Benadrukken individualisme (Into the Wild, ook de soundtrack van Eddie Vedderquote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:27 schreef Kluts het volgende:
[..]
Waarom zijn dat hippiefilms vind je?
Overigens vond ik Berlin Calling dus echt geen fuck aan.
Neuh, ze mogen wel geholpen worden, maar er hangt wel een prijskaartje tegenoverquote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Als je die lijn doortrekt mogen mensen die een auto-ongeluk krijgen door te hard rijden geen medische zorg ontvangen, rokers die longkanker krijgen niet behandeld worden, hetzelfde voor mensen die HIV oplopen door onveilige seks.. leuke maatschappij wordt dat..
Euh, sorry, maar waar oordeel ik over?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:28 schreef L-E het volgende:
[..]
Jammer dat mensen oordelen over dingen waar ze niets vanaf weten. Dat zijn de gromdbeginselen van de onverdraagzaamheid in onze maatschappij. Je meer open stellen voor alles dat anders of nieuw is, verbreed je horizon alleen maar.
ben jij er ook zo een die geen donor is en ook vindt dat niet-donoren ook niet mogen ontvangen?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar men mag van mij ook wel drugs gebruiken als men dat wil. Maar als er dan een verslaving uit voortkomt, dan is dat eigen schuld.
Nah .. hangt ook een beetje van m'n bui af.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:25 schreef El_Matador het volgende:
[..] Dat niet voor mij, maar wel in mijn top15.
The Fountain verwachtte ik teveel van denk ik ... het ging te lang door. Ik wil het echt met alle macht mooi vinden, maar lukte echt nét nietquote:Arenofsky is wel een baas. The Fountain is onbetwist nummer 1. No chance of beating. True Romance (net als The Fountain een modern hippie film) onbetwist nummer 2.
Into the Wild is misschien wel de beste film die ik in het afgelopen jaar gezien heb.quote:Nog een goed voorbeeld van moderne hippiefilms zijn Into the Wild en Berlin Calling.
Tuurlijk welquote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Als je die lijn doortrekt mogen mensen die een auto-ongeluk krijgen door te hard rijden geen medische zorg ontvangen, rokers die longkanker krijgen niet behandeld worden, hetzelfde voor mensen die HIV oplopen door onveilige seks.. leuke maatschappij wordt dat..
ik wou net zeggen, bedankt Samzz voor deze typering van mijn persoonlijkheid.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:29 schreef Kluts het volgende:
[..]
Heb je je uberhaupt wel eens verdiept in deze materie?
ik heb ook mijn verslavingen. Zoals ieder normaal mens. Maar moet er onderscheid gemaakt worden waar je verslaafd aan bent? Want het is allemaal uiteindelijk een keuze. Het leven is een keuze. En er kunnen altijd foute keuzes gemaakt worden, maar het ligt eraan hoe je het opvangt om te zien of het daadwerkellijk een fout isquote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Verslaafd raken is lame. Dan kan je blijkbaar geen grenzen stellen.
Maar ik ga er vanuit dat jij dat wel kan
Ik ben donorquote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:30 schreef dawg het volgende:
[..]
ben jij er ook zo een die geen donor is en ook vindt dat niet-donoren ook niet mogen ontvangen?
Ik ben donor en ik vind dat niet-donoren lekker de schijt kunnen krijgen als ze een orgaan nodig hebben.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:30 schreef dawg het volgende:
[..]
ben jij er ook zo een die geen donor is en ook vindt dat niet-donoren ook niet mogen ontvangen?
Inlijsten!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:31 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ik heb ook mijn verslavingen. Zoals ieder normaal mens. Maar moet er onderscheid gemaakt worden waar je verslaafd aan bent? Want het is allemaal uiteindelijk een keuze. Het leven is een keuze. En er kunnen altijd foute keuzes gemaakt worden, maar het ligt eraan hoe je het opvangt om te zien of het daadwerkellijk een fout is
Ja, maar ik bedoelde vooral True Romance en Berlin Calling.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Benadrukken individualisme (Into the Wild, ook de soundtrack van Eddie Vedder), zoektochten naar jezelf en elkaar (The Fountain), passie voor iets goeds, muziek, etc.
Nog een kenmerk: cabaret als filosofie. Afkeer van politiek. Een min of meer tegendraadse houding tegen autoriteit.
als ik die rode kersjes begrijp dan zijn alle problemen in NL heel snel opgelostquote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:31 schreef Rifoki het volgende:
Ik vraag me af wat voor 'n mooi debat we zouden krijgen als ze voorafgaand aan een kamerdebat eens 150 rode kersjes zouden uitdelen in Den Haag.
Jawelquote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:29 schreef Kluts het volgende:
[..]
Heb je je uberhaupt wel eens verdiept in deze materie?
Beste idee van vandaag!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:31 schreef Rifoki het volgende:
Ik vraag me af wat voor 'n mooi debat we zouden krijgen als ze voorafgaand aan een kamerdebat eens 150 rode kersjes zouden uitdelen in Den Haag.
Dus ben je niet echt consequent.quote:
Dan begrijp je ze.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:32 schreef Duimelot het volgende:
[..]
als ik die rode kersjes begrijp dan zijn alle problemen in NL heel snel opgelost![]()
quote:
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:06 schreef naatje_1 het volgende:
Trouwens, die verslavingsbegeleider bij holland sport zei het volgende:
'Je bent pas verslaafd als het tot problemen gaat leiden' Dus je kan dan een kettingroker zijn, maar zolang je gezondheid er niet van achteruit gaat en je nog steeds goed sociaal bezig ben enzo, is het geen probleem. Als je dus ook niet in geldnood raakt enzo.
Ja!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:31 schreef Rifoki het volgende:
Ik ben dat helemaal met je eens, mits het om morele bezwaren gaat die iemand aandraagt om geen donor te worden. Als je vanwege je gezondheid niet kan doneren is dat anders.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben donor en ik vind dat niet-donoren lekker de schijt kunnen krijgen als ze een orgaan nodig hebben.
Geven en nemen, een fundamenteel modern hippie idee.
En ik heb toch nergens gezegd dat iemand niet die keuzes mag maken?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:31 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ik heb ook mijn verslavingen. Zoals ieder normaal mens. Maar moet er onderscheid gemaakt worden waar je verslaafd aan bent? Want het is allemaal uiteindelijk een keuze. Het leven is een keuze. En er kunnen altijd foute keuzes gemaakt worden, maar het ligt eraan hoe je het opvangt om te zien of het daadwerkellijk een fout is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |