abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87671252
Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 77

De dreumesen:

21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87671309
En weer verder...

Volgens mij is Senna gewoon aan het dreumespuberen (is er zoiets?).

Ze is echt grenzen aan het verkennen, kijken waairn ze al dan geen zeggenschap heeft. Slapen dus niet al te best, eten ook ineens niet (een halve boterham is veel voor ontbijt en lunch) en van alles uitproberen. Maar ook heel lief om een kusje bedelen dus dat maakt veel goed O+
pi_87671379
Ja, dat bestaat..... dreumespuberteit. Senna is er wel vroeg mee, maar het kan heel goed!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_87671443
Dreumespuberteit, nou volgens mij heeft Graeme dat ook zeg. Jeeetje! Hij krijgt ineens echt driftbuien als hij iets niet mag! Ben ik helemaal niet van hem gewend. Vind het wel pittig hoor!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_87671500
Echt? ik dacht alleen peuter, dus dat is dan pas ergens volgend jaar! Krijgen we dat dus meerdere keren? :o :{w

Het stomme is: als we ergens zijn of wandelen of bezoek hebben of de tv staat aan, dan is het goed. Maar anders....ik ben soms gewoon blij dat ik een dag kan gaan werken :@ had ik nooit gedacht en ik vind het heel naar van mezelf :{
pi_87672152
Klinkt echt wel bekend Miss, als wij bezoek hebben, doet Grae het ook niet.
En het is toch helemaal niet erg dat je blij bent dat je mag gaan werken. Ik snap het helemaal hoor. Ik vind het soms ook echt wel jammer dat ik geen werk heb om ff weg te zijn haha! Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Als mijn Lief thuis is, ga ik ook gewoon regelmatig ff in mn eentje weg. Heb ook even tijd voor mezelf nodig.
pi_87672153
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:15 schreef miss_sly het volgende:
Echt? ik dacht alleen peuter, dus dat is dan pas ergens volgend jaar! Krijgen we dat dus meerdere keren? :o :{w

Het stomme is: als we ergens zijn of wandelen of bezoek hebben of de tv staat aan, dan is het goed. Maar anders....ik ben soms gewoon blij dat ik een dag kan gaan werken :@ had ik nooit gedacht en ik vind het heel naar van mezelf :{
Niet rot om voelen Miss. Heb ik ook af en toe. Hoe lief en schattig ze ook is, het is gewoon ook vaak heel vermoeiend. En een dag op het werk achter de computer is dan bijna gewoon ontspannend c_/

Over het slapen, Senna slaapt toch ook graag bij jullie in bed? Bij ons is dat toch wel dé oplossing op het niet willen slapen gebleken. Als het bedtijd is gaan we gewoon met haar in het grote bed liggen. Gordijnen dicht, licht uit en binnen 10 minuten slaapt ze. Dan leggen we haar slapend over in haar eigen bedje. Tuurlijk niet zo ideaal als hoe bijvoorbeeld Serpente het doet (knap hoor Lente! ^O^ ), maar het werkt en we hebben er zo geen stress van. Misschien voor jullie ook het proberen waard?

Cara, even een hele dikke knuffel voor jou en Thomas. Wat naar voor jullie allebei dat hij de therapie niet fijn vindt. Maar wel heel fijn dat hij zwemmen zo leuk vindt ^O^ Hoe gaat het nu met zijn knietjes? Is er verbetering? Is er al iets bekend over hoe lang hij de spalkjes nog moet?

Xeentje begint ook ondeugend te zijn. Ze mag niet op de bank staan en dan aan het schilderij aan de muur gaan hangen. Dus ze doet het toch. En als je dan zegt dat het niet mag begint ze een beetje hysterisch (zenuwachtig) te lachen en doet het toch... Ik kan mijn lach dan bijna niet inhouden O+ En ze weet dat je met de afstandbediening naar de tv moet richten en dan op alle knopjes moet drukken om papa in beweging te krijgen :D
pi_87672839
Nou ja, ik voel me niet zozeer rot over het feit dat ik wil werken, maar wel dat dat is om dan even rust te hebben van het gepiep. Maar goed, ergens is het ook wel logisch, natuurlijk. En ik kan het gepiep weer wat beter hebben als ik gewerkt heb, dus dat is dan wel weer goed.

Voorbeeld van het grenzen verkennen: Senna zit op de bankj. Ik lees een brief van de kdv en ben daarin verdiept; heb dus niet door dat Senna weer is gaan staan op de bank. Ineens hoor ik geklik (dat tong klikken, wel bekend?) en staat ze me dus vanaf de bank uitdagend aan te kijken :') kleine puber is het :D O+
pi_87672982
Miss_sly ik denk he dat je niet de enigste bent die het afentoe echt fijn vind om aan het werk te zijn.
Opvoeden is niet een en al zonneschijn helaas.
:*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_87674146
Miss Sly, soms lijkt het me heerlijk om te gaan werken... ben zelfs aan t overwegen of ik toch niet een baantje zal zoeken...

Hoe lang duurt dat aan mama's rokken hangen rond deze tijd? Want ik ben het wel een beetje zat...
Fake it till you make it...
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:46:35 #11
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_87675142
Dorien heeft de zesde ziekte. Eerst dachten we dat er weer een tandje aan zat te komen (koorts, uitslag, kwijlen), maar het KDV vroeg toch of we haar begin van de middag op wilde halen. Voor de zekerheid zijn we even langs de huisarts gereden, die meldde dat het de zesde ziekte is en dat het morgen waarschijnlijk alweer stukken beter gaat.

Saillant detail: De incubatietijd is tien tot vijftien dagen en toen waren we op vakantie in Canada, 'leuk' souvenirtje dus :P
pi_87675858
Hoe zag de huisarts het verschil tussen zesde ziekte of tandje? Want mijn meisje was vorige week ook ziek; koorts, rode vlekjes en nare geur uit haar mond. En ik vraag me eigenlijk ook af of het misschien toch zesde ziekte was, hoewel er ook een tandje door is gekomen.

Beterschap voor Dorien!
pi_87675932
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:10 schreef miss_sly het volgende:
En weer verder...

Volgens mij is Senna gewoon aan het dreumespuberen (is er zoiets?).

Ze is echt grenzen aan het verkennen, kijken waairn ze al dan geen zeggenschap heeft. Slapen dus niet al te best, eten ook ineens niet (een halve boterham is veel voor ontbijt en lunch) en van alles uitproberen. Maar ook heel lief om een kusje bedelen dus dat maakt veel goed O+
Check, hier ook! En ik word er niet goed van! Tess klimt op de tafel, neemt van elke appel een hap, trekt alles overal uit en is gewoon otnzettend aan het uitproberen. Brood weigert mevrouw ook.

Mijn moeder was vanmorgen aan het oppassen en zei nog: jeutje zeg, wat is Tess toch een ontzettend ondeugend grietje..

Ze is momenteel ook ontzettend chagarijnig. Er is geen land mee te bezeilen. Ze pakt steeds mijn mobiel en geeft m dan aan mij om papa te bellen en als ik dan zeg dat we papa niet gaan bellen is het huis te klein.

O+ ze geeft wel heel veel kusjes O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_87676027
Ooooh Tess.... O+ O+ O+ Ondeugend poepie dat je bent O+
pi_87676182
De 6de ziekte... tsja.... het is gewoon uitslag na een dagje (of een paar dagen) koorts :) Het is een variant van herpes en die komt opzetten als de weestand laag is. Tenminste, vziw!

Het kan dus best komen door een tandje oid.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_87676284
Oh ja, iets doen wat niet mag en dan zo gaan kijken van: zie je me wel! :6
Zolang hij maar de volledige aandacht krijgt, van het liefst zoveel mogelijk mensen tegelijk, is het goed. Maar anders....
Gelukkig dat ie ook nog wel heel veel leuke momenten heeft haha! En dat hij nog lekker 2 uur slaapt overdag ;)

Ik dacht trouwens dat je zonder bloed onderzoek nooit kan weten of een kindje de 5e of 6e ziekte heeft, of gewoon iets anders met vlekjes...
pi_87677617
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:18 schreef tessie het volgende:
Oh ja, iets doen wat niet mag en dan zo gaan kijken van: zie je me wel! :6
Check! Hier nog een! Ik vind het ook niet erg om te gaan werken, hoor! Zolang ik het ook fijn vind om weer thuis te komen, maak ik mee geen zorgen!

Kijk eens wat mijn tutje kan! Op klompjes lopen! Als een kievit!

En de kat wilde ff moonen... :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 18-10-2010 16:56:31 ]
pi_87678002
Echt Serpente, ik vind haar zo knap dat ze al zo goed kan lopen!! En zelfs op klompen... :o
Xeentje is maar zes daagjes jonger, maar die kan echt nog niet lopen hoor. Zelfs nog niet achter een loopkar ofzo. Wel kruipen als een speer en lossig staan als je haar goed vast houdt, maar lopen... :N Lente _O_ *O*
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:10:11 #19
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87678729
Oh, Ssserpente, wat leuk: een meisje zo op klompjes! Mis alleen nog een schitterend blauw overalletje, das mooi!

En over 5de en 6de ziekte, denk dat veel dokters dat toch wel herkennen, hoor. Ik vond de uitslag bijvoorbeeld wel erg heftig opeens en anders dan andere 'uitslagjes'. Alleen ervaring met 6de ziekte, en dat was inderdaad heftig, maar ook zo weer over...

Nichtje van mij heeft trouwens een peuter die nog steeds niet praat en slecht loopt. Kreeg hij vorige week heftige koortsstuipjes, naar ziekenhuis, heeft hij waarschijnlijk een hersenbeschadiging, waardoor hij zich zo 'traag' ontwikkelt en ook wat bijzonder gedrag vertoont. Daar waren ze toch wel van geschrokken, want na toch veel bij cb en ha te hebben aangeklopt, en telkens te horen krijgen: komt wel goed, voelen ze zich toch een beetje 'genaaid'.

Niet dat iedereen zich nou meteen zorgen moet gaan maken, het was vooral de combinatie 'bijzonder' gedrag en het EN slecht lopen EN nauwelijks praten, dat ze zorgen baarde... Maar werden dus niet serieus genomen. Dat ze een laatbloeier zouden hebben, deed ze weinig, maar dat het verkeerd voelde.... :(

Loop ik weleens te mutsen over taalontwikkeling van kleine meid, hier, maar heb verder qua andere ontwikkeling niets dan goeds te melden. Zet alles dan toch weer in perspectief! Pijnlijk, maar toch besef ik dan dat ik ook gewoon heel erg dankbaar moet zijn dat ik (nog) geen enkele reden heb om me zorgen te maken over Beisan. En hoe lastig het soms voor ouders kan zijn die wel het idee hebben dat er iets fout zit, maar niet zo goed kunnen aangeven wat, en dan ook nog niet serieus genomen worden....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_87679567
Hé, en ik heb gelezen dat de driftbuien en dat eigenwijze van peuters vaak op hun hoogtepunt zijn rond de tweede verjaardag! Dus we hebben nog wat om naar uit te kijken. ;)
pi_87679689
Basboussa: hoe oud is die peuter van je vriendin? Julian praat en loopt ook nog steeds niet. We zijn flink aan het oefenen met praten, maar nog geen vooruitgang. Nou ja, het is ook pas een week geleden dat we op het cb waren. Maar toch.. Je maakt je toch zorgen he. :@
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 17:53:50 #22
5428 crew  miss_sly
pi_87680490
rond de 2e verjaardag :o ow jee, als ik dat maar red :D lang leve werk enzo *O*

Ik was net even op het kdv omdat Senna geknipt moest worden, en daar vertelden ze dat Senna waarschijnlijk per 1 december over gaat naar de dreumesgroep :o mijn baby wordt echt groot! Ze hadden het idee dat ze er ook erg aan toe was, ze speelde niet echt met speelgoed enzo, kwam veel knuffelen met de leidsters en liep vaak de gang op om door het raam naar de groep met de grote kindjes te kijken O+ En ze loopt de hele dag naar de ander kindjes te wijzen en dan zegt ze: beejbie!

*zucht* waar blijft de tijd
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:55:47 #23
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87680557
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Basboussa: hoe oud is die peuter van je vriendin? Julian praat en loopt ook nog steeds niet. We zijn flink aan het oefenen met praten, maar nog geen vooruitgang. Nou ja, het is ook pas een week geleden dat we op het cb waren. Maar toch.. Je maakt je toch zorgen he. :@
Ruim twee en half, bijna 3, maar hij zegt net papa volgens mij, de rest zijn eigenlijk allemaal nog 'oerkreten'. Het was altijd al een beetje een 'passief' ogend ventje, deed weinig, snel tevreden, weinig prikkels nodig en totaaaaaal niet ondernemend. Het was een ontzettend makkelijke baby, achteraf gezien. Je legde hem neer, en je had er geen kind aan.

Mijn oom dacht eerst dat het de genen waren, hij mag partner van nicht totaaaaaaaal niet, heb het idee dat dat een beetje het type liever lui dan moe is, maar ik moet zeggen ik ken hem alleen van verhalen :o

Zou me nou geen zorgen gaan maken op basis van dit gebeuren, maar als je zelf het idee hebt dat er iets 'niet' goed is, zou ik het toch in de gaten houden... Je hebt toch ergens je 'moederinstinct' voor..
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:58:00 #24
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87680640
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hé, en ik heb gelezen dat de driftbuien en dat eigenwijze van peuters vaak op hun hoogtepunt zijn rond de tweede verjaardag! Dus we hebben nog wat om naar uit te kijken. ;)
Raden wanneer ik een beeeeeeeeeejbie verwacht! DOLLETJES! Wordt nog gezellig ;) Net als dochter 22 maanden is

Ach, nu zullen we dat wel overleven, denk ik :)
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 17:58:19 #25
5428 crew  miss_sly
pi_87680649
Daarom vind ik dit soort verhalen altijd een beetje vervelend. Je moet je vooral geen zorgen maken (en dat vind ik ook werkelijk, op basis van zo'n individueel zeldzaam geval!) maar intussen worden met deze verhalen de zaadjes voor zorg en twijfel natuurlijk wel geplant.
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:08:10 #26
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87680983
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:58 schreef miss_sly het volgende:
Daarom vind ik dit soort verhalen altijd een beetje vervelend. Je moet je vooral geen zorgen maken (en dat vind ik ook werkelijk, op basis van zo'n individueel zeldzaam geval!) maar intussen worden met deze verhalen de zaadjes voor zorg en twijfel natuurlijk wel geplant.
Ja, heb ik ook, maar ik vind het eigenlijk nog naarder dat zoveel ouders niet serieus worden genomen als ze dus wel dat gevoel hebben.... En eigenlijk een beetje maf verklaard worden door dokters etc., wat natuurlijk niet geheel de medische wereld te wijten is, want die zitten niet 24/7 met kind in huis etc., maar die frustratie, het wel weten maar niet erkend worden in dat gevoel. Wat een verdriet levert dat op!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 18 oktober 2010 @ 18:17:59 #27
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87681321
*binnenploft*

Ik heb ipv een dreumes een zieke zeehond met koorts :{ Tijmsiroop moest hij niet, dus maar een lepeltje honing gegeven voor z'n keel. T arme schaap is piepend van ellende naar bed gegaan. En uitgerekend nu m'n man 's avonds aan het doorklussen is in ons nieuwe huis (en terugkomen kan wel, maar het huis moet ook af) Ik red het wel alleen maar het voelt niet zo heel fijn zeg maar :')

*onderuitzakt en bij probeert te lezen*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87681590
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:10 schreef Basboussa het volgende:
En over 5de en 6de ziekte, denk dat veel dokters dat toch wel herkennen, hoor. Ik vond de uitslag bijvoorbeeld wel erg heftig opeens en anders dan andere 'uitslagjes'. Alleen ervaring met 6de ziekte, en dat was inderdaad heftig, maar ook zo weer over...

Mijn huisarts zei toen letterlijk "Het is de 6e ziekte.... of één van die andere 100 ziektes met uitslag".
Het is gewoon een lastig verschijnsel, vooral omdat het niet echt goed vast te stellen is. Ja, met een bloedtest, maar voordat de uitslag er is, is de ziekte alweer voorbij.

De incubatietijd is trouwens 9-10 dagen.
pi_87681715
Er is een rechterbovenste hoektand aan het doorkomen bij Tess. Tand/kies nummer 13!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_87681744
Nou precies dat. Het schijnt dat kleintjes bij zo'n beetje alle ziektes ook vlekjes kunnen krijgen.
pi_87681785
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:08 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Ja, heb ik ook, maar ik vind het eigenlijk nog naarder dat zoveel ouders niet serieus worden genomen als ze dus wel dat gevoel hebben.... En eigenlijk een beetje maf verklaard worden door dokters etc., wat natuurlijk niet geheel de medische wereld te wijten is, want die zitten niet 24/7 met kind in huis etc., maar die frustratie, het wel weten maar niet erkend worden in dat gevoel. Wat een verdriet levert dat op!
Woon je in Nederland of in het buitenland?
pi_87681798
Gefeliciteerd Vicks!

Bij Thijs komt er ook een hoektand, voor hem is dat nummer 12!
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:42:24 #33
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87682193
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Woon je in Nederland of in het buitenland?
Ik woon in Canada, maar dit was in Nederland :)
pi_87682871
Iris heeft haar 4e onderhoektand eindelijk ook gekregen. Nu nog de hoektanden en de achterste kiezen en dan is ze compleet ;).
Dat dametje weet goed wat ze wil trouwens... Ze geeft het heel duidelijk aan met ja en nee. Nu moet ze alleen nog leren dat ze niet altijd kan krijgen wat ze wil... Op zn heftigst rond de 2e verjaardag? Ahum... dan ben ik benieuwd wat me nog te wachten staat...
pi_87683223
Maak jullie borst maar nat.... Hij is nu 22 maanden en het valt niet altijd mee. Tuurlijk is ie enorm lief, maar de andere kant bestaat ook. En die is soms best erg.
pi_87683383
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:06 schreef bodpa09 het volgende:
Maak jullie borst maar nat.... Hij is nu 22 maanden en het valt niet altijd mee. Tuurlijk is ie enorm lief, maar de andere kant bestaat ook. En die is soms best erg.
_O- :X

hier zijn het drama's compleet met op de grond laten vallen, hysterisch doen. Je kent het wel. En dan heul zielig doen tegen andere mensen, met z'n bruine puppy ogen, alsof hij nooit iets mag. Gevolg dat die andere mensen zeggen: aaah eentje mag toch wel? of och heel eventjes mag toch wel? }:|
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 19:11:12 #37
5428 crew  miss_sly
pi_87683413
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:08 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Nou ja, zoveel? Dat kun je toch echt niet opmaken uit dit ene geval, en dat is nou precies wat ik bedoel. Al die ouders die helemaal terecht gerustgesteld werden, waar inderdaad niets aan de hand was met het kind en het alles prima leerde, daar hoor je niets van/over. Het zijn juist deze heel verdrietige uitzonderingen waar je over hoort. Op basis van zulke uitzonderingsgevallen moet je je dus geen zorgen maken, maar zoals gezegd: natuurlijk vat dit wel post in je gedachten en je zorgen.
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:19:25 #38
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87683746
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, zoveel?
Wat is veel, natuurlijk... :)

Ik zie het toch wel regelmatig, mijn moeder met mijn zusje bijvoorbeeld, maar ik heb het zelf ook weleens, ga je naar de dokter, krijg je een bepaalde voorlopige diagnose, en dan denk je toch: dat is het echt niet. Mijn zusje was slechthorend, maar haalde wel altijd de gehoortest netjes. Hoe, dat is nog steeds de vraag, dus had de dokter haar maar etiketje contactstoornis gegeven. Dat paste niet bij mijn moeders 'instinct'. Het kan dus ook de andere kant op, en ik hoor/zie dat toch regelmatig in mijn omgeving, dat je dan toch denkt een bepaald voorgevoel/instinct te hebben en dat dan ook indruist tegen de medische diagnose, en dat je dan toch erg onzeker bent over eigen gevoel ed. WIlde eigenlijk met name met mijn post zeggen iets van dat je toch je eigen instinct wel serieus moet nemen. Wel onderscheid kunnen maken tussen overbezorgd zijn ed, maar dus zeker niet schromen om actie te ondernemen als het niet goed voelt. Ook al gaat het 'maar' om een niet diagnosticeerde oorontsteking of iets dergelijks....
pi_87685536
Ik heb net een jommetje met 39.1 in zijn bedje gestopt..... Helemaal goed, ziek worden vlak voor de operatie....
pi_87685855
Beterschap voor de zieken. :*

"Gelukkig" lees ik herkenbaar alvast peutergedrag. Hoef ik me daar geen zorgen om te maken. ;)
Tyler heeft (bij mijn ouders) snel en vaak driftbuien.
pi_87686315
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Beterschap voor de zieken. :*

"Gelukkig" lees ik herkenbaar alvast peutergedrag. Hoef ik me daar geen zorgen om te maken. ;)
Tyler heeft (bij mijn ouders) snel en vaak driftbuien.
Hij mist z'n mama :Y . Sterkte ermee :* .
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:23:00 #42
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87687008
Ik doe ff een :* voor alle zieke kindjes en ook een :* voor alle papa's en mama's van zieke kindjes, snel beter worden hoor!
pi_87687166
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:10 schreef Estrys het volgende:

[..]

_O- :X

hier zijn het drama's compleet met op de grond laten vallen, hysterisch doen. Je kent het wel. En dan heul zielig doen tegen andere mensen, met z'n bruine puppy ogen, alsof hij nooit iets mag. Gevolg dat die andere mensen zeggen: aaah eentje mag toch wel? of och heel eventjes mag toch wel? }:|
Ik wilde ze nog even in de waan laten. ;)
Loopt die van jou ook uit nijd tegen de muur? En dan brullen, want nu doet zijn hoofd ook nog zeer! :X Dat laten vallen en hysterisch doen is ook zeer herkenbaar.
Toch moet ik zeggen dat ik niet meer bang ben dat hij geen geweten krijgt, dat is echt duidelijk in ontwikkeling nu. Hij komt het tegenwoordig goedmaken als hij me al "Nee doen" roepend slaat (groot woord, maar je snapt vast welke beweging ik bedoel), ik word bedolven onder de kusjes. "Nee au meer mamma" O+
En gaat zelf op de gang staan als hij weet dat hij iets "stouts" heeft gedaan. Even daar tot zichzelf komen, weer naar binnen, knuffel halen en mijnheer is weer aanspreekbaar. _O_
pi_87687203
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:10 schreef Jore het volgende:

[..]

Hij mist z'n mama :Y . Sterkte ermee :* .
Misschien wel een beetje. Of alvast begonnen aan de peuterpubertijd. ;)
Iig bij de kinderarts een demo gegeven.
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:13:40 #45
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_87692840
Ah dan heb ik niet de enige dreumespuber :)
Het niet-willen en protesteren van Thomas richt zich (voorlopig nog) op de fysiotherapeut, en zo nu en dan als hij iets lekkers wil en het niet krijgt (kroepoek....). Maar ik weet dat het dwarsigheid is want de dingen die hij niet wil doen, doet hij zonder fysio in de buurt met plezier. Het is gewoon kont tegen de krib omdat hij iets MOET en niet kan doen wat hij zelf wil.
Stiekem vind ik het eigenlijk wel een goede les voor hem, dat niet altijd alles gaat zoals je wilt. Desondanks is het toch zielig om te zien hoe moeilijk dat kan zijn voor zo'n klein mannetje.

Vandaag was hij (bij mijn moeder) gigantisch op zijn gezicht gegaan. Zijn neus geschaafd en een dikke buil op zijn voorhoofd. Maar mijn moeder was er erger van ondersteboven dan Thomas geloof ik. Nouja, ik heb natuurlijk het ergste drama (schrik! huilen!) niet meegekregen.

Ik geniet volop van jullie verhalen en foto's van stoere kleine stappertjes. Ik vind het elke keer weer zo knap als je die kleintjes, een beetje wankel nog, op eigen benen de wereld ziet verkennen. Want wat leren ze toch veel in korte tijd he.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:23:42 #46
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_87693385
Ik verdacht dochterlief ook van peuterpuber-praktijken, maar denk toch dat het pijn/ongemak was. Echt al 2 dagen drama hier. jengelen, janken om niks, bloed onder je nagels :'( Vanavond gaf ik haar dan toch maar een paracetamol en een half uurtje later, superlief gezellig kind. Donderdag weer naar de KNOarts. Ben benieuwd of de oorontstekingen weer begonnen zijn :{ . Er heerst ook waterpokken op het kdv en ze heeft een paar plekjes.

Blijft gewoon lastig soms om te bepalen of ze nou pijn heeft of gewoon aan het uitproberen is. Als ik vraag of ze ergens au heeft geeft ze gewoon geen antwoord.

Ingrid, ik hoop voor jullie dat Tyler goed kan wennen t huis tijdens de vakantie en jullie hem weer lekker bij je mogen hebben!

*O* voor alle lopende dreumesjes
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:28:38 #47
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_87693653
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:06 schreef Xenia het volgende:
Hoe zag de huisarts het verschil tussen zesde ziekte of tandje? Want mijn meisje was vorige week ook ziek; koorts, rode vlekjes en nare geur uit haar mond. En ik vraag me eigenlijk ook af of het misschien toch zesde ziekte was, hoewel er ook een tandje door is gekomen.

Beterschap voor Dorien!
Mja, ik ben geen arts, maar hij was 100% overtuigd. Dorien rook overigens 2 dagen geleden ook flink uit haar mond. Ze zit nu helemaal onder de vlekjes en probeert zich open te krabben. Best zielig, maar het is ook zo weer over. :)
pi_87693740
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:58 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Raden wanneer ik een beeeeeeeeeejbie verwacht! DOLLETJES! Wordt nog gezellig ;) Net als dochter 22 maanden is

Ach, nu zullen we dat wel overleven, denk ik :)
Dat is juist ideaal. Dan is er zoveel afleiding door de baby dat ze dat hele peuterpuberen vergeten O-)

Oh kijk Lente daar nou lopen op die klompjes O+ En die kat moet je echt even opvoeden hoor Ssserpente }:|

Miss niet schamen hoor om je werkplezier. Ik ben nu sinds een week weer aan de slag en het is heerlijk. Zowel het werken als het extra genieten van mijn meisjes als ik thuis kom O+ Soms moet je even zonder Senna zijn om te merken hoe erg je haar kunt missen!

Wat dan wel minder is, is dat Esmee sinds mijn eerste werkdag geen nacht meer normaal heeft geslapen. :O Vannacht was het ook weer raak. Vanaf half 4 met mevrouw in de weer geweest en dan is gewoon niks goed... Ze ging om 6 uur eindelijk weer slapen. Alleen jammer dat ik er toen na 3 kwartier alweer uit moest. En dan zijn de dagen ineens heeeeeeeel lang :O Vandaag wel ineens koorts enze begint wat te kwijlen. Zouden we het kunstgebitje dan toch nog af kunnen bestellen?
pi_87701672
Grasjes: je leest wel dat kindjes van de waterpokken niet echt ziek worden, maar Julian is er behoorlijk beroerd van geweest en zo om me heen hoor ik vaker dat kindjes er toch flink ziek van kunnen worden.
Maar het kunnen ook de oortjes zijn inderdaad.

Stiemie: hopelijk hebben jullie vannacht beter geslapen.
pi_87702182
*O* Vannacht ging weer wat beter. Wel om kwart voor 5 wakker van een mega-onweersklap, maar daarna gewoon weer gaan slapen *O*
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:32:43 #51
5428 crew  miss_sly
pi_87703122
Ow ja Lente op de klompjes is echt cute O+

Stiemie, fijn dat het werken weer bevalt!

Hier ook slechtere nachten en vannacht een echt slechte. uiteindelijk heeft Senna van half 3 tot 6 ofzo op haar rug op mijn buik geslapen....alleen sliep dat voor mij ietswat minder :') ze is ook wat warm, hoewel ze maar 37,4 had, en erg hangerig. Mijn ouders zijn er nu en daar is ze in goede handen, arm meiske.
pi_87703419
Goedemorgen!

Mijn vakantie is weer voorbij en nu heb ik me hier ook maar eens ingelezen. Ik heb nu toch écht een dreumes, dus er is geen ontkomen aan. Wil ik ook niet, want ik vind het vreselijk leuk dat mijn kleine meisje groot begint te worden!

Ik las over het kindje met de achterstand. Basboussa, dat is inderdaad erg schrikken zeg, voor die ouders. Kan me hun gevoel 'genaaid' te zijn voorstellen, hoewel ik het ook wel een beetje met Miss Sly eens ben. Het ligt ergens in het midden volgens mij. Wanneer moet je de zorgen van ouders metéén bloedserieus nemen en wanneer is relativeren beter?

Wat zijn er weer een hoop kindjes ziek/niet lekker! Kusje voor allemaal!

Stiemie, even los van het mindere slapen van Esmee, hoe bevalt je nieuwe baan? En hoe reageren je meiden verder op de nieuwe situatie? (als je dat allemaal al uitgebreid uit de doeken hebt gedaan hoef je dat niet nog een keer te doen hoor, ik ben niet zo heel ver bijgelezen)

En puberende dreumesen... ik houd mijn hart vast, want Isabeau is al puberend geboren :D
momenteel kan ze er geweldig goed tegen als ik nee of niet doen zeg. Dan zet ze een pruillip en een keel op en het is zó nep! Ik moet dan vreselijk goed mijn best doen om niet in lachen uit te barsten. Het belooft nog wat!
pi_87703431
Oh ja, die klompjes O+
pi_87704575
Sorbootje ik had jou nog helemaal niet gefeliciteerd met je kleine grote dreumes :*
De foto's in het fototopic zijn weer ubercute. En dat popje de hele tijd erbij... O+

Miss, zit er misschien weer een tandje door te komen? Fijn dat je ouders op Senna kunnen passen.

Hier na 5 minder goede nachten eindelijk weer een goede nacht. Om half 8 lag ze al in bed (vrij uniek voor haar) en ze heeft tot 8 uur vanmorgen doorgeslapen. En toen moesten we haar nog wakker maken ook. Maar tandje nummer vier is door ^O^ En ze is weer super vrolijk. Staat de hele tijd papapapapapa te zingen en te zwaaien naar poezen, vliegjes, vogels, vlaggen en alles wat beweegt O+
pi_87704648
Dank je Xenia! En idd lief hè, dat popje. O+

Fijn dat Xeentje zo lekker geslapen heeft!

Ik zei gisteren trouwens hallo hallo tegen Isabeau, zei ze het gewoon terug! En toen nog eens en nog eens... ze vindt het helemaal hip en zegt de hele dag hallohallo! Ik heb het gefilmd, zal het vanavond even showen. O+
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:43:20 #56
5428 crew  miss_sly
pi_87704904
Fijn dat Xeentje weer beter slaapt! Toch dat tandje dat dwars zat dan.

Sorbootje, dat lijkt me zo leuk O+ Senna babbelt wat af, maar hallo zegt ze dus nog niet. Wel geprobeerd te oefenen, maar ze doet het gewoon niet.

Ze zwaait wel naar vliegen :D En ik weet ook waarom: de eerste vlieg die ze bewust zag, was deze week toen schaap naar een vlieg sloeg om hem weg te jagen. Dus naar vliegen moet je zwaaien O+
pi_87705129
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:25 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Ik wilde ze nog even in de waan laten. ;)
Loopt die van jou ook uit nijd tegen de muur? En dan brullen, want nu doet zijn hoofd ook nog zeer! :X Dat laten vallen en hysterisch doen is ook zeer herkenbaar.
Toch moet ik zeggen dat ik niet meer bang ben dat hij geen geweten krijgt, dat is echt duidelijk in ontwikkeling nu. Hij komt het tegenwoordig goedmaken als hij me al "Nee doen" roepend slaat (groot woord, maar je snapt vast welke beweging ik bedoel), ik word bedolven onder de kusjes. "Nee au meer mamma" O+
En gaat zelf op de gang staan als hij weet dat hij iets "stouts" heeft gedaan. Even daar tot zichzelf komen, weer naar binnen, knuffel halen en mijnheer is weer aanspreekbaar. _O_
Vooralsnog is hij gewetenloos :{w

Hallo zeggen is ook schattig, goed van Isabeau dat ze dat al terug doet ^O^
Seb zegt nu tegen iedereen op een hele koddige manier HAAALLOOOOOW. Het is echt een clown. Ook erg leuk is dat je bij mijn ouders rondjes kunt lopen: vanuit de keuken naar de hal, slaapkamer, badkamer, halletje achter en weer in de keuken. En dan steeds als hij tevoorschijn komt is het HALLOOOOW. Dat hij de deuren dan ook zelf open kan maken is minder :{
pi_87705309
Ahw O+ Iris staat voor de kast, trekt er een bak uit, schud met haar hoofd "neeh neeh" en schuift de bak weer terug. Tot ze gevonden heeft wat ze dan blijkbaar zoekt ;).

Beterschap voor de niet fitte kindjes :*
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:06:46 #59
5428 crew  miss_sly
pi_87705643
Dat Senna gek is op boeken, wisten we al, maar vanochtend vond ik in haar kast "Atheistisch manifest & de onredelijkheid van religie".
heb het maar weer snel in de boekenkast gezet; over een paar jaar mag ze het nog een keer proberen :P

Aah, iris O+
Estrys, kom je de 30e ook naar Utrecht? Het lijkt me wel leuk Seb weer eens te zien!
pi_87705890
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:06 schreef miss_sly het volgende:
Dat Senna gek is op boeken, wisten we al, maar vanochtend vond ik in haar kast "Atheistisch manifest & de onredelijkheid van religie".
heb het maar weer snel in de boekenkast gezet; over een paar jaar mag ze het nog een keer proberen :P

Aah, iris O+
Estrys, kom je de 30e ook naar Utrecht? Het lijkt me wel leuk Seb weer eens te zien!
Hahaha briljant _O- Hier is 'volwassenheid in perspectief' favoriet. Dat boek pakt ze echt iedere keer 8)7
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:28:58 #61
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_87706279
quote:
Wanneer moet je de zorgen van ouders metéén bloedserieus nemen en wanneer is relativeren beter?
Zorgen hoef je niet metéén bloedserieus te nemen, maar het moet wel gevolgd worden. En wat kan wat testen kwaad? Die tests zijn zo ontwikkeld dat het kind ze niet "niet-leuk" vindt, en uitsluiten, daar wordt je niet slechter van ;)

Ik denk dat als je een niet-pluis gevoel hebt over je kind, als je kind afsteekt tegenover andere kinderen van dezelfde leeftijd, als het gedrag zó eigen is dat het niet in een 'sprongetje' past, oid, dat je dan echt moet kijken of je kind gescreend kan worden. Waarop dan ook.

Tegen mijn moeder zeiden ze op het CB, eind jaren '80, " mevrouwtje, u hebt zo' n makkelijk kind, maak u geen zorgen, u moet juist blij zijn dat ze nooit huilt, menig moeder zou blij zijn met zo' n stil kind" (ik huilde dus nooit, ook niet als ik honger had, ofzo, ben uitgedroogd opgenomen geweest!) . Vijf jaar later is mijn moeder met het psychiatrisch rapport naar het CB gegaan, en ze hebben geexcuseerd :o.
Zowel uitsluiten als erkennen van een ontwikkelingsprobleem, kan opluchten. Want dan kun je vérder.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_87706390
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:06 schreef miss_sly het volgende:

Aah, iris O+
Ik weet het niet, denk het niet. Seb kan niet zo goed tegen die drukte. Dan loop ik de kans dat hij oervervelend is en enorm druk gaat doen. En ik weet van de vorige keer dat de locatie gewoon niet zo heel erg geschikt is voor een hyper Seb. Hij blijft niet zitten maar is eigenlijk ook nog te klein om rond te lopen zonder dat ik erachteraan cross. Die staat namelijk zo of buiten of in de keuken. En het is precies de tijd dat hij altijd slaapt
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:36:04 #63
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_87708512
Oeke, herkenbaar, dat speeltuin verhaal. Ik heb ook geleerd dat ik pas in moet grijpen als hij echt een fout begaat en niet al vooraf iets moet roepen :P

Lente op klompjes O+

Miss, hoe gaat met je meisje?

Xenia, fijn dat jullie zo heerlijk hebben geslapen!

Sorbo, heerlijk is dat hè?! Drama! Ik moet met Joep dan ook altijd zo lachen, die kan ook zo kijken of er hem vreselijk leed wordt aangedaan.

Ik zat vanmorgen te ontbijten en dan ineens klimt er een klein ventje op de stoel naast me, gaat netjes zitten, slaat zijn boek open en begint te vertellen O+ Zo lief. Ik vond het zo leuk, hij ging gewoon aan mij een stukje voorlezen en geluidjes nadoen. En dan kan ie zo trots kijken als ik zeg dat ie het juiste geluid bij het juiste beestje heeft.

Ow en het puberen, check! Vooral op dingen klimmen, de kat en hond bij hun staart willen grijpen en niet zo goed eten... vooral het avondeten is minimaal, paar hapjes en dan is wel klaar. Wel kip! Kip vliegt erin! En tomaten.

[ Bericht 9% gewijzigd door seilram op 19-10-2010 12:44:10 ]
Niet mieten! Door gieten!
pi_87709053
Senna, jij leest al serieuze boeken zeg ;)
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:43:21 #65
5428 crew  miss_sly
pi_87713837
Senna heeft vanochtend geslapen van 8.45-11.15 uur :o ze had het dus echt wel nodig. Ze heeft wel een boterhammetje gegeten en ze zijn lekker gaan wandelen,e ven een frisse neus halen.

Mijn moeder dacht wel dat ze wat meer verhoging had toen ze haar uit bed haalde, maar ik doe niet zo graag temperaturen bij haar op het moment. Ze reageert er echt heel heftig op, sinds ze zo'n kapotte billetjes heeft gehad. Benen stijf, billen bij elkaar knijpen, omdraaien en heel hard huilen. Ik vroeg me af ofiedereen hier nog op de ouderwetse manier temperatuurt, of dat er ook mensen al een oorthermometer gebruiken. Zijn er richtlijnen/adviezen over gebruik van een oorthermometer?
pi_87714132
Ik heb toevallig vandaag een voorhoofdthermometer gekocht. Nog niet uitgeprobeerd, maar hij is in de aanbieding bij Blokker (tientje).
Oorthermometer hebben we ook, maar die geeft werkelijk nooit de juiste temperatuur aan. Niet bij Xeentje maar ook niet bij mij of vriend. En de old-fashion way lukt bij Xeentje ook niet meer, want die blijft ook absoluut niet stil liggen.
Ik heb goede dingen over voorhoofdmeten gelezen. Hopelijk werkt dat ding van de Blokker en anders heeft Vicks een goede (maar die is 40 euro).

Seilram wat klinkt dat lief O+ Lijkt me zo leuk als ze dierengeluiden na gaan doen.
pi_87716068
Wij hebben een oorthermometer, volgens mij is dat bij die kleintjes niet echt nauwkeurig, ik heb het bij Iris wel eens allebei gemeten, gaf de oorthermometer een graad kouder aan. Maar volgens mij gaat dat niet consequent. Ik gebruik hem meer voor het idee, dat ik enig idee heb of ze koorts hebben. Maar ik kan het ook best goed voelen als ik met mn lippen aan het voorhoofd voel.
pi_87716177
oh ik geloof dat poppedein zo'n voorhoofdsthermometer had ooit en dat het ding 32.5 aangaf ofzo voor temperatuur :') zoiets staat me bij :D

Hier is temperaturen ook niet echt favoriet miss, net als zetpillen enzo. We hebben om die reden vloeibare paracetamol gehaald, en om diezelfde reden wil ik dus ook een oorthermometer halen. En omdat ik het gedoe vind om die luier en pyjama enz steeds uit te doen als ik de temp. wil weten. Ik geloof dat die niet als superbetrouwbaar wordt gezien maar het gaat voor jezelf vaak maar om een indicatie. Heeft ze koorts of niet, dan gaat t niet om 38.7 of 38.8.

En een tip, bij Wibra liggen de dvd's van baby-tv nu voor 2,99. Groooot succes hier, echt gericht op 0 tot 2 jaar ofzo dus lekker fel en simpel en kort enzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87716664
Hahaha klopt, gos Huup...jij bent echt mijn wandelend geheugen, zowel voor wat ik meemaak als voor wat ik hier vertel. Bij babypark gekocht, toen ik m terugbracht heeft t stomme mens t eerst nog op 3 collega's incl zichzelf geprobeerd alvorens ik m kosteloos om kon ruilen... Niemand was warmen dan 34 graden, ik was de koudste...jeuj! Hebben er nu 1 die wel heel prima werkt, ideaal ding, gewoon tijdens t slapen makkelijk ff kunnen tempen.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:51:38 #70
5428 crew  miss_sly
pi_87716742
Ja, dat ze wat minder betrouwbaar zijn, had ik idd ook al wel vaker gehoord. En als ik google op die voorhoofdthermometers, kom ik ook niet heel veel positieve verhalen tegen. Toch wil ik een van beide wel. En idd, het gaat meer om een indicatie. En ook of het klopt wat ik denk. Vanochtend en vannacht voelde ze echt heel erg warm aan, maar ze had toch maar 37,4 en 37,1. Voor haar wel verhoging, met een normale temp van 36,3-36,4, maar niet iets wat echt past bij hoe ze aanvoelde.

Ik wil idd ook overstappen op orale vloeibare pcm. Waarom haar zo plagen alshet allemaal ook op een andere manier kan?

seilram, wat lief dat Joep je voor komt lezen O+ O+
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:52:05 #71
5428 crew  miss_sly
pi_87716768
Ow Poppedein, welke heb je dan?
pi_87716916
Ik kijk t als ik straks thuis ben voor je na Miss!
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:01:46 #73
5428 crew  miss_sly
pi_87717135
Fijn Poppedein, bedankt!
pi_87717279
Oh bedenk me ineens, welke wel echt goed werkt is de speenthermometer van Avent (heb je alleen niks aan als ze slaapt - en werkt natuurlijk ook alleen als je sowieso speentjes geeft).

Ik ben ook benieuwd welke voorhoofdthermometer jij hebt Poppedein :) En ga vanavond thuis even de Blokker thermometer testen.
pi_87717488
Ik doe het op de 'ouderwetse' manier. Heftig verzet dat wel, maar ja dat doet hij bij alleen de luier verschonen ook al. Hier is het eentje vasthouden en de andere tempen en meestal heb ik dan ook een zetpil paraat. Gaat het in een moeite door. Ik heb zo eentje voor in je oor, dat is helemaal niet te doen dan moet ik zijn hoofd in de houtgreep houden. Dat vind ik zieliger. In mijn eentje lukt het me nauwelijks om hem te tempen. Daarvoor is hij inmiddels te sterk. Het blijft behelpen met zo'n spring in t veld wiebelkont :P

Die speenthermometer is wel een uitkomst zeg!
pi_87717545
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil idd ook overstappen op orale vloeibare pcm. Waarom haar zo plagen alshet allemaal ook op een andere manier kan?

Wij zijn juist weer overgestapt naar zetpillen. Ze vindt de vloeibare pcm heel vies en ik heb ook het idee dat zetpillen beter werken, maar dat kan ook komen doordat ze minstens de helft van de vloeibare pcm er weer uit weet te werken }:|
pi_87717659
Ik denk dat bij Seb het binnen twee seconden een zetpil toedienen minder plagen is dan een half uur proberen vloeibare pcm naar binnen te krijgen.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:18:46 #78
5428 crew  miss_sly
pi_87717837
Het is bij ons dus echt niet alleen meer draaien en proberen weg te komen, maar echt heel hard de billetjes bij elkaar knijpen en de benen bij elkaar houden. Dat vereist echt grof geweld om dat van elkaar te krijgen, en juist bij een meisje wil ik dat niet. Ik niet dat ze het normaal gaat vinden dat mensen haar benen met geweld uit elkaar doen enzo. Misschien in de ogen van anderen overdreven en overgevoelig, maar ik wil haar zo vroeg mogelijk leren dat ze een lichamelijke integriteit heeft die wij moeten respecteren. Dus als er andere mogelijkheden zijn (wat natuurlijk neit altijd zo is, de billen schoonmaken na een poepluier zal toch moeten) zoals een oorthermometer of vloeibare orale pcm, wil ik dat in ieder geval proberen.
pi_87717863
Als je je kindje op zijn/haar zij legt gaat het zetpillen/temperaturen makkelijker dan op de rug. Vloeibare pcm is hier ook een ramp. Dan liever een zetpil dat ik weet wat ze binnen heeft gekregen ( :') )
pi_87718380
Helemaal niet overdreven of overgevoelig Miss, ik snap je helemaal :Y
Daarom heb ik ook die speenthermometer, de oorthermometer (fail hier) en nu ook de voorhoofdthermometer als test.
De zetpillen gingen hier voorheen totaal niet (ze bleef net zo lang persen tot ze er weer uit waren), maar momenteel gaan die juist weer wel en de vloeibare niet omdat ze het uitspuugt en echt heel vies vindt. Zo blijft het schipperen en zoeken naar wat voor Xeentje het minst belastend is en toch ook wel werkt. Ik doop zetpillen altijd eerst in vaseline, dat lijkt wel te schelen.
Ik zou ook zeker vloeibaar proberen hoor Miss. Hopelijk vindt Senna het niet zo vies :)
pi_87718658
Haha poppedein :D ja dat soort dingen weet ik dan weer wel :7 hoe laat ik volgende week ergens moet zijn op afspraak vergeet ik dan weer glad }:| mn hoofd heeft de verkeerde prioriteiten...

Die vloeibare paracetamol gaat hier relatief schoon op van t lepeltje haha ik geloof dat ze het lekker vindt. Ik vind het maar een smerig goedje, mierzoet en het moet naar banaan ruiken maar als mijn bananen zo ruiken dan gooi k ze weg denk ik :')
Op de zij is wel een goeie!

En ik heb dus vaak 's nachts als ze een flesje krijgt dat ik denk van hmm ze is wel warm... Als ik haar dan uit de slaapzak/pyjama/luier moet pellen terwijl ze nog half slaapt dan is dat wel vervelend, een oorthermometer lijkt me dan handiger. Ze drinkt slapend dus het zal niet gek veel strijd opleveren maar het is wat minder gedoe waar ze wakker van wordt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87721390
Zojuist de hoofdthermometer van Blokker getest en hij werkt goed ^O^ Temperatuur 36.4 36,5 en 36,5 voor respectievelijk Xeentje, vriend, mijzelf. Goede koop voor een tientje dus imo.
Je moet hem 6 seconde tegen de slaap houden en dan piept hij als hij klaar is met de meting. Beter dan het speentje dat een stuk langer nodig heeft. Ben er blij mee :Y
pi_87721597
Deze is het Miss_sly, geen goedkoop ding, ik geloof dat ik er 45 euro voor betaald heb, maar kwam m net ook al ergens tegen voor 56,95. Die uit de link is 32,50.

Het drama ding was van Alecto, we hebben er 2 geprobeerd en die waren allebei drama, maar goed, zelfs 2 vertegenwoordigen niet alles natuurlijk ;)

pi_87724718
Goh, er gaat een wereld aan thermometers voor me open! :D
Hoe vaak temperaturen jullie je kindje dan? En waarom?
Het is me al vaker opgevallen dat hier vaak over de temperatuur wordt gepraat en ik zou dus ook niet eens weten wat Ko zijn 'normale' temperatuur zou zijn.

Ik heb Ko denk ik nu zo'n 15 keer getemperatuurd.
Vooral ook omdat het me niet zo prettig voor hem lijkt te voelen.
En eigenlijk dus ook alleen als ik al wist dat hij verhoging had. Ter bevestiging van mijn gevoel zeg maar.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:21:45 #85
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87724932
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:15 schreef oeke het volgende:
Het is me al vaker opgevallen dat hier vaak over de temperatuur wordt gepraat en ik zou dus ook niet eens weten wat Ko zijn 'normale' temperatuur zou zijn.

En eigenlijk dus ook alleen als ik al wist dat hij verhoging had. Ter bevestiging van mijn gevoel zeg maar.
Hier precies hetzelfde, maar moet ook eerlijk zeggen dat kind (God zij dank) nog maar weinig echt ziek is geweest, dus weinig aanleiding toe. Heb overigens dan ook de goedkoopste, stop in de kont of onder oksel variant.

Maar speenthermometers? Voorhoofd? Das geheel nieuw voor mij!
pi_87725117
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:21 schreef Basboussa het volgende:
Hier precies hetzelfde, maar moet ook eerlijk zeggen dat kind (God zij dank) nog maar weinig echt ziek is geweest, dus weinig aanleiding toe. Heb overigens dan ook de goedkoopste, stop in de kont of onder oksel variant.
Ja, dat is hier ook.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn hart vast houd voor de dag dat Ko voor het eerst moet overgeven, dat lijkt me zo zielig! ;(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:38:25 #87
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87725656
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:26 schreef oeke het volgende:

[..]

Ja, dat is hier ook.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn hart vast houd voor de dag dat Ko voor het eerst moet overgeven, dat lijkt me zo zielig! ;(
is het ook. Je doet er alleen niets tegen, je kunt het ze alleen maar zo makkelijk mogelijk proberen te maken, en geloof me, dat gaat vrijwel instinctief ;) (ik ben vanmorgen nog ondergespuugd door een zielig manneke) Hij is de hele dag dreinerig geweest nadat hij afgelopen nacht met z'n koortskoppie alleen maar op mijn borst wilde slapen. wonder boven wonder ging z'n avondeten er wel in (niet gek eigenlijk, hij zal best honger gehad hebben :D ) en ligt nu heerlijk te slapen. *duimt dat het zo blijft en hij morgen zichzelf weer is*en ik probeer morgen bij te lezen, ben er echt te moe voor, ik ga zo denk ik jan achterna in dromenland :O
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_87725910
haha :D nouja gelukkig maar Oeke dat het niet zo veel nodig is geweest nog.

Ik temp ook niet zo veel eigenlijk maar recent omdat ze zoveel spuugde steeds heb ik het toch wat meer in de gaten gehouden. De assistente van de HA had wel gezegd dat als ze koorts kreeg dat ik dan moest langskomen, maar dan moet je het wel bijhouden dus.
En we hebben een paar keer getempt omdat we dachten oef :o ze is wel heul warm. Alle keren bleek ze ook idd 39 ofzo te hebben en dan hou ik het wel in de gaten.
Wat de standaardtemp is weet ik niet, van mezelf ook niet :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87726417
Oh, wat zielig DJMO, hopelijk is hij morgen weer fris en fruitig na een goede nacht slaap. :*

Ja, dat is waar dat we daar geluk mee hebben, zeg. :Y
Het viel me gewoon vaker op hier, over temperaturen. En ik was nieuwsgierig of ik dat nou zo weinig deed of anderen zoveel. :P

Vanmiddag naar de spelotheek gegaan.
Was leuk, er waren nog 2 andere kindjes, waar Ko lekker mee speelde.
Een ervan was de dochter van een soapacteur, dat was wel een aparte ervaring om met hem daar te zitten. :D
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:56:30 #90
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_87726460
quote:

Hier nog zo iemand, die niet temperatuurd.
Maar ook weer het voordeel van een kindje wat eigenlijk nog helemaal niet ziek is geweest, buiten een verkoudheidje.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:57:21 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87726505
ik heb te vroeg gejuicht :{ .. hij is weer wakker, en klinkt als een schorre zeehond. Morgen maar wéér naar de huisarts met hem, al waren z'n longen schoon gisteren (toen ik er was voor een raar soort uitslag op z'n nek/schouders) .. die hoest klinkt echt NIET gezond ;(

dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:59:45 #92
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_87726618
En dan nu even kijken of ik het een beetje onthouden heb hoor ;)

Ik zag een mooie lente op klompjes O+
Ik las over een Senna met iets te volwassen boeken ;) kleine meiskes worden groot
Ook zie ik veel peuterpuberende kindjes voorbij komen, heerlijk het opvoeden en opgroeien van de kleintjes :P
En beterschap voor de zieke kinderen onder ons :*

Stieme die kan genieten van het terug aan het werk zijn *O*
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:09:04 #93
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87727019
Oeke, dat klinkt gezellig zeg! Spelotheek, dat hebben we hier niet... helaas. Wel een speelotheek, maar daar kan je niet komen spelen, maar speelgoed lenen, als in een bieb zeg maar. Jammer is alleen dat je het speelgoed al na twee weken weer moet 'ruilen'. Maar goed, ik ga wel eens even een keertje neuzen. Enne.... welke soap? :P

DJMO, dat is balen zeg... buh... beterschap daar! Eigenlijk kan ik beter zeggen: beterschap voor alle zieke kindjes... het is op t moment wel heftig geloof ik :*

Hier heeft M ontstoken oogjes, zo sneu... we hebben er druppeltjes voor gekregen van de ha, maar vooralsnog zie ik nog niet zo heel veel verbetering. Ik maak t tussendoor steeds schoon met een doekje met afgekoeld gekookt water, en vier keer per dag dus die druppeltjes. 's Morgens zitten zijn oogjes helemaal dicht, zo zielig. En schoonmaken vindt hij NIET leuk. :N }:|
pi_87727214
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:09 schreef mikoxx het volgende:
Oeke, dat klinkt gezellig zeg! Spelotheek, dat hebben we hier niet... helaas. Wel een speelotheek, maar daar kan je niet komen spelen, maar speelgoed lenen, als in een bieb zeg maar. Jammer is alleen dat je het speelgoed al na twee weken weer moet 'ruilen'. Maar goed, ik ga wel eens even een keertje neuzen. Enne.... welke soap? :P
Haha, dat bedoel ik ook. Schrijffout! 8)7
Toch kan je bij ons wel lekker spelen. Best leuk.
Volgens mij van goudkust, maar dat weet ik niet precies. Ik zal eens googlen. :D

DJMO, beterschap voor Jan! :*

Arme M. Dat lijkt me ook echt niet fijn. Hopelijk geneest het snel zeg. :*
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:15:24 #95
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87727287
Een :* voor alle zieke kindjes en mama's ervan

Lente O+
Senna leest mooie literatuur _O-

Dreumesen zijn the best O+ O+ O+

Verder niet echt tijd om veel te reageren. Tis druk hier met ons ondernemertje, maar O+ O+ O+
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_87727467
Mikoxx, deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:26:30 #97
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87727743
aaah... dus..... lijkt me ook wel apart idd. Maar hij was vast heel 'gewoon' ;)
pi_87727850
Jahoor, leuke gast. En hele leuke dochter! O+
pi_87728187
Cas Jansen toch! Best een leuke!

:* voor alle zieken! :*
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_87728924
quote:
Zelden, alleen als ik denk dat hij verhoging of koorts heeft en wil weten hoeveel.
pi_87729219
Blijkbaar vinden kinderen temperaturen heel vervelend, want vanaf het moment dat ze het kunnen aangeven geven ze allemaal aan dat ze het naar vinden (of in ieder geval veel)
Op ons kdv hebben we nu dan ook een (anti)temperatuurbeleid.
Er liggen op de groepen geen thermometers meer.
Beter is om naar het kind zelf te kijken, je bent geen thermometer nodig om te zien of een kind zich niet lekker voelt.
ik moet wel zeggen dat ik het zelf bij mijn kinderen graag in de gaten wil houden, ook omdat Meike een keer een koortsstuip heeft gehad. We hebben nu ook een oorthermometer, maar ik ben er nog geen vrienden mee. Hoger dan 35,8 is nog niemand hier in huis geweest :o
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:15:08 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87729778
Arme M. :( Die druppeltjes werken vrij snel hoor mikkox, wel daarnaast ook constant schoonhouden met gekookt afgekoeld water, dan gaat het snelste.

Tempen.. op het moment vrij regelmatig, aangezien ik niet wil dat hij boven de 40 uitkomt, (al voelde het vannacht wel zo, en wilde ik het hem niet aandoen, hij voelde zich toch al zo hondsberoerd). Ook Jan heeft er een hekel aan, maar als hij ziek is laat hij het wel wat makkelijker gebeuren dan wanneer hij helemaal gezond is ;)

dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:21:00 #103
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87730020
Oh, Oeks, dat overgeven vind ik eigenlijk geen probleem meer, het is hier bijna dagelijks als ze verkouden is. De rotzooi vind ik erger :D. Echt ziek is ze namelijk niet, dat hangerige, een flinke griep enzo, dat vind ik weer zo zielig, dat je bijna geen contact hebt met je normaal zo actieve dochter... Dat bankhangen en echt in en intens niet lekker zijn :(

En gezellig met leuke kindjes gespeeld! :) wat leuk is dat toch! Vandaag heeft Beisan op mijn kansloze zwangere vrouwen club ook maar 'haar' vriendje gespeeld, die ze ook van mijn werk kent. Hij spreekt alleen Arabisch, en vindt het erg fijn dat eindelijk iemand hem ook een beetje begrijpt :D... Met zijn tweelingzusje hebben ze de (hoge) glijbaan onveilig gemaakt, ik hield mijn hart vast, maar mijn kind leeft nog :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87730445
MIkkox, ik heb niet echt briljante ervaringen met oogdruppels. Het duurde echt meer dan een week (na het starten van het druppelen) voordat het over was. Succes er mee!
Temperaturen, ik doe het heel weinig. Juist omdat ik er als kind zelf zo'n hekel aan had. Nou heeft Driekus een lage basistemp (weet ik dan nog uit de eerste weken) en daarin lijkt hij op mij. Het enige nadeel is dat ik al met een 38,5 me beroerd voel en Driekus dus ook. De enige keren dat ik wel controleer is na de prikken, omdat ik weet dat ie daar erg op reageert. Moet wel zeggen dat ik dan bijna altijd de oorthermometer pak (die van braun) die ik ook voor mezelf gebruik. Ik heb nog niet gemerkt dat ie rare dingen aangeeft.

Xenia, om je gerust te stellen. Driekus vindt lopen ook nog echt iets voor oudere kindjes. Kruipen gaat veel sneller, dus waarom zou je je best doen. Hij loopt wel achter de kar en hij loopt op de loopfiets, maar ook dan is het al snel weer op de knietjes als hij ergens snel moet komen.

Paracetamol geef ik meestal vloeibaar tegenwoordig. Dat gore spul waar Huup het over heeft. Hij drinkt het zo en anders gaat het door de fles. Ik doe daar ook helemaal niet moeilijk over. Als ik inschat dat ie zich niet goed voelt bv door tandjes, dan krijgt ie wat. Meestal niet eens de hele dosis, die krijgt ie alleen voor de nacht.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87730488
Oh basboussa, echt? Wassie toen ook zo mooi?
ik vind hem toch echt wel de mooiste, de echte Sint!

Beterschap met Beisan
Leuk dat ze had gespeeld met haar vriendje O+
pi_87730497
BN' er ervaringen? Heb ik eigenlijk niet, maar ik woon dan ook in het saaie brabant. O wacht, ik woon wel bij een psv speler in de straat, telt dat ook?
pi_87730554
Ik heb wel een foto van mezelf met gabberpiet :')
pi_87730891
Oh, daar kan ik me wel in vinden, Karin, in het beleid op jullie werk. Maar ik snap ook de angst voor koortsstuipen. Meestal temp ik als ik echt denk dat hij koorts heeft, dus niet bij verhoging.

Lekker dan Bass, dat verhaal over spuug opruimen. }:|
Wat leuk dat ze zo fijn heeft gespeeld! Ik heb het gevoel dat je werk je wel meer bewegingsvrijheid geeft, in die zin dat je wat meer mensen met kinderen kind, nietwaar?
Was hij ook gekleed als de Sint toen jij bij hem logeerde? Want dan zou ik het best spannend hebben gevonden als kind. :D

PSV-er telt ook hoor Mefke. :P
Tja, dat heb je in Amsterdam. BN-ers om de hoek. 8-) :')
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:41:59 #109
5428 crew  miss_sly
pi_87731069
Ow, maar ik temperatuur ook zelden, alleen als ze erg warm voelt/ziek lijkt, en toch vindt ze het inmiddels echt vreselijk.

Nou ja, ik wilde nog meer tikken, maar ze huilt, ze is echt niet lekker, arm ding.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:50:41 #110
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87731480
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:30 schreef mefke79 het volgende:
BN' er ervaringen? Heb ik eigenlijk niet, maar ik woon dan ook in het saaie brabant. O wacht, ik woon wel bij een psv speler in de straat, telt dat ook?
Mijn ouders wonen in het mooie brabant bij een van de deurzakkers in de straat ;) MAar ik vind dat geen BN-er, al kwam Guus Meeuwis wel regelmatig langs, en ook Harry Vermegen toen ie die De Regenjas nog deed, dan zong ie een liedje, namen ze op in de Duinen, of bij ons in de straat, en meneer halve deurzakker schreef dat altijd mee... Maar die heb ik alleen maar gezien, niet bij gelogeerd ofzo ;)

En de Sint? Nee, hij had/heeft wel een schimmel. En een schitterend huis in het Groene Hart, en kookt graag spinazie-omeletjes. Ik ben altijd bang voor de Sint geweest, nog steeds eigenlijk wel.... :D

En mijn werk is ideaal, allemaal netjes opgevoede kindjes, en mevrouw vindt het heel spannend maar wel leuk... Gaat steeds wat beter, maar kindjes die moeten huilen, dat vindt ze heel heftig! Kan ze echt heel slecht mee omgaan, en ruzies, ook al zo lastig voor haar.... En rotzooi... :(
pi_87733071
Hoi! Ik kwam ff melden dat Tylers armpje weer helemaal heel is! Wel moet hij voor de zekerheid/stevigheid nog 2 weken gips om.

Beterschap voor de zieke kindjes! :*
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:29:31 #112
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87733457
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik heb wel een foto van mezelf met gabberpiet :')
:D

Hier word er ook nauwelijk getempt.... Maar goed, zo ziek als ik lees dat dreumesen hier soms zijn, is Alexa nog niet geweest gelukkig...

Ze pakte trouwens toenstraks de afstandbediening, gaf hem aan mij en zei Ooooraaaa! O+ (dat zetten we hier soms op, opgenomen via UPC, enige wat mama kan verdragen)
Alexa en Seth zijn lief
pi_87734617
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, ik wilde nog meer tikken, maar ze huilt, ze is echt niet lekker, arm ding.
Och arm meiske. Wat naar. Beterschap! :* :*

Fijn Ingrid, dat is goed nieuws! :)

Haha, slimme Alexa! Alleen wat is Ooooraaaa? Echt geen idee namelijk. :D
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:56:17 #114
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87734687
Oh haha oeke , tis Dora....
Alexa en Seth zijn lief
pi_87734784
Oh! geen tv hier, alleen ned 1,2,3 en dan alleen op een beamer, dus er word hier vooral voetbal gekeken. :{
En films. O+

Ik wil eens wat kinderdvd's lenen bij de bieb, kijken of er iets bij zit. Zal ik Dora meenemen. :Y
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:07:48 #116
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87735049
Ah kijk, dat verklaart het! Alexa is met name fan van het beginmuziekje van Dora en de tussenmuziekjes.

We hebben UPC met 2.387.248.734.862.178.320 zenders, maar eigenlijk staat vrijwel altijd de digitale radio aan :'). Als Alexa slaapt Film1 :9

En idd, voetbal ;( :{ (zoals nu)....
Alexa en Seth zijn lief
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 oktober 2010 @ 07:01:53 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87741033
Fijn Ingrid!!

Jan voelde rond 6 uur weer zo verrot heet aan, als ik hem zo hoor ga ik toch tempen. Bij hoeveel graden koorts moest je nou _direct_ de huisarts bellen? ik ben er maandag net geweest natuurlijk, en ik wil niet dat ze me afschepen met "kom morgen of vrijdag maar terug als het dan nog zo is"

pi_87741127
Bij 41.5 geloof ik, DJMO
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 oktober 2010 @ 07:46:57 #119
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87741195
dat haalt ie niet (gelukkig!) hij had "maar" 38,7, maar gevoelstemp was rond de 40 (weet ik gelijk dat mijn temperatuurssensoren niet kloppen :') )

pi_87741204
Arme Jan, nog steeds niet 'normaal' dus.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 oktober 2010 @ 08:11:53 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87741340
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 07:48 schreef McLaura het volgende:
Arme Jan, nog steeds niet 'normaal' dus.
nope, derde dag op rij koorts + overgeven, dus om 9:20 afspraak bij de HA. Belt de assistente me nog terug, half in paniek, of hij z'n hoofd nog wel kon bewegen etc. (om hersenvliesontsteking uit te sluiten) wel attent van haar, maar in dat geval had ik vannacht al in t ziekenhuis gezeten ;)

pi_87741507
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Blijkbaar vinden kinderen temperaturen heel vervelend, want vanaf het moment dat ze het kunnen aangeven geven ze allemaal aan dat ze het naar vinden (of in ieder geval veel)
Op ons kdv hebben we nu dan ook een (anti)temperatuurbeleid.
Er liggen op de groepen geen thermometers meer.
Beter is om naar het kind zelf te kijken, je bent geen thermometer nodig om te zien of een kind zich niet lekker voelt.
ik moet wel zeggen dat ik het zelf bij mijn kinderen graag in de gaten wil houden, ook omdat Meike een keer een koortsstuip heeft gehad. We hebben nu ook een oorthermometer, maar ik ben er nog geen vrienden mee. Hoger dan 35,8 is nog niemand hier in huis geweest :o
Tja, ik weet niet wat ik hier van vind. Bij zulke jonge kinderen kan de temperatuur toch heel snel stijgen en wel eens gevaarlijk hoog worden. Ik snap niet dat ze toch niet een oorthermometer hebben dan.
En Julian heeft ook wel eens een dag dat ie huilerig en hangerig is maar dan hoeft ie nog niet ziek te zijn. Wat doen ze dan bij jouw kdv, bellen ze je dan toch op?
pi_87741587
beterschap voor de zieke kindjes hier.

Ik temperatuur alleen als ik het idee heb dat hij koorts heeft. Maar vorig jaar heeft hij een week of drie af en aan temperaturen gehad tussen de 37 en 40 graden, toen dus wat vaker. Hij is ook best vaak ziek geweest tot nu toe. En hij mag niet naar het kdv met 38 of hoger dus dan temp ik als ik twijfel om het zeker te weten. Anders kan ik hem meteen weer ophalen want ze tempen op het kdv ook bij vermoedens van koorts. Gisteren kwam ik thuis en toen hing Seb al een half uur bij mijn vader op schoot. Nou is dat echt zo niks voor hem. Dus dacht ik dat hij een beetje ziek was. Maar na even bij mij te hebben gezeten ging het wel weer. Volgens mij was hij gewoon chagrijnig en moe uit zijn bed gekomen.
pi_87741724
Beterschap voor de zieke kindjes :*
pi_87742215
Kusje voor Jan en Senna en alle andere kindjes die zich niet lekker voelen.

Temperaturen is hier nooit een probleem. Ik doe het eigenlijk alleen als ik denk dat ze koorts heeft en ik zit er eigenlijk nooit naast, dus dan is het alleen om vast te stellen hoe hoog de koorts is. Vind ik toch niet onbelangrijk.

Matig nachtje gehad. Isabeau was van 2 tot 3 aan het spoken. Dat is niet zo schokkend, maar ik kon daarna niet meer slapen. Ik had overal jeuk. We hebben afgelopen weekend bij vrienden geslapen. Ze waarschuwden van tevoren al dat ze een vlooieninvasie hadden gehad. Ze dachten het onder controle te hebben, maar in het souterain, waar wij sliepen, zaten er kennelijk toch nog een paar, want B. was een paar keer gebeten. Afgelopen nacht had ik meerdere rode bultjes, dus ik vrees dat we er een paar meegenomen hebben. Fijn ^O^

Gisteren na mijn werk een paar heerlijke uurtjes met Isabeau gehad. Ze bleef maar lachen en knuffelen. Ik heb gisteren een filmpje gemaakt van haar vrolijke bui. Ik heb het net voor mijn werk even op youtube gezet, maar ik weet niet zeker of het het juiste filmpje is. Dus ik plaats hem even en dan moeten jullie even zeggen of het idd het filmpje is dat ik aan jullie wilde laten zien. Ik wil namelijk laten zien dat Isabeau echt een spelletje met me aan het spelen was. Ik wilde haar hallohallo laten zeggen en in plaats daarvan zei ze steeds 'aai'. Is dat dit filmpje? (kan hier geen filmpjes kijken)

pi_87742318
Nee, volgens mij is het deze!

Moderator woensdag 20 oktober 2010 @ 09:21:45 #127
5428 crew  miss_sly
pi_87742428
Senna is echt ziek, arm ding. Gisteravond wilde het slapen niet meer zo lukken, dus tussen ons in genomen en gaan slapen. Om 1.15 werden we wakker, toen moest ze overgeven. Wat vind ik dat toch ellendig. Ze voelde echt bloedheet aan,dus getempt, maar het was toch maar 38,8. Ik vertrouw onze thermometer niet meer, dus er komt sowieso een nieuwe. Na verschonen en troosten enzo in slaap gevallen allemaal en goed geslapen tot vanmorgen. Toen voelde ze in eerste instantie weer normaal, maar een kwartier later weer heel heet. Volgens de thermometer maar 36,0. Ze rilt de hele tijd en wil alleen maarop schoot zitten met haar hoofdje tegen je aan en soms een slokje water.

Ik ben nu even op mijn werk, straks naar huis dan kan schaap gaan werken. Ook al heeft ze officieel geen koorts, zo gaat ze niet naar het kdv.

Dat rillen vind ik trouwens echt heel raar, alsof ze het vreselijk koud heeft, maar toch wil ze niet onder de dekens of iets warms aan.
pi_87742522
Hè wat naar Miss! 't Arme ding!

Als je zelf koortsig bent kun je dat toch ook hebben. Rillen terwijl je het niet koud hebt of juist zweten en het toch koud hebben, dat soort dingen. En 36.0 is ook koorts hè, maar dan de andere kant op zeg maar... daar kan ze zich ook knap ellendig door voelen.

Sterkte! :*
pi_87743052
Beterschap voor Senna miss! Bah helemaal niet leuk als je kleintje zo ziek is. Inderdaad wat Sorbo ook al zegt als je koortsig bent kan je ook rillen, misschien dat de thermometer dan echt niet klopt zoals je denkt?

Ik vind het wel lastig om het hier allemaal bij te houden hoor!! Van Finn krijg ik lang niet meer altijd de kans om bij te lezen.

Leuk filmpje van Isabeau Sorbo! Finn zat hier meteen hallohallohallo terwijl hij dat normaal nooit doet haha.

Ik heb hier een fan van K3 rondlopen: ik zal zo eens een filmpje op de computer zetten

Finn doet alleen rondjes draaien ipv handjes draaien O+

[ Bericht 14% gewijzigd door Flower-Ti-Amo op 20-10-2010 10:03:16 ]
pi_87743097
Miss, wat zielig zeg, Zo'n loeiheet kleintje tegen je aan gedrukt. :'(
Gelukkig kunnen jullie haar vandaag om de beurt troosten en vasthouden.
Hopelijk is ze snel weer beter zeg. :* :*

Wat is ze eigenwijs, Sorboo!. Wat leuk om haar in bewegende lijve te zien. Ze is je echt aan het peilen met die grote kijkers. :Y

Jan toch ook een slechte nacht gehad. Beterschap. :*

Ko was vannacht om 3.30 wakker en heeft hartstochtelijk gedronken.
Daaraan kan ik merken dat hij zijn avondeten niet goed heeft opgegeten.
Een nachtvoeding. :')
Nu ligt hij alweer lekker te slapen terwijl hij normaal 's middags slaapt. :s)
pi_87743421
Het lijkt wel of alle kleintjes een beetje van de leg zijn!
pi_87743452
En dan hebben we nog niet eens het ingaan van de wintertijd gehad Sorbo! Ik houd mijn hart vast!
pi_87743547
Och ja dat krijgen we toch over twee weken? Laatste weekend van oktober toch? Ik geloof niet dat Isabeau daar heel veel last van zal hebben. Ikzelf daarentegen :P
pi_87743557
Waaah! Finn, wat kan jij goed dansen! Echt geweldig. O+
pi_87743775
Ik kan het filmpje helaas niet zien ;(
pi_87743825
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:21 schreef miss_sly het volgende:

Dat rillen vind ik trouwens echt heel raar, alsof ze het vreselijk koud heeft, maar toch wil ze niet onder de dekens of iets warms aan.
Dan zal de temperatuur wel flink stijgen.
  Moderator woensdag 20 oktober 2010 @ 10:32:21 #137
5428 crew  miss_sly
pi_87744152
Ik weet niet, dat rillen is misschien niet heel raar. In ieder geval op de terugweg even ergens een andere thermometer scoren.

schaap mailde dat ze even geslapen heeft, op de bank. Toen ze wakker werd, zag ze hem wat jus d'oragen drinken en dat wilde ze ook, maar dat is er helaas weer uit gekomen. Ze heeft dus behalve wat bv en wat water nog niet heel veel binnengekregen. Zolang de bv goed gaat, krijgt ze toch iig voldoende voedingsstoffen he? en vocht met het water?
Zou ik naar de huisarts gaan, of even aankijken hoe het verder gaat?
pi_87744264
Is ze nu al lang ziek, Miss? Sinaasappelsap is wel wat zuur op de maag. Misschien later vanmiddag nog eens wat crackers proberen of pap?
Met bv krijgt ze in elk geval voldoende binnen om het even uit te houden volgens mij.
Moeilijk hoor. Wat Sorboo zegt, het kan ook ondertemperatuur zijn.
Even je ha bellen en overleggen? :*
pi_87744383
Oja, en even de gezelligheid wat op vijzelen voor Sorboo. :P
Ko 3 dagen oud, na zijn allereerste badje:

Ko van de week!

Ik vind het zo verwonderlijk.
Mijn kindje dat loopt en een grote voorkeur voor cd's, platen en geitenkaas heeft. O+
pi_87744812
Haha dank je Oeke! Daar had ik nou precies behoefte aan O+
pi_87744956
Graag gedaan! ;)
pi_87745004
Oeke, Kobus doet me trouwens altijd aan mijn neefje denken. Ik geloof dat ik geen foto van hem heb, maar ik heb hem wel eens geschilderd.. zal even zoeken of ik een foto van dat schilderij hier heb. Hij lijkt er niet sprekend op, maar wel genoeg om mij iedere keer aan hem te laten denken als ik Kobus zie!
pi_87745211
Ik heb een foto van het schilderij gevonden, maar ik plaats hem wel even onder een spoiler, want ik vind hem nou niet echt geweldig... :') Ik denk niet dat je hieraan precies kunt zien wat ik bedoel, want ik zie het meer als mijn neefje serieus kijkt en hij is ook een stuk ouder dan Ko.

SPOILER
pi_87745707
Wat een lief schilderij. Die rode wangen! O+
Ik denk dat k wel een beetje zie wat je bedoelt. Neus en kaaklijn ofzo.
Maar met moeite, want mijn kind is natuurlijk uniek. :P
Vaak zit gelijkenis ook in beweging ofzo, dat vind ik ook bij mijn neefje en Ko, als hij bepaalde gezichtsuitdrukkingen en houdingen heeft dat ik dan ineens de gelijkenis zie.
pi_87746060
Nou ook wel hoe hij kan kijken, maar dat zie je dus niet op dit schilderij.. Nou ja, als ik eens een foto vind waar ik het echt goed op zie zal ik hem je laten zien.

:)
pi_87746439
Oh oeke die eerste foto O+

Miss ik zou gewoon even overleggen met de huisarts, kan nooit kwaad toch?

Sorbo volgend weekend gaat de wintertijd inderdaad in! Gek dat je het filmpje niet kan zien? Gewoon erop klikken en dan zou hij het moeten doen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 oktober 2010 @ 11:44:57 #147
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87746776
Miss bij zorgen gewoon de HA bellen. Jan heeft een virusje (zal wel een griepje zijn, of buikgriep) en wat thermometer betreft: ik had vanmorgen exact hetzelfde, bloedheet aanvoelen en toch maar 38,8 hebben. Heel verwonderlijk is dat idd. Jan lijkt (hoe ironisch) na het doktersbezoek weer iets op te knappen, alsof ze het er gewoon om doen :') }:| Hij ligt nu iig te slapen, en ik ga eens kijken of ik wat spullen kan inpakken, de afwas doen, eten voorkoken en nog wat van meer dat soort dingen ..

pi_87747087
DJMO, máár 38,8? Da's bijna 39 graden.. zo weinig is dat niet toch?!

FTA, ik kan uvberhaupt geen filmpjes kijken hier, ligt niet aan het filmpje!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 oktober 2010 @ 12:09:56 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87747583
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:53 schreef Sorbootje het volgende:
DJMO, máár 38,8? Da's bijna 39 graden.. zo weinig is dat niet toch?!

FTA, ik kan uvberhaupt geen filmpjes kijken hier, ligt niet aan het filmpje!
het voelde aan (voor mij) als minstens 40 of 41 ;) vandaar de maar ;)

woensdag 20 oktober 2010 @ 12:13:15 #150
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_87747685
Aaa al die zieke mupjes hier. Beterschap :*

Miss, misschien een beetje ORS? Bij Joep werkt dat altijd wel redelijk goed.

Finn, wat leuk! Jouw dansje O+ goed zeg. Joep vindt dat ook zo heerlijk, dan komt er muziek en gaat ie rondjes draaien en gekke poses aannemen (1 hand in de lucht, 1 hand in de zij en dan een beetje naar links of rechts hangen hahaha).

Sorbo, dat filmpje O+ Ik ben nu op het werk, maar ik ga het straks aan Joep laten zien!
pi_87748622
Julian heeft net een flinke driftbui gehad zeg. Bijna een uur aan een stuk gekrijst, schoppen, zich op de grond gooien, mij in het gezicht slaan enz. Z'n luier zat niet goed en z'n kleertjes waren nat geworden en hij moést verschoond worden maar was het daar niet mee eens.
Afleiden tijdens het verschonen hielp niet, hij bleef razend en haalde uit naar m'n gezicht. Heb hem toen even apart gezet in z'n bed en ben naar beneden gegaan. Toen ging ie helemaal door het lint. Ze zeggen vaak dat even apart zetten helpt maar hij werd er alleen maar kwader van. De buren zullen ook wel denken zeg. :@

En dan viel het wel even stil toen ik de trap opliep om daarna nog harder te gillen. Maar ben dus na 10 minuten toch maar weer naar boven gegaan, dit werkt dus niet bij hem.
Heb 'm uiteindelijk echt een tijdje moeten troosten en in het begin was ie nog echt boos op mij. Maar daarna ging het wel weer. Hij was echt helemaal aan het 'razelen'.
Ik weet wel hoe het komt: hij kan nog niet praten, dus hij kan me niet alles duidelijk maken wat hij wel en niet wilt, en hij was vanmorgen vroeg wakker dus erg moe.
Iemand nog tips?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:44:47 #152
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_87748866
Nummer zoveel, wat vervelend voor jullie.... Ten eerste, schijt aan je buren hoor! Verder heb ik geen tips helaas. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik zou doen... ik denk... dat als Joep zo deed, ik gewoon hem zou negeren en iets voor mezelf zou gaan doen. Weet ik veel, dan maar even de afwas doen ofzo en hem gewoon even laten gillen ook en doen. Wel zou ik uitleggen dat ondanks dat hij nog niet kan praten, ik dit soort gedrag echt niet lief vind en dat hij niet mag slaan.

Ik zet Joep eigenlijk nooit in een aparte ruimte als hij boos is om af te koelen :@ . Ik weet niet... als ie boos is dan leg ik uit wat ik er niet leuk aan vindt en als ie dan boos blijft, prima, dan laat ik hem met rust. Maar goed, meestal is Joep ook niet heel lang boos. Het lijkt me iig erg lastig.
pi_87749374
Nee, dat apart zetten doe ik niet meer. Ik denk achteraf dat ie zich daardoor helemaal afgewezen voelde. Arm mannetje. ;(
Ik laat 'm nu maar een paar uur lekker slapen, denk dat ie dat wel nodig heeft nu.
pi_87751394
Ik ga altijd eerst uitleggen dat hij niet lief is op deze manier en dat hij niet mag slaan. Gaat hij dan door dan ga ik over op negeren.

Vorige week had Seb een jongetje geslagen op het kdv. Ze hebben hem toen toegesproken en in de hoek gezet maar volgens de leidster maakte dat weinig indruk. Hij draaide zich ook meteen weer om en gaat verder met spelen. Maar toen hij thuis kwam was hij heel huilerig dus volgens mij heeft het wel degelijk indruk gemaakt. Maar dan meer het toespreken, ik denk dat hij dat in de hoek zetten niet begreep. Wij doen dat thuis ook nooit.
pi_87751985
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Tja, ik weet niet wat ik hier van vind. Bij zulke jonge kinderen kan de temperatuur toch heel snel stijgen en wel eens gevaarlijk hoog worden. Ik snap niet dat ze toch niet een oorthermometer hebben dan.
En Julian heeft ook wel eens een dag dat ie huilerig en hangerig is maar dan hoeft ie nog niet ziek te zijn. Wat doen ze dan bij jouw kdv, bellen ze je dan toch op?
Oorthermometer hebben we niet omdat het niet exact klopt, andere vestiging had er eentje gehad, maar de verschillen met een gewone thermometer waren zo groot dat dat ding weer mocht veld ruimen.
We hebben op zich wel thermometers, maar die liggen bij het locatiehoofd, om het te veel temperaturen tegen te gaan.
En wanneer we bellen? Als het kind zich dusdanig ellendig voelt dat het thuis beter op zijn plek is als op het kdv.Als het nog gewoon lekker speelt is er niks aan de hand. En als een kind echt hoge koorts heeft dan voel je dat wel in het nekje hoor
pi_87752104
Nummer zoveel, lastig mee om te gaan he, driftbuien.
even uit de situatie halen kan helpen, afleiden met het een of ander misschien?
En het schijnt ook te kunnen helpen dat als er zoiets zich voordoet, je Julian op je schoot neemt en heel stevig vasthoudt zodat hij niet weg kan, een soort stevige knuffel.

En Miss, sterkte met je zieke meiske, zo zielig he! :*

Nu op naar het filmpje van Sorbo!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 oktober 2010 @ 14:14:29 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87752263
N-Z : apart zetten werkt vaak idd wel, maar niet op een "veilige" plek als bedje of de box / bank. Wij hebben een normale stoel in zijn formaat, als hij echt fout bezig is, gaat dat stoeltje op de gang, en mag hij daarop blijven zitten. Voor straf naar bed sturen heeft een averrechts effect aangezien hij z'n bed als slaapplaats kent, en niet snapt waarom hij zomaar door een boze mama daarheen wordt gestuurd .. -edit- als Jan op de gang zit, kan hij ons dus nog wel zien, dus hij krijgt niet het idee dat ik hem alleen laat ofzo ;)

T manneke hier weet écht niet wat hij wil ;( sneutje ligt nu weer te slapen, hopelijk is het nu een diepe(re) genezende slaap.. hij lag om half twaalf ook al, maar toen ging ik de kat zoeken bij de metro, en was hij binnen het uur weer wakker. (kat denkt blijkbaar dattie 'n hond is, één keer roepen op de plek waar ik m "kwijtgeraakt" was (omdat ik de metro overstak richting huisarts) en hij rende rondjes om m'n voeten :') )

woensdag 20 oktober 2010 @ 14:40:31 #158
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_87753176
@ Basboussa, ... ik vergeet het iedere keer te vertellen, maar iedere vrijdag fiets ik langs een winkel en die heet Bysan, dus dan moet ik aan jullie denken.
pi_87753468
Beterschap voor de zieke kindjes!

Wij ehbben een oorthermometer maar die vind ik bij de kindren niet prettig. Ze hebben beide niet zoveel moeite met de thermometer. Tess krijgt de ene keer vloeibare Nurofen en de andere keer paracetamol zetpillen.
Ik temp alleen als ik vind dat ze heel erg warm is en ik wil weten hoe warm..

Vannacht was DRAMA nacht. Tess werd rond een uurtje of 10 wakker en is aan het kloten geslagen. Ik denk dat ze pas rond 3 uur ging slapen op een fles warme melk , een paracetamol en een dosis dentinox.. Ze werd vanmorgen ook heel onrustig wakker.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 20 oktober 2010 @ 15:09:17 #160
5428 crew  miss_sly
pi_87754439
HIer gaat het op en af. Nu is ze weer even wat fitter, loopt dan rond en speelt een klein beetje, maar dat kan zo weer over zijn, en dan is ze weer een heel zielig ziek meisje. Zoo raar. Maar ze heeft iig bij mij goed gedronken een aantal malen, en ze heeft een droog crackertje binnengehouden. Dus dat gaat de goede kant op. Hoop dat ze gauw helemaal opknapt, want het is niets fijn, je kindje ziek.

nummer_zoveel, wat naar! Geen tip, nog niet meegemaakt gelukkig. Ik denk niet dat ik apart zou zetten, en dan zeker al niet 10 minuten. Ik snap wel dat je het even niet meer weet, maar goed, je weet nu zelf dat het bij hem niet werkt. Kun je dat ook wegstrepen als mogelijkheid. Ik zou hem denk ik wel even negeren idd, fysiek afstand creeeren, maar wel bij hem blijven, zeg maar. Maa rlastig wel hoor.

Ik moet weer terug, de up is weer down geworden -O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 oktober 2010 @ 15:15:34 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87754699
voor apart zetten / straffen wordt ook wel gezegd een minuut per leeftijdsjar (ooit eens hier op FOK! gelezen ergens, weet niet meer waar)

pi_87754733
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:15 schreef DJMO het volgende:
voor apart zetten / straffen wordt ook wel gezegd een minuut per leeftijdsjar (ooit eens hier op FOK! gelezen ergens, weet niet meer waar)
dat is van The Nanny..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 oktober 2010 @ 15:22:03 #163
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87754991
kan wel vicky, dat kijk ik nooit :D ik heb 't ooit eens hier voorbij zien komen ;)

woensdag 20 oktober 2010 @ 15:25:15 #164
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87755136
Als Annicka wil bijten laat ik haar in een stoffen make-up tasje bijten. Ik kan haar frustraties heel goed begrijpen, maar probeer haar duidelijk te maken dat als ze de behoefte heeft te bijten dat ze dat beter in dat tasje kan doen dan in mama. Zo wordt het zelfs een beetje leuk, want ik ga dan (na een halve minuut ofzo) aan dat tasje schudden, inclusief gegrom :+ (net zoals je dat doet bij een speelse hond) en dan gaat ze vrij snel lachen. :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_87755153
Nou, hij lijkt het weer te zijn vergeten! :D

Goed geslapen, breed aan het lachen en weer met z'n Lego aan het spelen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 oktober 2010 @ 15:32:38 #166
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87755465
en ik zit in twijfel .. Jan slaapt nog (ik hoorde om een uur of drie wel een kort geluid, maar niet op gereageerd) hij ligt vanaf een uur of twee schat ik. ik kan m laten liggen, maar dan loop ik het risico dat het vannacht drama gaat worden (wat al 2 nachten zo is, maar goed) .. aan de andere kant, nu wakker maken .. twijfels twijfels :{

woensdag 20 oktober 2010 @ 15:32:47 #167
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87755473
Nummer_zoveel wat een verschil dan met toenstraks :o :D

:* voor alle zieke kindjes

En Isabeau O+ ik smelt helemaal weg van die glimogen. En wat praat ze al duidelijk!

Zo lekker naar huis met mijn glimoogje knuffelen
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:34:50 #168
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_87755567
Gelukkig dat Julian weer goeie zin heeft.

Tja over het nut van apart zetten... kijk als het werkt voor iemand, dan moeten ze dat zeker doen! Ik heb nog geen situaties met mijn kind mee gemaakt waarin ik het nodig vond dat hij apart gezet moest worden. Zelf zou ik er ook niet snel voor kiezen omdat ik die methode gewoon niet ondersteun.

DJMO, als Joep ziek is, dan laat ik hem gewoon liggen, al is het tot 16.30!!
pi_87755636
DJMO die 'fout' heb ik 1 keer gemaakt, Finn wakker maken tijdens zijn slaapje overdag, :X Ik heb de rest van de dag met een kind gezeten wat niet te genieten was!

Ik zou hem lekker laten liggen, zeker omdat hij niet zo lekker is!

Fijn dat het bij jullie wel weer gezellig is Nummer_Zoveel!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 oktober 2010 @ 15:50:50 #170
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87756176
probleem al opgelost, hij werd zelf wakker, maar vraag niet hoe :X één brok ellende :{

pi_87756270
Pittig zo'n driftbui, Nr Zoveel. Gelukkig is het weer gezellig!

Arme Senna. -O- :*

Ko is ook lekker bezig. Hij heeft ontdekt dat hij water uit zijn rietjesbeker kan opzuigen en dan uit zijn mond laten lopen. :') Hij was kleddernat.
Ah well. We hebben net wel een heel eind gewandeld buiten. Zo leuk. En nu ligt hij weer lekker te slapen.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:58:28 #172
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87756462
ah, wat veel zieke kindjes. Beterschap! Wilde net vertellen hoe leuk de dochter eigenlijk is, maar nu huilt ze al 20 minuten om echt werkelijk niets, en ondertussen wel alles in de gaten houden.... GEZELLUG! Moest nog wat mensen bellen, maar met zo'n fanfare op de achtergrond gaat dat niet lukken.

NZ, hoe frustrerend is dat, voor jou en voor hem ook... Geen tips, ik denk dat het verplaatsen, andere situatie, vaak wel helpt, maar als ze er eenmaal 'inzitten' dan komen ze er zo moeilijk uit :(
pi_87757526
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:16 schreef Sorbootje het volgende:
Nee, volgens mij is het deze!

:o :o :o

Hoe kan jouw kleine meisje nou zo volwassen klinken? Ik sta er echt van te kijken! Ze heeft geen dreumesstem maar een heus kinderstemmetje! Wat geweldig! O+

En heb jij dat schilderij gemaakt? Ik val van de ene verbazing in de andere. ^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87764116
Ja gek hè...dat dit hetzelfde meisje is dat in februari nog zo wezenloos naast Ivan op dat speelkleed lag :o Ik sta soms ook te kijken van de precisie waarmee ze sommige woordjes uitspreekt. Zoals dat hallohallo. Ze vertikte het in dit filmpje, maar in dat andere filmpje, op de vorige pagina, doet ze het wel. Het is niet hwo of lo, maar echt hallo. Ik vind het leuk! O+

En ja, dat schilderij heb ik gemaakt. :) Ik vind het alleen best gek om hier een schilderij te laten zien. Voelt vreemd genoeg best persoonlijk. :@ Ik schilder graag, maar ik maak er momenteel onvoldoende tijd voor vrij.
pi_87764169
Sorbo, wat klinkt dat gezellig. En lekker eigenwijs :P Komt me bekend voor. Driekus kan heel mooi Hoppatee zeggen. Alleen doet ie het niet als ik het wil filmen....

Driftbuien hebben we al wel gehad, maar niet zo extreem. En meestal is ie er redelijk makkelijk weer uit te krijgen. Lijkt me heel lastig als dat niet lukt.

Jan en Senna weer een beetje opgeknapt? Mikkox, hoe gaat het met de ogen? Ik prijs me echt gelukkig dat Driekus nog niet zo vaak ziek geweest is. Spugen heeft ie als baby al weinig gedaan en nu ook niet. Gelukkig, want ik kan daar eigenlijk niet tegen en ik kan het zelf ook niet (niet fijn, ik mis die reflex zeg maar). Driekus lijkt er ook moeite mee te hebben. Je ziet em af en toe wel bijna spugen en dan houdt ie het toch binnen. Komt me bekend voor.
pi_87764445
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:14 schreef Sorbootje het volgende:
Ja gek hè...dat dit hetzelfde meisje is dat in februari nog zo wezenloos naast Ivan op dat speelkleed lag :o Ik sta soms ook te kijken van de precisie waarmee ze sommige woordjes uitspreekt. Zoals dat hallohallo. Ze vertikte het in dit filmpje, maar in dat andere filmpje, op de vorige pagina, doet ze het wel. Het is niet hwo of lo, maar echt hallo. Ik vind het leuk! O+
Maar niet alle dreumesjes doen dat toch? Mijn neefje is ouder dan Isabeau en praat nog helemaal niet zo duidelijk! Zijn vocabulaire is niet alleen beperkter, maar de woorden die hij kent zijn ook niet altijd even makkelijk te verstaan. Ik vind het razendknap van De Beau!

Ik vind het ontzettend knap dat je zo goed kunt schilderen!
pi_87764597
Weet je, ik ken geen enkele dreumes zo goed als die van mezelf, daarom vind ik het moeilijk vast te stellen wat normaal is, wat vlot is en wat juist traag is. Wat ik wel merk is dat de ontwikkeling van Isabeau zich momenteel vooral toespitst op taal. Een tijdje terug ging ze heel snel met kruipen en staan... dat gaat nu allemaal al een tijdje veel minder snel. Het lijkt of het leeuwendeel van de energie naar taalontwikkeling gaat. Zoals ik al eens eerder zei is ze de dochter van een man met een gigantische talenknobbel... ik denk dat ze erfelijk belast is :D

Dank je!
pi_87764785
Dat laatste zou natuurlijk goed kunnen. Maarja, mijn neefje is de zoon van twee schrijvers en zijn opa en oma zijn docent Nederlands geweest. Je zou denken dat die ook een flinke talenknobbel heeft meegekregen, maar hij heeft zich juist op andere vlakken redelijk snel ontwikkeld (zoals lopen). Dat trekt waarschijnlijk wel weer bij. En het zou me niks verbazen als je dochter, eigenwijsje als ze is, juist een wiskundig genie blijkt te zijn. :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 oktober 2010 @ 19:31:47 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87764885
ik zeg even niets over jan Mefke, ivm de FOK! wet ;)

pi_87765852
Isabeau :o O+ *-+wat klinkt ze groot idd! wat gaat dat hard dan zeg

Een :* voor alle zielige en zieke kindjes. Hoe gaat het nu?
Driftbuien pff t lijkt me knap lastig om daar een weg in te vinden, wat werkt wel en wat werkt niet.

Hier kwam net mn hart met een noodgang mn linkerneusgat uit. Ik schrok me wezenloos :X
Amélie had zich omgedraaid in bed terwijl ze klem lag blijkbaar met haar beentje tussen de spijlen. Je kent het wel zo'n schreeuw die door merg en been gaat :X pff
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 20 oktober 2010 @ 19:51:37 #181
5428 crew  miss_sly
pi_87765874
Het filmpje is echt leuk, Sorbootje O+ Dat snoetje ook!
En ik vind het schilderij ook erg mooi, en ook erg knap dat je dat kan. Ik kan me wel iets voorstellen bij je gevoel dat het erg persoonlijk is om hier te laten zien, maar ik vind het wel bijzonder dat we het gezien hebben!

Met Senna gaat het nog niet optimaal. De oorthermometer vind ze ook niet erg fijn, maar het gaat iig snel en is minder invasief. Hij lijkt ook redelijk betrouwbaar, en dat hield in dat ze 2 uur geleden 39,6 had. Best behoorlijk, maar de pcm die ze gehad heeft, heeft het wat doen dalen en haar even wat energie gegeven. Ze heeft dus net even wat gelopen en gespeeld. Het crackertje van vanmiddag is erin gebleven en het stukje stokbrood van net ook. Samen met water en bv is dat voor vandaag wel prima. Hopen dat ze morgen weer wat opgeknapt is.
pi_87766163
Sorbo, wat een rotsmoes om twee filmpjes achter elkaar te kunnen plaatsen, zeg!

"Ik kan vanaf m'n werk geen filmpjes kijken..." Uhuh. :{w

Maar het is je vergeven, hoor! O+ Wat een eigenwijs poepie, zeg! Ik vind dat praten zo knap! Heb van de week nog hard gelachen met Nils omdat Lente zo slecht praat. Zeg je: "Zeg eens papa?" En dan zegt ze heel blij: "Dada! *) " Wij zeggen dan: "Goed zo, bijna! En zeg nu eens 'mama?" En dan zegt ze weer even blij: "Dada! *) "

Ach, het zal oot wel goedkomen... :') :P
pi_87766307
Oh wat eng, zo'n schreeuw. :o
En dan nog alleen zijn ook. :{
Ligt ze nu weer lekker?

Wat grappig, zo'n vergelijking met de erfelijkheid van de talenknobbel.
Moest meteen aan Senna denken die zo snel rondwandelde! Marathon-opa! :+
Maar Isabeau articuleert echt erg goed. O+

Kan me voorstellen dat het persoonlijk voelt om een schilderij van jezelf hier te plaatsen Sorbo, maar niets om terughoudend over te zijn, gewoon mooi! :Y

Fijn Mefke, dat Driekus ook zo weinig ziek is. Daar mag je je inderdaad gelukkig mee prijzen.
pi_87766679
Neuh ze is hier nu beneden, ze was er vrij overstuur van en ik moest draaien enzo om dr beentje los te krijgen. Dat was geen gevalletje gewoon weer terugleggen helaas :P

Ach ze is zoet met de dvd van babytv nu en straks kijken we saampjes got to dance, denk ik, als het wat is.
Mag ze gezellig naast me op de bank O+ omdat ík dat gezellig vind ja :@
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87766717
Zo voorspelde mijn schoonmoeder dat Ivan waarschijnlijk vroeg zou gaan praten en laat zou gaan lopen. Waar dat nou op gebaseerd was...? Geen idee, ze vond hem gewoon 'zo'n soort type'. Meer denker dan doener, zeg maar. Hij ontwikkelt zich grof motorisch best vlot en zijn taalontwikkeling lijkt me netjes maar zeker niet wonderlijk snel. Ja, goh, ik weet ook niet waar het door komt. Ik heb zo'n soort idee dat je met 2-2,5 jaar veel beter in kunt schatten hoe het er voorstaat met knobbels en talenten, maar misschien is dat ook nog te vroeg?

Dat projecteren is ook wel begrijpelijk, hoor. Ivan is bijvoorbeeld dol op boeken en schilderijen en het is zo logisch om die bovenmatige interesse op zijn toekomstige interesses te projecteren. Tegelijkertijd gaat hij zich natuurlijk nog op zoveel (voor ons deels onvoorspelbare) manieren ontwikkelen.

Arme Amélie en Senna. :*
  Moderator woensdag 20 oktober 2010 @ 20:12:12 #186
5428 crew  miss_sly
pi_87767110
Och gut, Amélietje, dat is erg naar! en je schrikt behoorlijk van zo'n schreeuw!
pi_87767355
Je hebt ook helemaal gelijk hoor Claudia. Ik leg dat verband natuurlijk, omdat het talent van haar vader écht opmerkelijk is. Maar de volgorde waarin ze dingen leert hoeft natuurlijk helemaal niets te zeggen over haar werkelijke talenten (hoewel een wiskundig genie me domweg uitgesloten lijkt :D).
pi_87767505
Oh gezellig samen op de bank! *; Hopelijk kan ze straks lekker slapen na het dansprogramma. :)

Arme Senna, nog steeds zo koortsig. Fijn dat ze wel wat gegeten heeft en binnen heeft gehouden. Ik hoop op een goede nacht voor jullie drie. :*

Gek hoe dat werkt he Claudia? Ik sprak laatst Renzell over Julius. Dat ze op zijn tweede wel dacht te weten hoe hij zou zijn en waar hij van zou houden en hoe hij eruit zou zien als hij ouder was etc.
Nu is hij 4,5 geloof ik en toch nog anders dan ze toen dacht dat hij zou worden. :D

Kobus houdt bv heel erg van muziek. Dus ik ben geneigd daar iets op te plakken, maar voor hetzelfde geld wordt hij postbode. :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 oktober 2010 @ 21:09:43 #189
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87770096
*op hoop van zegen*

Jan is ondanks dat hij pas om kwart voor vier wakker werd, om zes uur naar bed gegaan (na een pyamapapje met een beetje vloeibare sinaspril erdoor ipv een zetpil ), een beetje luuf op borst en rug, en hij ligt heel rustig te slapen nu, is niet wakker geworden om acht uur (wat eigenlijk de standaard tijd is als hij 's avonds wakker wordt) en zelfs met het aanzetten van de droger net (anders heeft m'n man morgen geen werkkleding :') ) slaapt hij rustig door. Ik geloof dus dat de crisis hier wel bezworen is ...

Amelie :* en senna ook een :*

woensdag 20 oktober 2010 @ 21:11:49 #190
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87770195
DJMO, klinkt fijn! Ik vind het wel dapper van je hoor, dat je t aandurft enzo :9

En even een *O* voor de muzikale postbode! Haha, moet er gewoon van lachen hiero!

Verder nog steeds zieke kindjes hier.......beterschap dan maar weer......... :*
pi_87770245
postbode O+ het leukste bijbaantje ever. Toen dan he...
Hier zeggen ze over Driekus dat ie zo van de details is en zo graag wil weten hoe iets werkt. En dat koppelen ze dan aan het technische van mijn man. Ach, we zien wel.
Driekus is trouwens zijn rare mat kwijt. Ik heb em gisteren in bad gezet en heb met een kleine schaar alles eraf geknipt. Dit ziet er veel beter uit. Viel nog niet mee, zo'n bewegend manneke.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:29:37 #192
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87771136
Ik heb geen idee wat de dochter wil/zal worden. Een tutje, dat wel, maar verder..... Had het er vandaag toevallig nog over met zusterlief, die dacht dat ze wel zangeres wilde worden, maar ik zal dat niet zo steunen, vrees ik. Ik vind dat dus helemaal niets he, met name dan dat popgebeuren. Klassiek getraind daarentegen, daar is dan nog wel wat voor te zeggen....

En ik moest het verhaal van Driekus zijn mat wel drie keer lezen... Ik dacht dat het over een douchematje ging ofzo... Tja, je weet het niet.... :)
pi_87771215
Zal mij benieuwen of Ko ook echt postbode wordt later. Een zingende, wel gezellig!

Lars is ook al niet lekker...net als velen hier :*
Snottert zich suf, en jengelt en miept.
Ik kan geen kant op of hij begint te huilen.
En als ik hem optil is het niet goed, als ik hem neerzet is het nog vreselijker....
gelukkig eet en drinkt hij wel.
Vanmiddag van ellende maar in de regen gewandeld en de schapen eten gegeven, die beesten maar "beh" roepen, en Lars riep het terug :P
pi_87771386
In navolging van veel kindjes in dit topic heeft ook hier de koorts toegeslagen! Plotseling van een vrolijk spelend mannetje naar een koortsig en kreunend hoopje. Ik verdenk de kiezen, er staan er namelijk op dit moment 3 door te komen. Zometeen maar even pcm en een fles geven en dan zien we wel hoe de nacht loopt.
pi_87771477
och wat sneu. Beterschap voor Finn en Lars :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87771774
tjemig, weer twee met koorts. Ik hoop dat wij overgeslagen worden, vorige week was het met de tanden wel even genoeg denk ik.

Mat = in dit geval de rare krullen/kruin in zijn nek. Met van dat dunne vlassige haar.
pi_87771834
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zal mij benieuwen of Ko ook echt postbode wordt later. Een zingende, wel gezellig!
Ik denk dat er dan geen postbodes meer zijn! :D

Arme Lars, ook al ziek! :o
En Finn ook al!
Hemeltje lief! Beterschap aan alle kindjes. Wat sneu en zielig. ;( :* :* :*

Haha Mefke, ik verheug me juist op Ko zijn matje! :P Alhoewel ik ook wel snap dat je hem wegknipt.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:42:57 #198
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87771839
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:41 schreef mefke79 het volgende:
Mat = in dit geval de rare krullen/kruin in zijn nek. Met van dat dunne vlassige haar.
Ik kreeg het inderdaad door na een aantal keer lezen :)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:44:09 #199
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87771907
Oh wat veel zieke en al bijna betere, maar nog steeds niet lekkere kindjes!

Heel veel beterschap, en moeders, heel veel sterkte....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 oktober 2010 @ 22:12:57 #200
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87773377
mijn op hoop van zegen was dus toch nog te vroeg gejuichd :') hoewel ik denk dat wakker werd door een overvolle luier (drinken heeft hij genoeg gedaan vandaag dus :') ) ik ga zo dus maar weer richting bed en hopen dat hij wel weer in slaap wil vallen bij me ..

lars, finn beterschap :*

pi_87782298
Jee wat een ziekenboeg hier! Bij Isabeau blijft het tot nu toe beperkt tot hoesten. Dat heb ik zelf ook (en ik klink alsof ik een levenlang met zware brandaris en whiskey achter de rug heb). Geen koorts gelukkig.

DJMO, hoe is het uiteindelijk gegaan vannacht?

En hoe gaat het nu met de zieke kindjes?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 21 oktober 2010 @ 08:39:18 #202
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87782407
Ik had 'm eerst naast me genomen, maar dat lag niet lekker volgens hem :;') hij kroop m'n hele bed door, en dat eindigde erin dat ik 'm gewoon in z'n eigen bed gelegd. heb. Met om half vijf een huiltje maar doorslapen, en om zeven uur dito (toen stond ik zelf op en ben nog even op de bank gaan liggen) was het uiteindelijk kwart over acht! Ik ben zelf nog wel een paar keer wakker geweest, maar dat is normaal zeg maar. Ik heb nu tenminste slaap gehad!
het is nog een heel vastzittend snot waar hij last van heeft, en een schorre keel, maar dat eerste lossen we wel op met wat neusspray ;)

pi_87782472
Wat een boel zieke kindjes ineens! Sterkte en beterschap allemaal. :*
pi_87782729
Fijn dat je wat slaap hebt kunnen pakken DJMO!

Hier was de nacht echt een drama! Finn werd steeds wakker met een heel zielig huiltje, ik denk dat we niet eens 5uur slaap hebben gehad.
Nu zit hij op de bank tv te kijken, nogsteeds koortsig, maar wel met praatjes gelukkig.

Hoe gaat het met de andere zieken?

[ Bericht 7% gewijzigd door Flower-Ti-Amo op 21-10-2010 09:12:28 ]
pi_87783327
geen koorts maar wel een gillend manneke. Na dentinox, paracetamol en een half uur troosten was nog wat na snikken en toen ging ie weer slapen. Pff, ben er zelf erg moe van.
Beterschap voor de zieken!
pi_87783423
Hier een redelijke nacht. Ze heeft bij ons geslapen, tussen ons in en redelijk geslapen. Om 8 uur een pcm en om half 3 weer een, toen was ze erg warm en onrustig. Daarna geslapen tot 8 uur. Ik ging douchen, schaap was zich aan het aankleden, en Senna lag nog in bed. En ineens gaf ze weer over. Alleen water en bv, meer heeft ze niet gehad sinds gisteravond 6 uur. Een paar slokjes water een kwartiertje later kwamen er linea recta weer uit. Dat tesamen met de hoge koorts (39,5-39,8), het rillen, de koude voetjes en het zo op kunnen knappen van een pcm van 120 mg hebben me doen besluiten een afspraak te maken bij de ha. Vanmiddag om 16.10 kan ik er heen.

Dat opknappen is echt bizar. Ze hangt als een heel zielig ziek kindje, zonder energie en de hele tijd kreunend en piepend tegen me aan tot ongeveer 3 kwartier na het inbrengen van de pcm en dan ineens wil ze zitten, klapt ze mee met iets op tv, is alerter. Ik vind het zo apart.
pi_87783440
Hier ook geen koorts meer maar wel een meisje dat vanmorgen om half 6 een doodsgil gaf en daarna keihard ging huilen. Geen idee waarom..

Tess is vanmorgen van de keukentafel gelazerd. Mevrouw klimt op de stoel en dan op de tafel om zo de fruitschaal leeg te roven. Ikhaal dr wel steeds van de tafel af of ze gaat zelf als ik boos word. Vanmorgen wilde ze er ook af maar de stoel stond niet bij de tafel. Ik liep er naartoe maar was te laat :'(

Helaas heeft ze niet van haar val geleerd want een half uur later zat ze weer op tafel :(

Eigenwijsje...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87783489
Wat sneu Miss! Beterschap voor jullie meisje. Ennuhh je mag 240 mg pcm geven he.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vicky op 21-10-2010 09:47:43 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87783662
Ja, dat dacht ik, maar wist ik niet zeker. En ik had nog 120 mg liggen. Maar schaap heeft net nieuwe gehaald, dus de volgende wordt 240 mg.
pi_87783824
Miss onze huisarts zei dat wij de 240 liever nog niet konden geven en anders voor de nacht alleen, dit omdat Finn nog geen 10 kilo weegt.
Wat zielig dat ze steeds zo moet overgeven, ik hoop dat ze zich snel beter voelt!

Vicky wat een boef zeg! Gelukkig geen koorts meer bij jullie!
pi_87783892
Tjee, wat een hoop onrustige nachten. :{

Senna, gauw beter worden hoor. Ik vind het niks dat je zo ziek bent, meisje. :*

Finn, ook beterschap hoor jochie! :*

Jan en Driekus en Tess, ik hoop op een goede dag voor jullie met een lekker slaapje. :*

Tess, wat doe je daar op de tafel! :o Fruit pikken, he? Dat doet Ko ook altijd. Lekker in een banaan met schil bijten. :9

Ko heeft ook het grootste deel van de nacht tussen ons in geslapen. Hij had het koud denk ik. Maar het was gezellig, we hebben lekker geslapen. O+
pi_87784137
Dat is hier dus echt uitgesloten, tussen ons in SLAPEN. Maakt niet uit hoe laat het is of hoe moe Isabeau is, zodra ze bij ons in bed ligt gaat het ongeveer zo:

-Ik leg Isabeau tussen ons in
-Isabeau draait zich op haar buik, drukt zich op en gaat zitten (slaapzak of geen slaapzakl)
-Isabeau gooit zich voorover op mij of op B. onder luid gegil en gegiechel
-Ik leg Isabeau terug... sst lekker slapen gaan
-Isabeau gaat weer zitten, wurmt zich richting hoofdeinde van het bed en gaat staan (slaapzak of geen slaapzak
-Isabeau werpt zich opnieuw enthousiast op mij of op B., moet ondertussen echt keihard lachen
-Isabeau pakt mijn oor, trekt eraan en roept "Booooi"
-Ik zeg 'dank je schat, maar ga nu maar lekker slapen'
-Isabeau gaat onmiddelijk weer zitten en daarna staan
-Isabeau stort zich luid gierend opnieuw op mij of op B. begint 'aai aai' roepend ons te aaien en heeft daar veel plezier om
-Bovenstaande herhaalt zich nog een paar keer en dan geef ik het op.
pi_87784224
Haha, wat schattig! Isabeau in speeltuinbed.

Ko doet dat niet, die nestelt zich meteen en ligt heerlijk te tukken. Soms plakt hij wel lekker tegen me aan, maar dat vind ik niet zo erg. :D
Misschien omdat hij er aan gewend is vanaf jongs af aan?
's ochtends als hij wakker wordt dan gaat hij wel struinen. :Y
pi_87784327
Tess doe dat ook wel eens Sorbo en als ze zo doet gaat ze linea recta weer naar haar eigen bed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87784345
Er was een tijd dat Isabeau het ook kon!

pi_87784357
Valt het op dat ik in een terugkijkbui ben? :')
pi_87784599
sorbo, driekus kan ook alleen maar keten in ons bed. Ja of half slapend een fles leegklokken, dat wil ook nog wel.
Miss succes bij de huisarts!
pi_87784608
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:02 schreef Sorbootje het volgende:
Dat is hier dus echt uitgesloten, tussen ons in SLAPEN. Maakt niet uit hoe laat het is of hoe moe Isabeau is, zodra ze bij ons in bed ligt gaat het ongeveer zo:

-Ik leg Isabeau tussen ons in
-Isabeau draait zich op haar buik, drukt zich op en gaat zitten (slaapzak of geen slaapzakl)
-Isabeau gooit zich voorover op mij of op B. onder luid gegil en gegiechel
-Ik leg Isabeau terug... sst lekker slapen gaan
-Isabeau gaat weer zitten, wurmt zich richting hoofdeinde van het bed en gaat staan (slaapzak of geen slaapzak
-Isabeau werpt zich opnieuw enthousiast op mij of op B., moet ondertussen echt keihard lachen
-Isabeau pakt mijn oor, trekt eraan en roept "Booooi"
-Ik zeg 'dank je schat, maar ga nu maar lekker slapen'
-Isabeau gaat onmiddelijk weer zitten en daarna staan
-Isabeau stort zich luid gierend opnieuw op mij of op B. begint 'aai aai' roepend ons te aaien en heeft daar veel plezier om
-Bovenstaande herhaalt zich nog een paar keer en dan geef ik het op.
Hehe, Julian is daar ook veels te onrustig voor. Hij vindt het wel gezellig, maar we zullen dan allemaal echt niet in slaap vallen. Dan trekt ie de wekkerradio van het nachtkastje, knijpt in m'n neus, zit te giebelen in het donker enz enz enz.
En daarna wil ie op z'n kamertje helemaaaaal niet meer slapen, want bij ons in bed is het toch wel gezellig en leuk spelen.
:+
pi_87784687
Oh ,wat heb ik dan een mazzeltje met mijn kleine makkelijk slaper. Vooral als hij zo lekker tegen je aan kruipt. Heerlijk! O+

Isabeau! Slapen vol overgave. O+
Het valt helemaal niet op Sorboo, Misschien moet je iets meer laten zien. ;)
pi_87784747
Julian heeft ooit, één keer, bij me geslapen. Toen ie een maand of vier was, en dan in ons bed op het verschoningskussen. En m'n vriend was maar naar de zolder gegaan om te slapen. Toen ging het nog. ;)
pi_87784779
Hier gaat het hetzelfde als bij jullie oeke! Dat tegen me aankruipen doet Finn ook en dan soms ook een arm in mijn nek, zo lief!
pi_87784818
Oh ik mag over het geheel genomen niet (meer) klagen over het slaapgedrag van Isabeau. Ze slaapt 9 van de 10 nachten zeker 11 a 12 uur aaneengesloten. Tot ze tien maanden was was het een vreselijk drama met het slapen. 's Avonds uuuuren bezig om haar in slaap te krijgen en 's nachts meerdere keren wakker en drinken. Voelt als een compleet andere tijd...

En vooruit, nog eentje dan:

:') Dit was niet haar knapste periode
pi_87784831
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Julian heeft ooit, één keer, bij me geslapen. Toen ie een maand of vier was, en dan in ons bed op het verschoningskussen. En m'n vriend was maar naar de zolder gegaan om te slapen. Toen ging het nog. ;)
Vast stom van mij, maar eerlijk gezegd vind ik dat best verdrietig. :@
Dat je nooit het genoegen hebt gehad om samen met je kindje te slapen.
Dus niet speciaal zielig voor je kindje, maar voor jou. ;)
pi_87784900
Wie weet hoe vaak dat in de toekomst nog voor gaat komen! Gewoon als ze wat groter zijn en eng gedroomd hebben O+
pi_87784904
:D Wat kijkt ze boos, Sorboo! Vast omdat ze het niet eens is met die baby-acne! :(
pi_87786689
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:30 schreef oeke het volgende:

[..]

Och, hij kruipt wel vaker tegen me aan op schoot als we tv kijken s avonds. Dus dat maakt het dan wel weer een beetje goed. ;)
pi_87789168
Beterschap voor de zieke kindjes :*
En sterkte voor de ouders!!!

Isebeau wat een mooie leuke meid O+

Vanmorgen is m'n vriend met Roy naar het bureautje geweest, hij is nu 75 cm en weegt 8880 gram
in juli was hij 71,8 en woog 8364.
Zit onderin de lijn maar gewicht en lengte lopen wel netjes met elkaar mee.

Peter heeft het eet"drama"aangekaart en kreeg een heel appart advies, dat als Roy wilt eten hij maar moet eten :?

Verder 2 prikken gehad, en was alles goed.

Dat Roy verder nog niks doet of nadoet, is geen rede tot zorg :+
pi_87800613
Gelukkig slaapt Senna wel echt, tussen ons in O+ en ik vind het ook wel heel gezellig, ook al slaap ik soms wel wat minder goed zelf, gewoonweg omdat ik naar haar lig te luisteren O+

De huisarts kon niets vinden, alles zag er god uit. Conclusie: een buikgriepje, dus uitzieken. Wel wilde ze een blaasontsteking uitsluiten. En hoe doe je dat? Juist, met urine. En hoe vang je urine op bij een meisjesbaby? Juit, met plaszakjes :s) Heel leuk, ik heb ze opgehaald bij de apotheek en het is een zakje met een plakrand en een opening die je dus op de schaamlipjes moet vastplakken met de opening bij het plasgaatje. Dat gaat onze dame niet leuk vinden :N maar goed, ik wikl het ook wel uitgesloten hebben, dus we gaan het morgenvroeg vol goede moed proberen :')

Morgen dus nog wel een dag thuis, want hoewel ze met pcm een hele dame is (nog wel traag, lodderig en pieperig, maar wel met praatjes) is ze zonder pcm echt een heel zielig meisje met 39,9.

De ha zei trouwens dat als pcm een dergelijk goede invloed heeft op een ziek kindje, je over het algemeen kunt uitsluiten dat er iets heel ernstigs is. Dat kan pcm namelijk ook neit meer onderdrukken dan.
En de apotheek raadde toch aan als we niet zeker wisten of Senna al de 10 kg was gepasseerd op 120 mg te blijven zitten.
pi_87800682
Bar, bedoelen ze dat hij gewoon eten moet krijgen wanneer hij wil?

fijn dat alles verder goed was!
pi_87801710
Oooh ja leuk die plaszakjes, dat heb ik bij Finn ook eens moeten doen, maar nu is het met een jongentje net iets makkelijker dan bij een meisje! Succes!
Gelukkig dat de huisarts niks ergs heeft kunnen vinden en dan maar hopen dat ze zich snel weer beter voelt!
pi_87802433
Hoe is het met de andere zieke kindjes? weer wat opgeknapt?
pi_87803179
Isabeau O+

Succes met die plaszakjes miss... lijkt me behoorlijk gedoe. Wel fijn dat er waarschijnlijk niets aan de hand is. Hopelijk is ze er snel bovenop.

Wij hadden boerenkoolstamp vanavond, B. houdt er niet van en hij is er nu niet én de boerenkool is in de aanbieding dus tel uit :P
Amélie vond de structuur van de kool niet te eten geloof ik :') maar ze heeft wel lekker zelf gegeten :D wel eerst 2 minuten je eten heen en weer schuiven met het lepeltje maar daarna heeft ze toch wat happen genomen. Helaas vond ze het echt niet zo lekker dus ze heeft niet zoveel op. Straks maar een boterhammetje smeren ofzo.

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87805682
Creatief met boerenkool :)

Miss, succes met de plaszakjes. Hopelijk knapt ze gauw weer op!
  donderdag 21 oktober 2010 @ 19:55:26 #234
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_87806076
Wat een zieke en slecht slapende kindjes hier :*

Amélie :) Maarten vindt boerenkool wel erg lekker, en ook spruitjes en andijviestamppot :)
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_87806778
Ohw ja plaszakjes }:| Bij Meike ook ooit eens een keer gebruikt....luier vol en plaszakje leeg....echt zo niet mijn ding, ik plak liever stickers.
Lars krijgt een nieuwe tand denk ik, dikke bult onderin de mond, en dat zou het gejengel ook verklaren.
Met de tandjes die hij al heeft heeft hij vanmiddag zijn lip doorboord... :') auw!
pi_87806963
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:39 schreef miss_sly het volgende:
Gelukkig slaapt Senna wel echt, tussen ons in O+ en ik vind het ook wel heel gezellig, ook al slaap ik soms wel wat minder goed zelf, gewoonweg omdat ik naar haar lig te luisteren O+

De huisarts kon niets vinden, alles zag er god uit. Conclusie: een buikgriepje, dus uitzieken. Wel wilde ze een blaasontsteking uitsluiten. En hoe doe je dat? Juist, met urine. En hoe vang je urine op bij een meisjesbaby? Juit, met plaszakjes :s) Heel leuk, ik heb ze opgehaald bij de apotheek en het is een zakje met een plakrand en een opening die je dus op de schaamlipjes moet vastplakken met de opening bij het plasgaatje. Dat gaat onze dame niet leuk vinden :N maar goed, ik wikl het ook wel uitgesloten hebben, dus we gaan het morgenvroeg vol goede moed proberen :')

Morgen dus nog wel een dag thuis, want hoewel ze met pcm een hele dame is (nog wel traag, lodderig en pieperig, maar wel met praatjes) is ze zonder pcm echt een heel zielig meisje met 39,9.

De ha zei trouwens dat als pcm een dergelijk goede invloed heeft op een ziek kindje, je over het algemeen kunt uitsluiten dat er iets heel ernstigs is. Dat kan pcm namelijk ook neit meer onderdrukken dan.
En de apotheek raadde toch aan als we niet zeker wisten of Senna al de 10 kg was gepasseerd op 120 mg te blijven zitten.
Miss Linde vond de plaszakjes vreselijk en ze kreeg van die plakrand ook erge irritatie. We hebben haar uiteindelik goed gewassen, badje goed gewassen en toen ik haar blote billen voor de tv gezet. Konden we het zo overgieten :) Misschien heb je er wat aan.
pi_87807031
Wij mochten van arts en cb ook over op 240 pcm en Esmee is ook nog geen tien kilo. Raar al die verschillende adviezen...
pi_87807321
Miss, wel fijn om te weten dat ze dus niets ernstigs heeft, maar jammer dat je niet veel wijzer bent geworden. En succes met de zakjes.
Driekus heeft van de week voor het eerst zuurkoolschotel op, ging ook redelijk goed.
Hij had net enorme lol om helemaal niets, nou ja, om zijn papa die net deed of ie moest niezen. Ik heb het op film, als de telefoon nou even meewerkt dan plaats ik em straks nog.

En alle zieken: beterschap!
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:33:14 #239
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_87807767
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 10:30 schreef oeke het volgende:

[..]

Ha Oeke, ik vind dat dus soms ook zielig voor mezelf :D Isis slaapt ook nooit tussen ons in. Is welgeteld 1x gelukt. Nu is het draaien, woelen, neus/oor/mond etc prikken en weer draaien etc.

MissSly, gos, hoop dat Senna snel weer opgeknapt is! Wij mochten wel 240 gebruiken toen ze nog net geen 10 kilo was... hielp echt heel veel trouwens! Hoop dat het plaszakje lukt!

:D voor Amelie aan de boerenkool!

Verder een :* voor alle zieke kindjes!

Wij waren vanmiddag weer bij de KNOarts met als resultaat dat ze volgende week vrijdag weer buisjes krijgt ;( Gelukkig weet ik dat de uitkomst zoveel beter is dan het niet doen, maar toch vind ik het zielig. Zeker omdat ze nu de dingen meer begrijpt dan de vorige keer. Hoe moet ik haar nu voorbereiden? Iemand tips. We hebben maar een week natuurlijk.
pi_87808982
Fijn Miss dat er niks ernstigs was. Maar dat zakjesgedoe lijkt me vreselijk. De tip van Stiemie is een goede trouwens. :Y
Dikke zoen voor Sen! :*

Hihi Amelie, wat ben je lekker bezig! :Y)

quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 20:33 schreef Grasjes het volgende:
Ha Oeke, ik vind dat dus soms ook zielig voor mezelf :D Isis slaapt ook nooit tussen ons in. Is welgeteld 1x gelukt. Nu is het draaien, woelen, neus/oor/mond etc prikken en weer draaien etc.
:*
Oh, ik dacht echt dat buisjes heel lang bleven zitten. Maar dat is dus maar een tijdelijk iets. :D
Tja, moeilijk hoor. Gelukkig weet je uit ervaring dat het Isis goed doet, maar het is toch niet leuk. ;( :*
  donderdag 21 oktober 2010 @ 21:20:47 #241
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_87810156
Beterschap allemaal!
Thomas gaat lekker tegen de trend in en is nu eindelijk even helemaal gezond. Maar wel zo nu en dan net zo dwars als die van jullie zo te horen. En (helaas) ook gezegend met een behoorlijk volume ;)

Ko, dan ga je gewoon post bezorgen met een mp3 speler op je bolletje!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_87811017
oh, ik wist ook niet dat die buisjes niet bleven zitten. Sneu zeg dat het nu weer een keertje moet. Succes!

Dat Driekus een vrolijk manneke is, dat weet ik. Maar vandaag lag ie in een deuk om helemaal niets. Gezondheid, zullen we maar zeggen:
  donderdag 21 oktober 2010 @ 21:51:03 #243
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_87811494
*lalalalala* weer eens een pagina over het hoofd gezien...

Wat een leuke papa Driekus. Logisch dat je daarom in een deuk ligt :)
pi_87811567
ca.ra heb je er trouwens al zicht op wanneer Thomas mag stoppen met de fysio? Of hangt dat heel erg van de vooruitgang af?
pi_87811696
Lieve allemaal, wij schuiven door naar het volgende topic. Geniet van jullie kindjes!

Miss Sly; als ik een tip mag geven over die plaszakjes...als je die plaszak heb vastgeplakt even met een washandje die je met warm water nat heb gemaakt haar voetjes vastpakken dan moeten ze (meestal) direct plassen!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 00:08:12 #246
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_87816752
Ik was te hard speelgoed aan het googelen Mef, sorry.
In november gaan we terug naar het ziekenhuis voor controle. Voorlopig krijgt Thomas nog 2 keer in de week fysio, tijdelijk dus een keer in de week minder omdat hij heel dwars is bij de fysio. Hoogstwaarschijnlijk blijven we nog een hele tijd bij de fysio lopen om hem te stimuleren tot de juiste bewegingen en de 'foute' bewegingen af te leren (hij kan nl zelf zijn knie uit de kom trekken). Als hij straks kan lopen wordt er geevalueerd of hij mag rennen. We zitten er nog wel een tijdje mee. Wel kan het zijn dat het in verloop van tijd minder frequent gaat worden, mede ook omdat we zelf veel oefeningen doen met hem.

En nu ga ik slapen :)
pi_87820452
Oh Ca.ra, het is echt wel intens he? Voor jullie en voor Thomas.
Het is zo'n heerlijk jongetje.
En dan nu al zoiets ingrijpends, ik hoop met heel mijn hart dat hij straks lekker hard kan rennen. :*

Jaaaah! Vandaag wordt Niels 1 jaar!
Twinkly en man, gefeliciteerd met jullie mooie knul. *O*
Maak er een mooie dag van.

En welkom. Het wordt hier steeds gezelliger! *O*
pi_87820675
Waarom plaats je een plaatje van The Neverending Story, oeke?
pi_87820727
Ik weet niet, ik dacht aan Niels en toen aan Arturo.
Bruine ogen, denk ik. :D
  Moderator vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:57:42 #250
5428 crew  miss_sly
pi_87820875
McLaura, al te laat ik weet het, maar heel veel succes en sterkte vandaag voor Thijs en jullie! Ik hoop dat de operatie goed verloopt met een goed resultaat en dat het allemaal meevalt :*
pi_87821190
Oh, dat had ik me niet gerealiseerd. :@
Maclaura en Thijs, sterkte vandaag! Hopelijk gaat alles voorspoedig en is Thijs het snel weer vergeten. :*
  Moderator vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:21:01 #252
5428 crew  miss_sly
pi_87821331
De nacht ging hier goed. Gisteravond hadden we haar eerst in haar eigen bed gelegd, maar rond half 11 werd ze weer wakker met hoge koorts en helemaal ellendig. pcm gegeven en met ons naar bed. De hele nacht geslapen, om 5 uur gemeld voor bv, voelde ze weer goed aan. Uur later werd ik weer wakker van haar dat ze zo orustig was, bloedheet, 39,7. Luier verschoond, pcm erin en maar even een plaszakje geplaatst (ze vond het niet fijn maar liet het redelijk toe) en weer terug naar bed. En nu slaapt ze nog :o Ik hoop dat dit de genezende slaap na het ziek zijn is en dat het beter worden nu echt begonnen is.

En ik ben benieuwd wat ik dadelijk in het plaszakje aantref.
pi_87822033
*O* *O* *O* Hoera voor Niels!! *O* *O* *O*
pi_87822215
Ik hoop het ook, Miss. Dat Senna vandaag maar snel beter wordt. :*
Wat een nare nacht moet dat geweest zijn voor jullie allemaal. :*
  Moderator vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:05:29 #255
5428 crew  miss_sly
pi_87822444
Er zat een heel mooi plasje in het plaszakje *O*
Het was alleen echt een ellende om eht eraf te halen, wat is dat zielig :'( ze moest zo hard huilen en wilde erna niet eens meteen een luier aan. Eerst moest ik haar troosten, dan wat bv geven en pas toen liet ze onder gesnik een schone luier aantrekken. Zometeen eerst maar even wegbrengen.

geppie, welkom! Dat doe je smooth :D
Twinkly en Niels ook welkom vandaag begrijp ik *O*
pi_87822526
*O* *O* Niels!!
Van harte en welkom O+

Miss fijn dat de nacht beter ging.

Thijs succes vandaag!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87822651
Dat is fijn zeg! Zo'n mooi plasje. O+
En wat naar dat losmaken. ;( kan me er wel iets bij voorstellen. Auw!

Net maar eens een mail gestuurd aan het kdv. We merken dat Ko echt behoefte heeft aan meer contact met kindjes. 1 dag in de week zou precies goed zijn voor ons.
De speelgroepen hier in de buurt lijken wel allemaal opgeheven. Er zijn er nog 2 geloof ik. En die zijn precies tijdens Ko zijn middagslaapje. :{

Als hij wakker is (ineens weer een ochtendslaapje?) gaan we naar zo'n indoor speelparadijs! ik ben benieuwd hoe hij het vindt!
  Moderator vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:20:12 #258
5428 crew  miss_sly
pi_87822830
Spannend oeke, Ko naar het kdv. Weet je al wanneer?

Welk speelparadijs ga je heen?
pi_87822918
Nee, dit was een brief waarom ons kind daar al 20 maanden ingeschreven staat we nog nooit iets gehoord hebben van ze. Behalve een verlengingsbrief dan. :{
En dat we maar 1 dag willen en dat het ons niks uitmaakt welke dag.
Dus hopelijk zet het zoden aan de dijk.

Ik denk naar TunFun. Maar ik wil ook eens uitzoeken of er nog meer van dat soort dingen zijn.
  Moderator vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:26:13 #260
5428 crew  miss_sly
pi_87822994
Tunfun ben ik eens geweest met mijn neefjes, dat is best leuk :Y
en je hebt ballorig bij de Arena.
Verder weet ik het zo niet in Amsterdam.
pi_87823076
ja, ik ben ook eens geweest met mijn neefjes. :D
Maar die waren wel ouder dan Ko. Dus ik ben benieuwd.
Goed dat je het zegt van Ballorig. Nooit geweest. Ik ga me eens even ingooglen. ;)
pi_87823317
Ballorig heeft peuterspeelochtenden. Tot 12.00 en tot 4 jaar is het dan goedkoper spelen. Lijkt me helemaal leuk voor Ko. Helaas niet in vakantietijd en dat is het volgende week. :')
Maar Ballroig is sowieso goedkoper dan Tunfun, want je betaalt per kind en niet per volwassene. ;)

Dankjewel voor de tip, Miss! O+
pi_87823995
Leuk Oeke! Wij gaan regelmatig met Seb. Nou zit er hier vlakbij een varkensboerderij waar ze een speelboerderij van gemaakt hebben. Met ballenbakken en klimtoestanden. Helemaal geweldig. En de ouders hoeven geen entree te betalen, alleen de kinderen. Heerlijk even een paar uurtjes uitleven en Seb vermaakt zich ook prima :P
pi_87825649
Meld met bijna dreumes (21.51 uur pas O-) ) *O* O+ :') :D *O*

Dankjewel voor jullie lieve welkom!
Oeke "Neverending Story" is de lievelingsfilm van Niels' papa O+ En dat liedje maakt me nu helemaal emo :') O+ Vanmorgen had ik dat ook al met dat liedje van Niels Holgersson.

van

naar

O+

:D

jarige mama

en papa

Niels gaat morgen zijn eerste taart pletten :Y)

nog meer spam :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87826125
Ja, daar is Twinkel met haar DREUMES! O+

Dat wist ik niet, dat het je mans lievelingsfilm was. Sterker nog ik twijfelde tussen een plaatsje van NIls Holgersson en de Never Endingsstory. Maar Nils was blond en dat zie ik niet voor me bij Niels.

Wat een heerlijke fotoreeks trouwens. En ik vind het zo leuk dat Niels danst! O+
  Moderator vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:42:59 #266
5428 crew  miss_sly
pi_87827612
De urine had te lang in het zakje gezeten -O- tweede zakje zit nu om, zodra er een plasje in zit moeten we meteen terug. Zeker ook omdat Senna zieker lijkt te worden. Ze mag pas over anderhalf uur een nieuwe pcm, maar ze is al weer meer dan een uur koortsig en ziek. Als ze een blaasontsteking heeft moet ze naar de kinderarts, had de huisarts het over. In ieder geval wilde ze haar zeker nog zien voor het weekend en moesten we maar even tussendoor komen, ondanks de drukte.

Niet fijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:43:28 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87827628
Welkom Twnkly en Niels *O*

Arme senna ;( hopelijk komt eruit dat je niks hebt, is het niet voor niets voor geweest :* -edit- Senna doe eens gauw beter worden .. Dit is niks voor je mama, om zo in de zenuwen te moeten zitten om haar schat :*

pff een kind wat al vier dagen loopt te jengelen, verhuisstress + een zwangerschap zijn niet goed voor m'n zenuwen :X godzijdank ligt Jan nu wél te slapen. ik zou het liefste in slaap vallen en wakker worden als we allang en breed in 't nieuwe huis wonen en Jan een voorbeeldige peuter is geworden *wishfull thinking* :') ik weet iig wel dat ik er qua geduld niet op vooruit ga :{

vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:52:17 #268
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_87827951
Twinkly en Niels welkom *O* Geppie, tot over 6 maanden ongeveer!

McLaura, is het vandaag al? Heel veel sterkte voor jullie :*

Miss, wat een gedoe met die zakjes. Maar goed, het is voor een goed doel tuurlijk. Hopelijk komt er niets uit het onderzoek.

Oeke, zie je er niet meer zo tegenop? Ik heb Joep opgegeven voor de psz, daar gaat ie vanaf volgend jaar september dan heen. Tot die tijd vermaakt ie zich denk nog wel prima met af en toe een vriendje. Bij Joep merk ik helemaal nog niet zo dat ie echt contact zoekt met andere kinderen. Het is meer een keer naar ze gillen, zwaaien, aan de neus zitten of de hand pakken en dan lijkt ie ze alweer vergeten.. draait om en gaat weer wat anders doen.

[ Bericht 27% gewijzigd door seilram op 22-10-2010 12:58:45 ]
pi_87828307
Goh Sly, ik vind het helemaal niet leuk klinken. Arme Senna. -O-
Als ik iets voor je kan doen? :*
pi_87829843
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:49 schreef Twinkly het volgende:

Oeke "Neverending Story" is de lievelingsfilm van Niels' papa O+ En dat liedje maakt me nu helemaal emo :') O+ Vanmorgen had ik dat ook al met dat liedje van Niels Holgersson.
Ik heb het met allebei de liedjes! Daarom vroeg ik er ook naar. The Neverending Story was een van de eerste films die ik in de bioscoop zag. Zo magisch. O+

En wat is die bakfiets toch gaaf!
pi_87829918
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:42 schreef miss_sly het volgende:
De urine had te lang in het zakje gezeten -O- tweede zakje zit nu om, zodra er een plasje in zit moeten we meteen terug. Zeker ook omdat Senna zieker lijkt te worden. Ze mag pas over anderhalf uur een nieuwe pcm, maar ze is al weer meer dan een uur koortsig en ziek. Als ze een blaasontsteking heeft moet ze naar de kinderarts, had de huisarts het over. In ieder geval wilde ze haar zeker nog zien voor het weekend en moesten we maar even tussendoor komen, ondanks de drukte.

Niet fijn.
Ach nee, hè! Dus nu moeten jullie weer klooien met zo'n zakje en maar in onzekerheid afwachten. Wat naar ook dat ze steeds zieker lijkt te worden. Beterschap gewenst. :*
pi_87830146
Niels welkom! Gefeliciteerd! *O*

Arme Senna :* Beterschap!
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:01:04 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87830216
miss_sly, hebben ze daar bij de huisarts(enpost) niet ook een weegschaal die je even kan gebruiken. Als ze zo ziek is zou ik liever toch ook over gaan op 240pcm vlgs mij...
pi_87830217
Senna en mama :*

Niels, welkom *O*
pi_87830358
De operatie van Thijs is goed gegaan :)

(had een sms van McLaura)

Miss, kusje voor jou en Senna. wat naar zeg!
pi_87830372
*O* Welkom Niels en Twinkly *O*

Beterschap voor Senna :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87830699
Och Sly :* Voor jou en je mupke, ik hoop dat ze heel gauw weer wat beter in dr velletje zit, wat naar dat het hele plaszakjesgebeuren nog weer eens overnieuw moet... for the better, maar gewoon bluhhh -O- Beterschap hoor!!

*O* *O* Voor Thijs' operatie, fijn dat alles goed gegaan is!! Hoeveel jaar ben je ouder McLaura?

en natuurlijk Niels en Twinkly, ontzettend gefeliciteerd!!! *O* Een dreumes!! Een échte!
pi_87830813
Och sneu zeg voor Senna, moet ze nog een keer een plaszakje...... }:|
En heel veel beterschap, tjonge wat naar toch.

En Thijs heeft het achter de rug, gelukkig maar. Nu lekker knuffelen met papa en mama..... :*

Geppie, dagdag! :W

Twinkly en Niels zijn er! hoera hoera! *O* en wat een gaaf fietsje heeft hij zeg!

Lars is nog steeds niet fijn te pas, huilt/jengelt veel, en ik moet hem continu vermaken, en anders hangt ie wel aan mijn broekspijp. En hij viel zomaar in slaap om 11.15uur, niks voor mijn kleine vriendje.
pi_87831015
Oh nog heel even opscheppen. Isabeau stond vandaag zomaar drie keer los in haar handjes te klappen. Ik wist niet wat ik zag. En ze loopt aan één vinger! O+
pi_87831037
*O* Goedzo Isabeau! *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87831118
*O* Whoeeeeeee!! Geau Isabeau!!! *O*

wat heerlijk toch he...al die ontwikkelingen! En helemaal als het een week later alweer ondenkbaar is dat ze iets ooit niet konden!
pi_87831204
wij waren vanmorgen bij mijn ouders. Tess ziet mijn vader, roept hard OPAAA, rent op 'm af en geeft 'm een dikke kus O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87831258
Poppedein, kom jij ook eens even opscheppen over je dametje!

Lief ja, Vicky!!
pi_87832103
Ohhh Vicky O+, was het leven maar gewoon een aaneenschakeling van dát soort momenten! Heerlijk toch O+
Hahahaha Karin :* Ik heb geen tijd om op te scheppen, ik moet je nodig terugPMen ;)

Lena's eerste keer losstaan 3 weken terug is geëindigd in 4 boventanden door dr lip toen ze op een hoge drempel viel met haar snoeteke. Nu doet ze t alleen op ons bed, al klappend en wild wavend, in bad, en bovenop een gammel stoeltje, maar losstaan zomaar op de grond, nee dat heeft ze voorlopig voor altijd afgezworen ;)
En verder is ze vooral heel eerg verkouden en krijgt ze 4 kiezen en een tand tegelijk door, dus echt heel lekker in dr velletje zit ze niet, maar vannacht lag ik samen met haar op een matras in haar kamer en moest ik gewoon om dr huilen. Ze jammerde half in dr slaap dus ik aaide haar ook half slapend steeds maar heen en weer over dr wangetje, tot ik ook in slaap viel blijkbaar. Toen voelde ik haar handje op de mijne en wreef ze door om het vervolgens bij mij te doen... O+ Arm meisje met pijn...tandjes zijn echt overrated!

Ohh en ik was stomweg gewoon trots toen ik haar vandaag op de creche naar de oudere groep moest brengen, omdat er op de baby'tjes (flex)groep voor vandaag maar 1 aanmelding was en ze daar de groep niet voor open mochten gooien. Lena zu zich prima redden tussen de 2 jarigen volgens haar juffies, dus vanochtend was ze daar ineens weer echt de kleinste en nam de leidster haar mee om in t keukentje te gaan spelen, waar ze al gelijk geen tijd meer had om me uit te zwaaien..tis zo'n heerlijk sociaal diertje!
  Moderator vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:04:38 #285
5428 crew  miss_sly
pi_87832278
Fijn dat het goed gegaan is met Thijs!!

Dank voor het medeleven, jullie zijn lief :*

Voorlopige conclusie: inderdaad blaasontsteking. AB-kuur wordt gehaald as we speak, urine is voor een kweek naar het lab. Afhankelijk van wat daar uit komt, moet ze nog naar d ekinderarts, want een blaasontsteking bij kleine kindjes wordt altijd extra onderzocht om te kijken of er geen belangrijke oorzaken voor zijn.
Uitslag kan ik woensdag voor bellen.

De pcm zei de huisarts het bij 120 mg te houden, met zo nu en dan een 240 tussendoor om even een boost te geven. Zal ik vanavond eens doen, zodat ze een goede nacht maakt!a

En nu weer terug naar mijn arme moppie.
pi_87832457
Och Slyke, wat naar dat t inderdaad een blaasontsteking is, maar ook fijn dat er dus een oorzaak is waarom ze zich zo rot voelt. Hopelijk knapt ze gauw op op de AB!
pi_87832575
Sterkte en beterschap met Senna miss Sly.

Dat je voor een blaasontsteking met een kindje al naar de kinderarts moet zeg... Meisjes hebben sowieso sneller een blaasontsteking, zal bij die kleintjes niet anders zijn, toch? :)
  Moderator vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:36:01 #288
5428 crew  miss_sly
pi_87833360
http://www.allesoverurologie.nl/kinderen/urineweginfecties

Hier staat er wat meer over. Het heeft dus vooral te maken met het opsporen van de oorzaak van de blaas/urinewegontsteking en te kijken of er al schade is aan de nieren.
Wat ik begrijp is blaasontsteking zeker bij zulke jonge kinderen al Senna niet iets wat heel veel voorkomt? En daarom zijn ze dan misschien eerder erop bedacht dat het een lichamelijke oorzaak heeft die opgespoord kan worden.
pi_87833412
De operatie is geslaagd! Het balletje kon mooi op zijn plek gezet worden, de zaadstreng was mooi lang en nog belangrijker : het zag eruit als een goed balletje!

Thijs wilde in het ziekenhuis niet meer slapen, en die ligt nu compleet knock-out in zijn eigen bedje!
  Moderator vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:38:19 #290
5428 crew  miss_sly
pi_87833462
Wat fijn Lau dat hij alweer thuis is!! En fijn dat het zo goed gegaan is allemaal met goed resultaat!
dikke :* voor jullie! En nu maar lekker opknappen.
pi_87833486
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:14 schreef Poppedein het volgende:

*O* *O* Voor Thijs' operatie, fijn dat alles goed gegaan is!! Hoeveel jaar ben je ouder McLaura?

0... ik was redelijk relaxed en het is gewoon allemaal goed gegaan. Thijs was wat pieperig na de narcose maar niet helemaal overstuur ofzo. Natuurlijk, het was berespannend, helemaal omdat het een half uur zou duren maar we na een uur pas opgehaald werden, maar ik ben niet ouder geworden ofzo :)
pi_87833552
Wat ik erover heb gehoord komt blaasontsteking bij jonge kinderen inderdaad niet veel voor. Ik weet nog dat een kindje op mijn kdv er toen ook voor naar de kinderarts moest. Bleek verder niks aan de hand.
Sterkte ermee Miss!

Poppedein, dan wordt ze wel ineens groot he, tussen de grote kindjes! Maar ze vindt het vast super!
Ik wacht op je pm. maar no worries no hurries ik weet dat je het mega druk hebt! :*
Ach en dat ze zo'n last van de tandjes heeft ;( het is ook wel veel in 1 keer zeg! Barbaars!
pi_87836809
Arme Senna een blaasontsteking, snel weer opknappen hoor meisje! :*

*O* voor Isabeau

McLaura wat fijn dat de operatie goed gegaan is!

Hier is de koorts redelijk gezakt, maar hij voelt zich nogsteeds niet lekker. Heel erg huilerig en de nachten daar zullen we het maar niet over hebben :X
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:58:52 #294
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87840790
Miss_Sly, wij moeten ieder half jaar de urine van Jorja opvangen omdat ze in een onderzoek zit en daar krijg ik altijd twee (tampon)watten die ik vooraan in de luier moet doen en bij het verschonen moeten we ze uitspuiten (door een spuit zonder naald duwen zeg maar). Ik weet niet of dit ook mag, maar het scheelt wel een heleboel ellende t.o.v. die zakjes volgens mij....
En wat een zieke kindjes allemaal, hopelijk zijn jullie snel weer wat opgeknapt!
Jorja is gelukkig nog niet ziek, dus ik denk dat ik stiekem weer weg kruip hier
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:21:23 #295
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_87841520
Fijn dat de operatie van Thijs goed verlopen is!
En hopelijk doet de antibioticakuur Senna goed. Thomas knapte er altijd snel van op als hij oorontsteking had, hopelijk werkt het bij blaasontsteking net zo goed.
pi_87841870
Yay thijs! *O* *O* fijn dat het goed gegaan is!

En arme Senna, hopelijk is ze er snel weer bovenop :*

Lena :* t is ook niks zoveel kiezen en tanden en gedoe tegelijk. Bleh. En als t nou ook nog es een beetje op zou schieten maar t is zo'n eindeloos verhaal altijd gelijk }:|

Lars arm jungske, hopelijk snel beter in je velletje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87842461
Senna toch, hopelijk knapt ze met de AB gauw op!

Lena, alles tegelijk pfff :* succes met het krijgen van je tanden en kiezen!

Lars, beterschap mannetje

Thijs, goedzo, ik zag je in het fototopic alweer druk rondkruipen, bikkel!
pi_87843163
The Never Ending Story! O+

Atreyuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

Geweldig! Ik moest huilen toen het paard verdronk in het moeras, en wilde altijd op dat prinsesje van het bijna verloren rijk lijken. En vliegen op Falkor natuurlijk. O+

Niels! Gefeliciteerd, grote, mooie knul! En nog heel veel gezonde en gelukkige jaren gewenst! *O*

Ach, arme Lena. Kan dat nou niet een voor een? Sterkte, meisje. O+

Voor jou ook beterschap, Lars! :*

Laura, fijn dat alles goed is gegaan! Was je er zelf relaxed onder, of is het toch wel eng, je frummel onder het mes?

Aaah, arme Senna. Ik hoop dat de AB aanslaat, Miss. Beterschap voor je arme meisje. O+
pi_87843837
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 13:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het met allebei de liedjes! Daarom vroeg ik er ook naar. The Neverending Story was een van de eerste films die ik in de bioscoop zag. Zo magisch. O+
Ik vond het een leuke film, maar het Boek! Met 2 kleuren inkt! O+
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 12:52 schreef seilram het volgende:
Oeke, zie je er niet meer zo tegenop? Ik heb Joep opgegeven voor de psz, daar gaat ie vanaf volgend jaar september dan heen. Tot die tijd vermaakt ie zich denk nog wel prima met af en toe een vriendje. Bij Joep merk ik helemaal nog niet zo dat ie echt contact zoekt met andere kinderen. Het is meer een keer naar ze gillen, zwaaien, aan de neus zitten of de hand pakken en dan lijkt ie ze alweer vergeten.. draait om en gaat weer wat anders doen.
Nee, ik zie er niet zo tegen op. Nooit echt gedaan, maar meer dat ik de noodzaak er niet van in zag.
Nu ik merk dat hij het heel leuk vind bij andere kinderen en ongelukkig wordt van thuiszitten.
Vandaar weer een milde poging.
Lukt het niet dan wachten we weer af. Ofzo. :P

Kleine Senna, een blaasontsteking. Beterschap meisje! :*

Thijs, wat ben je stoer! Wat fijn dat het zo goed is verlopen en dat alles er verder goed uitzag! :*

Poppedein, wat lief dat Lena je zo over je wang aaide. Hopelijk heb je gauw even tandenrust. :*

Beterschap Lars, hopelijk heeft het slapen je goed gedaan! :*

Ko en ik zijn vandaag in de ballentent geweest. Wat hebben we lekker gespeeld. Ik ben door al die tunnels gekropen achter mijn ondernemende manneke aan. O+
Stom trouwens dat ze echt totaal geen suikervrije snacks hadden. Ko en ik hebben lekker stiekem onze meegebrachte rozijntjes opgesnoept. :Y)
pi_87844060
Miss, tjemig, dus toch. Ik hoop dat de ab snel aanslaat.
Lars, Lena en Thijs, beterschap!

Ik heb niet veel te melden, mijn manneke doet het gewoon goed. Hij staat heeeel af en toe los, maar als ie het in de gaten krijgt gaat ie snel zitten. Kruipen kan ie wel op volle snelheid, het liefst om ons kookeiland heen of achter een konijn aan. Maar het allerbelangrijkste, ik geniet gewoon enorm. Heeerlijk!
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:23:45 #301
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87844115
Oeke O+ en Mefke O+ Klinkt heeeeeeerlijk!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')