abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? maandag 18 oktober 2010 @ 14:58:20 #1
70532 loveli
N
pi_87673016
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het vorige deel: Slank#1216: Waar het gesnaai bijna ten einde is ;)

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
crap in = crap out
pi_87673026
Ik vind wraps wel verantwoord. Het is deeg, maar ja, dat is brood ook. En als stop je ze naast groente ook nog vol met kip? Kip is ook mager. Dus ik vind het echt wel kunnen.
Ben trouwens best vaak jaloers op wat jij allemaal eet Mo, vind het idd erg afwisselend. En lekker klinkt het altijd!
Haha Loveli :+
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
pi_87673156
Dank je! Probeer nog afwisselender te eten, in de zin dat we vaak hetzelfde eten in een week, zeg maar. Dus elke week wel een keer fajita's soms! Maar dat is dan vooral omdat ik de laatste tijd niet veel experimenteertijd heb gehad :') Wel is onlangs de corma curry erbij gekomen. Die maak ik ook helemaal 'from scratch' met groene pepers en zulks :)

Sommige dingen zijn wat calorierijk, maar we eten dan ook geen grote hoeveelheden van alles, en idd, maar 2 (zelfgemaakte) wraps. Doen nu de laatste tijd vooral tarwebloemwraps, maar ga binnenkort hier bij de molen in Nijmegen wat volkorenspul halen voor de wraps :9 nóg gezonder :)
Ja doei.
pi_87673195
is het al weer weekend?
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_87673245
Bijna!

Maar eerst ga ik maar eens aan de slag met m'n essay :) :W

tot vanavond!
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 18 oktober 2010 @ 15:03:32 #6
70532 loveli
N
pi_87673269
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:58 schreef j.t het volgende:
Ik vind wraps wel verantwoord. Het is deeg, maar ja, dat is brood ook. En als stop je ze naast groente ook nog vol met kip? Kip is ook mager. Dus ik vind het echt wel kunnen.
Ben trouwens best vaak jaloers op wat jij allemaal eet Mo, vind het idd erg afwisselend. En lekker klinkt het altijd!
Haha Loveli :+
Wie zegt dat brood goed is?

Ingredienten wraps: bloem, boter/olie, water, zout. Als je witmeel/maismeel en slecht vet gebruikt, dan zijn ze niet gezond. Gebruik je gezond meel (vb. iets met haver ofzo) en bv. olijfolie, dan zijn ze een stuk gezonder.

Kip is mager... ja, dat klopt. Maar wie beweert dat vet slecht is? Omega's zijn supergezond en 'brood'nodig! Vet is niet slecht. Troep is slecht, loze kcals zijn slecht. Vette vis is gezonder dan brood. Zonder brood kun je prima functioneren, zonder omega's niet.
crap in = crap out
pi_87673270
Leuk plaatje in de OP! Wel een goed idee om 'm in een spoiler te plaatsen :+ .

Ja, wraps zijn vaak met kip of mager rundergehakt :Y . Ik heb wel een soort meergranenwraps gevonden, die zijn ook nog eens kleiner dan de gewone. Maar als je zelf je wraps maakt, kan dat ook van volkorenmeel! Ik eet het denk ik 1x in de maand of minder, maar ik vind het niet per definitie ongezond. Het ligt er echt aan hoe je het vult en hoeveel je ervan eet. Ik denk wel dat veel mensen onderschatten hoeveel kcal er in wraps zitten...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_87673301
Hi!

Lijstje:
O: havermout met banaan en kaneel
L: vegaschijf en salade met romainesla, tomaat, ui, olijf, komkommer.
T: 4 speculaasjes
D: pasta (volkoren) met tomatensas en bacon

En vriendje is weer eens boos. Heb er eigenlijk genoeg van.
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:05:02 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87673340
Feel-good topic! Het grote schattige dieren topic

Oh en ik wil graag goedkoop/afwisselend eten enzo hier, maar ik vind het soms nog wel lastig - de goeie goedkope supermarkt zit een eindje lopen weg en dan is teruglopen met volle tassen geen pretje _O- Gelukkig kan ik toch niet zoveel meenemen, want de koelkast die we met zn 5en gebruiken zit altijd stampvol :')

Dus ja, ik mis mn eigen keukentje / AH / fiets wel soms! Maar goed, we zijn al halverwege oktober :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_87673416
Was van het weekend op de markt maar 12euro kwijt, en dan heb ik voor de hele week groente, fruit, noten en kaas.
Vlees (en vis) kost bij mij gewoon gigantisch veel, ben per week wel iets van 35euro aan kwijt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_87673500
Die TT... was het maar waar. ;(
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:10:03 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87673583
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:08 schreef Mini_rulez het volgende:
Die TT... was het maar waar. ;(
*onthoudingsboks!*

Ik doe nu wel een experiment! Ga nu tot ik terug ga iig pilloos door het leven, kijken of ik verschil merk!
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:10:11 #13
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87673587
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:04 schreef Perruche het volgende:
Hi!

Lijstje:
O: havermout met banaan en kaneel
L: vegaschijf en salade met romainesla, tomaat, ui, olijf, komkommer.
T: 4 speculaasjes
D: pasta (volkoren) met tomatensas en bacon

En vriendje is weer eens boos. Heb er eigenlijk genoeg van.
he bah, vervelend...Jullie kennen het hebben van pieken en dalen ook behoorlijk he...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_87673609
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:03 schreef loveli het volgende:

[..]

Wie zegt dat brood goed is?

Ingredienten wraps: bloem, boter/olie, water, zout. Als je witmeel/maismeel en slecht vet gebruikt, dan zijn ze niet gezond. Gebruik je gezond meel (vb. iets met haver ofzo) en bv. olijfolie, dan zijn ze een stuk gezonder.

Kip is mager... ja, dat klopt. Maar wie beweert dat vet slecht is? Omega's zijn supergezond en 'brood'nodig! Vet is niet slecht. Troep is slecht, loze kcals zijn slecht. Vette vis is gezonder dan brood. Zonder brood kun je prima functioneren, zonder omega's niet.
Ja zo bedoelde ik het :) Bedankt voor de uitleg :7 ^O^
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:11:07 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87673628
:W naar de lurkers.
Niet meer actief op Fok!
pi_87673642
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:10 schreef AKnynke het volgende:

[..]

he bah, vervelend...Jullie kennen het hebben van pieken en dalen ook behoorlijk he...
Ja inderdaad. Morgen naar de inburgeringsconsulente. Ik ben benieuwd. Ik begrijp heel goed dat 'ie niet lekker in z'n vel zit maar dan is ineens alles wat ik doe ook slecht. Buh. En hij is pas 2 dagen terug...!
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:12:03 #17
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87673668
Perruche: :* Istie onredelijk?
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:12:06 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87673670
Hoi ! Lijstjes van mo zijn inderdaad niet echt caloriearm, maar wel lekker i.m.o (alleen, gaan jullie het echt redden op uiensoep? :o ). Wat betreft boodschappen doen: je kunt het overal net zo duur en goedkoop maken als je zelf wil. Zelfs bij de LIdl en Aldi lukt het me soms met een kar van meer dan ¤ 100 de kassa te passeren en bij de AH voor ¤ 25 voor een week boodschappen te doen. Maar over het algemeen is de Lidl/Aldi wel goedkoper ja.

Mijn daglijstje
o. havermout van de Lidl met Aldimelk
t. 2 plakken italiaanse ham van de Aldi
d. stoofvlees van de buurtsuper hiertegenover (aanbieding) met uien (ook buurtsuper) en diverse kruiden (o.a. zwarte markt, Real, buurtsuper en Lidl) gebraden in Aldiboter met rode kool (uit onze voorraadkelder)
t. niets
d. waarschijnlijk Lildlwitlof met appels uit eigen tuin, dressing uit america en noten van de Aldi

En hier treedt een antipukkelplan in werking, met:
- zo min mogelijk makeup
- genoeg rust (stress ontwijken!)
- iets meer bewegen
- meer water drinken
- Nederlands brood zoveel mogelijk in de ban
- bij voorkeur twee maal daags warm/groente/salade
- positief denken
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:12:39 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87673694
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:11 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Morgen naar de inburgeringsconsulente. Ik ben benieuwd. Ik begrijp heel goed dat 'ie niet lekker in z'n vel zit maar dan is ineens alles wat ik doe ook slecht. Buh. En hij is pas 2 dagen terug...!
Oh vervelend -O- En er is dan weinig begrip van zijn kant?
pi_87673712
Dat snap ik PF en Loveli,

maar ik eet liever wraps dan een patatje hoor. Als je van links naar rechts een lijn van ongezond naar gezond zou hebben, dan zou ik wraps eerder richting gezond zetten (mits met groentes en kip bijv.) dan richting ongezond.
:)

en net al onze administratie bijgewerkt en mensen op gebeld, voor het wijzigen van dingen etc. *O* Hebben echt heul veul brieven binnen gekregen van Enexis, Nuon en Eneco de laatste tijd. Vanwege een overstap die we ook weer hebben laten ontbinden :')
De bedragen en termen vlogen om de oren. Snapte er even niks meer van. Maar nu wel *O*
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:13:27 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87673727
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:05 schreef MariaEtcetera het volgende:

Oh en ik wil graag goedkoop/afwisselend eten enzo hier, maar ik vind het soms nog wel lastig - de goeie goedkope supermarkt zit een eindje lopen weg en dan is teruglopen met volle tassen geen pretje _O- Gelukkig kan ik toch niet zoveel meenemen, want de koelkast die we met zn 5en gebruiken zit altijd stampvol :')
Wel goed voor je armspieren :P
pi_87673772
*O* ik heb in mijn haast toch het goede boek voor m'n essay meegenomen O+ wow! nu kan ik écht aan de slag!

oh, en als ik caloriearm zou eten zou ik dood gaan denk ik. Ik eet waar ik van houd, en dan ren ik liever wat harder tijdens 't hardlopen... :9
Ja doei.
pi_87673787
@Maria: hij is redelijk onredelijk... w/
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:15:28 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87673812
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:13 schreef j.t het volgende:

maar ik eet liever wraps dan een patatje hoor. Als je van links naar rechts een lijn van ongezond naar gezond zou hebben, dan zou ik wraps eerder richting gezond zetten (mits met groentes en kip bijv.) dan richting ongezond.

Het is allebei even gezond/ongezond. Afwisseling is het geheim.
pi_87673815
Ola! Lijstje:

O: bak havermout
T: -
L: bruine pistolet met ham, ei en komkommer, halve komkommer en banaan
T: kiwi
D: tomatensoep, salade en restje lasagne

Wij zijn ook net begonnen met weekmenu's en het budgeteren van boodschappen. Ik kwam tot de ontdekking dat wij zo'n 100 (! :o ) euro per week uitgaven en dat vond ik toch ietwat aan de hoge kant.

En hoe maak je zelf wraps?? Ik wilde ze laatst eten, tot ik erachter kwam dat er varkensreuzel in zat. Dat benam mij de eetlust danig.
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:16:22 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87673849
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:14 schreef motorbloempje het volgende:

oh, en als ik caloriearm zou eten zou ik dood gaan denk ik. Ik eet waar ik van houd, en dan ren ik liever wat harder tijdens 't hardlopen... :9
^O^ Maar zondag wat meer eten he }:| Van alleen uiensoep ga je vieze windjes laten.
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:16:34 #27
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87673858
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wel goed voor je armspieren :P
Ja dat wel! Ik betrap mezelf er ook op dat ik ze dan af en toe ga 'liften' omdat ik in mn geestesoog orang oetang armen krijg :')

Mn benen zijn van al dat gehobbel hier ook al wat sterker geworden geloof ik! De eerste week had ik steeds ontzettende last van mijn kuiten (veel heuvelop/heuvelaf hiero) en nu gaat dat stukken beter *)
pi_87673863
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

^O^ Maar zondag wat meer eten he }:| Van alleen uiensoep ga je vieze windjes laten.
met zelfgebakken ciabatta met smeersels!
Ja doei.
pi_87673872
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:15 schreef anna82 het volgende:
En hoe maak je zelf wraps?? Ik wilde ze laatst eten, tot ik erachter kwam dat er varkensreuzel in zat. Dat benam mij de eetlust danig.
http://debakparade.blogsp(...)-volkoren-wraps.html

bijvoorbeeld :)
Ja doei.
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:17:38 #30
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87673902
Hoi.

Boodschappen, koop alles in de reclame maar ben altijd wel veel kwijt, we eten allebei veel groente (2 a 3 soorten per dag) en veel fruit. Dat is toch best door, ook al koop ik dat bij de Lidl.

Altijd een lekker stukje vlees erbij en dan natuurlijk de berenburg.
Maar ja, voor de rest ben ik erg zuinig :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:17:51 #31
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87673912
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

met zelfgebakken ciabatta met smeersels!
Maak je die smeersels ook zelf? Hebben wij lange tijd gedaan, met feta en sambal. Of kwark met heel veel tuinkruiden... Lekker, maar wel tijdrovend.
pi_87673923
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:10 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

*onthoudingsboks!*

Ik doe nu wel een experiment! Ga nu tot ik terug ga iig pilloos door het leven, kijken of ik verschil merk!
*boks!*

Slim om dat nu te doen. :) Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn!
Ik voel me echt een stuk beter sinds ik ermee gestopt ben.
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:18:18 #33
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87673930
loveli: we hebben nog steeds een nieuwe auto, maar er kwamen wat bonuszaken uit de keuring die anders niet gefixed waren geworden.

Lijstje so far:

O: krentenbol
T: strepsil
L: strepsil
T: strepsil
T: 1 bonbon
D: aardappelen, groente, vlees

;(
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_87673941
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Maak je die smeersels ook zelf? Hebben wij lange tijd gedaan, met feta en sambal. Of kwark met heel veel tuinkruiden... Lekker, maar wel tijdrovend.
meestal wel, weet alleen nog niet wat we er op gaan/willen doen :)
Ja doei.
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:18:51 #35
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87673953
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:14 schreef Perruche het volgende:
@Maria: hij is redelijk onredelijk...
:{ :*

En doet ie zn best om leuke dingen te doen? Werken, vrijwilligeren, hobby-dingen, anything? Ik kan me goed voorstellen dat je hem op deze manier ook niet in je buurt hoeft. Wat heb je er dan aan, zeg maar.
pi_87674001
http://www.foodlog.nl/nep(...)er_kwaliteitsniveau/

oh, en haal je Volkorenmeel dus niet bij de AH :)
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 18 oktober 2010 @ 15:20:32 #37
70532 loveli
N
pi_87674017
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:15 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Het is allebei even gezond/ongezond. Afwisseling is het geheim.
Dattem, je moet de balans niet kwijtraken.

Wat betreft de lijn gezond - ongezond, het moet niet zoiets worden als "ik heb liever de bof dan mazelen".
crap in = crap out
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:20:35 #38
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87674020
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:18 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

*boks!*

Slim om dat nu te doen. :) Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn!
Ik voel me echt een stuk beter sinds ik ermee gestopt ben.
Is fijn he, pilloos door het leven. Ik begin er nooit meer aan, ondanks het 'gevaar' van een zwangerschap.
pi_87674053
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:11 schreef Perruche het volgende:

[..]

Zo rot als het misgaat door problemen die bij één persoon liggen, en niet eens tussen jullie. Daar kun je zo weinig mee. Ik hoop dat hij snel zijn blij terugvindt. :*
pi_87674063
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:18 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

:{ :*

En doet ie zn best om leuke dingen te doen? Werken, vrijwilligeren, hobby-dingen, anything? Ik kan me goed voorstellen dat je hem op deze manier ook niet in je buurt hoeft. Wat heb je er dan aan, zeg maar.
Nee. Dat doet 'ie niet. En dat irriteert me dus ook zo. Het lijkt alsof 'ie helemaal niet wil. Ik ben benieuwd hoe het morgen met de inburgerdinges gaat. En dat laatste wat je zegt, het klink lomp, maar zo voelt het af en toe wel. Ik kan geen leven voor hem bouwen hier, dat zal 'ie echt zelf moeten doen...
pi_87674077
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:13 schreef j.t het volgende:

en net al onze administratie bijgewerkt en mensen op gebeld, voor het wijzigen van dingen etc. *O* Hebben echt heul veul brieven binnen gekregen van Enexis, Nuon en Eneco de laatste tijd. Vanwege een overstap die we ook weer hebben laten ontbinden :')
De bedragen en termen vlogen om de oren. Snapte er even niks meer van. Maar nu wel *O*
Er zit wel veel vitamine C in friet :7
pi_87674109
ja, en ijzer in kroketten :9
Ja doei.
pi_87674118
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:21 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Zo rot als het misgaat door problemen die bij één persoon liggen, en niet eens tussen jullie. Daar kun je zo weinig mee. Ik hoop dat hij snel zijn blij terugvindt. :*
:) ik ook. Da's het nare, hij denkt dat ik hem niet begrijp, maar ik snap het wel, ik kan het alleen niet voor hem oplossen.

En ook alles is dan ineens slecht he, in Nederland. Het weer, de winkels, de mensen, echt -alles-. Best vermoeiend :')

Hij zit nu te bellen met de deur op slot :|W

Ergens is het ook wel hilarisch heur w/ >:O
pi_87674120
ik ben heel tevreden met de Yaz. geen rare buien. redelijk goeie huid. kijken of t zo blijft.

verder verzandde ik vandaag weer in teveel niksdoen, en nu moet er nog vanalles in te weinig tijd. het zal ook eens niet zo zijn...

nu eerst maar naar de winkels...apotheek, pakjes versturen, boodschapjes...
Kwak
pi_87674130
Krijg trek van de wrap discussie en ga eens 2 volkorenboterhammen met nog nader te bepalen beleg maken. Misschien wel pindakaas :9 die van de Lidl is zó lekker!

En dat recept voor wraps is echt wel vet simpel, tenminste dat lijkt zo! In mn vakantie maar eens testen.
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:23:46 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87674148
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:23 schreef Perruche het volgende:

[..]

:) ik ook. Da's het nare, hij denkt dat ik hem niet begrijp, maar ik snap het el, ik kan het alleen niet voor hem oplossen.

En ook alles is dan ineens slecht he, in Nederland. Het weer, de winkels, de mensen, echt -alles-. Best vermoeiend :')
Pfff.. dat klinkt niet echt gezellig nee... :{
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:27:06 #47
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87674305
Mini: ik hoop het! De afgelopen dagen heb ik wel wat hoofdpijn (had een paar dagen terug weer moeten beginnen), maar ik denk dat dat ook kan liggen aan te vast slapen. Ik ben benieuwd of ik echt iets merk zeg maar!

quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:21 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nee. Dat doet 'ie niet. En dat irriteert me dus ook zo. Het lijkt alsof 'ie helemaal niet wil. Ik ben benieuwd hoe het morgen met de inburgerdinges gaat. En dat laatste wat je zegt, het klink lomp, maar zo voelt het af en toe wel. Ik kan geen leven voor hem bouwen hier, dat zal 'ie echt zelf moeten doen...
Daar was ik al bang voor, schijnt vaker voor te komen... Mijn pa deed bijv. ook geen drol (al neem ik aan dat jouw vriend uberhaupt leuker is :P). Misschien dat de inburger-help-dingesen hem wat meer kunnen helpen - misschien dat ie van een 'autoriteit' wel meer tips aanneemt.

En nee, klinkt niet lomp. Jij steekt energie in de relatie, maar dat moet hij ook doen. Geografisch in de buurt zijn is belangrijk, maar daar houdt het niet op, niewaar. Terwijl hij zich waarschijnlijk sowieso beter zal voelen als ie wat gaat doen.
pi_87674329
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

http://debakparade.blogsp(...)-volkoren-wraps.html

bijvoorbeeld :)
Dank je! Nou, dat moet ik wel kunnen. Misschien het kneden uitbesteden (dat rijmt!) aan mijn sterkere helft.
pi_87674342
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:23 schreef Perruche het volgende:

[..]

:) ik ook. Da's het nare, hij denkt dat ik hem niet begrijp, maar ik snap het el, ik kan het alleen niet voor hem oplossen.

Hij zit nu te bellen met de deur op slot :|W

Ergens is het ok wel hilarisch heur w/ >:O
Dat klinkt een beetje kinderachtig. :{ Wel moeilijk hoor, als hij hier echt niet kan wennen. Maar dat is natuurlijk niet jouw schuld.

Wat je net zei, over "er iets aan hebben", dat vind ik helemaal niet zo gek. Je kunt nog zoveel van iemand houden, maar uiteindelijk komt het erop neer dat je leven met hem leuker zou moeten zijn dan zonder, dat is echt niet teveel gevraagd.
pi_87674397
Ja, normaal is hij heel gezellig! M'n vrienden vinden hem ook leuk, en normaal is het gewoon een leuke jongen, totdat 'ie zich naar voelt.

En dat van die autoriteit klopt wel. Hij verdraagt sowieso kritiek van mij niet zo goed. n dat ik nu een nieuwe baan heb vind 'ie heel leuk voor mij, maar hij is wel jaloers. Jaja. Maar goed, je hebt helemaal gelijk, hij moet gewoon wat gaan doen...!

Mini_Rulez: ja daar heb je ook gelijk in.

Wel een beetje confronterend al die reacties! Als hij gewoon een NL jongen zou zijn en hij zou zich zo gedragen was het niet meer aan geweest. Ik pik natuurlijk veel meer omdat ie helemaal voor mij hier naar NL is gekomen. En ik wilde nog wel een baan in Ierland nemen omdat ie het daar leuker vond, maar die heb ik (in overleg met hem) niet genomen omdat de baan hier leuker is. En nu voel ik me weer schuldig over die keuze, alsof ik te egoïstisch ben. Maar ik wil ook eens gewoon even lekker settelen, ofzo.

Anyway, /topickaap :9
:*
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:32:47 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87674547
quote:
Say what?? :o ;( is varkensreuzel dan eufemistisch anders genoemd op het pakje?

Ik heb vanmiddag een online sollicitatie gestuurd naar een uitzendbureau die een barista zochten (gewoon mn brief die ik voor Kaldi had geschreven wat aangepast :') ) en ik werd net al teruggebeld of ik morgen op gesprek kon komen!! :D _O_

Dus misschien leer ik binnenkort wel van die fancy koffies maken O+
pi_87674608
Perruche: wat doet hij nu de hele dag dan? Kan me voorstellen dat het niet leuk is als ie geen werk heeft, zeker als z'n vriendinnetje wel net een leuke goede baan heeft. Als hij uit zo'n mediterraan land komt, is dat vast niet goed voor z'n ego ;)
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:35:32 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87674658
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:27 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat je net zei, over "er iets aan hebben", dat vind ik helemaal niet zo gek. Je kunt nog zoveel van iemand houden, maar uiteindelijk komt het erop neer dat je leven met hem leuker zou moeten zijn dan zonder, dat is echt niet teveel gevraagd.
Agree!

Wel rot perruche.... maar je weet gelukkig zelf ook dat je je niet schuldig hoeft te voelen.
Wees maar gewoon lief voor m en laat kritiek zoveel mogelijk van je af glijden :W
pi_87674740
Klinkt alsof hij een beste trap onder z'n kont nodig is :P

Ben ik hier trouwens de enige die naar de markt gaat voor z'n eten?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_87674791
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:37 schreef V1z0R het volgende:
Klinkt alsof hij een beste trap onder z'n kont nodig is :P

Ben ik hier trouwens de enige die naar de markt gaat voor z'n eten?
Nee hoor, in andere tijden ging ik graag naar de markt, en morgen ga ik ook wel :)
Maar doordeweeks heb ik afgelopen jaren echt geen tijd gehad, en in het weekend is het zo knetterdruk dat ik er vaak geen zin in heb :')
pi_87674831
Puff: hij leert voor iets waar 'ie in Ierland mee bezig is. En natuurlik is het allemaal ook hartstikke rot, maar door dat maar te blijven herhalen lossen we niets op. Hij moet zélf z'n schouders eronder zetten en er wat van maken. Ik kan hem helpen met telefoontjes plegen, brieven ontcijferen, contact leggen. Maar uiteindelijk zal hij zelf zijn leven moeten opbouwen hier.

LB: probeer ik ook :) thanks :* En leuk van je barista sollicitatie! fulltime of parttime baan?
  Vis een optie? maandag 18 oktober 2010 @ 15:39:26 #57
70532 loveli
N
pi_87674844
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:20 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.foodlog.nl/nep(...)er_kwaliteitsniveau/

oh, en haal je Volkorenmeel dus niet bij de AH :)
Mwah. Voor meel ga je (bijvoorbeeld) naar de Meneba.

De Meneba neemt graan, trekt het uit elkaar tot zemelen, kiemen, bloem, zulks in allerlei gradaties van fijnheid en weet ik wat. Er komt een bestelling binnen van zeg, AH. Voor volkorenmeel. Officieel moet volkorenmeel dezelfde verhoudingen onderdelen bevatten als graan, dus ze pakken wat van alle onderdelen, mengen het weer bij elkaar en stoppen het voor AH in een zakje.

De molenaar pakt graan, maalt het, stopt het in een zakje. Dat is het verschil. In volkorenbrood zit ook geen molenaarsmeel, maar Meneba (of een van z'n concurrenten)-meel, samengesteld uit componenten.
crap in = crap out
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:40:47 #58
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87674892
Ik ga nooit naar de markt. Te druk, te veel gedoe.

En eens met Mini en ook met v1zordinges. Oud-collegaatje had een vriend die overgekomen was uit Italië. Die deed niks de hele dag. Deed geen moeite om de taal te leren, werk te zoeken en zij moest echt alles voor 'm regelen. Dat is toen wel spaak gelopen. Als je op de bank blijft zitten, gaat er ook niks gebeuren. Hij kan moeilijk verwachten dat er mensen aan de deur staan met 'Hey, ik heb dé baan voor je *) ' en 'Hey, hier is je sociale leven *O* '. Dat moet je toch echt zelf regelen.
pi_87674906
In mijn wraps zit geen reuzel..

Ik vind zijn kant van het verhaal een beetje (klein beetje) herkenbaar van hoe ik soms ben. En dat is niet leuk dan. En heel treffend want mini toen zei. Maarrrr nu heb ik geen advies voor jou
pi_87674929
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:32 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Say what?? :o ;( is varkensreuzel dan eufemistisch anders genoemd op het pakje?

Ik heb vanmiddag een online sollicitatie gestuurd naar een uitzendbureau die een barista zochten (gewoon mn brief die ik voor Kaldi had geschreven wat aangepast :') ) en ik werd net al teruggebeld of ik morgen op gesprek kon komen!! :D _O_ [ afbeelding ]

Dus misschien leer ik binnenkort wel van die fancy koffies maken O+
O leuk dat wil ik ook O+
Mag ik jouw brief :@?
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:42:59 #61
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87674994
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:39 schreef Perruche het volgende:
LB: probeer ik ook :) thanks :* En leuk van je barista sollicitatie! fulltime of parttime baan?
Het is in eerste instantie vervanging van ouderschapsverlof en extra kracht in de drukke dagen (extra koopzondagen tot kerst enzo). Daarna bevalt het hopelijk goed zodat ik kan blijven, maar dat valt af te wachten....
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:43:10 #62
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87675002
Milady *O* Ik duim, yiss! Fancypantsy koffie, dat klinkt leuker dan een bakkie leut O+

quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:39 schreef Perruche het volgende:
Puff: hij leert voor iets waar 'ie in Ierland mee bezig is. En natuurlik is het allemaal ook hartstikke rot, maar door dat maar te blijven herhalen lossen we niets op. Hij moet zélf z'n schouders eronder zetten en er wat van maken. Ik kan hem helpen met telefoontjes plegen, brieven ontcijferen, contact leggen. Maar uiteindelijk zal hij zelf zijn leven moeten opbouwen hier.

Je klinkt goed rationeel madame! En idd, als jullie hebben overlegd over de baan in Ierland kun je je achteraf niet schuldig voelen.
pi_87675045
Ik heb solliciteer angst. En nooit gewerkt tot m'n eindexamen want dat was verboten. Hmm
Maar ik had dus gezegd dat ik vanaf 5 november ga solliciteren niet waar :9
  Vis een optie? maandag 18 oktober 2010 @ 15:44:19 #64
70532 loveli
N
pi_87675056
quote:
Dat deden ze vroeger ook in brood als broodverbetermiddel. Nu stoppen ze er als ik het goed begrijp een eiwit in dat wordt gewonnen uit varkenshaar. Eet smakelijk.
crap in = crap out
pi_87675093
Oh, ik wil hem niet afschilderen als een luie jongen! Hij leert de taal (best snel), en wil heel graag werken. maar na 30 sollicitaties is hij nergens aangenomen. Dat motiveert ook niet. Maar dat is in de culturele sector en bijna niemand krijgt daar een baan. Hij is nu erg onzeker over zijn eigen kunnen en denkt dat hij alleen een baantje in een fabriek ofzo krijgt. Wat niet zo is, hij is hartstikke slim en gemotiveerd.

Maar ik wil wel z'n vriendin blijen, en niet alleen z'n helper/praatpaal enzo. Maar omdat ie verder nog niemand heeft, schiet dat ook niet zo op. Ik hoop dat het morgen beter is :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:45:27 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87675098
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

O leuk dat wil ik ook O+
Mag ik jouw brief :@?
Mijn brief is nogal toegespitst op mijzelf, je hebt er denk ik niet veel aan ;)
Sowieso moet een sollicitatiebrief voor de horeca ook veel van jouzelf bevatten!

De meeste van mijn horecabaantjes heb ik trouwens altijd bemachtigd door gewoon naar de zaak toe te gaan en te zeggen "Hoi, ik wil hier graag werken, hebben jullie nog iemand nodig?" Worked like a charm O+
Alleen nu ben ik daar dus te oud voor :')
pi_87675124
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:45 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Mijn brief is nogal toegespitst op mijzelf, je hebt er denk ik niet veel aan ;)
Sowieso moet een sollicitatiebrief voor de horeca ook veel van jouzelf bevatten!

De meeste van mijn horecabaantjes heb ik trouwens altijd bemachtigd door gewoon naar de zaak toe te gaan en te zeggen "Hoi, ik wil hier graag werken, hebben jullie nog iemand nodig?" Worked like a charm O+
Alleen nu ben ik daar dus te oud voor :')
Volgens mij ben jij niet heel veel ouder dan ik?
pi_87675152
LB *O* hoe laat ga je morgen? Kan ik voor je duimen!

maria, soms probeer ik de emoties maar even uit te schakelen ofzo :') want als die de overhand nemen is er geen land met me te bezeilen. Hoe is het nu met jouw vriendje eigenlijk? de financiële crisis weer bezworen?
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:47:09 #69
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87675165
Ik ben 27 PF, en verdien dus al minimumloon. Zomaar in de horeca aangenomen worden gaat het beste als je nog geen 23 bent :)
pi_87675188
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:47 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben 27 PF, en verdien dus al minimumloon. Zomaar in de horeca aangenomen worden gaat het beste als je nog geen 23 bent :)
3x raden hoe oud ik ben :P!
pi_87675204
wie heeft mij dat tomatensap aangesmeerd trouwens
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:50:42 #72
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87675275
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:47 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

3x raden hoe oud ik ben :P!
23?

Je kunt het nog proberen :) Via een uitzendbureau lijkt het sowieso geen probleem te zijn *O*
Perruche, t is morgen om half 2, spanneeeeend!!! Er zijn ook wel andere kandidaten maar de mevrouw van het uitzendbureau vond mijn cv heel goed :7
pi_87675354
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:50 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

23?

Je kunt het nog proberen :) Via een uitzendbureau lijkt het sowieso geen probleem te zijn *O*
Perruche, t is morgen om half 2, spanneeeeend!!! Er zijn ook wel andere kandidaten maar de mevrouw van het uitzendbureau vond mijn cv heel goed :7
Jij good luck! Dan ga ik maar weer iets doen waar alleen een leuk smoeltje voor nodig is :')
  Vis een optie? maandag 18 oktober 2010 @ 15:53:37 #74
70532 loveli
N
pi_87675381
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:44 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb solliciteer angst. En nooit gewerkt tot m'n eindexamen want dat was verboten. Hmm
Maar ik had dus gezegd dat ik vanaf 5 november ga solliciteren niet waar :9
Ja, ga je handen maar eens laten wapperen.
crap in = crap out
pi_87675423
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:53 schreef loveli het volgende:

[..]

Ja, ga je handen maar eens laten wapperen.
Oja. Dat weer. Nee ik doe het wel om er van af te zijn, dan als ik 2 afwijzingen binnen heb, jammer. Anders heb je gelijk. Als je geen gelijk hebt moet je als troost maar weer een leuke tas voor jezelf uitkiezen :9~
pi_87675443
oO< nog niks gehoord van den makelaar.
En ik wil niet zelf bellen :@ :') Ik ga er maar vanuit dat hij zelf nog niks heeft gehoord van de woningver.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Vis een optie? maandag 18 oktober 2010 @ 15:55:49 #77
70532 loveli
N
pi_87675464
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Oja. Dat weer. Nee ik doe het wel om er van af te zijn, dan als ik 2 afwijzingen binnen heb, jammer. Anders heb je gelijk. Als je geen gelijk hebt moet je als troost maar weer een leuke tas voor jezelf uitkiezen :9~
Nagging works like a charm :7

En als ze je afwijzen meteen vragen of je anders achter de balie mag omdat je een lieve telefoonstem hebt ;)
crap in = crap out
pi_87675500
Alleen had ik dus een topic geopend voor adressen, maar vond iedereen dat ik lelijke handen had. Fok he :')
pi_87675552
Eens met v1zor... sociaal leven etc komt je niet zomaar aanwaaien :) Hoe moeilijk dat ook is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ewelina op 18-10-2010 16:05:00 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:58:19 #80
331 Merel
Be here now.
pi_87675560
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
is die jacobs creek wijn een beetje te drinken?
Is prima te drinken!

Verder kan ik er heel slecht tegen om te lezen hoe mensen oordelen over hoe anderen met hun geld omgaan, waaraan ze het willen besteden en of ze wel of niet een buffer hebben. Je kunt niet in andersmans portemonnee of op iemand anders prioriteitenlijstje kijken. Dus.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_87675623
Ik heb nog steeds ziek bloeddoorlopen ogen. Zonnebril ftw.
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:02:53 #82
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87675721
Perruche: nee ik denk ook niet dat ie lui is - maar soms is een schop onder 't hol gewoon nodig :P Heb ik zelf ook vaak nodig. En dan vooral omdat ie voor jou niet te genieten is zo. Ik snap idd best dat ie verder hartstikke leuk is, anders was ie idd je vriend niet ;) Maar hij moet wel zorgen dat ie leuk blijft :+

PF: je kan vast beginnen met solliciteren he! Ook voor de oefening, dan kan je merken wat wel en niet werkt :Y
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:03:53 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87675762
Ik heb nog 2 boterhammen langs m'n schuurpapierkeel weten te wurgen.
  Vis een optie? maandag 18 oktober 2010 @ 16:08:58 #84
70532 loveli
N
pi_87675937
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
Perruche: nee ik denk ook niet dat ie lui is - maar soms is een schop onder 't hol gewoon nodig :P Heb ik zelf ook vaak nodig. En dan vooral omdat ie voor jou niet te genieten is zo. Ik snap idd best dat ie verder hartstikke leuk is, anders was ie idd je vriend niet ;) Maar hij moet wel zorgen dat ie leuk blijft :+

PF: je kan vast beginnen met solliciteren he! Ook voor de oefening, dan kan je merken wat wel en niet werkt :Y
Ja, nu kun je nog een kort rokje aantrekken, als het min tien is wordt dat toch wel kouder.
crap in = crap out
pi_87675961
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Ja, nu kun je nog een kort rokje aantrekken, als het min tien is wordt dat toch wel kouder.
_O- :D!!!
pi_87675970
quote:
Wij zijn ook net begonnen met weekmenu's en het budgeteren van boodschappen. Ik kwam tot de ontdekking dat wij zo'n 100 (! :o ) euro per week uitgaven en dat vond ik toch ietwat aan de hoge kant.
Ik probeer juist onze uitgaven terug te brengen naar ¤100/week (voor 2 personen dus). En dat lukt bij lange na nog niet :X
pi_87676024
Oh fijn, bijna al mijn havermout is verdwenen. :{ Het is weer maandagochtend hoor...

Dan maar een broodje met Nederlandse kaas. O+ Mooie kleertjes aan en op naar de uni. Als ik gewoon ontken dat het maandag is, dan is het niet zo. 8-)
pi_87676035
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:09 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik probeer juist onze uitgaven terug te brengen naar ¤100/week (voor 2 personen dus). En dat lukt bij lange na nog niet :X
oh my! :o
Ja doei.
pi_87676051
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:09 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:o boodschappenlijstje posten voor tips? :P
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:12:11 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87676072
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb nog 2 boterhammen langs m'n schuurpapierkeel weten te wurgen.
Thumbs up! Hopelijk voel je je er straks beter door :) Bij mij helpt eten/drinken altijd wel tegen een zere keel.
pi_87676099
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:11 schreef Perruche het volgende:

[..]

:o boodschappenlijstje posten voor tips? :P
Mijn lijstje? Of jullie lijstjes ter inspiratie?
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:12:53 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87676100
Wij eten volgens mij met 2 personen voor 160 euro in de maand :o
Kan inmiddels ietsje meer zijn, maar t is niet veel in elk geval.
pi_87676142
Tsjongejonge, denk ik beter te worden begint mn keel pijn te doen.
Ah well... lekker rustig :P
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalle administratie opgeruimd. Afgelopen 2 mnd niet gedaan. Heel schandalig van mij! Maar nu is alles weer piccobello op orde.
Zo even stukje fruit eten. Kiwi ofzo :)
pi_87676242
Ik eet gewoon voor hoeveel geld ik nog heb :D!
pi_87676258
Als het aan mij lag, at ik iedere dag oesterzwammen risotto met parmezaanse kaas. MAAR JA
pi_87676291
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:12 schreef LadyBlack het volgende:
Wij eten volgens mij met 2 personen voor 160 euro in de maand :o
Kan inmiddels ietsje meer zijn, maar t is niet veel in elk geval.
Ik haal dat bedrag voor 1 persoon met gemak... :@
pi_87676323
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dat ook :') Aan het eind van mijn salaris kan ik voor heel weinig geld toch altijd redelijk goed eten. Als ik dat nou eens zou doen vanaf het begin van de maand.... :')
pi_87676324
Ik heb deze week wel herfstvakantie, dus mooi moment om extra verstandig boodschappen te doen. Eens kijken of het dan beter gaat. :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:20:53 #99
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87676380
Ik vind zelf dat ik vrij luxe eet... maar ik koop wel vaak huismerk, en ik eet lang niet elke dag een vleesvervanger. Ik heb ook zelden frisdrank in huis, alleen vaak zo'n fles aanmaaklimonade. Fruit is waarschijnlijk ook een grote kostenbespaarder, dat eet ik zelden :')

Maar ik drink dan weer wel dure espresso, koop biologisch vlees en zuivel, en moet regelmatig wat weggooien :@
pi_87676396
Hallo. :s)
pi_87676401
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:19 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat ook :') Aan het eind van mijn salaris kan ik voor heel weinig geld toch altijd redelijk goed eten. Als ik dat nou eens zou doen vanaf het begin van de maand.... :')
Als ik veel college heb zit ik zo aan 15 euro per dag... Ik heb namelijk koffie nodig en die 6 boterhammen die ik meeneem zijn om 11 uur al op :') Ik accepteer het maar gewoon
pi_87676466
Ooook ik ga zo vergeten dat ik een griepprik moet halen! Ik ben het vandaag al 8x vergeten!
pi_87676467
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nou, wij hebben er ook eigenlijk nooit op gelet. En het is niet dat we het ons niet kunnen veroorloven, maar het is zo zonde.

Vorige maand bijvoorbeeld, hebben we in totaal voor ¤ 750 boodschappen gedaan (inclusief pers. verzorging, dierenvoer, eten bestellen, etc. dus niet alleen boodschappen qua eten). Het kan wel, maar het is niet nodig. Dan spaar ik liever meer.

Dus nu zijn we sinds 3 maanden alle uitgaven bij aan het houden en proberen we ons aan budgetten te houden en dergelijke. Gaat steeds beter :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:22:59 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87676487
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:21 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Als ik veel college heb zit ik zo aan 15 euro per dag... Ik heb namelijk koffie nodig en die 6 boterhammen die ik meeneem zijn om 11 uur al op :') Ik accepteer het maar gewoon
Toen ik nog studeerde gaf ik ook veel meer geld uit trouwens :Y kopjes koffie enzo, en soms een muffin/liga/ontbijtkoek erbij, of een broodje.... en ik kwam vaker langs de winkeletalages dus gaf ook nog meer geld aan kleding uit :P

Nu ga ik naar de O+ kringloop O+ Laatst weer een heel mooi truitje en een tweede paar Dr Martens gevonden _O_
pi_87676492
Wij wonen nu precies een jaar samen.
Ons hoogste maandbedrag aan boodschappen: 230 euro
Ons laagste maandbedrag aan boodschappen: 142 euro
Dus gemiddeld 186 euro met zn 2en. Mag van mij wel minder.
pi_87676522
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou, wij hebben er ook eigenlijk nooit op gelet. En het is niet dat we het ons niet kunnen veroorloven, maar het is zo zonde.

Vorige maand bijvoorbeeld, hebben we in totaal voor ¤ 750 boodschappen gedaan (inclusief pers. verzorging, dierenvoer, eten bestellen, etc. dus niet alleen boodschappen qua eten). Het kan wel, maar het is niet nodig. Dan spaar ik liever meer.

Dus nu zijn we sinds 3 maanden alle uitgaven bij aan het houden en proberen we ons aan budgetten te houden en dergelijke. Gaat steeds beter :)
Ik bedoelde meer als ik 100 euro heb eet ik voor 100, heb ik 200, eet ik voor 200. Niet als ik 800 heb dat ik voor 800 eet :')!
  Vis een optie? maandag 18 oktober 2010 @ 16:23:50 #107
70532 loveli
N
pi_87676530
Boerenkool, aardappelen, worst bij de appie, 50% korting.
:9
crap in = crap out
pi_87676546
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:05 schreef MariaEtcetera het volgende:

Ken je www.cuteoverload.com? Dat is O+ O+ O+
pi_87676568
Drankjes doen kost ook veel geld :o Ik denk dat ik daar meer geld aan uitgeef dan aan eten :o Zonde!
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:25:58 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87676628
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:23 schreef j.t het volgende:
Dat is een heel net gemiddelde toch? :)

Ligt er wel aan wat daar allemaal bij zit natuurlijk. Net als coco zit in ons maandbedrag ook diervoer en the occasional kroegrekening / rekening van eten afhalen :P

En onze kat krijgt Whiskas trouwens. Wat niet heeft voorkomen dat ie nu al een week verkouden / ziekig is, en nu ook nog aan de diarree ;( Hebben de kattenbezitters hier nog tips?
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:27:36 #111
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87676690
PF: thermosfles koffie meenemen? Heb ik een tijd lang gedaan met thee! In de winter O+

En ja ik plan vaak slecht en dan moet ik ergens een broodje kopen ipv dat ik wat meeneem :') Want ondanks dat ik ook niks/minder zou kunnen eten, draag ik het geweten van dit topic bij me oO< :P

quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:24 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ken je www.cuteoverload.com? Dat is O+ O+ O+
Uiteraard! O+
pi_87676751
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
PF: thermosfles koffie meenemen? Heb ik een tijd lang gedaan met thee! In de winter O+

En ja ik plan vaak slecht en dan moet ik ergens een broodje kopen ipv dat ik wat meeneem :') Want ondanks dat ik ook niks/minder zou kunnen eten, draag ik het geweten van dit topic bij me oO< :P
[..]

Uiteraard! O+
Allemaal van die kleine nespressotjes in m'n thermosflesje :D Nee dan kan ik beter koffie halen (1,20) want een nespresso is ook 35 cent..
pi_87676780
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:25 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ligt er wel aan wat daar allemaal bij zit natuurlijk. Net als coco zit in ons maandbedrag ook diervoer en the occasional kroegrekening / rekening van eten afhalen :P

En onze kat krijgt Whiskas trouwens. Wat niet heeft voorkomen dat ie nu al een week verkouden / ziekig is, en nu ook nog aan de diarree ;( Hebben de kattenbezitters hier nog tips?
Hm... Katten kunnen ook verkouden worden :') Hmmm.....
pi_87676803
quote:

[..]

Wij hebben geen huisdieren en het is echt puur boodschappen. :)
In mn huishoudboekje staan 3 categorieën: boodschappen, vaste lasten en overig. :s)
  Vis een optie? maandag 18 oktober 2010 @ 16:30:22 #115
70532 loveli
N
pi_87676829
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Allemaal van die kleine nespressotjes in m'n thermosflesje :D Nee dan kan ik beter koffie halen (1,20) want een nespresso is ook 35 cent..
_O- Studenten van tegenwoordig... Waar is de tijd gebleven dat ze kattenvoer aten en lege flessen inwisselden om bier te kunnen kopen?
crap in = crap out
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:30:36 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87676835
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Is koffie 1,20 daar? :o Wat duur :{w

En nespresso is ook niet heel handig nee..... dan kun je beter een perculator kopen!
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:31:30 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87676867
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:29 schreef j.t het volgende:

[..]

Wij hebben geen huisdieren en het is echt puur boodschappen. :)
In mn huishoudboekje staan 3 categorieën: boodschappen, vaste lasten en overig. :s)
Huishoudboekje O+ dat klinkt leuk!

Maar het geeft wel heel veel verheldering over waar je geld nou blijft :Y
pi_87676876
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:30 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Is koffie 1,20 daar? :o Wat duur :{w

En nespresso is ook niet heel handig nee..... dan kun je beter een perculator kopen!
capuchinno is 1,20 en koffie 1 euro. Ja niet uit de automaat hoor, dat is goor :') Bij een barista @ schule.

Perculator in NL is ook zo weer 20 euro ;( Gelukkig hebben mijn ouders er nog wel 1!
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:31:52 #119
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87676882
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:29 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Hm... Katten kunnen ook verkouden worden :') Hmmm.....
Wat bedoel je nu?
pi_87676914
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:31 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Wat bedoel je nu?
Ja dat ik het zelf ook niet weet. Dat het niet meteen iets ernstig hoeft te zijn.
pi_87676929
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:31 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Huishoudboekje O+ dat klinkt leuk!

Maar het geeft wel heel veel verheldering over waar je geld nou blijft :Y
Ja echt hoor! Anders weet ik het echt niet op gegeven moment. Dus heb er 2.
Een voor mijzelf en 1 voor onze gezamenlijke rekening.
En ik kijk eens per week of eens per 2 weken op internet op de rekening, schrijf ff int boekie. 5 min werk.
En als je wilt bezuinigen, is het ook handig. Want je ziet meteen waar enzo
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:35:07 #122
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87677005
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ja dat ik het zelf ook niet weet. Dat het niet meteen iets ernstig hoeft te zijn.
Nee precies. Maar als de hond van mn moeder last van dr buik heeft krijgt ie rijst met kip, maar ik weet eigenlijk niet of dat voor katten hetzelfde werkt.

Het is al een oud beestje, maar hij heeft dit nog nooit zo lang gehad, en ik ben bang dat ie uitdroogt. Hij drinkt namelijk ook niet echt enthousiast.
pi_87677016
O ik ben aan het SOGen. 100x mijn haar goed doen in de webcam :')!!
pi_87677028
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:22 schreef LadyBlack het volgende:
Nu ga ik naar de O+ kringloop O+ Laatst weer een heel mooi truitje en een tweede paar Dr Martens gevonden _O_
De O+ kringloop O+ .
Zaterdag nog een heel leuk grijs rokje gevonden.
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:35:56 #125
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87677040
Perculator? :o Que?

Ik bedoelde eigenlijk gewoon, eh, koffie? :P Des noods van die aanmaakzakkies? Net zo vies als automatenkoffie en veel goedkoper! :+

Ik ga morgenmiddag weer naar de supermarkt, eten voor mn weekmenu inslaan O+ Ik vind hem best mooi eigenlijk! Al weet ik nog niet wat ik in het weekend doe (vriendinnetje uit York is dan jarig), dus er kan wat geschoven worden naar volgende week / een andere dag.

Maandag: linzen met rijst, ui en spekjes
Dinsdag: completos (hotdogs op zn Chileens met avocadoprutje en tomaat enzo)
Woensdag: bloemkool/broccoli met ham en kaas uit de oven
Donderdag: courgette gevuld met hüttenkäse en ham
Vrijdag: tonijnsalade met broodje
Zaterdag: soepje met mais, witte bonen en spekkies
Zondag: ?
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:36:42 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87677076
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:35 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

De O+ kringloop O+ .
Zaterdag nog een heel leuk grijs rokje gevonden.
Leuk he als je er iets moois tussen ziet hangen O+
pi_87677085
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:35 schreef MariaEtcetera het volgende:

Ik bedoelde eigenlijk gewoon, eh, koffie? :P Des noods van die aanmaakzakkies? Net zo vies als automatenkoffie en veel goedkoper! :+

Ik ga morgenmiddag weer naar de supermarkt, eten voor mn weekmenu inslaan O+ Ik vind hem best mooi eigenlijk! Al weet ik nog niet wat ik in het weekend doe (vriendinnetje uit York is dan jarig), dus er kan wat geschoven worden naar volgende week / een andere dag.

Maandag: linzen met rijst, ui en spekjes
Dinsdag: completos (hotdogs op zn Chileens met avocadoprutje en tomaat enzo)
Woensdag: bloemkool/broccoli met ham en kaas uit de oven
Donderdag: courgette gevuld met hüttenkäse en ham
Vrijdag: tonijnsalade met broodje
Zaterdag: soepje met mais, witte bonen en spekkies
Zondag: ?
Ik drink alleen espresso/perculator koffie. Anders hoeft 't niet :')
pi_87677087
quote:
Weggooien en premium brokjes kopen.
Die van de Aldi zijn goedkoop maar prima.
pi_87677091

Percolator! Kun je koffie mee zetten :)
Ja doei.
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:38:24 #130
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87677166
Gewoon een ouderwetsch koffiezetapparaat kopen voor 2 tientjes, filterzakjes en filtermaling ipv al die overpriced koffie! :Y)

Over overpriced gesproken:

194 euro :'(
pi_87677195
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:35 schreef LadyBlack het volgende:
Het is al een oud beestje, maar hij heeft dit nog nooit zo lang gehad, en ik ben bang dat ie uitdroogt. Hij drinkt namelijk ook niet echt enthousiast.
Kattenbak leegmaken, wachten tot de poes er in plast, plas in potje doen en laten testen bij de dierenarts.
Kan goed zijn dat poes wat last van blaas of nieren heeft, dan krijgt 'ie dieetbrokken.
Zo niet, moet je maar even aan de dierenarts vragen wat hij vindt van Whiskas en premium voer.
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:39:10 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87677202
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:35 schreef MariaEtcetera het volgende:

Mijn collectie perculators O+
pi_87677229
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:12 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Mijn lijstje? Of jullie lijstjes ter inspiratie?
die van jou ;)
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:41:17 #134
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87677307
Ahaaa! Gelukkig lust ik niet echt koffie, maakt mijn leven makkelijker :+

Al drink ik het heeeel soms met een sloot melk/suiker, als ik echt de caffeïne nodig heb :P
pi_87677345
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:23 schreef j.t het volgende:
Volgens mij idd prima :)

Volgens het Nibud is een huishouden dat uit 2 personen bestaat (één man en één vrouw) ¤ 81.76 kwijt aan voedingsmiddelen per week. Dus per maand grofweg zo'n ¤ 330.

http://www.nibud.nl/uitgaven/wat-kost/voeding.html
  Vis een optie? maandag 18 oktober 2010 @ 16:42:09 #136
70532 loveli
N
pi_87677346
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:36 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Leuk he als je er iets moois tussen ziet hangen O+
Dat heb ik nou met m'n eigen kledingkast :')
crap in = crap out
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:42:45 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87677376
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

De aldi premium brokjes zijn beter dan het seniorvoer van whiskas?? :?

Mijn dierenarts vond dat ik de kat vlees moest geven, terwijl ik dat juist ter preventie van blaas- en nierproblemen niet doe...
pi_87677388
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ahaaa! Gelukkig lust ik niet echt koffie, maakt mijn leven makkelijker :+

Al drink ik het heeeel soms met een sloot melk/suiker, als ik echt de caffeïne nodig heb :P
ik ook, haha met een eetlepel suiker! ZO zoet, datje de koffie niet meer proeft. Maar ik blijf dan wel echt wakker, die drankjes als red bull etc helpt helemaal niet. Of je moet er 4 van drinken. Maar eigenlijk vind ik het maar troep
  Vis een optie? maandag 18 oktober 2010 @ 16:43:29 #139
70532 loveli
N
pi_87677410
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Brokjes voor katten? Heb weinig verstand van die beesten, maar in de natuur eten ze ook geen droogvoer. Pens en runderhart :9
crap in = crap out
pi_87677432
Ik eet zelden buiten de deur en haal echt nooit wat op stations/automaten. Ik vind het zelfs al erg dat ik me sociaal gedwongen voel om hier in de kantine (pardonnn restaurant) want te nemen, want het is voor de school (we praten over een bakje pastasalade van 55 cent :o ).

Ik koop me wel lam bij de Action aan prulletjes :') dus ja.

EN IK HEB HET HUIS!!! w/ Woensdag naar de Hypotheker, en morgen ff bellen wanneer ik naar de Rabobank kan. Datum staat op 15 december (volgende week pas tekenen ivm vakanties van mensen) maar t kan ook 1 december als me dat lukt 8-)
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_87677457
Syrena gefeliciteerd!!!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_87677472
Percolator O+ m'n ex heeft me er een gegeven (uit italie natuurlijk) maar m'n pa heeft hem te strak dichtgedraait en nu kan 'ie niet meer open :')
pi_87677475
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
Uiteraard! O+
Ik was stiekem ook een beetje teleurgesteld geweest als je die niet had gekend :P
  Vis een optie? maandag 18 oktober 2010 @ 16:45:10 #144
70532 loveli
N
pi_87677490
*O*
crap in = crap out
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:45:12 #145
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87677492
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:43 schreef loveli het volgende:

[..]

Brokjes voor katten? Heb weinig verstand van die beesten, maar in de natuur eten ze ook geen droogvoer. Pens en runderhart :9
Dat zou misschien wel het beste zijn, maar dat gaat me te ver eigenlijk :@ denk ook niet dat poes het ooit gehad heeft trouwens. De meeste katten leven op brokjes he. Of blikvoer, maar daar zit veel te veel eiwit in (geloof ik) waardoor ze later last van de nieren of blaas kunnen krijgen.
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:45:29 #146
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87677507
Goed nieuws Syrena *O*.
  Vis een optie? maandag 18 oktober 2010 @ 16:45:31 #147
70532 loveli
N
pi_87677510
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:44 schreef Perruche het volgende:
Percolator O+ m'n ex heeft me er een gegeven (uit italie natuurlijk) maar m'n pa heeft hem te strak dichtgedraait en nu kan 'ie niet meer open :')
Ha! Tien keer opdrukken voor je spelfout!
crap in = crap out
pi_87677531
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:43 schreef Syrena het volgende:
Ik eet zelden buiten de deur en haal echt nooit wat op stations/automaten. Ik vind het zelfs al erg dat ik me sociaal gedwongen voel om hier in de kantine (pardonnn restaurant) want te nemen, want het is voor de school (we praten over een bakje pastasalade van 55 cent :o ).

Ik koop me wel lam bij de Action aan prulletjes :') dus ja.

EN IK HEB HET HUIS!!! w/ Woensdag naar de Hypotheker, en morgen ff bellen wanneer ik naar de Rabobank kan. Datum staat op 15 december (volgende week pas tekenen ivm vakanties van mensen) maar t kan ook 1 december als me dat lukt 8-)
Gefeliciteerd! :)
Ja doei.
pi_87677532
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:43 schreef Syrena het volgende:
EN IK HEB HET HUIS!!!
Yay! *O* *O* Gefeliciteerd! *O*
pi_87677540
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:44 schreef Perruche het volgende:
Moet je hem ff in heet/koud water leggen (drukverschil of zo)
pi_87677541
Oh en de :o omdat 55 cent goedkoop is voor verse pastasalade en ik een knieperd ben :+ , maarrrr heb niet voor niks zoveel kunnen sparen, het gaat nu allemaal in mijn O+ huis O+ . Verdien te weinig om de hypotheek zo te kunnen betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')