abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89087079
@innepin
oke dat vermoeden had ik al, vond t al vreemd dat er misschien 1 luxaflexje al hing :)

Maar goed, Asbest verwijderen. Noem me een stomme boer, maar voor 1993 mocht je t altijd zelf verwijderen. Uiteraard begrijp ik dat t gevaarlijk kan zijn, maar het gevaar zit hem met name in het inademen van de onzichtbare vezels die in je longen komen en daar kwade dingen doen, dus mondkapje voor(koop wel een fatsoenlijke en niet zo'n cheap ass ding) en niet te ruig te werk gaan.

Durf je t niet aan, dan uitbesteden!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89087217
@Rantheman, bedankt voor die toelichting. We gaan 't thuis wel even overleggen. Misschien ook even de aannemer vragen wat hij ervan vindt.

Even wat heel anders tussendoor..

Op één van de uitzichtfoto's vanuit de dakkapel kun je goed één van de redenen zien om hier te blijven wonen: onze tuin.

Je ziet hier de tuin vanaf zolder, er is zo'n negen meter tuin dat verstopt zit achter het stuk eerste verdieping dat je hier ziet. Dan de carport (zo'n 4m diep) en dan nog een metertje of 20 tuin daarachter. O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_89087309
Zo, flinke tuin :o

Wat je kan doen met dat gat is een simpel ventilatierooster afdekkapje (zoals bijvoorbeeld in het plafond van de douche of toilet) erin stoppen. Ziet er redelijk netjes uit. Maar aan de andere kant kun je uiteraard ook nog dit aankaarten bij de dakkapelboer, wie weet gooien ze er wel een nieuwe 'plafondplaat' in.
pi_89087426
*O* Wat een ruimte ineens op zolder. Kunnen we mooi met zijn allen blijven pitten als dat ene feestje nog eens plaats gaat vinden ;)
Je weet toch zichzellef.
pi_89087510
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:26 schreef Brittie het volgende:
*O* Wat een ruimte ineens op zolder. Kunnen we mooi met zijn allen blijven pitten als dat ene feestje nog eens plaats gaat vinden ;)
Mag je eerst wel es langskomen om de teringzooi die er nu ligt op te ruimen :{w
pi_89087577
:P Ik zal de agenda er binnenkort eens bij pakken.
Hoop dat de CV meneer snel alles kan fixen :)
Je weet toch zichzellef.
pi_89087718
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:31 schreef Brittie het volgende:
:P Ik zal de agenda er binnenkort eens bij pakken.
Hoop dat de CV meneer snel alles kan fixen :)
:P
Hoeft niet hoor dear. Je hebt het al druk zat he. Hoewel: hoe eerder we klaar zijn, hoe eerder we dat feestje kunnen plannen! :9

Ik zit er nu over te denken om de zolder maar te claimen als ouderslaapkamer trouwens. Tis zo'n prettige ruimte geworden ineens! Aan de andere kant zou dat betekenen dat ik alsnog een trap af moet om naar de wc te gaan 's nachts. En een niet-zo-goed-doorslapend-kind troosten is ook wel makkelijker als je op dezelfde verdieping ligt. Hmmm.
pi_89088507
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:15 schreef RanTheMan het volgende:
@innepin
oke dat vermoeden had ik al, vond t al vreemd dat er misschien 1 luxaflexje al hing :)

Maar goed, Asbest verwijderen. Noem me een stomme boer, maar voor 1993 mocht je t altijd zelf verwijderen. Uiteraard begrijp ik dat t gevaarlijk kan zijn, maar het gevaar zit hem met name in het inademen van de onzichtbare vezels die in je longen komen en daar kwade dingen doen, dus mondkapje voor(koop wel een fatsoenlijke en niet zo'n cheap ass ding) en niet te ruig te werk gaan.

Durf je t niet aan, dan uitbesteden!
Een mondkapje zal asbestvezels niet tegenhouden hoor :P Zijn ze veel te klein voor.
Het gevaar zit hem met name in het breken van de platen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_89088960
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:55 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Een mondkapje zal asbestvezels niet tegenhouden hoor :P Zijn ze veel te klein voor.
Ik zal mezelf corrigeren, met mondkapje bedoel ik zo'n ding:

Kosten 20 euro
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89092588
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:55 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Platen :?
Het is een schoorsteenpijp, geen dak ofzo. :)

@Rantheman, ah kijk, daar kunnen we wat mee!
pi_89095507
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:36 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik dacht dat het om asbestplaten van muur/dak ging. Platen zelf doen zou ik wel overwegen, maar iets anders niet.

Informeer sowieso bij je gemeente, die hebben altijd wel goede informatie over hoe je het beste te werk kan gaan. Je mag ook niet alles zelf verwijderen/wegbrengen. Op de site van de gemeente Utrecht staat best wel wat nuttige info.
Zo'n H-pijp bijvoorbeeld, dat is gewoon een bonk asbest waar je de vezels ziet zitten. Daar zou ik niet zelf aan beginnen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_89095524
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:36 schreef innepin het volgende:

[..]

Wanneer je het zelf gaat doen zonder de gemeente oid. erbij betrokken hebt, breng je niet alleen jezelf maar ook de omwonende in gevaar kwa gezondheid.
pi_89096387
We gaan sowieso informeren bij de gemeente én bij onze aannemer.
Maar deRakker, hoe komen onze buren in gevaar als we binnenshuis een pijp weghalen :? Dat lijkt me overdreven. Sowieso gaan we niks doen als het gewoon niet mag. Dus mensen relaaaxxx het gaat ineens al zoveel posts over dat stomme ding.
We zijn echt niet dom, we gaan echt niet zomaar slopen 'omdat 't lekker makkelijk is' oid. Regels zijn er niet voor niets.
pi_89096603
@innepin oke genoeg over asbest, ff over je tuin als ik naar je lijntje kijk, moet je dan dwars door een schuur oid om achter in de tuin te komen?
pi_89096982
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:26 schreef RanTheMan het volgende:
@innepin oke genoeg over asbest, ff over je tuin als ik naar je lijntje kijk, moet je dan dwars door een schuur oid om achter in de tuin te komen?
Het is een carport -O-
En ik heb geen flauw idee waarom ie midden in de tuin staat, die stond er al. Alleen het meest linker gedeelte van de carport is een schuur.

Oh, en je kan het wel zien op de foto, maar voor de duidelijkheid: je kan niet in onze achtertuin komen met je auto :')
pi_89113992
Wow wat is het groot geworden zo zeg! Wat een licht ineens!
  vrijdag 26 november 2010 @ 21:23:40 #117
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89199990
:W :D
Wohoo Innepin, da's wel een klus zeg!! Ik ga t topic eens even doorspitten
pi_89222702
Vooruitgang!

Een deel van de overloop een paar weken geleden:

De overloop eergister:

voor de beeldvorming: waar de kleurrijke stoffer/bezem staat, tegen dat halve muurtje, is waar op de bovenste foto de Nederlandse vlag leunt.

De overloop vandaag:

Nu zitten we dus met een belachelijk grote overloop, zeker gezien het feit dat het huis helemaal niet zo groot is. :')

Morgen slaapkamers omwisselen en hopelijk beginnen met het splitsen van de ene slaapkamer. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door innepin op 27-11-2010 13:50:47 ]
pi_89223002
Hihi het is meer een smalle kamer dan een overloop :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89223130
Alles is hier smal :7 Maar inderdaad, ik denk dat het iets van 2.80m breed is op het breedste stuk, en toch wel een meter of 3,5 op het langste stuk. Belachelijk voor een overloop! Ga je je toch afvragen wie die indeling bedacht heeft.
pi_89223153
't is trouwens best lastig zoeken naar het lichtknopje als je 's nachts naar de wc moet heb ik al gemerkt _O-
pi_89223410
Kun je die overloop niet smaller maken dan?
pi_89223983
Jaaa dat blijft ook echt niet zo! Het grootste deel van de overloop gaat opgeslokt worden door de nieuwe badkamer, zie ook de plattegrondjes in de OP :)
pi_89270384
Het is nu wel heel erg behelpen... :X

Dit was onze slaapkamer, nu is de ene helft kinderkamer en de andere helft ehhh zooi. En nee de muur is nog niet af :P Ten eerste omdat de Gamma dicht was vandaag en ten tweede omdat we anders niet meer in de andere helft van de kamer kunnen komen :Y)
en ja ik weet het, alweer zo mooi kleurrijk :') lang verhaal.

En wij slapen nu in de kinderkamer...

Ik heb ook nog even twee foto's gemaakt van de badkamer, om te illustreren waarom ik zo graag een nieuwe badkamer wil hebben :P

Schrootjes links! Schrootjes rechts! Schrootjes op het plafond! O+ :P
pi_89274720
Oeh das wel erg nostalgisch :o
En ook niet erg fris dat hout..
  maandag 29 november 2010 @ 07:56:08 #126
141482 Q.
JurassiQ
pi_89286191
Mooie badkamer! Hij is bijna weer hip. 8-)
For great justice!
pi_89289490
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 07:56 schreef Q. het volgende:
Mooie badkamer! Hij is bijna weer hip. 8-)
Q! O+
pi_89465037
Jeuj, vandaag komen de slopers de schoorsteen weghalen *O* Vooruitgang joechei.
We hebben er toch maar iemand voor ingehuurd, ik vond het een eng idee om het zelf te doen.

En verder staat op de planning dit weekend: slaapkamermuur slopen en een nieuwe muur neerzetten waar ie hoort. En misschien even naar de Ikea om een nieuwe kledingkast te kopen want echt handig is het niet als al je kleren achter een hoop troep liggen in het kamertje dat grenst aan de babykamer (waardoor je dus nooit wat kunt pakken als 't kind slaapt zonder bang te zijn dat ze wakker wordt).

Vanavond foto's hoop ik, als ik niet te veel last heb van Sinterklaasstress. vier surprises en vier gedichten in elkaar gezet :') Belachelijk hè. En drie van de vier surprises zijn nog niet klaar :X
pi_89465071
Oh en het muurtje tussen het babykamertje en dat troepkamertje ernaast is inmiddels dichtgezet met gipsplaten. Of nou ja, gedeeltelijk dan, want a) je moet er nog wel doorheen kunnen want dat muurtje is nog niet gesloopt en anders kun je niet bij die kamer komen, en b) er moeten nog leidingen in gelegd worden voor de cv. Als het goed is gebeurt dat ook binnen een week, dan krijgen we twee radiatoren op die slaapkamertjes.
pi_89465080
Kwartet B-)
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 11:20:32 #131
5428 crew  miss_sly
pi_89467897
in, die badkamer :o :D
Wat kan ik me voorstellen dat je een andere wil. Zo fijn, een fijne, mooie badkamer O+ Wat zul je straks genieten O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:24:04 #132
141482 Q.
JurassiQ
pi_89468048
quote:
Op vrijdag 3 december 2010 09:47 schreef innepin het volgende:
Kwartet B-)
Gefeliciteerd, u wint een zelf uitgevoerde verbouwing. *O*
For great justice!
pi_89468406
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:20 schreef miss_sly het volgende:
in, die badkamer :o :D
Wat kan ik me voorstellen dat je een andere wil. Zo fijn, een fijne, mooie badkamer O+ Wat zul je straks genieten O+
Ja psies O+ Met inloopdouche (nou ja, op 't moment is technisch gezien onze hele badkamer een inloopdouche :') ), met BAD O+ O+ , en met een wc *O*
En met mijn mooie mozaïekwandje O+ O+
pi_89476513
Het wordt gaaf zeg! :o O+

En een dakkapel is gaaf!! Op Rienk zijn kamer zit er nu ook één en wij denken dat we over 2 jaar ook maar verhuizen naar zijn kamer ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:02:13 #135
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_89479991
Inne ik kan me goed voorstellen dat je een andere badkamer wil. :Y :D maar het gaat er al goed uitzien hoor!! ^O^
Make love, not war ☮
pi_89487300
Foto's!

Er was eens een schoorsteen...

En toen was ie weg!

Geïmproviseerde kinderkamer. We hebben er een poster van een poes opgehangen omdat dochterlief gek is op poezen, dus nu kan ze elke avond POE! zeggen en zwaaien tegen de poes voordat ze gaat slapen. Is 't toch nog een beetje bekend en veilig terrein voor d'r, ofzo.

Hier zie je een beetje hoe het kamertje verdeeld is. Rechts is dus nu troephok, maar ook de plek waar onze kledingkasten nog staan.
pi_89499819
Respect hoor :Y kan zooo slecht tegen rommel :@
pi_89514562
Ha, dan zou ik niet aan zo'n klus beginnen :7
Maar het valt redelijk mee doordat de benedenverdieping - woonkamer, keuken, wc - helemaal níet verbouwd wordt. Dus overdag hebben we nergens last van. De badkamer wordt ook nog niet verbouwd en is dus gewoon bruikbaar. Alleen de slaapkamers zijn wat geïmproviseerd en de overloop is een zooi. Maar dat overleven we ook wel weer... hoewel ik wel heel erg uitkijk naar de dag dat we kunnen zeggen: "en nu gaan we afwerken, schilderen en mooi en netjes maken".

Update: maandag komen de nieuwe radiatoren *O* En maandag ga ik ook een kledingkast halen. Maken we onze kamer wat meer onze kamer, zeg maar. En dan kan het troephok leger, en dan de muur weg, en dan en dan.... aaaaaarghh er moet nog zo veel gedaan worden :')
pi_89675118
In de hoop dat er hier geniale klusgeesten zitten, een vraag!

Nu de schoorsteen weg is, zitten we met een muur die helemaal zwart is van de roetdoorslag. Ik heb al van verschillende kanten gehoord dat je dat niet zomaar wegkrijgt en dat het overal doorheen komt. Dus: wat moeten we doen om het weg te krijgen? De tips op internet vliegen alle kanten op (mest, seriously?!) dus ik weet het niet meer...
Help!
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 14:02:40 #140
5428 crew  miss_sly
pi_89675204
Voorzetwandje van gips?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89708983
Ik zou daar een inbouwkast van maken, en de wand bekleden met een voorzetwandje van OSB of gips.
pi_89715223
Inbouwkast :? Uh nee, dat gaat niet. Er moet namelijk een douche komen op die plek.
Maar goed, we hebben de aannemer om advies gevraagd, die heeft het over loodmenie (tegenwoordig loodvrije menie), dat een paar keer erop smeren en dan stuc(k?)en en dan zou het goed moeten komen.

De mannen (man + schoonvader) zijn as we speak bezig om de muur van de nieuwe badkamer neer te zetten *O* Vooruitgang *O* En dat op D's verjaardag nog wel! Foto's volgen.
pi_89721089
Deze foto verdient niet de schoonheidsprijs, maar om toch wat te laten zien:

Badkamermuur in aanbouw! Je kunt zo goed zien hoeveel loze overloopruimte er opgeslokt gaat worden door de badkamer (alles links van de muur). Hij wordt nog niet helemaal dichtgemaakt, want de oude badkamer moet nog gesloopt enzo :+ maar we ze doen wel zo veel mogelijk voorbereidingswerk om zo kort mogelijk zonder badkamer te zitten.

Radiator in geïmproviseerde kinderkamer *O*

Radiator in troephok! *O*

We zijn nu van één gaskacheltje op de eerste verdieping naar drie radiatoren gegaan :P En er komt er natuurlijk nog eentje in de badkamer.
Op de laatste foto zie je ook goed waarom er echt nieuwe ramen in moeten: aan deze kant van het huis zit dubbel glas, dat hartstikke lek is, dus het raam ziet er continu uit alsof het al jaren niet gewassen is. :{
Aan de voorkant van het huis zit geen dubbel glas, dus is het bij ons op de slaapkamer meestal stervenskoud de thermostaat zit op de gang, waar het dan aangenaam warm is, dus de radiator slaat niet aan in onze slaapkamer, ondanks dat de vrieskou naar binnen komt dankzij tocht en 60 jaar oude kozijnen. :X
pi_89798571
Haaaaaaaai :W

Leest er nog iemand hier? :7
pi_89799388
Ik. Epix foto :P
Je weet toch zichzellef.
pi_89802304
Ik.
pi_89802919
Leest ook :W

Ik heb met onze verbouwing ook een muur vol roet voorbehandeld, kan me alleen totaal niet meer herinneren waarmee :@ Het heeft wel gewerkt want na vier jaar zie je er nog steeds niets van.
pi_89805326
Jeuj, dat zijn toch al drie lezers! :7

Zo ziet de schoorsteen er nu uit:

Roet afgebikt (vandaar mijn mooie outfit :P ), staalborstel eroverheen, en vervolgens de eerste laag menie erop. Ik ben benieuwd!

En verder hebben de mannen ook nog wat gedaan...
Vanmorgen:

Vanmiddag:

Ik heb de muur tussen de twee kamertjes dichtgemaakt met isolatie en gipsplaten, dus het zijn nu echt twee aparte kamertjes :)

Volgende projectje is nog de rest van de muur slopen (op de "vanochtend"-foto rechts zie je het betonnen muurtje dat er nog staat). En verder weet ik het niet. Badkamer, ofzo. :+
  zaterdag 11 december 2010 @ 16:34:52 #149
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_89805838
* tomaat52 leest ook mee :9
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_90637650
Rotschop! Er wordt weer volop geklust. Vóór de kerst zijn er voornamelijk niet erg fotogenieke dingen gebeurd (pijpen vervangen, afvoer leggen, blabla), maar nu is de badkamer dan echt aan de beurt.

Voor de vergeetachtige lezer:

Dit was het...

Maar nu kun je een mooie overzichtsfoto maken :')

Kun je prima in douchen toch? :7

Heb ook een fotootje gemaakt van de tegels die nu ook binnen zijn.

De grijze is de vloertegel. De witte is een halve muurtegel want de chauffeur heeft een heel pak tegels kaput gemacht, maar er komen wel nieuwe aan :+
pi_90642227
Ik lees ook mee. Die badkamer gaat mooi worden volgens mij ^O^
  donderdag 30 december 2010 @ 19:25:36 #152
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_90642346
Teveel verbouwen en te weinig innepin op de foto's :(.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_90643628
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:23 schreef Lindala het volgende:
Ik lees ook mee. Die badkamer gaat mooi worden volgens mij ^O^
Denk ik ook :P Hij wordt zo'n 2,5 keer groter dan ie nu is :o Onvoorstelbaar dat dat kán!

quote:
8s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:25 schreef HeatWave het volgende:
Teveel verbouwen en te weinig innepin op de foto's :(.
:6
Ik heb vandaag de hele dag op de bank gehangen met griep/bijholteontsteking, dus ik heb niet geklust :P
pi_90655132
Mooi die vloertegel!!
En wat antiek die badkamer O+
Oh isolerende verf voor je schoorsteen helpt :Y aldus onze stucadoor en bij ons heeft het binnen gewerkt, buiten iets minder.
pi_90950314
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:20 schreef innepin het volgende:
@Rantheman, bedankt voor die toelichting. We gaan 't thuis wel even overleggen. Misschien ook even de aannemer vragen wat hij ervan vindt.

Even wat heel anders tussendoor..

Op één van de uitzichtfoto's vanuit de dakkapel kun je goed één van de redenen zien om hier te blijven wonen: onze tuin.

[ afbeelding ]
Je ziet hier de tuin vanaf zolder, er is zo'n negen meter tuin dat verstopt zit achter het stuk eerste verdieping dat je hier ziet. Dan de carport (zo'n 4m diep) en dan nog een metertje of 20 tuin daarachter. O+
hoeveel? :+
pi_90955505
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:03 schreef Yoewie het volgende:

[..]

hoeveel? :+
Wat, ons huis? We gaan hier voorlopig nog niet weg hoor :D
pi_90956138
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:30 schreef innepin het volgende:

[..]

Wat, ons huis? We gaan hier voorlopig nog niet weg hoor :D
Nee, oppervlakte van jullie tuin :9
pi_90986143
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:40 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Nee, oppervlakte van jullie tuin :9
Uhm, ongeveer 130m2 denk ik.
pi_91408790
* mijsje leest ook mee...
wat een werk zeg! maar je ziet het straks alleen nog maar opknappen O+
zijn jullie de afgelopen week ook weer opgeschoten? :)
pi_91452526
Ik lees ook mee aangezien ik ook bezig ben met mijn verbouwing (zie ander topic)

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten en hoever zijn jullie inmiddels ??
pi_91456162
Wat een klus! Maar het gaat zeker mooi worden.

Ik ga dit topic volgen aangezien ik dit jaar de badkamer op de planning heb staan :)
pi_91473345
Er gebeurt even he-le-maal niets.
Het is even crisis op het werk van manlief, waardoor hij a) in de stress zit en b) geen vrij kan nemen. Bovendien hebben we allemaal familieverplichtingen en verjaardagen deze maand. Er komt dus helemaal niets van klussen. ;(

Wie biedt zich aan? :7
pi_91474737
Oh jee... even wachten dus helaas.
pi_91474864
Ja, het is echt even bagger. De badkamer ligt overhoop, D. zit er helemaal doorheen door de combinatie weinig slaap + zorgen voor kind+huishouden + veel werken + stress op werk + verbouwen, en da's ook niet gek natuurlijk. Maar geld om iemand in te huren is er ook niet echt. Dus. -O-
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 13:26:38 #165
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_91656211
Verbouwen en stress gaan bijna hand in hand; maar is de klus zin hier alweer terug gekeerd ? :)
pi_91672762
Beetje bij beetje :) Er is vandaag veel zooi opgeruimd, kabels voor licht aangelegd in een kamertje en wat leidingen gefreesd voor het bad. Niet veel fotowaardigs dus, maar er gebeurt wat :)
pi_91697974
mooie tegels O+

ik lees ook nog steeds mee, en bekijk veel foto's haha

wanneer is nu planning om alles af te hebben?
~ Bonito La Risa ~
pi_91699746
Ooit :')
Zonder gekheid, geen flauw idee. We hebben nooit een erg strakke planning gehad eigenlijk. Dat gaat ook niet als je allebei werkt en de zorg over een kind van anderhalf hebt.
Met een beetje pech is D. over drie maanden werkloos. Dan heeft ie in elk geval tijd zat, zullen we maar zeggen :')

En ik ga proberen om als verrassing wat hulp in te roepen. Dat er op een middag dat hij aan 't werk is ineens toch iets gedaan is. Ik ken alleen niemand die kan klussen, helaas. Maar ik ga zoeken. Dan hoeft D. ook niet alles zelf te doen, dat zal wel een opluchting zijn, hoop ik dan. D en zijn vader proberen bijvoorbeeld de afvoeren van de badkamer te doen, maar daarin zijn ze erg onervaren en daarom kost het heel veel tijd. Ik heb het idee dat als je daar een mannetje voor regelt, dat het in een paar uur gepiept kan zijn.
pi_91699782
FHF een idee? daar is vast wel iemand die handig is en zijn/haar handen uit de mouwen wil steken.
zo lang met een badkamer in verbouwing is ook niets.
hoe douche jullie nu dan?
pi_95355462
Er is al 78 dagen niet in dit topic gepost :o

Oy :')
En het is nog steeds een zooitje!

En we kunnen al 3 weken niet douchen. Gelukkig wonen mijn schoonouders dichtbij. We overleven 't allemaal wel. En er zit eindelijk schot in de badkamer, er wordt nu in etappes betegeld. Zal es even een fotootje maken :)
  maandag 11 april 2011 @ 19:46:18 #171
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_95355749
quote:
Op maandag 11 april 2011 19:41 schreef innepin het volgende:
En het is nog steeds een zooitje!

En we kunnen al 3 weken niet douchen. Gelukkig wonen mijn schoonouders dichtbij. We overleven 't allemaal wel.
Klinkt als de ideale uitzending van help mijn man is klusser :P
Zomaar ff een mail sturen naar John Williams :+
pi_95356093
Overigens: op de laatste foto's die ik postte zag je de zooi al wel liggen, maar dat was snel weer opgeruimd en dan konden we "gewoon" douchen want de douche hing er nog en de tegelmuur ook, alleen ff een soort geïmproviseerd douchegordijn eromheen en voila.

Nu is het zo:

WC in aanbouw ongeveer op de plek waar de douche ooit stond...

Kijkje richting toekomstig douchehok, met woohooo, tegels op de vloer, en een afvoer :P

En er zitten ook al tegels op de muur! (op 2 muurtjes dan). We komen wel ergens :7

@ikweethetookniet, mja ik denk er ook wel eens aan, haha. Maar eerlijk is eerlijk: hij kan er echt niets aan doen dat ie gewoon weinig tijd heeft. Het grootste probleem, naast zijn werk, is dat we gewoon een strakkere planning en meer geld hadden moeten hebben. Maar ja. Ik word er verder niet down van, 't hoeft allemaal niet volgende week af, hoewel ik wel uitkijk naar de dag dat we weer gewoon kunnen douchen.

Overigens is er nog wel wat anders gedaan ook hoor, behang afgekrabt, muren geplamuurd etcetera. Is alleen niet zo boeiend om te laten zien.
pi_95356850
maar dit schiet alweer aardig op :) mooie tegels op de vloer zeg! :)
pi_101701921
Zal ik voor de gein dit topic es omhoogschoppen? :')
pi_101702050
quote:
17s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:34 schreef innepin het volgende:
Zal ik voor de gein dit topic es omhoogschoppen? :')
Niet alleen voor de gein toch?
Wie gehts?
pi_101702189
Het begint weer een beetje op te pakken!

Echtgenoot heeft zich een half jaar lang uit de naad gewerkt om z'n werk overeind te houden (als in, ze verwachtten van 'm dat ie de boel wel even uit 't slop zou trekken als onderbetaalde geïmproviseerde manager), dat ging goed, toen was er ineens een geïnteresseerde huurder en poef toen hield de zaak op te bestaan. Dus.

Kort gezegd is er dus een half jaar nauwelijks wat gedaan omdat ie gewoon gigantisch veel moest werken. Maar vorige maand is ie thuis komen zitten en sindsdien zit er weer wat tempo in.

Tempo wordt wel enigszins bemoeilijkt door het feit dat ik zwanger ben en flinke bekkeninstabiliteit heb. Daardoor kan ik gewoon echt NIKS klussen, en ook de zorg voor peuter is moeilijk, dus dat neemt D. dan over (waardoor hij weer geen tijd heeft om te klussen).

Maar goed.

De badkamer is al tijden in gebruik, alleen het plafond is nog niet af, daar zijn ze deze week mee bezig.

Peuterkamer is in gebruik, nog wat puntjes op de i qua styling maar goed, tis in elk geval geen rommelhok meer.

Er ligt een vloer op de overloop *O*

Ik zal zo wat foto's maken als peuter gaat slapen.
pi_101702225
Wat er nog moet gebeuren:

- muren plamuren en verven op de gang
- babykamer verven en inrichten
- peuterkamer beetje stylen
- plafond badkamer afmaken
- plafond overloop
- zolder (voor ooit :+ dat zie ik niet binnenkort gebeuren, is ook niet zo belangrijk, gebruiken we toch niet)
pi_101702306
Gefeliciteerd met de zwangerschap dan! *O*
Balen dat het allemaal zo moeilijk gaat!
Nu hebben jullie hoop ik wel ene deadline? (baby? ;) )

Alle het grote werk is dus enigzins af? We wachten op de foto's hoor *O*
~ Bonito La Risa ~
pi_101702341
Ik heb wel een foto van het voorlopige dieptepunt -

Ergens zit er iets niet helemaal goed in de installatie van de Sanibroyeur. Het idee is dat ie eerst spoelt en dan op een gegeven moment de pomp aanslaat die het water weer wegzuigt. Maar die pomp slaat af en toe wat sloom aan.

En toen was er een keertje midden in de nacht dat manlief doorspoelde en weer ging slapen, en zodoende niet merkte dat ie bleef spoelen, en dat de pomp niet aansloeg.

Het was kwart over 4 en ik werd wakker, huh, staat er iemand onder de douche?

Neen.

De wc liep over. En flink. Waarschijnlijk al een flinke tijd ook. De badkamer was doorweekt. Het water liep de overloop in, waar op dat moment nog geeneens een echte vloer lag, alleen de ondervloer, dus dat water ging ook allemaal dwars daar doorheen.

Ik ging slaapdronken naar beneden...

... en zag dat het ook beneden regende. OP MIJN PIANO.

(je ziet hier door de slechte telefoonfoto lang niet alle bakjes staan, tussen de pannen op de piano staan nog een zooi witte plastic bakjes)

;( Heb een uur rondgesjeesd met tientallen (!) bakjes, emmertjes, álle doeken die ik kon vinden... en maar weer legen en snel weer neerzetten.

Quelle horreur ;(
pi_101702516
Zijn jullie goed verzekerd???
pi_101702543
Ja hoor. En de uiteindelijke schade valt reuze mee gelukkig, de piano doet 't nog, alleen 't hout bovenop is wat beschadigd.

Maar 't was wel een nacht om gauw te willen vergeten ;(
pi_101702804
Oh, dan kan die Sanibroyeur dus wel vaker zijn werk niet doen. 8-)
pi_101702849
Pfff alsjeblieft zeg :-/ Was echt niet grappig hoor ;(
pi_101704786
even volgen
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_101711386
Even snel een paar fotootjes gemaakt... Het is nog steeds redelijk sneu allemaal maar het lijkt in elk geval ergens op ;)
En ik had geen zin om op te ruimen voor de foto's. :6

De overloop gezien vanaf de ouderslaapkamer, vanaf net iets verder weg dan deze foto :

Peuterkamer met peuter :+ (voor de beeldvorming: dit is het rechtergedeelte op deze foto.)

Ietsje meer overzicht. Muurschildering is nog niet af, maar ik laat 'm voorlopig even zo. De commode moet naar de babykamer dus die staat hier wat raar, maar zolang er verbouwd wordt in de babykamer moet ie even hier blijven :)

Richting overloop

Deel van de badkamer
(de doortrek-knop-dinges van de wc is er nu even af omdat ik als de dood ben dat ie nog een keer blijft hangen, zo kun je 'm uitzetten indien nodig)

Douche <3 <3
De kleuren zijn véél sterker in 't echt, komt met dit licht en flits niet over op de foto. Het is wel echt blauw.

Bad, aka peuterspeelplaats _O-

De deplorabele staat van de babykamer-in-wording :')
pi_101711598
Wauw het wordt echt mooi!
Heb je die muurschildering zelf gemaakt?
En de badkamer O+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_101729072
Mooi O+ vooral die badkamer
pi_101749519
Dank, dank!
muurschildering heb ik zelf gedaan... vandaar dat ie ook nog niet af is :')

En dan heb ik ook nog bedacht om op de babykamer een muurschildering te maken. Daarvoor moet eerst de muur nog gelatext worden, dus ik had van de week latex gekocht. Ik smste vandaag vanaf werk aan D. dat als ie zou gaan klussen, dat het wel handig zou zijn als ie dat eerst doet.

Krijg ik terug: "Uhuh. En waar is de latex.......?"

Ohja. In de auto waarmee ik naar werk ben gereden.
:')

#zwangerschapsdementie jeujjj
pi_103577265
Aangezien je meldplicht hebt kom ik toch es even kijken naar de status van je stulpje :7.
Je badkamer is wel mooi joh!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_103580037
Haha ik update dit pas als er een keer wat af is, en er komt volgens mij nooit meer wat af hier.
Of nou ja, binnen nu en een week hoop ik de babykamer te kunnen showen. :+
pi_103580078
Ben benieuwd :).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 21:14:14 #192
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_103599491
quote:
17s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:45 schreef innepin het volgende:
Haha ik update dit pas als er een keer wat af is, en er komt volgens mij nooit meer wat af hier.
Of nou ja, binnen nu en een week hoop ik de babykamer te kunnen showen. :+
Met een eigen huis blijf je bezig :+

Ben wel nieuwsgierig naar de update :Y !
pi_103599618
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:14 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Met een eigen huis blijf je bezig :+

Ben wel nieuwsgierig naar de update :Y !
ze is 16 november uitgerekend, dus die babykamer is vlot af, compleet met baby :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103643182
Muurschildering _O_
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_103643288
Babykamer is nog niet af hoor :')
Ik moest vandaag eerst even ergens anders een muurschildering maken :')

Prioriteiten jeweetz.
pi_108095879
Ik moest updaten van Claudia.
Er gebeurt echter tragisch weinig hier. Man heeft geen tijd, en ik heb geen verstand van klussen. En ik heb eigenlijk ook geen tijd. En we zijn blut. Dus waarschijnlijk wonen we nog wel een paar jaar zo -O-

Maar de zolder is in elk geval beloopbaar. En omdat Claudia in d'r eigen topic praat over een zooitje op zolder terwijl alles netjes in de kast staat, zal ik es laten zien wat écht een zooizolder is - en let op, dit is NA de grote opruimactie.

(iemand een Martini-spiegel hebben? en een gitaar? :+ )

De andere kant valt wel mee :P

Die kast moet daar niet blijven staan maar ja, de andere kant staat nogal vol :+

De muur in de slaapkamer gaat ook nooit geplamuurd/gestuct worden vrees ik :') dus heb ik uit verveling (en irritatie) maar wat kunstwerken van de huispeuter erop geplakt. Kleurrijk is 't wel!

Proef je enige moedeloosheid in mijn post?
Dat kan kloppen.
:')
Ik had gehoopt minder geldproblemen te hebben, ik had gehoopt meer tijd te hebben, zonder bekkenpijn in mijn zwangerschap. Ik had gehoopt dat alle vrienden die wij door de jaren heen geholpen hebben met klussen, hetzelfde voor ons zouden doen, maar mooi dat niemand wat van zich laat horen. Ik had gehoopt dat manlief iets gemotiveerder zou zijn :P Etcetera. Het komt gewoon nóóit af zo. :'(
pi_108098296
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 20:57 schreef innepin het volgende:
Ik had gehoopt dat alle vrienden die wij door de jaren heen geholpen hebben met klussen, hetzelfde voor ons zouden doen, maar mooi dat niemand wat van zich laat horen.
Tja....als je mijn ervaring wilt vernemen......talloze keren heb ik mensen met klussen geholpen. Toen wij gingen klussen.......inderdaad, niemand liet wat van zich horen.......pas toen die "vrienden" weer gingen klussen, stroomden de emails binnen....of ik WEER wilde komen klussen, zoals vroeger, ik was altijd zo handig en snel .

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 18-02-2012 09:25:44 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 21:49:40 #198
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108098585
Ten eerste: de dakkapel ziet er geweldig uit!
En voor de rest :* . Rottig dat je je zo voelt!
Ik weet dat het iñets helpt, maar wacht es tot de lente, dat deed em hier vaak de truc, zonnetje schijnt, lucht is blauw, klusser kom maar gauw!
  vrijdag 17 februari 2012 @ 21:53:42 #199
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_108098774
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:43 schreef blomke het volgende:

[..]

Tja....als je mijn ervaring wilt vernemen......talloze keren heb ik mensen met klussen geholpen. Toen wij gingen klussen.......inderdaad, niemand liet wat van zich horen.......pas toen die "vrienden"weer gingen klussen, stroomden de emails binnen....of ik WEER wilde komen klussen, zoals vroeger, ik was altijd zo handig en snel .
Dit is mij ook gebeurd. Heb het gelukkig al geleerd met alleen computers fiksen. Veel hulp gegeven en weinig terug gehad. Ben zelf inmiddels voorzichtiger geworden met hulp aannemen. Dit alleen al omdat ik van mezelf weet dat ik nu zelf een erg druk leven heb en niet altijd maar klaar kan staan om voor een ander wat te doen. Ik wil mezelf niet in die andere positie zien van veel hulp ontvangen en niet geven.

De noodgevallen bij echte vrienden en familie mee pikken lukt me aardig. Ik vraag zelf alleen nog hulp als ik het echt kei en keihard nodig heb.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 22:18:08 #200
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_108100002
Misschien een vreemde vraag, maar hebben jullie ook wel eens om hulp gevraagd?
Zo ja, dan hebben jullie nogal aparte "vrienden".

Vrienden hier klaagden namelijk tijdje geleden ook dat niemand had geholpen tot wij langs kwamen.
Maar ja, we hebben het zelf een aantal keer aan moeten bieden voordat ze idd. aangaven hulp te kunnen gebruiken. De eerste keer dat we kwamen helpen hadden ze geen planning en de tweede keer kregen we van zwangere vriendin alleen maar commentaar over allerlei dingetjes die niet goed genoeg waren :') .

En zelf wil ik bij klussen hier alleen hulp van schoonpa hebben. De rest hoeft niet te helpen :P .
Die man weet tenminste wat ie doet ;) .

Maar ik begrijp de frustratie innepin. Lijkt mij aardig ellendig zo. Niet af, geen geld meer en nog een aantal open eindjes. Aan de andere kant. Het gedane werk ziet er wel netjes uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')