abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:52:15 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_88098069
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 09:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Bij mij werkt dat dan niet goed, ik kan nooit een beslissing nemen en in het zeldzame geval dat mij dat wel lukt blijf ik mij altijd afvragen of het wel de juiste keuze was. Niet leuk :N
Speciaal voor Xeno.. Beetje OT, maar niet helemaal..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_88098169
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 10:50 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Nee, dat verwacht ik niet. Over een jaar of 25, als de boel weer echt aantrekt en de HRA wordt afgeschaft, dán ga ik kopen.
Waardoor je netto nog net zoveel per maand kwijt bent, terwijl waneer je nu zou kopen in 25 jaar je hypotheek ook erbij afbetaald kan hebben.
pi_88103672
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 10:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waardoor je netto nog net zoveel per maand kwijt bent, terwijl waneer je nu zou kopen in 25 jaar je hypotheek ook erbij afbetaald kan hebben.
Hoe weet jij nou wat ik netto per maand aan huur betaal? :?

Overigens, als je alle kosten meerekent is huren in veel gevallen zelfs goedkoper dan kopen, zeker in het begin.
pi_88103972
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:40 schreef Pink_slip het volgende:

Hoe weet jij nou wat ik netto per maand aan huur betaal? :?

Overigens, als je alle kosten meerekent is huren in veel gevallen zelfs goedkoper dan kopen, zeker in het begin.
Ik weet niet wat je aan huur betaald maar ik weet wel dat de goedkoopste woningen bij WBV's tegenwoordig rond de 300 beginnen, maar als je al wat meer verdient mag je niet goedkoper als 450 iets van hun huren.

Wanneer je maar 2 jaar in een woning wilt wonen dan geef ik je helemaal gelijk. Wanneer je denkt een langere tijd ergens te gaan wonen dan is dat totaal niet meer het geval.

Ik heb mijn appartement gekocht met het idee dat ik daar nog minsten 10 jaar blijf wonen.
pi_88104030
Ik betaal maar 150 p/m.
pi_88104086
Even een dikke :r op deze ontwikkeling:

Jan Modaal grijpt naast sociale huurwoning

Het is om te kotsen dat je hier in Nederland met een bovenmodaal inkomen wordt gedwongen om je op de koopwoningenmarkt te begeven. Een koopwoningenmarkt die op instorten staat en alleen nog overeind kan worden gehouden door de instroom van starters a.k.a. de huurdersgroep die bovenmodaal verdient. Met als enig doel om de zittende baby-boomers op hun opgeblazen hoop bakstenen te laten cashen.

Ik verdien ruim bovenmodaal, sta 9,5 jaar ingeschreven voor een sociale huurwoning in de Randstad en kan vanaf 1 januari particulier gaan huren (of kopen natuurlijk, maar over mijn lijk).

Gevolg? Ik heb een visum voor een groot Angelsaksisch land en ben weg uit deze vijf hectare klei dat zich Nederland noemt. Vele hoogopgeleiden zullen volgen, Nederland wordt een land van failliete bejaarden en moordende Nieuwe Hollanders.
pi_88104219
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:51 schreef mymindisglowing het volgende:

Het is om te kotsen dat je hier in Nederland met een bovenmodaal inkomen wordt gedwongen om je op de koopwoningenmarkt te begeven. Een koopwoningenmarkt die op instorten staat en alleen nog overeind kan worden gehouden door de instroom van starters a.k.a. de huurdersgroep die bovenmodaal verdient. Met als enig doel om de zittende baby-boomers op hun opgeblazen hoop bakstenen te laten cashen.

Ik verdien ruim bovenmodaal, sta 9,5 jaar ingeschreven voor een sociale huurwoning in de Randstad en kan vanaf 1 januari particulier gaan huren (of kopen natuurlijk, maar over mijn lijk).

Gevolg? Ik heb een visum voor een groot Angelsaksisch land en ben weg uit deze vijf hectare klei dat zich Nederland noemt. Vele hoogopgeleiden zullen volgen, Nederland wordt een land van failliete bejaarden en moordende Nieuwe Hollanders.
Goeie zaak. Dat er nog maar velen mogen volgen! :)

zodat ik straks voor een prikkie een grote villa kan betrekken ;)
pi_88105506
quote:

En waarom zou je als je ruim bovenmodaal verdient eigenlijk niets in de particuliere sector willen huren? (Zal ik het verklappen, je wilt zoals elke nederlander voor een dubbeltje op de 1e rang zitten)

Veel plezier in je angelsaksisch land waar je naar toe gaat. Jammer dat je het land zelf er niet bij zet, zouden we je eens kunnen wijzen op de kosten van huizen in dat land.
pi_88105539
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:50 schreef Pink_slip het volgende:
Ik betaal maar 150 p/m.
Woon je nog op kamers dan? :P Ik ken echt niets wat voor zulke prijzen verhuurd worden of het moet antikraak zijn.
pi_88105611
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Woon je nog op kamers dan? :P Ik ken echt niets wat voor zulke prijzen verhuurd worden of het moet antikraak zijn.
Jep, antikraak. 120 m2.

Woon er al bijna 3,5 jaar, zou gesloopt worden, maar komt voorlopig nog niks van terecht. "Komt door de crisis" zeggen ze.
pi_88105930
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:33 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Jep, antikraak. 120 m2.

Woon er al bijna 3,5 jaar, zou gesloopt worden, maar komt voorlopig nog niks van terecht. "Komt door de crisis" zeggen ze.
Je weet dat antikraak waarschijnlijk ook wel op de schop gaat nu men de kraakwet aan gepast heeft.

Sta je al ingeschreven bij een WBV of ga je dan noodgedwongen wel kopen. :Y)
pi_88106586
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je weet dat antikraak waarschijnlijk ook wel op de schop gaat nu men de kraakwet aan gepast heeft.

Ik ken ook een paar mensen die anti-kraak wonen voor een prikkie. De huizen waar ze in wonen zouden gesloopt gaan worden. Echter de plannen zijn voor onbepaalde tijd uitgesteld, feitelijk had de nieuwbouw er al lang moeten staan volgens de originele plannen. Nu schets mijn verbazing dat er laatst zelfs een schildersbedrijf bezig was het houtwerk op te knappen na klachten uit de buurt over de staat van de woningen. Serieus.... die woningen gaan voorlopig niet gesloopt worden zolang de corporatie nog met voorraad zit. Alleen de aller goedkoopste huurwoningen raakt mijn snel kwijt, woningen van 500 euro of meer moet de corporatie ook leeg laten staan, of ze moeten bewoners tegemoet komen door b.v. het plaatsen van een nieuwe badkamer _O-
Je zal maar in een 'krimp regio wonen, daar huur je soms voor onder de 300 euro een kast van een huis met tuin waar je je eigen groente kan verbouwen en je eigen koeien kan laten grazen voor de verse melk en zelfgemaakte boter w/
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_88106609
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 10:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Speciaal voor Xeno.. Beetje OT, maar niet helemaal..
Informatief en heel herkenbaar :P
I'll sing you a lullaby.
pi_88107377
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:01 schreef xenobinol het volgende:

Je zal maar in een 'krimp regio wonen, daar huur je soms voor onder de 300 euro een kast van een huis met tuin waar je je eigen groente kan verbouwen en je eigen koeien kan laten grazen voor de verse melk en zelfgemaakte boter w/
Dan betrek je eerst dat goedkope huurhuis en maak je je eigen appels en eieren, daarmee koop je dan een huis in de krimpregio. Maar zolang de verstedelijking doorgaat zullen de prijzen in steden niet naar het appel en ei niveau zakken.
pi_88108216
quote:

Eigenlijk ben je best wel triest als je met een bovenmodaal salaris wacht op een sociale huurwoning... Ze zijn niet voor niets sociaal. Inderdaad, dubbeltje op de eerste rang gevoel. Succes in het andere land dan, waar wellicht alleen het wonen beter is geregeld.
pi_88108573
Zeepbel word als een serieuze bronvermelding gezien door het KEI

http://www.kei-centrum.nl(...)=nieuws&item_id=3081

Onderaan word er gelinkt naar zijn site:

"Woningverkoop geen cashcow corporaties"

Vast een foutje op de pagina :P
I'll sing you a lullaby.
pi_88108636
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan betrek je eerst dat goedkope huurhuis en maak je je eigen appels en eieren, daarmee koop je dan een huis in de krimpregio. Maar zolang de verstedelijking doorgaat zullen de prijzen in steden niet naar het appel en ei niveau zakken.
Misschien moeten de buren dan het land maar weer eens bezetten, dan kunnen we weer een woning ruilen voor een appel en een ei :)
I'll sing you a lullaby.
pi_88108679
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:44 schreef inXs het volgende:

Eigenlijk ben je best wel triest als je met een bovenmodaal salaris wacht op een sociale huurwoning... Ze zijn niet voor niets sociaal. Inderdaad, dubbeltje op de eerste rang gevoel. Succes in het andere land dan, waar wellicht alleen het wonen beter is geregeld.
Maar lekker 'sociaal' HRA lurken zodat andere mensen meer belasting moeten betalen is natuurlijk niet triest :')
I'll sing you a lullaby.
pi_88109603
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar lekker 'sociaal' HRA lurken zodat andere mensen meer belasting moeten betalen is natuurlijk niet triest :')
Als we naar het ontstaan van de HRA kijken is het niet triest nee. ^O^

Een overheid hoeft natuurlijk niet de burgers geheel uit te kleden.

Hoeveel inkomsten zou de overheid dit jaar mislopen omdat er minder transacties zijn en dus de 6% overdrachtsbelasting missen. :7
pi_88110263
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als anti-kraak verdwijnt ga ik gewoon kraken. Die nieuwe kraakwet wordt toch door geen enkele gemeente afgedwongen. Behalve in Amsterdam, maar daar wil ik nog niet dood gevonden worden.

Ik weet nog wel wat leuke, al ruim 2 jaar leegstaande appartementen aan het water. Vraagprijs tussen de 4 en 5 ton, wordt straks gewoon voor niks mijn domein. :Y)
pi_88110414
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:32 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Als anti-kraak verdwijnt ga ik gewoon kraken. Die nieuwe kraakwet wordt toch door geen enkele gemeente afgedwongen. Behalve in Amsterdam, maar daar wil ik nog niet dood gevonden worden.

Ik weet nog wel wat leuke, al ruim 2 jaar leegstaande appartementen aan het water. Vraagprijs tussen de 4 en 5 ton, wordt straks gewoon voor niks mijn domein. :Y)
Ah, de ware aard van deze Parasiet van de Staat komt tevoorschijn.
pi_88110609
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 16:17 schreef Basp1 het volgende:

Als we naar het ontstaan van de HRA kijken is het niet triest nee. ^O^

Een overheid hoeft natuurlijk niet de burgers geheel uit te kleden.

Hoeveel inkomsten zou de overheid dit jaar mislopen omdat er minder transacties zijn en dus de 6% overdrachtsbelasting missen. :7
Geen idee... maar ondertussen gaat ze vrolijk door met het uitkeren van 12 miljard aan HRA. Als we daar per direct mee stoppen dan word het verlies in overdrachtsbelasting ruimschoots gecompenseerd ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_88110684
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 16:35 schreef Scorpie het volgende:

Ah, de ware aard van deze Parasiet van de Staat komt tevoorschijn.
Maar geef hem eens ongelijk, al die leentokkies zijn toch ook opportuun?
I'll sing you a lullaby.
pi_88111237
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 16:40 schreef xenobinol het volgende:
Geen idee... maar ondertussen gaat ze vrolijk door met het uitkeren van 12 miljard aan HRA. Als we daar per direct mee stoppen dan word het verlies in overdrachtsbelasting ruimschoots gecompenseerd ^O^
En hoeveel huurtoeslag wordt uitgekeerd?

Verder zouden we dan ook eens naar de belasting afdrachten van de HRA trekkers moeten kijken , dit ook in verhouding tot de belastingafdrachten van de huurtoeslag ontvangers.

Wanneer we gewoon kijken naar de HRA en overdrachtsbelasting moet jan modaal al 5 tot 6 jaar hra trekken voordat de overdachtsbelasting terug naar jan modaal gevloeid is. Wanneer we het over janpeter ;) die 4* modaal verdient hebben zal dat sneller zijn vanwege het 52% tarief waarin bij hun alles valt.
pi_88111498
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 16:56 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer we gewoon kijken naar de HRA en overdrachtsbelasting moet jan modaal al 5 tot 6 jaar hra trekken voordat de overdachtsbelasting terug naar jan modaal gevloeid is. Wanneer we het over janpeter ;) die 4* modaal verdient hebben zal dat sneller zijn vanwege het 52% tarief waarin bij hun alles valt.
Precies..... dus... iedereen die HRA heeft is dolgelukkig met zijn korting :')
Wat kopers zich kennelijk niet lijken te beseffen is dat de HRA huizen onnodig duur maakt, en een extra belasting vormt waarvan de opbrengsten rechtstreeks naar de banken gaan. Al die leentokkies zijn zo blij met deze maatregel dat ze niet doorhebben dat de bankdirecteur zich de knopen van zijn broek lacht om al deze sukkels die er instinken. Sterker nog... de leentokkies worden zelfs boos als ze zich niet meer kunnen laten naaien door de banken, ik noem dat een hele ongezonde relatie :')
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')