Vond ik ook. Maar daar zat wel wat meer budget achter. En toen dat wegviel tijdens Atlantis, werd dat ook minder. Maar daar zat verder ook wel wat humor is (hoe cheesy het ook was). Ik had het liefst een iets meer volwassen versie verwacht van die series. Helaas is dat er niet van gekomen. Al kun je je afvragen in hoeverre daar sowieso sprake van kan zijn wanneer je als concreet doel stelt om een jongere cast te hebben.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:48 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Hoezo? SG-1 en SGA waren veel beter dan SGU.
Dan is deze serie gewoon niet voor jou en het is van te voren ook al meerdere malen aangegeven door de makers dat ze meer character-based wilden gaan doen wat dus meer drama betekent. Maar om het nu slecht geschreven troep te noemen is gewoon onzin.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:38 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Toch wel. Zelfs toen SGA saai werd heb ik het nog gekeken, tot de laatste aflevering. Maar ik wil gewoon epische gevechten zien, ala the Siege, of het laatste gevecht in BGA (ik bedoel, als ze toch die serie zo veel proberen na te doen kwa filmen). In plaats daarvan hebben we deze goedkope maar vooral slecht geschreven troep. Onzinnige drama, etc. Ik wil gewoon hersenloos achterover zitten, en toffe effecten en gevechten zien. In SG:U is het overhalen van een trekker een zeldzaamheid. Toen de Luican Alliance aan boord kwam had ik nog iets van 'ok, nu hebben ze begrepen dat we gewoon wat geweld willen zien'. Maar nee...
Er was niks mis met die space batte in de afgelopen aflevering anders.quote:Ik snap dat het een dure serie wordt om te maken op deze manier. Maar betrek dan ook geen spacebattles in het gevecht wanneer je deze niet naar behoren op beeld kan brengen.
Ik zeg niks over of de ene wel of niet beter is dan de ander. Mijn punt was meer dat er in SG-1 en SGA ook genoeg van dat soort vreemde dingen in zaten die Xaobotnik noemde.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:48 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Hoezo? SG-1 en SGA waren veel beter dan SGU.
Uhm, SGU is duurder dan SG-1 en SGA hoor, per aflevering. Ook de gemiddelde leeftijd van de cast verschilt nog niet zo heel veel van SG-1 in z'n eerste 2 seizoenen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:01 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Vond ik ook. Maar daar zat wel wat meer budget achter. En toen dat wegviel tijdens Atlantis, werd dat ook minder. Maar daar zat verder ook wel wat humor is (hoe cheesy het ook was). Ik had het liefst een iets meer volwassen versie verwacht van die series. Helaas is dat er niet van gekomen. Al kun je je afvragen in hoeverre daar sowieso sprake van kan zijn wanneer je als concreet doel stelt om een jongere cast te hebben.
Beetje een onlogische actie. Ze zijn de laatsten van hun soort en dun dus een onhaalbare suicide missie?quote:
Nouja, er zit totaal geen spanning in, dat vind ik toch wel wat mis. Spacebattles vind ik duidelijk juist een minste deel van de serie (overigens ook van de andere stargates, nooit een sterk punt geweest imo).quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:23 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Er was niks mis met die space batte in de afgelopen aflevering anders.
Ik mis die cheesy humor heel erg. Voor mij was dat een onderscheidende factor ten opzichte van andere sci-fi series.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:01 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Vond ik ook. Maar daar zat wel wat meer budget achter. En toen dat wegviel tijdens Atlantis, werd dat ook minder. Maar daar zat verder ook wel wat humor is (hoe cheesy het ook was). Ik had het liefst een iets meer volwassen versie verwacht van die series. Helaas is dat er niet van gekomen. Al kun je je afvragen in hoeverre daar sowieso sprake van kan zijn wanneer je als concreet doel stelt om een jongere cast te hebben.
Mee eens.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:50 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik mis die cheesy humor heel erg. Voor mij was dat een onderscheidende factor ten opzichte van andere sci-fi series.
Komop man, dat was gewoon ruk. Zowat elk ruimtegevecht in SGA en SG-1 was beter dan dit.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:23 schreef Johnny Blaze het volgende:
Dan is deze serie gewoon niet voor jou en het is van te voren ook al meerdere malen aangegeven door de makers dat ze meer character-based wilden gaan doen wat dus meer drama betekent. Maar om het nu slecht geschreven troep te noemen is gewoon onzin./quote] Vind jij dit dat een meesterwerk ofzo? Ik had het zelfs nog beter kunnen doen. Komop. Ze worden aangevallen, zitten in een penibele situatie, we wachten ik weet niet hoeveel maanden, de meesten zijn zelfs al vergeten hoe ze er in kwamen, en vervolgens gaan ze zo verder?
En dat het dan aan mij zo liggen, tsja. Dat zal zeker de reden zijn dat het gecancelled wordt? Het is gewoon een niet zo beste serie.
[quote]Er was niks mis met die space batte in de afgelopen aflevering anders.
Niet zo makkelijk of goedkoop. Hier is het echt net alsof de schrijvers spijt hebben van een bepaalde weg die ze ingeslagen waren en daar uit willen gaan. En in deze aflevering was het extra erg. En dat heeft niets te maken met een SG-norm ofzo. Ik heb het eigenlijk nergens zo slecht gezien. Dit was gewoon een heel slechte aflevering.quote:Ik zeg niks over of de ene wel of niet beter is dan de ander. Mijn punt was meer dat er in SG-1 en SGA ook genoeg van dat soort vreemde dingen in zaten die Xaobotnik noemde.
O, dit wist ik niet. Het was destijds een van de redenen om SGA te cancellen. Vreemd dat ze het met een hoger budget het daarna opnieuw proberen met een soort drama SG. De cast is wel veel jonger hoor. Bij SG-1 was niemand begin 20.quote:SGU is duurder dan SG-1 en SGA hoor, per aflevering. Ook de gemiddelde leeftijd van de cast verschilt nog niet zo heel veel van SG-1 in z'n eerste 2 seizoenen.
Ik vond het echt niet beter of slechter dan de space battles in SGA en SG-1 hoor. Een ras dat we nog nauwelijks gezien hebben, daar hoeft imho geen 'big deal' van gemaakt te worden.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:46 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
Komop man, dat was gewoon ruk. Zowat elk ruimtegevecht in SGA en SG-1 was beter dan dit.
Er was totaal geen spanning, geen 'episch' sfeertje. Er sterft een ras uit. Daar moet je veel meer naar opbouwen en een bigger deal van maken. Ook dat je een tweede schip verliest is niet niks.
Tuurlijk zullen er wel wat aanpassingen zijn geweest na de reacties op seizoen 1, maar echt spijt zullen ze denk ik niet hebben.quote:[..]
Niet zo makkelijk of goedkoop. Hier is het echt net alsof de schrijvers spijt hebben van een bepaalde weg die ze ingeslagen waren en daar uit willen gaan. En in deze aflevering was het extra erg. En dat heeft niets te maken met een SG-norm ofzo. Ik heb het eigenlijk nergens zo slecht gezien. Dit was gewoon een heel slechte aflevering.
De gemiddelde leeftijd van de cast verschilt niet zo veel van SG-1 en SGA hoor. Volgens mij is de gemiddelde leeftijd van de SGU cast zelfs hoger dan de SGA cast uit seizoen 1 en 2.quote:[..]
O, dit wist ik niet. Het was destijds een van de redenen om SGA te cancellen. Vreemd dat ze het met een hoger budget het daarna opnieuw proberen met een soort drama SG. De cast is wel veel jonger hoor. Bij SG-1 was niemand begin 20.
Die ras had er dan niet in moeten zitten. En niet beter of slechter? Komop man. Die Wraight tegen Wraight-gevechten alleen al waren veel spectaculairder. En dan heb ik het niet eens over de speciale afleveringen als The Siege in SGA of wanneer de Goa'uld naar Aarde komen in SG1.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:20 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Ik vond het echt niet beter of slechter dan de space battles in SGA en SG-1 hoor. Een ras dat we nog nauwelijks gezien hebben, daar hoeft imho geen 'big deal' van gemaakt te worden.
Ik wel dusquote:Tuurlijk zullen er wel wat aanpassingen zijn geweest na de reacties op seizoen 1, maar echt spijt zullen ze denk ik niet hebben.
Maar verder vond ik het geen slechte aflevering.
Nu herhaal je weer wat je eerder zei. Niemand was begin 20 in SG1. In Atlantis alleen die donkere gast die later half Wraight is. In SGU zijn de centrale karakters allen begin 20. Afgezien van Rush en Young.quote:De gemiddelde leeftijd van de cast verschilt niet zo veel van SG-1 en SGA hoor. Volgens mij is de gemiddelde leeftijd van de SGU cast zelfs hoger dan de SGA cast uit seizoen 1 en 2.
Ik weet het niet, ben eigenlijk wel blij dat SGU gestopt wordt. SG1 en SGA waren goed qua verhaal en spanning. SGA vond ik zelfs beter dan SG1. Maar SGU teveel drama en gepraat en gezeik en steeds op datzelfde kutschip. SGU heeft gewoon heel SG verneukt.quote:Op woensdag 9 maart 2011 02:43 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Van de laatste aflevering weet ik het niet. Maar de rest van dit seizoen heeft hele lage kijkcijfers. Daarom ligt Stargate nu ook op z'n gat. Het eerste seizoen heeft het echt verpest voor de hele franchise met al die slechte drama. Het begon met 2,5 miljoen en ze zitten nu rond de 700-800,000 geloof ik.
Klopt, wat dat betreft vind ik SG1 en SGA wel redelijk gelijk opgaan en echt bij de SG serie passen, maar SGU, oh wat een dramaquote:Op vrijdag 11 maart 2011 04:05 schreef Xaobotnik het volgende:
SGA werd na het tweede seizoen ook vrij saai. De eerste twee seizoenen vond ik wel goed, en inderdaad was het beter dan SG1 op dat moment. Maar SG1 heeft al die seizoenen wel een redelijk tot goed niveau gehad, en dat kunnen we van SGA niet zeggen.
Alleen Chloe is begin 20, voor de rest niemand. De gemiddelde leeftijd van de SGU main characters zit rond de 32, dus dat valt best mee.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 03:52 schreef Xaobotnik het volgende:
Nu herhaal je weer wat je eerder zei. Niemand was begin 20 in SG1. In Atlantis alleen die donkere gast die later half Wraight is. In SGU zijn de centrale karakters allen begin 20. Afgezien van Rush en Young.
Je bent niet de enige. Vind SGU een stuk volwassener. SGA en SG1 vond ik persoonlijk ook helemaal niks.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:06 schreef Retarded het volgende:
Ben ik dan de enige die Universe erg leuk vind, en SGA en SG-1 echt kut vind? Was ook erg gecharmeerd van BSG, waar Universe redelijk op lijkt qua feel etc...
Dat is juist de reden waarom ik SGU een stuk minder leuk vind.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:15 schreef nikk het volgende:
[..]
Je bent niet de enige. Vind SGU een stuk volwassener. SGA en SG1 vond ik persoonlijk ook helemaal niks.
Eli, Greer, Scott moesten volgens mij ook gewoon rond die leeftijd voorstellen. Misschien iets ouder. In het echt waren ze allemaal halverwege 20 iig (op Cloe na). Iig waren ze een stuk jonger dan die van SG1 wat toch allemaal gearriveerde mensen waren.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:34 schreef Johnny Blaze het volgende:
Alleen Chloe is begin 20, voor de rest niemand. De gemiddelde leeftijd van de SGU main characters zit rond de 32, dus dat valt best mee.
Een soap-achtige syfi die ook nog eens slecht geschreven is kan ik maar moeilijk volwassen noemen. SGA en SG1 waren bewust wat cheesy en namen zichzelf ook niet helemaal serieus.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:15 schreef nikk het volgende:
Je bent niet de enige. Vind SGU een stuk volwassener. SGA en SG1 vond ik persoonlijk ook helemaal niks.
Window of Opportunity.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:07 schreef Ugjerke het volgende:
Post deze nog maar een keer, omdat die duidelijk maakt wat ik zo leuk vond aan SG-1.
Dat was raar ja. Het verlies van een schip of beschaving werd altijd heel dramatisch in beeld gebracht, en hier is het een fucking blipje op de radar die verdwijnt. Een heel erg oud seed ship, gemaakt door de meest geavanceerde buitenaardse beschaving die ze kennen, poef weg, samen met de laatsten van een ras, oh boeiend.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:46 schreef Xaobotnik het volgende:
Komop man, dat was gewoon ruk. Zowat elk ruimtegevecht in SGA en SG-1 was beter dan dit.
Er was totaal geen spanning, geen 'episch' sfeertje. Er sterft een ras uit. Daar moet je veel meer naar opbouwen en een bigger deal van maken. Ook dat je een tweede schip verliest is niet niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |