quote:Klopt!Op zondag 24 oktober 2010 23:15 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat light-yoghurt niet per definitie het verkeerde pad is. Ik weet dat sommige mensen er niet van houden, en daar zijn ook heus wel goede argumenten voor, maar het blijft een persoonlijke keuze.
quote:*bijna-boks*Op zondag 24 oktober 2010 23:02 schreef Perruche het volgende:
Even iets anders:
dit is mijn laatste week als Vrije Vrouw.
Vanaf maandag heb ik werk.
Wat moet ik écht nog even doen?![]()
quote:hulde! daar drinken we de 6e een karmelietje opOp zondag 24 oktober 2010 23:16 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ja, maar als jij het licht hebt gezien, wil dat nog niet zeggen dat dat klakkeloos voor iedereen zo opgaat. 'Half werk' is vaak het enige dat erin zit, voor mensen hier die bezig zijn met tegelijkertijd studie, relaties, kinderen, meerdere banen tegelijkertijd...En als het een keuze is tussen 'helemaal niet' of 'half', is dat nog altijd de betere.
Tuurlijk, het is vast beter voor je lijf een paar uur per dag in de sportschool door te brengen, en op iedere inname te letten, maar hoe zou je het vinden als ík je telkens in ieder bodybuildtopic kwam vertellen dat 'jullie' een stel pedante, vooringenomen spierbundels aan het worden zijn, die beter de trainingsuurtjes eens in de week kunnen laten zitten, om in plaats daarvan naar een museum te gaan, omdat er ook nog andere gedeeltes van je hersenen zijn, die blijkbaar niet gestimuleerd worden?
Ik hčb dan natuurlijk gelijk, maar zou je het zo willen horen?
quote:Op zondag 24 oktober 2010 23:16 schreef Laureline het volgende:
die beter de trainingsuurtjes eens in de week kunnen laten zitten, om in plaats daarvan naar een museum te gaan, omdat er ook nog andere gedeeltes van je hersenen zijn, die blijkbaar niet gestimuleerd worden?
quote:Dát was ik al van planOp zondag 24 oktober 2010 23:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
naast meer eten moet je natuurlijk ook meer bewegen, dus niet alleen veel meer eten.
Ga lekker hardlopen of sporten, of als je daar niet van houdt regelmatig een flinke (avond)wandeling maken of een stuk fietsen als 't lekker weer is. Pak wat vaker de trap ipv de lift en de fiets ipv de bus
quote:OkeOp zondag 24 oktober 2010 23:13 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Maar dat meerdere keren eten is hier ook bon-tonTussendoortjes zijn verplicht!
Zolang ze maar uit gezonde en voedzame ingrediënten bestaan
quote:In mijn tijd hier heb ik over tussendoortjes geleerd dat je erg moet letten op (snelle) suikers. En dat je de sultanas, snelle jelles, evergreens en drinkyoghurt in de prullenbak kunt gooien.Op zondag 24 oktober 2010 23:20 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Dát was ik al van plan2 keer sportschool per week met een vriendin (Meer geld heb ik niet
) en ik pak zoveel mogelijk de fiets, dus daar gaat het hopelijk wel goedkomen. Slaap lekker!
[..]
OkeMet tussendoortjes heb ik nog veel te leren. Ik at altijd graag sultana's, tot ik te horen kreeg dat ze slecht waren, heel getier erover. En evergreens, dat scheen wel goed te zijn. Maar alleen dat is natuurlijk niet genoeg variatie.
Ook dacht ik laatst aan drinkyoghurt (Kan mee naar school) Maar dat was dus ook dikke boo-slecht-noo.
Maar maakt het dan uit hoevaak je tussendoor eet? Ik snap dat je geen 20 keer moet gaan eten, maar dat je ze 4 keer doet ipv 3? Of als het écht een keer moet 5?
quote:Hoe vaak maakt niet uit, als je aan het einde van de dag maar een fatsoenlijk aantal calorieën binnen hebt. Een Evergreen is trouwens niet veel beter dan een Sultana.Op zondag 24 oktober 2010 23:20 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Dát was ik al van plan2 keer sportschool per week met een vriendin (Meer geld heb ik niet
) en ik pak zoveel mogelijk de fiets, dus daar gaat het hopelijk wel goedkomen. Slaap lekker!
[..]
OkeMet tussendoortjes heb ik nog veel te leren. Ik at altijd graag sultana's, tot ik te horen kreeg dat ze slecht waren, heel getier erover. En evergreens, dat scheen wel goed te zijn. Maar alleen dat is natuurlijk niet genoeg variatie.
Ook dacht ik laatst aan drinkyoghurt (Kan mee naar school) Maar dat was dus ook dikke boo-slecht-noo.
Maar maakt het dan uit hoevaak je tussendoor eet? Ik snap dat je geen 20 keer moet gaan eten, maar dat je ze 4 keer doet ipv 3? Of als het écht een keer moet 5?
quote:Ah zo. begrijpelijk. Ik zou ook ongelukkig worden van shakes enzo en ik denk dat " gewoon" goed eten beter is voor je lijf, tanden en spijsvertering Nou succesOp zondag 24 oktober 2010 23:16 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ooh salami![]()
Omdat mijn moeder het ook ging doen, en het leek me een goed plan, mijn moeder had collega's die het gedaan hadden en het was er al een jaar af. Maar ik werd er heel ongelukkig van, dus ben er na een tijd mee gestopt. Wel met goede op- en afbouw zodat het eraf zou blijven.
En wat betreft de lightproducten, ik drink het al mijn hele levenMaar ik wist oprecht niet dat light eten zo heel veel slechter was.
quote:Wieee!! Gelukkig zit ik de eerste 5 weken in Londen dus da's nog een beetje wennen aan het vroege opstaan enzo... beetje feesten en dan begint het echte werk!!! Ik heb helaas geen OV. Dat is kut, want ik ben verschrikkelijk blut en kan nu m'n vriendinnen niet opzoekenOp zondag 24 oktober 2010 23:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
*bijna-boks*ik heb er nog twee!
Als je nog OV hebt: deze ernstig misbruiken, vreselijk lang opblijven en uitslapen, dat soort dingen
Oh en sloeberige maaltijden maken, dat is daarna niet meer nodig.
quote:Ja fuu, mijn tussendoortjeswereld stort in!Op zondag 24 oktober 2010 23:22 schreef j.t het volgende:
[..]
In mijn tijd hier heb ik over tussendoortjes geleerd dat je erg moet letten op (snelle) suikers. En dat je de sultanas, snelle jelles, evergreens en drinkyoghurt in de prullenbak kunt gooien.
quote:De mensen die hier het meeste zijn afgevallen hebben dat gedaan door (helemaal gratis!) wandelen of hardlopen, gewoon een uurtje/half uurtje om de dag!Op zondag 24 oktober 2010 23:20 schreef RenRen- het volgende:
[..]
[..]
quote:Als tussendoortjes kan je bijv. doen: rauwkost (wortel, radijs, paprika, komkommer). Niet iedereen vind het lekker en ik heb het zelf liever in de zomer dan in de winterOp zondag 24 oktober 2010 23:25 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ja fuu, mijn tussendoortjeswereld stort in!
Snelle jelles hebben toch... Lange koolhydraten? Is me gister verteld overigens.
Wat voor mij vooral belangrijk is, is dat ik het gewoon 's ochtends in mijn tas kan mieteren. Als ik 's ochtends na moet denken, gaat er niets in mijn tas, dat weet ik van mezelf. Watvoor indetasmietertussendoortjes zijn er dan wel?
quote:Daarom maak ik de avond ervoor mijn eten voor de dag erop! Zo hoef ik 's morgens in alle haast niet verkeerde dingen in mn tas te gooien.Op zondag 24 oktober 2010 23:25 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Snelle jelles hebben toch... Lange koolhydraten? Is me gister verteld overigens.
Wat voor mij vooral belangrijk is, is dat ik het gewoon 's ochtends in mijn tas kan mieteren. Als ik 's ochtends na moet denken, gaat er niets in mijn tas, dat weet ik van mezelf. Watvoor indetasmietertussendoortjes zijn er dan wel?
quote:Raad je dit lijstje aan? Ontbijten doe ik altijd al, vind ik heerlijk. Heb ik ook nodig. Maar verder herken ik het wel. Voor dit jaar pakte ik maar al te graag de tram.Op zondag 24 oktober 2010 23:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Wil wel een eerste karmeliet? Geen idee hoe het smaakt maar lust het vast wel
RenRen, zelf ben ik van patroon: niet ontbijten, eten wanneer ik zin had, maakt niet uit wat... 2 km de auto pakken..
Naar patroon:
400 gr zuivel
250 melk
4 x boterham met beleg
kom soep met vlees
3 stuks fruit
min. 500 gr groente, 150 gr vlees/vis, 100 gr. aardappel, pasta of rijst
blokje choco
En zo'n 6 uur wandelen in een week, in ruim 2 jaar 30 kg afgevallen wat nu na bijna 3 jaar er nog steeds af is.
quote:Ja, dat weet ik nu wel zeker. Tandsteen waar je u tegen zegt merk ik, en mijn buik vond het ook onprettig. Maar goed, he bik dat ook achter de rug.Op zondag 24 oktober 2010 23:25 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ah zo. begrijpelijk. Ik zou ook ongelukkig worden van shakes enzo en ik denk dat " gewoon" goed eten beter is voor je lijf, tanden en spijsvertering Nou succes![]()
quote:Snelle jelles zijn vooral veel suikerOp zondag 24 oktober 2010 23:25 schreef RenRen- het volgende:
[..]
quote:Blokjes kaas vond ik (toen ik geen carbs at) ook wel een leuk tussendoortje dat je makkelijk meeneemt. Zou dan wel voor de 30+ variant gaan, en oude kaas ofzo (zit meer smaak aan).Op zondag 24 oktober 2010 23:31 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Snelle jelles zijn vooral veel suikerkrijg je een piek in je bloedsuikerspiegel, en daarna een flinke dip --> hongerrrrrr!
Het beste tussendoortje om zo mee te nemen is fruit denk ik
quote:Ja.. Ik moet vaker de hond uit gaan laten. Ik vind het meestal niet leuk, en dan krijg ik dat uitstellen en moet mezelf eroverheen zetten. Misschien dat het dan leuk wordt.Op zondag 24 oktober 2010 23:26 schreef Laureline het volgende:
[..]
De mensen die hier het meeste zijn afgevallen hebben dat gedaan door (helemaal gratis!) wandelen of hardlopen, gewoon een uurtje/half uurtje om de dag!
En gewoon 3 t's per dag: tussen ontbijt en lunch, tussen lunch en avondeten, en 's avonds nog iets. Maar als jij meer nodig hebt: gewoon doen! Honger is nooit nodig, zolang je je trek maar stilt met gezond spul is er niets aan de hand. Evergreen is gewoon een bruingekleurde liga, niks gezonds aan dus. Kan je beter een boterham pindakaas smeren! Of kwark, nootjes, eitje, augurk/hamrolletjes (hoi Tink!), crackers filet americain...
quote:Doe ik ook! Maar dus met brood (invriezen desnoods voor een weekOp zondag 24 oktober 2010 23:28 schreef j.t het volgende:
[..]
Daarom maak ik de avond ervoor mijn eten voor de dag erop! Zo hoef ik 's morgens in alle haast niet verkeerde dingen in mn tas te gooien.
Persoonlijk heb ik tussendoortjes als: fruit, broodje kipfilet, gekookt eitje ... maar je kunt ook wat ongezouten nootjes eten, groentes (bv wortelen of reepjes paprika) en .... dames vul mij eens aan ... ben ook nog geen held!
quote:Dat vind ik ook wel ja, maar fruit doen dan toch wel iets met je stofwisseling geloof ik.Op zondag 24 oktober 2010 23:35 schreef Mini_rulez het volgende:
Fruit of groente als tussendoortje is wel erg weinig, qua calorieën is het dan nog net alsof je niks eet.
quote:Maar het is niet lekker! Heb zelf wel duidelijk effect van mn darmen bij veel zoetstoffen btw, wel heel vervelend.Op zondag 24 oktober 2010 23:32 schreef Chicolate het volgende:
Er is imho te weinig bewijs dat aspartaam slecht/dodelijk is, dus dan zou je optimel enzo alsnog wel in je voedingspatroon kunnen passen. Als je zelf dus ook niet ervan overtuigd bent dat het slecht is. Het scheelt een hoop qua kcal.
quote:Oh ik vind het wel lekkerOp zondag 24 oktober 2010 23:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Maar het is niet lekker! Heb zelf wel duidelijk effect van mn darmen bij veel zoetstoffen btw, wel heel vervelend.
quote:Had je toen niet heel veel gegeten? Dan had t niet veel met de komkommer te maken, die was gewoon de druppel.Op zondag 24 oktober 2010 23:40 schreef j.t het volgende:
wist ik maar waar mijn darmen ruzie mee maakten. Zou me een hoop buikpijn / opgezwollen buiken schelen!
Het is alleen iedere keer wat anders. Gisteren maakte mn maag iig ruzie met 1 plakje komkommer. Hij bleef de hele avond/nacht omhoog komen
quote:Klopt, had veel gegeten en had de druppel kunnen zijn. Maar na tig uren nog steeds?Op zondag 24 oktober 2010 23:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Had je toen niet heel veel gegeten? Dan had t niet veel met de komkommer te maken, die was gewoon de druppel.
quote:Dat is wel naar, die lijken tegenwoordig overal in te zittenOp zondag 24 oktober 2010 23:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Maar het is niet lekker! Heb zelf wel duidelijk effect van mn darmen bij veel zoetstoffen btw, wel heel vervelend.
quote:Valt wel mee hoor.Op zondag 24 oktober 2010 23:48 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Dat is wel naar, die lijken tegenwoordig overal in te zitten
quote:Nee, dit werkt voor mij maar misschien ook voor jou..Op zondag 24 oktober 2010 23:30 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Raad je dit lijstje aan? Ontbijten doe ik altijd al, vind ik heerlijk. Heb ik ook nodig. Maar verder herken ik het wel. Voor dit jaar pakte ik maar al te graag de tram.
En woah, dat is goedOok goed dat het er nog af is.
Ik hoef van mezelf er niet veel af, als ik maar onder de 70 kom. Dat is al 2 jaar mijn streven en wil er nu toch echt bij komen. Langzaamaan misschien, als het maar komt.
[..]
Ja, dat weet ik nu wel zeker. Tandsteen waar je u tegen zegt merk ik, en mijn buik vond het ook onprettig. Maar goed, he bik dat ook achter de rug.Bedankt.
quote:Bedankt in ieder geval, ik ga het allemaal proberen.Op maandag 25 oktober 2010 00:04 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Nee, dit werkt voor mij maar misschien ook voor jou..
Maar vooral om aan te geven dat je geen honger hoeft te lijden
quote:Hij is wel heel mooiOp maandag 25 oktober 2010 00:05 schreef j.t het volgende:
Zucht, waarom ben ik niet rijk?
Dan kon ik voor de bruiloft van mn zusje deze jurk kopen:
[ afbeelding ]
quote:Mannen vallen ook nog eens een stuk makkelijker af dan vrouwen, vergeet dat niet. En dat is geen excuus, maar een feit. Kun jij ook niks aan doen, 't is gewoon zo.Op zondag 24 oktober 2010 23:07 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Nee ik weet niet hoeveel moeite het een ander kost. Ik ken jullie natuurlijk niet. Waarom ik het zeg? Omdat ik merk dat het bij heel veel mensen nog een onwetendheid is. Niet weten hoe ze moeten trainen en eten, en daardoor slechte resultaten behalen. Mijn ervaring is bij de mensen waarmee ik heb getraind dat eenmaal wanneer ze de smaak te pakken hebben het een stuk beter vol te houden is dan wanneer het met half werk gaat en het resultaat uitblijft of erg langzaam verloopt.
Ik zet het misschien wat zwart/wit neer, maar ik bedoel het heus goed hoor
quote:Maar de wekker gaat al over zes uur!
quote:Hmmm, dan geef ik je mijn geheime tip. Alle jongens tellen waar je ooit mee gezoend hebt. In volgorde. Dat zijn mijn schaapjes.Op maandag 25 oktober 2010 00:48 schreef Merel het volgende:
[..]
Maar de wekker gaat al over zes uur!
quote:Uh... niet dat ik weet, maar alles wat remotely op ontbijtkoek lijkt, roept een "flikker in de kliko"-reactie bij mij op.Op zondag 24 oktober 2010 23:25 schreef RenRen- het volgende:
[..]
quote:Nootjes? Fruit? Ongezonde dingen zijn houdbaar, gezonde dingen zijn vers. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar da's een handig ezelsbruggetje. Hoe meer het lijkt op iets wat heeft bewogen of gegroeid, des te gezonder.Wat voor mij vooral belangrijk is, is dat ik het gewoon 's ochtends in mijn tas kan mieteren. Als ik 's ochtends na moet denken, gaat er niets in mijn tas, dat weet ik van mezelf. Watvoor indetasmietertussendoortjes zijn er dan wel?
quote:Wel meer dan 10 toch?Op maandag 25 oktober 2010 00:51 schreef Merel het volgende:
Maar dat zijn er bij mij helemaal niet zo veel
quote:Niet liever een kleurtje naar een bruiloft? Zwart kun je dragen tot je 109 bent.Op maandag 25 oktober 2010 00:05 schreef j.t het volgende:
Zucht, waarom ben ik niet rijk?
Dan kon ik voor de bruiloft van mn zusje deze jurk kopen:
[ afbeelding ]
quote:Neehoor
quote:Dat blijktOp maandag 25 oktober 2010 01:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Oi, minder dan tien? Zo val je nooit in slaap!
quote:Texaco of Esso op de A13. Geen dank.Op maandag 25 oktober 2010 01:36 schreef Merel het volgende:
Hoe komt een mens midden in de nacht aan fruit 'n fiber en banaan?
quote:Vrij lastig zonder auto.Op maandag 25 oktober 2010 01:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Texaco of Esso op de A13. Geen dank.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |