Nee maar ik meen wel te herinneren dat een kleine toename van snelheid op hoge snelheid, veel meer energie vergt dan op lage snelheden. Dus ook flink meer uitstoot..quote:Op woensdag 3 november 2010 23:42 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
heb je daar cijfers/feiten van? Ik geloof gewoon niet dat dat verschil groot is
Mwah, of ik de cruisecontrol nu op 120 of 130 zet maakt echt slechts een minimaal verschil qua verbruik (en dus ook qua uitstoot) uit, dus ik snap de ophef niet zo goed. Ook dat gezeur over ongelukken, de ongelukken die bij 120 gebeuren zullen bij 130 ook nog gebeuren en de gevolgen zullen hetzelfde blijven.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:40 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Inderdaad, en de uitstoot is echt aanzienlijk hoger.
http://www.ce.nl/nieuws/1(...)3963cfd019f14d2b808bquote:13/10/2010 - CE Delft is de afgelopen dagen van allerlei kanten benaderd met vragen over de gevolgen van de verhoging van de maximum snelheid van 120 naar 130 km per uur. Door de maximum snelheid te verhogen van 120 naar 130 km per uur, zullen twee effecten optreden. Per kilometer gaan auto's meer CO2 uitstoten en omdat de auto aantrekkelijker wordt zal er op langere termijn meer met de auto gereden worden. In totaal zal dit naar schatting leiden tot een extra CO2-uitstoot van 0,3 Mton. Dit is 1,3% ten opzichte van de huidige personenauto emissies. Hierbij is rekening gehouden met het feit dat het alleen om 120 km snelwegen gaat en dat niet ten alle tijden mogelijk is om de maximum snelheid te halen (o.a. niet in de spits).
Wanneer op 120 km wegen de maximumsnelheid wordt verhoogd tot 130 km zal ongeveer 20% van de kilometers bij een hogere snelheid worden afgelegd. Omdat bij een hogere snelheid meer CO2 wordt uitgestoten per kilometer dan bij lagere snelheid (10% meer van 120 naar 130) neemt de CO2-uitstoot van het personenautoverkeer op 120 km wegen met ongeveer 4% toe. Daarnaast zal er over vijf tot tien jaar ca. 1,2% extra verkeer op de snelweg worden aangetroffen, omdat de auto aantrekkelijker wordt door de gemiddeld hogere snelheid.
danquote:Op woensdag 3 november 2010 23:54 schreef marcodej het volgende:
Zodra er meer als twee vrouwen aan tafel zitten wordt het een kippenhok bij enige opwinding...
De verwachting is dat het autoverbruik in totaal ruim een procent toe gaat nemen door deze maatregel, gecombineerd met een hogere uitstoot bij een hogere snelheid zal de stijging van de uitstoot een paar procent zijn. maar goed enkel op CO2 focussen is wat mager.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:42 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
heb je daar cijfers/feiten van? Ik geloof gewoon niet dat dat verschil groot is
Zeur niet en anders zet je je in voor 110. Is 120 een heilig getal? Ontwikkelen auto's zich niet met 20 jaar terug? Ik vind het symboolpolitiek hoor maar files zijn helemaal funest voor de uitstoot.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:40 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Inderdaad, en de uitstoot is echt aanzienlijk hoger.
Enige voordeel is dat menen die niks met autorijden hebben nu eens wat geconcentreerder gaan rijden. Want het zijn vooraal autoleken die hier wakker van liggen. Van die mongolen die met 60 invoegen op de Autobahn en meteen naar links knallen.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:42 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik ben er niet tegen maar zie er het nut niet van in. Als het 's nachts rustig is en je mag 130 dan hou ik me daar ook niet aan
Maar denk je dat dat zal afnemen door een maximum snelheid met slechts 10 te verhogen? Dat betwijfel ik ten zeerste.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:06 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Enige voordeel is dat menen die niks met autorijden hebben nu eens wat geconcentreerder gaan rijden. Want het zijn vooraal autoleken die hier wakker van liggen. Van die mongolen die met 60 invoegen op de Autobahn en meteen naar links knallen.
ALs je ziet hoe ze nu op hun achterste benen staan. Dat zijn vooral van die burgerlijke dwazen die autorijden omdat het niet anders kan. 130 vinden ze maar al te eng klinken.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:07 schreef Yankee het volgende:
[..]
Maar denk je dat dat zal afnemen door een maximum snelheid met slechts 10 te verhogen? Dat betwijfel ik ten zeerste.
Onzin, een kwestie van gewenning.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:06 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Enige voordeel is dat menen die niks met autorijden hebben nu eens wat geconcentreerder gaan rijden. Want het zijn vooraal autoleken die hier wakker van liggen. Van die mongolen die met 60 invoegen op de Autobahn en meteen naar links knallen.
Hoe hoger de snelheid hoe geconcentreerde je rijdt. Hogere snelheid went maar staat hier los van.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:14 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Onzin, een kwestie van gewenning.
Neequote:Op donderdag 4 november 2010 00:14 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Hoe hoger de snelheid hoe geconcentreerde je rijdt. Hogere snelheid went maar staat hier los van.
Dus als ik niet geconcentreerd ben rij ik een lage snelheid.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:14 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Hoe hoger de snelheid hoe geconcentreerde je rijdt. Hogere snelheid went maar staat hier los van.
Ik vind de grootste bezwaar tegen een hogere snelheid vooral de extra geluidsoverlast. Vooral figuren die zeggen dat 's nachts lekker hard rijden moet kunnen zijn de grootste tokkie-aso's. 's Nachts schijnen namelijk veel mensen te slapenquote:Op woensdag 3 november 2010 23:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
De verwachting is dat het autoverbruik in totaal ruim een procent toe gaat nemen door deze maatregel, gecombineerd met een hogere uitstoot bij een hogere snelheid zal de stijging van de uitstoot een paar procent zijn. maar goed enkel op CO2 focussen is wat mager.
Das helemaal zo'n fucking malloot. Hij zou 's een ongeluk moeten krijgenquote:Op woensdag 3 november 2010 23:38 schreef Be-Smart het volgende:
Dit soort discussies heeft toch geen zin met HBO-economie-halve-zolen.
Oh... nee, ook nog eens een Coronel aan tafel.
De leukste gasten weer als laatstequote:Op donderdag 4 november 2010 18:52 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
#
Kustaw Bessems
De afrekening met de oude politiek van het nieuwe kabinet Rutte.
#
Pim Christiaans
De anti-aging expert over het overlijden van de oudste mens ter wereld.
#
Nieuwe getuigen zaak-Poch
Advocaat Geert-Jan Knoops en echtgenote Grethe Poch over zaak Julio Poch.
#
Terugblik op jaar JURK!
Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven over het succes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |