10 minuten, he vent.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:10 schreef Louterman het volgende:
IK vind het een prima plan, mensen met een analoog horloge moeten dan 1x in de maand hun horloge 5 minuen bijstellen, zo'n probleem is dat nou ook weer niet.
Niet echt aangezien het beter is om te slapen als het donker is.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:21 schreef KlaPMonGooL het volgende:
fantastisch plan opzich. Maar gaan we dan ook de tijdsverschillen tussen tijdszones zo oplossen? Idealer zou zijn om niet de tijd aan te passen, maar de werktijden/collegetijden/alles wat nu vast staat.
Nou en? dan wordt het toch lekker donker om 14.30? boeien. Ga je dan slapen. Punt is dat je dan over de hele wereld dezelfde tijd kunt hanteren. Er veranderd niks aan je werktijd/slaaptijd/eettijden gerelateerd aan de stand van de zon.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Niet echt aangezien het beter is om te slapen als het donker is.
vervelend genoeg helpt dat dus niet.. ik ben minstens 3 weken van slag.. Niet alleen voor wat betreft slaap, maar ook voor wat betreft trek etc..quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:06 schreef Blokhut het volgende:
Mensen die zeggen dat ze er last van hebben moeten gewoon een uurtje eerder naar bed gaan.
Tuurlijk wel!! Had jij een half uur geleden licht aan in huis???Morgen hoeft dat nog niet om 19.30u hoor!En had jij vanochtend voor half 8 licht aan in huis??Veel mensen iig niet en die besparen dan dus mooi een uur licht!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:50 schreef teamlead het volgende:
[..]
Schaf die meuk gewoon af.. in de 24uurs-economie is het besparende effect allang niet meer van toepassing
op zaterdagochtend heb ik zelden het licht aan voor half 8quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:58 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Tuurlijk wel!! Had jij een half uur geleden licht aan in huis???Morgen hoeft dat nog niet om 19.30u hoor!En had jij vanochtend voor half 8 licht aan in huis??Veel mensen iig niet en die besparen dan dus mooi een uur licht!
Steeds meer... maar het grootste deel nog steeds niet denk ik, dus er zijn meer mensen die hiervan profiteren, dan mensen die er op achteruit gaanquote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:19 schreef teamlead het volgende:
[..]
op zaterdagochtend heb ik zelden het licht aan voor half 8
maar je mist mijn punt een beetje geloof ik... Toen de winter- en zomertijd werden ingevoerd hadden we een ander werkritme. Steeds meer mensen werken nu op tijdstippen waar we vroeger massaal sliepen...
Ik verwacht dan ook een booming business voor de uurwerk-industrie die volop nieuwe producten kunnen verkopen.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:07 schreef Alicey het volgende:
Een belangrijk probleem hierbij lijken mij uurwerken die geen rekening houden met DST en zich ook niet kunnen synchroniseren.
Om die tijd gaat voor mij meestal het licht uitquote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:19 schreef teamlead het volgende:
[..]
op zaterdagochtend heb ik zelden het licht aan voor half 8
Buiten het syncen van uurwerken blijf je het probleem houden dat een dag in de zomer als in de winter 24 uur duurt. De tijd langzmer of sneller laten verlopen zou betekenen dat je op een bepaald moment uit fase gaat lopen...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:48 schreef Montov het volgende:
In plaats van in één keer de klok een uur voor- danwel achteruit te zetten, moeten we die tijdssprong over een langere periode spreiden. Het idee is dan ook om in de zomertijd de klokken structureel iets langzamer te laten lopen, en in de wintertijd structureel iets sneller.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |