quote:Op maandag 25 oktober 2010 14:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tankgirl, je foto is helaas echt heel onduidelijk maar zo'n druk leventje is ook moeilijk vast te leggen maar wat fijn dat alles goed was.
Mijn meneertje was ook alle keren enorm aan het stuiteren maar ik merkte ook heel lang niks daar van hoor.
Alleen gisteren toen we beweging nodig hadden lag hij te pitten
quote:Op maandag 25 oktober 2010 14:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
TM, jij gaat echt veel harder dan mijn hoofd bij kan houden!
Maar wat leuk die geslachtsbepaling echo. Ik was vervangend teleurgesteld dat het je laatste keer niet te zien was.
Heb je zelf een gevoel?
quote:Op maandag 25 oktober 2010 14:12 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Ik vind het nu ook heel snel gaan! En ik vind het heerlijk dat het snel gaat! Misschien verandert dat straks tegen het eind van de zwangerschap wel weer, maar voor nu, I
it!
Wij waren ook wat teleurgesteld (heel klein beetje maar hoor, omdat we heel goed wisten dat er een grote kans was dat het bij 16 weken nog niet heel duidelijk is, helemaal als je een circusartiest in je buik hebt). Maar hopelijk dus volgende week meer geluk.
We hebben zelf tot een week geleden heel sterk het gevoel gehad van een jongen, maar dat is nu een beetje aan het omslaan naar een roze gevoel. Kortom: geen idee.
quote:Mooi artikel! En het zal je gebeuren zeg!Op zondag 24 oktober 2010 23:07 schreef huuphuup het volgende:
ooooh dat handje bij dat neusje zo!!![]()
wat een scheetje <3
het zal wel loslopen met die negerneusdingen zien er op die echofoto's wat dramatischer uit dan ze zijn geloof ik haha. Wij verwachten al half een zulu maar t viel mee
![]()
Kwam via een andere website deze link tegen. Jeetje best heftig als je erover nadenkt.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-zwanger-dan-.dhtml
quote:Ik heb het ook gehoord, nichtje van mijn tante overkwam het ook. Bizar!Op maandag 25 oktober 2010 14:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mooi artikel! En het zal je gebeuren zeg!![]()
Het gebeurt toch blijkbaar vaker dan je zou denken.
quote:Maar niemand die er even een echo overheen had gegooid schijnbaar?Op maandag 25 oktober 2010 14:25 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik heb het ook al eens gehoord en de mevrouw in kwestie stond zelfs onder controle in het zh omdat ze zoveel darmklachten had (na de bevalling waren die ook meteen opgelost)
quote:Woehoei, ook uit de kastOp maandag 25 oktober 2010 17:50 schreef Takkembah het volgende:
Dankjewel allemaal![]()
mrien Alexa is 2 oktober 1 geworden, als alles goed gaat schelen ze straks 20 maanden.
quote:Je staat erin meis!Op maandag 25 oktober 2010 19:49 schreef laiveneertiekje het volgende:
mag ik ook in het lijstje op 5 juni 2011?
quote:Hope so!Op maandag 25 oktober 2010 19:09 schreef DJMO het volgende:
wij zitten niet zo heul ver uit elkaar TM .. k denk dat je binnen nu en twee weken wel wat moet gaan voelen hoor
quote:Helemaal nietOp maandag 25 oktober 2010 19:59 schreef Basboussa het volgende:
Hier morgen weer update afspraak met vk, en vanaf morgen om de 2 weken. Ehm, dat vind ik wel een beetje vroeg.... Ik ben nog wel jaaaaaaaaaaaaaren zwanger.
quote:Ik moet vanaf woensdag ook om de 2 weken, is echt mega snel gegaan zeg!Op maandag 25 oktober 2010 19:59 schreef Basboussa het volgende:
Takkembah, wat leuk!Gefeliciteerd!
Over van die verhalen, dat ze niet weten dat ze zwanger zijn, ik ken er dus ook 1, maar wel een beetje een dramatisch gebeuren, dat zo in een willekeurige soap kan worden opgenomen. Maar goed.
Hier morgen weer update afspraak met vk, en vanaf morgen om de 2 weken. Ehm, dat vind ik wel een beetje vroeg.... Ik ben nog wel jaaaaaaaaaaaaaren zwanger.
quote:Dat wordt bij ons ook ongeveer het verschil, dus dat wordt vast leuk!Op maandag 25 oktober 2010 20:03 schreef mefke79 het volgende:
is 21 maanden ook leuk? Dat wordt het hier waarschijnlijk!
quote:Doe lekker rustig aan KJ! Geniet van je meissie, die foto (waar ik natuurlijk ook erg benieuwd naar benOp maandag 25 oktober 2010 22:56 schreef kaatjejannie het volgende:
oeeh babrbabientje Succes!!!!
Ben ik weer!! Ben vanmiddag thuisgekomen. Het was een heftige tijd. Ilse doet het prima![]()
Ik ben echt helemaal verliefd
![]()
. We zullen dr morgen dr pakje met naam aandoen en dan zal ik kijken of ik er een foto van kan uploaden. Heb alleen een strenge kraamverzorgster(heb ik ook hard nodig! dus grote kans dat t overmorgen wordt!! (via pm kan t ook wel hoor
)
quote:kun je twee keer griep krijgen ? ik hoest me het apezuurOp maandag 25 oktober 2010 22:57 schreef twentemeisje het volgende:
Benieuwd hoe 't vannacht gaat BarbaBientje!![]()
DJMO, hopelijk heb je geen griepje onder de leden en voel je je na een nachtje slapen weer een stuk beter!
quote:hoe laat heb je 'n afspraak? ik heb morgen om tien over een de 20 weken echo.Op dinsdag 26 oktober 2010 06:44 schreef Suzanna het volgende:
DJMO![]()
met 30 al een ouwe lul? dan is mijn man afgelopen zondag er zo eentje geworden...
Hier nog steeds niksmaar goed... die verloskundigen zijn ook slecht in voorspellen zeg
Ik gelóóf dat ze gezegd heeft dat als het niet doorzet vóór woensdag, ik woensdag gestript ga worden als het lukt. Hopelijk lukt dat...
quote:Maar dat lijkt me wel heel verstandig als je zoveel bloed verloren bent!Op dinsdag 26 oktober 2010 08:19 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ben te eigenwijs voor kraamhulpen.Vertikte het ook om op bed te blijven liggen. Dan word ik cht gek hoor!
quote:Systeembeheerder. Maar als hij met het argument komt dat ik het wel naar een BSO of wat dan opvang ook kan brengen dan krijgt hij die terug. Kunnen mijn andere collega's ookOp dinsdag 26 oktober 2010 09:22 schreef Silmarwen het volgende:
Tally wat een gezeik. Wat voor werk doe je? Ik moet ook altijd rekening houden met mn collega's vanwege bezetting. Maar je geeft het ruim van te voren aan. Kan me voorstellen dat je pissig bent!
quote:Maar wat als alle ouders dat zo zouden doenOp dinsdag 26 oktober 2010 09:17 schreef Tally het volgende:
Ik ben boos. Ik wil alles van tevoren geregeld hebben en dat is blijkbaar niet goed of zelfs dom van me.
Aangezien mijn schoonouders het grootste deel van het oppassen op zich nemen, ben ik dus een beetje (veel) afhankelijk van hun vakantie. Zij gaven mij dus een paar weken geleden aan wanneer zij op vakantie gaan.
Dat valt net buiten mijn verlof volgend jaar. Dan is de baby er al ruim. Dus ik denk dan vraag ik dus vast vrij zodat zij van tevoren weten dat ik er niet ben die 2 weken. Ik netjes een mailtje gestuurd. Uitgelegd dat mijn schoonvader in de bouw zit en ik dus 2 weken vrij wil hebben in de bouwvak (helaas is dit hoogseizoen/kindervakantie) omdat zij het oppassen op zich gaan nemen en ik dan zonder zit.
Zie ik nu dat mijn chef mij een mailtje heeft gestuurd dat dit goed is onder voorbehoud, omdat mijn andere collega's schoolgaande kinderen hebben en wij (als in de chef en ik) makkelijk om die schoolvakantie heen kunnen plannen en mijn andere collega's dus niet. Nu heb ik hem een mailtje gestuurd dat hij dat dus kan vergeten. Ik netjes van tevoren heb aangegeven dat ik er dan niet ben, mijn zomervakantie neem, en de reden waarom ik dat dus wil doen en dat ik er dus NIET om heen kan plannen.
Hij kan echt mijn rug op. Nu ben ik best iemand die rekening wil houden met een ander. En dat heb ik tot nu toe elk jaar gedaan. Maar volgend jaar kan hij dat echt vergeten. Ik ben vrij. En anders ben ik ziek.
Zo makkelijk is dat*stoom komt echt uit mijn oren*
quote:Aaah ja.. Daarom mag ik wel rekening houden met mijn collega's maar zij niet met mij..Op dinsdag 26 oktober 2010 10:00 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar wat als alle ouders dat zo zouden doen![]()
Ja je bent ruim op tijd maar dan kunnen anderen dat ook gaan doen.
Ik snap wel dat een chef zegt dat het onder voorbehoud is eerlijk gezegd![]()
Er zijn genoeg bedrijven waar echt voor de bouwvak geloot moet worden![]()
Het is niet leuk maar ik snap wel dat een baas niet nu al zegt van ok is goed![]()
Ik moet zo naar de VK even extra controle of die nog goed ligt en niet in stuit.
En daarna winkelen met mn mams
quote:Zoals ik al zei. Gaat het er mij om dat hij maar even voor mij bepaald dat IK wel om de schoolvakanties heen kan en mijn andere collega's niet. Mochten mijn schoonouders helemaal niet vast zitten aan die bouwvak is dat geen probleem. Nu dus wel.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:05 schreef Suzanna het volgende:
Tally, ik snap wel dat je het heel vervelend vindt, maar ik denk dat ik (net als Pvoess) je baas ook wel snap... hoe lastig het ook is, dat hij het onder voorbehoud zegt. Ik zou er denk ik ook wel pissig om worden als je al jaren rekening houdt met je collega's, dat wel... lastig zeg!
quote:Bij ons was het dus altijd wie het eerst komt.....Op dinsdag 26 oktober 2010 10:14 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dat snap ik van jou ook wel.. Maar de meeste bedrijven plannen alle vakanties in 1 keer.
Ik weet niet hoe het bij jullie is? Ik denk meer dat je baas weet dat die het niet kan beloven.
Maar wel zijn best zal doen![]()
quote:herkenbaar, ik zou ook heel hard na moeten denken over een draaipoging. Neig dan eerder naar een stuitbevalling, mits de verloskundige daar ook achter zou staan zeg maar.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:30 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil niet laten draaienhet idee staat me niet aan en een kind kiest niet voor niets de meest fijne ruimte
![]()
Ik maak me geen zorgen om een stuitbevalling. Dat zie ik liever gebeuren dan een draaipoiging
quote:Perfect TM .. dank je wel ...Op maandag 25 oktober 2010 14:22 schreef twentemeisje het volgende:
Avotar: ik heb je in het lijstje gezet, is dat goed?
quote:Wij hebben geïnsemineerd, de uitgerekende datum klopt hoor!Op dinsdag 26 oktober 2010 11:26 schreef Jeetjejom het volgende:
Vanyel! Das heftig zeg, hopelijk valt het allemaal wel een beetje mee en hebben ze verkeerd gemeten (of misschien klopt je uitgerekende datum wel niet)
quote:schrijf alle vragen die je nu hebt aan je vk even op, om te voorkomen dat je straks buiten staat en denkt ah dat had ik ook nog willen vragen of dat ben ik vergeten.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben geïnsemineerd, de uitgerekende datum klopt hoor!
De echoscopiste heeft 2x gemeten omdat ze de afwijking wel erg groot vond. Ik ga er dus vanuit dat dat klopt. Haal me ook niet meteen enorme rampscenario's in mijn hoofd, maar het werd bestempeld als zorgelijk en reden voor doorverwijzing naar de 2e lijn. Nou wil ik dus ook nú weten wat er aan de hand is en wat ik kan doen (en verwachten).
quote:Vroeg ik me ook al af, ik vind het zo prutserig klein via de gewone browser...Op dinsdag 26 oktober 2010 12:16 schreef Jeetjejom het volgende:
is er niet toevallig een handige app voor mobiel fokken? Via de gewone webbrowser vind ik het maar irritant werken, of ben ik nu echt een n00b?
quote:Ja precies, ik voel me wel zwanger wat betreft wat kwaaltjes, maar ik voel nog geen kind, dat maakt het zo onwerkelijk nog, de bevestiging dat er daadwerkelijk iets zit lijkt me heel fijn.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:44 schreef mefke79 het volgende:
juud herkenbaar, wij mogen morgen. Het voelt ook echt als het nemen van de eerste horde. De weken erna gaan ook nog even eng zijn, maar nu staan we nog echt in standje afwacht: eerst zien, dan geloven.
quote:2 uit 3. Hoofd loopt wel wat achter, maar niet extreem. Been en buik allebei goed 2 weken.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:46 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, op basis van welke meting is bepaald dat de groei achterloopt? Gecombineerd (hoofd, buikomvang, lengte bovenbeen) of een van die drie? Bij onze kleine loopt de lengte van het bovenbeen steevast achter (ongeveer 1,5 week, net aan de ondergrens).
quote:Je leest niet. Best maar val me er dan niet op aan.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:51 schreef mefke79 het volgende:
En tally sorry hoor, maar ik denk dat je nog geluk hebt met de ' onder voorbehoud' toezegging. Je eist vrij omdat je geen oppas hebt en dat in de bouwvak. Hoe ga je dat doen als je ouders een keer ziek zijn? Ook vrij eisen? Zoiets gaat in overleg met je collega's en dan moet je allemaal water bij de wijn doen. En wil je dan alle jaren de bouwvak vrij? Met zo'n instelling zouden mijn collega's ook niet blij zijn.
quote:Ik ben inderdaad blij dat je mijn collega niet bent, want dan zou ik het je in Jip en Janneke taal moeten uitleggen.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:27 schreef mefke79 het volgende:
ik lees wel hoor, maar ik vind je reactie gewoon overtrokken. Je gaat een maand of 8 van te voren al vrij eisen en anders ben je ziek. Sorry, maar dan ben ik blij dat ik je collega niet ben.
quote:Wij hebben ook een soort vergelijkbare situatie gehad, oppas met vakantie en wij beide niet vrij.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:21 schreef Tally het volgende:
[..]
Je leest niet. Best maar val me er dan niet op aan.
quote:Die oplossing kan er zeker ook zijn. En als het echt niet anders kan zijn we genoodzaakt omdat ook te zoeken. Maar daar ging het helemaal niet om. Het ging mij om het zinnetje: Wij (mijn chef en ik) kunnen makkelijk om de kindervakantie heen plannen. Dat kan ik dus niet zo maar gemakkelijk. Daarbij maakt hij niet uit of dat bij mij gemakkelijk kan of niet. Daar gaat hij gewoon van uit.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:30 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Wij hebben ook een soort vergelijkbare situatie gehad, oppas met vakantie en wij beide niet vrij.
En dat hebben we opgelost met schoonzusje (die ook dat probleem hadden ivm zelfde oppas) zodat we allemaal maar 1 keer vrij hoefden te nemen.
Misschien bestaat die mogelijkheid bij jou ook wel, dat je het met iemand anders op kunt lossen.
s6 ermee.
quote:Zo word vaker gedacht hoor, zo had ik afgelopen zomer ook geen vakantie en heb ik door gewerkt.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:31 schreef Tally het volgende:
[..]
Die oplossing kan er zeker ook zijn. En als het echt niet anders kan zijn we genoodzaakt omdat ook te zoeken. Maar daar ging het helemaal niet om. Het ging mij om het zinnetje: Wij (mijn chef en ik) kunnen makkelijk om de kindervakantie heen plannen. Dat kan ik dus niet zo maar gemakkelijk. Daarbij maakt hij niet uit of dat bij mij gemakkelijk kan of niet. Daar gaat hij gewoon van uit.
Maar klaar.. Want ik kan het blijven roepen. En dan nog zijn er mensen die me niet snappen.
quote:Adres aanpassen naar mobile.fok.nl (of mobiel.fok.nl, weet t ff niet meer zeker). Dan krijg je een iets andere layout (geel) en de rest is dan ook aangepast. Minpunt kan zijn dat spoilers automatisch geopend zijn.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:16 schreef Jeetjejom het volgende:
is er niet toevallig een handige app voor mobiel fokken? Via de gewone webbrowser vind ik het maar irritant werken, of ben ik nu echt een n00b?
quote:Ja toedeloe.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:49 schreef mefke79 het volgende:
tally het gaat om de toon, lees je eerste post nou eens. Je moet vrij en komt anders niet, je zegt het zelf. Het probleem snap ik best, maar wat flugel zegt, kijk naar een andere oplossing, kan je mooi buiten het hoogseizoen op vakantie zolang je uk nog niet leerplichtig is.
quote:Misschien heb ik net niet opgelet maar hoelang moet je nog?Op dinsdag 26 oktober 2010 14:50 schreef Vanyel het volgende:
En nog een egopost voor ik weer stilval: VK wilde (terecht, maar o zo irritant) niks zeggen zonder nader onderzoek, maar we gaan er vanuit dat ik daar niet meer kom. Donderdag uitgebreide echo en afspraak met de gynaecoloog..
Juud veel plezier met de echo.
quote:Het is hier nog voor negenen, en ik weet het allemaal even niet hoorOp dinsdag 26 oktober 2010 14:53 schreef Takkembah het volgende:
Basboussa, BB heeft zich al gemeld vandaag, toch?
quote:En dat jij maar snel met je nageslacht kan liggen napuffen in je kraambedOp dinsdag 26 oktober 2010 15:11 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Hahaha, Basboussa, wat ben je toch een heerlijk mens! Hopelijk kun je weer iets prachtigs winnen vandaag! Veel plezier bij je kansloze zwangeren-vrouwen-groepje!
quote:Idealiter nog bijna 14 weken. Zit nu halverwege de 26.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:53 schreef Tally het volgende:
[..]
Misschien heb ik net niet opgelet maar hoelang moet je nog?
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 14:59 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Het is hier nog voor negenen, en ik weet het allemaal even niet hoor
Ga zo maar even naar mijn kansloze zwangere vrouwen groep, kijken wat voor graties dingen ik daar weer vandaan kan halen...
quote:Dat gaat weer overOp dinsdag 26 oktober 2010 18:50 schreef zfs het volgende:
Dat is schrikken vaynel succes do
Blegh ik krijg steeds meer zwangerschap kwaaltjes ik wist niet dat mijn voorgevel zo'n pijn kon doen en dan moet ik nog zolang
quote:Oh ik was zo blij dat ik tenminste nog een draai'poging' had, toen mevrouw hier in een stuit lag. Niet dat het ook maar iets hielp, geen ruimte, kind zat gewoon loeivast in mijn bekken. Maar stuit=ks hier, dus had er verder weinig over te zeggen...Op dinsdag 26 oktober 2010 10:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]
herkenbaar, ik zou ook heel hard na moeten denken over een draaipoging. Neig dan eerder naar een stuitbevalling, mits de verloskundige daar ook achter zou staan zeg maar.
Wel fijn dat ie nu in elk geval goed ligt. Hopen dat hij gewoon zo blijft liggen
quote:Eerlijk?Op dinsdag 26 oktober 2010 19:01 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Oh ik was zo blij dat ik tenminste nog een draai'poging' had, toen mevrouw hier in een stuit lag. Niet dat het ook maar iets hielp, geen ruimte, kind zat gewoon loeivast in mijn bekken. Maar stuit=ks hier, dus had er verder weinig over te zeggen...
Maar wat zou dan een overweging zijn om het niet te doen (behalve dan dat het kind misschien die houding prefereert? Verder doen ze toch heul voorzichtig enzo? Hangt natuurlijk ook een beetje van de stuit af, benen langs het hoofd, of onder het kind etc., maar een lastige bevalling met een uiteindelijke spoed ks, dat lijkt me ook niets.... (Niet dat je niet natuurlijk kan bevallen met kind in stuit, maar het gaat natuurlijk wel makkelijker als het er 'gewoon' bij ligt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gaat nergens over want in principe houdt men je heel goed in de gaten en weet een verloskundige perfect waar ze mee bezig is. Ik ben ook niet helemaal tegen een versie hoor! Maar als het kindje in een ideale stuit ligt zeg maar, en als je dan in je achterhoofd houdt dat lang niet alle draaipogingen slagen, dan vind ik het gevoelsmatig prettiger om een vaginale stuitbevalling te doen.
Als het een complexere stuit is dan is het weer een ander verhaal wat mij betreft.
In het geval van Pvoesss, als je zoveel ruimte blijkbaar in je buik hebt dan is de kans natuurlijk ook ontzettend groot dat t kind weer terug draait dus ik kan me voorstellen dat je je dan afvraagt of het uberhaupt zin heeft.
quote:Ik had met 30 weken ook een echo voor de groei. Ilse liep toen 1,5 tot 3 weken achter. Ik moest toen idd wat rustiger aan gaan doen. Ben minder gaan werken en heb me rustig gehouden. 3 weken later had ik weer een echo en toen had ze het helemaal bijgetrokken. Ze liep toen zelfs wat voor. Haar beentje is altijd wat achter blijven lopen. Ze heeft nu ook korte beentjes...Op dinsdag 26 oktober 2010 14:50 schreef Vanyel het volgende:
En nog een egopost voor ik weer stilval: VK wilde (terecht, maar o zo irritant) niks zeggen zonder nader onderzoek, maar we gaan er vanuit dat ik daar niet meer kom. Donderdag uitgebreide echo en afspraak met de gynaecoloog..
Juud veel plezier met de echo.
quote:Psies, mijn vk schatte het zo al een beetje in. Ze zei: I know lot's of women are happy to have a valid reason for a c-section, but I am guessing you are not that type....Op dinsdag 26 oktober 2010 19:18 schreef huuphuup het volgende:
Nouja ik prefereer ook absoluut geen ks, dus als het hier in NL verplicht een ks zou zijn dan zou ik ook voor een draaipoging gaan hoor. En als de verloskundige of de gyn aangeeft dat met die bepaalde stuit een normale bevalling uitgesloten is dan is het snel beslist.
quote:u vraagt, wij draaien...............Op dinsdag 26 oktober 2010 19:22 schreef huuphuup het volgende:
ja hey... ik dacht van je komt een foto spammen...
hier ook kind met korte pootjes! En als ik naar de papa kijk dan hoef ik me niet af te vragen waar het van komt
quote:Vandaag ging het over borstvoeding. Of je ook voordat je bevalt maanden lang je borsten moet masseren, anders doen ze het niet. Heel leerzaam, ik heb ontbeten en kind heeft gespeeld. Kreeg mijn buskaartjes terug, dus dat scheelt weer, en je krijgt een voedselbon van 10 dollar. Het is mijn persoonlijke goudmijntjeThe Healthy Start program provides health education, nutritional supplements and social support, to pregnant women and teens during their pregnancy (and until their babies are 3mths, if they have attended prenatally). Child care, food vouchers and a healthy snack are provided.
Eligibility: Pregnant women and teens who require additional community support
quote:Dat zal een feest zijn als ze groeien en pijn doen enzo..Op dinsdag 26 oktober 2010 20:34 schreef Basboussa het volgende:
Vandaag ging het over borstvoeding. Of je ook voordat je bevalt maanden lang je borsten moet masseren, anders doen ze het niet.
quote:jeetjeOp dinsdag 26 oktober 2010 20:34 schreef Basboussa het volgende:
Huup, lach maar om mijn kansloze zwangere vrouwen club:
[..]
Vandaag ging het over borstvoeding. Of je ook voordat je bevalt maanden lang je borsten moet masseren, anders doen ze het niet. Heel leerzaam, ik heb ontbeten en kind heeft gespeeld. Kreeg mijn buskaartjes terug, dus dat scheelt weer, en je krijgt een voedselbon van 10 dollar. Het is mijn persoonlijke goudmijntje
quote:Wat gekOp dinsdag 26 oktober 2010 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens voor het eerst van m'n leven een oproep voor de griepprik gehad. Zou dat komen door mijn zwangerschap? Ik vind het maar merkwaardig.
quote:Ik voel me hevig tekort gedaan. Niks van de verzekering rond 15 weken en t kraampakket is er ook nog niet.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:41 schreef huuphuup het volgende:
Oh dat is leuk Claudia, zo'n extraatje. Ik kreeg vorig jaar een luiertasje, ben benieuwd wat er deze keer bij zit! Heb vorig jaar een soort baby's eerste jaar boek gekregen met tips en adviezen en algemene informatie enzo, dit keer kreeg ik een namenboek. Superleuk vind ik dat, zo'n cadeautje dat je dan rond 15 weken krijgt van je verzekering om je te feliciteren met je zwangerschap.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 20:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik voel me hevig tekort gedaan. Niks van de verzekering rond 15 weken en t kraampakket is er ook nog niet.
Dan mijn borsten maar masseren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Nu ben ik nog nieuwsgieriger waarom ik ineens een oproep heb gehad!Op dinsdag 26 oktober 2010 21:02 schreef Poppedein het volgende:
Je mag de normale griepprik gewoon halen hoor! In principe krijgen alleen zwangere vrouwen met een chronische ziekte of sterk verminderde weerstand een oproep voor de griepprik.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 21:05 schreef huuphuup het volgende:Ja, mensen zeggen vrij gauw dat ze 'grieperig' zijn. Ik heb zelf denk ik maar één keer (hooguit twee keer) in m'n leven echt de griep gehad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 21:03 schreef Basboussa het volgende:
+7tfcTerwijl Vanyel haar borsten masseert, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen, zeg ik even dat mevrouw de verpleegkundige vandaag wel vertelde dat dit een bakerpraatje is, en dat je zelfs door het overmatig stimuleren van je borsten te vroeg in de bevallingsmode kan geraken. Ik begrijp je ongedurigheid, Vanyel, en je ontevredenheid mbt het niet ontvangen van je pakketjes (GRATIES), maar misschien gaat dit wat ver? Ik las in een ander topic dat embryos levensvatbaar zijn met 2 weken, wat ik onmiddelijk geloof (wie niet?), maar toch, iets zegt me dat pannenkoeken eten misschien een fijnere manier is om je ongedurigheid te verwerken en een semi-poging te doen om jezelf in te leiden. Je kan jezelf ook gewoonvingerenstrippen, maar dan moet je volgens mij op een ander forum zijn, voor duidelijkere aanwijzingen.
quote:Psies, jij ook weer van de straat afOp dinsdag 26 oktober 2010 21:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hee, dat strippen is nóg betere bezigheidstherapie. Ik zal mijn liefje eens vragen of ze me voor mijn hysterie wil behandelen.
quote:Wat geweldig!!! GefeliciteerdOp dinsdag 26 oktober 2010 21:27 schreef Juud79 het volgende:![]()
Echo was prima, we konden het hartje zien kloppen en ik zag zelf waar het hoofd zat en waar de billen zaten, dat vond de verloskundige knap! Ik wil graag in het lijstje gezet worden op 01-06-2011 als uitgerekende datum. Baby van Juud79 en Dementor en het is een Fok baby.
quote:Fijn even wat van je te horen, ik hoop dat jullie ukje nog even kan blijven zitten, zo niet dan is t gelukkig ook groot genoeg om het buiten goed te doen. Veel succes ermee de komende tijd, moet veel aan jullie denken.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat geweldig!!! Gefeliciteerd
Ben thuis maar m'n bloeddruk is weer de verkeerde kant op (weer medicijnen gekregen), maar ik hou het dus even bij deze post :w
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 21:27 schreef Juud79 het volgende:
![]()
Echo was prima, we konden het hartje zien kloppen en ik zag zelf waar het hoofd zat en waar de billen zaten, dat vond de verloskundige knap! Ik wil graag in het lijstje gezet worden op 01-06-2011 als uitgerekende datum. Baby van Juud79 en Dementor en het is een Fok baby.
quote:Naast de knop 'Invoeren' staat een smiley, als je daarop klikt krijg je het lijstjeOp dinsdag 26 oktober 2010 21:42 schreef BarbaBientje01 het volgende:
waar zitten die stomme smiley's bij die nieuwe lay-out
quote:het kan automatisch gegenereerd zijn. ik was in augustus bevallen van selene na een matig verlopen zwangerschap (dus veel huisarts) met veel ademhalingsproblemen. prompt kreeg ik in oktober een oproep voor de griepprik. ik heb het toen de huisarts gevraagd en die gaf aan dat je met een dergelijke historie blijkbaar dan in de groep valt.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nu ben ik nog nieuwsgieriger waarom ik ineens een oproep heb gehad!
quote:Ook niet als je op de smiley naast de knop 'invoeren' klikt? Bij mij komen ze dan net als op de laptop in beeld.Op woensdag 27 oktober 2010 07:46 schreef mefke79 het volgende:
He, nou heb ik wel posticons op de mobiel, maar helaasch geen smileys....
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 07:57 schreef mefke79 het volgende:
tm er zit geen knop naast invoeren...misschien heb jij in je profiel staan dat de laykout ook op de mobiel moet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:ik zal m'n best doenOp woensdag 27 oktober 2010 09:46 schreef twentemeisje het volgende:
Geniet van je 20 wkn echo straks DJMO!
quote:Met 20weken was alles ok (heeel lichte achterstand, maar binnen de marges), dus reguliere echo's zouden niet nodig zijn en stonden dan ook niet in de planning.Op woensdag 27 oktober 2010 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, wat ik nog bedacht: ik vind het best raar dat ze de groeiachterstand bij een pretecho ontdekt hebben. Stond er nog een reguliere echo voor jou op het programma eigenlijk?
quote:Ze heeft er dit keer voor de zekerheid ook nog maar een centimeter bij gepakt. Voorheen was het nut van dat voelen me ook niet zo heel duidelijk, maar ik snap het nu een stuk beter.Op woensdag 27 oktober 2010 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vergeet wel eens dat verloskundigen juist om de groei in de gaten te houden aan je buik voelen. Bij mij wordt die 'meting' altijd met een korreltje zout genomen omdat mijn navel vrij laag zit.
quote:Jakkie Nienna, wat vervelend om te moeten doen en dan zo plotseling door zoiets naars, sterkte ermee!Op woensdag 27 oktober 2010 14:23 schreef -Nienna- het volgende:
Wat leuk DJMO, een jochie erbij!
Tijd vliegt hier...vandaag al weer 17 weken...
Voor de rest ben ik verdrietig, we hebben vanochtend één van onze poezen in moeten laten slapen, 10 jaar oud en afgelopen weekend een hersenbloeding gehad.
quote:Morgen.Op woensdag 27 oktober 2010 16:18 schreef mefke79 het volgende:
Vanyel, wanneer mag je naar de gyn?
We moeten trouwens nog op zoek naar een werktitel voor nr 2. Vooralsnog neig ik enorm naar Drieka, maar manlief is het er nog niet mee eens.
quote:zijn er ook in rood/wit en blauw/wit geruitOp woensdag 27 oktober 2010 16:18 schreef mefke79 het volgende:
DJMO, mooi van de echo.
Vanyel, wanneer mag je naar de gyn?
Claudia, adem in adem uit, tis maar yoga! (al zou ik me precies hetzelfde voelen)
Ja het voelt echt echt nu. Durfde alleen net in de stad nog niks voor deze uk te kopen. Ik wil heel graag ook voor dit ukje meteen twee vaste knuffels halen. Driekus heeft een lang konijn van happy horse en een nijntje doekje. Weet iemand of die nijntje doekjes er ook in een andere kleur dan oranje zijn? We moeten trouwens nog op zoek naar een werktitel voor nr 2. Vooralsnog neig ik enorm naar Drieka, maar manlief is het er nog niet mee eens.
quote:ik ben de onze kwijt .. geen idee waar hij gebleven isOp woensdag 27 oktober 2010 16:24 schreef mefke79 het volgende:
die met het poppetje eraan ja. Driekus heeft er drie (): een reserve, eentje op het kdv en eentje thuis. Eigenlijk wil ik dezelfde maar dan wel graag in andere kleur.
quote:Die onderste knuf is echt in iedere babyzaak te verkrijgen.Op woensdag 27 oktober 2010 16:26 schreef mefke79 het volgende:
deze hebben we nu:
[ afbeelding ]
maar ik zie dat deze ook bestaat:
[ afbeelding ]
nou nog even ergens vinden
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 14:20 schreef DJMO het volgende:
nog niet bijgelezen, maar er mag een jongetje achter mijn naam
quote:Dank voor de tips.Op woensdag 27 oktober 2010 16:16 schreef miss_sly het volgende:
Herkenbaaren ook een van de redenen dat ik stiekem toch wel blij was dat we een samen-zwanger-cursus deden, want dan had ik iig schaap om op terug te vallen. En die is zo gemakkelijk in de omgang, dat was wel een fijn gevoel
quote:Ik blijf het een schitterende naam vinden, jammer dat ie niet door gaat voor het eggie, zelfs.....Op woensdag 27 oktober 2010 16:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Morgen.
We hebben in het kindernamentopic de perfecte oplossing voor je probleem gevonden. Ik meen dat het uitkwam op Hayvenlay Vulvha Od'yleyjah. Prima werktitel toch!
quote:Lekker dat jullie daar al uit zijn, zeg!Op woensdag 27 oktober 2010 19:27 schreef DJMO het volgende:
naam was al beslist voor ik zwanger raakte basboussa(zowel meid als knul overigens) en idd.. ik ben straks zwaar in de minderheid met drie mannen om me heen
![]()
![]()
quote:whehehe .. ik háát rozeOp woensdag 27 oktober 2010 19:30 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Lekker dat jullie daar al uit zijn, zeg!
Compenseer die vrouwelijke minderheid maar door heeeeeeeeeeeeeeel veel roze te dragen...
En als ik jou ergens niet voor aanzie is het dat wel.... Puur een inschatting natuurlijk
quote:Uit nieuwsgierigheid, is Driekus de echte naam van jouw zoon?Op woensdag 27 oktober 2010 20:03 schreef mefke79 het volgende:
meidennaam staat vast, werkttitel inmiddels ook: Drieka! En jongensnaam wordt een ramp. Was het bij Driekus al, dus zal nu niet beter worden. Maarrrr... we doen een pretecho voor het geslacht deze keer, dus wie weet hoef ik niet te gaan zoeken naar een jongensnaam.
quote:Dank jeOp woensdag 27 oktober 2010 19:22 schreef Basboussa het volgende:
Ik blijf het een schitterende naam vinden, jammer dat ie niet door gaat voor het eggie, zelfs.....
En alvast heel veel succes morgen, hopen dat het allemaal hardstikke meevalt...
quote:Ik heb geen ruimdenkende partner...Op woensdag 27 oktober 2010 20:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dank je
Maar waarom gebruik je zelf de naam niet? Jij woont in een Engelssprekend land, dan is dat toch veel minder raar?
quote:Dat is bij jou de bedoeling he?Op woensdag 27 oktober 2010 20:31 schreef Pvoesss het volgende:
bloedverlies.. Een minibeetje maar ik vind het wel spannend hahaha
quote:Heb je al gebeld?Op woensdag 27 oktober 2010 20:31 schreef Pvoesss het volgende:
bloedverlies.. Een minibeetje maar ik vind het wel spannend hahaha
quote:Ja, je zou bijna denken....Op woensdag 27 oktober 2010 20:31 schreef Vanyel het volgende:
Is het dan wel de juiste man voor jou?
quote:Ik moest helemaal hardop lachenOp woensdag 27 oktober 2010 20:48 schreef Basboussa het volgende:
Maar om nou bij iemand weg te gaan omdat hij Klit'orynah niet kan uitspreken
quote:Klit'oWHAT vind ik een beetje ordinair, toch.....
quote:Is het de bedoeling dat iedereen (nu) weet waar poppedein werkt?
quote:Dan vooral lekker blijven liggenOp woensdag 27 oktober 2010 20:59 schreef Pvoesss het volgende:
Hehehe ik lig heel lekker haha!
Ik ben gister nog bij de vk geweest en die zei ik geef het nog wel een aantal weken.. Dus het is vast niets..
quote:De foto's komen van mijn facebook, had er niet bij stilgestaan, het is aangepast. Zou jij je post even aan kunnen passen?Op woensdag 27 oktober 2010 20:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is het de bedoeling dat iedereen (nu) weet waar poppedein werkt?
quote:Dat probeer ik ook steeds, maar op de één of andere manier lijkt de kleine te weten wanneer ik gereed zit, en dan stopt ie ineens. Resultaat? Nog steeds geen duidelijk filmpje.Op woensdag 27 oktober 2010 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
*Note to self: proberen een filmpje van golvende buik te maken. Het is me bij Ivan indertijd niet gelukt, maar ik heb nu nog 11 weken de tijd.
quote:Leuk om te horen, ik denk niet dat ik een type ben voor de standaard cursus, wij zijn sowieso niet erg van standaard, eerder net anders dan anderen. Dus Yoga spreekt me wel aan, maar ook iets samen met mijn lief lijkt me leuk om te doen.Op woensdag 27 oktober 2010 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
DJMO, mooie profieltjes! Ik neem aan dat alles goed was? Leuk dat Jan een broertje krijgt!
Takkembah, zo bedoel ik het inderdaad ongeveer (al kan ik me over die grote dingen ook wel druk maken). Na één keer ben ik er altijd meteen overheen. Ik kan slecht tegen veranderingen en nieuwe situaties, maar ik wen er ook wel weer snel aan.
Mefke, ik moet er nog steeds aan wennen dat Driekus geen Driekus heet. Zijn pseudoniem vind ik een beetje gek, maar zijn echte naam is zó gaaf.
Zwangerschapsyoga was fijn! Geen zweverig gedoe, maar lekker met je lichaam bezig zijn (ademhaling, houdingen, ontspanning). De samenstelling van de groep is wel vrij typisch, namelijk wat oudere vrouwen die videokunstenaar en advocaat en zo zijn. Het zal mij benieuwen of er iets van sociale contacten terechtkomt. Nou ja, het leek me wel een aangename groep.
quote:Zwangerschapshaptonomie?Op woensdag 27 oktober 2010 21:35 schreef Juud79 het volgende:
Leuk om te horen, ik denk niet dat ik een type ben voor de standaard cursus, wij zijn sowieso niet erg van standaard, eerder net anders dan anderen. Dus Yoga spreekt me wel aan, maar ook iets samen met mijn lief lijkt me leuk om te doen.
quote:Ik heb precies het tegenovergestelde. Zo heb ik alle topics waarin ik over hem als kleine en grote baby heb gepost bewaard. Ik vind het een bijzonder idee dat hij dat later terug kan lezen als hij daar behoefte aan heeft.Op woensdag 27 oktober 2010 21:29 schreef mefke79 het volgende:
Het is wel heel bewust dat ik die naam nu nog hanteer, ik gun hem later zijn privacy.
quote:Ik had er zelf ook een beetje een gevoel van, mwah niet geheel mijn ding, maar hey, ieder zijn eigen smaak (gelukkig), maar omdat ik hem ook nog in de SVB-lijst zag staan, dacht ik dat jullie nu net dat ene ouderpaar waren die het wel deedOp woensdag 27 oktober 2010 21:29 schreef mefke79 het volgende:
Haha, nee driekus heet niet echt driekus. Het zou wat zijn zeg...
quote:ik wilde ook perse zkh, en mag op medische indicatie bij de gyn blijven en daar bevallen (geboortegewicht Jan is de indicatie). Yolanda werd achteraf medisch, dus hoefde ik ook niet voor te betalen zelf. Wellicht dat je het eea met je vk kan bespreken dat ze je een indicatie geeft om in t zkh te bevallen?Op woensdag 27 oktober 2010 22:11 schreef mefke79 het volgende:
oja, andere vraag: hoeveel kost een poliklinische bevalling eigenlijk? Ik was de vorige keer medisch, was ik deze keer niet van plan, maar het wordt wel zkh. Even kijken of overstappen van verzekering financieel handig is.
quote:De rekening van mijn vorige bevalling bedroeg ¤450,= (rond dus). Een beetje rondshoppen bij verschillende verzekeringen loont echt de moeite, ook wat betreft de vergoeding van de eigen bijdrage voor de kraamzorg. Het kan je zo honderden euro's schelen.Op woensdag 27 oktober 2010 22:11 schreef mefke79 het volgende:
oja, andere vraag: hoeveel kost een poliklinische bevalling eigenlijk? Ik was de vorige keer medisch, was ik deze keer niet van plan, maar het wordt wel zkh. Even kijken of overstappen van verzekering financieel handig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |