quote:
quote:
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 14:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
zo te lezen kunnen jullie geen toekomst voor het kind garanderen.....
quote:Ach dat valt ook wel weer mee. Ze hebben nog 34 weken om hun leven te organiseren.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
quote:Oh wow, ze reflecteren even op hun eigen situatie om te beslissen of ze nu een kind kunnen grootbrengen en ze zijn egocentrisch. Ik vind het 't meest onzelfzuchtige wat je kunt doen.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:39 schreef wetirowsu het volgende:
Te egocentrisch koppel voor kinderen.
Er zullen altijd bezwaren tegen kinderen zijn in deze relatie.
Aborteren maar.
Doe dit kind jullie onvolwassenheid niet aan...
quote:Wat bedoel je nou, dat zij nu twijfelt of dat ze geen duidelijke mening heeft?Op zaterdag 23 oktober 2010 14:28 schreef helpless28 het volgende:
Ik wilde wel kinderen maar nu nog niet en mijn vriendin wilde nooit kinderen, welke nu niet niet meer zo sterk haar mening vertegenwoordigd!
quote:want?Op zaterdag 23 oktober 2010 15:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zou de vriendin NIET houden.
quote:Ja kijk als je ooit kinderen wil, maar nu nog niet en je vriendin krijgt mama gevoelens.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:23 schreef helpless28 het volgende:
Het is nog geen kind en daar bewust van zijn willen wij nu een beslissing nemen.
Misschien heeft het lot al wel beslist en moeten wij het zo laten.
Ik wil wel kinderen maar dan alleen als alles om ons heen in orde is zeg maar. Ik verdien niet slecht en mijn vriendin ook niet. Mocht ik mijn baan houden of een andere baan kunnen krijgen dan is dat al uit de weg. Ik ben redelijk geschoold maar dat zegt tegenwoordig niks.
Nu mijn vriendin zwanger is spreken de hormonen tegen.. Zij kan nu al niet denken aan het gevoel dat zij het weg laat halen maar ook om het te houden spreekt niet met haar mee...Moeilijk!
Wij zijn niet arm maar gezien de verhuizing en wat complicatie's uit het verleden en een grote reparatie aan de auto hebben wij nu geen buffer meer en daar moeten wij ons nu weer mee bezig gaan houden!
Wij hebben wel fatsoenlijke meubels en alle andere gebruiklijke atributen alleen is de aankleding/accesoires niet af. De tuin moet ook nog gebeuren maar dat was de palnning voor volgend jaar (voorjaar)...
We twijfelen omeen zo goed mogelijke keuze te kunnen maken voor ons maar eventueel ook voor het kind.
Als wij een keus maken dan gaan wij ook voor 100% met deze keus mee en zullen wij zeker well iefde kunnen geven aan ' ons' kind. Maar voor dat, nu dit!
quote:Juist!Op zaterdag 23 oktober 2010 15:25 schreef Popples het volgende:
maak een keus de rest komt allemaal goed. ook met kinderen kun je sparen een andere auto kopen enz enz. het is maar net hoe je wilt leven.
quote:Dit dus.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:40 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Juist!
Ik vind geld zo'n none issue.
Ook dat gezeur over accessoires in huis enzo. Kom op je hebt nog 34 weken om het allemaal te fixen.
Kinderkamer + alle inrichting in nette staat is te doen voor 500 euro.
De eerste jaren kost een kind helemaal niet zoveel wat luiers enzo.
Maarja het is wel een handenbindertje. Je kunt niet meer alles doen wat je wil zomaar (hoewel dat met 1 kind nog mee valt). Het zet je manier van leven wel even op zijn kop.
Als dat nou een reden was, maar accessoires of geld. neuh
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 14:28 schreef helpless28 het volgende:
Hieronder een paar regels waarom ik neig het weg te laten halen (ook als mijn vriendin het er mee eens is natuurlijk)
quote:Een toekomst als in: een PS3 + xBox 360 + scooter + zakgeld van 100 euro per week?Op zaterdag 23 oktober 2010 14:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
quote:En ditOp zaterdag 23 oktober 2010 15:56 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
Een toekomst als in: een PS3 + xBox 360 + scooter + zakgeld van 100 euro per week?Er bestaan ook kinderen die zonder al die dingen gelukkig leven. Bovendien is TS lang niet zo arm als vele van jullie denken, hij leeft niet voor niets in een eengezinswoning + zijn vriendin werkt ook nog eens, 2 werkenden (misschien tijdelijk werkloos) kunnen met gemak voor 1 kind zorgen.
quote:Miljarden kinderen op de wereld zijn met minder groot gewordenOp zaterdag 23 oktober 2010 15:56 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Een toekomst als in: een PS3 + xBox 360 + scooter + zakgeld van 100 euro per week?Er bestaan ook kinderen die zonder al die dingen gelukkig leven. Bovendien is TS lang niet zo arm als vele van jullie denken, hij leeft niet voor niets in een eengezinswoning + zijn vriendin werkt ook nog eens, 2 werkenden (misschien tijdelijk werkloos) kunnen met gemak voor 1 kind zorgen.
quote:Precies. Dit zijn van die redenen die een goede reden zijn om geen kind te krijgen als je het eigenlijk gewoon nog niet wil, en die geen goede reden zijn als je het eigenlijk wel wil. Kortom, het gaat om je gevoel, niet om accessoires in je huis en of de tuin dit jaar gedaan wordt of het jaar er na. En het is echt niet raar dat als je hierdoor overvallen wordt je eerst erg twijfelt van kunnen we dit wel nu, maar dat wil niet zeggen dat je het niet kan als je het toch wil.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk overigens dat al je bezwaren angst voor het onbekende/nieuwe als voedingsbodem heeft en ik weet 100% zeker dat alles heus wel op z'n pootjes terecht komt mochten jullie besluiten dit kind een kans te geven.
quote:ik had een kinderkamer voor 100 euro. die heb ik weer verkocht met winstOp zaterdag 23 oktober 2010 15:40 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Juist!
Ook dat gezeur over accessoires in huis enzo. Kom op je hebt nog 34 weken om het allemaal te fixen.
Maarja het is wel een handenbindertje. Je kunt niet meer alles doen wat je wil zomaar (hoewel dat met 1 kind nog mee valt). Het zet je manier van leven wel even op zijn kop.
quote:Als er iets wel zonde is is het volgens mij dure kleding kopen voor een jong kind. Je zegt één keer boe en het kind is er uit gegroeid.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:31 schreef Popples het volgende:
[..]
ik had een kinderkamer voor 100 euro. die heb ik weer verkocht met winst![]()
maar kinderen kunnen ook in 2de hands kleding lopen. er staat geen naam en 2de hands op hoor.
ik koop graag op kledingbeursen. veel kleding is vaak door 1 kind gedragen en je baalt misschien 1 euro per jurkje. hier gaat het 2 kinderen mee en soms 1 kind.
quote:vertel eens welk forumOp zaterdag 23 oktober 2010 18:44 schreef laiveneertiekje het volgende:
volgens mij heb ik op een ander forum het topic van de vriendin gelezen... Misschien een idee om er gewoon samen eens goed over te gaan praten?
quote:Stuur eens een linkOp zaterdag 23 oktober 2010 18:44 schreef laiveneertiekje het volgende:
volgens mij heb ik op een ander forum het topic van de vriendin gelezen... Misschien een idee om er gewoon samen eens goed over te gaan praten?
quote:de toekomst is voor iedereen onzeker. zowel voor de rijkelui als voor jou en mij en weet ik veel wie.[b]Op zaterdag 23 oktober 2010 19:21
Wij zijn inderdaad niet arm wat iemand zei in deze topic maar de toekomst is misschien wel wat onzeker.
quote:hooguit spijt dat je uberhaupt over abortus hebt nagedachtOp zaterdag 23 oktober 2010 19:29 schreef Popples het volgende:
[..]
de toekomst is voor iedereen onzeker. zowel voor de rijkelui als voor jou en mij en weet ik veel wie.
als je daarop moet wachten zou ik nooit aan kinderen beginnen.
als je een kind eenmaal in je armen hebt, heb je echt geen spijt meer hoor geen haar op je hoofd die het woordje spijt nog kent.
quote:Ze zit niet op Fok! maar het topic maar het over gaat zou (als dat al niet het geval is) zo geschreven kunnen zijn door je vriendin.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:21 schreef helpless28 het volgende:
Mijn vriendin heeft op fok geen forum. Misschien dat je haar topic ergens op een 'vrouwen' forum hebt gelezen?
Ik wil graag uit mijn beweging en topic horen wat de 'algemene' mensen vinden van dit onderwerp en gegeven waar wij mee zitten.
Wij praten heel goed met elkaar maar een oplossing ligt niet zo voor de hand.
Ik heb nooit gedacht dat het ons zou overkomen en dus heb ik er nooit zover in verdiept.
Ik dacht dat het tot 12 weken nog niks meer was dan een klomp cellen die je 'makkelijk' kan laten weghalen. Dit is toch minder waar en ik ben geschrokken van de foto's die al aangeven hoever het al is bij 6 weken. Wettelijk krijg je 5 dagen bedenk tijd voor dat je het uberhaupt weg kan laten halen. Dan zitten wij dus al in de 7 weken op weg naar de 8.
Dit weegt ook erg zwaar in onze overweging wat wij kunnen en willen.
Ik denk er niet zo makkelijk over om gezien de rationele denkwijze in deze het maar weg te halen.
Ik ben erg blij met de reactie die er tot nu toe al zijn gekomen.
Wij zijn inderdaad niet arm wat iemand zei in deze topic maar de toekomst is misschien wel wat onzeker.
Het overvalt ons en ik wil zo snel mogelijk een keuze maken omdat het ondertussen maar door blijft groeien.
Het ene moment ben ik ervan overtuigt dat wij er nog niet klaar voor zijn maar het andere moment denk ik dat wij met het lot mee moeten gaan. Ik vind dit echt lastig!
Het is de toekomst van ons maar ook van het eventuele kind! Wij willen niet hals over kop een beslissing maken waar wij later spijt van kunnen krijgen. Wat is verstandig? In hoeverre je over verstandig kunt praten.
Ik vind het ook erg spijtig dat wij dit onderwerp moeten aansnijden met gedachten dat er mensen zijn die wellicht helemaal geen kinderen kunnen krijgen die het willen of waarbij het gewoon niet 123 lukt.
Wij zijn niet van die makkelijke beslissers en brengen alles in overweging en ik vind het fijn om meningen van jullie te horen. Misschien wel ervaringen van mensen op dit vlak.
quote:wat hij zegt.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:40 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Juist!
quote:En je wilt het aantal vrouwen de kost niet geven dat psychisch in de knoop is geraakt door een abortus. Ook daar moet je bij stil staan. Kijken naar kinderen over een paar jaar gaat waarschijnlijk raar voelen.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:44 schreef DDBtje het volgende:
Niet iedereen zal het eens zijn, maar stel je kiest om het kind weg te halen...Over 5 jaar zijn jullie er dan toch aan toe om kindjes te krijgen...en dan...lukt het niet.
Nou ben ik sowieso geen voorstander van abortus, zeker niet om praktische redenen als "we hebben nu voldoende, maar ik wil eerst nog meer". Begrijp je wat ik bedoel?
quote:Ik denk dat kijken naar hun kind (als ze het houden) raar wordt blijft toch in je hoofd hangen "We hadden haar/hem bijna weggehaald"Op zaterdag 23 oktober 2010 19:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En je wilt het aantal vrouwen de kost niet geven dat psychisch in de knoop is geraakt door een abortus. Ook daar moet je bij stil staan. Kijken naar kinderen over een paar jaar gaat waarschijnlijk raar voelen.
quote:Ach welnee. Alsof je daar tijd voor hebtOp zaterdag 23 oktober 2010 19:49 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik denk dat kijken naar hun kind (als ze het houden) raar wordt blijft toch in je hoofd hangen "We hadden haar/hem bijna weggehaald"
quote:Dat was precies mijn gedachte...Op zaterdag 23 oktober 2010 18:42 schreef DJMO het volgende:
ik kan het volkomen bij het verkeerde eind hebben, maar volgens mij staat je besluit al vast en zoek je hier alleen maar redenen om het kindje niet te houden.
quote:Leeg bedoel jeOp zaterdag 23 oktober 2010 14:38 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ach dat valt ook wel weer mee. Ze hebben nog 34 weken om hun leven te organiseren.
Als je moet wachten op het perfecte moment om aan kinderen te beginnen, dan kun je lang wachten.
Een kinderkamer hoeft ook niet zoveel te kosten.
Wanneer een vrouw zwanger is mag ze volgens mij niet ontslagen worden. Tsja niet helemaal netjes maar als proeftijd over is en ze vertelt het dan is er volgens mij niet zoveel aan te doen.
Het glas is alleen half vol als je er zo tegen aan kijkt.
Maar then again, als jullie echt niet willen en je denkt dat je relatie bestand is tegen zo iets.
Dan kun je misschien beter voor abortus gaan.
Je bent er vroeg bij, dus je hebt nog wel even om na te denken.
quote:Behalve het stukje over abortus (ik ben daar zeker wel tegen...maar dat komt omdat ik het als leven zie, een kindje, en niet alleen een 'zwangerschap') vind ik dit een hele goede relativerende post. Goed onder woorden gebracht Mammietje. Hopelijk heeft TS er wat aan.Op zaterdag 23 oktober 2010 21:01 schreef Mammietje het volgende:
Ik ben niet tegen abortus, maar in jullie situatie zie ik er weinig reden toe.
De redenen die jij noemt, zijn allemaal zo te weerleggen. Over een aantal jaar zal je huis ook niet af zijn (omdat je dan aan een nieuwe keuken/vloer/behang/whatever toe bent), en zoals er nu een andere auto nodig is, zal het dan om een wasmachine/koelkast of iets anders gaan. Met kinderen kan je je ook prima ontplooien en cursussen doen, en je verleden verwerken gaat misschien wel soepeler omdat je heel anders tegen het leven aan gaat kijken als je kinderen hebt. Qua baan en financien kan het er over 10 jaar nog veel minder rooskleurig uitzien dan nu, dat is koffiedik kijken. En jullie gevoelens wat betreft kinderen kijken zijn nu aangewakkerd. Hoelang willen jullie er nog mee wachten? 10 jaar? 5? 3? Of krijgt dit kindje al een kans? Hoe erg is het als het later niet lukt?
Voor zover ik het kan beoordelen, hebben jullie een redelijk geschikte situatie om kinderen te krijgen. Jullie hebben allebei een baan, een eensgezinswoning, de ideale leeftijd (hoewel ik niet weet hoe oud je vriendin is) en aangezien je vooruit kijkt (gezien het feit dat je nu al over de kosten van de auto nadenkt) en je deze situatie zo van alle kanten probeert te belichten, lijk je me een zeer geschikte vader.
Je krijgt nu de kans, pak hem zou ik zeggen. (Wel verplicht blijven posten in dit forum he!)
quote:Ik zou het om dezelfde reden als jij noemt ook niet kunnen. Heb mijn kindjes ook niet allemaal onder de ideale omstandigheden gekregen, maar abortus was voor mij geen optie. Maar goed, ik kan me situaties indenken waarbij het misschien 'beter' is. En deze hierboven hoort daar niet bij.Op zaterdag 23 oktober 2010 21:05 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Behalve het stukje over abortus (ik ben daar zeker wel tegen...maar dat komt omdat ik het als leven zie, een kindje, en niet alleen een 'zwangerschap') vind ik dit een hele goede relativerende post. Goed onder woorden gebracht Mammietje. Hopelijk heeft TS er wat aan.
quote:Ik vind dat een behoorlijk inkomen ook zeer belangrijk is.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:14 schreef KarinJ. het volgende:
De dingen die er toe doen:
Een goede relatie
Een behoorlijk huis
Liefde te geven
quote:de vriendin is 24Op zaterdag 23 oktober 2010 23:55 schreef Vivi het volgende:
Ik en mijn partner waren pas ander halve maand samen toen ik zwanger bleek, en we zijn nu nog steeds samen, ons zoontje is bijna 4. En je vriendin is al 34, lijkt me nu niet direct piep meer, in het kader van de gezinsplanning!
quote:dit dus, deze post verwoord prima hoe ik over de situatie denkOp zaterdag 23 oktober 2010 21:01 schreef Mammietje het volgende:
Ik ben niet tegen abortus, maar in jullie situatie zie ik er weinig reden toe.
De redenen die jij noemt, zijn allemaal zo te weerleggen. Over een aantal jaar zal je huis ook niet af zijn (omdat je dan aan een nieuwe keuken/vloer/behang/whatever toe bent), en zoals er nu een andere auto nodig is, zal het dan om een wasmachine/koelkast of iets anders gaan. Met kinderen kan je je ook prima ontplooien en cursussen doen, en je verleden verwerken gaat misschien wel soepeler omdat je heel anders tegen het leven aan gaat kijken als je kinderen hebt. Qua baan en financien kan het er over 10 jaar nog veel minder rooskleurig uitzien dan nu, dat is koffiedik kijken. En jullie gevoelens wat betreft kinderen kijken zijn nu aangewakkerd. Hoelang willen jullie er nog mee wachten? 10 jaar? 5? 3? Of krijgt dit kindje al een kans? Hoe erg is het als het later niet lukt?
Voor zover ik het kan beoordelen, hebben jullie een redelijk geschikte situatie om kinderen te krijgen. Jullie hebben allebei een baan, een eensgezinswoning, de ideale leeftijd (hoewel ik niet weet hoe oud je vriendin is) en aangezien je vooruit kijkt (gezien het feit dat je nu al over de kosten van de auto nadenkt) en je deze situatie zo van alle kanten probeert te belichten, lijk je me een zeer geschikte vader.
Je krijgt nu de kans, pak hem zou ik zeggen. (Wel verplicht blijven posten in dit forum he!)
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 20:48 schreef KarinJ. het volgende:
Ik lees alleen maar argumenten die met geld/spullen te maken hebben.
Denk je dat een kind alleen maar gelukkig op kan groeien als de woonkamer en de tuin perfect ingericht zijn?
Wat zegt jullie gevoel? Dat lijkt me nl. een veel belangrijker argument.
quote:Uit de laatste quote van TSOp zondag 24 oktober 2010 01:04 schreef speknek het volgende:
Na tien maanden wonen jullie al samen en na drie maanden vergeet je vriendin de pil, weet je zeker dat het ongewenst is vanuit haar kant?
quote:99,8% is geen 100%.....Zij is zwanger geworden terwijl zij aan de pil is! Ook is zij erg punctueel hierin geweest.
quote:Zo denk ik er ook over!Op zaterdag 23 oktober 2010 15:40 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Juist!
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 18:54 schreef Tahiti het volgende:
Erg jammer hoe makkelijk mensen over abortus praten....
quote:Maar ook geen mensen die bewust een keuze hebben kunnen maken, het is heel belangrijk dat ze allebij voor 100% achter de keuze staan. Het lijkt me heel moeilijk om die te maken.Op zondag 24 oktober 2010 01:19 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Idd, het zijn geen pubers die op 15 jarige leeftijd zwanger raken
quote:Ja, maar het is dus duidelijk dat ze niet voor 100 % achter een abortus staan, dus dan moet je het niet doen vind ik.Op zondag 24 oktober 2010 01:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Maar ook geen mensen die bewust een keuze hebben kunnen maken, het is heel belangrijk dat ze allebij voor 100% achter de keuze staan. Het lijkt me heel moeilijk om die te maken.
quote:Daarom denk ik dat ze heel veel moeten praten en er voor moeten zorgen dat ze beide voor 100% achter de beslissing staan die ze nemen, ongeacht welke het is, ik heb wel een duidelijke mening maar die doet niet ter zake, zij moeten er met zijn tweeen uitkomen.Op zondag 24 oktober 2010 01:22 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja, maar het is dus duidelijk dat ze niet voor 100 % achter een abortus staan, dus dan moet je het niet doen vind ik.
quote:Ja ik snap wat je bedoelt, maar als je vanaf het eerste moment al twijfelt, dan kom je denk ik niet totOp zondag 24 oktober 2010 01:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat ze heel veel moeten praten en er voor moeten zorgen dat ze beide voor 100% achter de beslissing staan die ze nemen, ongeacht welke het is, ik heb wel een duidelijke mening maar die doet niet ter zake, zij moeten er met zijn tweeen uitkomen.
quote:Daarom dat praten en bekijken wat de beste oplossing is.Op zondag 24 oktober 2010 01:25 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja ik snap wat je bedoelt, maar als je vanaf het eerste moment al twijfelt, dan kom je denk ik niet tot
die 100%
quote:Bij niet 100% achter een abortus kan je dus wel behoorlijke problemen krijgen achteraf, niet 100% zeker of je wel klaar bent voor een kind...ik zal toch niet de enige zijn die, ondanks dat we er heeel lang mee bezig waren, ineens aan mezelf begon te twijfelen toen ik daadwerkelijk zwanger was?Op zondag 24 oktober 2010 01:28 schreef heloef het volgende:
Ik denk dat ze welke beslissing ook maken er niet helemaal 100% achter zullen staan. In zo'n geval kan je het kind beter houden je hebt er de leeftijd voor en het ergste wat je dan is overkomen is dat je wat zuiniger aan moet doen voor het kind maar dat is toch geen ramp. En daarnaast mocht je het echt niet willen is daar altijd nog adoptie.
quote:Precies de gevolgen van abortus zullen vele malen groter zijn dan de gevolgen als je het kind.Op zondag 24 oktober 2010 02:02 schreef DDBtje het volgende:
[..]
Bij niet 100% achter een abortus kan je dus wel behoorlijke problemen krijgen achteraf, niet 100% zeker of je wel klaar bent voor een kind...ik zal toch niet de enige zijn die, ondanks dat we er heeel lang mee bezig waren, ineens aan mezelf begon te twijfelen toen ik daadwerkelijk zwanger was?
Kon ik wel moeder zijn, kon ik mijn kind wel geven wat het nodig heeft...en al die verantwoordelijkheden, jeetje. Maar dat ga je relativeren en al snel denk je, wat komt dat komt.
quote:Ik mag toch hopen dat TS gewoon ze eigen weg volgt. En dat de vriendin van TS hetzelfde doet want die heeft een soortgelijk topic ergens ander geopend. Mocht het wel aan onze reacties laten afhangen is ie de weg flink kwijt.Op zondag 24 oktober 2010 02:20 schreef Mercer het volgende:
Wij hier in dit topic spelen gewoon een vrij grote rol in de beslissing over het wel of niet leven van het kind van TS. Bizar eigenlijk.
quote:Ts moet zelf een keus maken.Op zondag 24 oktober 2010 02:40 schreef KarinJ. het volgende:
Een van mijn stelregels voor mijn leven is:
Bij twijfel.....niet doen.
(En nee, ik ben niet tegen abortus, maar als een kind ergens een goede kans heeft op een goed leven, dan is het wel bij jullie zo te lezen)
quote:Luister naar je hart? Luister eerder naar je verstand zou ik zeggen en stel jezelf deze vraag: Als we het kind krijgen kunnen we het dan een goede toekomst geven? En bij hun kan je er louter op enkele makkelijk oplosbare redenen na simpelweg geen nee zeggen.Op zondag 24 oktober 2010 02:45 schreef Twinsoulsister het volgende:
[..]
Een hart is wel eens in de war...enzo
quote:Op zondag 24 oktober 2010 05:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
En zoals eerder gezegd spijt is een groot woord, wel vind ik het enorm jammer dat ik nooit vader heb mogen worden...als ik ooit andere beslissingen had genomen was dit misschien wel gebeurt.
Dit is iets waar ik elke dag wel even kort over na denk...niet dat ik niet tevreden ben met mijn leventje maar dit is voor mij het grote "maar wat als"
quote:Ze twijfelen over wel of niet houden. Of over wel of niet weghalen.Op zondag 24 oktober 2010 02:40 schreef KarinJ. het volgende:
Een van mijn stelregels voor mijn leven is:
Bij twijfel.....niet doen.
(En nee, ik ben niet tegen abortus, maar als een kind ergens een goede kans heeft op een goed leven, dan is het wel bij jullie zo te lezen)
quote:Bedankt voor je reactie.Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
En TS, je moet je best wel een beetje schamen vind ik, de manier waarop jij en je vriendin over abortus praten. Het gaat om een leven, maar jullie doen net of het over een aanschaf bij Ikea gaat. Ik zou zeggen lees de topics hier op fok van de ouders die niet zwanger kunnen worden, misschien veranderd dat je kijk op hoe kostbaar zo'n leven eigenlijk is.
quote:Ik denk dat die ouders er echt wel zijn.. Maar dat toegeven is ook zo iets he.Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
Ik heb nog nooit ouders gehoord met spijt dat ze een kind hebben laten komen. Wel hoor je ouders met spijt van het aborteren van een kind.
En TS, je moet je best wel een beetje schamen vind ik, de manier waarop jij en je vriendin over abortus praten. Het gaat om een leven, maar jullie doen net of het over een aanschaf bij Ikea gaat. Ik zou zeggen lees de topics hier op fok van de ouders die niet zwanger kunnen worden, misschien veranderd dat je kijk op hoe kostbaar zo'n leven eigenlijk is.
quote:Ja kijk, je zegt wel een paar keer dat je het heel moeilijk vind enzo. Maar uit de rest van je tekst blijkt dat niet echt. Verder maakt het mij geen bal uit wat je doet. Ik ben niet principieel tegen abortus ofzo.Op zondag 24 oktober 2010 10:41 schreef helpless28 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie.
Maar als jij vind dat wij zo over arbortus praten als een aanschaf bij Ikea dan spijt mij dat, maar ik zie het absoluut niet zo!
quote:Een leven dat er pas toe doet als er besloten wordt het zich te laten ontwikkelen tot een persoon. Op het moment is het slechts een hersenloos klompje cellen zonder gevoelens, dromen, gedachtes enzovoorts. En als er besloten wordt tot abortus is dat ook alles wat verloren zou gaan.Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:En TS, je moet je best wel een beetje schamen vind ik, de manier waarop jij en je vriendin over abortus praten. Het gaat om een leven, maar jullie doen net of het over een aanschaf bij Ikea gaat.
quote:Ik kan je vertellen dat ik er heel slecht van slaap en mijn vriendin ook!Op zondag 24 oktober 2010 10:46 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja kijk, je zegt wel een paar keer dat je het heel moeilijk vind enzo. Maar uit de rest van je tekst blijkt dat niet echt.
quote:Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn om een zo goed mogelijke beeld te krijgen van de situatie.Op zondag 24 oktober 2010 10:49 schreef Bierie het volgende:
Heel erg offtopic... Maar hoe kan je in hemelsnaam met 28 jaar nog zo onvolwassen zijn?
Maar als ik kijk naar hoe je jezelf omschrijft (wat ik dan wel weer heel integer van je vindt) lijkt het mij in dit geval het beste.
quote:Neenee, als je wil dat we weten waar we het over hebben moet je er wel alles over vertellen en niet alleen een plaatje laten zien. Ontwikkeling, wat het kan, wat het niet kan enzovoorts.Op zondag 24 oktober 2010 11:14 schreef Mercer het volgende:
Dit is een menselijk embryo van zes weken trouwens, dan weten we iig waar we het over hebben.
[ afbeelding ]
quote:Zo heel veel kan het nog niet, maar het hartje klopt wel al. Het heeft ook al een soort van tandjes in de kaken, en het heeft een eigen bloedgroep.Op zondag 24 oktober 2010 11:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Neenee, als je wil dat we weten waar we het over hebben moet je er wel alles over vertellen en niet alleen een plaatje laten zien. Ontwikkeling, wat het kan, wat het niet kan enzovoorts.
quote:Voila!Op zondag 24 oktober 2010 11:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Neenee, als je wil dat we weten waar we het over hebben moet je er wel alles over vertellen en niet alleen een plaatje laten zien. Ontwikkeling, wat het kan, wat het niet kan enzovoorts.
quote:Waarom betalen ze dan zo verrot slecht hun alimentatie,of is er altijd ruzie over wie de kinderen het weekend moet nemen .Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
Ik heb nog nooit ouders gehoord met spijt dat ze een kind hebben laten komen. Wel hoor je ouders met spijt van het aborteren van een kind.
quote:You missed the point it seemsOp zondag 24 oktober 2010 13:32 schreef Mercer het volgende:
[..]
Voila!![]()
http://lmgtfy.com/?q=human+embryo+6+weeks
quote:Je punt is toch dat je ook de tekst erbij wil zien? Klik de link en je komt bij de informatie. En de reden dat ik die hier niet geplaatst had, is omdat ik ook nog andere dingen te doen heb. En ik vind die foto aardig veelzeggend. Dat is mijn mening, en als je het er niet mee eens bent prima, maar ga mij niet beschuldigen van iets dat niet waar is. Ik laat feiten zien. Plaatje heb je gezien, speciaal voor jou meneer de tekst.(die ik juist weggelaten had, omdat dat waarschijnlijk nóg confronterender is.)Op zondag 24 oktober 2010 13:49 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
You missed the point it seems![]()
Point was: Hoe iets eruit ziet zegt best weinig over wat het is. Plaatjes plaatsen terwijl je dondersgoed weet dat ze nietszeggend zijn in de hoop mensen te beïnvloeden is als zodanig nogal... tsja.
quote:http://www.spuc.org.uk/ethics/abortion/human-developmentThe second month
Growing
The embryo increases in size from 5mm at four weeks to 4Omm by the end of the eighth week. The baby in the womb is usually measured from the top of the head to the bottom of the spine (crown-rump lengths).
Hands and feet
By the sixth week from fertilisation tiny fingers appear, followed within days by the toes. By the seventh week the baby has individual fingerprints; no two sets of fingerprints are ever the same. Even in utero the baby has unique characteristics.
Eyes and ears
By six weeks the eyes which appeared in simple form in the first month develop lens and retina; the eyelids start to take shape.
The ears continue to develop: by seven weeks the outer ear is present, and the inner ear, with its hearing and balancing mechanisms, is well established (see page 15 'Hearing')
Movements
Spontaneous movements begin at seven weeks:
"By 45 days, about the time of the mother's second missed period, the baby's skeleton is complete in cartilage, not bone, at first; ... he makes the first movements of his body and new-grown limbs, although it will be another 12 weeks before his movements are strong enough to be transmitted through the insensitive uterus to be detected by the mother's sensitive abdominal wall."4
Brain function
Brain waves have been recorded by EEG (electro- encephalograph) in the human embryo 40 days after fertilisation.5
Response to touch
Human embryos of five weeks gestational age have been seen to move away from an object touching the mouth area. The sensitive area extends to include the rest of the face in the sixth and seventh weeks and the palms of the hands and soles of the feet in the eighth and ninth weeks respectively.6
A British study shows that the baby's movements begin at the same time as sensory nerves begin to grow into the spinal cord in the second month of pregnancy; the nerve fibres respond to touches to the skin and movement of the limbs: at this stage the baby's sensory nerves "appear to be more sensitive than those of the adult or newborn baby."7
quote:Je schetst de situatie totaal verkeerd. Hij vind zijn tuin echt niet belangrijker dan dat kind.Op zondag 24 oktober 2010 14:17 schreef Tahiti het volgende:
abortus = moord
Maarja we leven nu eenmaal in een consumptiemaatschappij dus een tuin opknappen is belangrijker dan het leven van een kind. Volwassen mensen die om dit soort redenen abortus plegen mogen wat mij betreft gelijk gecastreerd/steriliseerd worden.
quote:Ja, omdat het misschien een slechte optie is?Op zondag 24 oktober 2010 15:13 schreef heloef het volgende:
Vijf pagina's en ik heb nog geen enkele keer een hele goede andere optie gehoord namelijk adoptie.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 15:17 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ja, omdat het misschien een slechte optie is?Je maakt een gezin er ongetwijfeld erg blij mee, maar om een kind 9 maanden te dragen en dan af te staan....... daar zijn weinig moeders goed in volgens mij. Dus ja, de vraag is of dat uberhaupt wel een optie is.
quote:Nou, dergelijke onbelangrijke zaken, zoals een matras, of betere auto zijn wel genoemd door TS.Op zondag 24 oktober 2010 15:14 schreef heloef het volgende:
[..]
Je schetst de situatie totaal verkeerd. Hij vind zijn tuin echt niet belangrijker dan dat kind.
quote:Ik denk dat het beter is dan abortus dus alleen al daarom kunnen ze het overwegen.Op zondag 24 oktober 2010 15:17 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ja, omdat het misschien een slechte optie is?Je maakt een gezin er ongetwijfeld erg blij mee, maar om een kind 9 maanden te dragen en dan af te staan....... daar zijn weinig moeders goed in volgens mij. Dus ja, de vraag is of dat uberhaupt wel een optie is.
quote:Hij heeft zulke dingen wel genoemd ja maar ik denk niet dat dat voor hun nou zo doorslaggevend is. Ik denk dat ie zich zorgen maakt om zijn eigen psychische toestand en als hij wel een geschikte vader is.Op zondag 24 oktober 2010 15:19 schreef Mercer het volgende:
[..]
[..]
Nou, dergelijke onbelangrijke zaken, zoals een matras, of betere auto zijn wel genoemd door TS.
quote:Liefde en voldoende zorg plus alles wat jij zegt is al voldoende om een kind op te voeden.Op zondag 24 oktober 2010 15:30 schreef Mwanatabu het volgende:
Er is hierin geen goede of foute keuze.
Jullie denken er goed over na allebei, zorg dat je op één lijn blijft of komt.
Garanties heb je nooit. Een vast contract zegt ook niks in deze tijden, dus als je wacht op De Perfecte Zekere Stabiele 100% Risicoloze Situatie kom je er rond je veertigste achter dat dat niet bestaat en je alsnog aan de slag kunt.
Qua kosten: bij onze oudste hebben we alleen het badje nieuw gekocht, de rest kwam uit de kringloop of waren doorgevertjes. Een kind is qua materiële bezittingen zo duur als je het zelf maakt. Moedermelk is gratis en als je zelf hapjes kookt kost dat ook geen drol. Het belangrijkste is dat het emotioneel gezien niks tekort komt.
quote:Hij noemt toch echt een tuin die niet af is in z'n OP, mja doet er inderdaad verder ook niet toe. Wat mij verontrust is dat iemand van 28 die in Nederland woont en anno 2010 `inene` zwanger raakt en op een forum advies wil hebben over het wel of niet doodmaken van zijn kind.Op zondag 24 oktober 2010 15:14 schreef heloef het volgende:
[..]
Je schetst de situatie totaal verkeerd. Hij vind zijn tuin echt niet belangrijker dan dat kind.
quote:wat zij zegt!Op zondag 24 oktober 2010 15:30 schreef Mwanatabu het volgende:
Er is hierin geen goede of foute keuze.
Jullie denken er goed over na allebei, zorg dat je op één lijn blijft of komt.
Garanties heb je nooit. Een vast contract zegt ook niks in deze tijden, dus als je wacht op De Perfecte Zekere Stabiele 100% Risicoloze Situatie kom je er rond je veertigste achter dat dat niet bestaat en je alsnog aan de slag kunt.
Qua kosten: bij onze oudste hebben we alleen het badje nieuw gekocht, de rest kwam uit de kringloop of waren doorgevertjes. Een kind is qua materiële bezittingen zo duur als je het zelf maakt. Moedermelk is gratis en als je zelf hapjes kookt kost dat ook geen drol. Het belangrijkste is dat het emotioneel gezien niks tekort komt.
quote:Tsja zijn vriendin doet het ook dus...Op zondag 24 oktober 2010 16:06 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Hij noemt toch echt een tuin die niet af is in z'n OP, mja doet er inderdaad verder ook niet toe. Wat mij verontrust is dat iemand van 28 die in Nederland woont en anno 2010 `inene` zwanger raakt en op een forum advies wil hebben over het wel of niet doodmaken van zijn kind.
quote:zal ik je dan maar uit een droom halen?Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
quote:Ik wel. En ik herken me er zelfs wel eens in. Dat betekent niet dat ik niet van mijn kinderen houd, dat betekent dat ik me regelmatig afvraag of het wel de juiste keuze is geweest toen.Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
Ik heb nog nooit ouders gehoord met spijt dat ze een kind hebben laten komen.
<knip>
quote:Volgens mij wil hij zijn gedachten op een rijtje hebben en doet hij dat door ze te delen met anderen, argumenten voor en tegen te horen, met zijn vriendin te praten en op basis daarvan proberen een goede keuze te maken en dat hoeft niet te zijn wat jíj het beste vindt.Op zondag 24 oktober 2010 16:06 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Hij noemt toch echt een tuin die niet af is in z'n OP, mja doet er inderdaad verder ook niet toe. Wat mij verontrust is dat iemand van 28 die in Nederland woont en anno 2010 `inene` zwanger raakt en op een forum advies wil hebben over het wel of niet doodmaken van zijn kind.
quote:Hun grootste zorg is dat ze het kind helemaal niet willen.Op zondag 24 oktober 2010 18:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik vind het zo klinische benadering allemaal. Een tuin die niet af is? Een kinderkamer die niet helemaal naar wens is? Een andere auto waar nu misschien geen geld voor is? Ik kan me heel slecht voorstellen dat dit werkelijk dingen zijn die meewegen in het besluit om het kindje te houden. Voor mij zouden dat secundaire dingetjes zijn die heel laag op mijn lijstje zouden staan.
quote:Ik noem de tuin op, de auto,het huis, ons welzijn, onze financiele situatie, onze naasten,onze accesoires, onze toekomst, eventueel de toekomst van het kind, mijn verleden, haar verleden, onze kijk op de situatie en mijn leeftijd inderdaad ook.Op zondag 24 oktober 2010 16:06 schreef Tahiti het volgende:
[..]
quote:Kijk de ideale situatie om een kind te krijgen bestaat gewoon niet er is altijd wel wat onzeker je baan of wat dan ook. Als iedereen zou wachten tot het "ideale moment" sterft de mensheid wel heel snel uit.Op zondag 24 oktober 2010 19:34 schreef helpless28 het volgende:
[..]
Ik noem de tuin op, de auto,het huis, ons welzijn, onze financiele situatie, onze naasten,onze accesoires, onze toekomst, eventueel de toekomst van het kind, mijn verleden, haar verleden, onze kijk op de situatie en mijn leeftijd inderdaad ook.
Het zijn allemaal zaken die nog niet af zijn of er nog helemaal niet zijn en ik hoor graag de meningen van mensen die het ervaren hebben of begrijpen, en of ik hier dan nog wel tijd en geld voor over houd omdat een kind op het moment dat hij of zij er is voor gaat! Ik wil gewoon het beste voor het eventuele kind.
Mijn situatie is in mijn ogen gewoon niet optimaal en ik vraag mij af of dat niet ten koste zou gaan van het eventuele kind!
Je mag natuurlijk vinden wat je vind en je mening uiten maar probeer dan op zijn minst mijn verhaal goed te lezen. Ik vraag nog niet eens dat je het hoeft te begrijpen, al zou dat wel prettig zijn alvorens je een reactie plaatst!
Ik heb het niet over advies vragen! En ik maak al helemaal geen kind dood!
Ik weet dat het iets is wat een kind kan gaan worden en ook dat het zich aan het ontwikkelen is! Dat maakt het ook juist zo moeilijk!
Jammer dat jij het zo ziet!
Ik ben wel blij dat de meerderheid van de reactie die over het algemeen gegeven worden door mensen die of ervaring hebben hiermee of dit in hun nabijheid hebben meegemaakt of zich proberen te verplasten in onze situiatie! Bedankt!
Ik begrijp ondertussen dat een ideale situatie niet echt bestaat, ik ben wel van mening dat als dit een jaar later was gebeurd dat wij er waarschijnlijk beter voor hadden gestaan!
quote:Het was mijn eerste reactie ook (ik heb er zelfs een stukje over getypt) maar ik heb het niet gepost omdat ik dacht...waarom 'parels voor de zwijnen gooien' ... dat doen ze toch nooit. Als ze om dit soort redenen al abortus overwegen gaan ze niet negen maanden lang een kind dragen, een bevalling doormaken om dan het kindje aan iemand anders te geven. Véél te veel moeite...Op zondag 24 oktober 2010 15:20 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik denk dat het beter is dan abortus dus alleen al daarom kunnen ze het overwegen.
quote:Tsja ik heb TS er nog niet over gehoord dus ik wil niet te snel conclusies trekken. Zou wel graag willen horen van TS hoe hij (en zijn vriendin) tegenover een adoptie staan. Maar alsnog TS de ideale situatie bestaat niet en jullie hebben gewoon goede omstandigheden om een kind op de aarde te zetten.Op zondag 24 oktober 2010 19:39 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Het was mijn eerste reactie ook (ik heb er zelfs een stukje over getypt) maar ik heb het niet gepost omdat ik dacht...waarom 'parels voor de zwijnen gooien' ... dat doen ze toch nooit. Als ze om dit soort redenen al abortus overwegen gaan ze niet negen maanden lang een kind dragen, een bevalling doormaken om dan het kindje aan iemand anders te geven. Véél te veel moeite...
quote:Dat is het nu alOp zondag 24 oktober 2010 19:58 schreef helpless28 het volgende:
Fijn te horen TAN dat jullie zoveel liefde geven aan jullie kinderen terwijl jullie siuatie niet optimaal is!
gezien dat jullie 5 kinderen hebben betekend dat jullie gek met kinderen zijn en het ook echt (hebben) gewild
respect!
Wat betreft een adoptie is niet direct onze keuze!
Als wij er voor kiezen om door te gaan dan maken wij het ook af. Wij willen nu een keuze maken en er dan voor gaan!
Als mijn vriendin er vervolgens 9 maanden mee gelopen heeft met alle zorg van dien inclusief de bevalling dan denk ik dat wij niet meer het kind kunnen afstaan! Het is dan toch misschien te eigen geworden!
Ik kan niet vooruit kijken maar dat is wat ik denk.
quote:Maar het is nog geen kind!
quote:het komt op mij over dat je gewoon het beste wil voor je zelf.Op zondag 24 oktober 2010 19:34 schreef helpless28 het volgende:
[..]
Ik noem de tuin op, de auto,het huis, ons welzijn, onze financiele situatie, onze naasten,onze accesoires, onze toekomst, eventueel de toekomst van het kind, mijn verleden, haar verleden, onze kijk op de situatie en mijn leeftijd inderdaad ook.
Het zijn allemaal zaken die nog niet af zijn of er nog helemaal niet zijn en ik hoor graag de meningen van mensen die het ervaren hebben of begrijpen, en of ik hier dan nog wel tijd en geld voor over houd omdat een kind op het moment dat hij of zij er is voor gaat! Ik wil gewoon het beste voor het eventuele kind.
Mijn situatie is in mijn ogen gewoon niet optimaal en ik vraag mij af of dat niet ten koste zou gaan van het eventuele kind!
quote:Ik heb geen kinderwens (laat me eerst maar eens sex hebbenOp zondag 24 oktober 2010 20:09 schreef keesjeislief het volgende:
Je had dit beter niet in OUD kunnen posten TS, de meesten hier zijn (fanatiek) ouder of hebben een (hele dringende) kinderwens. Uit de meeste reacties spreekt ook dat abortus als een doodzonde wordt beschouwd, en er zijn nogal wat dames hier er niet vies van om je half emotioneel te chanteren. De andere kant van de medaille, namelijk de problemen die ontstaan als blijkt dat jullie eigenlijk niet aan een kind toe zijn - het is ten slotte een levensgroot offer dat je moet brengen, zowel financieel (in de loop van de tijd) als persoonlijk - wordt voor het gemak even overgeslagen. Er zijn genoeg kinderen geboren in instabiele situaties waarin het allemaal niet lukt, met weinig anders dan een hoop ellende voor zowel kind als ouders tot gevolg. Het is wel zo eerlijk om dat ook even aan te kaarten, lijkt me.
Ik vind het erg verstandig van jullie dat jullie goed willen nadenken over wat te doen. Je posts wekken wel een beetje de indruk dat je het moeilijk vindt om lijn te krijgen in je gedachten, ik denk dat jullie er goed aan zouden doen om professionele hulp te zoeken (misschien gewoon de huisarts) om een paar goede gesprekken te hebben o.l.v. een onafhankelijke derde. Dat kan erg helpen voor jullie zelf helder te krijgen wat jullie willen. Succes hoor!.
quote:Volgens mij gaat het TS ook niet per se om al die bijkomende zaken maar is het meer de paniek die toeslaat bij zoiets onverwachts en groots. Zij moeten uitvissen hoe ernstig die paniek is en of ze een stabiel thuis kunnen vormen voor een (per definitie) aandacht- en energievretend kind imho.Op zondag 24 oktober 2010 20:19 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderwens (laat me eerst maar eens sex hebben) Maar ik vind TS nog al overdrijft als het om secundaire dingen gaat. Natuurlijk kan er van alles mis gaan maar echt niet omdat dingen als de tuin en de zolder niet af zijn. Maar zoals jij al adviseert gewoon gaan praten met iemand die onafhankelijk in de situatie staat.
quote:Natuurlijk is er paniek dat is niet meer dan logisch bij een onverwachte zwangerschap. Maar zoals ik het zie kunnen ze een stabiel gezin vormen voor het kind. Ik kan niet bij hun in de keuken kijken maar het lijkt dat de randvoorwaarden er zijn dus een inkomen, een fatsoenlijk huis enz.Op zondag 24 oktober 2010 20:26 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het TS ook niet per se om al die bijkomende zaken maar is het meer de paniek die toeslaat bij zoiets onverwachts en groots. Zij moeten uitvissen hoe ernstig die paniek is en of ze een stabiel thuis kunnen vormen voor een (per definitie) aandacht- en energievretend kind imho.
quote:Ik geloof dat deze reactie eerder voortkomt uit een vooroordeel dan uit een conclusie van wat je gelezen hebt. Ik zie hier weinig reacties die abortus als doodzonde benoemen maar des te meer beargumenteerde adviezen en overpeinzingen. Daarnaast staan hier helemaal niet alleen reacties van dames maar ook veel van mannen. Als TS materieel gezien (daar is iedereen het wel over eens) een voldoende toekomst kan bieden voor het kind, én gevoelsmatig neigt naar het houden van het kind, vind ik het niet vreemd dat de meeste posters hier aangeven dat het kind wel degelijk een toekomst heeft en wijzen op het risico op psychische problemen later wanneer je het besluit te aborteren terwijl je er niet 100% gevoelsmatig achterstaat.Op zondag 24 oktober 2010 20:09 schreef keesjeislief het volgende:
Je had dit beter niet in OUD kunnen posten TS, de meesten hier zijn (fanatiek) ouder of hebben een (hele dringende) kinderwens. Uit de meeste reacties spreekt ook dat abortus als een doodzonde wordt beschouwd, en er zijn nogal wat dames hier er niet vies van om je half emotioneel te chanteren. (.....)
quote:Ik hoop dat jij hetzelfde doet.Op zondag 24 oktober 2010 19:34 schreef helpless28 het volgende:
[..]
Je mag natuurlijk vinden wat je vind en je mening uiten maar probeer dan op zijn minst mijn verhaal goed te lezen.
quote:Als jij dit topic goed had gelezen wist je namelijk dat "het" zoals je het zo mooi noemt, reeds armpjes, benen, vingers, tenen, ogen, oren, werkende hersenen en gevoel heeft! En over een week kan bewegen. En dat noem je dan een "het"?!Ik heb het niet over advies vragen! En ik maak al helemaal geen kind dood!
Ik weet dat het iets is wat een kind kan gaan worden en ook dat het zich aan het ontwikkelen is! Dat maakt het ook juist zo moeilijk!
quote:Ja en, wat wil je hier in godsnaam mee zeggen? Je wilt je "het" nu laten aborteren om het over een jaar, of 2 wel te gaan proberen? Nou sorry, maar dat vind ik echt zwaar kansloos als dat zo mocht zijn.Ik begrijp ondertussen dat een ideale situatie niet echt bestaat, ik ben wel van mening dat als dit een jaar later was gebeurd dat wij er waarschijnlijk beter voor hadden gestaan!
quote:Waarom noem je dan voornamelijk materiële zaken in je startpost???het is niet zozeer een materialistische kwestie!
quote:De ouders van zijn vriendin zullen het in ieder geval niet leuk vinden.Op zondag 24 oktober 2010 22:49 schreef Mercer het volgende:
Wel een kutsituatie, elke dag dat je erover nadenkt is weer een dag meer kind, en tegelijkertijd moet je dit soort zaken meestal niet overhaast beslissen....... En volgens mij ben je ook nog bang hoe de omgeving reageert? Weten jouw en haar ouders het al? En wat zeggen die ervan?
quote:en hierom zou ik het niet doen.Op zondag 24 oktober 2010 20:07 schreef helpless28 het volgende:
Maar nu word het wel steeds lastiger om het eventueel weg te laten halen!
Ik kan er bijna niet meer aan denken!
quote:Nou, ik snap het meer dan prima. Jij wil jezelf voor de gek houden, dat het kind een stuk minder ver ontwikkeld is, als de feiten doen spreken, zwart op wit. De foto is van 6 weken oud. Als je de link klikt zie je dat ook duidelijk staan. "A six-week-old human embryo. Photograph: Getty Images". Mee eens dat het 6 weken is? Goedzo!Op zondag 24 oktober 2010 23:45 schreef helpless28 het volgende:
Mercer, Volgens mij snap jij het echt niet! En die foto van een voorbeeld hoe het moet zijn is een voorbeeld van 8 weken!
quote:Dit zegt me, dat je of geen engels kan lezen, of totaal niet hebt gelezen wat er gequote stond in jouw topic. In deze link staat toch echt zéér duidelijk, dat een kind van 6 weken reeds armpjes, benen, vingers, tenen, ogen, oren, werkende hersenen("brainwaves") en gevoel heeft! En over een week kan bewegen.Met 6 weken heeft het een klein hartje die net is begonnen met slaan maar nog niet voor de bloedsomloop zorgt. Ook heeft het nog geen hersenen en de armpjes en beentjes beginnen wel te komen maar is nog niet echt aanwezig! Wat een onzin kraam je uit! En het heeft gevoel???
quote:Je raakt mij totaal niet, als jij dat kind wil laten weghalen, het is mijn kind niet. Dus nee, je hebt geen gevoelige snaar geraakt. De enige snaar die je raakt, is dat je je feiten niet op een rijtje hebt. Niet de moeite neemt om een verhaal in jouw eigen topic te lezen om te zien hoever jouw kind in ontwikkeling is. En vervolgens mij, totaal niet onderbouwd, gaat beschuldigen dat ik de feiten niet weet.[quote]Volgens mij heb ik jou persoonlijk aangesproken of een gevoelige snaar bij jou geraakt waardoor jij niet meer een objectief antwoord kan geven! Sorry daarvoor! Maar reageer dan niet, of anders normaal wat ergens op slaat!
quote:Ja en? Feit blijft dat het embryo na 6 weken armpjes, benen, vingers, tenen, ogen, oren, werkende hersenen("brainwaves") en een soort van "gevoel" heeft. En over een week kan bewegen.Stukje tekst van wikipedia:
De foetale fase begint acht weken na de bevruchting. Alle belangrijke lichaamsstructuren, zoals handen, voeten, het hoofd, de organen en de hersenen, zijn al aanwezig maar ze groeien verder en worden steeds functioneler. Een foetus is niet zo kwetsbaar door omgevingsfactoren als een embryo.....
Maar ik heb deze topic niet geopend om jou uit te gaan leggen hoe het allemaal in elkaar zit!
quote:Hier schieten we natuurlijk geen reet mee op wie er nou wel of geen gelijk heeft. TS het is heel simpel "het" is niet zomaar iets (als het nou nu levensvatbaar is of over twee weken) het is godverdomme je zoon of dochter!Op maandag 25 oktober 2010 00:41 schreef Mercer het volgende:
[..]
Nou, ik snap het meer dan prima. Jij wil jezelf voor de gek houden, dat het kind een stuk minder ver ontwikkeld is, als de feiten doen spreken, zwart op wit. De foto is van 6 weken oud. Als je de link klikt zie je dat ook duidelijk staan! "A six-week-old human embryo. Photograph: Getty Images". Mee eens dat het 6 weken is? Goedzo!
[..]
Dit zegt me, dat je of geen engels kan lezen, of totaal niet hebt gelezen wat er gequote stond in jouw topic. In deze link staat toch echt zéér duidelijk, dat een kind van 6 weken reeds armpjes, benen, vingers, tenen, ogen, oren, werkende hersenen("brainwaves") en gevoel heeft! En over een week kan bewegen.
Dus ja, als er één iemand de feiten hier op een rijtje heeft ben ik het wel. Ik snap niet dat je dat vervolgens niet leest. En mij notabene beschuldigd dat ik het niet snap? Als je geen Engels kan lezen oké, maar ik kan dat wel. En ik zeg je exact wat er in het Engels staat.
[..]
Je raakt mij totaal niet, als jij dat kind wil laten weghalen, het is mijn kind niet. Dus nee, je hebt geen gevoelige snaar geraakt. De enige snaar die je raakt, is dat je je feiten niet op een rijtje hebt. Niet de moeite neemt om een verhaal in jouw eigen topic te lezen om te zien hoever jouw kind in ontwikkeling is. En vervolgens mij, totaal niet onderbouwd, gaat beschuldigen dat ik de feiten niet weet.
[..]
Ja en? Feit blijft dat het embryo na 6 weken armpjes, benen, vingers, tenen, ogen, oren, werkende hersenen("brainwaves") en een soort van "gevoel" heeft. En over een week kan bewegen.
quote:Vooringenomen? Het zijn feiten. Geen enkele site kan het zich veroorloven om onwaarheden te gaan publiceren, dan kom je volgens mij ook nooit zo hoog in de Google lijst. En het is niet één site, hieronder is weer van een andere site, wordt hetzelfde gezegd. Dus ja, dan zouden ze die video's getruucd moeten hebben? Dat gaat me wel erg ver, zoiets kan je niet maken, en lijkt mij heel sterk.Op maandag 25 oktober 2010 00:57 schreef KarinJ. het volgende:
De link die je laat zien is wel erg vooringenomen he @Mercer.
Uit een iets neutralere site
:Het zenuwstelsel begint zich te vormen door zenuwcellen, die contact met elkaar maken. De zenuwcellen vermeerderen heel snel. In een paar seconden komen er zo’n duizend zenuwcellen bij. De hersenen zijn in de 8e week nog maar zwak ontwikkeld.
Let op hier hebben ze t dus over ACHT WEKEN en niet over 6
quote:dat is biologisch gezien helemaal niks, klompje cellen dat je niet eens kunt zien en in het meest riante geval pas 2 weken ingenesteld is.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:28 schreef helpless28 het volgende:
Gister hebben wij een echo laten maken in het ziekenhuis en het komt er op neer dat zij ongeveer 6 weken zwanger is.
quote:goede reden om er dan ook vanaf te zien.Er is een reorganisatie op komst waardoor ik vrees voor mijn baan en ook mijn vriendin is net begonnen met haar nieuwe baan en zit nog in haar proeftijd.
quote:je hoeft niks te zeggen en je kunt er ook niet om ontslagen worden als je later (na einde van de proeftijd) alsnog zwanger blijkt te zijn (sterker nog, zwangerschap is een van de gronden voor een ontslagverbod, ook in de tijd van het zwangerschapsverlof); sowieso zie je het (als leek) bij de eerste zwangerschap bij de gemiddelde vrouw pas na een maand of 6-7, soms nauwelijks tot in de 8ste maand.Bij haar sollicitatie heeft ze gezegd dat zij geen kinderwens had en misschien dat zij daar ook onder andere de keus op haar hebben laten vallen en dan zou ze nu aankomen met: Ik ben zwanger! In haar proeftijd!
quote:als jullie het allebei niet willen, doe er dan niet zo moeilijk over; we hebben het niet over post-natale abortus van een 3-jarige o.i.d.Hieronder een paar regels waarom ik neig het weg te laten halen (ook als mijn vriendin het er mee eens is natuurlijk)
quote:we hebben het over een BEGIN van celmigratie en niet over de vorming van een zelfbewust brein (wat overigens bij een mens al sowieso niet het geval is tot een half jaar na geboorte op zijn vroegst).Op maandag 25 oktober 2010 00:57 schreef KarinJ. het volgende:
De link die je laat zien is wel erg vooringenomen he @Mercer.
Uit een iets neutralere site
:Het zenuwstelsel begint zich te vormen door zenuwcellen, die contact met elkaar maken. De zenuwcellen vermeerderen heel snel. In een paar seconden komen er zo’n duizend zenuwcellen bij. De hersenen zijn in de 8e week nog maar zwak ontwikkeld.
Let op hier hebben ze t dus over ACHT WEKEN en niet over 6
quote:lekker boeiend, het is niet hun beslissing.Op zondag 24 oktober 2010 22:51 schreef heloef het volgende:
[..]
De ouders van zijn vriendin zullen het in ieder geval niet leuk vinden.
quote:duidelijk dat je je voor de dagelijkse realiteit dus afsluit, niet alles loopt zoals het in de Libelle en Bouquet-reeks staat.Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
quote:TS moet zich dan maar beraden of hij nog wel wat te zoeken heeft in zo'n relatie, als je vooraf met elkaar daaromtrent afspraken maakt en achteraf ineens een prelude op de baby blues intreden, zeker als dat bijvoorbeeld financieel niet te dragen is; je hebt zelf ook nog een leven en het gaat hier niet om post-natale abortus van een 3-jarige, zoals ik eerder al zei.-edit- En TS, je zegt dat het "jullie" beslissing is/ moet zijn. Maar op het moment dat jouw vriendin kiest om "het" te houden, ik hoop dat je haar die vrijheid geeft, dan heb je je daarbij neer te leggen. Wat wil je dan, haar dwingen?![]()
quote:Daar leek het inderdaad nogal op jaOp maandag 25 oktober 2010 01:34 schreef dr.dunno het volgende:
ik dacht trouwens, gelet op de topic titel, dat TS in dubio was over of hij zijn zwangere vriendin zou houden.
quote:Het is nog geen zoon en ook nog geen dochter en levensvatbaar word bedoeld met 26 weken en niet met 2 weken!Op maandag 25 oktober 2010 00:46 schreef heloef het volgende:
[..]
Hier schieten we natuurlijk geen reet mee op wie er nou wel of geen gelijk heeft. TS het is heel simpel "het" is niet zomaar iets (als het nou nu levensvatbaar is of over twee weken) het is godverdomme je zoon of dochter!
quote:Sorry, maar dat zijn echt leugens. Het overgrote deel van de reacties is vooral emotioneel gemotiveerd en beschuldigt de TS van onvolwassenheid, er worden weer de nodige mythies rondgestrooid over hoeveel kind een embryo al zou zijn (bij een aantal kun je het woord 'embryo' niet gebruiken zonder dat er gereageerd wordt met 'Het is je zoon of dochter verdomme!Op zondag 24 oktober 2010 21:38 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik geloof dat deze reactie eerder voortkomt uit een vooroordeel dan uit een conclusie van wat je gelezen hebt. Ik zie hier weinig reacties die abortus als doodzonde benoemen maar des te meer beargumenteerde adviezen en overpeinzingen.
quote:Dat is juist het punt, toen TS begon te posten was het vooral dikke twijfel. Maar hou dat maar eens vol tegen de anti-abortusbrigade die vervolgens op gang kwam, natuurlijk veranderde TS zijn toon op basis van die posts, hij zit ten slotte vol met twijfel. Bovendien, als hij dat niet had gedaan was hij als onmens weggezet en het topic uitgejaagd.Daarnaast staan hier helemaal niet alleen reacties van dames maar ook veel van mannen. Als TS materieel gezien (daar is iedereen het wel over eens) een voldoende toekomst kan bieden voor het kind, én gevoelsmatig neigt naar het houden van het kind, vind ik het niet vreemd dat de meeste posters hier aangeven dat het kind wel degelijk een toekomst heeft en wijzen op het risico op psychische problemen later wanneer je het besluit te aborteren terwijl je er niet 100% gevoelsmatig achterstaat.
quote:Verder wil ik TS en zijn vriendin alleen maar heel veel sterkte en wijsheid toewensen met het nemenOp zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
Nou, ik ken wel degelijk mensen die spijt hebben van hun beslissing om kinderen te
nemen, maar dit soort dingen wordt meestal niet van de daken geschreeuwd.
Het is namelijk eerder zo dat mensen zich schamen om er voor uit te komen dat ze hun
kind(eren) liever niet hadden gehad.
Waarom moet TS zich schamen?
Moeten al die mensen die geen kinderen willen zich dan ook niet schamen?
Zij doen immers jarenlang hun best om NIET zwanger te worden, is dat dan geen
grote zonde in jouw ogen?
Wat heeft TS te maken met de ouders die niet zwanger kunnen worden?
Dat is naar voor die ouders, heel naar zelfs, maar ik zie geen enkele reden dat
TS het kind maar moet houden omdat andere mensen niet zwanger kunnen worden.
-edit- En TS, je zegt dat het "jullie" beslissing is/ moet zijn. Maar op het moment dat jouw vriendin kiest om "het" te houden, ik hoop dat je haar die vrijheid geeft, dan heb je je daarbij neer te leggen. Wat wil je dan, haar dwingen?![]()
Ik heb nergens gelezen dat TS zijn vriendin wil dwingen, ik lees alleen maar TS en zijn
vriendin niet echt van plan waren om ooit aan kinderen te beginnen, zeker de vriendin
van TS niet.
Een kind ''neem'' je niet voor ''even'' maar voor je leven lang, het zal vanaf de dag dat het
geboren wordt (en soms al eerder) de rest van je leven beinvloeden, mogen ze dan
even goed nadenken en twijfelen zeg...
Als je wel eens om je heen kijkt denk ik wel eens dat er meer mensen hadden moeten
zijn die beter over hun beslissing van wel of geen kinderen hadden nagedacht.
quote:TS, zal ik dan en de ruziënde mensen negeren en de eerste zijn met felicitaties??Op maandag 25 oktober 2010 03:38 schreef helpless28 het volgende:
Als ik alles op een rijtje zet dan hebben wij wel een goede basis om het kind liefde te geven en er voor te zorgen dat het in een goed milieu gaat opgroeien! Dit besef heb ik gekregen door vele meningen en ervaringen van de reactie's op deze topic!
Met de dag gaan wij het steeds meer eigen voelen en word het gevoel steeds sterker dat wij de natuur(het lot) zijn gang moeten laten gaan. Wij gaan onszelf nu steeds meer egoistischer voelen als wij er niet voor zouden gaan!
Wat ik ook veel heb gelezen en gehoort is dat het 'ouder' worden wel komt gedurende de zwangerschap.
Gezien het feit dat ons gevoel ook zegt de embryo te houden en dat wij bijna zeker kunnen zeggen dat wij spijt zullen krijgen als wij de natuur niet zijn gang hadden laten gaan denk ik dat wij er toch voor gaan het te houden!
quote:Echt waar, dat kan ook alleen een vrouw zijn, eerst een paar posts met een hele uitgesproken mening plaatsen en als er dan mensen met een andere mening op ingaan snel over 'ruziende mensen' beginnen.Op maandag 25 oktober 2010 09:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
TS, zal ik dan en de ruziënde mensen negeren en de eerste zijn met felicitaties??![]()
Gefeliciteerd! Je wordt papa.![]()
Ik ben zelf ook een ongelukje, en voor zover ik weet () hebben mijn ouders nooit spijt gehad. Het is anders gegaan dan je had gehoopt, maar jullie komen er wel uit met zijn drietjes.
quote:ik ben niet noodzakelijkerwijs tegen abortus hoor. misschien moest je eens even zelf in de spiegel kijken en je afvragen waarom je in vredesnaam zo vreselijk tegen bent. want je beschuldigd mensen hier van blind tegen abortus zijn maar zelf ben je evengoed blind voor abortus.Op maandag 25 oktober 2010 10:03 schreef keesjeislief het volgende:
En eigenlijk hoop ik dat als TS toch tot abortus besluit hij dat hier komt melden. En ook komt melden dat ze er toch wel heel blij mee zijn. Al is het alleen maar om jullie stelletje pro-life-activisten te stangen..
quote:Op maandag 25 oktober 2010 03:38 schreef helpless28 het volgende:
[..]
Met de dag gaan wij het steeds meer eigen voelen en word het gevoel steeds sterker dat wij de natuur(het lot) zijn gang moeten laten gaan. Wij gaan onszelf nu steeds meer egoistischer voelen als wij er niet voor zouden gaan!
Wat ik ook veel heb gelezen en gehoort is dat het 'ouder' worden wel komt gedurende de zwangerschap.
Gezien het feit dat ons gevoel ook zegt de embryo te houden en dat wij bijna zeker kunnen zeggen dat wij spijt zullen krijgen als wij de natuur niet zijn gang hadden laten gaan denk ik dat wij er toch voor gaan het te houden!
Wij zullen uiteraard nog een gesprek voeren met een dokter en ook zullen wij contact opnemen met een proffesionele derde zoals een maatschappelijk werker of een psycholoog!
quote:Sorry, maar als er woorden als 'godverdomme' gebruikt worden, noem ik dat geen discussie meer...Op maandag 25 oktober 2010 10:01 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Echt waar, dat kan ook alleen een vrouw zijn, eerst een paar posts met een hele uitgesproken mening plaatsen en als er dan mensen met een andere mening op ingaan snel over 'ruziende mensen' beginnen.. Dit is nou een discussie GWS, geen 'ruzie'.
Ik hoop dat TS en vriendin verstandig genoeg zijn om niet alleen op een paar mensen in een forum af te gaan, of die nu positief of negatief adviseren, maar het er met een professionele derde over hebben.
quote:Niets van waar, rabiate onzin, ik heb TS alleen verteld goed na te denken en geen advies gegeven. Juist in tegenstelling tot de pro-life-fundamentalisten die nu op de banken staan omdat ze denken dat TS z'n beslissing al heeft genomen. Want he, of er een verstandige beslissing wordt genomen waar hij en vriendin voldoende over nagedacht hebben is niet belangrijk (die tijd heeft TS sinds het openen van dit topic natuurlijk nog niet gehad/genomen), nee, zolang het kind maar komt, dat is het heilige doel.Op maandag 25 oktober 2010 10:08 schreef simmu het volgende:
[..]
ik ben niet noodzakelijkerwijs tegen abortus hoor. misschien moest je eens even zelf in de spiegel kijken en je afvragen waarom je in vredesnaam zo vreselijk tegen bent. want je beschuldigd mensen hier van blind tegen abortus zijn maar zelf ben je evengoed blind voor abortus.
quote:Niet liegen, lees de 4 of 5 posts die je geplaatst hebt maar terug, ze wijzen allemaal richting houden van het kind.Op maandag 25 oktober 2010 10:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Bovendien heb je de verkeerde voor je, ik heb helemaal geen uitgesproken mening geplaatst, ik vind dat in een topic als deze niet passen.
quote:Nou klaar, hou er dan over op. Wat een gezeur om niks zeg. Gefrustreerd mannetje ben je dat zijn gelijk wil behalen, bah.Op maandag 25 oktober 2010 10:31 schreef keesjeislief het volgende:
Niets van waar, rabiate onzin, ik heb TS alleen verteld goed na te denken en geen advies gegeven.
quote:' Wijzen in de richting van' is geen 'uitgesproken mening', en nu houd ik er inderdaad over op.Op maandag 25 oktober 2010 10:38 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Niet liegen, lees de 4 of 5 posts die je geplaatst hebt maar terug, ze wijzen allemaal richting houden van het kind.
quote:Dit is een discussieforum, kan gebeuren dat mensen een andere mening hebben, zeker als het om zo'n cruciale beslissing als het krijgen van een kind gaat. Tough luck.Op maandag 25 oktober 2010 10:39 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Nou klaar, hou er dan over op. Wat een gezeur om niks zeg. Gefrustreerd mannetje ben je dat zijn gelijk wil behalen, bah.
quote:Een stuk of 5 posts met de voordelen van 'zwart' posten als de vraag 'zwart of wit' is is gewoon een uitgesproken mening hoor.Op maandag 25 oktober 2010 10:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
' Wijzen in de richting van' is geen 'uitgesproken mening', en nu houd ik er inderdaad over op.
quote:Gefeliciteerd en jullie zijn vast geweldige oudersOp maandag 25 oktober 2010 11:17 schreef miss_liss het volgende:
helpless28
Pfff dit laat zelfs mij even reageren, de grootste meelurker op fok die er bestaat.
Net als jij zijn wij er ook net achter gekomen dat ik zwanger ben (nu 8.5 week).
Het was een verrassing en wij hebben er ook goed over na moeten denken. Dus dan krijg je even simpel gezegd een voor en tegenlijstje. Wij zijn al jaren samen en wonen samen in een eengezinswoning, dus ruimte genoeg en genoeg vertrouwen in onze relatie. We hebben alle twee een modaal inkomen en kunnen het goed redden. Ik kan makkelijk 4 x 9 werken en mijn partner kan ook een dag inleveren , verder hebben we beide lieve ouders die hun kleinkind ook een dagje in week op willen vangen. Je zou zeggen geen probleem allemaal, maar de grootste vraag is;ben je er klaar voor?
Wij zijn 22 en 25 jaar oud, niemand in onze vriendenkring heeft kinderen, dus wij zouden zeker de eerste zijn.
Wij houden van reizen en hebben dit jaar voor het eerst een grote reis kunnen maken. Wij waren al aan het dromen van Cambodja volgend jaar,
Maar kom op, wat is er klaar voor zijn? Zijn mensen er uberhaupt een keer echt klaar voor? Is het niet ontzettend egoistisch om een kindje weg te laten halen als er geen groter argument is dan: we zijn er nog niet klaar voor. Je loopt bijna tegen de dertig, als je er nu niet klaar voor ben, wanneer dan wel? Wij wilden reizen.. Nou nu zal dat over 20 jaar moeten (even simpel gezien), wij wilden een nieuwe auto... nu zal dat een oudere auto worden waar we voorlopig in kunnen rijden. Een kindje heeft liefde nodig, voeding en een dak boven zijn of haar hoofd. Denk een van de drie niet te kunnen geven, dan is het een discussie waard, maar ik denk dat je wel weet dat je dat wel kan.
Het is absoluut geen verwijt naar jullie toe, maar ik zou het knap vinden als je dat kan na een echo met een kloppend hartje.
quote:Je hebt het nog steeds niet door he? Je ziet het nog steeds als die klomp cellen maar dit is wel jou toekomstig kind. Dat is het nu al en niet pas bij 26 weken. Het is weliswaar dan nu niet levensvatbaar maar ik heb toch het gevoel dat jij totaal verkeerd naar het kind kijkt.Op maandag 25 oktober 2010 03:38 schreef helpless28 het volgende:
[..]
Het is nog geen zoon en ook nog geen dochter en levensvatbaar word bedoeld met 26 weken en niet met 2 weken!
quote:Ze hebben twee inkomens dus daar ligt al een financiële basis lijkt mij. Het enige wat eigenlijk echt een vraagteken voor mij is of de relatie inderdaad stabiel genoeg is.Op maandag 25 oktober 2010 04:52 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Sorry, maar dat zijn echt leugens. Het overgrote deel van de reacties is vooral emotioneel gemotiveerd en beschuldigt de TS van onvolwassenheid, er worden weer de nodige mythies rondgestrooid over hoeveel kind een embryo al zou zijn (bij een aantal kun je het woord 'embryo' niet gebruiken zonder dat er gereageerd wordt met 'Het is je zoon of dochter verdomme!'), de stabiliteit van de relatie van TS, hun inkomens en hun toiekomstverwachtingen worden weggerelativeerd ('ach, als het maar een dak boven zijn hoofd krijgt, dan komt het wel goed!'), er wordt hel en verdoemenis gepredikt ('dat zullen de ouders van je vriendin je nooit vergeven'/'je vriendin zal er haar leven lang last van houden als ze abortus laat plegen') etc. etc.
Daar is helemaal niets beargumenteerds aan, dat is gewoon emotionele chantage. Als ik in zijn situatie zou zitten en een vriend/familielid die ik om raad zou vragen zou me op zo'n manier proberen te beinvloeden dan was ik meteen klaar met die persoon..
[..]
Dat is juist het punt, toen TS begon te posten was het vooral dikke twijfel. Maar hou dat maar eens vol tegen de anti-abortusbrigade die vervolgens op gang kwam, natuurlijk veranderde TS zijn toon op basis van die posts, hij zit ten slotte vol met twijfel. Bovendien, als hij dat niet had gedaan was hij als onmens weggezet en het topic uitgejaagd.. Sorry, maar op iemand inpraten met emotionele argumenten en vervolgens bij een eerste teken van twijfel zeggen 'zie je wel!
' is geen 'disucssie op basis van argumenten'
.
Hoe dan ook, ik hoop dat TS en vriendin de rust vinden om een weloverwogen beslissing te nemen. Dat is de beste garantie op de juiste beslissing in de zin dat ze er geen spijt van krijgen in de toekomst.
quote:Ik moet me toch even mengen, want ik vind jou en keesjeislief nogal vervelend.Op maandag 25 oktober 2010 12:16 schreef heloef het volgende:
[..]
Je hebt het nog steeds niet door he? Je ziet het nog steeds als die klomp cellen maar dit is wel jou toekomstig kind. Dat is het nu al en niet pas bij 26 weken. Het is weliswaar dan nu niet levensvatbaar maar ik heb toch het gevoel dat jij totaal verkeerd naar het kind kijkt.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 12:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik moet me toch even mengen, want ik vind jou en keesjeislief nogal vervelend.
Hij kijkt niet verkeerd naar het kind, hij kijkt anders naar de zwangerschap. En dat is zijn goed recht, net zoals het jouw goed recht is om het als kind te zien.
Feit is dat het nog niet levensvatbaar is, en dat een abortus fysiek gezien redelijk simpel kan zijn. Feit is ook dat zwanger zijn vaak iets meer dan alleen rationele overwegingen met zich mee brengt. En feit is ook dat het al wel een jongen of meisje is, maar dat dat nog niet te zien is.
KOrtom jij en keesjeislief staan lijnrecht tegenover elkaar. Prima, dat mag. En ja, dat is een discussieforum waar je je mening mag geven. Je kunt je alleen afvragen of het heel erg nodig is om een topic als dit te laten verzanden in een pro- en anti-abortus topic met alle goede en minder goede argumenten die je kunt bedenken.
quote:Je hebt gelijkOp maandag 25 oktober 2010 12:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij kijkt niet verkeerd naar het kind, hij kijkt anders naar de zwangerschap. En dat is zijn goed recht, net zoals het jouw goed recht is om het als kind te zien.
Feit is dat het nog niet levensvatbaar is, en dat een abortus fysiek gezien redelijk simpel kan zijn. Feit is ook dat zwanger zijn vaak iets meer dan alleen rationele overwegingen met zich mee brengt. En feit is ook dat het al wel een jongen of meisje is, maar dat dat nog niet te zien is.
KOrtom jij en keesjeislief staan lijnrecht tegenover elkaar. Prima, dat mag. En ja, dat is een discussieforum waar je je mening mag geven. Je kunt je alleen afvragen of het heel erg nodig is om een topic als dit te laten verzanden in een pro- en anti-abortus topic met alle goede en minder goede argumenten die je kunt bedenken.
quote:Grappig, waar was je toen TS zo in de hoek werd gezet en de optie tot abortus zo ongeveer tot misdaad werd verklaard? Dat vond ik nogal vervelend namelijk. Maar dat telt natuurlijk niet in OUD, het gaat erom dat we met z'n allen gezellig blijven doen.Op maandag 25 oktober 2010 12:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
quote:Dit was wel zo ongeveer de reply die ik van je had verwacht.Op maandag 25 oktober 2010 13:45 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Grappig, waar was je toen TS zo in de hoek werd gezet en de optie tot abortus zo ongeveer tot misdaad werd verklaard? Dat vond ik nogal vervelend namelijk. Maar dat telt natuurlijk niet in OUD, het gaat erom dat we met z'n allen gezellig blijven doen.. Behalve als je een afwijkende mening hebt, dan 'kun je je afvragen of de discussie nodig is' en 'vervelend'.
.
quote:Ik zal me na deze post er verder niet meer mee bemoeien. Maar dit klopt echt niet met de feiten. Kijk bijvoorbeeld maar eens in dat topic over dat kindje met Downsyndroom wat in een post hierboven werd genoemd. Daar had TS een afspraak met vriendin dat ze zouden laten aborteren als een test zou uitwijzen dat het kindje dat syndroom zou hebben. Dat bleek inderdaad het geval te zijn. Vriendin van TS was niet meer zo zeker of ze die afspraak wel wilde houden, TS wel. Dat is een reden in dezelfde categorie als nooit kinderen willen. Maar ook daar werd TS voor alles wat mooi en lelijk is uitgemaakt (en dan hou ik het netjes) vanwege dat voornemen tot abortus. En ik begrijp best wel dat als je zelf een kind hebt, of een kinderwens, dat abortus een gevoelig onderwerp is. Maar ik vind dat zowel in dat als in dit topic de tegenstanders van abortus nogal doorslaan en geen redelijke discussie voeren. Een beetje tegengeluid kan dan geen kwaad lijkt me.Op maandag 25 oktober 2010 13:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Een argument als ik wilde nooit kinderen valt al heel wat minder op af te dingen dan dat TS over het opknappen van zijn tuin begint als één van de redenen om een abortus te overwegen.
quote:goh, had ik je dit advies niet vanochtend al gegeven?Op maandag 25 oktober 2010 14:15 schreef keesjeislief het volgende:
Ik zal me na deze post er verder niet meer mee bemoeien.
quote:Ok, geen enkele verplichting tot discussie hoorOp maandag 25 oktober 2010 14:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit was wel zo ongeveer de reply die ik van je had verwacht.
Ik vind adt je schromelijk overdrijft, dus ik wil daar niet eens op ingaan. Een 'discussie' met jou wordt vrees ik nogal snel een welles-nietes spelletje, waarbij je gaat roepen dat er gelogen wordt enzo. Ik wil best discussieren en ik wil iedereens mening accepteren, maar ik vind het dan wel prettig als dat op een prettige en genuanceerde manier wordt gebracht. Dat mis ik bij jou, dus wil ik emt jou niet in discussie. Maar nogmaals: je hebt alle recht op je mening, wat mij betreft
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 14:39 schreef wetirowsu het volgende:
Te egocentrisch koppel voor kinderen.
Er zullen altijd bezwaren tegen kinderen zijn in deze relatie.
Aborteren maar.
Doe dit kind jullie onvolwassenheid niet aan...
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 19:22 schreef heloef het volgende:
[..]
Stuur eens een link
Maar TS er is geen enkele reden om het kind weg te halen. En nonargumenten als "We willen nog zoveel doen" slaan nergens op dan had je maar voorzichtiger moeten zijn (ik weet het klinkt hard maar het is wel zo). Geld moet geen probleem zoals andere mensen al vertelden je hebt nog genoeg tijd om de financiën op orde te krijgen jullie hebben allebei een baan en als je wat zuiniger gaat leven en elke week een bedrag op zij zet is het financiële probleem al snel verholpen. Het zou gewoon fout zijn om het kind weg te halen want jullie zijn allebei volwassenen en geen tieners van 17. Jullie hebben allebei een baan hebben gewoon goed inkomen dus om voor een kind te zorgen. Mijn moeder heeft mij in haar eentje opgevoed en ik ben nog nooit wat te kort gekomen. En dat is dus iemand met maar een inkomen dus voor jullie is het eigenlijk vergeleken met vele andere ouders een eitje.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
quote:Op zondag 24 oktober 2010 14:17 schreef Tahiti het volgende:
abortus = moord
Maarja we leven nu eenmaal in een consumptiemaatschappij dus een tuin opknappen is belangrijker dan het leven van een kind. Volwassen mensen die om dit soort redenen abortus plegen mogen wat mij betreft gelijk gecastreerd/steriliseerd worden.
quote:Niemand verplicht je mijn posts te lezen toch zeker, of wel?Op maandag 25 oktober 2010 14:30 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
goh, had ik je dit advies niet vanochtend al gegeven?
quote:Weet je wat pas echt heel erg grappig is? Die posts die je quote zijn geen van allen van OUD-users. Sterker nog, die mensen komen dus NOOIT in OUD. Dus het zou je sowieso sieren als je wat dat betreft zou kunnen toegeven dat je fout zit met je beschuldiging van hormonale OUD-users die en masse anti-abortus zijn en twijfelachtige argumetnen gebruiken.Op maandag 25 oktober 2010 14:30 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ok, geen enkele verplichting tot discussie hoor. Ik zou je dan alleen nog het volgende willen vragen: als je vindt dat ik onprettig en ongenuanceerd discussieer (waar je ook zeker wel gelijk in hebt wat dit topic betreft), lees dan nog eens de volgende reacties die de aanleiding zijn voor mijn opstelling:
[..]
[..]
[..]
[..]
quote:TS is volgens mij geen troll.Op maandag 25 oktober 2010 14:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt heel erg grappig is? Die posts die je quote zijn geen van allen van OUD-users. Sterker nog, die mensen komen dus NOOIT in OUD. Dus het zou je sowieso sieren als je wat dat betreft zou kunnen toegeven dat je fout zit met je beschuldiging van hormonale OUD-users die en masse anti-abortus zijn en twijfelachtige argumetnen gebruiken.
Wat betreft het topic da tje aanhaalt: als je dat topic echt gevolgd hebt, wee tje dat de meerderheid van de mensen niet TEGEN de abortus was of het feit dat hij zich aan de afspraak wilde houden, als wel tegen de manier waarop de TS (een troll overigens die het had opgezet om lekker te rellen in OUD) wilde proberen zijn vriendin toch tot een abortus te bewegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 14:58 schreef heloef het volgende:
[..]
TS is volgens mij geen troll.De TS van het topic waar men hier aan refereert over kind met syndroom van Down was een troll. Is hij late rook nog eve in de SC komen vertellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
quote:Oh zoOp maandag 25 oktober 2010 15:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De TS van het topic waar men hier aan refereert over kind met syndroom van Down was een troll. Is hij late rook nog eve in de SC komen vertellen.
quote:Ga je toch discussieren?
quote:Als dat zo is geef ik dat grif toe. Natuurlijk zijn dit de posts met alleen de steken boven water naar TS. Er zijn er ook nog heel wat posts die het wat subtieler aanpakken. Maar mijn vraag was eigenlijk of je nog steeds vindt dat ik degene ben die onprettig en ongenuanceerd discussieer na het lezen van die reacties?Weet je wat pas echt heel erg grappig is? Die posts die je quote zijn geen van allen van OUD-users. Sterker nog, die mensen komen dus NOOIT in OUD. Dus het zou je sowieso sieren als je wat dat betreft zou kunnen toegeven dat je fout zit met je beschuldiging van hormonale OUD-users die en masse anti-abortus zijn en twijfelachtige argumetnen gebruiken.
quote:Sorry, maar dat is niet waar. Ik heb het topic er nog een keer bijgezocht en even wat posts eruit gehaald die puur over het abortus plegen gingen:Wat betreft het topic da tje aanhaalt: als je dat topic echt gevolgd hebt, wee tje dat de meerderheid van de mensen niet TEGEN de abortus was of het feit dat hij zich aan de afspraak wilde houden, als wel tegen de manier waarop de TS (een troll overigens die het had opgezet om lekker te rellen in OUD) wilde proberen zijn vriendin toch tot een abortus te bewegen.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:02 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Je kind een vrucht noemen.
Tevens klink je echt ongelofelijk egoïstsch en vraag ik mij af of je vrouw niet gewoon in eerste instantie "ja" heeft gezegd omdat ze geen zin had in jouw gezeur.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:03 schreef fratsman het volgende:
Wat ben jij een ontzettende eikel zeg. Ik wil nog wel het een en ander ontopic toevoegen, maar ben even te perplex. "Geen plezier van beleven" je neemt geen hond ofzo.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:04 schreef DuchessX het volgende:
[..]
![]()
[..]
Wat een egoïstische kut-reactie
En waarom zou je geen echt plezier van een kindje met Down-syndroom hebben?
quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:26 schreef AskBrad het volgende:Hebben ze jou ooit getest op een beperking?
quote:over het vrucht met down topic kan ik kort zijn:Op maandag 25 oktober 2010 14:15 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ik zal me na deze post er verder niet meer mee bemoeien. Maar dit klopt echt niet met de feiten. Kijk bijvoorbeeld maar eens in dat topic over dat kindje met Downsyndroom wat in een post hierboven werd genoemd. Daar had TS een afspraak met vriendin dat ze zouden laten aborteren als een test zou uitwijzen dat het kindje dat syndroom zou hebben. Dat bleek inderdaad het geval te zijn. Vriendin van TS was niet meer zo zeker of ze die afspraak wel wilde houden, TS wel. Dat is een reden in dezelfde categorie als nooit kinderen willen. Maar ook daar werd TS voor alles wat mooi en lelijk is uitgemaakt (en dan hou ik het netjes) vanwege dat voornemen tot abortus. En ik begrijp best wel dat als je zelf een kind hebt, of een kinderwens, dat abortus een gevoelig onderwerp is. Maar ik vind dat zowel in dat als in dit topic de tegenstanders van abortus nogal doorslaan en geen redelijke discussie voeren. Een beetje tegengeluid kan dan geen kwaad lijkt me.
quote:Dat wisten de mensen die postten natuurlijk niet, dus dat maakt geen verschil.Op maandag 25 oktober 2010 15:25 schreef simmu het volgende:
[..]
over het vrucht met down topic kan ik kort zijn:
• ts was een troll
quote:Onzin, TS legde alleen zijn situatie voor en repte met geen woord over kinderen met Down in het algemeen, waarop het spervuur al losbarstte. Zie zelf maar: Vrucht met down syndroom.• de meningen werden dusdanig gebracht dat het erg kwetsend overkwam voor mensen die wel een downkindje hebben of hadden
quote:Nogmaals. TS werd al afgeknald na zijn OP waarin hij dat zeker niet gedaan heeft. Misschien verderop wel, dat weet ik niet (meer).• ts werd uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk was? nou: denk je dat ik het waardeer als mij verweten wordt een fucking aanslag op 'onze mooie' maatschappij te zijn omdat ik het lef had om een kind met down te baren?
quote:Wie, ik? Welke frustraties en waarover heb ik die precies?start dan een eigen topic elders en val ts niet lastig in zijn topic met jouw frustaties!
quote:Als je de rest leest, weet je dat het wel iets genuanceerder ligt. Iedereen die voor een onverwachte zwangerschap staat, schrikt en bedenkt meteen waarom het niet zou kunnen. Als de eerste schrik weg is, gaat men er wat beter over nadenken. Waarom denk je dat er 5 dagen bedenktijd is bij abortus? Dat is echt niet zonder reden zo gedaan...Op maandag 25 oktober 2010 15:57 schreef DeBassist het volgende:
ik heb alleen de OP gelezen, maar aan je verhaal te zien zie je het niet bepaald zitten.
Dat alleen al lijkt me een hele goede reden om het te laten weghalen
quote:mag ik even smakelijk lachen?Op dinsdag 26 oktober 2010 01:02 schreef dr.dunno het volgende:
TS, als er inderdaad bij jullie allebei iets in de psychiatrie speelt, doe jezelf, het eventueel later te vormen kind en de maatschappij een lol en laat 't gewoon weghalen.
quote:JIj mag smakelijk lachen als jij ook bereid bent hun kind in huis te nemen mocht het verkeerd lopen. TS moet beslissen of hij en vriendin de komende 18 jaar verantwoordelijke ouders kunnen zijn en het kind de aandacht, energie en liefde geven die het nodig heeft, dus ik begrijp niet zo goed waar je nu zo smakelijk om moet lachen.Op dinsdag 26 oktober 2010 02:41 schreef Basboussa het volgende:
[..]
mag ik even smakelijk lachen?
En je nick dan ook, en die zwierende balletjes.... Je bent geweldig dr.Dunno....
TS, succes met je beslissing! Heel dapper, en heel spannend! Hou ons op de hoogte!
quote:Misschien de nogal harde verwoording.Op dinsdag 26 oktober 2010 03:17 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
JIj mag smakelijk lachen als jij ook bereid bent hun kind in huis te nemen mocht het verkeerd lopen. TS moet beslissen of hij en vriendin de komende 18 jaar verantwoordelijke ouders kunnen zijn en het kind de aandacht, energie en liefde geven die het nodig heeft, dus ik begrijp niet zo goed waar je nu zo smakelijk om moet lachen.
quote:Nogal cynisch dat jij het over 'harde bewoording' hebt, terwijl je even terug in het topic plaatjes van een ongeboren vrucht zat te posten in de hoop TS ervan te overtuigen geen abortus te doen, in combinatie met absurde praatjes over 'geen embryo, maar je zoon/dochter!!'. Besef jij wel hoe 'hard' dat kan aankomen bij vrouwen die wel een abortus hebben (moeten) ondergaan?Op dinsdag 26 oktober 2010 03:18 schreef heloef het volgende:
[..]
Misschien de nogal harde verwoording.
quote:Sorry maar ik heb geen plaatjes gepost van een embryo als je het topic even terug leest zie je dat vanzelf. En dit is nog altijd een forum en daar worden discussies gevoerd ik kan begrijpen dat mijn uitspraken over de embryo hard kunnen aankomen. Maar mocht ik iemand hier mee gekwetst hebben dan bied ik mijn excuses daar voor aan. Ik wou alleen duidelijk maken aan TS (dat ik vind) dat een embryo meer is dan cellen maar een toekomstige zoon of dochter.Op dinsdag 26 oktober 2010 03:25 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Nogal cynisch dat jij het over 'harde bewoording' hebt, terwijl je even terug in het topic plaatjes van een ongeboren vrucht zat te posten in de hoop TS ervan te overtuigen geen abortus te doen, in combinatie met absurde praatjes over 'geen embryo, maar je zoon/dochter!!'. Besef jij wel hoe 'hard' dat kan aankomen bij vrouwen die wel een abortus hebben (moeten) ondergaan?
quote:Sorry, ik dacht dat jij dat was, my bad.Op dinsdag 26 oktober 2010 03:34 schreef heloef het volgende:
[..]
Sorry maar ik heb geen plaatjes gepost van een embryo als je het topic even terug leest zie je dat vanzelf.
quote:Dat siert je.En dit is nog altijd een forum en daar worden discussies gevoerd ik kan begrijpen dat mijn uitspraken over de embryo hard kunnen aankomen. Maar mocht ik iemand hier mee gekwetst hebben dan bied ik mijn excuses daar voor aan.
quote:Hier valt een hele discussie over te voeren, maar dat is natuurlijk nogal offtopic. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met dat soort dingen, omdat je er emotionele druk mee uitoefent. In het ergste geval laat iemand (niet via Fok, natuurlijk) zich op basis van dat soort argumenten overhalen om een kind te houden, terwijl het rationeel gezien helemaal geen goed idee is. Als het dan misloopt zit je met twee gebroken ouders en een kind in de (serieuze) problemen. Daar wordt toch niemand beter van, dan kan zo iemand toch beter besluiten om het weg te laten halen als van te voren al duidelijk is dat een moeilijk verhaal gaat worden?Ik wou alleen duidelijk maken aan TS (dat ik vind) dat een embryo meer is dan cellen maar een toekomstige zoon of dochter.
quote:Bron?Op zondag 24 oktober 2010 09:06 schreef popolon het volgende:
Moeilijk.
Wat ik wel weet is dat als jullie het laten 'weghalen' het je je hele leven zal achtervolgen op wat voor manier dan ook.
quote:Waarschijnlijjk moet ze even smakelijk lachen om het 'feit' dat aangedragen wordt door Dr.dunno (hoe toepasselijk inderdaad) dat een vrucht pas levensvatbaar is met 36 weken. Hij zou zich eens wat meer moeten verdiepen in zaken voor hij ee nmening spuit met echt incorrecte informatie. In Nederland is de grens om actief te proberen een kindje te laten overleven meen ik 26 weken, maar in de VS en Engeland zijn kinderen geboren vanaf een week of 23 in leven gebleven.Op dinsdag 26 oktober 2010 03:17 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
JIj mag smakelijk lachen als jij ook bereid bent hun kind in huis te nemen mocht het verkeerd lopen. TS moet beslissen of hij en vriendin de komende 18 jaar verantwoordelijke ouders kunnen zijn en het kind de aandacht, energie en liefde geven die het nodig heeft, dus ik begrijp niet zo goed waar je nu zo smakelijk om moet lachen.
quote:Misschien heb ik wat te emotioneel gereageerd dat zie ik nu ook in daar heeft TS natuurlijk niks aan dus ik zal mijn emoties wat minder laten spreken. Rationeel gezien denk ik dat ze het kind een goed leven kunnen qua materiële zaken. Emotioneel gezien zou het inderdaad tricky kunnen zijn TS heeft zelf gezegd een zware jeugd te hebben gehad en zou daar door misschien niet genoeg liefde en aandacht geven aan het kind. Desondanks moet dat niet meteen betekenen dat de vriendin van TS een abortus moet ondergaan.Op dinsdag 26 oktober 2010 04:40 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht dat jij dat was, my bad.
[..]
Dat siert je..
[..]
Hier valt een hele discussie over te voeren, maar dat is natuurlijk nogal offtopic. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met dat soort dingen, omdat je er emotionele druk mee uitoefent. In het ergste geval laat iemand (niet via Fok, natuurlijk) zich op basis van dat soort argumenten overhalen om een kind te houden, terwijl het rationeel gezien helemaal geen goed idee is. Als het dan misloopt zit je met twee gebroken ouders en een kind in de (serieuze) problemen. Daar wordt toch niemand beter van, dan kan zo iemand toch beter besluiten om het weg te laten halen als van te voren al duidelijk is dat een moeilijk verhaal gaat worden?
quote:Tsja er wordt vooral uit emotioneel standpunt gesproken.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:21 schreef ShadyLane het volgende:
Deze vraag hier stellen komt kennelijk op hetzelfde neer als de VBOK vragen om objectief advies.
quote:LOL ik ben twee maanden te vroeg geboren (dus met 32 weken) en dat was in de jaren tachtig en ik ben er ook nog steeds. Je kletst uit je nek, 26 weken is de grens en ook dat is geen harde grens.....Op dinsdag 26 oktober 2010 01:02 schreef dr.dunno het volgende:
en laat je niet gek maken door al die pro-life hippies die met plaatjes aan komen zetten en medische nonsense schrijven over celmigratie; een vrucht is pas levensvatbaar vanaf +/- 36 weken, ervoor heeft het 0,0 kans, punt (en dan hebben we het over die 60% die niet spontaan is geaborteerd in het eerste trimester); durf een beslissing te nemen, die mag best in je eigen voordeel uitvallen.
quote:Dat is wel gek inderdaad.. Het al dan niet krijgen van een kind is immers een volkomen rationeel besluit.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:31 schreef heloef het volgende:
[..]
Tsja er wordt vooral uit emotioneel standpunt gesproken.
quote:Nou in sommige gevallen niet zoals bij die gekke tienermoeders die op hun 16de hadden besloten dat ze allemaal een baby wouden. En bij andere mensen wordt het overhaast besloten vanwege druk uit de familie, biologische klok, en op de kop stekende moeder gevoelens.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:25 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat is wel gek inderdaad.. Het al dan niet krijgen van een kind is immers een volkomen rationeel besluit.
quote:Nou, dat is mooi om te horen, dan hoef ik me niet schuldig te voelen voor mijn posts in dit topic.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:53 schreef helpless28 het volgende:Wij hebben onze keuze niet laten opdringen door niemand en de keuze is geheel gemaakt uit ons eigen optiek,besef en gevoel.
quote:Fantastisch om te horen dat je deze keuze hebt kunnen maken. En met de financien komt het helemaal goed zwansen neemt het eerste pak luiers voor zijn rekening en als het moet ik het tweede.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:53 schreef helpless28 het volgende:
zwansen! Daar houd ik je aan!...![]()
Ik of wij worden emotioneel niet zozeer onder druk gezet door sommige van jullie.
Wel vind ik dat sommige dingen of onderwerpen of reacties op een bepaalde manier anders gezegd kan worden of dat het er soms niets toe doet wat met mijn geopende topic te maken heeft.
Het is of was een zware keuze en door de vele reactie en de ongepaste discussies tussen sommige van jullie heeft het wel zeker mee geholpen (indirect) aan de uiteindelijke keuze van ons.
Ik heb trouwens geen hulp nodig van een psychiater en ook nooit nodig gehad.
Wel heb ik gesprekken gehad met een psycholoog en dat is hoog genoeg geweest en een psychiater komt weer een stapje hoger en die stap heb ik niet nodig gehad en nu ook niet.
Ik ben wellicht wat bekrompen geweest in het weggeven van informatie over mijn jeugd maar dat vond ik ook niet nodig.
Wat betreft het liefde kunnen geven aan een kind is geen probleem en dat staat niet in de weg de keuze daaraan af te laten hangen of mede af te laten hangen.
Wij hebben er heel goed over nagedacht en echt werkelijk alles vergeleken en voorgebeeld hoe het zou zijn! En of wij in staat zijn om uberhaupt een kind op te gaan voeden.
Wij gaan het houden voor diegene die dat nog niet helemaal duidelijk was geworden.
Mijn vriendin is ook helemaal omgeslagen en wil het nu ook absoluut niet weg laten halen. Of dit nu de hormonen zijn of een nuchtere keuze van haar zelf maar houden wil ze!
Ook ik volg mijn gevoel!
Ondertussen zijn we bij mijn moeder geweest om eigenlijk te vragen hoe zij er over dacht (ongeacht haar evt.emotionele invloed) maar dit werd al snel veranderd naar haar te vertellen dat wij het gaan houden.
Wij hebben onze keuze niet laten opdringen door niemand en de keuze is geheel gemaakt uit ons eigen optiek,besef en gevoel.
quote:O ja en dat ook
quote:Ik heb gejuichd achter de PC.Op woensdag 27 oktober 2010 00:26 schreef KarinJ. het volgende:
Je hebt me blij gemaakt....ik zit te glimlachen achter de p.c.
Ik wens jou en je vriendin een mooie zwangerschap toe, en een fijn kindje.
quote:Oh ik geef als student die nog bij zijn moeder woont en nooit uitgaat niet zoveel geld uit dus een pak luiers op sturen is geen probleem.Op woensdag 27 oktober 2010 00:24 schreef helpless28 het volgende:
Als het zover is hoop ik dat deze topic nog open staat, zodat jij je aan je woord kan houden....en eventueel heloef ook!
quote:Zullen we samen opsturen? Scheelt misschien verzendkosten?Op woensdag 27 oktober 2010 00:32 schreef heloef het volgende:
[..]
Oh ik geef als student die nog bij zijn moeder woont en nooit uitgaat niet zoveel geld uit dus een pak luiers op sturen is geen probleem.
quote:Ik vind het prima hoor.Op woensdag 27 oktober 2010 00:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zullen we samen opsturen? Scheelt misschien verzendkosten?
quote:Ik vond het wel aardig om aan te bieden maar dan hou ik dat tientje op zak TS.Op woensdag 27 oktober 2010 00:38 schreef helpless28 het volgende:
Heloef, Ik wil van ons 'probleem' niet iemand ander zijn probleem maken......Van een student kan ik het dan ook niet aannemen!
Ik voel mij dan erg schuldig! Ik weet hoe krap studenten het hebben en wij werken ten slotte allebei..
Ik vind het wel heel erg tof dat je dat wil doen! Maar zo arm zijn wij ook weer niet!
Bedankt in ieder geval....
quote:Van harte gefeliciteerd! Was vast even schrikken maar ik vind het fijn dat je de tijd hebt genomen om er over na te denken en tot dit besluit bent gekomen, dit is voor buitenstaanders het fijnst om te lezen, niet dat een weloverwogen abortus verkeerd is....Op woensdag 27 oktober 2010 00:17 schreef helpless28 het volgende:
Alleen zou ik mijn naam dan wellicht moeten gaan veranderen.....Dat is niet echt meer aan de orde...
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 11:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik wens jullie een hele fijne zwangerschap!
quote:Is de zwangerschap ook al een gedeeld genoegen tegenwoordig?Op woensdag 27 oktober 2010 11:40 schreef Muks het volgende:
Geniet van deze bijzondere tijd en gefeliciteerd met jullie zwangerschap !
quote:Tsja ik hoor het zo vaak dat een koppel "zwanger" is ik kijk er niet meer van op.Op woensdag 27 oktober 2010 15:20 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
[..]
Is de zwangerschap ook al een gedeeld genoegen tegenwoordig?.
quote:"Mij tot leven lieten komen". Op het moment is de zwangerschap immers nog niet op het kindpuntOp woensdag 27 oktober 2010 15:46 schreef Mercer het volgende:
Kind mag over 16 jaar zijn/haar eerste topic openen op Fok getiteld: "dank aan de fok-helden die mij het leven hebben gered!"![]()
quote:ik gun het de papa altijd zoOp woensdag 27 oktober 2010 15:20 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
[..]
Is de zwangerschap ook al een gedeeld genoegen tegenwoordig?.
quote:Het wordt dan vast een "Ik HAAT mijn ouders want ik mag niet bij mijn vriendje van 28 slapen terwijl wij al 1 maand samen zijn!Op woensdag 27 oktober 2010 15:46 schreef Mercer het volgende:
Kind mag over 16 jaar zijn/haar eerste topic openen op Fok getiteld: "dank aan de fok-helden die mij het leven hebben gered!"![]()
quote:Ik moest gniffelen.Op woensdag 27 oktober 2010 16:49 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het wordt dan vast een "Ik HAAT mijn ouders want ik mag niet bij mijn vriendje van 28 slapen terwijl wij al 1 maand samen zijn!"-topic in PUB.
.
quote:ik weet het, het is soms een zware last om te dragen, maar gelukkig hangen ze nog altijd horizontaal.Op dinsdag 26 oktober 2010 02:41 schreef Basboussa het volgende:
[..]
mag ik even smakelijk lachen?
En je nick dan ook, en die zwierende balletjes.... Je bent geweldig dr.Dunno....
quote:het gaat hier niet om foetussen die ook maar in de verste verte een kans van overleven kunnen hebben: het gaat er in dat aspect niet alleen om of ze vitaal geworpen kunnen worden, prematuren hebben een sterk verhoogde kans op geboortedefecten en sterk verhoogde kans op problemen later in hun leven tot ver in volwassenheid (bv ernstige allergieën, zwakke constitutie).Op dinsdag 26 oktober 2010 12:11 schreef simmu het volgende:
in r'dam (sophia kinderziekenhuis) worden kindjes met 24 weken zwangerschap geboren. mijn tweeling is geboren met 30 weken. fuck "niet levensvatbaar", ik weet beter.
quote:je lult uit je nek. ga eerst eens even wat onderzoek doen naar prematuurkindjes voordat je zulke stellingen de wereld in smijt.Op donderdag 28 oktober 2010 01:44 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
het gaat hier niet om foetussen die ook maar in de verste verte een kans van overleven kunnen hebben: het gaat er in dat aspect niet alleen om of ze vitaal geworpen kunnen worden, prematuren hebben een sterk verhoogde kans op geboortedefecten en sterk verhoogde kans op problemen later in hun leven tot ver in volwassenheid (bv ernstige allergieën, zwakke constitutie).
we hebben het nu over een klompje cellen van nog geen vingerhoedje, waar behalve een autonoom samentrekkend pompje (nog niet eens een echt hart) geen grijntje leven of overlevingskans in zit.
quote:Slet! ''Maar we kennen elkaar al 4 weken!"Op donderdag 28 oktober 2010 11:17 schreef Vivi het volgende:
Gefeliciteerd TS! Zoals ik al zei; ons zoontje (nu 4) was ook niet geplanned en wij waren pas een maand samen! En we zijn ook nog steeds bij elkaar en happy en zulks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |