quote:QFT.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:04 schreef Lkw het volgende:
Hans heeft wel grotendeels gelijk met zijn kritiek... zeker over de psychologische achtergrond van waarom mensen geven.
En Eric, die alleen geld wil ontvangen als het uit een 'goed hart komt'. Kom toch op jongen. Waarom denk je dat al die bedrijven opbellen naar je glazen huis? Pure marketing, niks goed hart.
quote:het is een beetje erg zwart witOp zaterdag 23 oktober 2010 00:04 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Wat nou ''?
Alsof dat verhaal uit de lucht gegrepen lulkoek was
quote:Dit is een te beperkte weergave. Natuurlijk speelt dat een rol in de motieven van mensen om te geven. Dat het een goed gevoel geeft heeft natuurlijk ook een oorzaak, namelijk dat je andere mensen helpt. En daar draait het om bij zo'n actie.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:04 schreef Lkw het volgende:
Hans heeft wel grotendeels gelijk met zijn kritiek... zeker over de psychologische achtergrond van waarom mensen geven.
En Eric, die alleen geld wil ontvangen als het uit een 'goed hart komt'. Kom toch op jongen. Waarom denk je dat al die bedrijven opbellen naar je glazen huis? Pure marketing, niks goed hart.
quote:Het waren vooral woorden van iemand met een CV op dat gebied waar een paard de hik van krijgt.
quote:Ik vond hetOp zaterdag 23 oktober 2010 00:04 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Wat nou ''?
quote:Het was een veel te simplistische weergave van de werkelijkheid. Natuurlijk speelt dat ook een rol. Daarom wordt het geld ook niet direct over gemaakt aan de Afrikaanse overheden. Er zijn tal van andere manieren waarop dit geld besteed wordt.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:04 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Wat nou ''?
quote:Een goed CV betekend ook niet meteen dat overal waar je een mening over geeft je meteen gelijk hebt. Gelukkig niet.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:07 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het waren vooral woorden van iemand met een CV op dat gebied waar een paard de hik van krijgt.
quote:Dat doet de overheid wel, met die 4.000 miljoen per jaar. Das ongeveer 11 miljoen ontwikkelingshulp per dag. Niemand hoeft zich schuldig te voelen als ie niet doneert, dat doet de overheid namelijk wel.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:08 schreef DrDentz het volgende:
Maar Hans moet wel beseffen dat de feestdagen er aan komen en we het glazen huis nodig hebben om ons geweten af te kopen voor dit jaar.
quote:En dus is het waar?Op zaterdag 23 oktober 2010 00:07 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het waren vooral woorden van iemand met een CV op dat gebied waar een paard de hik van krijgt.
quote:Dit dus. Iedereen heeft een mening. Mensen zijn niet meer bereid om dingen die anderen zeggen aan te nemen.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:10 schreef thettes het volgende:
de ontwikkelingshulp is al 100 keer beter dan toen Jansen jong was. Ik heb overigens een collegereeks gevolgd met gastsprekers van allerlei NGO's (ook directeur rode kruis nederland) en hoewel er kritiek genoeg mogelijk is, vind ik de cynische blik op hun oprechtheid werkelijk om van te walgen.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 00:10 schreef thettes het volgende:
de ontwikkelingshulp is al 100 keer beter dan toen Jansen jong was. Ik heb overigens een collegereeks gevolgd met gastsprekers van allerlei NGO's (ook directeur rode kruis nederland) en hoewel er kritiek genoeg mogelijk is, vind ik de cynische blik op hun oprechtheid werkelijk om van te walgen.
quote:Maar er zitten geen Bert Koendersjes meer in het kabinet die de opbrengst van een of andere actie eventjes verdubbelen en voor Sinterklaas spelen met andermans centen.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat doet de overheid wel, met die 4.000 miljoen per jaar. Das ongeveer 11 miljoen ontwikkelingshulp per dag. Niemand hoeft zich schuldig te voelen als ie niet doneert, dat doet de overheid namelijk wel.
quote:Knapen zal wel wat overmaken maar geen verdubbelingOp zaterdag 23 oktober 2010 00:14 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar er zitten geen Bert Koendersjes meer in het kabinet die de opbrengst van een of andere actie eventjes verdubbelen en voor Sinterklaas spelen met andermans centen.
quote:Hij levert gewoon 5% van z'n PGM-bonus in...Op zaterdag 23 oktober 2010 00:33 schreef borisz het volgende:
[..]
Knapen zal wel wat overmaken maar geen verdubbeling
quote:Vertel?Op zaterdag 23 oktober 2010 00:07 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Het was een veel te simplistische weergave van de werkelijkheid. Natuurlijk speelt dat ook een rol. Daarom wordt het geld ook niet direct over gemaakt aan de Afrikaanse overheden. Er zijn tal van andere manieren waarop dit geld besteed wordt.
Het is een lastig probleem in die landen, maar het is niet uitzichtsloos.
quote:PCM.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:34 schreef pberends het volgende:
Hij levert gewoon 5% van z'n PGM-bonus in...
quote:Alsof Jansen zijn kennis erover gestold is toen hij jong wasOp zaterdag 23 oktober 2010 00:10 schreef thettes het volgende:
quote:En jij, als leek, bent uiteraard in de positie om te kunnen beoordelen wat er wel en niet klopt aan de woorden van Jansen.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:08 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Een goed CVbetekendbetekent ook niet meteen dat overal waar je een mening over geeft je meteen gelijk hebt. Gelukkig niet.
quote:Dat zeg ik toch helemaal niet, of wel dan? Het is iig gebaseerd op kennis en jarenlange expertise op dat gebied. Dat is alweer een mooiere kwalificatie dan zijn verhaal afdoen als 'zwart/wit'.
quote:waarom zou je mensen niet iets op een presenteerblaadje mogen aanbieden?Op zaterdag 23 oktober 2010 09:33 schreef Cracka-ass het volgende:
Met het verschil dat Nederland de ontwikkeling op eigen initiatief ging 'halen'. In tegenstelling tot de ontwikkelingshulp die ze in de derdewereldlanden op een presenteerblaadje aangeboden krijgen, en in veel gevallen de lokale ontwikkeling niet ten goede komt.
Los van de onmogelijke morele vergelijking van toen en nu.
quote:Het was toch zwart wit?Op zaterdag 23 oktober 2010 01:44 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet, of wel dan? Het is iig gebaseerd op kennis en jarenlange expertise op dat gebied. Dat is alweer een mooiere kwalificatie dan zijn verhaal afdoen als 'zwart/wit'.
quote:Tja Jansen preekt ook voor zn eigen parochie.Op zaterdag 23 oktober 2010 01:42 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Alsof Jansen zijn kennis erover gestold is toen hij jong wasKom op zeg. Die dude van het Rode Kruis preekt ook alleen maar voor eigen parochie.
quote:Daar is niks mee, tenzij het doel ontwikkeling is.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:03 schreef Klaudias het volgende:
[..]
waarom zou je mensen niet iets op een presenteerblaadje mogen aanbieden?
quote:PCM.
quote:Na de eerste zin wilde ik kwaad reageren, tot ik verder lasOp zaterdag 23 oktober 2010 09:09 schreef AryaMehr het volgende:
Treffend reactie onder de video:
'Wie heeft Nederland ontwikkelingshulp gegeven om van de 12de eeuw naar de 21ste te komen'
Meneer schijnt te vergeten dat Nederland eeuwenlang heeft geteerd van haar koloniën, slavernij, etc. Meneer, hoe welbespraakt ook, lijkt niet op de hoogte te zijn van de redenen achter het verschijnsel dat bepaalde volkeren of continenten zich anders ontwikkeld hebben. Meneer mag ook weleens het boek 'Zwaarden, paarden en ziektekiemen' van Jared Diamond lezen.
Daarbij schijnt meneer ook niet op de hoogte te zijn van het feit dat men in Europa wellicht ontwikkelingshulp geeft, maar aan de andere kant bewust ontwikkeling in Afrika tegenhoudt. Waarbij bijvoorbeeld goedkope Europese producten op de Afrikaanse markt worden gegooid, maar andersom Afrikaanse producten dermate belast worden dat ze geen enkele kans op de Europese markt maken.
quote:Het was idd wel grappig om die psychologische make-up van verongelijktheid, overlopend in bijna haat, te zien bij zo iemand als Hans Jansen. Ik begrijp nu waarom hij bij de Islamitische texten, die hij vertaalt, de interpretatie geeft die hij geeft.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:15 schreef Ambrosius het volgende:
Het was iig wel vermakelijk gisteren.
quote:En we zien dat hij in die interpretatie niet alleen in staat, gezien de terroristische daden van radicale moslims in de wereld.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het was idd wel grappig om die psychologische make-up van verongelijktheid, overlopend in bijna haat, te zien bij zo iemand als Hans Jansen. Ik begrijp nu waarom hij bij de Islamitische texten, die hij vertaalt, de interpretatie geeft die hij geeft.
quote:Jansen prikt gewoon door vele heilige huisjes heen, en dat doet hij met een toefje luchtig cynisme. Ik heb gisteren geen flintertje haat noch verongelijktheid bij hem gezien. Maar jij zal er enig persoonlijk belang bij hebben dat wél te zien?Op zaterdag 23 oktober 2010 18:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het was idd wel grappig om die psychologische make-up van verongelijktheid, overlopend in bijna haat, te zien bij zo iemand als Hans Jansen. Ik begrijp nu waarom hij bij de Islamitische texten, die hij vertaalt, de interpretatie geeft die hij geeft.
quote:Dat klopt, 400 jaar terug was er ook slavernij in Afrika bij andere volken.maar met de samenwerking van de ashanti bevolking(afrikanen),Nederland(VOC & WIC ) en de katholieke kerk is de export van slavernij vergroot tot een van de grootste ter wereld.Op zondag 24 oktober 2010 04:19 schreef Omnifacer het volgende:![]()
![]()
Wist jij dat er 400 jaar terug toen Nederland daar kwam al volop slavernij op het Afrikaanse continent was?
quote:Het staat in de geschiedenis boeken. Google gerust erover verrijk je kennis over de Nederlandse geschiedenis! Ik ben zelf ook naar museums geweest hierover.Op zondag 24 oktober 2010 04:39 schreef Omnifacer het volgende:
En waarom zouden we aan jouw woorden meer waarde moeten hechten dan aan die van een vooraanstaand en bewierookt arabist?
quote:Grutjes! En die kennis die Jansen heeft dan, komt die uit de kraan? Of zou die ook uit een boek komen? Of zou hij misschien op andere manieren kennis op hebben gedaan?Op zondag 24 oktober 2010 04:44 schreef MissExotica het volgende:
[..]
Het staat in de geschiedenis boeken. Google gerust erover verrijk je kennis over de Nederlandse geschiedenis! Ik ben zelf ook naar museums geweest hierover.
Pamila
quote:Natuurlijk heeft hij gestudeerd en ze kennis uit boeken gehaald.Maar dat betekent niet dat ik eens moet zijn met al zijn uitspraken.Op zondag 24 oktober 2010 04:48 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Grutjes! En die kennis die Jansen heeft dan, komt die uit de kraan? Of zou die ook uit een boek komen? Of zou hij misschien op andere manieren kennis op hebben gedaan?
Omni
quote:Vertel mij dan eens waarom jij ze niet misplaatst vind!Ik hoor niet echt tegen argumentenOp zondag 24 oktober 2010 05:11 schreef Omnifacer het volgende:
Ik hou er nu maar mee op want je komt niet verder dan 'ontwikkelingshulp is nodig' en 'zijn opmerkingen zijn misplaatst'. Die waren ze helemaal niet, of jij moet me kunnen overtuigen van het tegendeel. Bedankt voor de moeite iig.
quote:Iemand met autoriteit op zijn vakgebied doet uitspraken, jij doet ze af als onzin en dan moet ik aantonen dat ze dat niet zijn?Op zondag 24 oktober 2010 05:16 schreef MissExotica het volgende:
[..]
Vertel mij dan eens waarom jij ze niet misplaatst vind!Ik hoor niet echt tegen argumenten
Pamila
quote:Iemand met autoriteiten lol!!!! Waarom maakt hij dan een fout over de geschiedenis van Nederland??Zoals je hebt gelezen heb ik het ook onderbouwd waarom ik dat vind.Op zondag 24 oktober 2010 05:22 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Iemand met autoriteit op zijn vakgebied doet uitspraken, jij doet ze af als onzin en dan moet ik aantonen dat ze dat niet zijn?Doei. Onderbouw eerst je eigen uitspraken maar eens.
quote:Ik begrijp niet dat iemand het Rode Kruis nog serieus neemt. De directeur/voorzitter van het Rode Kruis is dé grootverdiener onder de topmensen van de goede doelen. Hij neemt jaarlijks zo'n 200.000 ingezamelde en gesubsidieerde euro's mee naar huis. Sinds ik dat weet: geen cent meer naar het Rode Kruis.Op zaterdag 23 oktober 2010 01:42 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Alsof Jansen zijn kennis erover gestold is toen hij jong wasKom op zeg. Die dude van het Rode Kruis preekt ook alleen maar voor eigen parochie.
quote:Bovendien hoeft de Derde Wereld het niet meer allemaal zelf te verzinnen, ze kunnen gewoon kopieren. Dat lijkt mij veel makkelijker. Maar goed, tegenwoordig zit China diep in Afrika. Die nemen hopelijk de Westerse ontwikkelingshulp wel over. Met dit verschil dat China gewoon geld wil zien, die geven heus niks weg hoor. Maar ze stellen ook geen eisen en dat is prettig voor de corrupte leiders in Afrika.Op zaterdag 23 oktober 2010 09:33 schreef Cracka-ass het volgende:
Met het verschil dat Nederland de ontwikkeling op eigen initiatief ging 'halen'. In tegenstelling tot de ontwikkelingshulp die ze in de derdewereldlanden op een presenteerblaadje aangeboden krijgen, en in veel gevallen de lokale ontwikkeling niet ten goede komt.
Los van de onmogelijke morele vergelijking van toen en nu.
quote:Miss Exotica, je weet heel weinig tot niets van de slavernij, zie ik. De VOC? De VOC heeft niet aan slavenhandel gedaan. Ze deden één transport, maar vonden het te bewerkelijk. Specerijen was een stuk makkelijker. Het was de WIC die zich op de slavenhandel stortte. Lees je ook even in op de Arabische slavenhandel, vanaf ca. 800 na Chr. Want daar weet je blijkbaar ook niets van. Er zijn 28 miljoen Afrikanen (Oost-Afrika) verhandeld naar de Arabische wereld en 11 miljoen Afrikanen (vanuit West-Afrika) naar het Westen. Van die 11 miljoen kwamen er 450.000 voor rekening van Nederland. Kijk, heb je alvast een beginnetje. Van hun leiders moesten de Afrikanen het trouwens ook niet hebben, net als nu eigenlijk. Die leiders hebben ook flink goed garen gesponnen bij de handel.Op zondag 24 oktober 2010 04:35 schreef MissExotica het volgende:
[..]
Dat klopt, 400 jaar terug was er ook slavernij in Afrika bij andere volken.maar met de samenwerking van de ashanti bevolking(afrikanen),Nederland(VOC & WIC ) en de katholieke kerk is de export van slavernij vergroot tot een van de grootste ter wereld.
De slaven werden gedoopt tot het katholiek geloof en daarna gebrandmerkt for life en verkocht als slaaf!
maar terug op de topic van P & W Dhr jansen moet niet zomaar iets zeggen zonder de facts te kennen. Haat versen staan in elk heilige boek zelf in de bijbel.
Het geloof zelf is niet het gevaar het zijn de mensen die verzen verkeerd gebruiken en zich verschuilen achter het geloof.
quote:schat lees dit eensOp zondag 24 oktober 2010 05:51 schreef Spaarne het volgende:
[..]
Miss Exotica, je weet heel weinig tot niets van de slavernij, zie ik. De VOC? De VOC heeft niet aan slavenhandel gedaan. Ze deden één transport, maar vonden het te bewerkelijk. Specerijen was een stuk makkelijker. Het was de WIC die zich op de slavenhandel stortte. Lees je ook even in op de Arabische slavenhandel, vanaf ca. 800 na Chr. Want daar weet je blijkbaar ook niets van. Er zijn 28 miljoen Afrikanen (Oost-Afrika) verhandeld naar de Arabische wereld en 11 miljoen Afrikanen (vanuit West-Afrika) naar het Westen. Van die 11 miljoen kwamen er 450.000 voor rekening van Nederland. Kijk, heb je alvast een beginnetje. Van hun leiders moesten de Afrikanen het trouwens ook niet hebben, net als nu eigenlijk. Die leiders hebben ook flink goed garen gesponnen bij de handel.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 16:22 schreef golfer het volgende:
Moszkowicz en Spong
Debat over het vertrouwen in de Nederlandse rechtsstaat.
quote:Vind Youp ook wel okee, maar erg jammer dat Midas niet komt. Voor de liefhebbers overigens: volgende week dinsdagavond om 8 uur houdt hij een lezing in het Artis Planetarium.Op maandag 25 oktober 2010 22:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Youp. Afgelopen dagen genoten van z'n tweets en column.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 21:40 schreef sander89 het volgende:
Alweer Moszkowicz, al ga ik wel kijken![]()
quote:hij krijgt veel info van de Pim BloklandOp maandag 25 oktober 2010 23:09 schreef DrDentz het volgende:
Werkt Bos bij Feyenoord? Hij spreekt als een insider.
quote:Volgens mij is hij commissaris bij FeijenoordOp maandag 25 oktober 2010 23:09 schreef DrDentz het volgende:
Werkt Bos bij Feyenoord? Hij spreekt als een insider.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 23:25 schreef drietweenuleenvijfacht het volgende:
Youp zit er wel lekker bij
quote:Hij zat bij DWDD, waar het uitgebreid over Feyenoord ging.Op maandag 25 oktober 2010 23:17 schreef golfer het volgende:
Spong loog trouwens toen hij vertelde zogenaamd niets te hebben meegekregen over dat F'noord-verhaal.
het was notabene op alle journaals en een advocaat die niet naar het journaal kijkt bestaat niet.
Homo-gekoketteer van hem.
quote:Ik ben geen homo en kwam er ook pas vanmiddag bij de Appie bij het krantenrek achter.Op maandag 25 oktober 2010 23:17 schreef golfer het volgende:
Spong loog trouwens toen hij vertelde zogenaamd niets te hebben meegekregen over dat F'noord-verhaal.
het was notabene op alle journaals en een advocaat die niet naar het journaal kijkt bestaat niet.
Homo-gekoketteer van hem.
quote:En dan kijk en luister jij nooit naar nieuws of journaals?Op maandag 25 oktober 2010 23:27 schreef Ryan3 het volgende:
Nu was ik grieperig en lag in bed, maar goed.
quote:Dat is erg knap hoor, bijna 24 uur dus geen enkele media tot je nemen.Op maandag 25 oktober 2010 23:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben geen homo en kwam er ook pas vanmiddag bij de Appie bij het krantenrek achter.
Nu was ik grieperig en lag in bed, maar goed.
quote:Normaal wacht ik tot Studio Sport met het kijken van de samenvatting. Maar in het NOS Journaal van 6 uur verklapten ze al dat Feyenoord met 10-0 verloren had. Ze spoileren Studio Sport voor mij.Op maandag 25 oktober 2010 23:30 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is erg knap hoor, bijna 24 uur dus geen enkele media tot je nemen.
quote:Moszkowicz is genuanceerder en heeft daardoor wat mij betreft zeker niet minder gelijk.
quote:Tja...Moszkowicz lult overal een punt aan...Op maandag 25 oktober 2010 23:31 schreef golfer het volgende:
Bram: ik sta niet de politicus Wilders bij.
Oh nee?
Al die uitspraken die jij deed, deed hij juist als politicus.
quote:Het gaat om het verschil dat Bos nu benoemt: het verschil tussen politicus en verdachte. Moszkowicz staat de verdachte Wilders bij, niet de politicus Wilders.Op maandag 25 oktober 2010 23:31 schreef golfer het volgende:
Bram: ik sta niet de politicus Wilders bij.
Oh nee?
Al die uitspraken die hij deed, deed hij juist als politicus.
quote:Ik was even mijn nest uit gisteravond en heb toen op UG naar die Lockheed affaire gekeken, voor de rest in bed gelegen en er absoluut niets over meegekregen. Ook mijn vrouw heeft het blijkbaar niet opgepikt, anders zou ze me het wel gezegd hebben tussentijds.Op maandag 25 oktober 2010 23:30 schreef golfer het volgende:
[..]
En dan kijk en luister jij nooit naar nieuws of journaals?
quote:Dat maakt niet uit. Moszkowicz is toch niet twee handen op een buik met Wilders en alles wat die zegt. Hij is ingehuurd voor deze zaak en niet de verdediger van alle zin en onzin die Wilders er in de rest van zijn politieke leven uitkraamt. Dat is wat Moszkowicz bedoelde met zijn uitspraak.Op maandag 25 oktober 2010 23:35 schreef golfer het volgende:
Maar Wilders staat terecht vanwege z'n uitspraken als politicus.
quote:Wennemars stelde bij DWDD precies dezelfde vraag...dat pleit niet voor Bos.Op maandag 25 oktober 2010 23:38 schreef golfer het volgende:
Wouter stelt alweer een goede vraag aan Spong.
Hij moet gewoon journalist worden.
quote:Inderdaad Wouter for JournalistOp maandag 25 oktober 2010 23:38 schreef golfer het volgende:
Wouter stelt alweer een goede vraag aan Spong.
Hij moet gewoon journalist worden.
quote:Hm. Volgens mij misbruikte hij zijn beroepsgeheim om geen volledig antwoord te hoeven geven op de (goede) vraag van Bos.Op maandag 25 oktober 2010 23:39 schreef -jos- het volgende:
Het beroepsgeheim van Gerard Spong stelt hem niet in staan om als advocaat namens de aanklagers op te treden. Iemand enig idee wat dat dan zou kunnen zijn?
quote:Volgens mij bestaat bij Wilders het misverstand dat zijn proces om de Waarheid gaat. Daar gaat het niet om. Wilders ziet iets als Waarheid, anderen zien wat anders als Waarheid, en om er nu voor te zorgen dat die twee groepen elkaar niet te vuur en te zwaard bestrijden, hebben we bepaalde wetgeving die in zekere zin een streep trekken bij wat men (op propagandistische wijze) tegen elkaars tegenstanders kan uiten. Daar gaat het om. Dat Wilders überhaupt kan zeggen wat hij zegt tot nu toe heeft ermee te maken dat wij als samenleving die streep trekken, voordat het uit de hand loopt. Het is geen inhoudelijke streep, het is een vorm-streep.Op maandag 25 oktober 2010 23:33 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het gaat om het verschil dat Bos nu benoemt: het verschil tussen politicus en verdachte. Moszkowicz staat de verdachte Wilders bij, niet de politicus Wilders.
quote:ach ja dit soort dingen worden al jaren aangekaart door Radar en Kassa, maar er verandert toch niksOp maandag 25 oktober 2010 23:47 schreef henkde_j het volgende:
Geniale vondst dit trouwens van Youp!![]()
Iedereen herkent het, en van t Hek gaat voorop
quote:Maar het verschil is dat iedereen met Youp mee wil doenOp maandag 25 oktober 2010 23:48 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
ach ja dit soort dingen worden al jaren aangekaart door Radar en Kassa, maar er verandert toch niks
quote:Ja. Alleen denk ik dat P&W de bedoeling hadden meer vuurwerk te halen uit de confrontatie tussen Moszkowicz en Spong. Maar goed, hadden ze maar inhoudelijker voorzetjes moeten geven in plaats van die drie bij elkaar gegrabbelde fragmentjes. Er had meer ingezeten.
quote:Ja. jammer. De confrères waren het te veel eens met elkaar.Op dinsdag 26 oktober 2010 00:01 schreef Lkw het volgende:
Ja. Alleen denk ik dat P&W de bedoeling hadden meer vuurwerk te halen uit de confrontatie tussen Moszkowicz en Spong. Maar goed, hadden ze maar inhoudelijker voorzetjes moeten geven in plaats van die drie bij elkaar gegrabbelde fragmentjes. Er had meer ingezeten.
quote:Spong heeft meegeschreven aan het stuk waaruit zou blijken dat Wilders vervolgd moet worden. Moszkowicz daarentegen hangt de tegengestelde mening aan, in ieder geval in zijn rol als advocaat van Wilders.Op dinsdag 26 oktober 2010 00:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. jammer. De confrères waren het te veel eens met elkaar.
quote:Dat klopt. Zijn advocaat probeert aan te tonen waarom die niet strafbaar zijn. Dat wil niet zeggen dat hij ze ondersteunt en daarmee de politicus WildersOp maandag 25 oktober 2010 23:35 schreef golfer het volgende:
Maar Wilders staat terecht vanwege z'n uitspraken als politicus.
quote:Ik vond het een gentlemen's debate, strikt op de inhoud gevoerd. Eindelijk twee mensen die elkaar, ondanks hun spelpositie, niet pavloviaans in de haren vliegen. Zien we te weinig.Op dinsdag 26 oktober 2010 00:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. jammer. De confrères waren het te veel eens met elkaar.
quote:Je hebt toon en muziek. De toon was inderdaad alleraangenaamst, de muziek daarentegen had wat mij betreft wat interessanter gekund. Maar goed, daarover kunnen we van mening verschillen.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik vond het een gentlemen's debate, strikt op de inhoud gevoerd. Eindelijk twee mensen die elkaar, ondanks hun spelpositie, niet pavloviaans in de haren vliegen. Zien we te weinig.
quote:Vanavond in de uitzending
#
Van Baalen en Van Dam
Analyse van het debat over de regeringsverklaring van het kabinet-Rutte.
#
Bette Dam
Journalist en auteur over ontvoerde Nederlandse hulpverlener.
#
20 jaar Comedytrain
Raoul Heertje en Jan Jaap van der Wal vieren jubileum met theatertours.
quote:hebben meer talkshows last van. Meer gasten maakt het programma niet beterOp dinsdag 26 oktober 2010 21:09 schreef pberends het volgende:
Beetje jammer dat P&W de laatste tijd zo vaak 5 gasten uitnodigen. Hou daar toch mee op jongens!
quote:De tafel van vijf was ook al zo een succesOp dinsdag 26 oktober 2010 21:09 schreef pberends het volgende:
Beetje jammer dat P&W de laatste tijd zo vaak 5 gasten uitnodigen. Hou daar toch mee op jongens!
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 22:17 schreef Omnifacer het volgende:
Is er nou echt geen originelere gast tegenover Van Baalen te plaatsen dan fossiel Van Dam?
quote:van Baalen is misschien nog wel ergerOp dinsdag 26 oktober 2010 22:17 schreef Omnifacer het volgende:
Is er nou echt geen originelere gast tegenover Van Baalen te plaatsen dan fossiel Van Dam?
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 23:13 schreef Omnifacer het volgende:
Altijd spannend als Van Dam op TV komt: heeft hij inmiddels zijn tanden gepoetst?
quote:Dat slechte gebit komt vast door het vele drinken van Exota..Op dinsdag 26 oktober 2010 23:13 schreef Omnifacer het volgende:
Altijd spannend als Van Dam op TV komt: heeft hij inmiddels zijn tanden gepoetst?
quote:Da's een actief en prominent VVD-er, of je het nu wil of niet. Van Dam is verworden tot een zielige, oude knorpot die door zijn natuurlijke habitat bestaande uit PvdA en VARA de hand boven het hoofd gehouden wordt.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
van Baalen is misschien nog wel erger
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 23:16 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Dat slechte gebit komt vast door het vele drinken van Exota..
quote:Enige verschil is dat er toen geapplaudiseerd werd voor zijn opmerking door het walgelijke Lagerhuis-publiek.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
De tanden van Marcel van Dam zijn net zo minderwaardig als dat ie Fortuyn ooit noemde.
quote:Hmja, iddOp dinsdag 26 oktober 2010 23:19 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Enige verschil is dat er toen geapplaudiseerd werd voor zijn opmerking door het walgelijke Lagerhuis-publiek.
quote:untertandenOp dinsdag 26 oktober 2010 23:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
De tanden van Marcel van Dam zijn net zo minderwaardig als dat ie Fortuyn ooit noemde.
quote:
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 23:25 schreef martinus- het volgende:
Het lijkt er op alsof die meid haar haar het laatst in Afghanistan heeft gewassen.
quote:dus moet je maar lulkoek verkopen?Op dinsdag 26 oktober 2010 23:31 schreef Ambrosius het volgende:
Raoul mengt zich iig in de discussie, iets dat de meeste gasten niet doen als het niet hun 'tijd' is.
quote:Dat is een tweede idd, er komt niet heel veel nuttigs uit. Beetje in de trant van DWHN wild wat opmerkingen de ether ingooien.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:33 schreef martinus- het volgende:
[..]
dus moet je maar lulkoek verkopen?
Het probleem is dat Heertje zelf ook nog denkt dat ie over enige intelligentie beschikt.
quote:Ach sterk, tuurlijk zou dat niet gebeurd zijn.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:34 schreef Omnifacer het volgende:
Femmel is toch wel sterk hoor. Eerlijk is eerlijk, en ik ben absozekerwetenluut geen GroenLinks-man.
quote:zolang ik maar de dag erna ga biechten, want ik ben stiekem een paap.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:47 schreef Tem het volgende:
Nou nou Meneer Knevelt mag dat wel van god?
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 23:48 schreef Knevelt het volgende:
[..]
zolang ik maar de dag erna ga biechten, want ik ben stiekem een paap.
quote:Hij heeft niet de souplesse om plaagstootjes en aanvallen te pareren. Hij slaat dicht, wordt verdrietig of geërgerd. Cohen voelt zich in zijn element als hij aan het roer staat, niet als hij tweede of derde viool moet spelen. Wat hij toch moet in de oppositie.
quote:Doet ie niet is hij veel te beleefd voorOp dinsdag 26 oktober 2010 23:51 schreef Aloulou het volgende:
Cohen is veel te correct. Die man moet bokshandschoenen aandoen, die tweede kamer is voor iemand uit de oppositie een boksring, afentoe wat stoten uitdelen onder de gordel om je punt te maken.
quote:KloptOp woensdag 27 oktober 2010 00:13 schreef golfer het volgende:
Als ik het zo terug lees heb ik zo te zien vanavond niets gemist.
quote:True.Op woensdag 27 oktober 2010 00:13 schreef golfer het volgende:
Als ik het zo terug lees heb ik zo te zien vanavond niets gemist.
quote:Lachzakken.Op woensdag 27 oktober 2010 00:19 schreef Omnifacer het volgende:
Ik snap niet dat ze op zo'n dag, met zo'n regeringsverklaring, zo'n kutonderwerp doen met die twee lachzakken.
quote:Cohen is nog altijd dezelfde persoon die als 12-jarige zelfs winkelpersoneel van de buurtsuper met u aansprak en trouw elke week met een keppeltje op naar de synagoge slenterde.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:51 schreef Aloulou het volgende:
Cohen is veel te correct. Die man moet bokshandschoenen aandoen,iemand uit de oppositiemoet het als een boksring beschouwen en afentoe wat stoten onder de gordel uitdelen om je punt te maken.
quote:Sandra Schuurhof
quote:Nodig dan een jurist uit of een bestuurskundige, waarom in godsnaam een royaltydeskundige. Kansloos.Op woensdag 27 oktober 2010 22:43 schreef drietweenuleenvijfacht het volgende:
[..]
Sandra Schuurhof
Royalty-verslaggever over het voorstel van Wilders voor beperking rol koningin.
Van der Ploeg en Huffnagel
Dag 2 van het debat over de regeringsverklaring.
Stellinga en Drayer
"Nederlandse vrouwen zijn verwende prinsesjes."
quote:Als 12-jarige sprak ik personeel van de super ook gewoon met u aan, dat lijkt me de normaalste zaak van de wereld.Op woensdag 27 oktober 2010 04:12 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Cohen is nog altijd dezelfde persoon die als 12-jarige zelfs winkelpersoneel van de buurtsuper met u aansprak en trouw elke week met een keppeltje op naar de synagoge slenterde.
quote:Liever zo iemand dan een racist.Op woensdag 27 oktober 2010 04:12 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Cohen is nog altijd dezelfde persoon die als 12-jarige zelfs winkelpersoneel van de buurtsuper met u aansprak en trouw elke week met een keppeltje op naar de synagoge slenterde.
quote:Oja, de PvdA, de bron van al het kwaad
quote:Prima kerel idd, goed dat ook de liberale en "rechtse" vleugel van de pvda wordt vertegenwoordigd.
quote:Helaas juist niet toch? Hij is allang niet meer politiek actief.Op woensdag 27 oktober 2010 23:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Prima kerel idd, goed dat ook de liberale en "rechtse" vleugel van de pvda wordt vertegenwoordigt.
quote:Hij vertegenwoordigt in dit programmaatje de PvdA...het glas is halfvol of het is half leegOp woensdag 27 oktober 2010 23:26 schreef Lkw het volgende:
[..]
Helaas juist niet toch? Hij is allang niet meer politiek actief.
quote:Hoe kan hij nou de PvdA vertegenwoordigen als hij niet actief is binnen die partij. Hij zit er als econoom(hoogleraar Oxford) en geeft goede argumenten waarom dit kabinet één grote mislukking is.Op woensdag 27 oktober 2010 23:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij vertegenwoordigt in dit programmaatje de PvdA...het glas is halfvol of het is half leeg
quote:'t klinkt misschien wat simplistisch, maar eens een PvdA'er altijd een PvdA'erOp woensdag 27 oktober 2010 23:34 schreef feeling_sinister het volgende:
[..]
Hoe kan hij nou de PvdA vertegenwoordigen als hij niet actief is binnen die partij. Hij zit er als econoom(hoogleraar Oxford) en geeft goede argumenten waarom dit kabinet één grote mislukking is.
quote:Ja, en jij duidelijk dus nietOp woensdag 27 oktober 2010 23:39 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
't klinkt misschien wat simplistisch, maar eens een PvdA'er altijd een PvdA'erIk ben iig blij dat er mensen van die club zijn die op een realistische manier kunnen redeneren...
quote:Hij ging niet naar de sjoel, want hij is niet gelovig opgevoed.Op woensdag 27 oktober 2010 04:12 schreef Lo-Fi het volgende:
quote:zeg jij ook u tegen winkelpersoneel van 18?Op woensdag 27 oktober 2010 23:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij ging niet naar de sjoel, want hij is niet gelovig opgevoed.
En beleefd zijn tegen winkelpersoneel en ze met u aanspreken is als 12-jarige en zelfs als 21-jarige en ook nog als 61-jarige een prima eigenschap.
quote:Ja. Elementaire beleefdheidsvorm dat je niet zomaar tutoyeert. En aangezien ik vele jaren ouder ben dan jij verwacht ik dat je die vraag herformuleert naar: zegt u ook....Op woensdag 27 oktober 2010 23:43 schreef Klaudias het volgende:
zeg jij ook u tegen winkelpersoneel van 18?
quote:Andersom vind ik het trouwens vreselijk dat 20-jarige cassières u tegen mij zeggenOp woensdag 27 oktober 2010 23:43 schreef Klaudias het volgende:
[..]
zeg jij ook u tegen winkelpersoneel van 18?
quote:Waarom tutoyeert U dan Klaudias?Op woensdag 27 oktober 2010 23:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. Elementaire beleefdheidsvorm dat je niet zomaar tutoyeert. En aangezien ik vele jaren ouder ben dan jij verwacht ik dat je die vraag herformuleert naar: zegt u ook....
quote:Er zat alleen wel wat in. Heel erg veel vrouwen denken er makkelijk vanaf te komen en hebben gewoon geen zin om veel te werken. Daar hebben ze hun man voor. Helaas is het nog altijd zo. Ze hebben helaas niet door dat ze in de problemen komen zodra het huwelijk strandt (en dat gebeurt in 33% van de gevallen) en dan draait de maatschappij ervoor op. Die vrouwen moeten dus idd in de benen komen en werken, net als ieder ander normaal mens. Je kunt niet kiezen voor afhankelijkheid van je man.Op woensdag 27 oktober 2010 23:41 schreef marcodej het volgende:
Die vrouwendiscussies sla ik over...
quote:Het was geen discriminatie, de gevallen zijn namelijk niet vergelijkbaar.Op donderdag 28 oktober 2010 03:28 schreef Zehra het volgende:
Die VVD dude was duidelijk bevooroordeeld en zag niet eens dat Rutte behoorlijk afging met zijn discriminerende opmerking over dibbele paspoorten. Zo'n man nodig je toch gewoon nooit meer uit!
quote:Ik had altijd het idee dat ze veel lekkerder was, maar vanavond viel ze tegen.Op donderdag 28 oktober 2010 02:35 schreef Omnifacer het volgende:
Stelinga is altijd wel leuk om te horen
quote:Tuurlijk wel. Of je maakt onderscheid tussen twee religien of je maakt geen onderscheid. De reactie in de gehele kamer was niet voor niets zo heftig. De kamer mag geen onderscheid maken en dat deed Rutte dus wel. Heel simpel.Op donderdag 28 oktober 2010 03:37 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het was geen discriminatie, de gevallen zijn namelijk niet vergelijkbaar.
quote:Hoe kom je erbij dat het om religie ging?Op donderdag 28 oktober 2010 03:45 schreef Zehra het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Of je maakt onderscheid tussen twee religien of je maakt geen onderscheid. De reactie in de gehele kamer was niet voor niets zo heftig. De kamer mag geen onderscheid maken en dat deed Rutte dus wel. Heel simpel.
quote:LOL.... nu zijn we uitgepraatOp donderdag 28 oktober 2010 03:46 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat het om religie ging?
quote:Nee, je hebt gelijk. Het punt omtrent die dubbele paspoorten is al die jaren religie geweest en daarom werd er nog maar eens een extra punt van gemaakt gister.
quote:Steek je kop gerust verder in het zandOp donderdag 28 oktober 2010 04:02 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Nee, je hebt gelijk. Het punt omtrent die dubbele paspoorten is al die jaren religie geweest en daarom werd er nog maar eens een extra punt van gemaakt gister.
Je hebt er veel van begrepen.
quote:Dat zegt de grootste idioot op Fok!.Op donderdag 28 oktober 2010 04:07 schreef Zehra het volgende:
[..]
Steek je kop gerust verder in het zand
quote:Misschien zou je je eens beter kunnen inlezen, zodat je wellicht later kunt beargumenteren wat je stelt. Je lijkt nu vooral allerlei zaken door elkaar te halen. Sad.Op donderdag 28 oktober 2010 04:07 schreef Zehra het volgende:
[..]
Steek je kop gerust verder in het zand
quote:Het ging wel, maar wederom 5 gasten. Denken P&W dat ze niet interessant genoeg zijn met minder dan 5 gasten ofzoOp woensdag 27 oktober 2010 23:52 schreef golfer het volgende:
Verder was het dus weer een redelijk oninteressante uitzending van P&W.
quote:Moesjanker, het gaat helemaal niet om religie. Ik snap best dat je nu met overslaande stem en trillend van gretigheid alles wat dit kabinet doet wil afkraken ('ze discrimineren, mbuuuu') maar probeer je eens te verdiepen in het thema waar je over praat.Op donderdag 28 oktober 2010 03:45 schreef Zehra het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Of je maakt onderscheid tussen twee religien of je maakt geen onderscheid. De reactie in de gehele kamer was niet voor niets zo heftig. De kamer mag geen onderscheid maken en dat deed Rutte dus wel. Heel simpel.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 04:02 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Nee, je hebt gelijk. Het punt omtrent die dubbele paspoorten is al die jaren religie geweest en daarom werd er nog maar eens een extra punt van gemaakt gister.
Je hebt er veel van begrepen.
quote:Dat is de ene kant van het verhaal. Vrouwen die huisvrouwtje spelen en na een scheiding, man dood of ziekte ineens ook kostwinner moet zijn. Maar deze mevrouw, weet niet eens hoe ze heeft, schrijfster van het boek heeft het over moeders die parttime werken en ze snapt niet dat zij niet fulltime werken, wtf. ze probeerde zich eruit te lullen maar het was al snel duidelijk dat haar boek nergens op slaat. Ze zegt dat moederschap helemaal niet moeilijk is, nog een keer wtf. Zoveel moeders werken nu, moeten kinderen opvoeden, huis schoonmaken, ze doen alles en dan wordt het ze ook nog eens kwalijk genomen dat ze niet fulltime werken.Op donderdag 28 oktober 2010 03:31 schreef Zehra het volgende:
[..]
Er zat alleen wel wat in. Heel erg veel vrouwen denken er makkelijk vanaf te komen en hebben gewoon geen zin om veel te werken. Daar hebben ze hun man voor. Helaas is het nog altijd zo. Ze hebben helaas niet door dat ze in de problemen komen zodra het huwelijk strandt (en dat gebeurt in 33% van de gevallen) en dan draait de maatschappij ervoor op. Die vrouwen moeten dus idd in de benen komen en werken, net als ieder ander normaal mens. Je kunt niet kiezen voor afhankelijkheid van je man.
quote:Complete gastenlijst van vanavond:Op donderdag 28 oktober 2010 16:40 schreef Jac0bus het volgende:
Boeiende uitzending verwacht ik zo vanavond. Onder anderen dat katholieke wijf van die brief naar Jeanine komt en Stef Blok vs. Job Cohen
quote:NasrOp donderdag 28 oktober 2010 18:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Complete gastenlijst van vanavond:
#
Mariska Orbán
Over de open brief aan VVD-Kamerlid Jeanine Hennis-Plesschaert.
#
Ramsey Nasr
Dichter des Vaderland schrijft gedicht over het nieuwe kabinet.
#
Job Cohen en Stef Blok
De fractievoorzitters van de VVD en de PvdA in debat over de regeringsverklaring.
#
Marieke Schellart
Documentaire 'Ei voor later' over het invriezen van eicellen.
quote:Ik hoop dat Stef Blok en Job Cohen die Orbán even flink aanpakken aan tafel.Op donderdag 28 oktober 2010 18:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Complete gastenlijst van vanavond:
#
Mariska Orbán
Over de open brief aan VVD-Kamerlid Jeanine Hennis-Plesschaert.
#
Ramsey Nasr
Dichter des Vaderland schrijft gedicht over het nieuwe kabinet.
#
Job Cohen en Stef Blok
De fractievoorzitters van de VVD en de PvdA in debat over de regeringsverklaring.
#
Marieke Schellart
Documentaire 'Ei voor later' over het invriezen van eicellen.
quote:Schandalig dat ze ipv een staatsrechtdeskundige dit oerstomme wicht uitnodigen om iets te zeggen over de rol van de koningin als staatshoofd.
quote:Ik hoop 't ookOp donderdag 28 oktober 2010 20:40 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik hoop dat Stef Blok en Job Cohen die Orbán even flink aanpakken aan tafel.
quote:Zij moet echt haar dag hebben. Qua uiterlijk dan.
quote:Het is soms een heks, maar wel een geile heks.Op donderdag 28 oktober 2010 20:47 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Zij moet echt haar dag hebben. Qua uiterlijk dan.
quote:Dat zeker ja.Op donderdag 28 oktober 2010 21:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is soms een heks, maar wel een geile heks.
quote:En dan lekker bradenOp donderdag 28 oktober 2010 22:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zo, ik ben er klaar voor. Laat het fileren van De Haas maar beginnen!
quote:Inderdaad, ik hoop dat ze geen spaan heel laten van dat walgelijke figuur.Op donderdag 28 oktober 2010 22:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
quote:Hoe lang zou het duren voordat er 6 aanschuiven?
quote:Joran, ben je schuldig? Joran ben je schuldig?Op donderdag 28 oktober 2010 20:45 schreef Argento het volgende:
[..]
Schandalig dat ze ipv een staatsrechtdeskundige dit oerstomme wicht uitnodigen om iets te zeggen over de rol van de koningin als staatshoofd.
Nee, in Engeland heeft de koningin niet zoveel te maken met de coalitievorming. Stomme doos.
quote:Nee, ik wilde haar eerst in de vriezer gooien en dan wachten tot Kerst.Op donderdag 28 oktober 2010 22:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
quote:Dat is een understatement. Ik denk dat zelfs mijn predicaat 'marginale en overbodige kuthoer' een hele eer is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |