quote:Met een hoofddoekje maak je reclame voor je inhoud, het heeft dus niets met het uiterlijk te maken.Op donderdag 28 oktober 2010 23:19 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Volgens rechtse helden als Wilders doet het uiterlijk er wel degelijk toe. Als jouw uiterlijk een hoofddoekje bevat kan je nog zo'n goede inhoud hebben, voor rechts ben je een domme brulaap uit de rimboe.
quote:Kijk, daar hebben we de kledingpolitie. Hoi agentOp vrijdag 29 oktober 2010 08:49 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Met een hoofddoekje maak je reclame voor je inhoud, het heeft dus niets met het uiterlijk te maken.
quote:Kun je dat ook onderbouwen? Je komt zelf nooit verder dan een brij van aannames en voornamelijk linksgetinte vooroordelen. Dat heet dan nuanceren en onderbouwen. Zodra iemand met een rechtse mening deze ventileert, volgt er altijd de roep om een onderbouwing. Dat roep je niet omdat je de argumenten niet overtuigend vindt, maar omdat je het er niet mee eens bent, waardoor je natuurlijk nooit zal worden overtuigd. Enorm discussievervuilend, en toch ook wel typisch trollgedrag. Daarnaast reageer je ook gespeend van elke humor op posts met een knipoog, dat maakt je of een autist, of wederom: een troll.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Je bent voornamelijk een troll die niet (meer) fatsoenlijk kan reageren.
quote:Kijk, om dit soort reacties kan ik dus hard lachen, itt het getroll van maartenaOp vrijdag 29 oktober 2010 08:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kijk, daar hebben we de kledingpolitie. Hoi agent
quote:Ik hoor het Rutte nog zeggen: "de gedoogsteun van de PVV zal internationaal helemaal geen rol spelen"Op vrijdag 29 oktober 2010 09:06 schreef mlg het volgende:
Poeh he, tegenwoordig lijkt alles wel onder trollen te vallen.
In ieder geval heeft Turkije zich ook laten horen wat betreft de 'discriminatie' van Mark Rutte.
http://www.nu.nl/politiek(...)e-discrimineert.html
quote:Onderscheid maken hoeft ook niet per definitie verkeerd te zijn.Op vrijdag 29 oktober 2010 11:54 schreef Valentine_ het volgende:
Waarom is de aangifte kansloos?
Waarom moet er een ondescheid worden gemaakt tussen allochtonen en/of dubbele nationaliteiten?
Zijn jullie nou echt blind? Dit is toch echt wel discriminatie
quote:Jazeker, zie bijvoorbeeld:
quote:Je speelt continue op de man zoals hierboven. Daarom ben ik van mening dat je niet (meer) in staat bent fatsoenlijk mee te doen met deze discussie, anders had je wel met goede argumentatie ingegaan op bijv. deze post: Aangifte tegen Mark Rutte vanwege discriminatie dubbel paspoortJe komt zelf nooit verder dan een brij van aannames en voornamelijk linksgetinte vooroordelen. Dat heet dan nuanceren en onderbouwen. Zodra iemand met een rechtse mening deze ventileert, volgt er altijd de roep om een onderbouwing. Dat roep je niet omdat je de argumenten niet overtuigend vindt, maar omdat je het er niet mee eens bent, waardoor je natuurlijk nooit zal worden overtuigd. Enorm discussievervuilend, en toch ook wel typisch trollgedrag. Daarnaast reageer je ook gespeend van elke humor op posts met een knipoog, dat maakt je of een autist, of wederom: een troll.
quote:Het voordeel van Turkse meisjes is wel dat ze meestal rechts zijn. Dat linkse gezeik kan je van je linkse vrienden nog net hebben, maar van je vriendin, nou nee.
quote:Nee, ik ben een zionist.
quote:Nou en? Ik ben geen linkse cultuurrelativist.
quote:(Puur getroll dus)Ik voel me er helemaal senang bij. Het is heerlijk om echt rechts te zijn, je wint dan alle discussies met linksen, gewoon, omdat het kan!
quote:(toen iemand zei Christelijke Turken als buren te hebben, alsof dat niet kan)Dat zijn geen Turken, maar Grieken.
quote:(En weer op de man spelen)Uit welk land ben jij geimporteerd?
quote:(Slaat nergens op, totaal off-topic)Hét kenmerk van (rechtse) autochtonen is inderdaad dat ze geen spelfouten maken.
quote:Dat mag wel zo zijn, maar dat betekend niet dat de aangifte ook echt veel effect zal hebben. Hop, we smeren de premier een boete van 500 euro aan zijn hoofd voor een discriminerende opmerking, hij betaald het, en iedereen is blij? Veel meer zou er niet inzitten, premier of niet, hij krijgt dezelfde straf als Piet uit het café die wat laster over Turken verspreid.Op vrijdag 29 oktober 2010 11:54 schreef Valentine_ het volgende:
Waarom moet er een ondescheid worden gemaakt tussen allochtonen en/of dubbele nationaliteiten?
quote:Het ene paspoort is een Turks paspoort, in het turks uitgegeven door Turkije. Het andere is een Zweeds paspoort in het zweeds uitgegeven door Zweden. ZIE JE HET VERSCHIL!Op vrijdag 29 oktober 2010 11:54 schreef Valentine_ het volgende:
quote:Hiermee geef je dus eigenlijk aan dat iemand die door rare kronkelige wetten in een ver land die het niet toestaat een nationaliteit op te zeggen..... in Nederland geen kans MAG krijgen op een carriere in de Nederlandse politiek.Op vrijdag 29 oktober 2010 19:30 schreef Dauthi het volgende:
Het ene paspoort is een Turks paspoort, in het turks uitgegeven door Turkije. Het andere is een Zweeds paspoort in het zweeds uitgegeven door Zweden. ZIE JE HET VERSCHIL!
Daarnaast is het ene land een 1e wereldland dat deel uit maakt van de EU. Het andere land is een land dat wordt beticht van genocide van Armenen, Koerden, en Irakezen, en dat technisch nog steeds gerunned wordt door het leger, aangezien ze op iedere willekeurig moment een coup kunnen plegen ter bescherming van de wetten van ataturk, en waar een dienstplicht geldt voor iedereen die houder is van het paspoort.
Ik denk dat je wel een onderscheid mag maken tussen een westers ontwikkeld land, en een oorlogszuchtig land dat mensenrechten schend en duidelijk een veel sterkere grip heeft op zijn onderdanen.
quote:Dus het vrij verkeer van personen binnen de EU is ook discriminatie? Want mensen met een nationaliteit van een land dat in de EU hoort mag overal binnen de EU reizen, terwijl mensen uit niet-EU landen dat niet mogen, en vaak zelfs een visum nodig hebben.Op vrijdag 29 oktober 2010 11:54 schreef Valentine_ het volgende:
quote:Canadezen, Amerikanen, Japanners, Zuid-Koreanen, Australiërs, Nieuw-Zeelanders, IJslanders, Noren, Zwitsers, Brazilianen, Argentijnen, Maleisiërs, Mexicanen mogen ook vrijelijk naar de EU reizen, om maar een paar personen te noemen.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:45 schreef Holograph het volgende:
Dus het vrij verkeer van personen binnen de EU is ook discriminatie? Want mensen met een nationaliteit van een land dat in de EU hoort mag overal binnen de EU reizen, terwijl mensen uit niet-EU landen dat niet mogen, en vaak zelfs een visum nodig hebben.
DISCRIMINATIE !!!1!!1!!![]()
![]()
quote:Ten eerste ging het erover dat Rutte iemand discrimineert met op basis van nationaliteit: Ik zeg dat we niks anders doen.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Canadezen, Amerikanen, Japanners, Zuid-Koreanen, Australiërs, Nieuw-Zeelanders, IJslanders, Noren, Zwitsers, Brazilianen, Argentijnen, Maleisiërs, Mexicanen mogen ook vrijelijk naar de EU reizen, om maar een paar personen te noemen.
Je reageert verder ook weer compleet overdreven met je "discriminatie" geroep.Verder heeft de toegang tot de EU niets te maken met het feit dat iemand met een tweede nationaliteit prima in staat kan zijn een publieke functie te vervullen.
quote:De kans dat Nederland met Turkije in oorlog raakt is onaannemelijk klein. En mocht dat het geval zijn, dan kan op dat moment nog wel bekeken worden wat er gedaan moet worden met Turken in Nederland. Zelfs op zo'n moment is de gemiddelde Turk in Nederland een stuk gevaarlijker dan een politicus die zich al jaren in heeft gezet in de Nederlandse politiek.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ten eerste ging het erover dat Rutte iemand discrimineert met op basis van nationaliteit: Ik zeg dat we niks anders doen.
Ten tweede heeft Turkije zelfs een ministerie dat zich alleen bezig houd met Turken in het buitenland. Is het niet geheel valide dat Rutte daarover kanttekeningen bij heeft? Stel dat Nederland ooit in oorlog komt met Turkije (en die kans acht in aannemelijker dan dat we in oorlog komen met Zweden), dan zal het toch erg lastig worden voor Turkse bewindslieden om een keuze ze maken voor wie je bent. Om het jezelf in te beelden: Voel jij jezelf in eerste instantie een Nederlander of een Amerikaan?
quote:Omdat de uitspraken in de TK gedaan zjn en art 71 Gw dan strafbaarheid uitsluitOp vrijdag 29 oktober 2010 11:54 schreef Valentine_ het volgende:
quote:Oke... De aangifte is wel kansloos maar het is wel discriminatie.Op zaterdag 30 oktober 2010 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat de uitspraken in de TK gedaan zjn en art 71 Gw dan strafbaarheid uitsluit
quote:Het valt jou dus ook op dat maartena echt een gevoelsmens is?
quote:Dat zei Rutte dus ook. In het geval dat Albayrak in aanmerking zou kunnen komen voor een ministerspost zal, omdat zij ook de Turkse nationaliteit heeft en Turkije nou eenmaal een actievere rol speelt met in het leven van Turken in het buitenland in tegenstelling tot Zweden (zie je het verschil niet???), er eerder een discussie zijn dan in het geval van een tweede zweedse nationaliteit, waarbij hij tevens aangaf dat hij meent dat in het geval van Albayrak er geen probleem zal zijn. "Dus op dat moment wordt bekeken of". Dus geen discriminatie omdat er gewoonweg al een schijn van tegenstrijdige loyaliteit KAN zijn. Dus mogen beide personen ook verschillend beoordeeld worden.Op vrijdag 29 oktober 2010 23:21 schreef maartena het volgende:
[..]
De kans dat Nederland met Turkije in oorlog raakt is onaannemelijk klein. En mocht dat het geval zijn, dan kan op dat moment nog wel bekeken worden wat er gedaan moet worden met Turken in Nederland.
quote:Ja, jij misschien wel, maar je kunt niet voor een ander spreken.Zelfs op zo'n moment is de gemiddelde Turk in Nederland een stuk gevaarlijker dan een politicus die zich al jaren in heeft gezet in de Nederlandse politiek.
Ikzelf voel me eerst Nederlander, dan Amerikaan. Maar ik weet wel dat als ik de Amerikaanse politiek zou betreden, ik dat met een verantwoordelijkheidsgevoel doe voor de Amerikaanse maatschappij, en niet de Nederlandse. Ik ben heel goed in staat om mijn keuzes af te stemmen op wat de kiezer wil, en wat ik wil.... niet wat de Nederlandse overheid zou willen.
quote:De aanname 'DUS' slaat DUS al helemaal als een tang op een varken (zie mijn eerste alinea).Of een Turk wel of niet voor de Nederlandse maatschappij kan werken binnen de Nederlandse politiek, is iets waar je personen individueel verantwoordelijk voor moet houden, en niet op 1 hoop gooien onder het mom van: "Kan nationaliteit niet opgeven, DUS mag niet meedoen in het Nederlandse politieke spel".
Natuurlijk is dit geen discriminatie, maar het gaat o.a. wel over de groep mensen die de gewoonte hebben om 'discriminsatie' te roepen zodra er is dat gebeurt dat hun niet zint.quote:Op donderdag 28 oktober 2010 15:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/BNRpeptalk/status/28989208750
Vers nieuws, dus verder nog niets over te vinden. Interessant hoe zich dit gaat ontwikkelen.
Met de duidelijke uitleg van Rutte gisteren leek 't mij zelf geen discriminatie, maar het krijgt nu dan toch een juridisch staartje...
edit:
http://www.nieuws.nl/616184
[..]
Gewoon 2 paspoorten voor bewindslieden verbieden. Zo simpel kan en moet het zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 12:05 schreef Gia het volgende:
Overigens is het ook bulshit om te zeggen dat je loyaal bent aan Nederland en dat die andere nationaliteit niet belangrijk is, maar er nu eenmaal niet zo makkelijk vanaf komt, en je dan diep gekwetst voelen als je gevraagd wordt die nationaliteit toch op te geven.
Van de Turkse nationaliteit kun je gewoon af.
Maar goed, weer een politicus voor de rechter, begrijp ik?
Och, alleen maar goed als hier dan deugdelijke en duidelijke wetgeving uit komt.
Maar zo simpel is het niet. En dat komt doordat onze regering een uitzondering heeft gemaakt voor mensen uit landen waar ze de eigen nationaliteit niet van op mogen geven.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:20 schreef Sakit-Gede het volgende:
Gewoon 2 paspoorten voor bewindslieden verbieden. Zo simpel kan en moet het zijn.
Zoals ik al eerder stelde, ik weet ook niet of het discriminatie is. Maar naar mijn mening kun je niet alle nationaliteiten anders beoordelen, gebaseerd op die nationaliteit. Ze zijn namelijk EERST Nederlander onder de wet, en altijd eerst Nederlander zolang ze in Nederland verblijven. De andere nationaliteit doet eigenlijk helemaal niet ter zake, en doet zeker niet ter zake als deze personen individueel hebben aangegeven - en hebben bewezen - dat ze zich voor de Nederlandse samenleving kunnen inzetten zonder zich te laten lijden door wetten in een ander land.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 11:58 schreef Montagui het volgende:
Dat zei Rutte dus ook. In het geval dat Albayrak in aanmerking zou kunnen komen voor een ministerspost zal, omdat zij ook de Turkse nationaliteit heeft en Turkije nou eenmaal een actievere rol speelt met in het leven van Turken in het buitenland in tegenstelling tot Zweden (zie je het verschil niet???), er eerder een discussie zijn dan in het geval van een tweede zweedse nationaliteit, waarbij hij tevens aangaf dat hij meent dat in het geval van Albayrak er geen probleem zal zijn. "Dus op dat moment wordt bekeken of". Dus geen discriminatie omdat er gewoonweg al een schijn van tegenstrijdige loyaliteit KAN zijn. Dus mogen beide personen ook verschillend beoordeeld worden.
Jij kunt ook niet spreken over alle Turken en Marokkanen. Of ze nu een andere nationaliteit hebben of niet, je kunt daarop alleen je oordeel baseren. Zoals ik al zei: Mensen dienen individueel behandeld worden.quote:Ja, jij misschien wel, maar je kunt niet voor een ander spreken.
Albayrak kan er inderdaad vanaf.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 12:05 schreef Gia het volgende:
Overigens is het ook bulshit om te zeggen dat je loyaal bent aan Nederland en dat die andere nationaliteit niet belangrijk is, maar er nu eenmaal niet zo makkelijk vanaf komt, en je dan diep gekwetst voelen als je gevraagd wordt die nationaliteit toch op te geven.
Dan laat je je als land gewoon leiden door de Marokkaanse wet. Daar zit ik echt niet op te wachten eigenlijk..... Laten we ons gewoon aan onze eigen, Nederlandse wetten houden, waar iedereen gelijk recht heeft om Nederlander te worden, ongeacht wat de wetten in andere landen te zeggen hebben over hun nationaliteiten.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:34 schreef Gia het volgende:
Niet met terugwerkende kracht, dat kan niet, maar voor elke nieuwgeboren scheet, moet dat mogelijk zijn.
Dus, wordt je geboren in Nederland uit twee ouders met van oorsprong een verschillende nationaliteit, dan en dan alleen krijg je beide nationaliteiten.
Wordt je geboren uit ouders met beide de Nederlandse en dezelfde andere nationaliteit, dan mogen je ouders voor jou de keuze maken.
Verhuis je vanuit het buitenland naar Nederland en wil je Nederlander worden, dan moet je de eigen nationaliteit opgeven. Wil je dat niet, of kun je dat niet, dan wordt je geen Nederlander, maar ben je nog steeds welkom. Alleen met verblijfsvergunning.
Nee, dat is wat we nu doen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:53 schreef maartena het volgende:
Dan laat je je als land gewoon leiden door de Marokkaanse wet.
Ik zie iedere keer dat "actief bemoeien".quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:51 schreef Gia het volgende:
Als Albayrak twee van oorsprong Turkse ouders heeft en Turkije blijkt zich ook actief te bemoeien met de Turken in het buitenland, dan is het wel zo kies om die nationaliteit op te geven als ze graag minister wil worden.
Als Veldhuyzen van Zanten een ouder heeft met de Nederlandse en een ouder met van oorsprong de zweedse nationaliteit en Zweden bemoeit zich niet met Zweden in het buitenland, dan zie ik daar geen probleem.
Nee, de wet heeft niets te maken met Marokko. Er zijn namelijk nog 25+ landen waar dat voor geldt, en nog een stuk of 10 met verdragen waardoor de dubbele nationaliteit mogelijk is.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:58 schreef Gia het volgende:
Oftewel, de wet is aangepast vanwege de starre houding van Marokko.
Laten we niet vergeten dat er tussen de EU en Turkije ook nog steeds een oorlog om Cyprus aan de gang is. Volgens mij zijn er nog steeds VN militairen gestationeert om de vechtende partijen uitelkaar te houden.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 19:30 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Het ene paspoort is een Turks paspoort, in het turks uitgegeven door Turkije. Het andere is een Zweeds paspoort in het zweeds uitgegeven door Zweden. ZIE JE HET VERSCHIL!
Daarnaast is het ene land een 1e wereldland dat deel uit maakt van de EU. Het andere land is een land dat wordt beticht van genocide van Armenen, Koerden, en Irakezen, en dat technisch nog steeds gerunned wordt door het leger, aangezien ze op iedere willekeurig moment een coup kunnen plegen ter bescherming van de wetten van ataturk, en waar een dienstplicht geldt voor iedereen die houder is van het paspoort.
Ik denk dat je wel een onderscheid mag maken tussen een westers ontwikkeld land, en een oorlogszuchtig land dat mensenrechten schend en duidelijk een veel sterkere grip heeft op zijn onderdanen.
Enige tijd geleden is er ook bekend geworden dat Turkije actief politieke Turken in het buitenland benadert om de Turkse belangen naar voren te brengen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zie iedere keer dat "actief bemoeien".
Maar wat wordt daar mee bedoeld? Albayrak is Turkse en in Turkije geboren uit twee Turkse ouders.... maar hoe precies heeft dat "actief bemoeien" invloed gehad op haar politieke carrière?
En belangrijker: Is dat niet een keus die ze ZELF zou moeten mogen maken? Ook al wil de Turkse overheid e.e.a, mag iemand die haar toekomst in Nederland heeft niet zelf besluiten om wat die Turkse overheid ook wil aan de kant te gooien?
Wat is er gebeurd met "iemand moet zich individueel bewijzen"?
En wat voor "actieve bemoeienis" hebben we het precies over, en hoe is dat van invloed op de Nederlandse politiek? Albayrak hoeft niet in dienst, en heeft de Armeense genocide erkend:
http://www.elsevier.nl/we(...)eledigen-Turkije.htm
Waarom zou ze alsnog haar Turkse paspoort moeten inleveren als ze duidelijk heeft bewezen zich te kunnen inzetten voor de Nederlandse politiek, en voor het Nederlandse standpunt gekozen heeft?
Ik erger me vooral aan de belachelijke en schaamteloos arrogante aanname dat zijn gevoel relevant is voor de discussie.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 11:24 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het valt jou dus ook op dat maartena echt een gevoelsmens is?
zullen we mensen zelf laten beslissen wat ze voelen en denken???quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 12:05 schreef Gia het volgende:
Maar goed, weer een politicus voor de rechter, begrijp ik?
Och, alleen maar goed als hier dan deugdelijke en duidelijke wetgeving uit komt.
Die wet is niet altijd zo geweest. Die is jaren terug aangepast om het voor bepaalde immigranten mogelijk te maken Nederlander te worden. O.a. Marokkaanse en Turkse. Turkije was in die tijd ook heel star in het vasthouden van de Turkse nationaliteit voor van oorsprong Turkse burgers.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:03 schreef maartena het volgende:
In Nederland hebben we maar 1 wet: Iedereen kan (mits niet crimineel) Nederlander worden. Als je je andere nationaliteit niet KAN opgeven zoals in een stuk of 25 landen, of niet HOEFT op te geven vanwege een verdrag, dan mag je nog steeds Nederlander worden. In het geval van die 25 landen negeren we de andere wetten, die doen niet ter zake.
Eens. Gevoel is sowieso geen best argument, iedereen heeft het en er is geen peil op te trekken.quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik erger me vooral aan de belachelijke en schaamteloos arrogante aanname dat zijn gevoel relevant is voor de discussie.
ik denk dat het melden van feitelijke omstandigheden weinig met racisme te maken heeft; het gaat niet om onwaarheden:quote:Op donderdag 28 oktober 2010 16:09 schreef Pool het volgende:
Rutte is duidelijk een racist met zijn visie
Misschien niet lang meer.quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:15 schreef Dyr. het volgende:
Nogsteeds het gezeur om die dubbele paspoorten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |