quote:Wat heeft dat te maken met dit onderwerp?Op vrijdag 29 oktober 2010 17:18 schreef Muridae het volgende:
Rutte 1 is echt een rariteitenkabinet.
quote:Zijn werk is slapen....?Op vrijdag 29 oktober 2010 17:23 schreef mschol het volgende:
[..]
nee want je werktijden veranderen niet
quote:Moeilijk he?Op vrijdag 29 oktober 2010 17:24 schreef 92Merel het volgende:
Ja fijn, dan is het de eerste paar uur dat ik wakker ben donker, nee dat is fijn.
quote:dus je wilt eigenlijk zeggen dat we maar op moeten staan op het moment de zon opkomt en naar bed moeten zodra de zon onder gaat.. heb je nooit meer gezeik met winter/zomertijd...Op vrijdag 29 oktober 2010 17:31 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Moeilijk he?
Als je opstaat en de zon schijnt om zeg 8 uur, nu sta je met 'de wintertijd' al om 7 uur op dan.
Echter de zon kan onze klokzetterij niks schelen, die heeft zijn eigen ritme, die staat nIEt vroeger op in de winter
quote:Het is het meest Haegsche kabinet sinds tijden. Je kan veel zeggen over de Club van Rutte, maar rariteitenkabinet? Niet bepaald,Op vrijdag 29 oktober 2010 17:18 schreef Muridae het volgende:
Rutte 1 is echt een rariteitenkabinet.
quote:Exact!Op vrijdag 29 oktober 2010 17:44 schreef Ringo het volgende:
En verder is het "gewoon" een voorstel van twee halfalfabete europarlementariërs. Daar is weinig kabinet aan.
quote:"Normale tijd". Die zit in je hoofd, en nergens anders.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:11 schreef mango_cream het volgende:
Het zal misschien al wel gezegd zijn, maar de wintertijd is de normale tijd. Ze willen dus eigenlijk de zomertijd ook in de wintertijd aanhouden...
Mijn god, zelfs dit is te moeilijk voor de PVV om te begrijpen...
quote:Daarom zou het dan ook wel fijn zijn wanneer niet tweemaal per jaar de overheid de klok verzet.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
"Normale tijd". Die zit in je hoofd, en nergens anders.
quote:Oeh, een nieuwe millenniumbugOp vrijdag 29 oktober 2010 18:29 schreef delano.888 het volgende:
Geniaal idee, dat gaat natuurlijk compleet fout met alle electronica (mobieltjes, pc's) die niet op internet zijn aangesloten om te updaten..
quote:Ja, maar dit gaat dan ook echt fout.
quote:Want?Op vrijdag 29 oktober 2010 18:35 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja, maar dit gaat dan ook echt fout.
quote:goed ideeOp vrijdag 29 oktober 2010 13:35 schreef Maanvis het volgende:
Sowieso moeten tijdzones afgeschaft worden.
quote:Duhh, stel nou dat 50% van de telefoons GEEN internet verbinding heeft of niet via pc wordt geupdate na de invoering van de andere tijd. Vrijwel alle toestellen veranderen vanzelf de wintertijd. Vervolgens zitten duizenden mensen met een verkeerde klok in hun mobieltje of pc. En al die senioren gaan met hun mobieltjes naar de telefoonzaak omdat ze het niet snappen..
quote:Oh, is dat wat echt fout gaat. Ik denk dat we dit wel overleven.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Duhh, stel nou dat 50% van de telefoons GEEN internet verbinding heeft of niet via pc wordt geupdate na de invoering van de andere tijd. Vrijwel alle toestellen veranderen vanzelf de wintertijd. Vervolgens zitten duizenden mensen met een verkeerde klok in hun mobieltje of pc. En al die senioren gaan met hun mobieltjes naar de telefoonzaak omdat ze het niet snappen..
Fucking geen goed idee dus.
quote:voer de troll ff anders.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, is dat wat echt fout gaat. Ik denk dat we dit wel overleven.
quote:Zondag pas. Om 3 uur 's nachts, de nacht van zaterdag op zondag. Niet vergeten om de wekker te zetten.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:59 schreef fairytalessuck het volgende:
Wordt die klok morgen alweer verzet ja?
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 20:23 schreef Light het volgende:
[..]
Zondag pas. Om 3 uur 's nachts, de nacht van zaterdag op zondag. Niet vergeten om de wekker te zetten.
quote:en hij gaat terug toch?Op vrijdag 29 oktober 2010 20:23 schreef Light het volgende:
[..]
Zondag pas. Om 3 uur 's nachts, de nacht van zaterdag op zondag. Niet vergeten om de wekker te zetten.
quote:Sowieso, zomer en winter rond de evenaar?Op vrijdag 29 oktober 2010 17:10 schreef SpecialK het volgende:
Overigens is er een reden dat veel landen rond de evenaar de zomer/wintertijd constructie achter zich laten, immers, de verschuiving en veranderingen in daglicht-uren zijn daar minder sterk dan landen die dichter bij de polen liggen.
quote:Ja, verdachte pakketjes uit Jemen.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zijn er geen dringender problemen op dit moment dan windmolens en wintertijd of zo?
quote:O, moeten ze wachten tot alle Dringende Problemen zijn opgelost? Doek de politiek dan maar op...Op vrijdag 29 oktober 2010 20:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zijn er geen dringender problemen op dit moment dan windmolens en wintertijd of zo?
quote:Nee, maar het moet via de EU. Het gaat er feitelijk om om de hele Unie een hele tijdzone op te schuiven naar het oosten.
quote:Ah jij gaat voor een compromis?Op vrijdag 29 oktober 2010 20:31 schreef DemonRage het volgende:
Afschaffen die handel. Zet de klok dit weekend gewoon een halfuurtje terug en dan hebben we het er niet meer over.
quote:De helft van het jaar dan toch slechts.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar het moet via de EU. Het gaat er feitelijk om om de hele Unie een hele tijdzone op te schuiven naar het oosten.
quote:Nee, ze willen af van de wintertijd en dat is onze standaardtijd, die willen ze veranderen.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:41 schreef sigme het volgende:
[..]
De helft van het jaar dan toch slechts.
quote:Oh, op zo'n fiets.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ze willen af van de wintertijd en dat is onze standaardtijd, die willen ze veranderen.
quote:Met de uitzondering op deze "normale tijd" dat we die hebben sinds de tweede wereldoorlog omdat Hitler graag heel Europa op 1 tijdzone wilde hebben: Midden Europese Tijd waar (helaas) op zich wel wat voor te zeggen is.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:11 schreef mango_cream het volgende:
Het zal misschien al wel gezegd zijn, maar de wintertijd is de normale tijd. Ze willen dus eigenlijk de zomertijd ook in de wintertijd aanhouden...
Mijn god, zelfs dit is te moeilijk voor de PVV om te begrijpen...
quote:Het is bij mij kwartover geluk, mên. Straks is het love o'clock. Peace.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:47 schreef Monidique het volgende:
Normale tijd zit in je hoofd. Het is, letterlijk, relatief, dus je kunt er een kiezen, gewoon nu, en zeggen dat we die tijd aanhouden als "normaal".
quote:Zo is het maar netOp vrijdag 29 oktober 2010 20:51 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Het is bij mij kwartover geluk, mên. Straks is het love o'clock. Peace.
quote:Van te vroeg tot veel te laat toch?Op vrijdag 29 oktober 2010 20:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Zo is het maar net
Maar als je een baan hebt bij een bedrijf wil je baas toch vaak dat je op bepaalde uren aanwezig bent.
quote:Datzelfde geldt voor Belgie, Luxemburg, Frankrijk en Spanje. En Monaco en Andorra.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met de uitzondering op deze "normale tijd" dat we die hebben sinds de tweede wereldoorlog omdat Hitler graag heel Europa op 1 tijdzone wilde hebben: Midden Europese Tijd waar (helaas) op zich wel wat voor te zeggen is.
Dat wij in NL op de tijdzone van Berlijn zitten, dat 40 minuten bij ons vandaan is, terwijl GMT maar op 20 minuten afstand zit is echter niet logisch, GMT zou gezien de locatie van NL de meest logische tijd zijn....
quote:Portugal hanteert (volkomen terecht) al GMT (met zomer- en wintertijd) en zit op het vaste land van de EU.Daarmee verandert er overigens nog niets, want ook in de UK maakt men gebruik van zomer- en wintertijd, verder is het op zich niet heel onhandig dat het hele continent dezelfde tijd hanteert, en zouden we onszelf tot uitzondering maken als we als enigen in op het vaste land van de EU ineens GMT zouden gaan gebruiken, en zouden we dan ook (net als in de UK) zomer- en wintertijd blijven handhaven?
quote:True, maar gezien de locatie van Portugal kan ik me voorstellen dat dat toch wat makkelijker is....Op vrijdag 29 oktober 2010 21:29 schreef Light het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor Belgie, Luxemburg, Frankrijk en Spanje. En Monaco en Andorra.
[..]
Portugal hanteert (volkomen terecht) al GMT (met zomer- en wintertijd) en zit op het vaste land van de EU.
quote:Ik denk eigenlijk dat de enige reden dat MET op GMT+1 is vastgesteld is dat dat het meest voor de hand liggende was voor Berlijn en omdat Hitler gewoon een andere tijdzone wou dan de EngelsenOp vrijdag 29 oktober 2010 21:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
True, maar gezien de locatie van Portugal kan ik me voorstellen dat dat toch wat makkelijker is....
Mochten België, Luxemburg, Frankrijk enz. ook (zeer terecht) overstappen op GMT dan zou het niet meer dan logisch zijn dat wij dat ook zouden doen, maar ook dan zou er wederom weer sprake zijn van een zomer- en wintertijd.
Ik denk alleen niet dat het handig en/of verstandig is dat wij het als enigen doen...
quote:Hitler wilde graag 1 tijdzone voor Europa, en uiteraard werd dat de tijdzone van Berlijn.... het was al in mei 1940, dus de strijd tegen de Engelsen was bij lange na nog niet op z'n heftigst.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat de enige reden dat MET op GMT+1 is vastgesteld is dat dat het meest voor de hand liggende was voor Berlijn en omdat Hitler gewoon een andere tijdzone wou dan de Engelsen
quote:Ja, hij roept het wel over zich af dat er Hitler-voorbeelden bijgehaald worden.... met dit voorstel was het iig niet te vermijdenOp vrijdag 29 oktober 2010 21:52 schreef remlof het volgende:
Eindelijk een PVV-topic waar we het over Hitler kunnen hebben zonder met Godwin om de oren gesmeten te worden
quote:Wel verfrissend geef toeOp vrijdag 29 oktober 2010 13:19 schreef Pool het volgende:
Ah, de PVV heeft inmiddels het islam-, Antillianen-, misdaad-, dierenwelzijnsvraagstuk van een eindoplossing voorzien en kan zich nu richten op de tijdszoneproblematiek.
SPOILER: *Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
quote:De wintertijd komt meer overeen met de 'echte´ tijd. Of je nu zoveel hebt aan licht als je nog in je nest ligt ...Op vrijdag 29 oktober 2010 22:15 schreef Leandra het volgende:
Dat zou overigens vooral betekenen dat er minder ongelukken zijn tijdens de zomertijd, de wintertijd is al 70 jaar de standaardtijd.
quote:Nou nee, wat in NL de wintertijd en standaardtijd is, komt voor NL dus niet het meest overeen met de "echte" tijd.... dat zou in ons geval GMT zijn, want daar zitten we maar 20 minuten vanaf, en van Berlijn (de basis voor de tijdzone waarin we nu vallen) zitten we 40 minuten vanaf, dus de "echte" tijd komt feitelijk dichterbij de zomertijd dan bij de wintertijd.Op vrijdag 29 oktober 2010 22:32 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
De wintertijd komt meer overeen met de 'echte´ tijd. Of je nu zoveel hebt aan licht als je nog in je nest ligt ...
Ik heb liever zomertijd. Lekker vroeg opstaan en 's avonds als je vrij bent is het licht.
quote:Als jij vroeger wil opstaan moet je dat gewoon doen en er anderen niet mee lastig vallen.Op vrijdag 29 oktober 2010 22:32 schreef ouderejongere het volgende:
Ik heb liever zomertijd. Lekker vroeg opstaan en 's avonds als je vrij bent is het licht.
quote:Inderdaad,Op vrijdag 29 oktober 2010 22:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij vroeger wil opstaan moet je dat gewoon doen en er anderen niet mee lastig vallen.
Ochtendmensen...
quote:Nee...Op vrijdag 29 oktober 2010 17:04 schreef Knip het volgende:
Een vergelijking met Hitler is nu wel op zijn plaats. Tijdens WO2 gold ook alleen de zomertijd, d.w.z. de klok stond altijd een uur vooruit.
quote:Ik ben als avondmens erg blij met ochtendmensen. Zij houden immers ons koninkrijk draaiende wanneer ik nog aan het opstarten ben (tot tien a elf uur 's ochtends). Tegelijkertijd zal ik handhaven als de ochtendmens al in z'n nest ligt.Op vrijdag 29 oktober 2010 22:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij vroeger wil opstaan moet je dat gewoon doen en er anderen niet mee lastig vallen.
Ochtendmensen...
quote:Dit zou echt mijn droom zijn!!!! Serieus. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik tot twaalf uurOp vrijdag 29 oktober 2010 21:56 schreef Kandijfijn het volgende:
Ja leuk en aardig, past meer bij het bioritme van meer mensen. Tijdsindeling is en blijft een verzinsel van mensen zelf. Wat flexibeler omgaan met tijd zo beter werken, mensen van 12 tot 21.00 laten werken wanneer ze dat prettiger vinden bijvoorbeeld.
quote:Ik heb de pech gehad zo'n nachtdienst te hebben met zo'n uur extra, dat was echt zó enorm balen.Op vrijdag 29 oktober 2010 23:37 schreef Stali het volgende:
De users die morgen een nachtdienst moet draaien wens ik veel sterkte maar dat zijn er op FOK! niet zo heel erg veel.
quote:Lijkt mij ook echt heel zwaar zo'n lange nacht. Ryan moet het morgen doen.Op vrijdag 29 oktober 2010 23:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb de pech gehad zo'n nachtdienst te hebben met zo'n uur extra, dat was echt zó enorm balen.
quote:Dan wens ik hem veel succes, want het is echt waardeloos.Op vrijdag 29 oktober 2010 23:52 schreef Stali het volgende:
[..]
Lijkt mij ook echt heel zwaar zo'n lange nacht. Ryan moet het morgen doen.
Je hebt ook niet meteen de mazzel om in de zomer een uurtje korter te werken want zo werken die cycly helaas niet.
quote:Dus is het geen probleem voor je ...Op zaterdag 30 oktober 2010 00:27 schreef bloodymary het volgende:
Ja en dan? Dan is het in de winter straks pas om 09.00 uur licht of nog later en blijft het veel langer koud. Moeten we nog meer ruiten krabben, nog meer files (vanwege donker en gladheid). Zelf weiger ik om op te staan als het nog donker is. Kan ook, heb praktijk aan huis.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus is het geen probleem voor je ...
Desalniettemin is wintertijd de normale tijd. Punt.
En donker is het in de winter toch wel, wintertijd of zomertijd...![]()
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Te idioot voor woorden dat men de "normale" tijd wil afschaffen.. Zomertijd is uitgevonden, wintertijd is de "normale" tijd..
quote:Juist wel. Ik vind de ochtenden normaal al moeilijk en zou het dus zeer vervelend vinden als het nog een uur langer donker en koud is.Op zaterdag 30 oktober 2010 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus is het geen probleem voor je ...
Desalniettemin is wintertijd de normale tijd. Punt.
quote:Precies... Dus???Op zaterdag 30 oktober 2010 00:39 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Juist wel. Ik vind de ochtenden normaal al moeilijk en zou het dus zeer vervelend vinden als het nog een uur langer donker en koud is.
Ik begrijp trouwens ook niet waarom er gesproken wordt van wintertijd. Je hebt gewoon de normale tijd en zomertijd.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 00:46 schreef BasementDweller het volgende:
Terwijl Nederland Scandinaviseert zit Wilders een beetje huilie huilie te doen over de wintertijd
quote:Zelfs de koffiezetter blijft aan je neus voorbij gaan.Op zaterdag 30 oktober 2010 01:20 schreef bloodymary het volgende:
Het is vast bedacht om de ramadan te verstoren!
quote:Waarom?Op zaterdag 30 oktober 2010 01:52 schreef remlof het volgende:
Ik ben gewoon voor. De hele EU een tijdzone naar rechts (het oosten) opschuiven.
quote:Omdat later donker 's avonds. Dan zie je tenminste nog licht als je ranzig lang uitslaapt in de winter. En als we dan met GMT+2 ook nog de zomertijd invoeren is het 's zomers licht tot na elvenOp zaterdag 30 oktober 2010 01:57 schreef Stali het volgende:
[..]
Waarom?
Voor de samenvatting he? Overtuig maar.
quote:Zo haal je mij in ieder geval nooit over he.Op zaterdag 30 oktober 2010 02:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat later donker 's avonds. Dan zie je tenminste nog licht als je ranzig lang uitslaapt in de winter. En als we dan met GMT+2 ook nog de zomertijd invoeren is het 's zomers licht tot na elven
quote:Nee, ik ben gewoon meer geïnteresseerd in het zien wat ik ga neuken dan in het economisch effect. Wat ongetwijfeld ook wel voordelig zal uitvallen.Op zaterdag 30 oktober 2010 02:12 schreef Stali het volgende:
[..]
Zo haal je mij in ieder geval nooit over he.
Ik ben natuurlijk een vrouw en steek nog wel eens graag wat lantaarns aan, In kaarslicht zie ik er nl. nog wel een beetje onwijs goed uit enzo.
Had ook eigenlijk verwacht dat je het hele economische effect zou gaan berekenen. Maar het is gewoon niks dit.
quote:Je moet op de lange termijn denken man. Alles ziet er beter uit bij kaarslicht. Ook jij he, doe er je voordeel mee.Op zaterdag 30 oktober 2010 02:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik ben gewoon meer geïnteresseerd in het zien wat ik ga neuken dan in het economisch effect. Wat ongetwijfeld ook wel voordelig zal uitvallen.
quote:Dat gaat in zijn geval niet op.. straks doet hij er per ongeluk helium in, in plaats van gewone lucht.Op zaterdag 30 oktober 2010 02:35 schreef Stali het volgende:
[..]
Je moet op de lange termijn denken man. Alles ziet er beter uit bij kaarslicht. Ook jij he, doe er je voordeel mee.
quote:Hoe kom jij eigenlijk bij jouw naam? Ik vind jou echt zo vervelend qua naam om zo netjes mogelijk te blijven. Durf dan gewoon Stali. Wat nou Strani. Tis geen Strání, tis ook niet iets voor CUL maar intussen ben ik wel es met jou verward he.Op zaterdag 30 oktober 2010 02:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat gaat in zijn geval niet op.. straks doet hij er per ongeluk helium in, in plaats van gewone lucht.
quote:Het is kort voor Straniero, wat in het Italiaans vreemdeling of buitenlander betekent. Ik woon in het buitenland en bij het bedenken van deze nick had ik interesse in de Italiaanse taal. Zodoende.Op zaterdag 30 oktober 2010 02:48 schreef Stali het volgende:
[..]
Hoe kom jij eigenlijk bij jouw naam? Ik vind jou echt zo vervelend qua naam om zo netjes mogelijk te blijven. Durf dan gewoon Stali. Wat nou Strani. Tis geen Strání, tis ook niet iets voor CUL maar intussen ben ik wel es met jou verward he..
quote:Grappig om te lezen hoe jij je usernaam hebt uitgekozen en ook wat de achtergrond is.Op zaterdag 30 oktober 2010 03:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is kort voor Straniero, wat in het Italiaans vreemdeling of buitenlander betekent. Ik woon in het buitenland en bij het bedenken van deze nick had ik interesse in de Italiaanse taal. Zodoende.
Eigenaardig dat men mij met jou verwart want ik heb normaal de indruk dat niemand me ooit herkent.
En waar komt Stali vandaan?
quote:Haha okay dan. Ik hoop dat ik je nooit in diskrediet heb gebracht.Op zaterdag 30 oktober 2010 03:39 schreef Stali het volgende:
[..]
Grappig om te lezen hoe jij je usernaam hebt uitgekozen en ook wat de achtergrond is.
Die van mij is eigenlijk de vrouwelijke vorm van Staal en oorspronkelijk liefkozend () afkomstig van user Fatima voor Ryan3. Zij was wel echt een heel toffe user. De naam heeft niets met Stalin te maken uiteraard.Maar als Staal kwam ik op FOK! Moet het account eik. nog een keer terugvragen.
Maar ik ben een keer aangesproken alsof ik jou zou zijn en daarom vond ik je irritant. Slaat natuurlijk helemaal nergens op.
quote:Is er geen update of 2.0?Op zaterdag 30 oktober 2010 03:46 schreef remlof het volgende:
Ja ga effe lekker verder per pm, kunnen we het hier ontopic houden
quote:Minder energieverbruik? Wat dacht je van kantoren die in de ochtend langer hun licht moeten aanhouden?Op vrijdag 29 oktober 2010 17:23 schreef mschol het volgende:
[..]
onzinnig?
het is langer licht => minder energieverbruik -> minder uitstoot van Co2
wat is daar onzinnig aan?
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 13:18 schreef Citizen.Erased het volgende:
"Zomertijd beter voor gezondheid"
Geen slecht idee.
quote:Wat een onzin, je krijgt helemaal niet meer daglicht door het verschuiven van de klok. Het zou wellicht gezonder zijn als het meer zomer was, of langer licht, maar dat verander je niet door klokgeklooi. En stroom besparen doet het ook niet.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:18 schreef Citizen.Erased het volgende:
"Zomertijd beter voor gezondheid"
Geen slecht idee.
quote:En daarnaast is het natuurlijker om wat langer op te blijven na zonsondergang dan het is om extreem vroeg voor zonsopkomst al enorm actief te zijn met behulp van artificieel kantoor-licht.Op zaterdag 30 oktober 2010 07:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Minder energieverbruik? Wat dacht je van kantoren die in de ochtend langer hun licht moeten aanhouden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |