quote:Ja, verdachte pakketjes uit Jemen.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zijn er geen dringender problemen op dit moment dan windmolens en wintertijd of zo?
quote:O, moeten ze wachten tot alle Dringende Problemen zijn opgelost? Doek de politiek dan maar op...Op vrijdag 29 oktober 2010 20:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zijn er geen dringender problemen op dit moment dan windmolens en wintertijd of zo?
quote:Nee, maar het moet via de EU. Het gaat er feitelijk om om de hele Unie een hele tijdzone op te schuiven naar het oosten.
quote:Ah jij gaat voor een compromis?Op vrijdag 29 oktober 2010 20:31 schreef DemonRage het volgende:
Afschaffen die handel. Zet de klok dit weekend gewoon een halfuurtje terug en dan hebben we het er niet meer over.
quote:De helft van het jaar dan toch slechts.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar het moet via de EU. Het gaat er feitelijk om om de hele Unie een hele tijdzone op te schuiven naar het oosten.
quote:Nee, ze willen af van de wintertijd en dat is onze standaardtijd, die willen ze veranderen.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:41 schreef sigme het volgende:
[..]
De helft van het jaar dan toch slechts.
quote:Oh, op zo'n fiets.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ze willen af van de wintertijd en dat is onze standaardtijd, die willen ze veranderen.
quote:Met de uitzondering op deze "normale tijd" dat we die hebben sinds de tweede wereldoorlog omdat Hitler graag heel Europa op 1 tijdzone wilde hebben: Midden Europese Tijd waar (helaas) op zich wel wat voor te zeggen is.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:11 schreef mango_cream het volgende:
Het zal misschien al wel gezegd zijn, maar de wintertijd is de normale tijd. Ze willen dus eigenlijk de zomertijd ook in de wintertijd aanhouden...
Mijn god, zelfs dit is te moeilijk voor de PVV om te begrijpen...
quote:Het is bij mij kwartover geluk, mên. Straks is het love o'clock. Peace.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:47 schreef Monidique het volgende:
Normale tijd zit in je hoofd. Het is, letterlijk, relatief, dus je kunt er een kiezen, gewoon nu, en zeggen dat we die tijd aanhouden als "normaal".
quote:Zo is het maar netOp vrijdag 29 oktober 2010 20:51 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Het is bij mij kwartover geluk, mên. Straks is het love o'clock. Peace.
quote:Van te vroeg tot veel te laat toch?Op vrijdag 29 oktober 2010 20:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Zo is het maar net
Maar als je een baan hebt bij een bedrijf wil je baas toch vaak dat je op bepaalde uren aanwezig bent.
quote:Datzelfde geldt voor Belgie, Luxemburg, Frankrijk en Spanje. En Monaco en Andorra.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met de uitzondering op deze "normale tijd" dat we die hebben sinds de tweede wereldoorlog omdat Hitler graag heel Europa op 1 tijdzone wilde hebben: Midden Europese Tijd waar (helaas) op zich wel wat voor te zeggen is.
Dat wij in NL op de tijdzone van Berlijn zitten, dat 40 minuten bij ons vandaan is, terwijl GMT maar op 20 minuten afstand zit is echter niet logisch, GMT zou gezien de locatie van NL de meest logische tijd zijn....
quote:Portugal hanteert (volkomen terecht) al GMT (met zomer- en wintertijd) en zit op het vaste land van de EU.Daarmee verandert er overigens nog niets, want ook in de UK maakt men gebruik van zomer- en wintertijd, verder is het op zich niet heel onhandig dat het hele continent dezelfde tijd hanteert, en zouden we onszelf tot uitzondering maken als we als enigen in op het vaste land van de EU ineens GMT zouden gaan gebruiken, en zouden we dan ook (net als in de UK) zomer- en wintertijd blijven handhaven?
quote:True, maar gezien de locatie van Portugal kan ik me voorstellen dat dat toch wat makkelijker is....Op vrijdag 29 oktober 2010 21:29 schreef Light het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor Belgie, Luxemburg, Frankrijk en Spanje. En Monaco en Andorra.
[..]
Portugal hanteert (volkomen terecht) al GMT (met zomer- en wintertijd) en zit op het vaste land van de EU.
quote:Ik denk eigenlijk dat de enige reden dat MET op GMT+1 is vastgesteld is dat dat het meest voor de hand liggende was voor Berlijn en omdat Hitler gewoon een andere tijdzone wou dan de EngelsenOp vrijdag 29 oktober 2010 21:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
True, maar gezien de locatie van Portugal kan ik me voorstellen dat dat toch wat makkelijker is....
Mochten België, Luxemburg, Frankrijk enz. ook (zeer terecht) overstappen op GMT dan zou het niet meer dan logisch zijn dat wij dat ook zouden doen, maar ook dan zou er wederom weer sprake zijn van een zomer- en wintertijd.
Ik denk alleen niet dat het handig en/of verstandig is dat wij het als enigen doen...
quote:Hitler wilde graag 1 tijdzone voor Europa, en uiteraard werd dat de tijdzone van Berlijn.... het was al in mei 1940, dus de strijd tegen de Engelsen was bij lange na nog niet op z'n heftigst.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat de enige reden dat MET op GMT+1 is vastgesteld is dat dat het meest voor de hand liggende was voor Berlijn en omdat Hitler gewoon een andere tijdzone wou dan de Engelsen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |