abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87919196
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

gewone oven, kan tot 270 graden O+
Ik ga het proberen :Y
pi_87919246
Vandaag:
O: yoghurt met bosvruchten, grapefruitsap
T: 2 cappuccino
L: stokbrood ham, gesmolten oude kaas, ui en pepers/sambal
T: 2 boterhammen pindakaas
D: salade met gerookte kip, half-zongedroogde tomaten en spekjes
T: 2 glazen witte wijn, 3 toastjes, beetje chips, beetje chocola. Zowaar een gematigde vreetbui, 't is geweldig! 8-)
pi_87919271
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:07 schreef benchMarc het volgende:

[..]

Nee ik weet niet hoeveel moeite het een ander kost. Ik ken jullie natuurlijk niet. Waarom ik het zeg? Omdat ik merk dat het bij heel veel mensen nog een onwetendheid is. Niet weten hoe ze moeten trainen en eten, en daardoor slechte resultaten behalen. Mijn ervaring is bij de mensen waarmee ik heb getraind dat eenmaal wanneer ze de smaak te pakken hebben het een stuk beter vol te houden is dan wanneer het met half werk gaat en het resultaat uitblijft of erg langzaam verloopt.

Ik zet het misschien wat zwart/wit neer, maar ik bedoel het heus goed hoor oO<
da's allemaal leuk en lief, maar het zóu schelen als je dus eerst wat inleest of wat meepost en jouw dingen niet meteen als feiten presenteert :)

tips zijn áltijd welkom, maar het gros van de mensen komt hier al jaren, en niet alleen om af te vallen, maar ook en VOORAL om gewoon gezond te leven door middel van goed eten en genoeg bewegen. Dat soort dingen staan ook allemaal in de OP.

Betweterige mensen zijn hier al vaak genoeg langsgeweest die 'even kwamen zeggen hoe iedereen hét moest doen'. Ja, nee, doei. Meeposten en mensen op de persoon beoordelen, en niet over één kan scheren.

Dus tips en meedenken, graag, maar lees je ook wat meer in voordat je allerlei dingen gaat roepen :) je bedoelt 't vast goed, maar soms is 't wat irritant als er weer even een nieuwe messias binnenhuppelt :)
Ja doei.
pi_87919297
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:05 schreef j.t het volgende:

[..]

Hihi, ik ben van die kwark afgestapt, omdat er hier tegen mij ooit veel commentaar op kwam, omdat er zoveel suiker en zulks in zou zitten. Dus ik eet nu altijd netjes naturel (magere) kwark _O- :P
Ach, toen ik fanatiek aan het lijnen was heb ik ook maanden achter elkaar ontbeten met Optimel-aardbeienyoghurt (light ja, met zoetstof) en chocoladecruesli. Dat zou bij sommige mensen hier ook alle alarmbellen laten rinkelen, maar ik vond dat op dat moment lekker en de rest van de dag at ik al gezond genoeg. Uiteindelijk blijft het toch een kwestie van wat voor jou persoonlijk vol te houden is. :)
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 24 oktober 2010 @ 23:10:55 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87919324
Ohhh mijn aardig nette lijstje van gisteren werd tenietgedaan door een monsterlijk groot, maar goddelijk stuk chocoladetaart :'( :9 _O_ dat was eigenlijk wel jammer, maar ergens ook weer niet :') poe hee, ik heb het recept wijselijk maar niet gevraagd...

Uniek, komende week zal ik aan jou denken en een shitload aan groenten in huis halen! ^O^
pi_87919362
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:03 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Je moet echt af van het idee dat je het zo lang mogelijk moet volhouden op zo min mogelijk eten. Je moet juist veel eten, alleen wel van gezonde dingen.

Welkom trouwens, dat was er even bij ingeschoten. :@
Mwehe, geen probleem :P

Ik leer nog. Mij is altijd verteld dat dé manier van afvallen is dat ik minder in een maaltijd moet eten en meer keren op een dag. Het klinkt voor mij dus verkeerd om veel te eten en daardoor af te vallen, en niet omdat ik jullie niet geloof, maar omdat mij het zo lang is verteld dat dat een no-go is. Maar aangezien dit duidelijk niet werkt, wil ik het proberen :')
quote:
7s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:05 schreef Laureline het volgende:
Welkom Renren!
Met je lijstje was ik even aan het puzzelen, ik las het eerst zo:
O: boterhammen
T: kwark
L: boterhammen gebakken ei
T: nootjes
en toen zat ik eigenlijk te wachten op je diner! Maar toen zag ik dat de kwark al je L was, en de boterhammen gebakken ei je D :o
Maar goed, dat dit te weinig was weet je zelf wel, je voorgenomen lijstje ziet er veel beter uit, succes met je plannen ^O^
Dankje. Zoals ik eerder zei, het is weer even wennen aan het ritme met eten. En zeker op een zondag als vandaag waar er niets gebeurt laat dat nogal de wensen over.
pi_87919382
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:10 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ach, toen ik fanatiek aan het lijnen was heb ik ook maanden achter elkaar ontbeten met Optimel-aardbeienyoghurt (light ja, met zoetstof) en chocoladecruesli. Dat zou bij sommige mensen hier ook alle alarmbellen laten rinkelen, maar ik vond dat op dat moment lekker en de rest van de dag at ik al gezond genoeg. Uiteindelijk blijft het toch een kwestie van wat voor jou persoonlijk vol te houden is. :)
Ja klopt hoor, maar daarom: de tips hier zijn erg nuttig. En zo kom ik stukje bij beetje tergend langzaam op een beter pad.
En Mo eet al echt goed, dus die kan zondigen wat ze wilt volgens mij ( ;) )
Ik deed eerst ook veel optimel drinken tot ik aspartaamtroep en zulks zag. Daar ben ik allergisch, als in grondige hekel aan, voor. Ik let daar nu ook veel op, dus geen light dingen meer voor mij. Magere yoghurt en kwark dan nog wel, maar daar zit die troep niet in :)
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
pi_87919417
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:11 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Mwehe, geen probleem :P

Ik leer nog. Mij is altijd verteld dat dé manier van afvallen is dat ik minder in een maaltijd moet eten en meer keren op een dag. Het klinkt voor mij dus verkeerd om veel te eten en daardoor af te vallen, en niet omdat ik jullie niet geloof, maar omdat mij het zo lang is verteld dat dat een no-go is. Maar aangezien dit duidelijk niet werkt, wil ik het proberen :')
[..]

Dankje. Zoals ik eerder zei, het is weer even wennen aan het ritme met eten. En zeker op een zondag als vandaag waar er niets gebeurt laat dat nogal de wensen over.
naast meer eten moet je natuurlijk ook meer bewegen, dus niet alleen veel meer eten.
Ga lekker hardlopen of sporten, of als je daar niet van houdt regelmatig een flinke (avond)wandeling maken of een stuk fietsen als 't lekker weer is. Pak wat vaker de trap ipv de lift en de fiets ipv de bus :)
Ja doei.
  zondag 24 oktober 2010 @ 23:13:14 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87919419
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:11 schreef RenRen- het volgende:

[..]

[..]

Maar dat meerdere keren eten is hier ook bon-ton :Y Tussendoortjes zijn verplicht!

Zolang ze maar uit gezonde en voedzame ingrediënten bestaan :)
pi_87919490
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:12 schreef j.t het volgende:

[..]
mijn kwark is niet zondigen, da's gewoon ontbijt :)

oh, en ik val niet af :) maargoed, da's dan weer een ander verhaal. Ik eet lekker en goed over het algemeen en zit wat beter in mijn vel de laatste tijd, de kilo's komen wel weer binnenkort hoop ik :)
Ja doei.
pi_87919516
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:12 schreef j.t het volgende:

[..]

Ja klopt hoor, maar daarom: de tips hier zijn erg nuttig. En zo kom ik stukje bij beetje tergend langzaam op een beter pad.
Ik deed eerst ook veel optimel drinken tot ik aspartaamtroep en zulks zag. Daar ben ik allergisch, als ik grondige hekel aan, voor. Ik let daar nu ook veel op, dus geen light dingen meer voor mij. Magere yoghurt en kwark dan nog wel, maar daar zit die troep niet in :)
Het gaat mij erom dat light-yoghurt niet per definitie het verkeerde pad is. Ik weet dat sommige mensen er niet van houden, en daar zijn ook heus wel goede argumenten voor, maar het blijft een persoonlijke keuze.
pi_87919524
en nu ga ik slapen, want morgen om 07.15uur gaat de wekker en moet ik flink aan de slag voor m'n tentamens O+

:W
Ja doei.
pi_87919548
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:07 schreef Perruche het volgende:

[..]

Oh dat zijn mijn magere/gezonde opties (ik heb niet echt kijk op wat mager is geloof ik :') ), mijn niet magere opties zijn salami, pindakaas, andere notenspread, pesto, camembert, etc etc :') dus tjah aan mij heb je misschien niet zoveel :P

Hoezo ben je dat Shake Dieet eigenlijk gaan doen? En heeft het gewerkt?
Ooh salami O+

Omdat mijn moeder het ook ging doen, en het leek me een goed plan, mijn moeder had collega's die het gedaan hadden en het was er al een jaar af. Maar ik werd er heel ongelukkig van, dus ben er na een tijd mee gestopt. Wel met goede op- en afbouw zodat het eraf zou blijven.

En wat betreft de lightproducten, ik drink het al mijn hele leven :@ Maar ik wist oprecht niet dat light eten zo heel veel slechter was.
  zondag 24 oktober 2010 @ 23:16:57 #139
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87919585
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:10 schreef LadyBlack het volgende:

Uniek, komende week zal ik aan jou denken en een shitload aan groenten in huis halen! ^O^
:D
Iemand die aan mij denkt in vorm van groente ipv : zie TT :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_87919586
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:07 schreef benchMarc het volgende:

[..]

Nee ik weet niet hoeveel moeite het een ander kost. Ik ken jullie natuurlijk niet. Waarom ik het zeg? Omdat ik merk dat het bij heel veel mensen nog een onwetendheid is. Niet weten hoe ze moeten trainen en eten, en daardoor slechte resultaten behalen. Mijn ervaring is bij de mensen waarmee ik heb getraind dat eenmaal wanneer ze de smaak te pakken hebben het een stuk beter vol te houden is dan wanneer het met half werk gaat en het resultaat uitblijft of erg langzaam verloopt.

Ik zet het misschien wat zwart/wit neer, maar ik bedoel het heus goed hoor oO<
Ja, maar als jij het licht hebt gezien, wil dat nog niet zeggen dat dat klakkeloos voor iedereen zo opgaat. 'Half werk' is vaak het enige dat erin zit, voor mensen hier die bezig zijn met tegelijkertijd studie, relaties, kinderen, meerdere banen tegelijkertijd...En als het een keuze is tussen 'helemaal niet' of 'half', is dat nog altijd de betere.

Tuurlijk, het is vast beter voor je lijf een paar uur per dag in de sportschool door te brengen, en op iedere inname te letten, maar hoe zou je het vinden als ík je telkens in ieder bodybuildtopic kwam vertellen dat 'jullie' een stel pedante, vooringenomen spierbundels aan het worden zijn, die beter de trainingsuurtjes eens in de week kunnen laten zitten, om in plaats daarvan naar een museum te gaan, omdat er ook nog andere gedeeltes van je hersenen zijn, die blijkbaar niet gestimuleerd worden?
Ik hèb dan natuurlijk gelijk :7 , maar zou je het zo willen horen?
pi_87919599
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:15 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat light-yoghurt niet per definitie het verkeerde pad is. Ik weet dat sommige mensen er niet van houden, en daar zijn ook heus wel goede argumenten voor, maar het blijft een persoonlijke keuze.
Klopt!

Ik ben trouwens echt al sinds augustus op hetzelfde gewicht. En daar ben ik blij om, afvallen is mijn eerste keuze, maar ben al heel blij dat er al lange tijd niks meer is bijgekomen. Zelfs niet na de afgelopen 2 dagen, zelfs 300 gram eronder (maar dat telt niet als afvallen, maar als dagelijkse schommeling :P )
pi_87919619
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:02 schreef Perruche het volgende:
Even iets anders ):O :
dit is mijn laatste week als Vrije Vrouw -O- .
Vanaf maandag heb ik werk *O* .

Wat moet ik écht nog even doen? 8-)
*bijna-boks* B-) ik heb er nog twee!
Als je nog OV hebt: deze ernstig misbruiken, vreselijk lang opblijven en uitslapen, dat soort dingen :@
Oh en sloeberige maaltijden maken, dat is daarna niet meer nodig :P .
pi_87919643
quote:
4s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:16 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ja, maar als jij het licht hebt gezien, wil dat nog niet zeggen dat dat klakkeloos voor iedereen zo opgaat. 'Half werk' is vaak het enige dat erin zit, voor mensen hier die bezig zijn met tegelijkertijd studie, relaties, kinderen, meerdere banen tegelijkertijd...En als het een keuze is tussen 'helemaal niet' of 'half', is dat nog altijd de betere.

Tuurlijk, het is vast beter voor je lijf een paar uur per dag in de sportschool door te brengen, en op iedere inname te letten, maar hoe zou je het vinden als ík je telkens in ieder bodybuildtopic kwam vertellen dat 'jullie' een stel pedante, vooringenomen spierbundels aan het worden zijn, die beter de trainingsuurtjes eens in de week kunnen laten zitten, om in plaats daarvan naar een museum te gaan, omdat er ook nog andere gedeeltes van je hersenen zijn, die blijkbaar niet gestimuleerd worden?
Ik hèb dan natuurlijk gelijk :7 , maar zou je het zo willen horen?
hulde! daar drinken we de 6e een karmelietje op *)
Ja doei.
  zondag 24 oktober 2010 @ 23:19:51 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87919710
quote:
4.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:16 schreef Laureline het volgende:
die beter de trainingsuurtjes eens in de week kunnen laten zitten, om in plaats daarvan naar een museum te gaan, omdat er ook nog andere gedeeltes van je hersenen zijn, die blijkbaar niet gestimuleerd worden?

:D! _O_ O+
pi_87919716
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

naast meer eten moet je natuurlijk ook meer bewegen, dus niet alleen veel meer eten.
Ga lekker hardlopen of sporten, of als je daar niet van houdt regelmatig een flinke (avond)wandeling maken of een stuk fietsen als 't lekker weer is. Pak wat vaker de trap ipv de lift en de fiets ipv de bus :)
Dát was ik al van plan :) 2 keer sportschool per week met een vriendin (Meer geld heb ik niet :') ) en ik pak zoveel mogelijk de fiets, dus daar gaat het hopelijk wel goedkomen. Slaap lekker!
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:13 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Maar dat meerdere keren eten is hier ook bon-ton :Y Tussendoortjes zijn verplicht!

Zolang ze maar uit gezonde en voedzame ingrediënten bestaan :)
Oke :o Met tussendoortjes heb ik nog veel te leren. Ik at altijd graag sultana's, tot ik te horen kreeg dat ze slecht waren, heel getier erover. En evergreens, dat scheen wel goed te zijn. Maar alleen dat is natuurlijk niet genoeg variatie.

Ook dacht ik laatst aan drinkyoghurt (Kan mee naar school :+) Maar dat was dus ook dikke boo-slecht-noo.

Maar maakt het dan uit hoevaak je tussendoor eet? Ik snap dat je geen 20 keer moet gaan eten, maar dat je ze 4 keer doet ipv 3? Of als het écht een keer moet 5?
pi_87919776
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:20 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Dát was ik al van plan :) 2 keer sportschool per week met een vriendin (Meer geld heb ik niet :') ) en ik pak zoveel mogelijk de fiets, dus daar gaat het hopelijk wel goedkomen. Slaap lekker!
[..]

Oke :o Met tussendoortjes heb ik nog veel te leren. Ik at altijd graag sultana's, tot ik te horen kreeg dat ze slecht waren, heel getier erover. En evergreens, dat scheen wel goed te zijn. Maar alleen dat is natuurlijk niet genoeg variatie.

Ook dacht ik laatst aan drinkyoghurt (Kan mee naar school :+) Maar dat was dus ook dikke boo-slecht-noo.

Maar maakt het dan uit hoevaak je tussendoor eet? Ik snap dat je geen 20 keer moet gaan eten, maar dat je ze 4 keer doet ipv 3? Of als het écht een keer moet 5?
In mijn tijd hier heb ik over tussendoortjes geleerd dat je erg moet letten op (snelle) suikers. En dat je de sultanas, snelle jelles, evergreens en drinkyoghurt in de prullenbak kunt gooien.
pi_87919811
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:20 schreef RenRen- het volgende:

[..]

[..]

Hoe vaak maakt niet uit, als je aan het einde van de dag maar een fatsoenlijk aantal calorieën binnen hebt. Een Evergreen is trouwens niet veel beter dan een Sultana.

Laureline: O+!
pi_87919848
WAT een heerlijke pizza's zeg, wow!

Uiteindelijk werd mijn lijstje dit:

O - 2 geperste sinaas, havermout met magere melk & banaan (as we speak)
T - 2 volk. boterhammen pindakaas of auberginesalade
L - kopje bonensoep, magere yoghurt met diepvries bosbes & kers
T - 2 volk. boterhammen met wat ik eerder niet heb gegeten
T - amandelen (niet zoveel - op)(dacht dat ik ze niet bij me had en kwam er een kwartier voor fondue achter van wel. Toen vond ik het zonde om ze nog op te eten, dus voor morgen!)
T - cappuccino ofzo (ZONDER HET KOEKJE :Y) (werd gewone zwarte koffie)
D - kaasfondue :9~ (& tomatensalade + 2 witte wijn. Dit is vast ook suiker hè? Crap -O- ).

Iemand zei dat groentes juist lekker zijn in de kaasfondue en daar ben ik het hartgrondig mee eens :Y , maar dat serveren ze niet, waar ik m'n kaasfondue'tje ging oplepelen!

Had schreeuwende honger voor m'n D, die pas om acht uur was. Doorgaans eet ik wat vroeger dus hoef ik minder lang zonder eten.
  zondag 24 oktober 2010 @ 23:24:15 #149
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87919857
Wil wel een eerste karmeliet? Geen idee hoe het smaakt maar lust het vast wel :D

RenRen, zelf ben ik van patroon: niet ontbijten, eten wanneer ik zin had, maakt niet uit wat... 2 km de auto pakken..
Naar patroon:
400 gr zuivel
250 melk
4 x boterham met beleg
kom soep met vlees
3 stuks fruit
min. 500 gr groente, 150 gr vlees/vis, 100 gr. aardappel, pasta of rijst
blokje choco

En zo'n 6 uur wandelen in een week, in ruim 2 jaar 30 kg afgevallen wat nu na bijna 3 jaar er nog steeds af is.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_87919912
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:16 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ooh salami O+

Omdat mijn moeder het ook ging doen, en het leek me een goed plan, mijn moeder had collega's die het gedaan hadden en het was er al een jaar af. Maar ik werd er heel ongelukkig van, dus ben er na een tijd mee gestopt. Wel met goede op- en afbouw zodat het eraf zou blijven.

En wat betreft de lightproducten, ik drink het al mijn hele leven :@ Maar ik wist oprecht niet dat light eten zo heel veel slechter was.
Ah zo. begrijpelijk. Ik zou ook ongelukkig worden van shakes enzo en ik denk dat " gewoon" goed eten beter is voor je lijf, tanden en spijsvertering Nou succes ;)

quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

*bijna-boks* B-) ik heb er nog twee!
Als je nog OV hebt: deze ernstig misbruiken, vreselijk lang opblijven en uitslapen, dat soort dingen :@
Oh en sloeberige maaltijden maken, dat is daarna niet meer nodig :P .
Wieee!! Gelukkig zit ik de eerste 5 weken in Londen dus da's nog een beetje wennen aan het vroege opstaan enzo... beetje feesten en dan begint het echte werk!!! Ik heb helaas geen OV. Dat is kut, want ik ben verschrikkelijk blut en kan nu m'n vriendinnen niet opzoeken }:| Nou ja.

Ik denk dat ik morge maar eens ga plannen om onchristelijk lang op te blijven. Op maandag o|O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')