quote:Jammer dat je het na 1 topic voor gezien houdt. Tip, reageer nog een tijdje in topics van anderen en probeer het dan zelf nog een keer, het valt allemaal wel mee. Het is gewoon even wennenOp zondag 24 oktober 2010 21:11 schreef puppy1 het volgende:
Zo weer even terug en wat ongelofelijk veel reacties zeg pfff maar waar gaat het over... wie wijzen er nu vingers? Ik leg hier alleen maar iets voor en krijg het volledig over me heen.
Wat ik echt niet begrijp, lijkt er gewoon op dat de meeste mensen alleen maar even aan willen geven dat er taal fouten worden gemaakt.. goh wat naar zeg maar het is te begrijpen. Ben gewoon Nederlandse die soms te snel tikt nou en!!!
Vind het lief dat er iemand hier voor me op komt maar labiel ben ik zeker niet hoor, zeker niet als ik voor inkomen hier zorg en daar ook nog de rekeningen betaal. Mag er geklaagt worden. Ja waarom niet eigenlijk..
Jullie denken allemaal het beter te weten zonder ook maar daadwerkelijk het echte verhaal te kennen.. Jammer hoor.
quote met of zonder spatie, is duidelijk lijkt me!
Ga er maar niet meer op reageren omdat ik dacht hier wat steun te kunnen vinden en eventueel advies. Geen vingers wijzen van je wist hier vanaf... Jij moet je er niet mee bemoeien!
Bedankt allemaal voor niks eigelijk..
Groeten Puppy
quote:Ik begin vaak achteraan topics met lezen en heb dus niet gezien wat je OP was, maar eigenlijk maakt dat niet uit dus? Want het echte verhaal staat er niet?Op zondag 24 oktober 2010 21:11 schreef puppy1 het volgende:
Jullie denken allemaal het beter te weten zonder ook maar daadwerkelijk het echte verhaal te kennen..
quote:Nee hoor. Dat hoeft niet. Heb ook samen met mijn vrouw een huis gekocht toen we nog niet getrouwd waren. Stond op beider naam.Op zondag 24 oktober 2010 17:31 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Klopt, jij hebt in je eentje de hypotheek gekregen / het huis gekocht.
Als ze samen het huis hebben gekocht / hypotheek hebben genomen moeten ze een samenlevingscontract hebben gehad naar mijn weten.
quote:Drie valt toch wel mee?Op zondag 24 oktober 2010 17:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Lang geleden dat ik zoveel d en t fouten heb gezien in 1 tekst
quote:Waarom houd je je bezig met problemen die niet bij jou liggen?Op maandag 25 oktober 2010 15:15 schreef puppy1 het volgende:
Probeer me steeds afzijdig te houden maar merk dat als ik niks zeg er ook geen stappen worden ondernomen, aan beide kanten niet.. Dus laksheid van hun beide helaas..
quote:Heel simpel: "Je neemt NU een advocaat in de arm en lost dit op, of de trouwerij gaat niet door."Op zondag 24 oktober 2010 16:56 schreef puppy1 het volgende:
Ik weet dat hij in zijn recht staat om het op te eisen maar dat doet ie niet, zelf gaan we volgend jaar trouwen en ik zie het er van komen dat ik daar voor spaar want hij kan dat niet, daarbij als we trouwen word het huis dan ook van mij? En moet ik daar ook voor opdraaien dan?
Weet het even allemaal niet meer hoor haha als er vragen zijn dan hoor ik die wel, zal gewoon antwoord geven.
quote:Laat die azijnpissers hier maar zeuren hoor.. Die hebben sowieso geen levenOp maandag 25 oktober 2010 15:15 schreef puppy1 het volgende:
Het verrekenen is ook al voorgesteld maar mijn partner vind dat weer lullig om voor te leggen, en we zijn er mee bezig om het huis drastisch omlaag te zetten zodat deze sneller verkocht zal gaan worden.
Probeer me steeds afzijdig te houden maar merk dat als ik niks zeg er ook geen stappen worden ondernomen, aan beide kanten niet.. Dus laksheid van hun beide helaas..
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 09:02 schreef puppy1 het volgende:
Er word gevraagd waarom trouwen!!
Nou omdat Wij dat graag willen, dus ik ga dat niet uitstellen omdat zijn ex niet mee werkt. We houden van elkaar dus om die reden gaan we trouwen, uitstellen? No way!
quote:Ja, beetje eens hoor
quote:Tja, gefeliciteerd met je extra huis dan maarOp dinsdag 26 oktober 2010 09:02 schreef puppy1 het volgende:
Nou omdat Wij dat graag willen, dus ik ga dat niet uitstellen omdat zijn ex niet mee werkt. We houden van elkaar dus om die reden gaan we trouwen, uitstellen? No way!
quote:Dan moet je ook de consequenties van je eigen acties onderkennen; je gaat mede eigenaar worden van hun huis!Op dinsdag 26 oktober 2010 09:02 schreef puppy1 het volgende:
quote:Dat ja.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:22 schreef eleusis het volgende:
[..]
Tja, gefeliciteerd met je extra huis dan maar
quote:ja en ben je financieel verantwoordelijkOp dinsdag 26 oktober 2010 10:39 schreef puppy1 het volgende:
haha ja zo kan je het ook bekijken als ik mede eigenaar word dan mag ik me er wel mee bemoeien he!! Haha
quote:Ik heb een redelijk idee wat haar reactie dan zal zijn. Waarschijnlijk ietr smet een vinger die omhoog wijst.Op maandag 25 oktober 2010 11:00 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat hoeft niet. Heb ook samen met mijn vrouw een huis gekocht toen we nog niet getrouwd waren. Stond op beider naam.
Ze zijn trouwens beiden hoofdelijk aansprakelijk. Die ex vindt het wel prima zo. Ze hoeft niet meer mee te betalen maar hoopt wel mee te delen in de winst. Aangezien je al aangeeft dat verdere verlaging van de verkoopprijs zal zorgen voor een verlies kan ik me voorstellen dat ze in de huidige omstandigheden niet wil mee werken.
Ik zou haar voor de keuze zetten. Of meebetalen aan de kosten van het huis om te kijken of je de volle prijs kunt krijgen of de vraagprijs omlaag (en dan bedoel ik echt omlaag) zodat het huis misschien sneller verkocht wordt en het verlies nemen. Kost haar in beide gevallen geld.
Aan haar de keuze wat ze wil. In een keer een flink bedrag (zeg 5000 euro om een verlaging van 10000 euro van de verkoopprijs) in koop te nemen of maandelijks de helft van de vaste lasten (hypotheek, verzekering) wat op den duur ook een flink bedrag kan worden.
quote:Dat is de kortzichtige kant van bekijken ja.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:39 schreef puppy1 het volgende:
haha ja zo kan je het ook bekijken als ik mede eigenaar word dan mag ik me er wel mee bemoeien he!! Haha
quote:Mmm, ligt aan de mogelijke overwaarde.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:31 schreef weetgeennick het volgende:
Ex uitkopen en vervolgens de tent met verlies verkopen? Ik zou liever investeren in een goede advocaat.
quote:Volgens mij kan dat niet als je niet een huwelijks- of samenlevingscontract te ontbinden hebt, dat vertelde een advocaat mij tenminste.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:31 schreef weetgeennick het volgende:
Via de rechter kan zij gedwongen worden om mee te gaan betalen én om mee te werken aan de verkoop. De rechter kan hiertoe desnoods een machtiging afgeven. Direct een dwangsom laten opnemen voor iedere dag dat ex niet meewerkt.
quote:Je moet eerst inderdaad maar een betrouwbare huurder vinden, en een huis mét huurder verkoopt vele malen lastiger, en gaat vaak tegen de voorwaarden van de hypotheek in ook. Zou ik niet aan beginnen als het idee is om er relatief snel van af te willen, tenzij een persoonlijk failisement ermee voorkomen kan worden oid.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:34 schreef lezzer het volgende:
[..]
Mmm, ligt aan de mogelijke overwaarde.
Ik kan me zo voorstellen dat het misschien over een paar duizend euro gaat?
Dat afgezet tegen nog 2 jaar hypotheek betalen voor een huis dat leeg staat?
Dat verhuren gaat ook niet zonder slag of stoot.
quote:Kunnen die betalingen dan niet met terugwerkende kracht nog gevorderd worden?Op dinsdag 26 oktober 2010 12:41 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je moet eerst inderdaad maar een betrouwbare huurder vinden, en een huis mét huurder verkoopt vele malen lastiger, en gaat vaak tegen de voorwaarden van de hypotheek in ook. Zou ik niet aan beginnen als het idee is om er relatief snel van af te willen, tenzij een persoonlijk failisement ermee voorkomen kan worden oid.
Een vorm van een ultimatum richting de ex lijkt me een goed begin, afspraken nakomen, dus betalen vanaf 01-01-2011, waar truthola ook voor getekend heeft bij de notaris, en bij weigering een brief naar de rechtsbijstand. De handtekeningen staan waar ze staan, dus dat zal een vrij simpele rechtszaak op leveren, als ze het al zo ver laat komen. Lief en aardig doen werkt niet, dat is wel gebleken de laatste 2 jaar.
Kortere klap zou zijn dat je vriend gewoon vanaf nu de helft v/d hypotheek betaald, en voor de rest verwijst naar de ex, dan lost de hypotheekverstrekker het wel op.
quote:Was er bij jullie ook sprake van 1 partij die weigerde de financiële afspraken na te komen dan? Als ze elk 1/2 van het huis in eigendom hebben, en beiden voor de hypotheek getekend hebben, lijkt het me niet zo'n complex verhaal, dan ben je gewoon 50/50 verantwoordelijk. Wie betaald bepaald zullen we maar zeggen, zo gemakkelijk komt ze er niet onderuit hoor.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:40 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet als je niet een huwelijks- of samenlevingscontract te ontbinden hebt, dat vertelde een advocaat mij tenminste.
Het enige wat ze bindt is het huis en je kunt niet zomaar iemand verplichten zijn eigendom te verkopen.
De advocaat vertelde me dat ik met geduld een stuk goedkoper uit zou zijn dan met een langdurige rechtsgang.
quote:Pfoe, dat zou ik niet durven zeggen met mijn boerenverstand, er is blijkbaar een mondelinge overeenkomst oid geweest waardoor ze niet hoefde te betalen, dus daar op terug komen lijkt me wat lastig.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:43 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Kunnen die betalingen dan niet met terugwerkende kracht nog gevorderd worden?
quote:Dat zegt de straat logica misschien.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Was er bij jullie ook sprake van 1 partij die weigerde de financiële afspraken na te komen dan? Als ze elk 1/2 van het huis in eigendom hebben, en beiden voor de hypotheek getekend hebben, lijkt het me niet zo'n complex verhaal, dan ben je gewoon 50/50 verantwoordelijk. Wie betaald bepaald zullen we maar zeggen, zo gemakkelijk komt ze er niet onderuit hoor.
quote:Nee, de eerste anderhalf jaar heb ik meebetaald aan de hypotheek.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Was er bij jullie ook sprake van 1 partij die weigerde de financiële afspraken na te komen dan? Als ze elk 1/2 van het huis in eigendom hebben, en beiden voor de hypotheek getekend hebben, lijkt het me niet zo'n complex verhaal, dan ben je gewoon 50/50 verantwoordelijk. Wie betaald bepaald zullen we maar zeggen, zo gemakkelijk komt ze er niet onderuit hoor.
quote:Een andere optie is haar "een worst voorhouden". Waarmee ik bedoel, een zak geld.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:57 schreef klusfoobje het volgende:
Echt hoor, hij heeft stevig geblunderd doro NIETS o p papier te zetten. Ex vrouw kan doen waar ze zin in heeft. Enig eoptie die hij heeft is naarde rechter gaan en hopen dat die ingrijpt.
quote:Wat heeft de bank hiermee te maken? Zo'n hypotheekcontract wat je beide tekent heb je toch niet alleen voor de bank maar hier kun je zelf t.o.v. elkaar toch ook nog wel wat rechten en plichten aan verlenen?Op dinsdag 26 oktober 2010 12:57 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Dat zegt de straat logica misschien.
Feit is dat je 1 oties hebt; Of die ex gaat geheel onverwachts het loodje leggen Of je blijft zitten in de cirkel die je nu hebt.
Laten we dat loodje verhaal even buiten beschouwing dan heb je verder eigenlijk Juridisch NIETS te willen. Je KUNT haar niet dwingen. De bank zal het echt een dikke worst zijn wie er betaald, Dat is het probleem van de ex-en onderling, ALS er maar betaald word.
Daarnaast heb je dan ook nog het probleem dat je iemand niet kunt dwingen een eigendom te verkopen.
Kortom, de husband to be zit met zijn kloten stevig in de bankschroef. Hij kan geen kant op. verkopen zonder de ex gaat niet want ze is voor 50% eigenaar maar hij heeft geen rechtsmiddel om haar voor haar eigendom te laten betalen.
Wie betaald eigenlijk de belasting aanslagen over dat eigendom ? Ook de husband to be ?
Echt hoor, hij heeft stevig geblunderd doro NIETS o p papier te zetten. Ex vrouw kan doen waar ze zin in heeft. Enig eoptie die hij heeft is naarde rechter gaan en hopen dat die ingrijpt.
Let wel, Als die ingrijpt, heb je het recht aan je zijde, maar dan moet je dat ook nog in klinkende munt zien om te zetten he. Als ze geen geld heeft haal je er niets....
Kortom, domme husband to be.
Laat dit voor TS een les zijn. Contracten maak je voor het moment dat je ander niet meer zo aardig vind...
quote:Dat is dan iets nieuws, toen ik mijn huis kocht, 4 jaar geleden, was dat niet nodig.Op zondag 24 oktober 2010 17:31 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Klopt, jij hebt in je eentje de hypotheek gekregen / het huis gekocht.
Als ze samen het huis hebben gekocht / hypotheek hebben genomen moeten ze een samenlevingscontract hebben gehad naar mijn weten.
quote:Tenzij hij haar via juridische weg dwingt tot betaling?Op dinsdag 26 oktober 2010 13:16 schreef klusfoobje het volgende:
Wat de bank ermee te maken heeft?
Nu, precies, helemaal niets. Wat ik ermee wil aangeven is dat het de bank worst zal zijn wie er betaald, als er maar betaald word. EN DUS is er voor de ex vrouw GEEN enkele reden waarom ze zou gaan betalen. Als het huis verkocht word heeft ze recht op de overwaarde en die krijgt ze gewoon via de notaris.
Dan is het nog leuker als er onderwaarde is. Dan moet die worden bijgestort. Doet ex vrouw dat niet dan moet ex man dat doen...
Ex vrouw heeft dus alle troeven, geschonken door ex-man, in handen. kan gewoon achterover leunen en hoeft NIETS te doen en NIETS te betalen. Of het correct is doet juridisch niet terzake...
Ex vrouw krijgt pas een probleem als ex man stopt met betalen. Dan zal de bank eerst naar haar gaan. Heft ze niets, dan komen ze weer bij ex man. Heeft die ook niets meer EN is hij nog niet hertrouwt, LET OP TS, dan gaat het huis de openbare verkoop in. Is ex man inmiddels wel met TS getrouwd dan klopt de bank bij haar aan en lacht ex vrouw zich helemaal in het rond. Indien er bij gedwongen verkoop een onderwaarde is, dus een restschuld, dan gaat de bank het halen waar het is...
Kortom, ex vrouw heeft helemaal niets te vrezen....
Conlussie, TS mag alles doen met ex man wat ze wil, maar ze MOET er vooral niet mee trouwen VOORDAT dit is opgelost.
quote:Waarom denk jij dat die ex daar mee akkoord gaat? Die heeft wettelijk recht op de helft dus waarom zou ze vrijwillig alsnog met terugwerkende kracht gaan betalen? Het is ondertussen wel duidelijk dat die de ontstane situatie wel best vind (niet geheel onbegrijpelijk) dus die zie ik niet zomaar iets inleveren...Op dinsdag 26 oktober 2010 13:36 schreef MrMessi10 het volgende:
Dus stel: jou partner heeft afgelopen 2 jaar 20.000 euro betaald voor het huis (hypotheek etc.)
en het huis is verkocht voor 200.000 dan laat je haar toch ook 10.000 betalen.
Dus jou partner krijgt 110.000 en zijn ex krijgt 90000. Zo is het eerlijk verdeeld.
quote:áls er overwaarde is ja.Zo is het eerlijk verdeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |