quote:Op zondag 24 oktober 2010 15:17 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ja, omdat het misschien een slechte optie is?Je maakt een gezin er ongetwijfeld erg blij mee, maar om een kind 9 maanden te dragen en dan af te staan....... daar zijn weinig moeders goed in volgens mij. Dus ja, de vraag is of dat uberhaupt wel een optie is.
quote:Nou, dergelijke onbelangrijke zaken, zoals een matras, of betere auto zijn wel genoemd door TS.Op zondag 24 oktober 2010 15:14 schreef heloef het volgende:
[..]
Je schetst de situatie totaal verkeerd. Hij vind zijn tuin echt niet belangrijker dan dat kind.
quote:Ik denk dat het beter is dan abortus dus alleen al daarom kunnen ze het overwegen.Op zondag 24 oktober 2010 15:17 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ja, omdat het misschien een slechte optie is?Je maakt een gezin er ongetwijfeld erg blij mee, maar om een kind 9 maanden te dragen en dan af te staan....... daar zijn weinig moeders goed in volgens mij. Dus ja, de vraag is of dat uberhaupt wel een optie is.
quote:Hij heeft zulke dingen wel genoemd ja maar ik denk niet dat dat voor hun nou zo doorslaggevend is. Ik denk dat ie zich zorgen maakt om zijn eigen psychische toestand en als hij wel een geschikte vader is.Op zondag 24 oktober 2010 15:19 schreef Mercer het volgende:
[..]
[..]
Nou, dergelijke onbelangrijke zaken, zoals een matras, of betere auto zijn wel genoemd door TS.
quote:Liefde en voldoende zorg plus alles wat jij zegt is al voldoende om een kind op te voeden.Op zondag 24 oktober 2010 15:30 schreef Mwanatabu het volgende:
Er is hierin geen goede of foute keuze.
Jullie denken er goed over na allebei, zorg dat je op één lijn blijft of komt.
Garanties heb je nooit. Een vast contract zegt ook niks in deze tijden, dus als je wacht op De Perfecte Zekere Stabiele 100% Risicoloze Situatie kom je er rond je veertigste achter dat dat niet bestaat en je alsnog aan de slag kunt.
Qua kosten: bij onze oudste hebben we alleen het badje nieuw gekocht, de rest kwam uit de kringloop of waren doorgevertjes. Een kind is qua materiële bezittingen zo duur als je het zelf maakt. Moedermelk is gratis en als je zelf hapjes kookt kost dat ook geen drol. Het belangrijkste is dat het emotioneel gezien niks tekort komt.
quote:Hij noemt toch echt een tuin die niet af is in z'n OP, mja doet er inderdaad verder ook niet toe. Wat mij verontrust is dat iemand van 28 die in Nederland woont en anno 2010 `inene` zwanger raakt en op een forum advies wil hebben over het wel of niet doodmaken van zijn kind.Op zondag 24 oktober 2010 15:14 schreef heloef het volgende:
[..]
Je schetst de situatie totaal verkeerd. Hij vind zijn tuin echt niet belangrijker dan dat kind.
quote:wat zij zegt!Op zondag 24 oktober 2010 15:30 schreef Mwanatabu het volgende:
Er is hierin geen goede of foute keuze.
Jullie denken er goed over na allebei, zorg dat je op één lijn blijft of komt.
Garanties heb je nooit. Een vast contract zegt ook niks in deze tijden, dus als je wacht op De Perfecte Zekere Stabiele 100% Risicoloze Situatie kom je er rond je veertigste achter dat dat niet bestaat en je alsnog aan de slag kunt.
Qua kosten: bij onze oudste hebben we alleen het badje nieuw gekocht, de rest kwam uit de kringloop of waren doorgevertjes. Een kind is qua materiële bezittingen zo duur als je het zelf maakt. Moedermelk is gratis en als je zelf hapjes kookt kost dat ook geen drol. Het belangrijkste is dat het emotioneel gezien niks tekort komt.
quote:Tsja zijn vriendin doet het ook dus...Op zondag 24 oktober 2010 16:06 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Hij noemt toch echt een tuin die niet af is in z'n OP, mja doet er inderdaad verder ook niet toe. Wat mij verontrust is dat iemand van 28 die in Nederland woont en anno 2010 `inene` zwanger raakt en op een forum advies wil hebben over het wel of niet doodmaken van zijn kind.
quote:zal ik je dan maar uit een droom halen?Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
Ik heb nog nooit ouders gehoord met spijt dat ze een kind hebben laten komen. Wel hoor je ouders met spijt van het aborteren van een kind.
quote:Ik wel. En ik herken me er zelfs wel eens in. Dat betekent niet dat ik niet van mijn kinderen houd, dat betekent dat ik me regelmatig afvraag of het wel de juiste keuze is geweest toen.Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
Ik heb nog nooit ouders gehoord met spijt dat ze een kind hebben laten komen.
<knip>
quote:Volgens mij wil hij zijn gedachten op een rijtje hebben en doet hij dat door ze te delen met anderen, argumenten voor en tegen te horen, met zijn vriendin te praten en op basis daarvan proberen een goede keuze te maken en dat hoeft niet te zijn wat jíj het beste vindt.Op zondag 24 oktober 2010 16:06 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Hij noemt toch echt een tuin die niet af is in z'n OP, mja doet er inderdaad verder ook niet toe. Wat mij verontrust is dat iemand van 28 die in Nederland woont en anno 2010 `inene` zwanger raakt en op een forum advies wil hebben over het wel of niet doodmaken van zijn kind.
quote:Hun grootste zorg is dat ze het kind helemaal niet willen.Op zondag 24 oktober 2010 18:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik vind het zo klinische benadering allemaal. Een tuin die niet af is? Een kinderkamer die niet helemaal naar wens is? Een andere auto waar nu misschien geen geld voor is? Ik kan me heel slecht voorstellen dat dit werkelijk dingen zijn die meewegen in het besluit om het kindje te houden. Voor mij zouden dat secundaire dingetjes zijn die heel laag op mijn lijstje zouden staan.
quote:Ik noem de tuin op, de auto,het huis, ons welzijn, onze financiele situatie, onze naasten,onze accesoires, onze toekomst, eventueel de toekomst van het kind, mijn verleden, haar verleden, onze kijk op de situatie en mijn leeftijd inderdaad ook.Op zondag 24 oktober 2010 16:06 schreef Tahiti het volgende:
[..]
quote:Kijk de ideale situatie om een kind te krijgen bestaat gewoon niet er is altijd wel wat onzeker je baan of wat dan ook. Als iedereen zou wachten tot het "ideale moment" sterft de mensheid wel heel snel uit.Op zondag 24 oktober 2010 19:34 schreef helpless28 het volgende:
[..]
Ik noem de tuin op, de auto,het huis, ons welzijn, onze financiele situatie, onze naasten,onze accesoires, onze toekomst, eventueel de toekomst van het kind, mijn verleden, haar verleden, onze kijk op de situatie en mijn leeftijd inderdaad ook.
Het zijn allemaal zaken die nog niet af zijn of er nog helemaal niet zijn en ik hoor graag de meningen van mensen die het ervaren hebben of begrijpen, en of ik hier dan nog wel tijd en geld voor over houd omdat een kind op het moment dat hij of zij er is voor gaat! Ik wil gewoon het beste voor het eventuele kind.
Mijn situatie is in mijn ogen gewoon niet optimaal en ik vraag mij af of dat niet ten koste zou gaan van het eventuele kind!
Je mag natuurlijk vinden wat je vind en je mening uiten maar probeer dan op zijn minst mijn verhaal goed te lezen. Ik vraag nog niet eens dat je het hoeft te begrijpen, al zou dat wel prettig zijn alvorens je een reactie plaatst!
Ik heb het niet over advies vragen! En ik maak al helemaal geen kind dood!
Ik weet dat het iets is wat een kind kan gaan worden en ook dat het zich aan het ontwikkelen is! Dat maakt het ook juist zo moeilijk!
Jammer dat jij het zo ziet!
Ik ben wel blij dat de meerderheid van de reactie die over het algemeen gegeven worden door mensen die of ervaring hebben hiermee of dit in hun nabijheid hebben meegemaakt of zich proberen te verplasten in onze situiatie! Bedankt!
Ik begrijp ondertussen dat een ideale situatie niet echt bestaat, ik ben wel van mening dat als dit een jaar later was gebeurd dat wij er waarschijnlijk beter voor hadden gestaan!
quote:Het was mijn eerste reactie ook (ik heb er zelfs een stukje over getypt) maar ik heb het niet gepost omdat ik dacht...waarom 'parels voor de zwijnen gooien' ... dat doen ze toch nooit. Als ze om dit soort redenen al abortus overwegen gaan ze niet negen maanden lang een kind dragen, een bevalling doormaken om dan het kindje aan iemand anders te geven. Véél te veel moeite...Op zondag 24 oktober 2010 15:20 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik denk dat het beter is dan abortus dus alleen al daarom kunnen ze het overwegen.
quote:Tsja ik heb TS er nog niet over gehoord dus ik wil niet te snel conclusies trekken. Zou wel graag willen horen van TS hoe hij (en zijn vriendin) tegenover een adoptie staan. Maar alsnog TS de ideale situatie bestaat niet en jullie hebben gewoon goede omstandigheden om een kind op de aarde te zetten.Op zondag 24 oktober 2010 19:39 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Het was mijn eerste reactie ook (ik heb er zelfs een stukje over getypt) maar ik heb het niet gepost omdat ik dacht...waarom 'parels voor de zwijnen gooien' ... dat doen ze toch nooit. Als ze om dit soort redenen al abortus overwegen gaan ze niet negen maanden lang een kind dragen, een bevalling doormaken om dan het kindje aan iemand anders te geven. Véél te veel moeite...
quote:Dat is het nu alOp zondag 24 oktober 2010 19:58 schreef helpless28 het volgende:
Fijn te horen TAN dat jullie zoveel liefde geven aan jullie kinderen terwijl jullie siuatie niet optimaal is!
gezien dat jullie 5 kinderen hebben betekend dat jullie gek met kinderen zijn en het ook echt (hebben) gewild
respect!
Wat betreft een adoptie is niet direct onze keuze!
Als wij er voor kiezen om door te gaan dan maken wij het ook af. Wij willen nu een keuze maken en er dan voor gaan!
Als mijn vriendin er vervolgens 9 maanden mee gelopen heeft met alle zorg van dien inclusief de bevalling dan denk ik dat wij niet meer het kind kunnen afstaan! Het is dan toch misschien te eigen geworden!
Ik kan niet vooruit kijken maar dat is wat ik denk.
quote:Maar het is nog geen kind!
quote:het komt op mij over dat je gewoon het beste wil voor je zelf.Op zondag 24 oktober 2010 19:34 schreef helpless28 het volgende:
[..]
Ik noem de tuin op, de auto,het huis, ons welzijn, onze financiele situatie, onze naasten,onze accesoires, onze toekomst, eventueel de toekomst van het kind, mijn verleden, haar verleden, onze kijk op de situatie en mijn leeftijd inderdaad ook.
Het zijn allemaal zaken die nog niet af zijn of er nog helemaal niet zijn en ik hoor graag de meningen van mensen die het ervaren hebben of begrijpen, en of ik hier dan nog wel tijd en geld voor over houd omdat een kind op het moment dat hij of zij er is voor gaat! Ik wil gewoon het beste voor het eventuele kind.
Mijn situatie is in mijn ogen gewoon niet optimaal en ik vraag mij af of dat niet ten koste zou gaan van het eventuele kind!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |