Hier stijgen de salarissen elke maand als een raket. Lijkt erop dat ervaring met het Fokforum een belangrijke pre is als het gaat om goede baantjes.quote:Op donderdag 28 oktober 2010 22:46 schreef Jetfly het volgende:
Nou, 2 maanden eerder liep de economie ook niet fantastisch maar de salarissen hier wel.
Je woont nog thuis denk ik? Lastig om hiermee rond te kunnen komen. Ik zou zeggen blijf nog lekker een aantal jaar thuis wonen en probeer te sparen.quote:Op maandag 1 november 2010 00:31 schreef piet92 het volgende:
01: Bedrijfstak: Landbouw
02: Functie: Loonwerker
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 19
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24 (nog nooit 1 keer van gebruikt)
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1100
09: Netto maand salaris: 850
10: Overuren betaald: helft van overuren worden vergoed in doorbetaalde vrije tijd. (ik maak in graswinningsseizoen wel tientallen overuren per maand.)
11: werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: Werkkleding
Tevreden?: het werk vindt ik super, overuren ook helemaal geen problemen mee, maar over de hele financiele kant eigenlijk niet. als er iets beters op mijn pad komt wat mij aanstaat, ben ik weg.
Landbouw is ook geen: big business
En 0,25% erbij afgelopen maandquote:Op vrijdag 22 oktober 2010 11:52 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Een x-aantal topic geleden. Zal even voor je zoeken.....
Kijk eens aan, in deeltje 4:
01: Bedrijfstak: Bouw
02: Functie: Werkvoorbereider
03: Opleiding:Bachelor Civiele Techniek
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 40 (25 + 15 ATV)
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 3700 en een beetje
09: Netto maand salaris: 2070 en een beetje (na verrekening van bijtelling, belachlijk hoge pensioenpremie en spaarloon)
10: Overuren betaald: tijd voor tijd, naar eigen inzicht te compenseren
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: laptop, telefoon, lease auto, diverse leuke en minder leuke cursussen, leuke colega's
13: Tevreden: Bruto wel, netto niet.
Per januari weer wat verhoging ga ik van uit.
sparen doe ik niet. ik mag het graag uitgeven.quote:Op maandag 1 november 2010 07:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je woont nog thuis denk ik? Lastig om hiermee rond te kunnen komen. Ik zou zeggen blijf nog lekker een aantal jaar thuis wonen en probeer te sparen.
Gelukkig vindt je het wel leuk werk.
Dan mag ik hopen voor je dat je 'n keer een baan gaat vinden met een beter inkomen, anders wordt het tot je 85e bij papa en mama wonen.quote:Op maandag 1 november 2010 19:47 schreef piet92 het volgende:
[..]
sparen doe ik niet. ik mag het graag uitgeven.(woon nog thuis jah)
Waarom 24 uur maken in plaats van 36 als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:05 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb weer werk! Dus kan hier ook posten
01: Bedrijfstak: Semi-overheid
02: Functie: Medewerker Woonservice
03: Opleiding: Afgerond: VWO, Bezig: WO
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 24
06: Aantal vakantiedagen: 18
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 1618 (2400 op basis van 36 uur, fulltime)
09: Netto maand salaris: ongeveer 1150 excl reiskosten
10: Overuren betaald: n.v.t.
11: Werkervaring: 4 jaar in deze sector
12: Goodies: Pensioenfonds
Tevreden? Ja, helemaal! Voor mijn leeftijd en het soort werk echt een prima salaris! Fijne branche om in te werken vanwege de afwisseling en de ervaring die je binnen de sector kan houden als je dat wilt is ook fijn. Dit is mijn 4e corporatie en de grote lijnen zijn overal hetzelfde.
Kans opquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:54 schreef Maharbal het volgende:
Overheid staat er inderdaad om bekend dat je aardig goed begint.
Alleen jammer dat het daarna relatief snel afvlakt en het groeipotentieel lager ligt.
nou die houden het niet tot mijn 85e vol hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan mag ik hopen voor je dat je 'n keer een baan gaat vinden met een beter inkomen, anders wordt het tot je 85e bij papa en mama wonen.
Update naar nieuwe baanquote:Op woensdag 16 december 2009 17:31 schreef ioko het volgende:
[..]
1) Bedrijfstak: Consultancy: Adviesbureau voor de overheid.
2) Functie: Consultant/Projectleider.
3) Leeftijd: 29
4) Aantal uren per week: 40
5) Vakantiedagen: 25
6) 13e maand: nee
7) Bruto maandsalaris: 3900 euro
8) Netto maandsalaris: Onbekend. Verwacht 2200 euro.
9) Overuren betaald: Nee, beperkt om te zetten in vrije tijd.
10) Werkervaring: bijna 3 jaar
11) Goodies: leaseauto, telefoon, laptop.
12) Opleiding: WO Psychologie, WO Bedrijfskunde.
Ineens een verschil van 550 euro bruto?quote:Op woensdag 3 november 2010 15:26 schreef ioko het volgende:
[..]
Update naar nieuwe baan
3) Leeftijd: 30
5) Vakantiedagen: 26
7) Bruto maandsalaris: 3350 euro
8) Netto maandsalaris: Onbekend. Verwacht 2100 euro.
9) Overuren betaald: Nee.
10) Werkervaring: bijna 4 jaar
11) Goodies: leaseauto, telefoon, laptop, pensioen vergoed, ziektekostenvergoeding, internetverbinding vergoeding. Bonus tot 20% van jaarsalaris. Eerste jaar voor meer dan 10.000 euro aan opleidingen.
Ambtenaren hequote:Op dinsdag 2 november 2010 22:28 schreef Crank het volgende:
[..]
Waarom 24 uur maken in plaats van 36 als ik vragen mag?
Wat voor werk doe je dan nu... bedrijfsleven, overheid? Zijn er mogelijkheden in jouw functie om door te groeien?quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kans op
Moet je wel bedrijfsgoddelijk zijn.
Had je deze baan ook weten te bemachtigen zonder de opleding Psychologie? Trouwens, MSc of BA? En je bent achteruit gegaan? Waarom ben je van baan verwisseld?quote:Op woensdag 3 november 2010 15:26 schreef ioko het volgende:
[..]
Update naar nieuwe baan
3) Leeftijd: 30
5) Vakantiedagen: 26
7) Bruto maandsalaris: 3350 euro
8) Netto maandsalaris: Onbekend. Verwacht 2100 euro.
9) Overuren betaald: Nee.
10) Werkervaring: bijna 4 jaar
11) Goodies: leaseauto, telefoon, laptop, pensioen vergoed, ziektekostenvergoeding, internetverbinding vergoeding. Bonus tot 20% van jaarsalaris. Eerste jaar voor meer dan 10.000 euro aan opleidingen.
Yes, mijn huidige werkgever betaalt hoge brutosalarissen maar heeft weinig secondaire arbeidsvoorwaarden en opleidingsmogelijkheden.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:34 schreef Crank het volgende:
[..]
Ineens een verschil van 550 euro bruto?
Ik denk dat ik deze baan niet zonder psychologie had gekregen. Mijn nieuwe werkgever doet veel met verandermanagement, en dan is organisatiepsychologie een voordeel. Beide opleidingen zijn trouwens MSc.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:37 schreef Jetfly het volgende:
[..]
Had je deze baan ook weten te bemachtigen zonder de opleding Psychologie? Trouwens, MSc of BA? En je bent achteruit gegaan? Waarom ben je van baan verwisseld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |