abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87969320
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 10:14 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dat snap ik van jou ook wel.. Maar de meeste bedrijven plannen alle vakanties in 1 keer.
Ik weet niet hoe het bij jullie is? Ik denk meer dat je baas weet dat die het niet kan beloven.
Maar wel zijn best zal doen :@
Bij ons was het dus altijd wie het eerst komt.....
Nu snap ik dat dat niet altijd kan en zoals ik al zei kon het me normaal niet schelen.
Maar hij maakt voor mij niet uit of ik wel of niet buiten die schoolvakanties moet.
En ik heb net zo veel recht op die weken als mijn collega's die schoolgaande kinderen hebben.

En hij kwam dus net om uitleg (via de mail) en ik heb hem ook gezegd dat het zinnetje: Zij hebben schoolgaande kinderen en wij kunnen daar makkelijk om heen plannen, mij in het verkeerde keelgat schoot en dat ik net zo veel recht heb op vakantie op dat moment als iemand die wel schoolgaande kinderen heeft.
En dat ik het voor de rest wel begrijpt. :) Maar hij moet dat voor mij gewoon NIET bepalen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_87969356
Pvoess, hopelijk blijft de baby dan met 't koppie naar beneden liggen, en is 'ie niet eigenwijs. En misschien is het eigenlijk wel makkelijk te draaien ook, als je zo'n ruimte in de baarmoeder hebt?
pi_87969581
Ik wil niet laten draaien :@ het idee staat me niet aan en een kind kiest niet voor niets de meest fijne ruimte :)
Ik maak me geen zorgen om een stuitbevalling. Dat zie ik liever gebeuren dan een draaipoiging :Y
pi_87969992
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 10:30 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil niet laten draaien :@ het idee staat me niet aan en een kind kiest niet voor niets de meest fijne ruimte :)
Ik maak me geen zorgen om een stuitbevalling. Dat zie ik liever gebeuren dan een draaipoiging :Y
herkenbaar, ik zou ook heel hard na moeten denken over een draaipoging. Neig dan eerder naar een stuitbevalling, mits de verloskundige daar ook achter zou staan zeg maar.

Wel fijn dat ie nu in elk geval goed ligt. Hopen dat hij gewoon zo blijft liggen :)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:46:36 #80
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_87970046
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:22 schreef twentemeisje het volgende:
Avotar: ik heb je in het lijstje gezet, is dat goed?
Perfect TM .. dank je wel ... :*
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_87970304
Godver. Leuk 3d plaatjes kijken dachten we. Kind lag vol met haar snuit in de placenta, dus gingen even in 2d wat metingen doen. Loopt ze 2 volle weken achter qua groei :(
Vanmiddag naar de verloskundige, ws doorverwijzing naar de gynaecoloog. Word er maar onrustig van.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:18:21 #82
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87971035
Oi Vanyel, dat is nou ook niet wat je verwacht had van je 3D echo he. Ga alsjeblieft niet meteen panieken, het kan een meetfout zijn, het kan 'bij het kindje horen', etc. etc. Er zijn echt heel veel oorzaken en redenen en vaak loopt het gelukkig met een sisser af!

Hoeveel weken ben je nu?
Succes vanmiddag! Laat je even weten hoe het gegaan is?

Enne, als vragen hebt, mijn PM box staat open!
A grand adventure has begun.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:26:22 #83
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87971311
Vanyel! Das heftig zeg, hopelijk valt het allemaal wel een beetje mee en hebben ze verkeerd gemeten (of misschien klopt je uitgerekende datum wel niet :D)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_87971445
Ah Vanyel bah -O-
dat is even een flinke domper zeg.

Wat keshet zegt, probeer je niet teveel zorgen te maken, buikbaby's groeien in spurten geloof ik, wie weet zit jullie meiske net voor een groeispurt en valt de meting daarom zo rot uit. En het kan ook zomaar gewoon bij het kindje horen.
Het is hoe dan ook fijn dat je snel terecht kunt en hopelijk is er niets aan de hand verder. :*

Amélie liep ook 2 weken achter qua groei en ruim 3 weken met t hoofd maar dat is uiteindelijk keurig bijgetrokken allemaal, het is zo grillig en je krijgt er toch buikpijn van uiteindelijk. Blegh.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87971455
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 11:26 schreef Jeetjejom het volgende:
Vanyel! Das heftig zeg, hopelijk valt het allemaal wel een beetje mee en hebben ze verkeerd gemeten (of misschien klopt je uitgerekende datum wel niet :D)
Wij hebben geïnsemineerd, de uitgerekende datum klopt hoor!

De echoscopiste heeft 2x gemeten omdat ze de afwijking wel erg groot vond. Ik ga er dus vanuit dat dat klopt. Haal me ook niet meteen enorme rampscenario's in mijn hoofd, maar het werd bestempeld als zorgelijk en reden voor doorverwijzing naar de 2e lijn. Nou wil ik dus ook nú weten wat er aan de hand is en wat ik kan doen (en verwachten).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_87971583
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 11:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wij hebben geïnsemineerd, de uitgerekende datum klopt hoor!

De echoscopiste heeft 2x gemeten omdat ze de afwijking wel erg groot vond. Ik ga er dus vanuit dat dat klopt. Haal me ook niet meteen enorme rampscenario's in mijn hoofd, maar het werd bestempeld als zorgelijk en reden voor doorverwijzing naar de 2e lijn. Nou wil ik dus ook nú weten wat er aan de hand is en wat ik kan doen (en verwachten).
schrijf alle vragen die je nu hebt aan je vk even op, om te voorkomen dat je straks buiten staat en denkt ah dat had ik ook nog willen vragen of dat ben ik vergeten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:39:53 #87
265732 Keshet
pi_87971688
Ik dacht inderdaad al dat jullie vrij zeker waren van de datum. ;)

Je gevoel omtrent het krijgen van duidelijkheid kan ik me heel goed voorstellen. Ik hoop dat je die duidelijkheid ook snel krijgt!

EDIT:
Misschien heb je iets aan deze folder. Is van het Erasmus en vrij rigoreus, maar dan heb je iig een idee. Ik zou trouwens niet meteen m'n koffertje inpakken hoor. ;)
pi_87971746
Hopelijk valt het mee vanyel! Maar wel even schrikken zeg
pi_87971800
Jeetje vanyel, das ff schikken zeg! Maar kan heus geen kwaad.
Tally, kan me je boosheid goed voorstellen, bij mij op m'n werk is ook die regeling en mijn vent moet zich ook aan de bouwvak houden, aankomende zomer gaan we toch echt met z'n drietjes vakantie houden en niet gesplitst....

Even een jompel, ik zit voor het eerst mobiel te fokken! Handig voor straks....
Back in business.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:43:46 #90
238474 Jeetjejom
pi_87971821
Gewoon heel vaak het bericht van Huup lezen, dat is ook helemaal goed gekomen :D
Jouw warmte is genoeg
pi_87972060
Lang leve mobiel fokken shirley! Doe ik ook ;) ideaal :)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:16:23 #92
238474 Jeetjejom
pi_87972858
is er niet toevallig een handige app voor mobiel fokken? Via de gewone webbrowser vind ik het maar irritant werken, of ben ik nu echt een n00b?
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:23:46 #93
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87973083
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 12:16 schreef Jeetjejom het volgende:
is er niet toevallig een handige app voor mobiel fokken? Via de gewone webbrowser vind ik het maar irritant werken, of ben ik nu echt een n00b?
Vroeg ik me ook al af, ik vind het zo prutserig klein via de gewone browser...
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:24:58 #94
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87973124
Vanyel, hopelijk lukt het om je niet teveel zorgen te maken en heb je snel geruststelling van de gyn! :*

Tally, ben je al weer een beetje minder boos? ;) Ik kan het me wel voorstellen hoor, maar het komt vast goed!
pi_87973249
Dank voor het meeleven. Die Erasmusfolder is inderdaad erg enthousiast, ik sta nog niet echt klaar om me te laten opnemen.

Ik wil vooral ook heldere instructie straks. Volgens de echoscopiste zou het vooral neerkomen op rust houden. Nou, dan wil ik dus weten wat ik daar precies onder moet verstaan. In de Erasmusfolder mag je alleen nog naar de douche en de wc, maar dat lijkt me wel heel extreem.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:33:57 #96
238474 Jeetjejom
pi_87973444
Vanyel, mijn dochter is geboren met een groeiachterstand en ik heb nu dus ook extra controles ivm hiermee. Ik heb ook gevraagd wat de mogelijkheden zijn als blijkt dat er nu weer een dysmatuurtje aan zit te komen en van zowel de vk als de gyn krijg ik te horen dat ik dan zoveel mogelijk rust moet nemen (volledige bedrust vanaf 32 weken zou geen rariteit zijn) en dat ze eigenlijk pas ingrijpen als het echt mis dreigt te gaan. Maar zover komt het vast niet! O+ O+ O+
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:36:20 #97
265732 Keshet
pi_87973541
Vanyel, die folder van het Erasmus is inderdaad nogal enthousiast. Die folder is dan ook bedoeld voor vrouwen bij wie echt een ernstige groeiachterstand is geconstateerd en die 24 uur per dag gemonitord moeten worden.
Ik ben destijds ook opgenomen maar ik mocht gewoon rondlopen etc. Ze hadden alleen liever dat ik de afdeling niet afging zodat ze wisten waar ik was. :)

Echt, zover is het bij jou nog lang niet! Eerst maar eens naar de verloskundige vanmiddag. De kans is inderdaad groot dat je dan naar een gyn moet. Die zal je na onderzoek duidelijke instructies meegeven.
Met rust houden in die context wordt over het algemeen bedoeld: Stoppen met werken en thuis zo min mogelijk doen. Maar dat heeft alleen zin als de groeiachterstand te maken heeft met stress/overmatige activiteit.

Ik weet hoe moeilijk het is maar probeer je nu even neer te leggen bij deze onzekere situatie. Tot je bij de VK/gyn geweest bent heb je nog geen duidelijkheid en de kans dat je daar met onduidelijkheden vandaan komt is ook nog aanwezig. :*
pi_87973921
Vanyel, op basis van welke meting is bepaald dat de groei achterloopt? Gecombineerd (hoofd, buikomvang, lengte bovenbeen) of een van die drie? Bij onze kleine loopt de lengte van het bovenbeen steevast achter (ongeveer 1,5 week, net aan de ondergrens).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:55:34 #99
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87974248
Dat is schrikken Vanyel. Hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt over hoe en wat nu verder.

Hier vanmorgen naar de gyn geweest. Heb nog net geen ontsluiting helaas. Als ik voor maandag nog niet bevallen ben, mag ik me dan weer melden en dan hopenlijk wel ontsluiting (dan wordt ik dinsdag ingeleid als ik het goed begrepen heb).
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:12:02 #100
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87974855
Sterkte Vanyel, die onzekerheid lijkt me heel vervelend. Hopelijk krijg je geruststelling en kun je weer genieten van je zwangerschap :* ...

Sterkte met afwachten Hobbesje! :*
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:30:36 #101
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_87975567
Planeet eigen wereld.....

Vanmiddag om 17.30 uur krijgen wij onze eerste echo, sinds gistermiddag vind ik het opeens spannend. Zit alles goed en klopt er een hartje en klopt mijn zelf uitgerekende temijn...

Blij als ik deze eerste horde achter de rug heb, ik hoop dat dan voorlopig het grote genieten kan gaan beginnen.

Vanyel succes met de situatie, en het afwachten totdat je duidelijkheid hebt gekregen.
pi_87976045
Vanyel, wat een schrik. Hopelijk valt het mee.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87976066
juud herkenbaar, wij mogen morgen. Het voelt ook echt als het nemen van de eerste horde. De weken erna gaan ook nog even eng zijn, maar nu staan we nog echt in standje afwacht: eerst zien, dan geloven.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87976176
brrr vriendin belde gister, ze plaste bloed, gelijk maar naar verloskundige in de buurt gegaan, bleek gelukkig niks aan de hand te zijn. ze is op dit moment erg verkouden en moet veel hoesten. daardoor kan het zijn dat er een adertje knapt. ook gelijk maar een foto meegekregen van de echo O+
pi_87976362
vanyel, dat is schrikken! Ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt.

En tally sorry hoor, maar ik denk dat je nog geluk hebt met de ' onder voorbehoud' toezegging. Je eist vrij omdat je geen oppas hebt en dat in de bouwvak. Hoe ga je dat doen als je ouders een keer ziek zijn? Ook vrij eisen? Zoiets gaat in overleg met je collega's en dan moet je allemaal water bij de wijn doen. En wil je dan alle jaren de bouwvak vrij? Met zo'n instelling zouden mijn collega's ook niet blij zijn.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:53:25 #106
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_87976448
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:44 schreef mefke79 het volgende:
juud herkenbaar, wij mogen morgen. Het voelt ook echt als het nemen van de eerste horde. De weken erna gaan ook nog even eng zijn, maar nu staan we nog echt in standje afwacht: eerst zien, dan geloven.
Ja precies, ik voel me wel zwanger wat betreft wat kwaaltjes, maar ik voel nog geen kind, dat maakt het zo onwerkelijk nog, de bevestiging dat er daadwerkelijk iets zit lijkt me heel fijn.
pi_87976551
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 12:46 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, op basis van welke meting is bepaald dat de groei achterloopt? Gecombineerd (hoofd, buikomvang, lengte bovenbeen) of een van die drie? Bij onze kleine loopt de lengte van het bovenbeen steevast achter (ongeveer 1,5 week, net aan de ondergrens).
2 uit 3. Hoofd loopt wel wat achter, maar niet extreem. Been en buik allebei goed 2 weken.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:56:32 #108
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87976597
juud en mef op naar de eerste hordes *O*

vanyel succes vanmiddag. Alexa liep vanaf 32 weken ook stug anderhalve week achter met haar hoofd en bovenbene. Bij de geboorte bleek ze, met name op het punt waarop verloskundigen meten, gewoon een smal hoofd te hebben. Maar goed, ik weet hoe rottig die onduidelijkheid kan voelen :*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_87977074
Zo, ik kom me ook maar weer eens melden.. Met beeb in de buik! Het gerommel is helaas na een heerlijk nachtrust afgezwakt maar het is al bijna donderdag! Ben echt blij dat we daar naartoe kunnen leven! Vandaag gewoon 41 weken zwanger terwijl alle medici bij 35 weken al riepen dat ze blij waren als ik de 37weken ging halen..

Hobbesje, spannend! Kan dus ook niet meer lang duren bij jullie!

Suzanna, hebben ze bij jou al een afspraak staan om het een en ander te bespreken/doen?

Vanyel, spannend! Hopelijk heb je vanmiddag meer duidelijkheid!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87977113
Juud, succes vanmiddag!

Mefke, voor jullie is het ook spannend! Ik ga duimen dat morgen alles goed is!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87977986
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:51 schreef mefke79 het volgende:
En tally sorry hoor, maar ik denk dat je nog geluk hebt met de ' onder voorbehoud' toezegging. Je eist vrij omdat je geen oppas hebt en dat in de bouwvak. Hoe ga je dat doen als je ouders een keer ziek zijn? Ook vrij eisen? Zoiets gaat in overleg met je collega's en dan moet je allemaal water bij de wijn doen. En wil je dan alle jaren de bouwvak vrij? Met zo'n instelling zouden mijn collega's ook niet blij zijn.
Je leest niet. Best maar val me er dan niet op aan.
pi_87978292
ik lees wel hoor, maar ik vind je reactie gewoon overtrokken. Je gaat een maand of 8 van te voren al vrij eisen en anders ben je ziek. Sorry, maar dan ben ik blij dat ik je collega niet ben.
pi_87978418
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:27 schreef mefke79 het volgende:
ik lees wel hoor, maar ik vind je reactie gewoon overtrokken. Je gaat een maand of 8 van te voren al vrij eisen en anders ben je ziek. Sorry, maar dan ben ik blij dat ik je collega niet ben.
Ik ben inderdaad blij dat je mijn collega niet bent, want dan zou ik het je in Jip en Janneke taal moeten uitleggen.

Ik EIS helemaal nergens vrij. Ik EIS dat ik een normale behandeling krijg, en dat ik niet achter gesteld word omdat ik dan een baby heb en niet naar schoolgaande kinderen.

En de reden dat ik ziek thuis zou blijven is als ik te horen zou krijgen als ik die vrij NIET krijg omdat ik geen schoolgaande kinderen heb.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:30:18 #114
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_87978437
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:21 schreef Tally het volgende:

[..]

Je leest niet. Best maar val me er dan niet op aan.
Wij hebben ook een soort vergelijkbare situatie gehad, oppas met vakantie en wij beide niet vrij.
En dat hebben we opgelost met schoonzusje (die ook dat probleem hadden ivm zelfde oppas) zodat we allemaal maar 1 keer vrij hoefden te nemen.

Misschien bestaat die mogelijkheid bij jou ook wel, dat je het met iemand anders op kunt lossen.
s6 ermee.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_87978526
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:30 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Wij hebben ook een soort vergelijkbare situatie gehad, oppas met vakantie en wij beide niet vrij.
En dat hebben we opgelost met schoonzusje (die ook dat probleem hadden ivm zelfde oppas) zodat we allemaal maar 1 keer vrij hoefden te nemen.

Misschien bestaat die mogelijkheid bij jou ook wel, dat je het met iemand anders op kunt lossen.
s6 ermee.
Die oplossing kan er zeker ook zijn. En als het echt niet anders kan zijn we genoodzaakt omdat ook te zoeken. Maar daar ging het helemaal niet om. Het ging mij om het zinnetje: Wij (mijn chef en ik) kunnen makkelijk om de kindervakantie heen plannen. Dat kan ik dus niet zo maar gemakkelijk. Daarbij maakt hij niet uit of dat bij mij gemakkelijk kan of niet. Daar gaat hij gewoon van uit.

Maar klaar.. Want ik kan het blijven roepen. En dan nog zijn er mensen die me niet snappen.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:33:21 #116
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87978620
Bij ons wordt gewoon geloot voor de zomer waarbij ik zelf altijd heb aangegeven dat ik wel buiten de schoolvakanties vrij neem. Ik vind dat zelf ook niet meer dan logisch. Wel heb ik een collega waarvan de vrouw op een school werkt, die loot dan altijd gewoon mee voor de vakantieperiodes...

Overigens heb je bij mijn kinderdagverblijf (op de boerderij) ook een vakantieopvang mogelijkheid Tally, lijkt me voor kinderen best tof zo twee weken tussen de koeien. Ik weet niet of ze bij jou in de buurt ook dergelijke opvang hebben, maar misschien is dat een oplossing als de loting vervelend voor je uitkomt...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:40:30 #117
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_87979006
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:31 schreef Tally het volgende:

[..]

Die oplossing kan er zeker ook zijn. En als het echt niet anders kan zijn we genoodzaakt omdat ook te zoeken. Maar daar ging het helemaal niet om. Het ging mij om het zinnetje: Wij (mijn chef en ik) kunnen makkelijk om de kindervakantie heen plannen. Dat kan ik dus niet zo maar gemakkelijk. Daarbij maakt hij niet uit of dat bij mij gemakkelijk kan of niet. Daar gaat hij gewoon van uit.

Maar klaar.. Want ik kan het blijven roepen. En dan nog zijn er mensen die me niet snappen.
Zo word vaker gedacht hoor, zo had ik afgelopen zomer ook geen vakantie en heb ik door gewerkt.
Terwijl m'n vriend verplichte bouwvakantie heeft. (terwijl collega zonder kinderen gewoon 4 weken vrij had tijdens de bouwvak, toen heb ik ook even gedacht jullie hadden toch ook gemakkelijk ervoor of erna vrij kunnen pakken)
En straks in december is dat weer zo, ik werken en vriend verplicht 2 weken vrij, omdat de fabriek dicht is.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_87979107
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 12:16 schreef Jeetjejom het volgende:
Adres aanpassen naar mobile.fok.nl (of mobiel.fok.nl, weet t ff niet meer zeker). Dan krijg je een iets andere layout (geel) en de rest is dan ook aangepast. Minpunt kan zijn dat spoilers automatisch geopend zijn.

Tralala *weer gaat lurken* oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_87979403
tally het gaat om de toon, lees je eerste post nou eens. Je moet vrij en komt anders niet, je zegt het zelf. Het probleem snap ik best, maar wat flugel zegt, kijk naar een andere oplossing, kan je mooi buiten het hoogseizoen op vakantie zolang je uk nog niet leerplichtig is.
pi_87979450
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:49 schreef mefke79 het volgende:
tally het gaat om de toon, lees je eerste post nou eens. Je moet vrij en komt anders niet, je zegt het zelf. Het probleem snap ik best, maar wat flugel zegt, kijk naar een andere oplossing, kan je mooi buiten het hoogseizoen op vakantie zolang je uk nog niet leerplichtig is.
Ja toedeloe.
pi_87979457
En nog een egopost voor ik weer stilval: VK wilde (terecht, maar o zo irritant) niks zeggen zonder nader onderzoek, maar we gaan er vanuit dat ik daar niet meer kom. Donderdag uitgebreide echo en afspraak met de gynaecoloog..

Juud veel plezier met de echo.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:51:39 #122
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87979510
Oh, kom er net achter dat mijn afspraak morgen is, en vannacht ben ik bevallen van een tweeling. Heel logisch, ligt nu ook in de lijn der verwachting. En het enige wat ik kon denken in mijn droom: TOCH GEEN KUTBEVALLING.....

Vanyel, ontzettend veel sterkte en laten we hopen dat het 'gewoon' iets is om in de gaten te houden en verder niets om je echt zorgen over te maken. Bah! Begreep overigens wel van mijn vk dat het een uitzondering is als de groei helemaal gelijk oploopt.

En waar is BB? Ligt ie al uit te puffen in het kraambed met haar nageslacht?|
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_87979577
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:50 schreef Vanyel het volgende:
En nog een egopost voor ik weer stilval: VK wilde (terecht, maar o zo irritant) niks zeggen zonder nader onderzoek, maar we gaan er vanuit dat ik daar niet meer kom. Donderdag uitgebreide echo en afspraak met de gynaecoloog..

Misschien heb ik net niet opgelet maar hoelang moet je nog?
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:53:32 #124
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87979594
Basboussa, BB heeft zich al gemeld vandaag, toch?
Alexa en Seth zijn lief
pi_87979691
vanyel, ik hoop op een storm in een glas water! Succes donderdag.
pi_87979786
Takkembah! Wat geweldig dat je zwanger bent! Zou het weer net zo'n dondersteen worden?! Spannend hoor!

GEFELICITEERD!!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:59:54 #127
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87979865
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:53 schreef Takkembah het volgende:
Basboussa, BB heeft zich al gemeld vandaag, toch?
Het is hier nog voor negenen, en ik weet het allemaal even niet hoor :)

Ga zo maar even naar mijn kansloze zwangere vrouwen groep, kijken wat voor graties dingen ik daar weer vandaan kan halen... :)
pi_87980487
Hahaha, Basboussa, wat ben je toch een heerlijk mens! Hopelijk kun je weer iets prachtigs winnen vandaag! Veel plezier bij je kansloze zwangeren-vrouwen-groepje!
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:26:55 #129
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87981217
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 15:11 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Hahaha, Basboussa, wat ben je toch een heerlijk mens! Hopelijk kun je weer iets prachtigs winnen vandaag! Veel plezier bij je kansloze zwangeren-vrouwen-groepje!
En dat jij maar snel met je nageslacht kan liggen napuffen in je kraambed :D
pi_87981581
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:53 schreef Tally het volgende:

[..]

Misschien heb ik net niet opgelet maar hoelang moet je nog?
Idealiter nog bijna 14 weken. Zit nu halverwege de 26.

Op zich vind ik een beetje achterlopen niet zo erg/eng, maar het verwacht geboortegewicht bij 40 weken als ze de nu ingezette lijn zou volgen is 5 pond.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:03:21 #131
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87982895
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:59 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Het is hier nog voor negenen, en ik weet het allemaal even niet hoor :)

Ga zo maar even naar mijn kansloze zwangere vrouwen groep, kijken wat voor graties dingen ik daar weer vandaan kan halen... :)
:D :D

Barbabientje, ik word misschien morgen gestript als 't dan nog niet gekomen is. Maar ze hebben er wel een rare tijd voor gezet, was verder helemaal vol... ik moet dan zes uur 's avonds... :(
pi_87983009
Das ook lekker als het snel effect heeft..
pi_87983744
Aparte tijd inderdaad, nja als het helpt maakt dat toch niet uit ;)
Beetje onhandig met eten en de kinderen denk ik, dat wel

Ik heb morgen weer een afspraak bij de vk, ben benieuwd hoe baby ligt. Vorige keer met koppie naar beneden maar het voelt nu heel anders eigenlijk. Toch wat "overgehouden" van het in stuit liggen van Lotte (tot 36 weken)
pi_87986168
Ik ben weer terug van de vk.
Ze zei als je vliezen breken graag op de grond gaan liggen en niets meer doen ok _O-
Met zoveel ruimte en niet ingedaalde beeb is dat het meest slimme..
En dat ik nog steeds extra liggings controles heb en dat ik ook als ik denk dat er snachts een draai poging aan zit te komen moet bellen :o :o Ze benadrukt steeds maar weer dat ik moet bellen :?
Vind ik heel lief en fijn maar ik vind het toch een beetje een naar idee alsof het heel erg is.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:09:41 #135
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87988933
Oh man, straks even gewinkeld voor nieuwe zwangerschapsbroeken. En geslaagd, driemaal. Maar man man man, wat doe ik mezelf toch aan met gewone broeken. Wat een heerlijke opluchting zijn deze broeken weer :D
Alexa en Seth zijn lief
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:20:07 #136
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87989352
ergens zie ik toch een voordeel van het niet werken als vrouw :P ;)

lekker he takkembah :) ik heb eigenlijk maar één zwangerschapsbroek die ik pas atm, en die heb ik van Maffemuts gekregen. De andere die ik heb, is een driekwarts, dus daar heb ik niks meer aan helaas. Gelukkig heb ik nog een paar trainingsbroeken (waar ik bekant in woon) om aan te trekken :')

morgen de 20 weken echo. Ik hoop wel op een beetje vrolijke echoscopist(e) die ook wat uitleg geeft zeg maar. En die naar het geslacht wil kijken ook al is dit geen geslachtsbepalingecho zoals duidelijk in de papieren staat ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87990825
Dat is schrikken vaynel succes do

Blegh ik krijg steeds meer zwangerschap kwaaltjes ik wist niet dat mijn voorgevel zo'n pijn kon doen en dan moet ik nog zolang
pi_87991247
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 18:50 schreef zfs het volgende:
Dat is schrikken vaynel succes do

Blegh ik krijg steeds meer zwangerschap kwaaltjes ik wist niet dat mijn voorgevel zo'n pijn kon doen en dan moet ik nog zolang
Dat gaat weer over :* echt!

of je went eraan ;)
nee grapje, ik had het bij de eerste ook, er hoefde maar wind langs te komen en de tranen sprongen in mn ogen. Idioot was het! Maar het heeft 'maar' een week of 2 geduurd.
Deze zwangerschap zijn mn borsten de hele zwangerschap gevoelig geweest maar das dus alleen als je er tegenaan beukt. Ik neem aan dat je dat niet dagelijks doet :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:01:08 #139
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87991291
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 10:44 schreef huuphuup het volgende:

[..]

herkenbaar, ik zou ook heel hard na moeten denken over een draaipoging. Neig dan eerder naar een stuitbevalling, mits de verloskundige daar ook achter zou staan zeg maar.

Wel fijn dat ie nu in elk geval goed ligt. Hopen dat hij gewoon zo blijft liggen :)
Oh ik was zo blij dat ik tenminste nog een draai'poging' had, toen mevrouw hier in een stuit lag. Niet dat het ook maar iets hielp, geen ruimte, kind zat gewoon loeivast in mijn bekken. Maar stuit=ks hier, dus had er verder weinig over te zeggen...

Maar wat zou dan een overweging zijn om het niet te doen (behalve dan dat het kind misschien die houding prefereert? Verder doen ze toch heul voorzichtig enzo? Hangt natuurlijk ook een beetje van de stuit af, benen langs het hoofd, of onder het kind etc., maar een lastige bevalling met een uiteindelijke spoed ks, dat lijkt me ook niets.... (Niet dat je niet natuurlijk kan bevallen met kind in stuit, maar het gaat natuurlijk wel makkelijker als het er 'gewoon' bij ligt.
pi_87991478
Ik heb gezien hoe een draaipoging gaat.
Ik heb ook in mijn omgeving gezien hoe een draaipoging heel erg mis gaat. :X
En ik vind het echt niet de moeite waard :N
Pijn voor mij, lastig voor de baby en misschien draait het zo weer terug.
pi_87991685
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:01 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Oh ik was zo blij dat ik tenminste nog een draai'poging' had, toen mevrouw hier in een stuit lag. Niet dat het ook maar iets hielp, geen ruimte, kind zat gewoon loeivast in mijn bekken. Maar stuit=ks hier, dus had er verder weinig over te zeggen...

Maar wat zou dan een overweging zijn om het niet te doen (behalve dan dat het kind misschien die houding prefereert? Verder doen ze toch heul voorzichtig enzo? Hangt natuurlijk ook een beetje van de stuit af, benen langs het hoofd, of onder het kind etc., maar een lastige bevalling met een uiteindelijke spoed ks, dat lijkt me ook niets.... (Niet dat je niet natuurlijk kan bevallen met kind in stuit, maar het gaat natuurlijk wel makkelijker als het er 'gewoon' bij ligt.
Eerlijk?
puur gevoelsmatig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat nergens over want in principe houdt men je heel goed in de gaten en weet een verloskundige perfect waar ze mee bezig is. Ik ben ook niet helemaal tegen een versie hoor! Maar als het kindje in een ideale stuit ligt zeg maar, en als je dan in je achterhoofd houdt dat lang niet alle draaipogingen slagen, dan vind ik het gevoelsmatig prettiger om een vaginale stuitbevalling te doen.
Als het een complexere stuit is dan is het weer een ander verhaal wat mij betreft.

In het geval van Pvoesss, als je zoveel ruimte blijkbaar in je buik hebt dan is de kans natuurlijk ook ontzettend groot dat t kind weer terug draait dus ik kan me voorstellen dat je je dan afvraagt of het uberhaupt zin heeft.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87991797
Oohhh!!! KJ! ZOmaar zit je hier met een kloon! Althans, ik ken je onder een andere naam!
Wat ontzettend leuk! Jij en N. van harte gefeliciteerd met jullie meisje!

x
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:14:39 #143
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87991954
Oe, ja, ken ook wel zo'n verhaal, maar ja, ik had toch liever een poging dan een verplichte ks meteen. Mijn vk ging wel echt op zoek naar een andere vk die dat in het ziekenhuis kon doen, en er veel ervaring mee had. Was ook geen geduw en getrek, ofzo, gewoon, dit gaat niet lukken, na even een soort schuif geprobeerd te hebben.

Het was voor ons een hele relaxte ervaring, ofzo. Was in professionele handen, en bij iemand die er dus niet alles op alles zette om toch resultaat te hebben. Scheelt een hoop denk ik, en hoor dat dat bij anderen toch echt anders was....

En inderdaad, als Pvoesss zoveel ruimte heeft, dan lijkt me het allemaal een beetje overbodig en zou ik het ook niet direct overwegen....
pi_87992169
Nouja ik prefereer ook absoluut geen ks, dus als het hier in NL verplicht een ks zou zijn dan zou ik ook voor een draaipoging gaan hoor. En als de verloskundige of de gyn aangeeft dat met die bepaalde stuit een normale bevalling uitgesloten is dan is het snel beslist.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87992236
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:50 schreef Vanyel het volgende:

Ik had met 30 weken ook een echo voor de groei. Ilse liep toen 1,5 tot 3 weken achter. Ik moest toen idd wat rustiger aan gaan doen. Ben minder gaan werken en heb me rustig gehouden. 3 weken later had ik weer een echo en toen had ze het helemaal bijgetrokken. Ze liep toen zelfs wat voor. Haar beentje is altijd wat achter blijven lopen. Ze heeft nu ook korte beentjes... O+
*poef* nu is het weg
pi_87992373
ja hey... ik dacht van je komt een foto spammen }:| ...

hier ook kind met korte pootjes! En als ik naar de papa kijk dan hoef ik me niet af te vragen waar het van komt :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:29:03 #147
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87992710
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:18 schreef huuphuup het volgende:
Nouja ik prefereer ook absoluut geen ks, dus als het hier in NL verplicht een ks zou zijn dan zou ik ook voor een draaipoging gaan hoor. En als de verloskundige of de gyn aangeeft dat met die bepaalde stuit een normale bevalling uitgesloten is dan is het snel beslist.
Psies, mijn vk schatte het zo al een beetje in. Ze zei: I know lot's of women are happy to have a valid reason for a c-section, but I am guessing you are not that type.... ;)

Vandaag nog een dame ontmoet op de kansloze zwangere vrouwen club, die dus wel voor een tweede ks gaat, want die vindt natuurlijk bevallen eng..... Kan ook. Ze wil ook 'maar' twee kinderen, dus dat speelt bij haar verder ook niet mee.
pi_87992768
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:22 schreef huuphuup het volgende:
ja hey... ik dacht van je komt een foto spammen }:| ...

hier ook kind met korte pootjes! En als ik naar de papa kijk dan hoef ik me niet af te vragen waar het van komt :+
u vraagt, wij draaien...............

Mag ik jullie voorstellen aan "Ilse"

*poef* nu is het weg
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:31:59 #149
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87992861
Wel een heel klein fotootje met de naam erop, maar ontzettend mooie naam, en een nog heul mooiere beeb!

En hoe staat het met de kraamverzorgster? Mag je al achter de computer, of staat ze nu met de stopwatch naast je?

(Oh het is avond bij jullie, dan zijn ze er vaak niet natuurlijk.... ;) )
pi_87993081
hahaha basboussa ik moet zo lachen om je kansloze zwangere vrouwen club :D :')

Ik vind het idee van een keizersnede eigenlijk juist enger, kan me wel voorstellen dat een vaginale bevalling beangstigend overkomt maar toch.

Ooooh Ilse! O+ O+
wat een popje! En wat een ontzettend tevreden en lief snoetje nu al KJ O+ mooie naam.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')