quote:http://www.nu.nl/binnenla(...)en-verkrachting.htmlMeisje gestraft voor verzinnen verkrachting
Uitgegeven: 25 oktober 2010 15:11
DEN HAAG - Een 17-jarige meisje uit Maasdijk is maandag veroordeeld tot een voorwaardelijke werkstraf van zestig uur omdat ze haar ex-vriend vorig najaar vals heeft beschuldigd van verkrachting.
© Thinkstock
Het Openbaar Ministerie (OM) heeft maandag gemeld dat de rechtbank haar wegens meineed heeft veroordeeld.
Het meisje verklaarde vorig jaar onder ede dat ze zwanger zou zijn geraakt doordat haar vriend haar had verkracht.
Ze zouden nooit seks hebben gehad en hij zou haar dus GHB of andere drugs moeten hebben gegeven, aldus het meisje.
Aangifte
Haar ouders deden aangifte van verkrachting, de jongen werd opgepakt en zat vier dagen vast. De politie heeft uitgebreid onderzoek gedaan, maar vond geen enkel bewijs voor de verkrachting.
De Maasdijkse heeft de leugen maandenlang volgehouden, meldt het OM. Pas in april van dit jaar heeft ze bekend dat ze onder ede heeft gelogen.
Beeldvorming
Justitie meent dat de ex-vriend in de beeldvorming al veroordeeld was, doordat het meisje en haar ouders een bijeenkomt organiseerden waarin ze het verhaal aan haar vriendinnen en hun moeders vertelde.
Het OM had een voorwaardelijke gevangenisstraf van een maand geëist tegen het meisje. Ze heeft door haar leugens niet alleen haar ex beschadigd, maar ook de waarheidsvinding geschaad, aldus het OM.
quote:Ik denk dat die 4 dagen nog wel het minst erge eraan is eerlijk gezegd...Op maandag 25 oktober 2010 15:43 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
waarom ga je zo iets verzinnen, lullig voor die gast die ook nog eens 4 dagen vast heeft gezeten terwijl die onschuldig was.
quote:De rest is natuurlijk ook niet goed te praten. Hoe hij al die tijd is aangekeken door waar hij van beschuldigt werdOp maandag 25 oktober 2010 15:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat die 4 dagen nog wel het minst erge eraan is eerlijk gezegd...
quote:Zal wel, en dan uit angst om dat te zeggen tegen paps en mams een lulverhaal ophangen vermoed ik. Maar goed, dat is natuurlijk speculatie maar het zal wel aardig in de richting komen
quote:Op maandag 25 oktober 2010 15:48 schreef 1299 het volgende:
Maar het voordeel is dat als je haar nu verkracht ze haar toch niet meer geloven
quote:Dat ze feitelijk helemaal niet gestraft wordt terwijl ze gewoon de boel enorm heeft besodemieterd, een maandje de cel in zou toch wel het minste zijn wat je voor zoiets moet krijgen.Op maandag 25 oktober 2010 15:48 schreef DaverzNL het volgende:
Die gast heeft een paar dagen vastgezeten terwijl hij onschuldig is (om nog maar te zwijgen over hoe iedereen hem nu aankijkt), en die chick krijgt een VOORWAARDELIJKE werkstraf? Wat klopt hier niet...
quote:Verkrachting is idd niet altijd even makkelijk te bewijzen en dit soort streken helpen niet mee inderdaad...Op maandag 25 oktober 2010 15:51 schreef Ataraxy het volgende:
Leuk dat ze het zo verpest voor vrouwen die wel echt zoiets overkomt en niet geloofd worden.
quote:gewoon s'nachts naakt door het park laten lopenOp maandag 25 oktober 2010 16:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Eigenlijk zouden ze haar nu publiekelijk ten schande moeten maken. Op een originele manier natuurlijk..
quote:Die vier dagen vast zitten is nog lang niet het ergste. Met dergelijke leugens kun je mentaal iemand helemaal kapot maken, zeker als je ze blijft volhouden. Daarnaast stigmatiseer je iemand als zedendeliquent en smeerlap.Op maandag 25 oktober 2010 15:48 schreef DaverzNL het volgende:
Die gast heeft een paar dagen vastgezeten terwijl hij onschuldig is (om nog maar te zwijgen over hoe iedereen hem nu aankijkt), en die chick krijgt een VOORWAARDELIJKE werkstraf? Wat klopt hier niet...
quote:nog geeneens zo'n slecht plan maar ook in elk dorp in een omtrek van 80 km in openbaar vertellen dat je een onschuldige als zedendelinquent hebt betitelt...Op maandag 25 oktober 2010 16:18 schreef teamlead het volgende:
Zij zou nu eigenljik gewoon dezelfde veroordeling moeten krijgen als de verdachte gekregen zou hebben als hij schuldig was geweest....
quote:Dat is misschien wat veel maar voor liegen onder ede en dan over zo'n onderwerp is een voorwaardelijke werkstraf wel heel mild
quote:Tja, ik denk aan die jongen. Zijn imago is dik aangetastOp maandag 25 oktober 2010 17:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is misschien wat veel maar voor liegen onder ede en dan over zo'n onderwerp is een voorwaardelijke werkstraf wel heel mild
quote:mwah.. het kan wel:Op maandag 25 oktober 2010 17:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is misschien wat veel maar voor liegen onder ede en dan over zo'n onderwerp is een voorwaardelijke werkstraf wel heel mild
quote:Hij die in de gevallen waarin een wettelijk voorschrift een verklaring onder ede vordert of daaraan rechtsgevolgen verbindt, mondeling of schriftelijk, persoonlijk of door een bijzonder daartoe gemachtigde, opzettelijk een valse verklaring onder ede aflegt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
quote:Een tijdje in de cel gooien zou ik niet onterecht vinden in dit geval. Een ander herhaaldelijk onder ede beschuldigen van een misdrijf is niet zomaar iets, ook gezien de opgelopen imagoschade voor die ex van haar.
quote:Yep
quote:Dat zeg ik. Gamma.Op maandag 25 oktober 2010 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:
En die knaap wordt de rest van zijn leven het nagedragen, want waar rook is, is vuur zegt men dan.
quote:Daar moet je ook maar zin in hebben natuurlijk... Ze had gewoon een fatsoenlijk straf moeten krijgen, geen voorwaardelijke 60 uur taakstrafOp maandag 25 oktober 2010 18:37 schreef tjoptjop het volgende:
Dit opent toch wel de deur voor een civiel proces?
quote:Ben ik met je eens hoor dat ze zwaarder gestraft had moeten worden, maar dat is dus niet het geval.Op maandag 25 oktober 2010 18:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar moet je ook maar zin in hebben natuurlijk... Ze had gewoon een fatsoenlijk straf moeten krijgen, geen voorwaardelijke 60 uur taakstraf
quote:Omdat mamma en pappa het een probleem vinden dat hun dochter voor hun dood sex heeft. of iig voor haar huwelijk.Op maandag 25 oktober 2010 15:43 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
waarom ga je zo iets verzinnen, lullig voor die gast die ook nog eens 4 dagen vast heeft gezeten terwijl die onschuldig was.
quote:Mwah, we kennen de omstandigheden niet, voor hetzelfde geld is het nog een kinderlijk meisje dat gelogen heeft uit angst voor haar ouders. Ik bedoel maar, je zal maar van die 'overtuigde' ouders hebben die je zo op straat zetten met je zwangere buik, omdat je het lef hebt gehad seks te hebben zonder hun toestemming ..Op maandag 25 oktober 2010 18:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar moet je ook maar zin in hebben natuurlijk... Ze had gewoon een fatsoenlijk straf moeten krijgen, geen voorwaardelijke 60 uur taakstraf
quote:Ik hoop dat hij dat doet. Ik weet dat ik het zou doen. Een van de ergste beschuldigingen om publiekelijk te uiten.Op donderdag 28 oktober 2010 11:59 schreef Netsplitter het volgende:
Als het goed is kan hij nu een civiele procedure aanspannen tegen haar en een schadevergoeding eisen, als in financieel uitkleden.
quote:Verder ook nog schandalig dat de ouders het recht in eigen handen namen en deze jongen openbaar aan de schandpaal nagelden.Op donderdag 28 oktober 2010 12:14 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij dat doet. Ik weet dat ik het zou doen. Een van de ergste beschuldigingen om publiekelijk te uiten.
Smerig leugenachtig wijf.
quote:Sommigen mensen zijn gewoon verknipt. Daar hoef je niet eens 17 jaar en zwanger voor te zijn.Op maandag 25 oktober 2010 15:43 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
waarom ga je zo iets verzinnen,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |