quote:Dat is eigenlijk de kern van mijn vraag. Er zijn mensen die uit 100 honden die er identiek uitzien toch nog in staat zijn hun eigen hond te achterhalen. Geldt dat ook voor paarden?Op maandag 25 oktober 2010 16:33 schreef Armani XL het volgende:
Als je het model en nummer nog weet kan je bij de oorspronkelijke leverancier navragen of die nog een paar stuks in het magazijn heeft staan.
Anders eentje die er op lijkt..??
quote:Op maandag 25 oktober 2010 16:35 schreef _The_General_ het volgende:
Je kunt ook een aantal dozen Mora frikandellen kopen! Dan heeft ze teminsten het echte paard terug!
quote:Slecht verzonnen juist. De situatieschets in de OP is eens behandeld in een televisieprogramma. Ik meende "Opgelicht".
quote:Dat geldt voor alles!Op maandag 25 oktober 2010 16:37 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk de kern van mijn vraag. Er zijn mensen die uit 100 honden die er identiek uitzien toch nog in staat zijn hun eigen hond te achterhalen. Geldt dat ook voor paarden?
quote:
quote:Zit er paardenvlees in snacks van Mora?
Ja, een aantal van onze snacks bevat paardenvlees. Niet omdat wij dat nou zo graag willen; uit smaaktesten komen combinaties met paardenvlees steevast als lekkerste naar voren. Toch zijn we kritisch over het gebruik van paardenvlees. Sterker nog, we zijn volop bezig om de toevoeging van paardenvlees zoveel mogelijk terug te dringen. Zo bevatten de Mora frikandellen die op dit moment in de supermarkt liggen, nog minder dan 1% paardenvlees.
Over het paardenvlees dat we wél nog gebruiken, kunnen we heel duidelijk zijn: dit voldoet aan strenge voorwaarden op het gebied van voeding, transport en behandeling van dieren. We gebruiken uitsluitend paardenvlees van leveranciers uit Latijns-Amerika die erkend zijn door de Veterinaire Autoriteiten van de Europese Unie. Dat wil zeggen dat ze zich moeten houden aan alle regels die door de Europese Unie worden gesteld, inclusief richtlijnen op het gebied van dierenwelzijn.
quote:Ik zou erbij vertellen dat het arme paard aangereden is door een ambulance.Op maandag 25 oktober 2010 16:40 schreef yvonne het volgende:
Ik zou het kind meenemen naar een snackbar voor een frietje stoof...
quote:Ik mis FlyingfoxOp maandag 25 oktober 2010 16:40 schreef yvonne het volgende:
quote:Fijn dat je er verstand van hebt. Hoe snel komt iemand er eigenlijk achter. Als het karakter is dan kan ik mij voorstellen dat het pas na enkele weken duidelijk wordt, zeker omdat het nu ook niet meer zo'n lekker weer is om te gaan rijden en zijn dochter het waarschijnlijk wel druk zal hebben met school. Tegen de tijd dat ze erachter komt lijkt het mij dat er allang voor betaald is.Op maandag 25 oktober 2010 16:41 schreef rats het volgende:
Zou zeggen, hou je liever bezig met dingen waar je wel verstand van heb ipv die dieren zo te behandelen... Dit is nu precies 1 van de redenen dat het woord handelaar zo'n slechte naam heeft in de paardenwereld. Daarnaast mensen voorliegen en zeggn dat je goed voor zo'n dier zorgt, terwijl je het na een paar weken naar de slacht brengt? Echt he, van zulke dingen gaan mijn nekharen overeind staan.
Laat voortaan de biertjes maar staan, want de ideën die je ervan krijgt....
Ervan uitgaand dat dit echt is... (wat ik ten zeerste betwijfel), Zeg tegen die vader de waarheid wat er met dat dier gebeurd is. Een ander paard/pony verkopen als zijnde hun 'oude' paard/pony zal nerver gaan werken... reden? Elk dier heeft zijn eigen karakter, herkent mensen en hebben daar zo hun eigen gedragingen bij en daarnaast heeft elk paar wel een uniek kenmerk wat geen ander dier heeft.
quote:Dat is natuurlijk onzin. Ik mag zelf weten wat ik met mijn bezit doe.Oftewel, een actie om te mislukken.
Als ik die vader was, zou ik juridisch stappen odnernemen om te kijken of ik jou aan kon pakken, gezien je een vorm van oplichting hanteerd.
quote:Ik heb al gezegd dat ik er veel meer geld voor wil hebben omdat ik het zo'n fijn paardje vind en omdat mijn nichtje er zo aan gehecht is. De prijs is inmiddels al bijna het drie dubbele dan wat ik ervoor betaald heb dus enige moeite wil ik er nu wel in steken.Op maandag 25 oktober 2010 16:36 schreef thesystem het volgende:
Euhm, veel geld ervoor vragen, lekker winst erop maken!!
quote:Slim van je, nu kun je al geen verhaal meer opmaken dat het beest dood is. Dus komen ze er uiteindelijk achter en heb je een groter probleem.Op maandag 25 oktober 2010 16:49 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik heb al gezegd dat ik er veel meer geld voor wil hebben omdat ik het zo'n fijn paardje vind en omdat mijn nichtje er zo aan gehecht is. De prijs is inmiddels al bijna het drie dubbele dan wat ik ervoor betaald heb dus enige moeite wil ik er nu wel in steken.
quote:Op de grond gooien en erop gaan stampen dus!Op maandag 25 oktober 2010 16:46 schreef DRA het volgende:
Dat is natuurlijk onzin. Ik mag zelf weten wat ik met mijn bezit doe.
quote:Op zo'n manier de prijs verlagen is oplichting dus staat die vader volledig in zijn recht om stappen te ondernemen.Op maandag 25 oktober 2010 16:46 schreef DRA het volgende:
Dat is natuurlijk onzin. Ik mag zelf weten wat ik met mijn bezit doe.
quote:Fixed.
quote:Dat merk je gelijk al. Je hebt een band met zo'n dier en ziet het echt wel als er ineens een ander voor je neus staat.Op maandag 25 oktober 2010 16:46 schreef DRA het volgende:
[..]
Fijn dat je er verstand van hebt. Hoe snel komt iemand er eigenlijk achter. Als het karakter is dan kan ik mij voorstellen dat het pas na enkele weken duidelijk wordt, zeker omdat het nu ook niet meer zo'n lekker weer is om te gaan rijden en zijn dochter het waarschijnlijk wel druk zal hebben met school. Tegen de tijd dat ze erachter komt lijkt het mij dat er allang voor betaald is.
quote:Klopt dat je zelf met je bezit mag doen wat je wilt, maar je koopt ze onder valse voorwendselen en dat is oplichting, zeker als je nu ineens het driedubbele ervoor vraagt.Dat is natuurlijk onzin. Ik mag zelf weten wat ik met mijn bezit doe.
quote:Kom op zeg, het groso modo van de paarden die bij tienermeisjes vandaan komt is nauwelijks gezond te noemen. Zo goedkoop mogelijk gekocht en slecht onderhouden. Die vriend van mij weet heel goed wat nog wel goede paarden zijn. Dus als hij een goede vindt dan laat hij ze echt niet door mij naar het slachthuis brengen hoor.Op maandag 25 oktober 2010 17:05 schreef rats het volgende:
[..]
Klopt dat je zelf met je bezit mag doen wat je wilt, maar je koopt ze onder valse voorwendselen en dat is oplichting, zeker als je nu ineens het driedubbele ervoor vraagt.
Je kan van alles gaan roepen om te zeggen dat het niet zo is, maar lees je eigen op maar eens... je belooft ze van alles (regelmatig op de hoogte houden), terwijl je ze paar weken vet mest en ze dan of verkoopt (voor zoveel mogelijk) of alsnog naar die slager brengt.
En om even wat reacties voor te zijn, nee ben niet vegetarisch. Heb er ook geen problemen mee dat paarden bij de slager terecht komen en gegeten worden, maar wel als het op deze manier gebeurd. Met gezonde dieren die nog een tijd vooruit kunnen (speciaal gefokte dieren voor slacht en dieren met ongeneeslijke aandoening buiten beschouwing gelaten).
quote:Was ff wat verkeerd gegaan met mijn qoute, inmiddels gefixt. Dus lees em nog maar eens.Op maandag 25 oktober 2010 17:10 schreef DRA het volgende:
[..]
Kom op zeg, het groso modo van de paarden die bij tienermeisjes vandaan komt is nauwelijks gezond te noemen. Zo goedkoop mogelijk gekocht en slecht onderhouden. Die vriend van mij weet heel goed wat nog wel goede paarden zijn. Dus als hij een goede vindt dan laat hij ze echt niet door mij naar het slachthuis brengen hoor.
quote:Absoluut. Trouwens wel heel triest om op deze manier je geld te verdienenOp maandag 25 oktober 2010 16:37 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk de kern van mijn vraag. Er zijn mensen die uit 100 honden die er identiek uitzien toch nog in staat zijn hun eigen hond te achterhalen. Geldt dat ook voor paarden?
quote:Typische reactie van een vrouw. Je moet toch ergens je geld mee verdienen.Op maandag 25 oktober 2010 17:16 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
Absoluut. Trouwens wel heel triest om op deze manier je geld te verdienen
quote:Dat bestel ik nooit meer, sinds dat vieze broodje Ranger dat ik van FF gekocht heb.Op maandag 25 oktober 2010 16:40 schreef yvonne het volgende:
quote:Zoals gebruikelijk bij DRA.Op maandag 25 oktober 2010 17:43 schreef Blobje het volgende:
We gaan er dan maar vanuit dat dit een verzonnen verhaaltje is om ook een beetje aandacht te krijgen achter je computer.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
quote:Fusionfreak verkoopt broodjes Ranger?Op maandag 25 oktober 2010 17:53 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat bestel ik nooit meer, sinds dat vieze broodje Ranger dat ik van FF gekocht heb.
quote:Waarom oplichting? De eigenaar mag met het paard doen wat hij wil, ookal belooft hij wat anders aan de vorige eigenaar.Op maandag 25 oktober 2010 17:43 schreef Blobje het volgende:
Mocht het niet zo zijn dan ben je in ieder geval schuldig aan oplichting en dan hoop ik voor je dat je het nog zwaar gaat krijgen.
quote:Als je wist dat het belangrijk was voor de verkoper dat het paard niet naar het slachthuis ging dan lijkt me dit eigenlijk wel gewoon een gevalletje bedrog en is zo'n koop ontbindbaar; in theorie krijg jij dan je geld terug en krijgen zij het paard, het paard is er niet meer dus er komt een vergoeding voor in de plaats, als het goed is is die vergoeding gelijk aan het bedrag wat het paard waard was, onderling kun je die kosten dan verrekenen en gebeurt er in feite niets, behalve dat je nog een schadevergoeding verschuldigd bent. In de praktijk zullen de kosten van juridische bijstand in een procedure niet opwegen tegen die schadevergoeding (we zijn immers niet in Amerika) dus zo lang geen familie van het meisje een advocaat/notaris/jurist/etc is en het meisje geen rechten studeert kun je redelijk rustig slapen. Is hij dat wel, tsja, zo'n kantonzaak kost maar een paar honderd euro en dat kan de principekwestie hun wel waard zijn, dan ben je genaaid.Op maandag 25 oktober 2010 16:30 schreef DRA het volgende:
Ik heb even een klein probleempje en voel me er heel erg lullig onder. Eigenlijk heb ik er helemaal niet veel geld mee verdient en als ik erover nadenk word ik er nog best misselijk van.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 16:33 schreef Armani XL het volgende:
Als je het model en nummer nog weet kan je bij de oorspronkelijke leverancier navragen of die nog een paar stuks in het magazijn heeft staan.
Anders eentje die er op lijkt..??
quote:Nee? DRA is naar ik begrijp altijd bezig interessante hersenspinsels te verkondigen?Op maandag 25 oktober 2010 20:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Sessy, er ging je geen lichtje branden toen je zag wie de TS is?
quote:Wat is dan de waarde van het paard? Dat is toch gewoon wat ik danwel het slachthuis ervoor gegeven heeft? Niemand wilde dat paard hebben om te verzorgen, dus het lijkt me dat ik er voldoende voor betaald heb.Op maandag 25 oktober 2010 20:29 schreef Sessy het volgende:
[..]
Als je wist dat het belangrijk was voor de verkoper dat het paard niet naar het slachthuis ging dan lijkt me dit eigenlijk wel gewoon een gevalletje bedrog en is zo'n koop ontbindbaar; in theorie krijg jij dan je geld terug en krijgen zij het paard, het paard is er niet meer dus er komt een vergoeding voor in de plaats, als het goed is is die vergoeding gelijk aan het bedrag wat het paard waard was, onderling kun je die kosten dan verrekenen en gebeurt er in feite niets, behalve dat je nog een schadevergoeding verschuldigd bent. In de praktijk zullen de kosten van juridische bijstand in een procedure niet opwegen tegen die schadevergoeding (we zijn immers niet in Amerika) dus zo lang geen familie van het meisje een advocaat/notaris/jurist/etc is en het meisje geen rechten studeert kun je redelijk rustig slapen. Is hij dat wel, tsja, zo'n kantonzaak kost maar een paar honderd euro en dat kan de principekwestie hun wel waard zijn, dan ben je genaaid.
Niet zo slim bezig geweest, TS.
quote:Americo?Op maandag 25 oktober 2010 22:08 schreef Mirjam het volgende:
is 'ie wit?
zeggen dat 'ie meegegaan is naar spanje als reservepaard voor sinterklaas, aangezien americo is uitgegleden en z'n hoef is gescheurd.
quote:Alhoewel paarden een goed herkenningsvermogen hebben, denk ik niet dat ze uit 100 identiek uitziende honden 'hun eigen hond' kunnen achterhalen. HelaasOp maandag 25 oktober 2010 16:37 schreef DRA het volgende:
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 06:33 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Alhoewel paarden een goed herkenningsvermogen hebben, denk ik niet dat ze uit 100 identiek uitziende honden 'hun eigen hond' kunnen achterhalen. Helaas
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 06:33 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Alhoewel paarden een goed herkenningsvermogen hebben, denk ik niet dat ze uit 100 identiek uitziende honden 'hun eigen hond' kunnen achterhalen. Helaas
quote:Dikke pret hier :-)Op maandag 25 oktober 2010 17:05 schreef rats het volgende:
[..]
[i]
Voorbeeldje, ik heb een fries gehad, voor een hoop mensen lijkt elke fries op elkaar. Helaas door omstandigheden moeten verkopen, staat nu bij mensen met meerdere friezen en geloof em maar dat ik hem gelijk herken. Ook al staat hij met meerdere andere friezen in een wei, bak of wat dan ook.
quote:Je moet oplichting in strafrechtelijke zin en bedrog, dwaling etc in civielrechtelijke zin ff los van elkaar zien.Op woensdag 27 oktober 2010 11:50 schreef Ralphmeister het volgende:
Je koopt een paard met een mooi verhaal maar het vervolgens naar de slacht brengen is toch niet strafbaar?
quote:Klopt als een... paard.Op dinsdag 26 oktober 2010 08:23 schreef DRA het volgende:
[..]
Wat is dan de waarde van het paard? Dat is toch gewoon wat ik danwel het slachthuis ervoor gegeven heeft? Niemand wilde dat paard hebben om te verzorgen, dus het lijkt me dat ik er voldoende voor betaald heb.
quote:Klopt van geen ... kant
quote:Op maandag 25 oktober 2010 16:30 schreef DRA het volgende:
De prijs lag dan wel wat lager dan de slachtbank
quote:zodat de opbrengst wat hoger uitkwam.
quote:TS pretendeert een marktconforme prijs te hebben betaald. En dát klopt dus voor geen ... paard.
quote:En ze kunnen beter over je fiets lullen.Op donderdag 28 oktober 2010 21:53 schreef Maanvis het volgende:
Anyway, ik denk dat we het er allemaal wel over eens kunnen zijn dat je beter een klein probleempje met een paard kunt hebben dan een klein paard met een probleem.
quote:Door ze veel te weinig te betalen voor het paard?Op vrijdag 29 oktober 2010 14:33 schreef DRA het volgende:
Wat ik een beetje vind tegenvallen is dat veel mensen even voorbij gaan aan het feit dat ik veel ouders van het bankroet heb verlost. Je wilt niet weten wat zo'n paard kost en vaak wordt daar overheen gelopen bij het kopen van zo'n paard. Toen de crisis uitbrak kwamen dan ook veel gezinnen in de problemen. Soms werd de auto zelfs verkocht om het paardje te kunnen redden omdat meisje lief anders haar ouders nooit meer zou aankijken.
Eigenlijk heb ik nog een vrij beperkte provisie gevraagd voor het redden van het gezin uit de financiele nood.
quote:Ach in sommige gevallen heb ik zelfs helemaal niets betaald. Adoptie noemen ze dat in de paardenhandel. Misschien niet eerlijk maar een gesprekje met een financieel analyst is waarschijnlijk duurder en levert je minder op.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:37 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Door ze veel te weinig te betalen voor het paard?
quote:Eerlijk gezegd heb ik al aangegeven dat ik het paard nog steeds heb en de vader heeft er ook een flink bedrag voor geboden. Het is dus nog alleen nog een kwestie van het vinden van het juiste paard.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:54 schreef GSbrder het volgende:
Goed zo TS.
Verwende over het paard getilde tienermeisjes.
Idee: zeg dat je het paard zelf hebt moeten verkopen ivm financiele problemen,
maar dat het een hele lieve man ergens ver weg is die er goed voor zorgt.
quote:Die vriend weigert met je mee te frauderen, lijkt me een slimme zet van hem..Op vrijdag 29 oktober 2010 14:59 schreef DRA het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik al aangegeven dat ik het paard nog steeds heb en de vader heeft er ook een flink bedrag voor geboden. Het is dus nog alleen nog een kwestie van het vinden van het juiste paard.
Mijn vriend zou me hierbij heel goed kunnen helpen maar hij heeft geen zin om mee te helpen. Op de momenten dat je ze nodig hebt, leer je je echte vrienden kennen.
quote:Ik zie het niet echt als fraude maar als een manier om andere mensen te helpen. Dat ik daarbij zelf een graantje meepik lijkt me logisch.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Die vriend weigert met je mee te frauderen, lijkt me een slimme zet van hem..
quote:"Meneer, ik moet u helaas het volgende mededelen: gisteren/vorige week/vorige maand is het paard tijdens het springen/rennen in een kuil terecht gekomen waardoor zijn beide voorpoten gebroken zijn. De dierenarts was snel ter plaatse, maar kon hem helaas niet meer redden. Hij is vredig ingeslapen. Veel succes met het zoeken naar een vervanger voor Blesje/Vlekje/Black Beauty. Met vriendelijke groet."Op vrijdag 29 oktober 2010 14:59 schreef DRA het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik al aangegeven dat ik het paard nog steeds heb en de vader heeft er ook een flink bedrag voor geboden. Het is dus nog alleen nog een kwestie van het vinden van het juiste paard.
Mijn vriend zou me hierbij heel goed kunnen helpen maar hij heeft geen zin om mee te helpen. Op de momenten dat je ze nodig hebt, leer je je echte vrienden kennen.
quote:Op zich wel een goed idee, maar dan kan ik wel fluiten naar mijn geld.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
"Meneer, ik moet u helaas het volgende mededelen: gisteren/vorige week/vorige maand is het paard tijdens het springen/rennen in een kuil terecht gekomen waardoor zijn beide voorpoten gebroken zijn. De dierenarts was snel ter plaatse, maar kon hem helaas niet meer redden. Hij is vredig ingeslapen. Veel succes met het zoeken naar een vervanger voor Blesje/Vlekje/Black Beauty. Met vriendelijke groet."
quote:Welk geld in hemelsnaam? Jij hebt dat beest gekocht, wat vetgemest, en doorverkocht aan een slachterij toch?Op vrijdag 29 oktober 2010 15:13 schreef DRA het volgende:
[..]
Op zich wel een goed idee, maar dan kan ik wel fluiten naar mijn geld.
quote:Je hebt het paard toch niet meer?Op vrijdag 29 oktober 2010 15:13 schreef DRA het volgende:
[..]
Op zich wel een goed idee, maar dan kan ik wel fluiten naar mijn geld.
quote:Ik heb het paard inderdaad niet meer maar nog wel genoeg foto's. Ik ben van plan om even een paardje te zoeken en deze als zijnde het oorspronkelijke paard aan hem te verkopen. Vraag me alleen af hoeveel hij moet gelijken.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je hebt het paard toch niet meer?
En als je hem nog wel hebt verkoop je hem aan de hoogste bieder, voor de vorige eigenaar kom je met een zielig boehoe-verhaal en verder veel succes gewenst. Ik heb weinig medelijden met een vader die het paard van z'n dochter verkoopt en hem dan als het weer wat beter gaat terug wilt.
quote:Je hebt toch fotos? Gewoon wat zwart/bruin/witte latex halen, even de kwast er overheen en klaar ben je! Die pa die is al lang weer blij dat ie van het gejank van dochterlief af is.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:48 schreef DRA het volgende:
Vraag me alleen af hoeveel hij moet gelijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |