Vorig jaar liep ik nog met gemak mee met de 7H, maar dit hele jaar is het al bagger en het wordt alleen maar erger.quote:Op zondag 21 november 2010 19:09 schreef beertenderrr het volgende:
Wel vervelend zeghoe kan dat? Je ging toch altijd best wel goed op de lange afstanden als ik het me goed herinner!
Ik had het ook wat meer op moeten bouwen, maar het was een test en hopelijk heb ik zo volgende week minder spierpijnquote:Op zondag 21 november 2010 22:06 schreef DeeBee het volgende:
5 x 1 kilometer op (bijna) wedstrijdtempo is dan ook aardige harde training!
Zo hard train ik amper...heb toch best veel duurvermogen gedaan de laatste maanden en dat bevalt ook wel.Al merk ik dat ik wel wat meer trimloopjes en interval erbij moet doen om op de 10 en 15 verder vooruit te gaan, toch die snelheid-hardheid die je beetje moet opbouwen voor je lichaam...
M'n basis 'wedstrijd-snelheid' moet nog net dat laatste stapje maken richting die 15 km/h!
Ik denk dat ik idd wel iets te hard gestart ben, maar aan de andere kant kon ik ook niet echt inhouden. Heel veel marge zou ik niet overhouden om onder het uur te duiken als ik de eerste 5km rustig aan zou doen. Daarnaast wist ik dat die laatste 5km relatief makkelijk waren, dus heb ik het er op gegokt. Ik wilde mijzelf ook niet sparen, dus ben uiteindelijk maar vol goede moed doorgegaan op dat tempoquote:Op zondag 21 november 2010 21:54 schreef DeeBee het volgende:
5 km: 21:11
10 km: 41:56 (20:45)
15 km: 1:02:19 (20:23)
Ik voelde mij gisterochtend ineens belabberd, keelpijn enzo, gisteravond zelfs beetje gloeien erbij. Vannacht ook niet top geslapen, dus beetje dubbel gevoel afgereisd, want had echt vertrouwen in een dik PR wel gezien m'n PR op de halve en trainen van de laatste tijd... Maar ja, rond de start ging het wel weer beetje. Kon m'n thermoshirt niet vinden vanochtend, dus noodgedwongen maar in korte mouwen shirt + loophemdje gegaan + korte broek, maar gelukkig viel het mee. Ben (expres) niet zo hard gestart, ook omdat ik mijzelf niet over de kop wilde lopen eerste stuk en ik afwachten vond hoe ik ervoor zou staan en m'n lichaam zou reageren, maar ging best prima. Stuk naar Zevenheuvelenweg toe was beetje irritant met wind tegen en vooral bij het opdraaien van de 7H-weg kreeg ik klapje, dat eerste klimmetje verteerde ik echt slecht.Maar stukje naar beneden hield ik veel meer tempo dan de rest en bij het laatste klimmetje ging het al beter op de weg en dat stuk naar beneden naar 10 kilometer punt is dan heerlijk. Stuk omhoog toen ging ok, in 4:20 van 10-11 km en vooral na 12 kilometer echt versneld, laatste 2 kilometer gingen ook in 7:45 dus wat dat betreft wel blij dat ik toch aardig diep kon gaan en er een PR inzat, helaas net geen 1:01.
@beertenderrr: erg nette tijd hoor, maar dat had ik ook wel verwacht na je < uur split op de 1/2 marathon op het 15k punt.Over dat stukgaan, op zich niks mis mee natuurlijk, maar misschien iets te hard gestart?
Want veel mensen lopen 2e stuk wel sneller en misschien iets te diep gegaan op dat eerste lange stuk valsplat? Al blijft dat altijd afwachten, je loopt ook niet eens een minuut harder dan in de laatste 5 kilometer of zo als je daar wat meer 'spaart', dat is lastig in te schatten...
Ik kon gelukkig wel 2e deel harder lopen en van 5-15 kilometer liep ik 41:08 wat ongeveer 2e tijd ooit op de 10 is voor mij of zo.Maar wat jde_kok zegt, misschien hebben wij weer teveel laten liggen in de eerste 5 voor een echte toptijd...who knows.
Maar denk dat het verzuren gevoel enzo wel te maken mee heeft dat je iets te lang al over je omslagpunt ging op een van de eerdere klimmetjes ivm een normaal vlak parcours.
Zou het kunnen door een ijzer tekort? Heb ik hier op de vereniging ook al een paar keer gehoord. Mogelijk dus een hardlopers dingetje, verder geen verstand van. En heb je ook al bloed onderzoek laten doen? Hopelijk iig niets ernstigs wat moeilijk te verhelpen is!quote:Op zondag 21 november 2010 21:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
Vorig jaar liep ik nog met gemak mee met de 7H, maar dit hele jaar is het al bagger en het wordt alleen maar erger.
De huisarts weet er ook geen raad mee, ik wacht nu op uitslag van schildkliertest wat een verklaring zou kunnen zijn waarom ik nu alleen korte stukjes op slakkentempo kan lopen (en dan voelen alsof ik Usain Bolt eruit heb proberen te lopen.....)
Als dat het niet is maar door de SportMedischAdvies centrum, voor een inspanningstest.
Ik ben het echt spuugzat!
en natuurlijk allemaalvoor de 7H resultaten
Klopt ook helemaal.quote:Op maandag 22 november 2010 09:26 schreef e-runner het volgende:
Mooie tijden voorbij zien komen, paste mooi in het rijtje van het WR![]()
Gefeliciteerd allemaal.
Mensen blijven zich verbeteren of werken langzaam naar hun oude niveau toe. Leuk om te lezen!
@Beertender, ik ken het gevoel wat je had. Ik denk dat het "probleem" nu is dat je weet dat een bepaalde tijd in de benen hebt en daarna toe gaat lopen. Eerst ging je onbevangen weg en was een goede tijd nog een verassing. Maar nu weet je: ik kan onder het uur en start je daar ook op.
Daardoor loop je natuurlijk wel meteen een hard tempo. Ik merkte pas bij m'n 10 dat ik ook flink stuk ging op het eind, puur omdat ik het niet gewend was zo lang dat harde tempo vast te houden. Ik denk dat je daarvoor gewoon wat meer snelle wedstrijden moet lopen zodat je eraan went. Alleen harde tempo's op de baan brengen je er niet, tenminste dat is mijn ervaring.
quote:Op maandag 22 november 2010 09:07 schreef beertenderrr het volgende:
Zou het kunnen door een ijzer tekort? Heb ik hier op de vereniging ook al een paar keer gehoord. Mogelijk dus een hardlopers dingetje, verder geen verstand van. En heb je ook al bloed onderzoek laten doen? Hopelijk iig niets ernstigs wat moeilijk te verhelpen is!
Het is natuurlijk ook maar een benadering. Waarschijnlijk moet ik nog wat sneller zijn op de 5km, want ik was meestal wat sterker in de korte afstanden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:59 schreef bananablues het volgende:
@computergirl: Dat is echt supervervelend! Dat je echt heel graag wilt maar je lichaam het niet doet. Veel sterkte. Ik hoop dat ze wat kunnen vinden. Weet je al de oorzaak van de bloedarmoede?
@No-P. *Kijkt naar zichzelf* Helaas klopt die theorie niet altijd. Komt denk ik omdat ik vooral korte afstand interval had gedaan en minder duurvermogen.
Zet je ook een tijd voor je doel? En hoe wil je die doelen gaan bereiken?
Mooi streven, als ik zie wat jij op de 7HL hebt gedaan denk ik dat die 5km onder de 20 geen probleem moet zijn met intervaltraining om je snelheid te verhogen. Mijn snelste 5km staat op 19:37 (deels onverhard). Wat loop jij op de coopertest?quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:10 schreef No-P het volgende:
Na de zevenheuvelenloop moet ik me maar weer een nieuw doel stellen. Ik ga eerst weer terug naar de 5km, daar heb ik nog 21:59 staan. Deze wil ik terugbrengen naar een sub20 tijd. Dat wordt doel 1. Hierna wil een tijd van 19:15 halen, want theoretisch zou ik dan de 10k in een sub40 tijd kunnen lopen. Dat is dan doel 3.
Haalbaar? Natuurlijk, als ik serieus blijf lopen, alhoewel dat waarschijnlijk niet op korte termijn gaat lukken.
Doel 1: sub20 5k
Doel 2: sub19:15 5k
Doel 3: sub40 10k
Maar nu eerst een periode van relatieve rust.
Ik heb de 7H gelopen met een lange broek (geen tight) en een dun shirt met korte mouwen (achteraf gezien had ik ook alleen het Radboud-hempje aan kunnen trekken). Ik krijg het al heet bij de gedachte aan termo-shirts!quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:55 schreef BB-Pieter het volgende:
Alle 7^^ loopers heel veel succes morgen!
Mijn kledingadvies loop je 1:10 uur of sneller of heb je het heel snel warm: korte mouwen en termo met korte mouwen. Uiteraard korte broek.
Loop je boven de 1:10 dan uiteraard korte broek (zijn er wedstrijdlopers/ recreanten die in wedstrijden met lange broek lopen? Nee toch?) of 3 kwart tight en termoshirt en loopshirt met lange mouwen.
Voor beide geldt wat mij betreft dunne handschoenen kan, maar hoeft niet.
Zet em op!
Er zijn geloof ik niet eerder 5km loopjes hier in de buurt en om voor 5km nou ver te gaan reizen... Ik ga mezelf wel af en toe testen met testloopjes, maar die plan ik niet en doe ik als ik me goed voel en de tijd er voor heb. Misschien nog een keer een crossjeloopje her en der.quote:Op donderdag 25 november 2010 19:15 schreef bananablues het volgende:
Klinkt goed. Maar waarom niet eerder alvast wat 5k's? Kan je je progressie testen en is volgens mij ook best goed.
Kreeg net een email van de CPC. Zie dat ze deze keer aan startvakken doen.
Heb me maar gelijk ingeschreven voor de 10km. Wil graag eerst de 10km onder de 40 lopen voordat ik meer ga lopen!
Coopertest heb ik al jaren niet meer gedaan. Ik loop nu sinds drie maanden 2x (en een paar keer 3x) in de week. De rest van het jaar heb ik gemiddeld 1x in de week getraind. Denk dat ik op het moment nog een redelijke progressie kan maken met 2x in de week door blijven trainen, waarvan 1 een snelheidstraining is en 1 een duurloop. Sub20 denk ik dat ik wel redelijk snel haal (liep de laatste 2km van de 7heuvelen in 3:55 en 3:52 al daalt het wel wat daar (24m en 17m))quote:Op donderdag 25 november 2010 22:17 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Mooi streven, als ik zie wat jij op de 7HL hebt gedaan denk ik dat die 5km onder de 20 geen probleem moet zijn met intervaltraining om je snelheid te verhogen. Mijn snelste 5km staat op 19:37 (deels onverhard). Wat loop jij op de coopertest?
Dat klinkt interessant. Ik wil ook wel bij een loopgroepje meedoen, maar de tijden van de rustige groepen van de LRCC schikken mij helemaal niet. Kan je mij een PM sturen met wat informatie over deze groep? Qua niveau zullen we aan elkaar gewaagd zijn, zie ikquote:Op zaterdag 27 november 2010 07:30 schreef Jojogirl het volgende:
En ik heb inmiddels 2 keer met de loopgroep waar ik een maandje meeloop gelopen. Woensdagavond op de weg (loop die opbouwend in intensiteit was van Z1 naar Z3) en gisterenavond extensieve intervallen op de baan. De groep heeft weinig verplichtingen en een erg ontspannen sfeer dus ik voelde me meteen al prima thuis. Ook qua nivo pas ik er wel tussen, al was ik bij de baantraining wel echt dik de langzaamste (die schijnt vooral door de die-hards bezocht te worden hoorde ik woensdags al). Helaas kan ik de komende week ff niet meetrainen, maar ik denk wel dat ik na die maand lid word
Ik denk dat ik met mijn telefoon meer kan, ik had vandaag bedacht om toch maar voor de telefoon te gaan. Wel bedankt voor je input.quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:38 schreef joers1 het volgende:
Ik kan uit ervaring zeggen, dat de Polar RS300x (met footpod) en prima set is. Accuraat en doelmatig. Ik persoonlijk neem mijn iphone niet mee tijdens het lopen, veel te groot en ik vind het niet prettig.
Het hholroge van Polar doet zn werk uitstekend. Ik sluit m thuis aan op mijn Mac en haal dan alle trainingsdata zo naar polarpersonaltrainer.com.
Als ik jou was...dan wist ik het wel
Voor 150 125 euro heb je tegenwoordig al een Garmin Forerunner 305quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:06 schreef PiRANiA het volgende:
Ik zit te twijfelen. Dit polar horloge kopen? Of deze bluetooth heartrate monitor voor bij mijn telefoon.
-Ook muziek op luisterenquote:Op zaterdag 27 november 2010 22:41 schreef joers1 het volgende:
Wat kun je écht méér met je telefoon dan? (los van de looks)
Band om mijn middel denk ik. Vocht is inderdaad iets om aan te denkenquote:Waar ga je die telefoon laten? Armband? Broekzak? Wat denk je van vocht en je telefoon? Zijn zaken om mee te nemen in de besluitvorming.
Dan kun je ook een Garmin Forerunner kopen...zie je de door jouw gewenste plaatjes en grafiekjes ookquote:Op zondag 28 november 2010 12:08 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
-Ook muziek op luisteren
- Directe grafiekjes
-GPS (en dus op een kaartje zien waar ik heb gelopen)
-Draadloos uploaden naar zo'n tracking site.
[..]
Band om mijn middel denk ik. Vocht is inderdaad iets om aan te denken.
wel extra veel wind, brrrrrrrr windchillquote:Op maandag 29 november 2010 22:42 schreef kepler het volgende:
Ik ga donderdag hardlopen op het strand, kijken of dat beter is voor mn knieOok weinig last van de sneeuw
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |