging een beetje dood bij de 11e kilometer. Werd op de Groesbeekseweg aan alle kanten ingehaald (maar dat is met mijn tempo ook echt niet moeilijk).
Hier ook een PR, als je dat al zo kunt noemen. Ik had behalve de Generale nog geen 15k gelopen.
  vrijdag 26 november 2010 @ 18:28:33 #274
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_89189786
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:15 schreef bananablues het volgende:
Klinkt goed. Maar waarom niet eerder alvast wat 5k's? Kan je je progressie testen en is volgens mij ook best goed.

Kreeg net een email van de CPC. Zie dat ze deze keer aan startvakken doen :).
Heb me maar gelijk ingeschreven voor de 10km. Wil graag eerst de 10km onder de 40 lopen voordat ik meer ga lopen!
Er zijn geloof ik niet eerder 5km loopjes hier in de buurt en om voor 5km nou ver te gaan reizen... Ik ga mezelf wel af en toe testen met testloopjes, maar die plan ik niet en doe ik als ik me goed voel en de tijd er voor heb. Misschien nog een keer een crossjeloopje her en der.

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 22:17 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Mooi streven, als ik zie wat jij op de 7HL hebt gedaan denk ik dat die 5km onder de 20 geen probleem moet zijn met intervaltraining om je snelheid te verhogen. Mijn snelste 5km staat op 19:37 (deels onverhard). Wat loop jij op de coopertest?
Coopertest heb ik al jaren niet meer gedaan. Ik loop nu sinds drie maanden 2x (en een paar keer 3x) in de week. De rest van het jaar heb ik gemiddeld 1x in de week getraind. Denk dat ik op het moment nog een redelijke progressie kan maken met 2x in de week door blijven trainen, waarvan 1 een snelheidstraining is en 1 een duurloop. Sub20 denk ik dat ik wel redelijk snel haal (liep de laatste 2km van de 7heuvelen in 3:55 en 3:52 al daalt het wel wat daar (24m en 17m))
Sei wachsam,
pi_89210795
Hm, kepler en computergirl, hopelijk snel duidelijkheid. Pas als de oorzaak bekend is kan er een aanpak bepaald worden.

Voor iedereen: dit vind ik een grappig onderzoek, dus ik spam het hier even:
"Deze vragenlijst maakt onderdeel uit van een onderzoek naar het gebruik van zelfspraak onder hardlopers in Nederland. Dit onderzoek wordt uitgevoerd als afsluiting van de bachelorstudie, in opdracht van de Universiteit Twente .

Het doel van dit onderzoek is om het gebruik van zelfspraak onder hardlopers binnen Nederland in kaart te brengen en daarbij mogelijke verschillen in het gebruik van zelfspraak tussen competitieve en recreatieve hardlopers te onderzoeken. Daarnaast worden een aantal variabelen onderzocht waarmee het gebruik van zelfspraak mogelijk samenhangt. Door het gebruik van zelfspraak onder hardlopers in kaart te brengen en een duidelijker beeld te schetsen van eventuele verschillen tussen hardlopers in het gebruik van ervan, kan in de toekomst begeleiding en training op dit gebied mogelijk specifieker op een hardloper worden afgestemd.

Indien gewenst kunt u de vragenlijst anoniem invullen. Daarnaast wil ik u erop wijzen dat onder de participanten drie Running Center Enschede waardebonnen ter waarde van ¤ 25,-- per stuk worden verloot. Om hiervoor mee te loten heeft u aan het einde van de vragenlijst de mogelijkheid om uw e-mailadres in te vullen. Ook als u informatie wilt ontvangen over de uiteindelijke resultaten van het onderzoek kunt u hiervoor aan het einde van de vragenlijst uw e-mailadres invullen.

Het invullen van de gehele vragenlijst zal ongeveer 15 minuten in beslag nemen.
Alvast hartelijk bedankt voor uw medewerking!"

http://www.surveymonkey.com/s/zelfspraak
pi_89215652
Goed om te zien dat iedereen zich vermaakt heeft met de 7H. Ikzelf mocht vragen van lopers beantwoorden op Keizer Karel, als werkactie.
Zelf dus niet mee gelopen. ben al wel weer lichtjes aan het trainen. Vriend van mij kwam met het idee om naar de marathon van Antwerpen toe te gaan trainen die ergens in april plaatsvindt.
Vindt het momenteel echt heerlijk weer, vooral in de afwezigheid van de wind. Lijkt alsof ik ineens 2km/u harder loop dan normaal :D
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  zaterdag 27 november 2010 @ 07:30:08 #277
4177 Jojogirl
pi_89216215
Dat onderzoek klinkt grappig ShadyLane. Morgenavond eens naar kijken als ik tijd heb.

En ik heb inmiddels 2 keer met de loopgroep waar ik een maandje meeloop gelopen. Woensdagavond op de weg (loop die opbouwend in intensiteit was van Z1 naar Z3) en gisterenavond extensieve intervallen op de baan. De groep heeft weinig verplichtingen en een erg ontspannen sfeer dus ik voelde me meteen al prima thuis. Ook qua nivo pas ik er wel tussen, al was ik bij de baantraining wel echt dik de langzaamste (die schijnt vooral door de die-hards bezocht te worden hoorde ik woensdags al :D ). Helaas kan ik de komende week ff niet meetrainen, maar ik denk wel dat ik na die maand lid word *O*
pi_89225698
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 07:30 schreef Jojogirl het volgende:
En ik heb inmiddels 2 keer met de loopgroep waar ik een maandje meeloop gelopen. Woensdagavond op de weg (loop die opbouwend in intensiteit was van Z1 naar Z3) en gisterenavond extensieve intervallen op de baan. De groep heeft weinig verplichtingen en een erg ontspannen sfeer dus ik voelde me meteen al prima thuis. Ook qua nivo pas ik er wel tussen, al was ik bij de baantraining wel echt dik de langzaamste (die schijnt vooral door de die-hards bezocht te worden hoorde ik woensdags al :D ). Helaas kan ik de komende week ff niet meetrainen, maar ik denk wel dat ik na die maand lid word *O*
Dat klinkt interessant. Ik wil ook wel bij een loopgroepje meedoen, maar de tijden van de rustige groepen van de LRCC schikken mij helemaal niet. Kan je mij een PM sturen met wat informatie over deze groep? Qua niveau zullen we aan elkaar gewaagd zijn, zie ik :Y
  zaterdag 27 november 2010 @ 16:06:25 #279
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89226812
Ik zit te twijfelen. Dit polar horloge kopen? Of deze bluetooth heartrate monitor voor bij mijn telefoon.
  zaterdag 27 november 2010 @ 19:38:55 #280
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_89233548
Ik kan uit ervaring zeggen, dat de Polar RS300x (met footpod) en prima set is. Accuraat en doelmatig. Ik persoonlijk neem mijn iphone niet mee tijdens het lopen, veel te groot en ik vind het niet prettig.
Het hholroge van Polar doet zn werk uitstekend. Ik sluit m thuis aan op mijn Mac en haal dan alle trainingsdata zo naar polarpersonaltrainer.com.

Als ik jou was...dan wist ik het wel
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  zaterdag 27 november 2010 @ 19:40:34 #281
136730 PiRANiA
pi_89233591
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:38 schreef joers1 het volgende:
Ik kan uit ervaring zeggen, dat de Polar RS300x (met footpod) en prima set is. Accuraat en doelmatig. Ik persoonlijk neem mijn iphone niet mee tijdens het lopen, veel te groot en ik vind het niet prettig.
Het hholroge van Polar doet zn werk uitstekend. Ik sluit m thuis aan op mijn Mac en haal dan alle trainingsdata zo naar polarpersonaltrainer.com.

Als ik jou was...dan wist ik het wel
Ik denk dat ik met mijn telefoon meer kan, ik had vandaag bedacht om toch maar voor de telefoon te gaan. Wel bedankt voor je input.
Verder heb ik geen mac of windows dus uploaden wordt dan wat lastig, iets wat met mijn telefoon draadloos werkt...
  zaterdag 27 november 2010 @ 22:41:53 #282
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_89240081
Wat kun je écht méér met je telefoon dan? (los van de looks)

Waar ga je die telefoon laten? Armband? Broekzak? Wat denk je van vocht en je telefoon? Zijn zaken om mee te nemen in de besluitvorming.
pi_89245426
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:06 schreef PiRANiA het volgende:
Ik zit te twijfelen. Dit polar horloge kopen? Of deze bluetooth heartrate monitor voor bij mijn telefoon.
Voor 150 125 euro heb je tegenwoordig al een Garmin Forerunner 305 :) http://www.beslist.nl/ele(...)_Forerunner_305.html

Mijn iPhone is trouwens naar de filisteinen dankzij in de regen lopen. Had 'm in een voorvakje van een bidongordel, die dus niet waterdicht was :(

[ Bericht 20% gewijzigd door tim2308 op 28-11-2010 01:07:03 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_89245971
Voor die prijs kun je die garmin niet laten liggen, wel even checken of de borstband er bij zit
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_89251427
Ik heb zelf die polar gekocht vorig jaar. Mijn broer heeft de garmin gekocht. Ik vind de garmin toch wel een stuk beter :P.

Net dan ook een 5 km trimloop met de garmin gelopen. Toch lang geen snelheid getraind, maar ging wel goed: 19:02.. Dat is 6 seconden boven mijn PR.

Ik had gelijk in het begin een groep gevonden en sloot achteraan... het voelde goed en ik was ook verbaasd dat de eerste kilometer in 3:43 ging. Als ik maar kon bijblijven...
Dat lukte aardig, bij de 2,5km wilde ik erg graag versnellen maar heb het niet gedaan. Dat was maar goed ook, want rond de 3,8km begon het zwaar te worden... iedereen haakte langzaam af behalve de voorste: die ging versnellen. Dat ging net te hard dus heb de laatste km in m'n eentje gelopen en ben volgens mij als tweede geëindigd.

PR komt in zicht en ik voel me een stuk beter dan na mijn PR; toen waren mijn benen echt helemaal kapot.
  zondag 28 november 2010 @ 12:08:12 #286
136730 PiRANiA
pi_89251522
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 22:41 schreef joers1 het volgende:
Wat kun je écht méér met je telefoon dan? (los van de looks)
-Ook muziek op luisteren
- Directe grafiekjes
-GPS (en dus op een kaartje zien waar ik heb gelopen)
-Draadloos uploaden naar zo'n tracking site.
quote:
Waar ga je die telefoon laten? Armband? Broekzak? Wat denk je van vocht en je telefoon? Zijn zaken om mee te nemen in de besluitvorming.
Band om mijn middel denk ik. Vocht is inderdaad iets om aan te denken :Y.
  zondag 28 november 2010 @ 12:08:19 #287
136730 PiRANiA
pi_89251525
Bedankt voor alle replies verder :*
  maandag 29 november 2010 @ 09:26:25 #288
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_89287447
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:08 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

-Ook muziek op luisteren
- Directe grafiekjes
-GPS (en dus op een kaartje zien waar ik heb gelopen)
-Draadloos uploaden naar zo'n tracking site.

[..]

Band om mijn middel denk ik. Vocht is inderdaad iets om aan te denken :Y.
Dan kun je ook een Garmin Forerunner kopen...zie je de door jouw gewenste plaatjes en grafiekjes ook ;)
En muziek? Dat doe je met een kleine ipod...;) iphone vind i kzonde...die worden nat/vochtig...mijn iphone blijft altijd thuis met lopen.
Maar dat is een persoonlijke keuze ;)

Succes in elk geval
pi_89290569
Gisteren mijn 1e cross gehad.

Ging over een afstand van 2.950m. Had vooraf kans om wellicht richting podium te kunnen. Ben meteen vanaf de start meegegaan met het hoge tempo. Resulteerde uiteindelijk in een 1e km van 3.26 en daarna kapot zijn. Ben 6e geworden, omdat ik voortdurend in het rood liep en niet echt lekker in mijn tempo kwam.

Strijdplan wordt over 2 weken anders. Dan ga ik puut op tempo van 3.40/km weg en probeer ik dit vast te houden. Met die strategie heb ik ook 7heuvelen en laatste 1/2 marathon gedaan.

Eindtijd was overigens 11.36
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_89292092
Ik denk dat ik van de winter qua wedstrijdjes en trimloopjes ook wat meer kortere afstanden ga meepakken, wel lekker voor de basissnelheid, qua trainingen blijf ik juist wel wat meer bij rustiger duurwerk ook, dat bevalt mij best goed de laatste maanden om veel trainingen niet met super hoge intensiteit te lopen...

@bananablues: erg goede tijd hoor en je gevoel is nog veel belangrijker erbij, mooi dat het weer blessurevrij lijkt te gaan nu, top! :)

@jde_kok: als je gelijk zo in het rood gaat dan lijkt het voor geen meter te gaan nee, kans is alleen dat je wel weer aardig kan verliezen als je te langzaam start maybe, maar als je 3:40 aanhoudt dan komt er wel mooie tijd uitrollen alsnog. ;)
  maandag 29 november 2010 @ 12:32:01 #291
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_89292954
Als je voor winst wil gaan moet je natuurlijk met de top 3/4 mee, en dan vanaf de laatste bocht of net iets eerder vol. Parkoerskennis is dan best belangrijk. Jammer dat dat tempo net iets te hoog lag de laatste keer. Als je voor een goede tijd wil gaan moet je rustiger starten, maar dan denk ik niet dat je bij die top 3 komt. Inhalen zit er meestal niet in, of we moet iemand helemaal stuk gaan. Krijg nu ook zin om een cross te gaan lopen :7
Sei wachsam,
pi_89293866
@DeeBee, ja het voelt weer super :). Wel veel spierpijn nog. En zoals de winnaar bij de race zei: Als je regelmatig 5/10km trimloopjes doet hoef je ook niet echt snelheid te trainen :)
Ik denk dat ik dat ook een paar maanden ga doen: rustig blijven trainen maar duurvermogen vergroten en veel trimloopjes doen.

@No-P mijn PR's heb ik beiden met positieve split gelopen: Eerst deel eigenlijk te hard, maar dan toch zo min mogelijk afzakken.... Maar constant lopen/negative split geeft altijd een veel beter gevoel aan het einde.

@jde_kok: jammer dat het podium net niet lukte, maar cross is ook wel stukje zwaarder natuurlijk!
pi_89295905
Gister mijn 3e marathon in precies 2 maanden gelopen. Ditmaal de Zuiderzee Marathon. Voor de 3e keer ook een PR gelopen. (3:11:11) Nu ben ik er wel even klaar mee voor de komende maand... of 2.. :)

Hier mijn weblogje
  maandag 29 november 2010 @ 20:04:00 #294
34586 kepler
No bounce, no play
pi_89312694
Lopen jullie gewoon door in de sneeuw? Lijkt mij best verradelijk?
pi_89312857
Ik vind dat eng. Heb gisteren voor het laatst (en voor het eerst sinds de Zevenheuvelen) gelopen, toen lag er hier nog niks :).
  maandag 29 november 2010 @ 20:12:45 #296
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_89313203
Ik loop gewoon.
Fietspaden opzoeken waar gestrooid is, wat rustiger lopen, en als je het hebt; schoenen met goede grip dragen.
Sei wachsam,
  maandag 29 november 2010 @ 21:21:18 #297
4177 Jojogirl
pi_89317465
Ik heb gisteren nog gelopen, maar toen lag er daar geen sneeuw. Nu ligt het hier wel, maar omdat ik zondag eindelijk eens een 5k onder het half uur wil lopen doe ik het rustig aan deze week en sla ik dus maar even over met die sneeuw.

Ik heb trouwens wel behoorlijk wat spierpijn gehad na die baantraining. Pas nadat ik gisteren toch nog maar even 7 km heel langzaam gelopen heb was het vanochtend over.
pi_89317568
Bospaadjes met verse sneeuw zoeken, dat werkt wel lekker (had iemand vorig jaar ook gezegd volgens mij). Alleen uitkijken dat je je enkel niet verzwikt... Aangestampte sneeuw is niet zo fijn!

Ik ga morgen sowieso rustig hardlopen, sneeuw of geen sneeuw.
Of ik naar m'n werk ga fietsen is een tweede :P
  maandag 29 november 2010 @ 22:42:35 #299
34586 kepler
No bounce, no play
pi_89322881
Ik ga donderdag hardlopen op het strand, kijken of dat beter is voor mn knie :) Ook weinig last van de sneeuw :P
pi_89398886
Zijn sommigen al bezig met de planning voor 2011?

Doordat ik vooral triathlons wil gaan doen van mei-augustus zal ik alleen meedoen met wedstrijden die dat niet in de weg zitten.

In de eerste helft wil ik in ieder geval doen:
The Hague Royal Ten 10km
City-Pier-City 10km
Zandvoort Circuitrun 12km.
Golden Ten 10km (onder voorbehoud)

Eind van het jaar weet ik nog niet, misschien toch dam-tot-damloop en zevenheuvelenloop. Dan bouw ik een beetje op qua afstand in 2011.

Belangrijkste is in ieder geval blessurevrij blijven deze keer!
pi_89408322
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:42 schreef kepler het volgende:
Ik ga donderdag hardlopen op het strand, kijken of dat beter is voor mn knie :) Ook weinig last van de sneeuw :P
wel extra veel wind, brrrrrrrr windchill

en een nw topic: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 49
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')