abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87938926
quote:
Meisje gestraft voor verzinnen verkrachting
Uitgegeven: 25 oktober 2010 15:11

DEN HAAG - Een 17-jarige meisje uit Maasdijk is maandag veroordeeld tot een voorwaardelijke werkstraf van zestig uur omdat ze haar ex-vriend vorig najaar vals heeft beschuldigd van verkrachting.
© Thinkstock

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft maandag gemeld dat de rechtbank haar wegens meineed heeft veroordeeld.

Het meisje verklaarde vorig jaar onder ede dat ze zwanger zou zijn geraakt doordat haar vriend haar had verkracht.

Ze zouden nooit seks hebben gehad en hij zou haar dus GHB of andere drugs moeten hebben gegeven, aldus het meisje.

Aangifte

Haar ouders deden aangifte van verkrachting, de jongen werd opgepakt en zat vier dagen vast. De politie heeft uitgebreid onderzoek gedaan, maar vond geen enkel bewijs voor de verkrachting.

De Maasdijkse heeft de leugen maandenlang volgehouden, meldt het OM. Pas in april van dit jaar heeft ze bekend dat ze onder ede heeft gelogen.

Beeldvorming

Justitie meent dat de ex-vriend in de beeldvorming al veroordeeld was, doordat het meisje en haar ouders een bijeenkomt organiseerden waarin ze het verhaal aan haar vriendinnen en hun moeders vertelde.

Het OM had een voorwaardelijke gevangenisstraf van een maand geëist tegen het meisje. Ze heeft door haar leugens niet alleen haar ex beschadigd, maar ook de waarheidsvinding geschaad, aldus het OM.
http://www.nu.nl/binnenla(...)en-verkrachting.html

Komt mevrouw nog genadig vanaf vind ik, zeker omdat ze de leugen zo lang vol heeft gehouden. Ondertussen heeft die ex mooi steeds met het stigma van zedendelinquent rondgelopen en er zullen nog genoeg mensen zijn die haar nog steeds zullen geloven. :r
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:41:50 #2
286575 Roces18
Chef de party
pi_87938996
die hoer! :(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:42:06 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_87939008
Een 17-jarige :'(.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:42:29 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87939028
Terecht. Smerige streek :r
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87939057
Liegen onder ede op je 17e. Dat biedt je tenminste nog eens kansen voor je toekomst!

:') x 1000.
pi_87939080
waarom ga je zo iets verzinnen, lullig voor die gast die ook nog eens 4 dagen vast heeft gezeten terwijl die onschuldig was.
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
pi_87939273
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:43 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
waarom ga je zo iets verzinnen, lullig voor die gast die ook nog eens 4 dagen vast heeft gezeten terwijl die onschuldig was.
Ik denk dat die 4 dagen nog wel het minst erge eraan is eerlijk gezegd...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_87939311
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik denk dat die 4 dagen nog wel het minst erge eraan is eerlijk gezegd...
De rest is natuurlijk ook niet goed te praten. Hoe hij al die tijd is aangekeken door waar hij van beschuldigt werd :N
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
pi_87939329
Die gast heeft een paar dagen vastgezeten terwijl hij onschuldig is (om nog maar te zwijgen over hoe iedereen hem nu aankijkt), en die chick krijgt een VOORWAARDELIJKE werkstraf? Wat klopt hier niet...
pi_87939334
Maar het voordeel is dat als je haar nu verkracht ze haar toch niet meer geloven :9
pi_87939343
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:44 schreef Wokkel het volgende:
Was ze nou wel zwanger dan?
Zal wel, en dan uit angst om dat te zeggen tegen paps en mams een lulverhaal ophangen vermoed ik. Maar goed, dat is natuurlijk speculatie maar het zal wel aardig in de richting komen :P
pi_87939389
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:48 schreef 1299 het volgende:
Maar het voordeel is dat als je haar nu verkracht ze haar toch niet meer geloven :9
_O-
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:50:12 #14
215628 woid
let's get Friendly
pi_87939421
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:44 schreef Wokkel het volgende:
Was ze nou wel zwanger dan?
dat vroeg ik me ook af ja
pi_87939441
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:48 schreef DaverzNL het volgende:
Die gast heeft een paar dagen vastgezeten terwijl hij onschuldig is (om nog maar te zwijgen over hoe iedereen hem nu aankijkt), en die chick krijgt een VOORWAARDELIJKE werkstraf? Wat klopt hier niet...
Dat ze feitelijk helemaal niet gestraft wordt terwijl ze gewoon de boel enorm heeft besodemieterd, een maandje de cel in zou toch wel het minste zijn wat je voor zoiets moet krijgen.
pi_87939460
Wat een smerige kutstreek. Dat ze dr kop er de volgende keer af mogen trekken. Helemaal ook nog het rondbazuinen van de leugen.. :r :r :r

Dat die kerel haar een keer flink anaal mag vernederen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:51:58 #17
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_87939510
Leuk dat ze het zo verpest voor vrouwen die wel echt zoiets overkomt en niet geloofd worden. :r
pi_87939599
Ik neem aan dat ze hier ook wel een strafblad aan overhoudt. Way to go op je 17e :')
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_87939611
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:51 schreef Ataraxy het volgende:
Leuk dat ze het zo verpest voor vrouwen die wel echt zoiets overkomt en niet geloofd worden. :r
Verkrachting is idd niet altijd even makkelijk te bewijzen en dit soort streken helpen niet mee inderdaad...
  maandag 25 oktober 2010 @ 16:00:44 #20
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_87939959
en terecht
smerige kutstreek zeg :r !
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_87940187
Eigenlijk zouden ze haar nu publiekelijk ten schande moeten maken. Op een originele manier natuurlijk..
  maandag 25 oktober 2010 @ 16:09:55 #22
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_87940398
quote:
8.gif Op maandag 25 oktober 2010 16:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Eigenlijk zouden ze haar nu publiekelijk ten schande moeten maken. Op een originele manier natuurlijk..
gewoon s'nachts naakt door het park laten lopen
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  maandag 25 oktober 2010 @ 16:12:28 #23
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87940539
60 uur voorwaardelijk, dat is amper een straf te noemen -O-
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_87940565
Verwensingen hier, publiekelijk ten schande maken daar.. Ga het meisje eerst maar eens flink psychisch onderzoeken voor er allemaal rare verwensingen worden gemaakt.

Neemt niet weg dat het verschrikkelijk is voor die jongen. Kan voor hem nog lang een moeizaam etiket boven het hoofd hangen.
Dit, dus.
  maandag 25 oktober 2010 @ 16:18:25 #25
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_87940845
Zij zou nu eigenljik gewoon dezelfde veroordeling moeten krijgen als de verdachte gekregen zou hebben als hij schuldig was geweest....
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')