quote:Bij ons was het dus altijd wie het eerst komt.....Op dinsdag 26 oktober 2010 10:14 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dat snap ik van jou ook wel.. Maar de meeste bedrijven plannen alle vakanties in 1 keer.
Ik weet niet hoe het bij jullie is? Ik denk meer dat je baas weet dat die het niet kan beloven.
Maar wel zijn best zal doen![]()
quote:herkenbaar, ik zou ook heel hard na moeten denken over een draaipoging. Neig dan eerder naar een stuitbevalling, mits de verloskundige daar ook achter zou staan zeg maar.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:30 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil niet laten draaienhet idee staat me niet aan en een kind kiest niet voor niets de meest fijne ruimte
![]()
Ik maak me geen zorgen om een stuitbevalling. Dat zie ik liever gebeuren dan een draaipoiging
quote:Perfect TM .. dank je wel ...Op maandag 25 oktober 2010 14:22 schreef twentemeisje het volgende:
Avotar: ik heb je in het lijstje gezet, is dat goed?
quote:Wij hebben geïnsemineerd, de uitgerekende datum klopt hoor!Op dinsdag 26 oktober 2010 11:26 schreef Jeetjejom het volgende:
Vanyel! Das heftig zeg, hopelijk valt het allemaal wel een beetje mee en hebben ze verkeerd gemeten (of misschien klopt je uitgerekende datum wel niet)
quote:schrijf alle vragen die je nu hebt aan je vk even op, om te voorkomen dat je straks buiten staat en denkt ah dat had ik ook nog willen vragen of dat ben ik vergeten.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben geïnsemineerd, de uitgerekende datum klopt hoor!
De echoscopiste heeft 2x gemeten omdat ze de afwijking wel erg groot vond. Ik ga er dus vanuit dat dat klopt. Haal me ook niet meteen enorme rampscenario's in mijn hoofd, maar het werd bestempeld als zorgelijk en reden voor doorverwijzing naar de 2e lijn. Nou wil ik dus ook nú weten wat er aan de hand is en wat ik kan doen (en verwachten).
quote:Vroeg ik me ook al af, ik vind het zo prutserig klein via de gewone browser...Op dinsdag 26 oktober 2010 12:16 schreef Jeetjejom het volgende:
is er niet toevallig een handige app voor mobiel fokken? Via de gewone webbrowser vind ik het maar irritant werken, of ben ik nu echt een n00b?
quote:Ja precies, ik voel me wel zwanger wat betreft wat kwaaltjes, maar ik voel nog geen kind, dat maakt het zo onwerkelijk nog, de bevestiging dat er daadwerkelijk iets zit lijkt me heel fijn.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:44 schreef mefke79 het volgende:
juud herkenbaar, wij mogen morgen. Het voelt ook echt als het nemen van de eerste horde. De weken erna gaan ook nog even eng zijn, maar nu staan we nog echt in standje afwacht: eerst zien, dan geloven.
quote:2 uit 3. Hoofd loopt wel wat achter, maar niet extreem. Been en buik allebei goed 2 weken.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:46 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, op basis van welke meting is bepaald dat de groei achterloopt? Gecombineerd (hoofd, buikomvang, lengte bovenbeen) of een van die drie? Bij onze kleine loopt de lengte van het bovenbeen steevast achter (ongeveer 1,5 week, net aan de ondergrens).
quote:Je leest niet. Best maar val me er dan niet op aan.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:51 schreef mefke79 het volgende:
En tally sorry hoor, maar ik denk dat je nog geluk hebt met de ' onder voorbehoud' toezegging. Je eist vrij omdat je geen oppas hebt en dat in de bouwvak. Hoe ga je dat doen als je ouders een keer ziek zijn? Ook vrij eisen? Zoiets gaat in overleg met je collega's en dan moet je allemaal water bij de wijn doen. En wil je dan alle jaren de bouwvak vrij? Met zo'n instelling zouden mijn collega's ook niet blij zijn.
quote:Ik ben inderdaad blij dat je mijn collega niet bent, want dan zou ik het je in Jip en Janneke taal moeten uitleggen.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:27 schreef mefke79 het volgende:
ik lees wel hoor, maar ik vind je reactie gewoon overtrokken. Je gaat een maand of 8 van te voren al vrij eisen en anders ben je ziek. Sorry, maar dan ben ik blij dat ik je collega niet ben.
quote:Wij hebben ook een soort vergelijkbare situatie gehad, oppas met vakantie en wij beide niet vrij.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:21 schreef Tally het volgende:
[..]
Je leest niet. Best maar val me er dan niet op aan.
quote:Die oplossing kan er zeker ook zijn. En als het echt niet anders kan zijn we genoodzaakt omdat ook te zoeken. Maar daar ging het helemaal niet om. Het ging mij om het zinnetje: Wij (mijn chef en ik) kunnen makkelijk om de kindervakantie heen plannen. Dat kan ik dus niet zo maar gemakkelijk. Daarbij maakt hij niet uit of dat bij mij gemakkelijk kan of niet. Daar gaat hij gewoon van uit.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:30 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Wij hebben ook een soort vergelijkbare situatie gehad, oppas met vakantie en wij beide niet vrij.
En dat hebben we opgelost met schoonzusje (die ook dat probleem hadden ivm zelfde oppas) zodat we allemaal maar 1 keer vrij hoefden te nemen.
Misschien bestaat die mogelijkheid bij jou ook wel, dat je het met iemand anders op kunt lossen.
s6 ermee.
quote:Zo word vaker gedacht hoor, zo had ik afgelopen zomer ook geen vakantie en heb ik door gewerkt.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:31 schreef Tally het volgende:
[..]
Die oplossing kan er zeker ook zijn. En als het echt niet anders kan zijn we genoodzaakt omdat ook te zoeken. Maar daar ging het helemaal niet om. Het ging mij om het zinnetje: Wij (mijn chef en ik) kunnen makkelijk om de kindervakantie heen plannen. Dat kan ik dus niet zo maar gemakkelijk. Daarbij maakt hij niet uit of dat bij mij gemakkelijk kan of niet. Daar gaat hij gewoon van uit.
Maar klaar.. Want ik kan het blijven roepen. En dan nog zijn er mensen die me niet snappen.
quote:Adres aanpassen naar mobile.fok.nl (of mobiel.fok.nl, weet t ff niet meer zeker). Dan krijg je een iets andere layout (geel) en de rest is dan ook aangepast. Minpunt kan zijn dat spoilers automatisch geopend zijn.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:16 schreef Jeetjejom het volgende:
is er niet toevallig een handige app voor mobiel fokken? Via de gewone webbrowser vind ik het maar irritant werken, of ben ik nu echt een n00b?
quote:Ja toedeloe.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:49 schreef mefke79 het volgende:
tally het gaat om de toon, lees je eerste post nou eens. Je moet vrij en komt anders niet, je zegt het zelf. Het probleem snap ik best, maar wat flugel zegt, kijk naar een andere oplossing, kan je mooi buiten het hoogseizoen op vakantie zolang je uk nog niet leerplichtig is.
quote:Misschien heb ik net niet opgelet maar hoelang moet je nog?Op dinsdag 26 oktober 2010 14:50 schreef Vanyel het volgende:
En nog een egopost voor ik weer stilval: VK wilde (terecht, maar o zo irritant) niks zeggen zonder nader onderzoek, maar we gaan er vanuit dat ik daar niet meer kom. Donderdag uitgebreide echo en afspraak met de gynaecoloog..
Juud veel plezier met de echo.
quote:Het is hier nog voor negenen, en ik weet het allemaal even niet hoorOp dinsdag 26 oktober 2010 14:53 schreef Takkembah het volgende:
Basboussa, BB heeft zich al gemeld vandaag, toch?
quote:En dat jij maar snel met je nageslacht kan liggen napuffen in je kraambedOp dinsdag 26 oktober 2010 15:11 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Hahaha, Basboussa, wat ben je toch een heerlijk mens! Hopelijk kun je weer iets prachtigs winnen vandaag! Veel plezier bij je kansloze zwangeren-vrouwen-groepje!
quote:Idealiter nog bijna 14 weken. Zit nu halverwege de 26.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:53 schreef Tally het volgende:
[..]
Misschien heb ik net niet opgelet maar hoelang moet je nog?
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 14:59 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Het is hier nog voor negenen, en ik weet het allemaal even niet hoor
Ga zo maar even naar mijn kansloze zwangere vrouwen groep, kijken wat voor graties dingen ik daar weer vandaan kan halen...
quote:Dat gaat weer overOp dinsdag 26 oktober 2010 18:50 schreef zfs het volgende:
Dat is schrikken vaynel succes do
Blegh ik krijg steeds meer zwangerschap kwaaltjes ik wist niet dat mijn voorgevel zo'n pijn kon doen en dan moet ik nog zolang
quote:Oh ik was zo blij dat ik tenminste nog een draai'poging' had, toen mevrouw hier in een stuit lag. Niet dat het ook maar iets hielp, geen ruimte, kind zat gewoon loeivast in mijn bekken. Maar stuit=ks hier, dus had er verder weinig over te zeggen...Op dinsdag 26 oktober 2010 10:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]
herkenbaar, ik zou ook heel hard na moeten denken over een draaipoging. Neig dan eerder naar een stuitbevalling, mits de verloskundige daar ook achter zou staan zeg maar.
Wel fijn dat ie nu in elk geval goed ligt. Hopen dat hij gewoon zo blijft liggen
quote:Eerlijk?Op dinsdag 26 oktober 2010 19:01 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Oh ik was zo blij dat ik tenminste nog een draai'poging' had, toen mevrouw hier in een stuit lag. Niet dat het ook maar iets hielp, geen ruimte, kind zat gewoon loeivast in mijn bekken. Maar stuit=ks hier, dus had er verder weinig over te zeggen...
Maar wat zou dan een overweging zijn om het niet te doen (behalve dan dat het kind misschien die houding prefereert? Verder doen ze toch heul voorzichtig enzo? Hangt natuurlijk ook een beetje van de stuit af, benen langs het hoofd, of onder het kind etc., maar een lastige bevalling met een uiteindelijke spoed ks, dat lijkt me ook niets.... (Niet dat je niet natuurlijk kan bevallen met kind in stuit, maar het gaat natuurlijk wel makkelijker als het er 'gewoon' bij ligt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gaat nergens over want in principe houdt men je heel goed in de gaten en weet een verloskundige perfect waar ze mee bezig is. Ik ben ook niet helemaal tegen een versie hoor! Maar als het kindje in een ideale stuit ligt zeg maar, en als je dan in je achterhoofd houdt dat lang niet alle draaipogingen slagen, dan vind ik het gevoelsmatig prettiger om een vaginale stuitbevalling te doen.
Als het een complexere stuit is dan is het weer een ander verhaal wat mij betreft.
In het geval van Pvoesss, als je zoveel ruimte blijkbaar in je buik hebt dan is de kans natuurlijk ook ontzettend groot dat t kind weer terug draait dus ik kan me voorstellen dat je je dan afvraagt of het uberhaupt zin heeft.
quote:Ik had met 30 weken ook een echo voor de groei. Ilse liep toen 1,5 tot 3 weken achter. Ik moest toen idd wat rustiger aan gaan doen. Ben minder gaan werken en heb me rustig gehouden. 3 weken later had ik weer een echo en toen had ze het helemaal bijgetrokken. Ze liep toen zelfs wat voor. Haar beentje is altijd wat achter blijven lopen. Ze heeft nu ook korte beentjes...Op dinsdag 26 oktober 2010 14:50 schreef Vanyel het volgende:
En nog een egopost voor ik weer stilval: VK wilde (terecht, maar o zo irritant) niks zeggen zonder nader onderzoek, maar we gaan er vanuit dat ik daar niet meer kom. Donderdag uitgebreide echo en afspraak met de gynaecoloog..
Juud veel plezier met de echo.
quote:Psies, mijn vk schatte het zo al een beetje in. Ze zei: I know lot's of women are happy to have a valid reason for a c-section, but I am guessing you are not that type....Op dinsdag 26 oktober 2010 19:18 schreef huuphuup het volgende:
Nouja ik prefereer ook absoluut geen ks, dus als het hier in NL verplicht een ks zou zijn dan zou ik ook voor een draaipoging gaan hoor. En als de verloskundige of de gyn aangeeft dat met die bepaalde stuit een normale bevalling uitgesloten is dan is het snel beslist.
quote:u vraagt, wij draaien...............Op dinsdag 26 oktober 2010 19:22 schreef huuphuup het volgende:
ja hey... ik dacht van je komt een foto spammen...
hier ook kind met korte pootjes! En als ik naar de papa kijk dan hoef ik me niet af te vragen waar het van komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |