abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87671252
Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 77

De dreumesen:

21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87671309
En weer verder...

Volgens mij is Senna gewoon aan het dreumespuberen (is er zoiets?).

Ze is echt grenzen aan het verkennen, kijken waairn ze al dan geen zeggenschap heeft. Slapen dus niet al te best, eten ook ineens niet (een halve boterham is veel voor ontbijt en lunch) en van alles uitproberen. Maar ook heel lief om een kusje bedelen dus dat maakt veel goed O+
pi_87671379
Ja, dat bestaat..... dreumespuberteit. Senna is er wel vroeg mee, maar het kan heel goed!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_87671443
Dreumespuberteit, nou volgens mij heeft Graeme dat ook zeg. Jeeetje! Hij krijgt ineens echt driftbuien als hij iets niet mag! Ben ik helemaal niet van hem gewend. Vind het wel pittig hoor!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_87671500
Echt? ik dacht alleen peuter, dus dat is dan pas ergens volgend jaar! Krijgen we dat dus meerdere keren? :o :{w

Het stomme is: als we ergens zijn of wandelen of bezoek hebben of de tv staat aan, dan is het goed. Maar anders....ik ben soms gewoon blij dat ik een dag kan gaan werken :@ had ik nooit gedacht en ik vind het heel naar van mezelf :{
pi_87672152
Klinkt echt wel bekend Miss, als wij bezoek hebben, doet Grae het ook niet.
En het is toch helemaal niet erg dat je blij bent dat je mag gaan werken. Ik snap het helemaal hoor. Ik vind het soms ook echt wel jammer dat ik geen werk heb om ff weg te zijn haha! Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Als mijn Lief thuis is, ga ik ook gewoon regelmatig ff in mn eentje weg. Heb ook even tijd voor mezelf nodig.
pi_87672153
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:15 schreef miss_sly het volgende:
Echt? ik dacht alleen peuter, dus dat is dan pas ergens volgend jaar! Krijgen we dat dus meerdere keren? :o :{w

Het stomme is: als we ergens zijn of wandelen of bezoek hebben of de tv staat aan, dan is het goed. Maar anders....ik ben soms gewoon blij dat ik een dag kan gaan werken :@ had ik nooit gedacht en ik vind het heel naar van mezelf :{
Niet rot om voelen Miss. Heb ik ook af en toe. Hoe lief en schattig ze ook is, het is gewoon ook vaak heel vermoeiend. En een dag op het werk achter de computer is dan bijna gewoon ontspannend c_/

Over het slapen, Senna slaapt toch ook graag bij jullie in bed? Bij ons is dat toch wel dé oplossing op het niet willen slapen gebleken. Als het bedtijd is gaan we gewoon met haar in het grote bed liggen. Gordijnen dicht, licht uit en binnen 10 minuten slaapt ze. Dan leggen we haar slapend over in haar eigen bedje. Tuurlijk niet zo ideaal als hoe bijvoorbeeld Serpente het doet (knap hoor Lente! ^O^ ), maar het werkt en we hebben er zo geen stress van. Misschien voor jullie ook het proberen waard?

Cara, even een hele dikke knuffel voor jou en Thomas. Wat naar voor jullie allebei dat hij de therapie niet fijn vindt. Maar wel heel fijn dat hij zwemmen zo leuk vindt ^O^ Hoe gaat het nu met zijn knietjes? Is er verbetering? Is er al iets bekend over hoe lang hij de spalkjes nog moet?

Xeentje begint ook ondeugend te zijn. Ze mag niet op de bank staan en dan aan het schilderij aan de muur gaan hangen. Dus ze doet het toch. En als je dan zegt dat het niet mag begint ze een beetje hysterisch (zenuwachtig) te lachen en doet het toch... Ik kan mijn lach dan bijna niet inhouden O+ En ze weet dat je met de afstandbediening naar de tv moet richten en dan op alle knopjes moet drukken om papa in beweging te krijgen :D
pi_87672839
Nou ja, ik voel me niet zozeer rot over het feit dat ik wil werken, maar wel dat dat is om dan even rust te hebben van het gepiep. Maar goed, ergens is het ook wel logisch, natuurlijk. En ik kan het gepiep weer wat beter hebben als ik gewerkt heb, dus dat is dan wel weer goed.

Voorbeeld van het grenzen verkennen: Senna zit op de bankj. Ik lees een brief van de kdv en ben daarin verdiept; heb dus niet door dat Senna weer is gaan staan op de bank. Ineens hoor ik geklik (dat tong klikken, wel bekend?) en staat ze me dus vanaf de bank uitdagend aan te kijken :') kleine puber is het :D O+
pi_87672982
Miss_sly ik denk he dat je niet de enigste bent die het afentoe echt fijn vind om aan het werk te zijn.
Opvoeden is niet een en al zonneschijn helaas.
:*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_87674146
Miss Sly, soms lijkt het me heerlijk om te gaan werken... ben zelfs aan t overwegen of ik toch niet een baantje zal zoeken...

Hoe lang duurt dat aan mama's rokken hangen rond deze tijd? Want ik ben het wel een beetje zat...
Fake it till you make it...
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:46:35 #11
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_87675142
Dorien heeft de zesde ziekte. Eerst dachten we dat er weer een tandje aan zat te komen (koorts, uitslag, kwijlen), maar het KDV vroeg toch of we haar begin van de middag op wilde halen. Voor de zekerheid zijn we even langs de huisarts gereden, die meldde dat het de zesde ziekte is en dat het morgen waarschijnlijk alweer stukken beter gaat.

Saillant detail: De incubatietijd is tien tot vijftien dagen en toen waren we op vakantie in Canada, 'leuk' souvenirtje dus :P
pi_87675858
Hoe zag de huisarts het verschil tussen zesde ziekte of tandje? Want mijn meisje was vorige week ook ziek; koorts, rode vlekjes en nare geur uit haar mond. En ik vraag me eigenlijk ook af of het misschien toch zesde ziekte was, hoewel er ook een tandje door is gekomen.

Beterschap voor Dorien!
pi_87675932
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:10 schreef miss_sly het volgende:
En weer verder...

Volgens mij is Senna gewoon aan het dreumespuberen (is er zoiets?).

Ze is echt grenzen aan het verkennen, kijken waairn ze al dan geen zeggenschap heeft. Slapen dus niet al te best, eten ook ineens niet (een halve boterham is veel voor ontbijt en lunch) en van alles uitproberen. Maar ook heel lief om een kusje bedelen dus dat maakt veel goed O+
Check, hier ook! En ik word er niet goed van! Tess klimt op de tafel, neemt van elke appel een hap, trekt alles overal uit en is gewoon otnzettend aan het uitproberen. Brood weigert mevrouw ook.

Mijn moeder was vanmorgen aan het oppassen en zei nog: jeutje zeg, wat is Tess toch een ontzettend ondeugend grietje..

Ze is momenteel ook ontzettend chagarijnig. Er is geen land mee te bezeilen. Ze pakt steeds mijn mobiel en geeft m dan aan mij om papa te bellen en als ik dan zeg dat we papa niet gaan bellen is het huis te klein.

O+ ze geeft wel heel veel kusjes O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_87676027
Ooooh Tess.... O+ O+ O+ Ondeugend poepie dat je bent O+
pi_87676182
De 6de ziekte... tsja.... het is gewoon uitslag na een dagje (of een paar dagen) koorts :) Het is een variant van herpes en die komt opzetten als de weestand laag is. Tenminste, vziw!

Het kan dus best komen door een tandje oid.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_87676284
Oh ja, iets doen wat niet mag en dan zo gaan kijken van: zie je me wel! :6
Zolang hij maar de volledige aandacht krijgt, van het liefst zoveel mogelijk mensen tegelijk, is het goed. Maar anders....
Gelukkig dat ie ook nog wel heel veel leuke momenten heeft haha! En dat hij nog lekker 2 uur slaapt overdag ;)

Ik dacht trouwens dat je zonder bloed onderzoek nooit kan weten of een kindje de 5e of 6e ziekte heeft, of gewoon iets anders met vlekjes...
pi_87677617
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:18 schreef tessie het volgende:
Oh ja, iets doen wat niet mag en dan zo gaan kijken van: zie je me wel! :6
Check! Hier nog een! Ik vind het ook niet erg om te gaan werken, hoor! Zolang ik het ook fijn vind om weer thuis te komen, maak ik mee geen zorgen!

Kijk eens wat mijn tutje kan! Op klompjes lopen! Als een kievit!

En de kat wilde ff moonen... :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 18-10-2010 16:56:31 ]
pi_87678002
Echt Serpente, ik vind haar zo knap dat ze al zo goed kan lopen!! En zelfs op klompen... :o
Xeentje is maar zes daagjes jonger, maar die kan echt nog niet lopen hoor. Zelfs nog niet achter een loopkar ofzo. Wel kruipen als een speer en lossig staan als je haar goed vast houdt, maar lopen... :N Lente _O_ *O*
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:10:11 #19
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87678729
Oh, Ssserpente, wat leuk: een meisje zo op klompjes! Mis alleen nog een schitterend blauw overalletje, das mooi!

En over 5de en 6de ziekte, denk dat veel dokters dat toch wel herkennen, hoor. Ik vond de uitslag bijvoorbeeld wel erg heftig opeens en anders dan andere 'uitslagjes'. Alleen ervaring met 6de ziekte, en dat was inderdaad heftig, maar ook zo weer over...

Nichtje van mij heeft trouwens een peuter die nog steeds niet praat en slecht loopt. Kreeg hij vorige week heftige koortsstuipjes, naar ziekenhuis, heeft hij waarschijnlijk een hersenbeschadiging, waardoor hij zich zo 'traag' ontwikkelt en ook wat bijzonder gedrag vertoont. Daar waren ze toch wel van geschrokken, want na toch veel bij cb en ha te hebben aangeklopt, en telkens te horen krijgen: komt wel goed, voelen ze zich toch een beetje 'genaaid'.

Niet dat iedereen zich nou meteen zorgen moet gaan maken, het was vooral de combinatie 'bijzonder' gedrag en het EN slecht lopen EN nauwelijks praten, dat ze zorgen baarde... Maar werden dus niet serieus genomen. Dat ze een laatbloeier zouden hebben, deed ze weinig, maar dat het verkeerd voelde.... :(

Loop ik weleens te mutsen over taalontwikkeling van kleine meid, hier, maar heb verder qua andere ontwikkeling niets dan goeds te melden. Zet alles dan toch weer in perspectief! Pijnlijk, maar toch besef ik dan dat ik ook gewoon heel erg dankbaar moet zijn dat ik (nog) geen enkele reden heb om me zorgen te maken over Beisan. En hoe lastig het soms voor ouders kan zijn die wel het idee hebben dat er iets fout zit, maar niet zo goed kunnen aangeven wat, en dan ook nog niet serieus genomen worden....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_87679567
Hé, en ik heb gelezen dat de driftbuien en dat eigenwijze van peuters vaak op hun hoogtepunt zijn rond de tweede verjaardag! Dus we hebben nog wat om naar uit te kijken. ;)
pi_87679689
Basboussa: hoe oud is die peuter van je vriendin? Julian praat en loopt ook nog steeds niet. We zijn flink aan het oefenen met praten, maar nog geen vooruitgang. Nou ja, het is ook pas een week geleden dat we op het cb waren. Maar toch.. Je maakt je toch zorgen he. :@
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 17:53:50 #22
5428 crew  miss_sly
pi_87680490
rond de 2e verjaardag :o ow jee, als ik dat maar red :D lang leve werk enzo *O*

Ik was net even op het kdv omdat Senna geknipt moest worden, en daar vertelden ze dat Senna waarschijnlijk per 1 december over gaat naar de dreumesgroep :o mijn baby wordt echt groot! Ze hadden het idee dat ze er ook erg aan toe was, ze speelde niet echt met speelgoed enzo, kwam veel knuffelen met de leidsters en liep vaak de gang op om door het raam naar de groep met de grote kindjes te kijken O+ En ze loopt de hele dag naar de ander kindjes te wijzen en dan zegt ze: beejbie!

*zucht* waar blijft de tijd
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:55:47 #23
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87680557
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Basboussa: hoe oud is die peuter van je vriendin? Julian praat en loopt ook nog steeds niet. We zijn flink aan het oefenen met praten, maar nog geen vooruitgang. Nou ja, het is ook pas een week geleden dat we op het cb waren. Maar toch.. Je maakt je toch zorgen he. :@
Ruim twee en half, bijna 3, maar hij zegt net papa volgens mij, de rest zijn eigenlijk allemaal nog 'oerkreten'. Het was altijd al een beetje een 'passief' ogend ventje, deed weinig, snel tevreden, weinig prikkels nodig en totaaaaaal niet ondernemend. Het was een ontzettend makkelijke baby, achteraf gezien. Je legde hem neer, en je had er geen kind aan.

Mijn oom dacht eerst dat het de genen waren, hij mag partner van nicht totaaaaaaaal niet, heb het idee dat dat een beetje het type liever lui dan moe is, maar ik moet zeggen ik ken hem alleen van verhalen :o

Zou me nou geen zorgen gaan maken op basis van dit gebeuren, maar als je zelf het idee hebt dat er iets 'niet' goed is, zou ik het toch in de gaten houden... Je hebt toch ergens je 'moederinstinct' voor..
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:58:00 #24
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87680640
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hé, en ik heb gelezen dat de driftbuien en dat eigenwijze van peuters vaak op hun hoogtepunt zijn rond de tweede verjaardag! Dus we hebben nog wat om naar uit te kijken. ;)
Raden wanneer ik een beeeeeeeeeejbie verwacht! DOLLETJES! Wordt nog gezellig ;) Net als dochter 22 maanden is

Ach, nu zullen we dat wel overleven, denk ik :)
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 17:58:19 #25
5428 crew  miss_sly
pi_87680649
Daarom vind ik dit soort verhalen altijd een beetje vervelend. Je moet je vooral geen zorgen maken (en dat vind ik ook werkelijk, op basis van zo'n individueel zeldzaam geval!) maar intussen worden met deze verhalen de zaadjes voor zorg en twijfel natuurlijk wel geplant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')