abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:01:40 #276
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_93873984
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:48 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Hoezo? SG-1 en SGA waren veel beter dan SGU.
Vond ik ook. Maar daar zat wel wat meer budget achter. En toen dat wegviel tijdens Atlantis, werd dat ook minder. Maar daar zat verder ook wel wat humor is (hoe cheesy het ook was). Ik had het liefst een iets meer volwassen versie verwacht van die series. Helaas is dat er niet van gekomen. Al kun je je afvragen in hoeverre daar sowieso sprake van kan zijn wanneer je als concreet doel stelt om een jongere cast te hebben.
pi_93875318
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:38 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Toch wel. Zelfs toen SGA saai werd heb ik het nog gekeken, tot de laatste aflevering. Maar ik wil gewoon epische gevechten zien, ala the Siege, of het laatste gevecht in BGA (ik bedoel, als ze toch die serie zo veel proberen na te doen kwa filmen). In plaats daarvan hebben we deze goedkope maar vooral slecht geschreven troep. Onzinnige drama, etc. Ik wil gewoon hersenloos achterover zitten, en toffe effecten en gevechten zien. In SG:U is het overhalen van een trekker een zeldzaamheid. Toen de Luican Alliance aan boord kwam had ik nog iets van 'ok, nu hebben ze begrepen dat we gewoon wat geweld willen zien'. Maar nee... :N
Dan is deze serie gewoon niet voor jou en het is van te voren ook al meerdere malen aangegeven door de makers dat ze meer character-based wilden gaan doen wat dus meer drama betekent. Maar om het nu slecht geschreven troep te noemen is gewoon onzin.

quote:
Ik snap dat het een dure serie wordt om te maken op deze manier. Maar betrek dan ook geen spacebattles in het gevecht wanneer je deze niet naar behoren op beeld kan brengen.
Er was niks mis met die space batte in de afgelopen aflevering anders.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:48 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Hoezo? SG-1 en SGA waren veel beter dan SGU.
Ik zeg niks over of de ene wel of niet beter is dan de ander. Mijn punt was meer dat er in SG-1 en SGA ook genoeg van dat soort vreemde dingen in zaten die Xaobotnik noemde.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:01 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Vond ik ook. Maar daar zat wel wat meer budget achter. En toen dat wegviel tijdens Atlantis, werd dat ook minder. Maar daar zat verder ook wel wat humor is (hoe cheesy het ook was). Ik had het liefst een iets meer volwassen versie verwacht van die series. Helaas is dat er niet van gekomen. Al kun je je afvragen in hoeverre daar sowieso sprake van kan zijn wanneer je als concreet doel stelt om een jongere cast te hebben.
Uhm, SGU is duurder dan SG-1 en SGA hoor, per aflevering. Ook de gemiddelde leeftijd van de cast verschilt nog niet zo heel veel van SG-1 in z'n eerste 2 seizoenen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:08:29 #278
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93877645
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:17 schreef Johnny Blaze het volgende:
Hoezo merkwaardig?
Beetje een onlogische actie. Ze zijn de laatsten van hun soort en dun dus een onhaalbare suicide missie?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:11:41 #279
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93877833
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:23 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]
Er was niks mis met die space batte in de afgelopen aflevering anders.

Nouja, er zit totaal geen spanning in, dat vind ik toch wel wat mis. Spacebattles vind ik duidelijk juist een minste deel van de serie (overigens ook van de andere stargates, nooit een sterk punt geweest imo).
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:50:50 #280
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_93880120
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:01 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ik mis die cheesy humor heel erg. Voor mij was dat een onderscheidende factor ten opzichte van andere sci-fi series.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:46:11 #281
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_93886850
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:50 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ik mis die cheesy humor heel erg. Voor mij was dat een onderscheidende factor ten opzichte van andere sci-fi series.
Mee eens.
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:23 schreef Johnny Blaze het volgende:

Dan is deze serie gewoon niet voor jou en het is van te voren ook al meerdere malen aangegeven door de makers dat ze meer character-based wilden gaan doen wat dus meer drama betekent. Maar om het nu slecht geschreven troep te noemen is gewoon onzin./quote] Vind jij dit dat een meesterwerk ofzo? Ik had het zelfs nog beter kunnen doen. Komop. Ze worden aangevallen, zitten in een penibele situatie, we wachten ik weet niet hoeveel maanden, de meesten zijn zelfs al vergeten hoe ze er in kwamen, en vervolgens gaan ze zo verder?
En dat het dan aan mij zo liggen, tsja. Dat zal zeker de reden zijn dat het gecancelled wordt? Het is gewoon een niet zo beste serie.

[quote]Er was niks mis met die space batte in de afgelopen aflevering anders.
Komop man, dat was gewoon ruk. Zowat elk ruimtegevecht in SGA en SG-1 was beter dan dit.
Er was totaal geen spanning, geen 'episch' sfeertje. Er sterft een ras uit. Daar moet je veel meer naar opbouwen en een bigger deal van maken. Ook dat je een tweede schip verliest is niet niks.

quote:
Ik zeg niks over of de ene wel of niet beter is dan de ander. Mijn punt was meer dat er in SG-1 en SGA ook genoeg van dat soort vreemde dingen in zaten die Xaobotnik noemde.
Niet zo makkelijk of goedkoop. Hier is het echt net alsof de schrijvers spijt hebben van een bepaalde weg die ze ingeslagen waren en daar uit willen gaan. En in deze aflevering was het extra erg. En dat heeft niets te maken met een SG-norm ofzo. Ik heb het eigenlijk nergens zo slecht gezien. Dit was gewoon een heel slechte aflevering.

quote:
SGU is duurder dan SG-1 en SGA hoor, per aflevering. Ook de gemiddelde leeftijd van de cast verschilt nog niet zo heel veel van SG-1 in z'n eerste 2 seizoenen.
O, dit wist ik niet. Het was destijds een van de redenen om SGA te cancellen. Vreemd dat ze het met een hoger budget het daarna opnieuw proberen met een soort drama SG. De cast is wel veel jonger hoor. Bij SG-1 was niemand begin 20.

[ Bericht 3% gewijzigd door Xaobotnik op 10-03-2011 00:20:53 ]
pi_93894229
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:46 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Mee eens.

[..]

Komop man, dat was gewoon ruk. Zowat elk ruimtegevecht in SGA en SG-1 was beter dan dit.
Er was totaal geen spanning, geen 'episch' sfeertje. Er sterft een ras uit. Daar moet je veel meer naar opbouwen en een bigger deal van maken. Ook dat je een tweede schip verliest is niet niks.
Ik vond het echt niet beter of slechter dan de space battles in SGA en SG-1 hoor. Een ras dat we nog nauwelijks gezien hebben, daar hoeft imho geen 'big deal' van gemaakt te worden.

quote:
[..]

Niet zo makkelijk of goedkoop. Hier is het echt net alsof de schrijvers spijt hebben van een bepaalde weg die ze ingeslagen waren en daar uit willen gaan. En in deze aflevering was het extra erg. En dat heeft niets te maken met een SG-norm ofzo. Ik heb het eigenlijk nergens zo slecht gezien. Dit was gewoon een heel slechte aflevering.
Tuurlijk zullen er wel wat aanpassingen zijn geweest na de reacties op seizoen 1, maar echt spijt zullen ze denk ik niet hebben.
Maar verder vond ik het geen slechte aflevering.
quote:
[..]

O, dit wist ik niet. Het was destijds een van de redenen om SGA te cancellen. Vreemd dat ze het met een hoger budget het daarna opnieuw proberen met een soort drama SG. De cast is wel veel jonger hoor. Bij SG-1 was niemand begin 20.
De gemiddelde leeftijd van de cast verschilt niet zo veel van SG-1 en SGA hoor. Volgens mij is de gemiddelde leeftijd van de SGU cast zelfs hoger dan de SGA cast uit seizoen 1 en 2.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 03:52:53 #283
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_93943651
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:20 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

Ik vond het echt niet beter of slechter dan de space battles in SGA en SG-1 hoor. Een ras dat we nog nauwelijks gezien hebben, daar hoeft imho geen 'big deal' van gemaakt te worden.
Die ras had er dan niet in moeten zitten. En niet beter of slechter? Komop man. Die Wraight tegen Wraight-gevechten alleen al waren veel spectaculairder. En dan heb ik het niet eens over de speciale afleveringen als The Siege in SGA of wanneer de Goa'uld naar Aarde komen in SG1.

quote:
Tuurlijk zullen er wel wat aanpassingen zijn geweest na de reacties op seizoen 1, maar echt spijt zullen ze denk ik niet hebben.
Maar verder vond ik het geen slechte aflevering.
Ik wel dus :). En ik bedoel niet aanpassingen op het eerste seizoen, maar in de laatste paar episodes zelf. Dat ze zomaar opeens nadat ze achter moesten worden gelaten toch weer door de Stargate kwamen, en nu de manier waarop heel makkelijk een space battle winnen die toch wel wat 'gevaarlijker' had moeten zijn.

quote:
De gemiddelde leeftijd van de cast verschilt niet zo veel van SG-1 en SGA hoor. Volgens mij is de gemiddelde leeftijd van de SGU cast zelfs hoger dan de SGA cast uit seizoen 1 en 2.
Nu herhaal je weer wat je eerder zei. Niemand was begin 20 in SG1. In Atlantis alleen die donkere gast die later half Wraight is. In SGU zijn de centrale karakters allen begin 20. Afgezien van Rush en Young.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 03:58:32 #284
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_93943664
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 02:43 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Van de laatste aflevering weet ik het niet. Maar de rest van dit seizoen heeft hele lage kijkcijfers. Daarom ligt Stargate nu ook op z'n gat. Het eerste seizoen heeft het echt verpest voor de hele franchise met al die slechte drama. Het begon met 2,5 miljoen en ze zitten nu rond de 700-800,000 geloof ik.
Ik weet het niet, ben eigenlijk wel blij dat SGU gestopt wordt. SG1 en SGA waren goed qua verhaal en spanning. SGA vond ik zelfs beter dan SG1. Maar SGU teveel drama en gepraat en gezeik en steeds op datzelfde kutschip. SGU heeft gewoon heel SG verneukt.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 11 maart 2011 @ 04:05:14 #285
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_93943687
SGA werd na het tweede seizoen ook vrij saai. De eerste twee seizoenen vond ik wel goed, en inderdaad was het beter dan SG1 op dat moment. Maar SG1 heeft al die seizoenen wel een redelijk tot goed niveau gehad, en dat kunnen we van SGA niet zeggen.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 04:28:28 #286
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_93943745
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 04:05 schreef Xaobotnik het volgende:
SGA werd na het tweede seizoen ook vrij saai. De eerste twee seizoenen vond ik wel goed, en inderdaad was het beter dan SG1 op dat moment. Maar SG1 heeft al die seizoenen wel een redelijk tot goed niveau gehad, en dat kunnen we van SGA niet zeggen.
Klopt, wat dat betreft vind ik SG1 en SGA wel redelijk gelijk opgaan en echt bij de SG serie passen, maar SGU, oh wat een drama :')

Het ergste van de SGU serie is toch wel Rush, al vanaf dag een heeft die personage me niet gezind
Drinky is een baas
pi_93944808
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 03:52 schreef Xaobotnik het volgende:
Nu herhaal je weer wat je eerder zei. Niemand was begin 20 in SG1. In Atlantis alleen die donkere gast die later half Wraight is. In SGU zijn de centrale karakters allen begin 20. Afgezien van Rush en Young.
Alleen Chloe is begin 20, voor de rest niemand. De gemiddelde leeftijd van de SGU main characters zit rond de 32, dus dat valt best mee.
pi_93945374
Ben ik dan de enige die Universe erg leuk vind, en SGA en SG-1 echt kut vind? Was ook erg gecharmeerd van BSG, waar Universe redelijk op lijkt qua feel etc...
pi_93945993
Ik vind ze alledrie leuk om te kijken. SG-1 en SGA heb ik al enkele keren geheel gekeken :P
pi_93946618
ik vind SGA bij tijd en wijle leuk. SG-1 vond ik leuk tot een paar seizoenen voor het einde en SGU vind ik tot nu toe eigenlijk de beste serie van allemaal. :Y

Alleen jammer dat het gecancelled is ;(
pi_93950974
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 09:06 schreef Retarded het volgende:
Ben ik dan de enige die Universe erg leuk vind, en SGA en SG-1 echt kut vind? Was ook erg gecharmeerd van BSG, waar Universe redelijk op lijkt qua feel etc...
Je bent niet de enige. Vind SGU een stuk volwassener. SGA en SG1 vond ik persoonlijk ook helemaal niks.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 12:48:02 #292
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_93952136
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:15 schreef nikk het volgende:

[..]

Je bent niet de enige. Vind SGU een stuk volwassener. SGA en SG1 vond ik persoonlijk ook helemaal niks.
Dat is juist de reden waarom ik SGU een stuk minder leuk vind. :D
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:37:37 #293
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_93973650
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 08:34 schreef Johnny Blaze het volgende:

Alleen Chloe is begin 20, voor de rest niemand. De gemiddelde leeftijd van de SGU main characters zit rond de 32, dus dat valt best mee.
Eli, Greer, Scott moesten volgens mij ook gewoon rond die leeftijd voorstellen. Misschien iets ouder. In het echt waren ze allemaal halverwege 20 iig (op Cloe na). Iig waren ze een stuk jonger dan die van SG1 wat toch allemaal gearriveerde mensen waren.
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:15 schreef nikk het volgende:

Een soap-achtige syfi die ook nog eens slecht geschreven is kan ik maar moeilijk volwassen noemen. SGA en SG1 waren bewust wat cheesy en namen zichzelf ook niet helemaal serieus.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:07:36 #294
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_93975499
Post deze nog maar een keer, omdat die duidelijk maakt wat ik zo leuk vond aan SG-1. :P

dinsdag 15 maart 2011 @ 23:09:06 #295
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_94172339
Nieuwe aflevering vind ik toch behoorlijk lekker eerlijk gezegd, zonde dat de plug eruit is.
Malheureusement le fromage de cacahoučte.
  woensdag 16 maart 2011 @ 05:29:27 #296
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_94179401
Laatste aflevering was lekker. Als de rest nou ook zo was vanaf het begin
Drinky is een baas
pi_94179570
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 21:07 schreef Ugjerke het volgende:
Post deze nog maar een keer, omdat die duidelijk maakt wat ik zo leuk vond aan SG-1. :P

Window of Opportunity.
Als 1 aflevering de humor van Stargate SG-1 voortreffelijk demonstreert is die het wel... lekker golfen en pottenbakken :')
Stargate was altijd een humoristische, cheesy actie-avonturenserie met een hoog Indiana Jones gehalte en een enorme hoeveelheid zelfspot, en dan met name SG-1. Ze hadden nooit van die formule moeten afstappen.

SGA was trouwens ook wel grappig, maar in SG-1 waren echt alle hoofdkarakters even goed, terwijl bij SGA figuren als Elizabeth Weir en Teyla me toch weinig deden eigenlijk, vond ze niet kleurrijk genoeg. Ronon was in het begin ook wel een stereotype, maar hij ontwikkelde zich goed... Vooral Sheppard en McKay droegen die serie IMO.

SGU veroorzaakt niet het typische "Stargate-gevoel". Oh trouwens... leuk om uit te zoeken: hoe vaak hebben ze het ding eigenlijk gebruikt dit seizoen? :')
Nou ja ik kijk de serie wel uit, zo'n erge Stargate fan ben ik wel... maar het is wel een droevige periode in het hele franchise geworden... zeker nu die direct-to-DVD films ook in de ijskast zijn gezet :{
pi_94179830
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:46 schreef Xaobotnik het volgende:

Dat was raar ja. Het verlies van een schip of beschaving werd altijd heel dramatisch in beeld gebracht, en hier is het een fucking blipje op de radar die verdwijnt. Een heel erg oud seed ship, gemaakt door de meest geavanceerde buitenaardse beschaving die ze kennen, poef weg, samen met de laatsten van een ras, oh boeiend.

De aliens in SGU hebben trouwens nauwelijks een persoonlijkheid of geschiedenis, vergelijk dat met clubs als de Asgard, Goa'uld, Wraith e.d...
  FOK!fotograaf woensdag 16 maart 2011 @ 08:41:34 #299
151126 angel008
pi_94180521
laatste aflevering was wel weer een echt stargate gehalte en zoals het hoort :) dit is wat ik ook wel verwachte in seizoen 1 te zien een manier om dat schip degelijk te fixen, jammer dat ze dus die core niet konden pakken voor dubbel de firepower.. maar afgezien daarvan hebben ze nu dus 2 repair robots heel wat power core's dubbel het eten/wapens.

heel jammer dat het toch afgelopen is ze hadden zoveel verder kunnen komen..
  Moderator woensdag 16 maart 2011 @ 09:50:01 #300
9859 crew  Karina
Woman
pi_94182153
Eindelijk een aflevering met de Stargate erin! Het heet niet voor niets Stargate Universe. En afleveringen met tijdreizen zijn sowieso altijd leuk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')