abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87919918
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:22 schreef j.t het volgende:

[..]

In mijn tijd hier heb ik over tussendoortjes geleerd dat je erg moet letten op (snelle) suikers. En dat je de sultanas, snelle jelles, evergreens en drinkyoghurt in de prullenbak kunt gooien.
Ja fuu, mijn tussendoortjeswereld stort in! _O-

Snelle jelles hebben toch... Lange koolhydraten? Is me gister verteld overigens.

Wat voor mij vooral belangrijk is, is dat ik het gewoon 's ochtends in mijn tas kan mieteren. Als ik 's ochtends na moet denken, gaat er niets in mijn tas, dat weet ik van mezelf. Watvoor indetasmietertussendoortjes zijn er dan wel?
pi_87919953
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:20 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Dát was ik al van plan :) 2 keer sportschool per week met een vriendin (Meer geld heb ik niet :') ) en ik pak zoveel mogelijk de fiets, dus daar gaat het hopelijk wel goedkomen. Slaap lekker!
[..]
Oke :o Met tussendoortjes heb ik nog veel te leren. Ik at altijd graag sultana's, tot ik te horen kreeg dat ze slecht waren, heel getier erover. En evergreens, dat scheen wel goed te zijn. Maar alleen dat is natuurlijk niet genoeg variatie.

Ook dacht ik laatst aan drinkyoghurt (Kan mee naar school :+) Maar dat was dus ook dikke boo-slecht-noo.

Maar maakt het dan uit hoevaak je tussendoor eet? Ik snap dat je geen 20 keer moet gaan eten, maar dat je ze 4 keer doet ipv 3? Of als het écht een keer moet 5?
De mensen die hier het meeste zijn afgevallen hebben dat gedaan door (helemaal gratis!) wandelen of hardlopen, gewoon een uurtje/half uurtje om de dag!
En gewoon 3 t's per dag: tussen ontbijt en lunch, tussen lunch en avondeten, en 's avonds nog iets. Maar als jij meer nodig hebt: gewoon doen! Honger is nooit nodig, zolang je je trek maar stilt met gezond spul is er niets aan de hand. Evergreen is gewoon een bruingekleurde liga, niks gezonds aan dus. Kan je beter een boterham pindakaas smeren! Of kwark, nootjes, eitje, augurk/hamrolletjes (hoi Tink! :W ), crackers filet americain...
  zondag 24 oktober 2010 @ 23:27:49 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87919987
Ik ben eigenlijk best trots op mezelf als ik zo lees wat ik een nieuwe hier weet te vertellen oO<

Een jaar geleden kwam ik hier ook binnenlopen dat ik gezonder zou gaan koken (minder vaak ovenschotels met kaas eroverheen enzo), terwijl ik wel gewoon elke dag 2-4 boterhammen met chocopasta at :X Ik had géén idee hoeveel vet daarin zat :@

En dat genoeg eten zo belangrijk was besefte ik in elk geval niet goed genoeg. Hier meeposten heeft echt veel goed gedaan :Y ik wéét veel beter wat mn basislijst moet zijn. Of ik me er dan altijd aan houd is een tweede, maar wat men ook tegen benchmark zegt; babysteps... je kunt niet van de een op de andere dag perfect zijn :)
pi_87920015
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:25 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Snelle jelles hebben toch... Lange koolhydraten? Is me gister verteld overigens.

Wat voor mij vooral belangrijk is, is dat ik het gewoon 's ochtends in mijn tas kan mieteren. Als ik 's ochtends na moet denken, gaat er niets in mijn tas, dat weet ik van mezelf. Watvoor indetasmietertussendoortjes zijn er dan wel?
Als tussendoortjes kan je bijv. doen: rauwkost (wortel, radijs, paprika, komkommer). Niet iedereen vind het lekker en ik heb het zelf liever in de zomer dan in de winter :P

Zuivel (yoghurt, kwark, biogarde). Nootjes.

Zelf eet ik meestal m'n fruit als tussendoortje (en daarnaast nog allerlei ongezonde dingen maar soit :') ).

Of gewoon een boterham! Als je tenminste niet al brood voor ontbijt en lunch eet :)
pi_87920018
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:25 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Daarom maak ik de avond ervoor mijn eten voor de dag erop! Zo hoef ik 's morgens in alle haast niet verkeerde dingen in mn tas te gooien.
Persoonlijk heb ik tussendoortjes als: fruit, broodje kipfilet, gekookt eitje ... maar je kunt ook wat ongezouten nootjes eten, groentes (bv wortelen of reepjes paprika) en .... dames vul mij eens aan ... ben ook nog geen held! :s)
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
pi_87920075
O en uniekhoorn: Karmeliet is een soort La Chouffe voor gevorderden :7
pi_87920101
Truste dames :W
pi_87920104
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Wil wel een eerste karmeliet? Geen idee hoe het smaakt maar lust het vast wel :D

RenRen, zelf ben ik van patroon: niet ontbijten, eten wanneer ik zin had, maakt niet uit wat... 2 km de auto pakken..
Naar patroon:
400 gr zuivel
250 melk
4 x boterham met beleg
kom soep met vlees
3 stuks fruit
min. 500 gr groente, 150 gr vlees/vis, 100 gr. aardappel, pasta of rijst
blokje choco

En zo'n 6 uur wandelen in een week, in ruim 2 jaar 30 kg afgevallen wat nu na bijna 3 jaar er nog steeds af is.
Raad je dit lijstje aan? Ontbijten doe ik altijd al, vind ik heerlijk. Heb ik ook nodig. Maar verder herken ik het wel. Voor dit jaar pakte ik maar al te graag de tram.
En woah, dat is goed :D Ook goed dat het er nog af is. :o Ik hoef van mezelf er niet veel af, als ik maar onder de 70 kom. Dat is al 2 jaar mijn streven en wil er nu toch echt bij komen. Langzaamaan misschien, als het maar komt.
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:25 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ah zo. begrijpelijk. Ik zou ook ongelukkig worden van shakes enzo en ik denk dat " gewoon" goed eten beter is voor je lijf, tanden en spijsvertering Nou succes ;)

Ja, dat weet ik nu wel zeker. Tandsteen waar je u tegen zegt merk ik, en mijn buik vond het ook onprettig. Maar goed, he bik dat ook achter de rug. :P Bedankt.
  zondag 24 oktober 2010 @ 23:31:18 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87920123
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:25 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Snelle jelles zijn vooral veel suiker :) krijg je een piek in je bloedsuikerspiegel, en daarna een flinke dip --> hongerrrrrr!

Het beste tussendoortje om zo mee te nemen is fruit denk ik :)
pi_87920153
Shit, morgen moet de mini weer naar school, en ik zit nog helemaal in het herfstvacantieritme. Waarom beginnen die scholen niet gewoon om 10 uur? :'(
Welterusten! :W
pi_87920180
Er is imho te weinig bewijs dat aspartaam slecht/dodelijk is, dus dan zou je optimel enzo alsnog wel in je voedingspatroon kunnen passen :). Als je zelf dus ook niet ervan overtuigd bent dat het slecht is. Het scheelt een hoop qua kcal.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_87920236
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:31 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Snelle jelles zijn vooral veel suiker :) krijg je een piek in je bloedsuikerspiegel, en daarna een flinke dip --> hongerrrrrr!

Het beste tussendoortje om zo mee te nemen is fruit denk ik :)
Blokjes kaas vond ik (toen ik geen carbs at) ook wel een leuk tussendoortje dat je makkelijk meeneemt. Zou dan wel voor de 30+ variant gaan, en oude kaas ofzo (zit meer smaak aan).

Wat doe ik hier, ik ben nog helemaal niet klaar voor mijn tentamen morgen :').
  zondag 24 oktober 2010 @ 23:34:33 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87920237
Ik ga ook slapen... morgen weer een kans om het beter te doen dan vandaag ;)

Slaap lekker! :z
pi_87920273
Fruit of groente als tussendoortje is wel erg weinig, qua calorieën is het dan nog net alsof je niks eet.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_87920274
quote:
14s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:26 schreef Laureline het volgende:

[..]

De mensen die hier het meeste zijn afgevallen hebben dat gedaan door (helemaal gratis!) wandelen of hardlopen, gewoon een uurtje/half uurtje om de dag!
En gewoon 3 t's per dag: tussen ontbijt en lunch, tussen lunch en avondeten, en 's avonds nog iets. Maar als jij meer nodig hebt: gewoon doen! Honger is nooit nodig, zolang je je trek maar stilt met gezond spul is er niets aan de hand. Evergreen is gewoon een bruingekleurde liga, niks gezonds aan dus. Kan je beter een boterham pindakaas smeren! Of kwark, nootjes, eitje, augurk/hamrolletjes (hoi Tink! :W ), crackers filet americain...
Ja.. Ik moet vaker de hond uit gaan laten. Ik vind het meestal niet leuk, en dan krijg ik dat uitstellen en moet mezelf eroverheen zetten. Misschien dat het dan leuk wordt.

Oké. Dankje, alweer _O- Ik ga proberen de kmnop om te zetten. Dat dat gewoon kan, boterham smeren voor tussendoor. En ik wil het echt, op de gezonde manier die ook vol te houden is.
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:28 schreef j.t het volgende:

[..]

Daarom maak ik de avond ervoor mijn eten voor de dag erop! Zo hoef ik 's morgens in alle haast niet verkeerde dingen in mn tas te gooien.
Persoonlijk heb ik tussendoortjes als: fruit, broodje kipfilet, gekookt eitje ... maar je kunt ook wat ongezouten nootjes eten, groentes (bv wortelen of reepjes paprika) en .... dames vul mij eens aan ... ben ook nog geen held! :s)
Doe ik ook! Maar dus met brood (invriezen desnoods voor een week :') ) en dan was een evergreen heel handig, gooi je in je tas. Voila.

Voor mij held genoeg hoor, op dit punt! :+ Ik heb hier echt wel veel aan. Want veel dingen die ik dus geleerd heb zijn niet zo goed om af te vallen :P Morgen even (met volle maag) de supermarkt in en kijken naar dingen die jullie aanraden.
pi_87920297
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:35 schreef Mini_rulez het volgende:
Fruit of groente als tussendoortje is wel erg weinig, qua calorieën is het dan nog net alsof je niks eet.
Dat vind ik ook wel ja, maar fruit doen dan toch wel iets met je stofwisseling geloof ik.
Behalve bananen.
pi_87920299
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:32 schreef Chicolate het volgende:
Er is imho te weinig bewijs dat aspartaam slecht/dodelijk is, dus dan zou je optimel enzo alsnog wel in je voedingspatroon kunnen passen :). Als je zelf dus ook niet ervan overtuigd bent dat het slecht is. Het scheelt een hoop qua kcal.
Maar het is niet lekker! Heb zelf wel duidelijk effect van mn darmen bij veel zoetstoffen btw, wel heel vervelend.
pi_87920364
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:36 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Maar het is niet lekker! Heb zelf wel duidelijk effect van mn darmen bij veel zoetstoffen btw, wel heel vervelend.
Oh ik vind het wel lekker :P. En mijn darmen maken geen ruzie met aspartaam, wel met maltitol. En met koekkruiden, en dan alsnog kruidnootjes eten he :').
pi_87920441
wist ik maar waar mijn darmen ruzie mee maakten. Zou me een hoop buikpijn / opgezwollen buiken schelen!
Het is alleen iedere keer wat anders. Gisteren maakte mn maag iig ruzie met 1 plakje komkommer. Hij bleef de hele avond/nacht omhoog komen :{
pi_87920620
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:40 schreef j.t het volgende:
wist ik maar waar mijn darmen ruzie mee maakten. Zou me een hoop buikpijn / opgezwollen buiken schelen!
Het is alleen iedere keer wat anders. Gisteren maakte mn maag iig ruzie met 1 plakje komkommer. Hij bleef de hele avond/nacht omhoog komen :{
Had je toen niet heel veel gegeten? Dan had t niet veel met de komkommer te maken, die was gewoon de druppel.
pi_87920644
Ml-etje woon jij in Nederland? Je woning ziet er zo on-Nederlands uit!
pi_87920735
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:45 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Had je toen niet heel veel gegeten? Dan had t niet veel met de komkommer te maken, die was gewoon de druppel.
Klopt, had veel gegeten en had de druppel kunnen zijn. Maar na tig uren nog steeds? :P Dan hoort de boel toch wel verteerd te zijn?
pi_87920755
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:36 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat is wel naar, die lijken tegenwoordig overal in te zitten :')
pi_87920914
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:48 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Dat is wel naar, die lijken tegenwoordig overal in te zitten :')
Valt wel mee hoor.
Zoetstofloze versie van optimel is bv karnemelk bosvruchten van campina. Als frisdrank heb ik spa citroen in huis, jamlight is zoetstofloos en niemand neemt me mijn ontbijt met pure de Ruiter vlokken af :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')