abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87877061
Er zijn ook stammen met vrouwen die totaal geen enkele last van een abortus ondervinden.
Je weet dat jullie zwanger kunnen worden.
Je neemt de keuze er in de toekomst voor te gaan.
Hopelijk wordt ze dan weer zwanger, anders is de keuze voor een abortus nu een erg rigoureuze geweest.

Ik heb een abortus gehad, daarna twee miskramen, bijna enig werkende eileider moeten missen.
En heb twee gezonde kinderen daarna gekregen.
Zonder die abortus en die miskramen had ik deze twee kinderen niet gehad.
Voor alles valt wat te zeggen. :Y

Sterkte en succes, blijft een pittige beslissing die je je leven lang niet vergeet.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:48:46 #52
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87877062
Ik lees alleen maar argumenten die met geld/spullen te maken hebben.
Denk je dat een kind alleen maar gelukkig op kan groeien als de woonkamer en de tuin perfect ingericht zijn?

Wat zegt jullie gevoel? Dat lijkt me nl. een veel belangrijker argument.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_87877153
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:42 schreef DJMO het volgende:
ik kan het volkomen bij het verkeerde eind hebben, maar volgens mij staat je besluit al vast en zoek je hier alleen maar redenen om het kindje niet te houden.
Dat was precies mijn gedachte...

En kom op zeg, ga eens gewoon met je vriendin een goed gesprek hebben. Wat voor emotionele gevolgen zou een abortus hebben?
pi_87877200
Toch denk ik dat je financieel prettig voelen wel belangrijk kan zijn.
Net als het werken van beide partners en een kind toch naar een opvang doen.
Als het je geruster, gelukkiger, zekerder of een fijner mens maakt, zul je het als ouders beter/makkelijker doen.
pi_87877357
Ik ben niet tegen abortus, maar in jullie situatie zie ik er weinig reden toe.
De redenen die jij noemt, zijn allemaal zo te weerleggen. Over een aantal jaar zal je huis ook niet af zijn (omdat je dan aan een nieuwe keuken/vloer/behang/whatever toe bent), en zoals er nu een andere auto nodig is, zal het dan om een wasmachine/koelkast of iets anders gaan. Met kinderen kan je je ook prima ontplooien en cursussen doen, en je verleden verwerken gaat misschien wel soepeler omdat je heel anders tegen het leven aan gaat kijken als je kinderen hebt. Qua baan en financien kan het er over 10 jaar nog veel minder rooskleurig uitzien dan nu, dat is koffiedik kijken. En jullie gevoelens wat betreft kinderen kijken zijn nu aangewakkerd. Hoelang willen jullie er nog mee wachten? 10 jaar? 5? 3? Of krijgt dit kindje al een kans? Hoe erg is het als het later niet lukt?
Voor zover ik het kan beoordelen, hebben jullie een redelijk geschikte situatie om kinderen te krijgen. Jullie hebben allebei een baan, een eensgezinswoning, de ideale leeftijd (hoewel ik niet weet hoe oud je vriendin is) en aangezien je vooruit kijkt (gezien het feit dat je nu al over de kosten van de auto nadenkt) en je deze situatie zo van alle kanten probeert te belichten, lijk je me een zeer geschikte vader.
Je krijgt nu de kans, pak hem zou ik zeggen. (Wel verplicht blijven posten in dit forum he!)
pi_87877446
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:38 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ach dat valt ook wel weer mee. Ze hebben nog 34 weken om hun leven te organiseren.
Als je moet wachten op het perfecte moment om aan kinderen te beginnen, dan kun je lang wachten.
Een kinderkamer hoeft ook niet zoveel te kosten.
Wanneer een vrouw zwanger is mag ze volgens mij niet ontslagen worden. Tsja niet helemaal netjes maar als proeftijd over is en ze vertelt het dan is er volgens mij niet zoveel aan te doen.

Het glas is alleen half vol als je er zo tegen aan kijkt.
Maar then again, als jullie echt niet willen en je denkt dat je relatie bestand is tegen zo iets.
Dan kun je misschien beter voor abortus gaan.
Je bent er vroeg bij, dus je hebt nog wel even om na te denken.
Leeg bedoel je :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_87877478
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:01 schreef Mammietje het volgende:
De redenen die jij noemt, zijn allemaal zo te weerleggen. Over een aantal jaar zal je huis ook niet af zijn (omdat je dan aan een nieuwe keuken/vloer/behang/whatever toe bent), en zoals er nu een andere auto nodig is, zal het dan om een wasmachine/koelkast of iets anders gaan. Met kinderen kan je je ook prima ontplooien en cursussen doen, en je verleden verwerken gaat misschien wel soepeler omdat je heel anders tegen het leven aan gaat kijken als je kinderen hebt. Qua baan en financien kan het er over 10 jaar nog veel minder rooskleurig uitzien dan nu, dat is koffiedik kijken. En jullie gevoelens wat betreft kinderen kijken zijn nu aangewakkerd. Hoelang willen jullie er nog mee wachten? 10 jaar? 5? 3? Of krijgt dit kindje al een kans? Hoe erg is het als het later niet lukt?
Voor zover ik het kan beoordelen, hebben jullie een redelijk geschikte situatie om kinderen te krijgen. Jullie hebben allebei een baan, een eensgezinswoning, de ideale leeftijd (hoewel ik niet weet hoe oud je vriendin is) en aangezien je vooruit kijkt (gezien het feit dat je nu al over de kosten van de auto nadenkt) en je deze situatie zo van alle kanten probeert te belichten, lijk je me een zeer geschikte vader.
Je krijgt nu de kans, pak hem zou ik zeggen. (Wel verplicht blijven posten in dit forum he!)
Behalve het stukje over abortus (ik ben daar zeker wel tegen...maar dat komt omdat ik het als leven zie, een kindje, en niet alleen een 'zwangerschap') vind ik dit een hele goede relativerende post. Goed onder woorden gebracht Mammietje. Hopelijk heeft TS er wat aan.
pi_87878736
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:05 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Behalve het stukje over abortus (ik ben daar zeker wel tegen...maar dat komt omdat ik het als leven zie, een kindje, en niet alleen een 'zwangerschap') vind ik dit een hele goede relativerende post. Goed onder woorden gebracht Mammietje. Hopelijk heeft TS er wat aan.
Ik zou het om dezelfde reden als jij noemt ook niet kunnen. Heb mijn kindjes ook niet allemaal onder de ideale omstandigheden gekregen, maar abortus was voor mij geen optie. Maar goed, ik kan me situaties indenken waarbij het misschien 'beter' is. En deze hierboven hoort daar niet bij.
pi_87878803
Daarom dat ik deze topic heb geopend.. Jullie meningen, hoe verschillend ze ook zijn ik kan er een redelijke rechte lijn door trekken.

Bedankt!

Het overviel mij gewoon! Afgelopen donderdag wisten wij het en vrijdag waren wij in het ziekenhuis om vervolgens daar een echo te laten maken om zo te zien hoe lang zij al zwanger is.

Ik snap best dat wij het over het algemeen goed voor staan om een kind te kunnen opvoeden, ik heb er alleen niet of nooit over nagedacht. Mijn vriendin is overigens 24.
Het is ook de algemene welzijn van ons zelf wat weer reduceerd in ons kind eventueel.
Ik heb geen idee wat het allemaal kost, hoeveel tijd er in gaat zitten, en hoe wij dit moeten inplannen in ons 'drukke' leventje inclusief onze onregelmatige diensten!

Ik weet dat het aanpassen is! Maar als wij zoveel tijd erin steken en geld wat weer stress opleverd dan komt dat ook niet ten goede voor het kind!
Ik wist niet wanneer ik een kind wilde maar ik wist wel dat ik er 'ooit' aan wilde beginnen. maar dan ook dat ik alles kan geven wat ik graag wil geven!
Ik kan het allemaal mis hebben maar zo denk ik dat op dit moment.

Wij wonen hier net 4 maand en wij hebben pas14 maanden een relatie. het gaat hartstikke goed tussen ons en ik ga er vanuit dat wij voor de rest van ons leven bij elkaar blijven maar toch.

Wij wouden weer gaan sparen voor onderhoud en onvoorziene situatie's, ik wilde alles eerst op een rijtje hebben en dan pas gaan kijken om eventueel kinderen te willen. Mijn vriendin wilde echt helemaal geen kinderen en dat heeft zij ook altijd vol gehouden! Voor haar is de klap nog groter.

Nu zij het voelt zegt zij wel dat het eigen voelt en word. Wij hebben ook niet echt het lef om het 'zomaar'weg te laten halen! het voelt toch enigzins raar.
Zoals vele van jullie al zeggen hebben wij wel de basis voor het opvoeden van een kind en ik kan bijgelovig zijn maar het lot heeft bepaald!

Zij is zwanger geworden terwijl zij aan de pil is! Ook is zij erg punctueel hierin geweest.

Toch is de twijfel gekomen omdat wij er niet klaar voor zijn.

Ook onze omgeving zal niet geheel blij zijn denk ik omdat het zo snel en vroeg gebeurd!

Wij halen wel heel veel troost uit het feit dat wij niet de enige zijn en de lijn in jullie meningen helpen wel degelijk mee in onze denkwijze!
Wij praten hier heel veel over en zijn echt bang spijt te zullen krijgen als wij het weg laten halen.

Ik zie mijzelf 'nog' niet echt als vader en mijn vriendin ziet haar zelf niet als moeder! Is dit ook een reden om mee te wegen in onze beslissing? Of zal dat gelijdelijk wel komen. Wij weten het niet!
Wij kregen bijvoorbeeld al de kriebels als wij een kind hoord huilen/krijssen.
Wij zijn nou niet echt het typische voorbeeld van een ideaal gezinnetje.

Moeilijk!

Het voelt als een taboe om abortus te laten plegen! En het voelt in onze ogen egoistisch gezien onze situatie.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:14:01 #60
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87879369
De dingen die er toe doen:
Een goede relatie
Een behoorlijk huis
Liefde te geven

Aan al die voorwaarden wordt voldaan.
Als je geen abortus laat plegen, zal het idee van ouder worden groeien in de maanden van de zwangerschap.
Ook mensen die bewust voor eerste kind kiezen weten niet wat het is ze te wachten staat.Alleen de praktijk wijst uit hoe het is.

Zoals jij het voorstelt, moet eerst alles 100 % in orde zijn voor je een kind wil krijgen......nu grote kans dat dat dan niet gebeurd, je kunt nu eenmaal in je leven niet alles perfect plannen/in orde hebben.Onverwachte zaken kunnen zich altijd voordoen.
Trouwens wat kan jou het schelen dat de omgeving er wel/niet positief tegenover staat, dat is wel het laatste waardoor je je moet laten beïnvloeden.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:08:08 #61
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87880935
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 22:14 schreef KarinJ. het volgende:
De dingen die er toe doen:
Een goede relatie
Een behoorlijk huis
Liefde te geven
Ik vind dat een behoorlijk inkomen ook zeer belangrijk is.

Een abortus moet je alleen overwegen als je zelf nog een kind van 16, 17 bent.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_87881829
Lijkt me logisch dat jullie jezelf nog niet als vader en moeder zien. Het zat niet in de planning en jullie weten ook pas heel kort dat jullie een kindje verwachten. Mijn zwangerschap was geplanned en zelfs wij moesten toch wat aan het idee wennen. Maar je hebt nog 34 weken om aan het idee te wennen!
zo'n kleintje is in het begin wennen, maar al snel kan je je kindje niet meer wegdenken uit je leven. Je zal idd wat vrije tijd en spontane acties moeten inleveren, maar je krijgt er zoveel voor terug! En het is niet het einde van de wereld als je niet meer spontaan naar de kroeg kan gaan ed, Tijd voor jezelf kan nog steeds maar vergt wat planning en soms hulp van anderen (oppas).
Het geld zou idd geen punt moeten zijn. Je kan tegenwoordig van marktplaats leuke spullen halen voor een prikkie. Je kan het zo duur/goedkoop maken als je zelf wilt! Een kind (zeker een baby) hoeft echt niet het nieuwste en duurste.
Ik zie geen reden om het weg te halen, maar ik kan natuurlijk niet in jullie hoofden kijken. Ik hoop wel dat als jullie toch besluiten het weg te halen, jullie er geen spijt van gaan krijgen.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:48:27 #63
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87882038
Het valt me een beetje op dat iedereen hier het wel met elkaar eens is aangezien de hele tijd dezelfde argumenten voorbij komen :P
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:55:45 #64
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_87882227
Ik en mijn partner waren pas ander halve maand samen toen ik zwanger bleek, en we zijn nu nog steeds samen, ons zoontje is bijna 4. En je vriendin is al 34, lijkt me nu niet direct piep meer, in het kader van de gezinsplanning!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_87882261
24 toch?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87882298
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 23:55 schreef Vivi het volgende:
Ik en mijn partner waren pas ander halve maand samen toen ik zwanger bleek, en we zijn nu nog steeds samen, ons zoontje is bijna 4. En je vriendin is al 34, lijkt me nu niet direct piep meer, in het kader van de gezinsplanning!
de vriendin is 24 ;) toch wel een groot verschil
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:12:15 #67
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_87882788
Oh, verkeerd gelezen! :@
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:17:56 #68
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_87882972
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:01 schreef Mammietje het volgende:
dit dus, deze post verwoord prima hoe ik over de situatie denk
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_87883467
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 20:48 schreef KarinJ. het volgende:
Ik lees alleen maar argumenten die met geld/spullen te maken hebben.
Denk je dat een kind alleen maar gelukkig op kan groeien als de woonkamer en de tuin perfect ingericht zijn?

Wat zegt jullie gevoel? Dat lijkt me nl. een veel belangrijker argument.
^O^ Goede opmerking!
Vroeger had je geen keus, je had sex en daar raakten teveel vrouwen zwanger door, je kon weinig anders dan het behouden.
Me dunkt ts je bent AL 28 hoor!
It's me!!!! :-)
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:59:35 #70
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87884148
Ik voel me nog steeds geen 'mama' en nummer 2 is onderweg. En wij hebben ook veel minder 'spullen', maar da tis nooit een overweging geweest, denk ik...

Wat ik veel lastiger zou vinden in jullie situatie, is het feit of je het 'weg laten halen' wel kan verwerken ofzo. Jullie houden van elkaar, zijn al een tijd samen, gekozen om samen te leven en nu (samen) zwanger. Hoe leg je jezelf in zo'n situatie een abortus uit over zeg 3 jaar, als je dan wel besluit om aan kinderen te beginnen? Wat is dan het verschil tussen nu wel, en toen niet? Ik zou daar niet mee kunnen leven denk ik....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zondag 24 oktober 2010 @ 01:04:20 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_87884264
Na tien maanden wonen jullie al samen en na drie maanden vergeet je vriendin de pil, weet je zeker dat het ongewenst is vanuit haar kant?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 24 oktober 2010 @ 01:15:35 #72
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_87884563
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 01:04 schreef speknek het volgende:
Na tien maanden wonen jullie al samen en na drie maanden vergeet je vriendin de pil, weet je zeker dat het ongewenst is vanuit haar kant?
Uit de laatste quote van TS

quote:
Zij is zwanger geworden terwijl zij aan de pil is! Ook is zij erg punctueel hierin geweest.
99,8% is geen 100%.....

Hele moeilijke situatie TS, het enige dat mensen hier kunnen doen is hun mening geven.
Volgens mij kun je het beste veel met elkaar praten en samen een beslissing nemen waar je voor 100% achter staat.
Het is zoals het is, je vriendin is zwanger, dat is een feit, jullie zijn 14 maanden samen en gelukkig met elkaar. Anders was je niet samen gaan wonen.

Nu is de vraag of jullie het samen aandurven en willen.
Dat kan niemand anders voor jullie beslissen, heel vaak kun je beredeneerd keuzes maken en er naar toe leven maar nu denk ik dat je je gevoel moet volgen, een abortus is net zo definitief als het kind geboren laten worden. En ik denk dat hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt om een beslissing te nemen, het is imo tijd om een knoop door te hakken.

Succes met welke keuze jullie ook maken.
be nice or go away
pi_87884608
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:40 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Juist!

Ik vind geld zo'n none issue.

Ook dat gezeur over accessoires in huis enzo. Kom op je hebt nog 34 weken om het allemaal te fixen.
Kinderkamer + alle inrichting in nette staat is te doen voor 500 euro.
De eerste jaren kost een kind helemaal niet zoveel wat luiers enzo.

Maarja het is wel een handenbindertje. Je kunt niet meer alles doen wat je wil zomaar (hoewel dat met 1 kind nog mee valt). Het zet je manier van leven wel even op zijn kop.
Als dat nou een reden was, maar accessoires of geld. neuh
Zo denk ik er ook over! ^O^
Noot noot.
pi_87884620
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:54 schreef Tahiti het volgende:
Erg jammer hoe makkelijk mensen over abortus praten....
pi_87884648
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 01:17 schreef Mercer het volgende:

[..]

Idd, het zijn geen pubers die op 15 jarige leeftijd zwanger raken :{
Noot noot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')