abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87941400
Ik heb even een klein probleempje en voel me er heel erg lullig onder. Eigenlijk heb ik er helemaal niet veel geld mee verdient en als ik erover nadenk word ik er nog best misselijk van.

Een goede vriend van mij verhandelt paarden. De prijs van een paard is behoorlijk gedaald de laatste tijd agv de crisis. Veel mensen hebben hun paard naar het slachthuis gestuurd en mijjn vriend heeft dan ook regelmatig weten te bemiddelen als handelaar tussen slachthuis en paardenbezitter.

Nu is er echter een probleem en dat is dat veel van die paarden van tienermeisjes zijn en die zitten er natuurlijk niet op te wachten hun lieve kleine paardje naar het slachthuis te brengen. Echter vader kan het beestje vaak niet meer betalen en dat leidt ertoe dat het beestje toch echt weg moet. Na een keer een paar biertjes gedronken te hebben kwamen we echter op een briljant idee. Ik zou namelijk de fijne "koper" van het paardje worden en het paardje voor een vriendenprijsje kopen. Ik zou namelijk volgens het verhaal precies op zoek zijn naar een paardje en dan zou ik het paardje goed verzorgen. Ik zou zelfs regelmatig een briefje sturen met hoe goed het wel niet met het paardje ging en met daarbij een foto van paard en ik. De prijs lag dan wel wat lager dan de slachtbank, maar vader was natuurlijk al lang blij van het geldverslindende diertje af te zijn en dochterlief nog enigszins gerust te kunnen stellen.

Zo gezegd, zo gedaan. We kochten een paar paardjes op deze manier en we lieten vaak de paardjes nog een paar weken in een stal staan van een bevriende manage van mijn vriend. Dan hadden we net genoeg tijd om wat foto's te schieten en het beestje wat aan te laten komen zodat de opbrengst wat hoger uitkwam.

Nu is het echter zo dat 1 van de vaders blijkbaar weer wat meer verdient want hij wil het paardje terug. Uiteraard heeft hij daar geen enkel recht op maar hij blijft me maar lastig vallen. Nu begint zelfs dat meisje me emailtjes te sturen met hoe veel ze haar paardje mist en dat ze zo graag het paardje terug wil zien.

Mijn vraag is: hoe los ik dit op? Ik heb geen enkel verstand van paarden en mijn vriend laat me een beetje in de kou staan. Kun je gewoon eventueel een paardje kopen en deze weer terugverkopen als zijnde het oorspronkelijke paard. Ik weet uiteraard wat de kleur is.
  maandag 25 oktober 2010 @ 16:31:13 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87941458
Goed topique, wederom. Chapeau DRA!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 25 oktober 2010 @ 16:32:25 #3
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_87941514
Pareltje, werkelijk.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_87941522
Dit gaat een leuk topic worden denk ik :)
pi_87941533
Leuk verzonnen, om even met het verhaal mee te gaan, zeg gewoon dat het beest z'n been gebroken heeft en dat ondanks vele uren in de operatiezaal het beest rustig is ingeslapen.
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 16:33:26 #6
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_87941559
Als je het model en nummer nog weet kan je bij de oorspronkelijke leverancier navragen of die nog een paar stuks in het magazijn heeft staan.
Anders eentje die er op lijkt..??
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_87941636
Maar na enkele weken zijn de paardjes alsnog naar de slacht gegaan? :9
dag
pi_87941686
Je kunt ook een aantal dozen Mora frikandellen kopen! Dan heeft ze teminsten het echte paard terug!

;(
pi_87941733
Euhm, veel geld ervoor vragen, lekker winst erop maken!!
pi_87941734
Ziek geworden oid.

Teven tvp voor een eventueel prachtig vervolg :)
U kunt hier adverteren voor maar ¤10 per maand. Neem contact op via PM.
pi_87941760
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:33 schreef Armani XL het volgende:
Als je het model en nummer nog weet kan je bij de oorspronkelijke leverancier navragen of die nog een paar stuks in het magazijn heeft staan.
Anders eentje die er op lijkt..??
Dat is eigenlijk de kern van mijn vraag. Er zijn mensen die uit 100 honden die er identiek uitzien toch nog in staat zijn hun eigen hond te achterhalen. Geldt dat ook voor paarden?
  maandag 25 oktober 2010 @ 16:38:01 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_87941785
Goed verzonnen.
Resistance is futile.
pi_87941801
Ik heb dan wel geen verstand van paarden maar kan best geloven dat dat kind wel merkt dat het paard een ander karakter heeft, ook al is het hetzelfde ras.
pi_87941809
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:35 schreef _The_General_ het volgende:
Je kunt ook een aantal dozen Mora frikandellen kopen! Dan heeft ze teminsten het echte paard terug!

;(
:) Die zijn toch niet van paardenvlees?
pi_87941830
Tuurlijk, als het paard weg is, krijg je het niet terug. Verzin een geloofwaardig verhaal en doe het daarmee af..
dag
pi_87941849
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:38 schreef Seven. het volgende:
Goed verzonnen.
Slecht verzonnen juist. De situatieschets in de OP is eens behandeld in een televisieprogramma. Ik meende "Opgelicht".
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 16:39:29 #17
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_87941861
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:37 schreef DRA het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk de kern van mijn vraag. Er zijn mensen die uit 100 honden die er identiek uitzien toch nog in staat zijn hun eigen hond te achterhalen. Geldt dat ook voor paarden?
Dat geldt voor alles!

Het beste vraag je er eentje uit dezelfde partij aangezien hetzelfde soort nog wel eens kleurverschil heeft in verschillende partijen.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_87941881
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 16:38 schreef DRA het volgende:

[..]

:) Die zijn toch niet van paardenvlees?
quote:
Zit er paardenvlees in snacks van Mora?

Ja, een aantal van onze snacks bevat paardenvlees. Niet omdat wij dat nou zo graag willen; uit smaaktesten komen combinaties met paardenvlees steevast als lekkerste naar voren. Toch zijn we kritisch over het gebruik van paardenvlees. Sterker nog, we zijn volop bezig om de toevoeging van paardenvlees zoveel mogelijk terug te dringen. Zo bevatten de Mora frikandellen die op dit moment in de supermarkt liggen, nog minder dan 1% paardenvlees.

Over het paardenvlees dat we wél nog gebruiken, kunnen we heel duidelijk zijn: dit voldoet aan strenge voorwaarden op het gebied van voeding, transport en behandeling van dieren. We gebruiken uitsluitend paardenvlees van leveranciers uit Latijns-Amerika die erkend zijn door de Veterinaire Autoriteiten van de Europese Unie. Dat wil zeggen dat ze zich moeten houden aan alle regels die door de Europese Unie worden gesteld, inclusief richtlijnen op het gebied van dierenwelzijn.
dag
  Admin maandag 25 oktober 2010 @ 16:40:27 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_87941902
Ik zou het kind meenemen naar een snackbar voor een frietje stoof...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_87941954
Zou zeggen, hou je liever bezig met dingen waar je wel verstand van heb ipv die dieren zo te behandelen... Dit is nu precies 1 van de redenen dat het woord handelaar zo'n slechte naam heeft in de paardenwereld. Daarnaast mensen voorliegen en zeggn dat je goed voor zo'n dier zorgt, terwijl je het na een paar weken naar de slacht brengt? Echt he, van zulke dingen gaan mijn nekharen overeind staan.
Laat voortaan de biertjes maar staan, want de ideën die je ervan krijgt....

Ervan uitgaand dat dit echt is... (wat ik ten zeerste betwijfel), Zeg tegen die vader de waarheid wat er met dat dier gebeurd is. Een ander paard/pony verkopen als zijnde hun 'oude' paard/pony zal nerver gaan werken... reden? Elk dier heeft zijn eigen karakter, herkent mensen en hebben daar zo hun eigen gedragingen bij en daarnaast heeft elk paar wel een uniek kenmerk wat geen ander dier heeft.
Oftewel, een actie om te mislukken.
Als ik die vader was, zou ik juridisch stappen odnernemen om te kijken of ik jou aan kon pakken, gezien je een vorm van oplichting hanteerd.
  Licht Ontvlambaar maandag 25 oktober 2010 @ 16:41:43 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87941957
quote:
14s.gif Op maandag 25 oktober 2010 16:40 schreef yvonne het volgende:
Ik zou erbij vertellen dat het arme paard aangereden is door een ambulance.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 25 oktober 2010 @ 16:44:44 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87942069
quote:
14s.gif Op maandag 25 oktober 2010 16:40 schreef yvonne het volgende:
Ik mis Flyingfox ;(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_87942177
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:41 schreef rats het volgende:
Zou zeggen, hou je liever bezig met dingen waar je wel verstand van heb ipv die dieren zo te behandelen... Dit is nu precies 1 van de redenen dat het woord handelaar zo'n slechte naam heeft in de paardenwereld. Daarnaast mensen voorliegen en zeggn dat je goed voor zo'n dier zorgt, terwijl je het na een paar weken naar de slacht brengt? Echt he, van zulke dingen gaan mijn nekharen overeind staan.
Laat voortaan de biertjes maar staan, want de ideën die je ervan krijgt....

Ervan uitgaand dat dit echt is... (wat ik ten zeerste betwijfel), Zeg tegen die vader de waarheid wat er met dat dier gebeurd is. Een ander paard/pony verkopen als zijnde hun 'oude' paard/pony zal nerver gaan werken... reden? Elk dier heeft zijn eigen karakter, herkent mensen en hebben daar zo hun eigen gedragingen bij en daarnaast heeft elk paar wel een uniek kenmerk wat geen ander dier heeft.
Fijn dat je er verstand van hebt. Hoe snel komt iemand er eigenlijk achter. Als het karakter is dan kan ik mij voorstellen dat het pas na enkele weken duidelijk wordt, zeker omdat het nu ook niet meer zo'n lekker weer is om te gaan rijden en zijn dochter het waarschijnlijk wel druk zal hebben met school. Tegen de tijd dat ze erachter komt lijkt het mij dat er allang voor betaald is.

quote:
Oftewel, een actie om te mislukken.
Als ik die vader was, zou ik juridisch stappen odnernemen om te kijken of ik jou aan kon pakken, gezien je een vorm van oplichting hanteerd.
Dat is natuurlijk onzin. Ik mag zelf weten wat ik met mijn bezit doe.
pi_87942276
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:36 schreef thesystem het volgende:
Euhm, veel geld ervoor vragen, lekker winst erop maken!!
Ik heb al gezegd dat ik er veel meer geld voor wil hebben omdat ik het zo'n fijn paardje vind en omdat mijn nichtje er zo aan gehecht is. De prijs is inmiddels al bijna het drie dubbele dan wat ik ervoor betaald heb dus enige moeite wil ik er nu wel in steken.
pi_87942307
Klinkt wel als gouden business!
pi_87942696
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 16:49 schreef DRA het volgende:

[..]

Ik heb al gezegd dat ik er veel meer geld voor wil hebben omdat ik het zo'n fijn paardje vind en omdat mijn nichtje er zo aan gehecht is. De prijs is inmiddels al bijna het drie dubbele dan wat ik ervoor betaald heb dus enige moeite wil ik er nu wel in steken.
Slim van je, nu kun je al geen verhaal meer opmaken dat het beest dood is. Dus komen ze er uiteindelijk achter en heb je een groter probleem.
pi_87942730
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:46 schreef DRA het volgende:
Op de grond gooien en erop gaan stampen dus!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_87942846
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 16:46 schreef DRA het volgende:

Op zo'n manier de prijs verlagen is oplichting dus staat die vader volledig in zijn recht om stappen te ondernemen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:02:37 #29
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_87942926
Mijn paard, wat doe je?!?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_87942956
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:38 schreef Seven. het volgende:
Goed verzonnen.
Fixed.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_87942991
Pareltje, werkelijk geniaal dit.
pi_87943056
Wat ga je trouwens kopen van de opbrengst van deze zwendel? Goedkope whisky?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_87943062
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:46 schreef DRA het volgende:

[..]

Fijn dat je er verstand van hebt. Hoe snel komt iemand er eigenlijk achter. Als het karakter is dan kan ik mij voorstellen dat het pas na enkele weken duidelijk wordt, zeker omdat het nu ook niet meer zo'n lekker weer is om te gaan rijden en zijn dochter het waarschijnlijk wel druk zal hebben met school. Tegen de tijd dat ze erachter komt lijkt het mij dat er allang voor betaald is.
Dat merk je gelijk al. Je hebt een band met zo'n dier en ziet het echt wel als er ineens een ander voor je neus staat.
Voorbeeldje, ik heb een fries gehad, voor een hoop mensen lijkt elke fries op elkaar. Helaas oor omstandigheden moeten verkopen, staat nu bij mensen met meerdere friezen en geloof em maar dat ik hem gelijk herken. Ook al staat hij met meerdere andere friezen in een wei, bak of wat dan ook. Zelfde als dat je altijd je eigen hond of kat zou herkennen als die tijdje weggeweest is. Daarnaast ben je in zo'n geval helemaal met oplichting bezig, want hoe zit het met de papieren? Van die oude meegeven met het andere paard? Papirvervalsing dus ook nog... Vooral je handeltje op deze manier voortzetten. Ow enne je weet dat het verplicht is dat paarden een chip hebben? Dus bij een veearts kunnen ze zo controleren of dit het juiste paard is, mochten ze het niet op uiterlijk zien.

quote:
Klopt dat je zelf met je bezit mag doen wat je wilt, maar je koopt ze onder valse voorwendselen en dat is oplichting, zeker als je nu ineens het driedubbele ervoor vraagt.
Je kan van alles gaan roepen om te zeggen dat het niet zo is, maar lees je eigen op maar eens... je belooft ze van alles (regelmatig op de hoogte houden), terwijl je ze paar weken vet mest en ze dan of verkoopt (voor zoveel mogelijk) of alsnog naar die slager brengt.

En om even wat reacties voor te zijn, nee ben niet vegetarisch. Heb er ook geen problemen mee dat paarden bij de slager terecht komen en gegeten worden, maar wel als het op deze manier gebeurd. Met gezonde dieren die nog een tijd vooruit kunnen (speciaal gefokte dieren voor slacht en dieren met ongeneeslijke aandoening buiten beschouwing gelaten).

[ Bericht 7% gewijzigd door iteejer op 25-10-2010 21:52:38 ]
pi_87943236
Lucratieve bizz! :')
pi_87943306
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 17:05 schreef rats het volgende:

[..]

Klopt dat je zelf met je bezit mag doen wat je wilt, maar je koopt ze onder valse voorwendselen en dat is oplichting, zeker als je nu ineens het driedubbele ervoor vraagt.
Je kan van alles gaan roepen om te zeggen dat het niet zo is, maar lees je eigen op maar eens... je belooft ze van alles (regelmatig op de hoogte houden), terwijl je ze paar weken vet mest en ze dan of verkoopt (voor zoveel mogelijk) of alsnog naar die slager brengt.

En om even wat reacties voor te zijn, nee ben niet vegetarisch. Heb er ook geen problemen mee dat paarden bij de slager terecht komen en gegeten worden, maar wel als het op deze manier gebeurd. Met gezonde dieren die nog een tijd vooruit kunnen (speciaal gefokte dieren voor slacht en dieren met ongeneeslijke aandoening buiten beschouwing gelaten).
Kom op zeg, het groso modo van de paarden die bij tienermeisjes vandaan komt is nauwelijks gezond te noemen. Zo goedkoop mogelijk gekocht en slecht onderhouden. Die vriend van mij weet heel goed wat nog wel goede paarden zijn. Dus als hij een goede vindt dan laat hij ze echt niet door mij naar het slachthuis brengen hoor.
pi_87943445
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 17:10 schreef DRA het volgende:

[..]

Kom op zeg, het groso modo van de paarden die bij tienermeisjes vandaan komt is nauwelijks gezond te noemen. Zo goedkoop mogelijk gekocht en slecht onderhouden. Die vriend van mij weet heel goed wat nog wel goede paarden zijn. Dus als hij een goede vindt dan laat hij ze echt niet door mij naar het slachthuis brengen hoor.
Was ff wat verkeerd gegaan met mijn qoute, inmiddels gefixt. Dus lees em nog maar eens.

Lol jij die net een blauwe maandag 'iets' met paarden doet, weet wel hoe ze verzorgt meoten worden?
Ik zit al meer dan 20 jaar in de paardn en denkl dat ik er meer langs heb zien komen als jou... en ja ook zeker qua verzorging. Denk je dat er niemand op die 'tiener'meisjes let?
pi_87943465
En hij heet Totilas.
Of niet?
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:16:05 #38
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_87943555
Weer eens wat anders, een broodje paard ipv het gewoonlijke broodje aap
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_87943573
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 16:37 schreef DRA het volgende:

[..]

Absoluut. Trouwens wel heel triest om op deze manier je geld te verdienen :')
1 Minuut stilte voor de storm
pi_87943647
Ik vind het wel komisch :P
pi_87944299
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 17:16 schreef Surf_Bunny het volgende:

[..]

Absoluut. Trouwens wel heel triest om op deze manier je geld te verdienen :')
Typische reactie van een vrouw. Je moet toch ergens je geld mee verdienen.
pi_87944578
We gaan er dan maar vanuit dat dit een verzonnen verhaaltje is om ook een beetje aandacht te krijgen achter je computer. :W

Mocht het niet zo zijn dan ben je in ieder geval schuldig aan oplichting en dan hoop ik voor je dat je het nog zwaar gaat krijgen. ^O^
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:53:17 #43
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87944900
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:40 schreef yvonne het volgende:
Dat bestel ik nooit meer, sinds dat vieze broodje Ranger dat ik van FF gekocht heb. :r
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:56:35 #44
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_87945018
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 17:43 schreef Blobje het volgende:
We gaan er dan maar vanuit dat dit een verzonnen verhaaltje is om ook een beetje aandacht te krijgen achter je computer. :W
Zoals gebruikelijk bij DRA.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:14:29 #45
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_87945589
Wat ik laatst met een paar paarden heb gedaan is misschien ook wel een optie.

Ik heb bij een bedrijf een krat opgevraagd en daar moest ik dat paard in doen.
Toen ik het paard opstuurde kreeg ik een week later zo maar 450 euro! Dat was echt fantastisch!

Misschien moet je het ook eens proberen hier is de website: www.postalhorse.com

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_87946418
Goed verhaal weer ;)
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:43:04 #47
148219 Jeroen_S.
De waarheid bestaat niet
pi_87946638
Haha schitterend die mensen die happen
PSV - Feyenoord 10 - 0
pi_87947470
na DRA... hield ik op met lezen. Als ik fantasie wil dan zijn er betere sprookjesboeken. _O- :')

(alhoewel het random gehalte van DRA onovertroffen is)

[ Bericht 31% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 25-10-2010 19:27:53 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_87948443
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 17:53 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat bestel ik nooit meer, sinds dat vieze broodje Ranger dat ik van FF gekocht heb. :r
Fusionfreak verkoopt broodjes Ranger? :o
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:24:28 #50
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_87948454
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 17:43 schreef Blobje het volgende:

Mocht het niet zo zijn dan ben je in ieder geval schuldig aan oplichting en dan hoop ik voor je dat je het nog zwaar gaat krijgen. ^O^
Waarom oplichting? De eigenaar mag met het paard doen wat hij wil, ookal belooft hij wat anders aan de vorige eigenaar.
Maargoed het is toch niet echt :D
My mama didn't raise no fool
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')