Je hebt gekekenquote:Op donderdag 4 november 2010 00:34 schreef Armageddon het volgende:
Allemaal advocaten van de duivel. Enkel geïnteresseerd in hun eigen portemonnee. Advocaten hebben geen geweten.
jij hebt het programma al gezien?quote:Op donderdag 4 november 2010 00:34 schreef Armageddon het volgende:
Allemaal advocaten van de duivel. Enkel geïnteresseerd in hun eigen portemonnee. Advocaten hebben geen geweten.
Ook gekeken?quote:Op donderdag 4 november 2010 00:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik zou het in ieder geval niet meer doen, er zijn gewoon mensen die ik niet wil helpen.
Als ik nou alleen onschuldige clienten kreeg.
Ja.quote:
Hij sprak voornamelijk met psychiaters.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:22 schreef golfer het volgende:
Eén van de meer bejubelde programma’s op televisie is Kijken in de Ziel, waarin journalist Coen Verbraak diepgaande interviews heeft. Eerst met bekende psychologen......
Dat doet een advocaat ook niet, hij kan slechts fuckups in het proces aan het licht brengen. Degene die heeft geblunderd is de veroorzaker van dat soort dingen. En godzeidank zijn er advocaten om iedereen scherp te houden, anders werd het helemaal een janboel.quote:Op donderdag 4 november 2010 01:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik ga geen criminelen helpen onder hun straf uit te komen.
Geen toekomstige strafpleiter in jou dus te vinden.quote:Op donderdag 4 november 2010 01:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja.
En rechtenstudent.
Ik accepteer de overwegingen ook wel, maar ik kan het niet zover los zien van mijn eigen verantwoordelijkheid dat ik die taak op me kan nemen. Ik ga geen criminelen helpen onder hun straf uit te komen.
Laat mij maar in het privaatrecht aan de gang gaan, multinational vertegenwoordigen bij handelsconflicten en scherp opgestelde contracten lijkt me erg uitdagend.
M.i. mis jij de essentie van het zijn van strafrechtadvocaat. Daar gaat het niet om de client, maar om de eerlijke rechtsgang. Met andere woorden: per saldo dient een advocaat de rechtsstaat net zo hard door te zorgen dat de overheid zich houdt aan een transparant regime.quote:Op donderdag 4 november 2010 01:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja.
En rechtenstudent.
Ik accepteer de overwegingen ook wel, maar ik kan het niet zover los zien van mijn eigen verantwoordelijkheid dat ik die taak op me kan nemen. Ik ga geen criminelen helpen onder hun straf uit te komen.
Laat mij maar in het privaatrecht aan de gang gaan, multinational vertegenwoordigen bij handelsconflicten en scherp opgestelde contracten lijkt me erg uitdagend.
Als ik weet dat iemand iets heeft gedaan, dan zal de juridische aanduiding mij een zorg zijn.quote:Op donderdag 4 november 2010 01:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Geen toekomstige strafpleiter in jou dus te vinden.
Jij veroordeelt dus al iemand al als crimineel terwijl ie nog slechts verdachte is? Is dat niet les 1 bij rechten studenten? Dat iedereen onschuldig is tot het tegendeel bewezen is?
Ik spreek ook niet tegen dat er mensen moeten zijn die elke zaak tot op de bodem willen verdedigen, en dat dit zorgt voor een betere rechtsspraak.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
M.i. mis jij de essentie van het zijn van strafrechtadvocaat. Daar gaat het niet om de client, maar om de eerlijke rechtsgang. Met andere woorden: per saldo dient een advocaat de rechtsstaat net zo hard door te zorgen dat de overheid zich houdt aan een transparant regime.
Ik begrijp dat het gevoelsmatig heel fijn en geruststellend kan zijn om mensen bij een redelijk vermoeden van schuld ook meteen te straffen, maar we zagen recent bij de zaak Ina Post dat dit zeer bezwaarlijke neveneffecten kan hebben.
Handelsconflicten gaan vaak nog veel onderhuidser en valser eraan toe. Ik weet niet in welk jaar je zit, maar het is niet allemaal zo zwart-wit.
Als beide partijen van het het zelfde soort zijn kan ik dat een stuk beter.quote:Op donderdag 4 november 2010 12:19 schreef golfer het volgende:
Louche witteboordencriminelen en smerige handelsconflicten begeleiden is natuurlijk ook veel minder erg en gevaarlijk voor de maatschappij. Zulke zaken kan je volop gewetenloos verdedigen.
Weet je zeker dat rechten wel een goede studiekeuze voor je is geweest?
?quote:Op donderdag 4 november 2010 12:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Als beide partijen van het het zelfde soort zijn kan ik dat een stuk beter.
Haha, tis maar goed dat jij geen strafrecht wil gaan doen dan.quote:Op donderdag 4 november 2010 01:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja.
En rechtenstudent.
Niet slachtoffer tegen potentiële dader, maar gelijkwaardige partijen met verschillende interesses.quote:
Jamaar dat gaat dan toch ook om wie de wet aan zijn kant heeft?quote:Op donderdag 4 november 2010 15:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Niet slachtoffer tegen potentiële dader, maar gelijkwaardige partijen met verschillende interesses.
Contractenrecht is niet een kwestie van wel of geen gelijk, vaak wordt er over de uitleg van een beding geprocedeerd, of of iemand zich überhaupt op een contract kan beroepen en een vordering op grond van onrechtmatige daad kan instellen door derdenwerking bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Jamaar dat gaat dan toch ook om wie de wet aan zijn kant heeft?
Ik vind het echt een redenering van niks
Dat lijkt mij echt een heel goed plan voor jezelf jaquote:Op donderdag 4 november 2010 15:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Contractenrecht is niet een kwestie van wel of geen gelijk, vaak wordt er over de uitleg van een beding geprocedeerd, of of iemand zich überhaupt op een contract kan beroepen en een vordering op grond van onrechtmatige daad kan instellen door derdenwerking bijvoorbeeld.
Dat jij de redenering niks vindt zal mij worst wezen, ik ga gewoon niet het strafrecht in, en ik heb voldoende duidelijk gemaakt waarom niet.
Dan vergeet je snel wat er vaak achter zit blijkbaar.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat lijkt mij echt een heel goed plan voor jezelf ja![]()
Ik werk op een advocatenkantoor, en ik baal dat ik niet ff lekker rechten ben gaan studeren toen ik jong was. Strafrecht vind ik geweldig.
Fijnste clienten in de omgang , die civiele mensen zijn echt veel lastiger, en die zaken zijn ook saai en stom en lang en blegh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |