abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89087079
@innepin
oke dat vermoeden had ik al, vond t al vreemd dat er misschien 1 luxaflexje al hing :)

Maar goed, Asbest verwijderen. Noem me een stomme boer, maar voor 1993 mocht je t altijd zelf verwijderen. Uiteraard begrijp ik dat t gevaarlijk kan zijn, maar het gevaar zit hem met name in het inademen van de onzichtbare vezels die in je longen komen en daar kwade dingen doen, dus mondkapje voor(koop wel een fatsoenlijke en niet zo'n cheap ass ding) en niet te ruig te werk gaan.

Durf je t niet aan, dan uitbesteden!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89087217
@Rantheman, bedankt voor die toelichting. We gaan 't thuis wel even overleggen. Misschien ook even de aannemer vragen wat hij ervan vindt.

Even wat heel anders tussendoor..

Op één van de uitzichtfoto's vanuit de dakkapel kun je goed één van de redenen zien om hier te blijven wonen: onze tuin.

Je ziet hier de tuin vanaf zolder, er is zo'n negen meter tuin dat verstopt zit achter het stuk eerste verdieping dat je hier ziet. Dan de carport (zo'n 4m diep) en dan nog een metertje of 20 tuin daarachter. O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_89087309
Zo, flinke tuin :o

Wat je kan doen met dat gat is een simpel ventilatierooster afdekkapje (zoals bijvoorbeeld in het plafond van de douche of toilet) erin stoppen. Ziet er redelijk netjes uit. Maar aan de andere kant kun je uiteraard ook nog dit aankaarten bij de dakkapelboer, wie weet gooien ze er wel een nieuwe 'plafondplaat' in.
pi_89087426
*O* Wat een ruimte ineens op zolder. Kunnen we mooi met zijn allen blijven pitten als dat ene feestje nog eens plaats gaat vinden ;)
Je weet toch zichzellef.
pi_89087510
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:26 schreef Brittie het volgende:
*O* Wat een ruimte ineens op zolder. Kunnen we mooi met zijn allen blijven pitten als dat ene feestje nog eens plaats gaat vinden ;)
Mag je eerst wel es langskomen om de teringzooi die er nu ligt op te ruimen :{w
pi_89087577
:P Ik zal de agenda er binnenkort eens bij pakken.
Hoop dat de CV meneer snel alles kan fixen :)
Je weet toch zichzellef.
pi_89087718
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:31 schreef Brittie het volgende:
:P Ik zal de agenda er binnenkort eens bij pakken.
Hoop dat de CV meneer snel alles kan fixen :)
:P
Hoeft niet hoor dear. Je hebt het al druk zat he. Hoewel: hoe eerder we klaar zijn, hoe eerder we dat feestje kunnen plannen! :9

Ik zit er nu over te denken om de zolder maar te claimen als ouderslaapkamer trouwens. Tis zo'n prettige ruimte geworden ineens! Aan de andere kant zou dat betekenen dat ik alsnog een trap af moet om naar de wc te gaan 's nachts. En een niet-zo-goed-doorslapend-kind troosten is ook wel makkelijker als je op dezelfde verdieping ligt. Hmmm.
pi_89088507
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:15 schreef RanTheMan het volgende:
@innepin
oke dat vermoeden had ik al, vond t al vreemd dat er misschien 1 luxaflexje al hing :)

Maar goed, Asbest verwijderen. Noem me een stomme boer, maar voor 1993 mocht je t altijd zelf verwijderen. Uiteraard begrijp ik dat t gevaarlijk kan zijn, maar het gevaar zit hem met name in het inademen van de onzichtbare vezels die in je longen komen en daar kwade dingen doen, dus mondkapje voor(koop wel een fatsoenlijke en niet zo'n cheap ass ding) en niet te ruig te werk gaan.

Durf je t niet aan, dan uitbesteden!
Een mondkapje zal asbestvezels niet tegenhouden hoor :P Zijn ze veel te klein voor.
Het gevaar zit hem met name in het breken van de platen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_89088960
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:55 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Een mondkapje zal asbestvezels niet tegenhouden hoor :P Zijn ze veel te klein voor.
Ik zal mezelf corrigeren, met mondkapje bedoel ik zo'n ding:

Kosten 20 euro
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89092588
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:55 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Platen :?
Het is een schoorsteenpijp, geen dak ofzo. :)

@Rantheman, ah kijk, daar kunnen we wat mee!
pi_89095507
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:36 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik dacht dat het om asbestplaten van muur/dak ging. Platen zelf doen zou ik wel overwegen, maar iets anders niet.

Informeer sowieso bij je gemeente, die hebben altijd wel goede informatie over hoe je het beste te werk kan gaan. Je mag ook niet alles zelf verwijderen/wegbrengen. Op de site van de gemeente Utrecht staat best wel wat nuttige info.
Zo'n H-pijp bijvoorbeeld, dat is gewoon een bonk asbest waar je de vezels ziet zitten. Daar zou ik niet zelf aan beginnen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_89095524
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:36 schreef innepin het volgende:

[..]

Wanneer je het zelf gaat doen zonder de gemeente oid. erbij betrokken hebt, breng je niet alleen jezelf maar ook de omwonende in gevaar kwa gezondheid.
pi_89096387
We gaan sowieso informeren bij de gemeente én bij onze aannemer.
Maar deRakker, hoe komen onze buren in gevaar als we binnenshuis een pijp weghalen :? Dat lijkt me overdreven. Sowieso gaan we niks doen als het gewoon niet mag. Dus mensen relaaaxxx het gaat ineens al zoveel posts over dat stomme ding.
We zijn echt niet dom, we gaan echt niet zomaar slopen 'omdat 't lekker makkelijk is' oid. Regels zijn er niet voor niets.
pi_89096603
@innepin oke genoeg over asbest, ff over je tuin als ik naar je lijntje kijk, moet je dan dwars door een schuur oid om achter in de tuin te komen?
pi_89096982
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:26 schreef RanTheMan het volgende:
@innepin oke genoeg over asbest, ff over je tuin als ik naar je lijntje kijk, moet je dan dwars door een schuur oid om achter in de tuin te komen?
Het is een carport -O-
En ik heb geen flauw idee waarom ie midden in de tuin staat, die stond er al. Alleen het meest linker gedeelte van de carport is een schuur.

Oh, en je kan het wel zien op de foto, maar voor de duidelijkheid: je kan niet in onze achtertuin komen met je auto :')
pi_89113992
Wow wat is het groot geworden zo zeg! Wat een licht ineens!
  vrijdag 26 november 2010 @ 21:23:40 #117
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89199990
:W :D
Wohoo Innepin, da's wel een klus zeg!! Ik ga t topic eens even doorspitten
pi_89222702
Vooruitgang!

Een deel van de overloop een paar weken geleden:

De overloop eergister:

voor de beeldvorming: waar de kleurrijke stoffer/bezem staat, tegen dat halve muurtje, is waar op de bovenste foto de Nederlandse vlag leunt.

De overloop vandaag:

Nu zitten we dus met een belachelijk grote overloop, zeker gezien het feit dat het huis helemaal niet zo groot is. :')

Morgen slaapkamers omwisselen en hopelijk beginnen met het splitsen van de ene slaapkamer. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door innepin op 27-11-2010 13:50:47 ]
pi_89223002
Hihi het is meer een smalle kamer dan een overloop :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89223130
Alles is hier smal :7 Maar inderdaad, ik denk dat het iets van 2.80m breed is op het breedste stuk, en toch wel een meter of 3,5 op het langste stuk. Belachelijk voor een overloop! Ga je je toch afvragen wie die indeling bedacht heeft.
pi_89223153
't is trouwens best lastig zoeken naar het lichtknopje als je 's nachts naar de wc moet heb ik al gemerkt _O-
pi_89223410
Kun je die overloop niet smaller maken dan?
pi_89223983
Jaaa dat blijft ook echt niet zo! Het grootste deel van de overloop gaat opgeslokt worden door de nieuwe badkamer, zie ook de plattegrondjes in de OP :)
pi_89270384
Het is nu wel heel erg behelpen... :X

Dit was onze slaapkamer, nu is de ene helft kinderkamer en de andere helft ehhh zooi. En nee de muur is nog niet af :P Ten eerste omdat de Gamma dicht was vandaag en ten tweede omdat we anders niet meer in de andere helft van de kamer kunnen komen :Y)
en ja ik weet het, alweer zo mooi kleurrijk :') lang verhaal.

En wij slapen nu in de kinderkamer...

Ik heb ook nog even twee foto's gemaakt van de badkamer, om te illustreren waarom ik zo graag een nieuwe badkamer wil hebben :P

Schrootjes links! Schrootjes rechts! Schrootjes op het plafond! O+ :P
pi_89274720
Oeh das wel erg nostalgisch :o
En ook niet erg fris dat hout..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')