quote:Ik betaal die kosten niet zelf, hooguit kost het mij wat reistijd. Binnenkort toch maar eens praten over thuis werken, dat moet toch mogelijk zijn met onze moderne communicatiemiddelenOp woensdag 27 oktober 2010 17:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Niet iedereen heeft zin om net als jij elke dag heen en weer te rijden. En als je de kosten per km van je auto meerekent valt het verschil in maandelijkse lasten ineens reuze mee. (Of je bent zelfs nog goedkoper uit.)
quote:Lol, je maakt me in ieder geval aan het lachenOp woensdag 27 oktober 2010 17:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Op funda zijn wel meer 'koopjes' te vinden, de prijsstelling van deze onverkoopbare objecten is het voorland voor wat komen gaat imo
quote:Gebrek aan marktwerking, en een overschot aan idioten die crap ale monstercable koopt omdat ze in magie gelovenOp woensdag 27 oktober 2010 17:08 schreef NiGeLaToR het volgende:
Waarom zijn ze dan wel duurder? Ik dacht iets met marktwerking? Maar ze zijn beter, ruimer, meer grond, betere leidingen?
quote:Daarom hebben 'we' het BTW tarief voor het opknappen van deze juweeltjes verlaagdOp woensdag 27 oktober 2010 17:17 schreef NiGeLaToR het volgende:
Lol, je maakt me in ieder geval aan het lachen5 jaar terug was een woning met slecht onderhoud net zo onverkoopbaar als nu
quote:Jarenlang ingewoond, woont gewoon beter manOp woensdag 27 oktober 2010 17:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gold plated stekkerdozen die jarenlang ingespeeld zijn.
quote:Hoax. Huurbazen gebruiken geen gold plated stekkerdozen.Op woensdag 27 oktober 2010 17:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jarenlang ingewoond, woont gewoon beter man
quote:Wel in hun eigen huisOp woensdag 27 oktober 2010 17:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Hoax. Huurbazen gebruiken geen gold plated stekkerdozen.
quote:De economie is nog helemaal niet verbeterd, in elk geval niet structureel. Er zijn hier en daar wat biljoenen aan geld bijgedrukt. Een klein deel van dat geld is de reële economie ingesijpeld en dat geeft de illusie van een structurele verbetering.Op donderdag 28 oktober 2010 17:11 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik lees nu een boek over de Kondratieffcyclus en hij voorspelt dat we nog lang niet uit de crisis zijn. Zo even uit m'n hoofd: In 2000/2001 ofzo begon de krisis, de jaren erna weer een goed herstel tot 2007 toen ging het weer mis. Volgens hem moet het dan vanaf 2007 steeds slechter gaan maar we hebben toch over het algemeen gezien onze economie alweer verbeterd ten opzichte van 2009 en 2008?
quote:Typisch VVD autismeOp donderdag 28 oktober 2010 18:48 schreef fedsingularity het volgende:
Stef Blok (VVD) over de hypotheekschuld en de renteaftrek:
Kersverse VVD-fractieleider Stef Blok had gisteren geen zin om inhoudelijk in te gaan op een vraag over de gigantische Nederlandse hypotheekschuld.
Met de hand in de zij, in een nonchalante pose, strooide Blok op verbeten toon bitse teksten in het rond als: ‘Zo af en toe loont het toch echt om het regeerakkoord te lezen’, ‘Meneer Cohen moet zijn eigen verkiezingsprogramma lezen’, en: ‘Ja, denkt u daar maar eens even over na.’
Halsema vroeg of Blok zich ook zorgen maakte over de gezamenlijke schuld van 600 miljard die Nederland door toedoen van de hypotheekrenteaftrek heeft opgebouwd. Blok: ‘Als u uw zin had gekregen, was de huizenmarkt ingestort.’
bron: De Volkskrant
quote:Alsof die nu nog niet is ingestort.Op donderdag 28 oktober 2010 18:48 schreef fedsingularity het volgende:
Stef Blok (VVD) over de hypotheekschuld en de renteaftrek:
Kersverse VVD-fractieleider Stef Blok had gisteren geen zin om inhoudelijk in te gaan op een vraag over de gigantische Nederlandse hypotheekschuld.
Met de hand in de zij, in een nonchalante pose, strooide Blok op verbeten toon bitse teksten in het rond als: ‘Zo af en toe loont het toch echt om het regeerakkoord te lezen’, ‘Meneer Cohen moet zijn eigen verkiezingsprogramma lezen’, en: ‘Ja, denkt u daar maar eens even over na.’
Halsema vroeg of Blok zich ook zorgen maakte over de gezamenlijke schuld van 600 miljard die Nederland door toedoen van de hypotheekrenteaftrek heeft opgebouwd. Blok: ‘Als u uw zin had gekregen, was de huizenmarkt ingestort.’
bron: De Volkskrant
quote:Stagneren <> instortenOp donderdag 28 oktober 2010 22:11 schreef Pink_slip het volgende:
[..]
Alsof die nu nog niet is ingestort.
quote:Yep.Hij heeft trouwens wel een punt: dit is niet het goede moment om de HRA aan te pakken.
quote:Yep.Overigens gaat dat moment de komende 20 jaar ook niet meer komen.
quote:Yep.Het had onder Paars moeten gebeuren, toen gekke Gerritje van de VVD de scepter zwaaide over de financiën. Maar dat wilde de VVD toen niet...![]()
quote:Cognitieve dissonantieOp donderdag 28 oktober 2010 22:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Stagneren <> instorten
[..]
Yep.
[..]
Yep.
[..]
Yep.
quote:Ik noem dat persoonlijk altijd het zombie-fenomeen. Van die lui die zowel voor als na de koop niet nadenken over hun miskopen en bij hoog en bij laag volhouden dat iets helemaal geweldig is, terwijl je van een afstand ziet dat het volkomenkut is. Dit fenomeen zie je vaak bij aankoop van een boot.Op vrijdag 29 oktober 2010 06:38 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Cognitieve dissonantie
Het doel van de cognitieve dissonantie is om de tegenstrijdige opvattingen te verwijderen, om zodoende het ego te beschermen. Zouden we geen cognitieve dissonantie hebben, dan zullen we nooit tevreden zijn met een keuze en altijd blijven tobben over wat we moeten doen. Nadat we de knoop hebben doorgehakt bij een beslissing zorgt de cognitieve dissonantie ervoor dat we tevreden zijn met onze gemaakte keuze, en niet achteraf toch liever de andere keuze hadden gemaakt. Vooral bij belangrijke beslissingen die veel invloed hebben op je leven is de cognitieve dissonantie een waardevolle ‘valkuil’, denk hiervoor bijvoorbeeld aan het aanschaffen van een huis, of een relatie beginnen.
quote:Bij mij werkt dat dan niet goed, ik kan nooit een beslissing nemen en in het zeldzame geval dat mij dat wel lukt blijf ik mij altijd afvragen of het wel de juiste keuze was. Niet leuk
quote:Zoals een woning huren in plaats van kopen?Op vrijdag 29 oktober 2010 09:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Bij mij werkt dat dan niet goed, ik kan nooit een beslissing nemen en in het zeldzame geval dat mij dat wel lukt blijf ik mij altijd afvragen of het wel de juiste keuze was. Niet leuk
quote:Bij werkt het ook niet al te best. Het "probleem" ontstaat vooral bij keuzes die mijn vrijheid inperken.Op vrijdag 29 oktober 2010 09:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Bij mij werkt dat dan niet goed, ik kan nooit een beslissing nemen en in het zeldzame geval dat mij dat wel lukt blijf ik mij altijd afvragen of het wel de juiste keuze was. Niet leuk
quote:Je zal dus de rest van je leven blijven hurenOp vrijdag 29 oktober 2010 10:41 schreef Pink_slip het volgende:
[..]
Bij werkt het ook niet al te best. Het "probleem" ontstaat vooral bij keuzes die mijn vrijheid inperken.
Daarom is de keuze tussen huren of kopen voor mij wel vrij snel gemaakt: door te huren ben ik veel flexibeler en dus is dat voor mij veruit de beste keus. Daar voel ik me uitstekend bij. Als ik ooit ga kopen, dan is dat als een soort belegging. Maar dat is in de huidige markt nog absoluut niet aan de orde, dan mag er echt nog wel minimaal 40% vanaf.
quote:Nee, dat verwacht ik niet. Over een jaar of 25, als de boel weer echt aantrekt en de HRA wordt afgeschaft, dán ga ik kopen.Op vrijdag 29 oktober 2010 10:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zal dus de rest van je leven blijven huren
quote:Speciaal voor Xeno.. Beetje OT, maar niet helemaal..Op vrijdag 29 oktober 2010 09:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
quote:Waardoor je netto nog net zoveel per maand kwijt bent, terwijl waneer je nu zou kopen in 25 jaar je hypotheek ook erbij afbetaald kan hebben.Op vrijdag 29 oktober 2010 10:50 schreef Pink_slip het volgende:
[..]
Nee, dat verwacht ik niet. Over een jaar of 25, als de boel weer echt aantrekt en de HRA wordt afgeschaft, dán ga ik kopen.
quote:Hoe weet jij nou wat ik netto per maand aan huur betaal?Op vrijdag 29 oktober 2010 10:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waardoor je netto nog net zoveel per maand kwijt bent, terwijl waneer je nu zou kopen in 25 jaar je hypotheek ook erbij afbetaald kan hebben.
quote:Ik weet niet wat je aan huur betaald maar ik weet wel dat de goedkoopste woningen bij WBV's tegenwoordig rond de 300 beginnen, maar als je al wat meer verdient mag je niet goedkoper als 450 iets van hun huren.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:40 schreef Pink_slip het volgende:
Hoe weet jij nou wat ik netto per maand aan huur betaal?
Overigens, als je alle kosten meerekent is huren in veel gevallen zelfs goedkoper dan kopen, zeker in het begin.
quote:Goeie zaak. Dat er nog maar velen mogen volgen!Op vrijdag 29 oktober 2010 13:51 schreef mymindisglowing het volgende:
Even een dikkeop deze ontwikkeling:
Jan Modaal grijpt naast sociale huurwoning
Het is om te kotsen dat je hier in Nederland met een bovenmodaal inkomen wordt gedwongen om je op de koopwoningenmarkt te begeven. Een koopwoningenmarkt die op instorten staat en alleen nog overeind kan worden gehouden door de instroom van starters a.k.a. de huurdersgroep die bovenmodaal verdient. Met als enig doel om de zittende baby-boomers op hun opgeblazen hoop bakstenen te laten cashen.
Ik verdien ruim bovenmodaal, sta 9,5 jaar ingeschreven voor een sociale huurwoning in de Randstad en kan vanaf 1 januari particulier gaan huren (of kopen natuurlijk, maar over mijn lijk).
Gevolg? Ik heb een visum voor een groot Angelsaksisch land en ben weg uit deze vijf hectare klei dat zich Nederland noemt. Vele hoogopgeleiden zullen volgen, Nederland wordt een land van failliete bejaarden en moordende Nieuwe Hollanders.
quote:En waarom zou je als je ruim bovenmodaal verdient eigenlijk niets in de particuliere sector willen huren? (Zal ik het verklappen, je wilt zoals elke nederlander voor een dubbeltje op de 1e rang zitten)Op vrijdag 29 oktober 2010 13:51 schreef mymindisglowing het volgende:
Ik verdien ruim bovenmodaal, sta 9,5 jaar ingeschreven voor een sociale huurwoning in de Randstad en kan vanaf 1 januari particulier gaan huren (of kopen natuurlijk, maar over mijn lijk).
quote:Woon je nog op kamers dan?
quote:Jep, antikraak. 120 m2.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Woon je nog op kamers dan?Ik ken echt niets wat voor zulke prijzen verhuurd worden of het moet antikraak zijn.
quote:Je weet dat antikraak waarschijnlijk ook wel op de schop gaat nu men de kraakwet aan gepast heeft.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:33 schreef Pink_slip het volgende:
[..]
Jep, antikraak. 120 m2.
Woon er al bijna 3,5 jaar, zou gesloopt worden, maar komt voorlopig nog niks van terecht. "Komt door de crisis" zeggen ze.
quote:Ik ken ook een paar mensen die anti-kraak wonen voor een prikkie. De huizen waar ze in wonen zouden gesloopt gaan worden. Echter de plannen zijn voor onbepaalde tijd uitgesteld, feitelijk had de nieuwbouw er al lang moeten staan volgens de originele plannen. Nu schets mijn verbazing dat er laatst zelfs een schildersbedrijf bezig was het houtwerk op te knappen na klachten uit de buurt over de staat van de woningen. Serieus.... die woningen gaan voorlopig niet gesloopt worden zolang de corporatie nog met voorraad zit. Alleen de aller goedkoopste huurwoningen raakt mijn snel kwijt, woningen van 500 euro of meer moet de corporatie ook leeg laten staan, of ze moeten bewoners tegemoet komen door b.v. het plaatsen van een nieuwe badkamerOp vrijdag 29 oktober 2010 14:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je weet dat antikraak waarschijnlijk ook wel op de schop gaat nu men de kraakwet aan gepast heeft.
Sta je al ingeschreven bij een WBV of ga je dan noodgedwongen wel kopen.
quote:Informatief en heel herkenbaarOp vrijdag 29 oktober 2010 10:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Speciaal voor Xeno.. Beetje OT, maar niet helemaal..
quote:Dan betrek je eerst dat goedkope huurhuis en maak je je eigen appels en eieren, daarmee koop je dan een huis in de krimpregio. Maar zolang de verstedelijking doorgaat zullen de prijzen in steden niet naar het appel en ei niveau zakken.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:01 schreef xenobinol het volgende:
Je zal maar in een 'krimp regio wonen, daar huur je soms voor onder de 300 euro een kast van een huis met tuin waar je je eigen groente kan verbouwen en je eigen koeien kan laten grazen voor de verse melk en zelfgemaakte boter
quote:Eigenlijk ben je best wel triest als je met een bovenmodaal salaris wacht op een sociale huurwoning... Ze zijn niet voor niets sociaal. Inderdaad, dubbeltje op de eerste rang gevoel. Succes in het andere land dan, waar wellicht alleen het wonen beter is geregeld.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:51 schreef mymindisglowing het volgende:
Even een dikkeop deze ontwikkeling:
Jan Modaal grijpt naast sociale huurwoning
Het is om te kotsen dat je hier in Nederland met een bovenmodaal inkomen wordt gedwongen om je op de koopwoningenmarkt te begeven. Een koopwoningenmarkt die op instorten staat en alleen nog overeind kan worden gehouden door de instroom van starters a.k.a. de huurdersgroep die bovenmodaal verdient. Met als enig doel om de zittende baby-boomers op hun opgeblazen hoop bakstenen te laten cashen.
Gevolg? Ik heb een visum voor een groot Angelsaksisch land en ben weg uit deze vijf hectare klei dat zich Nederland noemt. Vele hoogopgeleiden zullen volgen, Nederland wordt een land van failliete bejaarden en moordende Nieuwe Hollanders.
quote:Misschien moeten de buren dan het land maar weer eens bezetten, dan kunnen we weer een woning ruilen voor een appel en een eiOp vrijdag 29 oktober 2010 15:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan betrek je eerst dat goedkope huurhuis en maak je je eigen appels en eieren, daarmee koop je dan een huis in de krimpregio. Maar zolang de verstedelijking doorgaat zullen de prijzen in steden niet naar het appel en ei niveau zakken.
quote:Maar lekker 'sociaal' HRA lurken zodat andere mensen meer belasting moeten betalen is natuurlijk niet triestOp vrijdag 29 oktober 2010 15:44 schreef inXs het volgende:
Eigenlijk ben je best wel triest als je met een bovenmodaal salaris wacht op een sociale huurwoning... Ze zijn niet voor niets sociaal. Inderdaad, dubbeltje op de eerste rang gevoel. Succes in het andere land dan, waar wellicht alleen het wonen beter is geregeld.
quote:Als we naar het ontstaan van de HRA kijken is het niet triest nee.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar lekker 'sociaal' HRA lurken zodat andere mensen meer belasting moeten betalen is natuurlijk niet triest
quote:Als anti-kraak verdwijnt ga ik gewoon kraken. Die nieuwe kraakwet wordt toch door geen enkele gemeente afgedwongen. Behalve in Amsterdam, maar daar wil ik nog niet dood gevonden worden.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je weet dat antikraak waarschijnlijk ook wel op de schop gaat nu men de kraakwet aan gepast heeft.
Sta je al ingeschreven bij een WBV of ga je dan noodgedwongen wel kopen.
quote:Ah, de ware aard van deze Parasiet van de Staat komt tevoorschijn.Op vrijdag 29 oktober 2010 16:32 schreef Pink_slip het volgende:
[..]
Als anti-kraak verdwijnt ga ik gewoon kraken. Die nieuwe kraakwet wordt toch door geen enkele gemeente afgedwongen. Behalve in Amsterdam, maar daar wil ik nog niet dood gevonden worden.
Ik weet nog wel wat leuke, al ruim 2 jaar leegstaande appartementen aan het water. Vraagprijs tussen de 4 en 5 ton, wordt straks gewoon voor niks mijn domein.
quote:Geen idee... maar ondertussen gaat ze vrolijk door met het uitkeren van 12 miljard aan HRA. Als we daar per direct mee stoppen dan word het verlies in overdrachtsbelasting ruimschoots gecompenseerdOp vrijdag 29 oktober 2010 16:17 schreef Basp1 het volgende:
Als we naar het ontstaan van de HRA kijken is het niet triest nee.![]()
Een overheid hoeft natuurlijk niet de burgers geheel uit te kleden.
Hoeveel inkomsten zou de overheid dit jaar mislopen omdat er minder transacties zijn en dus de 6% overdrachtsbelasting missen.
quote:Maar geef hem eens ongelijk, al die leentokkies zijn toch ook opportuun?Op vrijdag 29 oktober 2010 16:35 schreef Scorpie het volgende:
Ah, de ware aard van deze Parasiet van de Staat komt tevoorschijn.
quote:En hoeveel huurtoeslag wordt uitgekeerd?Op vrijdag 29 oktober 2010 16:40 schreef xenobinol het volgende:
Geen idee... maar ondertussen gaat ze vrolijk door met het uitkeren van 12 miljard aan HRA. Als we daar per direct mee stoppen dan word het verlies in overdrachtsbelasting ruimschoots gecompenseerd
quote:Precies..... dus... iedereen die HRA heeft is dolgelukkig met zijn kortingOp vrijdag 29 oktober 2010 16:56 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer we gewoon kijken naar de HRA en overdrachtsbelasting moet jan modaal al 5 tot 6 jaar hra trekken voordat de overdachtsbelasting terug naar jan modaal gevloeid is. Wanneer we het over janpeterdie 4* modaal verdient hebben zal dat sneller zijn vanwege het 52% tarief waarin bij hun alles valt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |