SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het vorige deel: Slank#1216: Waar het gesnaai bijna ten einde is ;)
De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).
Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!![]()
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!
Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vindencrap in = crap out
Wie zegt dat brood goed is?quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:58 schreef j.t het volgende:
Ik vind wraps wel verantwoord. Het is deeg, maar ja, dat is brood ook. En als stop je ze naast groente ook nog vol met kip? Kip is ook mager. Dus ik vind het echt wel kunnen.
Ben trouwens best vaak jaloers op wat jij allemaal eet Mo, vind het idd erg afwisselend. En lekker klinkt het altijd!
Haha Loveli
*onthoudingsboks!*quote:
he bah, vervelend...Jullie kennen het hebben van pieken en dalen ook behoorlijk he...quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:04 schreef Perruche het volgende:
Hi!
Lijstje:
O: havermout met banaan en kaneel
L: vegaschijf en salade met romainesla, tomaat, ui, olijf, komkommer.
T: 4 speculaasjes
D: pasta (volkoren) met tomatensas en bacon
En vriendje is weer eens boos. Heb er eigenlijk genoeg van.
Ja zo bedoelde ik hetquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Wie zegt dat brood goed is?
Ingredienten wraps: bloem, boter/olie, water, zout. Als je witmeel/maismeel en slecht vet gebruikt, dan zijn ze niet gezond. Gebruik je gezond meel (vb. iets met haver ofzo) en bv. olijfolie, dan zijn ze een stuk gezonder.
Kip is mager... ja, dat klopt. Maar wie beweert dat vet slecht is? Omega's zijn supergezond en 'brood'nodig! Vet is niet slecht. Troep is slecht, loze kcals zijn slecht. Vette vis is gezonder dan brood. Zonder brood kun je prima functioneren, zonder omega's niet.
Ja inderdaad. Morgen naar de inburgeringsconsulente. Ik ben benieuwd. Ik begrijp heel goed dat 'ie niet lekker in z'n vel zit maar dan is ineens alles wat ik doe ook slecht. Buh. En hij is pas 2 dagen terug...!quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:10 schreef AKnynke het volgende:
[..]
he bah, vervelend...Jullie kennen het hebben van pieken en dalen ook behoorlijk he...
Oh vervelendquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:11 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Morgen naar de inburgeringsconsulente. Ik ben benieuwd. Ik begrijp heel goed dat 'ie niet lekker in z'n vel zit maar dan is ineens alles wat ik doe ook slecht. Buh. En hij is pas 2 dagen terug...!
Wel goed voor je armspierenquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
Feel-good topic! Het grote schattige dieren topic
Oh en ik wil graag goedkoop/afwisselend eten enzo hier, maar ik vind het soms nog wel lastig - de goeie goedkope supermarkt zit een eindje lopen weg en dan is teruglopen met volle tassen geen pretjeGelukkig kan ik toch niet zoveel meenemen, want de koelkast die we met zn 5en gebruiken zit altijd stampvol
![]()
Het is allebei even gezond/ongezond. Afwisseling is het geheim.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:13 schreef j.t het volgende:
Dat snap ik PF en Loveli,
maar ik eet liever wraps dan een patatje hoor. Als je van links naar rechts een lijn van ongezond naar gezond zou hebben, dan zou ik wraps eerder richting gezond zetten (mits met groentes en kip bijv.) dan richting ongezond.
quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:14 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en als ik caloriearm zou eten zou ik dood gaan denk ik. Ik eet waar ik van houd, en dan ren ik liever wat harder tijdens 't hardlopen...
Ja dat wel! Ik betrap mezelf er ook op dat ik ze dan af en toe ga 'liften' omdat ik in mn geestesoog orang oetang armen krijgquote:
met zelfgebakken ciabatta met smeersels!quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Maar zondag wat meer eten he
Van alleen uiensoep ga je vieze windjes laten.
http://debakparade.blogsp(...)-volkoren-wraps.htmlquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:15 schreef anna82 het volgende:
En hoe maak je zelf wraps?? Ik wilde ze laatst eten, tot ik erachter kwam dat er varkensreuzel in zat. Dat benam mij de eetlust danig.
Maak je die smeersels ook zelf? Hebben wij lange tijd gedaan, met feta en sambal. Of kwark met heel veel tuinkruiden... Lekker, maar wel tijdrovend.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
met zelfgebakken ciabatta met smeersels!
*boks!*quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
*onthoudingsboks!*
Ik doe nu wel een experiment! Ga nu tot ik terug ga iig pilloos door het leven, kijken of ik verschil merk!
meestal wel, weet alleen nog niet wat we er op gaan/willen doenquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Maak je die smeersels ook zelf? Hebben wij lange tijd gedaan, met feta en sambal. Of kwark met heel veel tuinkruiden... Lekker, maar wel tijdrovend.
quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:14 schreef Perruche het volgende:
@Maria: hij is redelijk onredelijk...
Dattem, je moet de balans niet kwijtraken.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het is allebei even gezond/ongezond. Afwisseling is het geheim.
Is fijn he, pilloos door het leven. Ik begin er nooit meer aan, ondanks het 'gevaar' van een zwangerschap.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:18 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
*boks!*
Slim om dat nu te doen.Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn!
Ik voel me echt een stuk beter sinds ik ermee gestopt ben.
Zo rot als het misgaat door problemen die bij één persoon liggen, en niet eens tussen jullie. Daar kun je zo weinig mee. Ik hoop dat hij snel zijn blij terugvindt.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:11 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Morgen naar de inburgeringsconsulente. Ik ben benieuwd. Ik begrijp heel goed dat 'ie niet lekker in z'n vel zit maar dan is ineens alles wat ik doe ook slecht. Buh. En hij is pas 2 dagen terug...!
Nee. Dat doet 'ie niet. En dat irriteert me dus ook zo. Het lijkt alsof 'ie helemaal niet wil. Ik ben benieuwd hoe het morgen met de inburgerdinges gaat. En dat laatste wat je zegt, het klink lomp, maar zo voelt het af en toe wel. Ik kan geen leven voor hem bouwen hier, dat zal 'ie echt zelf moeten doen...quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
![]()
![]()
En doet ie zn best om leuke dingen te doen? Werken, vrijwilligeren, hobby-dingen, anything? Ik kan me goed voorstellen dat je hem op deze manier ook niet in je buurt hoeft. Wat heb je er dan aan, zeg maar.
Er zit wel veel vitamine C in frietquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:13 schreef j.t het volgende:
Dat snap ik PF en Loveli,
maar ik eet liever wraps dan een patatje hoor. Als je van links naar rechts een lijn van ongezond naar gezond zou hebben, dan zou ik wraps eerder richting gezond zetten (mits met groentes en kip bijv.) dan richting ongezond.
en net al onze administratie bijgewerkt en mensen op gebeld, voor het wijzigen van dingen etc.Hebben echt heul veul brieven binnen gekregen van Enexis, Nuon en Eneco de laatste tijd. Vanwege een overstap die we ook weer hebben laten ontbinden
![]()
De bedragen en termen vlogen om de oren. Snapte er even niks meer van. Maar nu wel![]()
quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:21 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Zo rot als het misgaat door problemen die bij één persoon liggen, en niet eens tussen jullie. Daar kun je zo weinig mee. Ik hoop dat hij snel zijn blij terugvindt.
Pfff.. dat klinkt niet echt gezellig nee...quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:23 schreef Perruche het volgende:
[..]ik ook. Da's het nare, hij denkt dat ik hem niet begrijp, maar ik snap het el, ik kan het alleen niet voor hem oplossen.
En ook alles is dan ineens slecht he, in Nederland. Het weer, de winkels, de mensen, echt -alles-. Best vermoeiend
Daar was ik al bang voor, schijnt vaker voor te komen... Mijn pa deed bijv. ook geen drol (al neem ik aan dat jouw vriend uberhaupt leuker isquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:21 schreef Perruche het volgende:
[..]
Nee. Dat doet 'ie niet. En dat irriteert me dus ook zo. Het lijkt alsof 'ie helemaal niet wil. Ik ben benieuwd hoe het morgen met de inburgerdinges gaat. En dat laatste wat je zegt, het klink lomp, maar zo voelt het af en toe wel. Ik kan geen leven voor hem bouwen hier, dat zal 'ie echt zelf moeten doen...
Dank je! Nou, dat moet ik wel kunnen. Misschien het kneden uitbesteden (dat rijmt!) aan mijn sterkere helft.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
http://debakparade.blogsp(...)-volkoren-wraps.html
bijvoorbeeld
Dat klinkt een beetje kinderachtig.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:23 schreef Perruche het volgende:
[..]ik ook. Da's het nare, hij denkt dat ik hem niet begrijp, maar ik snap het el, ik kan het alleen niet voor hem oplossen.
En ook alles is dan ineens slecht he, in Nederland. Het weer, de winkels, de mensen, echt -alles-. Best vermoeiend
Hij zit nu te bellen met de deur op slot![]()
Ergens is het ok wel hilarisch heur![]()
![]()
Say what??quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:15 schreef anna82 het volgende:
En hoe maak je zelf wraps?? Ik wilde ze laatst eten, tot ik erachter kwam dat er varkensreuzel in zat. Dat benam mij de eetlust danig.
Agree!quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:27 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat je net zei, over "er iets aan hebben", dat vind ik helemaal niet zo gek. Je kunt nog zoveel van iemand houden, maar uiteindelijk komt het erop neer dat je leven met hem leuker zou moeten zijn dan zonder, dat is echt niet teveel gevraagd.
Nee hoor, in andere tijden ging ik graag naar de markt, en morgen ga ik ook welquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:37 schreef V1z0R het volgende:
Klinkt alsof hij een beste trap onder z'n kont nodig is
Ben ik hier trouwens de enige die naar de markt gaat voor z'n eten?
Mwah. Voor meel ga je (bijvoorbeeld) naar de Meneba.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:20 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.foodlog.nl/nep(...)er_kwaliteitsniveau/
oh, en haal je Volkorenmeel dus niet bij de AH
O leuk dat wil ik ookquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:32 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Say what??![]()
is varkensreuzel dan eufemistisch anders genoemd op het pakje?
Ik heb vanmiddag een online sollicitatie gestuurd naar een uitzendbureau die een barista zochten (gewoon mn brief die ik voor Kaldi had geschreven wat aangepast) en ik werd net al teruggebeld of ik morgen op gesprek kon komen!!
![]()
[ afbeelding ]
Dus misschien leer ik binnenkort wel van die fancy koffies maken
Het is in eerste instantie vervanging van ouderschapsverlof en extra kracht in de drukke dagen (extra koopzondagen tot kerst enzo). Daarna bevalt het hopelijk goed zodat ik kan blijven, maar dat valt af te wachten....quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:39 schreef Perruche het volgende:
LB: probeer ik ookthanks
En leuk van je barista sollicitatie! fulltime of parttime baan?
Je klinkt goed rationeel madame! En idd, als jullie hebben overlegd over de baan in Ierland kun je je achteraf niet schuldig voelen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:39 schreef Perruche het volgende:
Puff: hij leert voor iets waar 'ie in Ierland mee bezig is. En natuurlik is het allemaal ook hartstikke rot, maar door dat maar te blijven herhalen lossen we niets op. Hij moet zélf z'n schouders eronder zetten en er wat van maken. Ik kan hem helpen met telefoontjes plegen, brieven ontcijferen, contact leggen. Maar uiteindelijk zal hij zelf zijn leven moeten opbouwen hier.
LB: probeer ik ookthanks
En leuk van je barista sollicitatie! fulltime of parttime baan?
Dat deden ze vroeger ook in brood als broodverbetermiddel. Nu stoppen ze er als ik het goed begrijp een eiwit in dat wordt gewonnen uit varkenshaar. Eet smakelijk.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:15 schreef anna82 het volgende:
Mijn brief is nogal toegespitst op mijzelf, je hebt er denk ik niet veel aanquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
O leuk dat wil ik ook
Mag ik jouw brief?
Volgens mij ben jij niet heel veel ouder dan ik?quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:45 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mijn brief is nogal toegespitst op mijzelf, je hebt er denk ik niet veel aan![]()
Sowieso moet een sollicitatiebrief voor de horeca ook veel van jouzelf bevatten!
De meeste van mijn horecabaantjes heb ik trouwens altijd bemachtigd door gewoon naar de zaak toe te gaan en te zeggen "Hoi, ik wil hier graag werken, hebben jullie nog iemand nodig?" Worked like a charm
Alleen nu ben ik daar dus te oud voor
3x raden hoe oud ik benquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:47 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben 27 PF, en verdien dus al minimumloon. Zomaar in de horeca aangenomen worden gaat het beste als je nog geen 23 bent
23?quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:47 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
3x raden hoe oud ik ben!
Jij good luck! Dan ga ik maar weer iets doen waar alleen een leuk smoeltje voor nodig isquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:50 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
23?
Je kunt het nog proberenVia een uitzendbureau lijkt het sowieso geen probleem te zijn
Perruche, t is morgen om half 2, spanneeeeend!!! Er zijn ook wel andere kandidaten maar de mevrouw van het uitzendbureau vond mijn cv heel goed
Ja, ga je handen maar eens laten wapperen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:44 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb solliciteer angst. En nooit gewerkt tot m'n eindexamen want dat was verboten. Hmm
Maar ik had dus gezegd dat ik vanaf 5 november ga solliciteren niet waar![]()
Oja. Dat weer. Nee ik doe het wel om er van af te zijn, dan als ik 2 afwijzingen binnen heb, jammer. Anders heb je gelijk. Als je geen gelijk hebt moet je als troost maar weer een leuke tas voor jezelf uitkiezenquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:53 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja, ga je handen maar eens laten wapperen.
Nagging works like a charmquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Oja. Dat weer. Nee ik doe het wel om er van af te zijn, dan als ik 2 afwijzingen binnen heb, jammer. Anders heb je gelijk. Als je geen gelijk hebt moet je als troost maar weer een leuke tas voor jezelf uitkiezen
Is prima te drinken!quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
is die jacobs creek wijn een beetje te drinken?
Ja, nu kun je nog een kort rokje aantrekken, als het min tien is wordt dat toch wel kouder.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
Perruche: nee ik denk ook niet dat ie lui is - maar soms is een schop onder 't hol gewoon nodigHeb ik zelf ook vaak nodig. En dan vooral omdat ie voor jou niet te genieten is zo. Ik snap idd best dat ie verder hartstikke leuk is, anders was ie idd je vriend niet
Maar hij moet wel zorgen dat ie leuk blijft
![]()
PF: je kan vast beginnen met solliciteren he! Ook voor de oefening, dan kan je merken wat wel en niet werkt
quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja, nu kun je nog een kort rokje aantrekken, als het min tien is wordt dat toch wel kouder.
Ik probeer juist onze uitgaven terug te brengen naar ¤100/week (voor 2 personen dus). En dat lukt bij lange na nog nietquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:15 schreef anna82 het volgende:
Wij zijn ook net begonnen met weekmenu's en het budgeteren van boodschappen. Ik kwam tot de ontdekking dat wij zo'n 100 (!) euro per week uitgaven en dat vond ik toch ietwat aan de hoge kant.
oh my!quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik probeer juist onze uitgaven terug te brengen naar ¤100/week (voor 2 personen dus). En dat lukt bij lange na nog niet
quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik probeer juist onze uitgaven terug te brengen naar ¤100/week (voor 2 personen dus). En dat lukt bij lange na nog niet
Thumbs up! Hopelijk voel je je er straks beter doorquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb nog 2 boterhammen langs m'n schuurpapierkeel weten te wurgen.
Mijn lijstje? Of jullie lijstjes ter inspiratie?quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:11 schreef Perruche het volgende:
[..]boodschappenlijstje posten voor tips?
Ik haal dat bedrag voor 1 persoon met gemak...quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:12 schreef LadyBlack het volgende:
Wij eten volgens mij met 2 personen voor 160 euro in de maand
Kan inmiddels ietsje meer zijn, maar t is niet veel in elk geval.
Dat ookquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik eet gewoon voor hoeveel geld ik nog heb!
Als ik veel college heb zit ik zo aan 15 euro per dag... Ik heb namelijk koffie nodig en die 6 boterhammen die ik meeneem zijn om 11 uur al opquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:19 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat ookAan het eind van mijn salaris kan ik voor heel weinig geld toch altijd redelijk goed eten. Als ik dat nou eens zou doen vanaf het begin van de maand....
Nou, wij hebben er ook eigenlijk nooit op gelet. En het is niet dat we het ons niet kunnen veroorloven, maar het is zo zonde.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik eet gewoon voor hoeveel geld ik nog heb!
Toen ik nog studeerde gaf ik ook veel meer geld uit trouwensquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:21 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Als ik veel college heb zit ik zo aan 15 euro per dag... Ik heb namelijk koffie nodig en die 6 boterhammen die ik meeneem zijn om 11 uur al opIk accepteer het maar gewoon
Ik bedoelde meer als ik 100 euro heb eet ik voor 100, heb ik 200, eet ik voor 200. Niet als ik 800 heb dat ik voor 800 eetquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, wij hebben er ook eigenlijk nooit op gelet. En het is niet dat we het ons niet kunnen veroorloven, maar het is zo zonde.
Vorige maand bijvoorbeeld, hebben we in totaal voor ¤ 750 boodschappen gedaan (inclusief pers. verzorging, dierenvoer, eten bestellen, etc. dus niet alleen boodschappen qua eten). Het kan wel, maar het is niet nodig. Dan spaar ik liever meer.
Dus nu zijn we sinds 3 maanden alle uitgaven bij aan het houden en proberen we ons aan budgetten te houden en dergelijke. Gaat steeds beter
Ken je www.cuteoverload.com? Dat isquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
Feel-good topic! Het grote schattige dieren topic
Dat is een heel net gemiddelde toch?quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:23 schreef j.t het volgende:
Wij wonen nu precies een jaar samen.
Ons hoogste maandbedrag aan boodschappen: 230 euro
Ons laagste maandbedrag aan boodschappen: 142 euro
Dus gemiddeld 186 euro met zn 2en. Mag van mij wel minder.
Uiteraard!quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ken je www.cuteoverload.com? Dat is![]()
![]()
Allemaal van die kleine nespressotjes in m'n thermosflesjequote:Op maandag 18 oktober 2010 16:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
PF: thermosfles koffie meenemen? Heb ik een tijd lang gedaan met thee! In de winter![]()
En ja ik plan vaak slecht en dan moet ik ergens een broodje kopen ipv dat ik wat meeneemWant ondanks dat ik ook niks/minder zou kunnen eten, draag ik het geweten van dit topic bij me
![]()
![]()
[..]
Uiteraard!
Hm... Katten kunnen ook verkouden wordenquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat is een heel net gemiddelde toch?
Ligt er wel aan wat daar allemaal bij zit natuurlijk. Net als coco zit in ons maandbedrag ook diervoer en the occasional kroegrekening / rekening van eten afhalen![]()
En onze kat krijgt Whiskas trouwens. Wat niet heeft voorkomen dat ie nu al een week verkouden / ziekig is, en nu ook nog aan de diarreeHebben de kattenbezitters hier nog tips?
Wij hebben geen huisdieren en het is echt puur boodschappen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat is een heel net gemiddelde toch?
Ligt er wel aan wat daar allemaal bij zit natuurlijk. Net als coco zit in ons maandbedrag ook diervoer en the occasional kroegrekening / rekening van eten afhalen![]()
En onze kat krijgt Whiskas trouwens. Wat niet heeft voorkomen dat ie nu al een week verkouden / ziekig is, en nu ook nog aan de diarreeHebben de kattenbezitters hier nog tips?
quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Allemaal van die kleine nespressotjes in m'n thermosflesjeNee dan kan ik beter koffie halen (1,20) want een nespresso is ook 35 cent..
Is koffie 1,20 daar?quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Allemaal van die kleine nespressotjes in m'n thermosflesjeNee dan kan ik beter koffie halen (1,20) want een nespresso is ook 35 cent..
Huishoudboekjequote:Op maandag 18 oktober 2010 16:29 schreef j.t het volgende:
[..]
Wij hebben geen huisdieren en het is echt puur boodschappen.![]()
In mn huishoudboekje staan 3 categorieën: boodschappen, vaste lasten en overig.
capuchinno is 1,20 en koffie 1 euro. Ja niet uit de automaat hoor, dat is goorquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:30 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Is koffie 1,20 daar?Wat duur
En nespresso is ook niet heel handig nee..... dan kun je beter een perculator kopen!
Wat bedoel je nu?quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:29 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Hm... Katten kunnen ook verkouden wordenHmmm.....
Ja echt hoor! Anders weet ik het echt niet op gegeven moment. Dus heb er 2.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:31 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Huishoudboekjedat klinkt leuk!
Maar het geeft wel heel veel verheldering over waar je geld nou blijft
Nee precies. Maar als de hond van mn moeder last van dr buik heeft krijgt ie rijst met kip, maar ik weet eigenlijk niet of dat voor katten hetzelfde werkt.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ja dat ik het zelf ook niet weet. Dat het niet meteen iets ernstig hoeft te zijn.
Dequote:Op maandag 18 oktober 2010 16:22 schreef LadyBlack het volgende:
Nu ga ik naar dekringloop
Laatst weer een heel mooi truitje en een tweede paar Dr Martens gevonden
Leuk he als je er iets moois tussen ziet hangenquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:35 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dekringloop
.
Zaterdag nog een heel leuk grijs rokje gevonden.
Ik drink alleen espresso/perculator koffie. Anders hoeft 't nietquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Perculator?Que?
Ik bedoelde eigenlijk gewoon, eh, koffie?Des noods van die aanmaakzakkies? Net zo vies als automatenkoffie en veel goedkoper!
![]()
Ik ga morgenmiddag weer naar de supermarkt, eten voor mn weekmenu inslaanIk vind hem best mooi eigenlijk! Al weet ik nog niet wat ik in het weekend doe (vriendinnetje uit York is dan jarig), dus er kan wat geschoven worden naar volgende week / een andere dag.
Maandag: linzen met rijst, ui en spekjes
Dinsdag: completos (hotdogs op zn Chileens met avocadoprutje en tomaat enzo)
Woensdag: bloemkool/broccoli met ham en kaas uit de oven
Donderdag: courgette gevuld met hüttenkäse en ham
Vrijdag: tonijnsalade met broodje
Zaterdag: soepje met mais, witte bonen en spekkies
Zondag: ?
Weggooien en premium brokjes kopen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:25 schreef LadyBlack het volgende:
Kattenbak leegmaken, wachten tot de poes er in plast, plas in potje doen en laten testen bij de dierenarts.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:35 schreef LadyBlack het volgende:
Het is al een oud beestje, maar hij heeft dit nog nooit zo lang gehad, en ik ben bang dat ie uitdroogt. Hij drinkt namelijk ook niet echt enthousiast.
die van jouquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Mijn lijstje? Of jullie lijstjes ter inspiratie?
Volgens mij idd primaquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:23 schreef j.t het volgende:
Wij wonen nu precies een jaar samen.
Ons hoogste maandbedrag aan boodschappen: 230 euro
Ons laagste maandbedrag aan boodschappen: 142 euro
Dus gemiddeld 186 euro met zn 2en. Mag van mij wel minder.
Dat heb ik nou met m'n eigen kledingkastquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:36 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Leuk he als je er iets moois tussen ziet hangen
De aldi premium brokjes zijn beter dan het seniorvoer van whiskas??quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Weggooien en premium brokjes kopen.
Die van de Aldi zijn goedkoop maar prima.
ik ook, haha met een eetlepel suiker! ZO zoet, datje de koffie niet meer proeft. Maar ik blijf dan wel echt wakker, die drankjes als red bull etc helpt helemaal niet. Of je moet er 4 van drinken. Maar eigenlijk vind ik het maar troepquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ahaaa! Gelukkig lust ik niet echt koffie, maakt mijn leven makkelijker![]()
Al drink ik het heeeel soms met een sloot melk/suiker, als ik echt de caffeïne nodig heb
Brokjes voor katten? Heb weinig verstand van die beesten, maar in de natuur eten ze ook geen droogvoer. Pens en runderhartquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Weggooien en premium brokjes kopen.
Die van de Aldi zijn goedkoop maar prima.
Dat zou misschien wel het beste zijn, maar dat gaat me te ver eigenlijkquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Brokjes voor katten? Heb weinig verstand van die beesten, maar in de natuur eten ze ook geen droogvoer. Pens en runderhart
Ha! Tien keer opdrukken voor je spelfout!quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:44 schreef Perruche het volgende:
Percolatorm'n ex heeft me er een gegeven (uit italie natuurlijk) maar m'n pa heeft hem te strak dichtgedraait en nu kan 'ie niet meer open
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:43 schreef Syrena het volgende:
Ik eet zelden buiten de deur en haal echt nooit wat op stations/automaten. Ik vind het zelfs al erg dat ik me sociaal gedwongen voel om hier in de kantine (pardonnn restaurant) want te nemen, want het is voor de school (we praten over een bakje pastasalade van 55 cent).
Ik koop me wel lam bij de Action aan prulletjesdus ja.
EN IK HEB HET HUIS!!!Woensdag naar de Hypotheker, en morgen ff bellen wanneer ik naar de Rabobank kan. Datum staat op 15 december (volgende week pas tekenen ivm vakanties van mensen) maar t kan ook 1 december als me dat lukt
Moet je hem ff in heet/koud water leggen (drukverschil of zo)quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:44 schreef Perruche het volgende:
Percolatorm'n ex heeft me er een gegeven (uit italie natuurlijk) maar m'n pa heeft hem te strak dichtgedraait en nu kan 'ie niet meer open
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |