quote:Dat is eigenlijk de kern van mijn vraag. Er zijn mensen die uit 100 honden die er identiek uitzien toch nog in staat zijn hun eigen hond te achterhalen. Geldt dat ook voor paarden?Op maandag 25 oktober 2010 16:33 schreef Armani XL het volgende:
Als je het model en nummer nog weet kan je bij de oorspronkelijke leverancier navragen of die nog een paar stuks in het magazijn heeft staan.
Anders eentje die er op lijkt..??
quote:Op maandag 25 oktober 2010 16:35 schreef _The_General_ het volgende:
Je kunt ook een aantal dozen Mora frikandellen kopen! Dan heeft ze teminsten het echte paard terug!
quote:Slecht verzonnen juist. De situatieschets in de OP is eens behandeld in een televisieprogramma. Ik meende "Opgelicht".
quote:Dat geldt voor alles!Op maandag 25 oktober 2010 16:37 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk de kern van mijn vraag. Er zijn mensen die uit 100 honden die er identiek uitzien toch nog in staat zijn hun eigen hond te achterhalen. Geldt dat ook voor paarden?
quote:
quote:Zit er paardenvlees in snacks van Mora?
Ja, een aantal van onze snacks bevat paardenvlees. Niet omdat wij dat nou zo graag willen; uit smaaktesten komen combinaties met paardenvlees steevast als lekkerste naar voren. Toch zijn we kritisch over het gebruik van paardenvlees. Sterker nog, we zijn volop bezig om de toevoeging van paardenvlees zoveel mogelijk terug te dringen. Zo bevatten de Mora frikandellen die op dit moment in de supermarkt liggen, nog minder dan 1% paardenvlees.
Over het paardenvlees dat we wél nog gebruiken, kunnen we heel duidelijk zijn: dit voldoet aan strenge voorwaarden op het gebied van voeding, transport en behandeling van dieren. We gebruiken uitsluitend paardenvlees van leveranciers uit Latijns-Amerika die erkend zijn door de Veterinaire Autoriteiten van de Europese Unie. Dat wil zeggen dat ze zich moeten houden aan alle regels die door de Europese Unie worden gesteld, inclusief richtlijnen op het gebied van dierenwelzijn.
quote:Ik zou erbij vertellen dat het arme paard aangereden is door een ambulance.Op maandag 25 oktober 2010 16:40 schreef yvonne het volgende:
Ik zou het kind meenemen naar een snackbar voor een frietje stoof...
quote:Ik mis FlyingfoxOp maandag 25 oktober 2010 16:40 schreef yvonne het volgende:
quote:Fijn dat je er verstand van hebt. Hoe snel komt iemand er eigenlijk achter. Als het karakter is dan kan ik mij voorstellen dat het pas na enkele weken duidelijk wordt, zeker omdat het nu ook niet meer zo'n lekker weer is om te gaan rijden en zijn dochter het waarschijnlijk wel druk zal hebben met school. Tegen de tijd dat ze erachter komt lijkt het mij dat er allang voor betaald is.Op maandag 25 oktober 2010 16:41 schreef rats het volgende:
Zou zeggen, hou je liever bezig met dingen waar je wel verstand van heb ipv die dieren zo te behandelen... Dit is nu precies 1 van de redenen dat het woord handelaar zo'n slechte naam heeft in de paardenwereld. Daarnaast mensen voorliegen en zeggn dat je goed voor zo'n dier zorgt, terwijl je het na een paar weken naar de slacht brengt? Echt he, van zulke dingen gaan mijn nekharen overeind staan.
Laat voortaan de biertjes maar staan, want de ideën die je ervan krijgt....
Ervan uitgaand dat dit echt is... (wat ik ten zeerste betwijfel), Zeg tegen die vader de waarheid wat er met dat dier gebeurd is. Een ander paard/pony verkopen als zijnde hun 'oude' paard/pony zal nerver gaan werken... reden? Elk dier heeft zijn eigen karakter, herkent mensen en hebben daar zo hun eigen gedragingen bij en daarnaast heeft elk paar wel een uniek kenmerk wat geen ander dier heeft.
quote:Dat is natuurlijk onzin. Ik mag zelf weten wat ik met mijn bezit doe.Oftewel, een actie om te mislukken.
Als ik die vader was, zou ik juridisch stappen odnernemen om te kijken of ik jou aan kon pakken, gezien je een vorm van oplichting hanteerd.
quote:Ik heb al gezegd dat ik er veel meer geld voor wil hebben omdat ik het zo'n fijn paardje vind en omdat mijn nichtje er zo aan gehecht is. De prijs is inmiddels al bijna het drie dubbele dan wat ik ervoor betaald heb dus enige moeite wil ik er nu wel in steken.Op maandag 25 oktober 2010 16:36 schreef thesystem het volgende:
Euhm, veel geld ervoor vragen, lekker winst erop maken!!
quote:Slim van je, nu kun je al geen verhaal meer opmaken dat het beest dood is. Dus komen ze er uiteindelijk achter en heb je een groter probleem.Op maandag 25 oktober 2010 16:49 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik heb al gezegd dat ik er veel meer geld voor wil hebben omdat ik het zo'n fijn paardje vind en omdat mijn nichtje er zo aan gehecht is. De prijs is inmiddels al bijna het drie dubbele dan wat ik ervoor betaald heb dus enige moeite wil ik er nu wel in steken.
quote:Op de grond gooien en erop gaan stampen dus!Op maandag 25 oktober 2010 16:46 schreef DRA het volgende:
Dat is natuurlijk onzin. Ik mag zelf weten wat ik met mijn bezit doe.
quote:Op zo'n manier de prijs verlagen is oplichting dus staat die vader volledig in zijn recht om stappen te ondernemen.Op maandag 25 oktober 2010 16:46 schreef DRA het volgende:
Dat is natuurlijk onzin. Ik mag zelf weten wat ik met mijn bezit doe.
quote:Fixed.
quote:Dat merk je gelijk al. Je hebt een band met zo'n dier en ziet het echt wel als er ineens een ander voor je neus staat.Op maandag 25 oktober 2010 16:46 schreef DRA het volgende:
[..]
Fijn dat je er verstand van hebt. Hoe snel komt iemand er eigenlijk achter. Als het karakter is dan kan ik mij voorstellen dat het pas na enkele weken duidelijk wordt, zeker omdat het nu ook niet meer zo'n lekker weer is om te gaan rijden en zijn dochter het waarschijnlijk wel druk zal hebben met school. Tegen de tijd dat ze erachter komt lijkt het mij dat er allang voor betaald is.
quote:Klopt dat je zelf met je bezit mag doen wat je wilt, maar je koopt ze onder valse voorwendselen en dat is oplichting, zeker als je nu ineens het driedubbele ervoor vraagt.Dat is natuurlijk onzin. Ik mag zelf weten wat ik met mijn bezit doe.
quote:Kom op zeg, het groso modo van de paarden die bij tienermeisjes vandaan komt is nauwelijks gezond te noemen. Zo goedkoop mogelijk gekocht en slecht onderhouden. Die vriend van mij weet heel goed wat nog wel goede paarden zijn. Dus als hij een goede vindt dan laat hij ze echt niet door mij naar het slachthuis brengen hoor.Op maandag 25 oktober 2010 17:05 schreef rats het volgende:
[..]
Klopt dat je zelf met je bezit mag doen wat je wilt, maar je koopt ze onder valse voorwendselen en dat is oplichting, zeker als je nu ineens het driedubbele ervoor vraagt.
Je kan van alles gaan roepen om te zeggen dat het niet zo is, maar lees je eigen op maar eens... je belooft ze van alles (regelmatig op de hoogte houden), terwijl je ze paar weken vet mest en ze dan of verkoopt (voor zoveel mogelijk) of alsnog naar die slager brengt.
En om even wat reacties voor te zijn, nee ben niet vegetarisch. Heb er ook geen problemen mee dat paarden bij de slager terecht komen en gegeten worden, maar wel als het op deze manier gebeurd. Met gezonde dieren die nog een tijd vooruit kunnen (speciaal gefokte dieren voor slacht en dieren met ongeneeslijke aandoening buiten beschouwing gelaten).
quote:Was ff wat verkeerd gegaan met mijn qoute, inmiddels gefixt. Dus lees em nog maar eens.Op maandag 25 oktober 2010 17:10 schreef DRA het volgende:
[..]
Kom op zeg, het groso modo van de paarden die bij tienermeisjes vandaan komt is nauwelijks gezond te noemen. Zo goedkoop mogelijk gekocht en slecht onderhouden. Die vriend van mij weet heel goed wat nog wel goede paarden zijn. Dus als hij een goede vindt dan laat hij ze echt niet door mij naar het slachthuis brengen hoor.
quote:Absoluut. Trouwens wel heel triest om op deze manier je geld te verdienenOp maandag 25 oktober 2010 16:37 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk de kern van mijn vraag. Er zijn mensen die uit 100 honden die er identiek uitzien toch nog in staat zijn hun eigen hond te achterhalen. Geldt dat ook voor paarden?
quote:Typische reactie van een vrouw. Je moet toch ergens je geld mee verdienen.Op maandag 25 oktober 2010 17:16 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
Absoluut. Trouwens wel heel triest om op deze manier je geld te verdienen
quote:Dat bestel ik nooit meer, sinds dat vieze broodje Ranger dat ik van FF gekocht heb.Op maandag 25 oktober 2010 16:40 schreef yvonne het volgende:
quote:Zoals gebruikelijk bij DRA.Op maandag 25 oktober 2010 17:43 schreef Blobje het volgende:
We gaan er dan maar vanuit dat dit een verzonnen verhaaltje is om ook een beetje aandacht te krijgen achter je computer.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
quote:Fusionfreak verkoopt broodjes Ranger?Op maandag 25 oktober 2010 17:53 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat bestel ik nooit meer, sinds dat vieze broodje Ranger dat ik van FF gekocht heb.
quote:Waarom oplichting? De eigenaar mag met het paard doen wat hij wil, ookal belooft hij wat anders aan de vorige eigenaar.Op maandag 25 oktober 2010 17:43 schreef Blobje het volgende:
Mocht het niet zo zijn dan ben je in ieder geval schuldig aan oplichting en dan hoop ik voor je dat je het nog zwaar gaat krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |