Niet rot om voelen Miss. Heb ik ook af en toe. Hoe lief en schattig ze ook is, het is gewoon ook vaak heel vermoeiend. En een dag op het werk achter de computer is dan bijna gewoon ontspannendquote:Op maandag 18 oktober 2010 14:15 schreef miss_sly het volgende:
Echt? ik dacht alleen peuter, dus dat is dan pas ergens volgend jaar! Krijgen we dat dus meerdere keren?![]()
Het stomme is: als we ergens zijn of wandelen of bezoek hebben of de tv staat aan, dan is het goed. Maar anders....ik ben soms gewoon blij dat ik een dag kan gaan werkenhad ik nooit gedacht en ik vind het heel naar van mezelf
Check, hier ook! En ik word er niet goed van! Tess klimt op de tafel, neemt van elke appel een hap, trekt alles overal uit en is gewoon otnzettend aan het uitproberen. Brood weigert mevrouw ook.quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:10 schreef miss_sly het volgende:
En weer verder...
Volgens mij is Senna gewoon aan het dreumespuberen (is er zoiets?).
Ze is echt grenzen aan het verkennen, kijken waairn ze al dan geen zeggenschap heeft. Slapen dus niet al te best, eten ook ineens niet (een halve boterham is veel voor ontbijt en lunch) en van alles uitproberen. Maar ook heel lief om een kusje bedelen dus dat maakt veel goed
Check! Hier nog een! Ik vind het ook niet erg om te gaan werken, hoor! Zolang ik het ook fijn vind om weer thuis te komen, maak ik mee geen zorgen!quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:18 schreef tessie het volgende:
Oh ja, iets doen wat niet mag en dan zo gaan kijken van: zie je me wel!![]()
Ruim twee en half, bijna 3, maar hij zegt net papa volgens mij, de rest zijn eigenlijk allemaal nog 'oerkreten'. Het was altijd al een beetje een 'passief' ogend ventje, deed weinig, snel tevreden, weinig prikkels nodig en totaaaaaal niet ondernemend. Het was een ontzettend makkelijke baby, achteraf gezien. Je legde hem neer, en je had er geen kind aan.quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Basboussa: hoe oud is die peuter van je vriendin? Julian praat en loopt ook nog steeds niet. We zijn flink aan het oefenen met praten, maar nog geen vooruitgang. Nou ja, het is ook pas een week geleden dat we op het cb waren. Maar toch.. Je maakt je toch zorgen he.
Raden wanneer ik een beeeeeeeeeejbie verwacht! DOLLETJES! Wordt nog gezelligquote:Op maandag 18 oktober 2010 17:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hé, en ik heb gelezen dat de driftbuien en dat eigenwijze van peuters vaak op hun hoogtepunt zijn rond de tweede verjaardag! Dus we hebben nog wat om naar uit te kijken.
Ja, heb ik ook, maar ik vind het eigenlijk nog naarder dat zoveel ouders niet serieus worden genomen als ze dus wel dat gevoel hebben.... En eigenlijk een beetje maf verklaard worden door dokters etc., wat natuurlijk niet geheel de medische wereld te wijten is, want die zitten niet 24/7 met kind in huis etc., maar die frustratie, het wel weten maar niet erkend worden in dat gevoel. Wat een verdriet levert dat op!quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:58 schreef miss_sly het volgende:
Daarom vind ik dit soort verhalen altijd een beetje vervelend. Je moet je vooral geen zorgen maken (en dat vind ik ook werkelijk, op basis van zo'n individueel zeldzaam geval!) maar intussen worden met deze verhalen de zaadjes voor zorg en twijfel natuurlijk wel geplant.
Mijn huisarts zei toen letterlijk "Het is de 6e ziekte.... of één van die andere 100 ziektes met uitslag".quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:10 schreef Basboussa het volgende:
En over 5de en 6de ziekte, denk dat veel dokters dat toch wel herkennen, hoor. Ik vond de uitslag bijvoorbeeld wel erg heftig opeens en anders dan andere 'uitslagjes'. Alleen ervaring met 6de ziekte, en dat was inderdaad heftig, maar ook zo weer over...
Woon je in Nederland of in het buitenland?quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:08 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ja, heb ik ook, maar ik vind het eigenlijk nog naarder dat zoveel ouders niet serieus worden genomen als ze dus wel dat gevoel hebben.... En eigenlijk een beetje maf verklaard worden door dokters etc., wat natuurlijk niet geheel de medische wereld te wijten is, want die zitten niet 24/7 met kind in huis etc., maar die frustratie, het wel weten maar niet erkend worden in dat gevoel. Wat een verdriet levert dat op!
Ik woon in Canada, maar dit was in Nederlandquote:Op maandag 18 oktober 2010 18:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Woon je in Nederland of in het buitenland?
quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:06 schreef bodpa09 het volgende:
Maak jullie borst maar nat.... Hij is nu 22 maanden en het valt niet altijd mee. Tuurlijk is ie enorm lief, maar de andere kant bestaat ook. En die is soms best erg.
Nou ja, zoveel? Dat kun je toch echt niet opmaken uit dit ene geval, en dat is nou precies wat ik bedoel. Al die ouders die helemaal terecht gerustgesteld werden, waar inderdaad niets aan de hand was met het kind en het alles prima leerde, daar hoor je niets van/over. Het zijn juist deze heel verdrietige uitzonderingen waar je over hoort. Op basis van zulke uitzonderingsgevallen moet je je dus geen zorgen maken, maar zoals gezegd: natuurlijk vat dit wel post in je gedachten en je zorgen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:08 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ja, heb ik ook, maar ik vind het eigenlijk nog naarder dat zoveel ouders niet serieus worden genomen als ze dus wel dat gevoel hebben.... En eigenlijk een beetje maf verklaard worden door dokters etc., wat natuurlijk niet geheel de medische wereld te wijten is, want die zitten niet 24/7 met kind in huis etc., maar die frustratie, het wel weten maar niet erkend worden in dat gevoel. Wat een verdriet levert dat op!
Wat is veel, natuurlijk...quote:
Hij mist z'n mamaquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Beterschap voor de zieken.
"Gelukkig" lees ik herkenbaar alvast peutergedrag. Hoef ik me daar geen zorgen om te maken.
Tyler heeft (bij mijn ouders) snel en vaak driftbuien.
Ik wilde ze nog even in de waan laten.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:10 schreef Estrys het volgende:
[..]
![]()
![]()
hier zijn het drama's compleet met op de grond laten vallen, hysterisch doen. Je kent het wel. En dan heul zielig doen tegen andere mensen, met z'n bruine puppy ogen, alsof hij nooit iets mag. Gevolg dat die andere mensen zeggen: aaah eentje mag toch wel? of och heel eventjes mag toch wel?![]()
Misschien wel een beetje. Of alvast begonnen aan de peuterpubertijd.quote:
Mja, ik ben geen arts, maar hij was 100% overtuigd. Dorien rook overigens 2 dagen geleden ook flink uit haar mond. Ze zit nu helemaal onder de vlekjes en probeert zich open te krabben. Best zielig, maar het is ook zo weer over.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:06 schreef Xenia het volgende:
Hoe zag de huisarts het verschil tussen zesde ziekte of tandje? Want mijn meisje was vorige week ook ziek; koorts, rode vlekjes en nare geur uit haar mond. En ik vraag me eigenlijk ook af of het misschien toch zesde ziekte was, hoewel er ook een tandje door is gekomen.
Beterschap voor Dorien!
Dat is juist ideaal. Dan is er zoveel afleiding door de baby dat ze dat hele peuterpuberen vergetenquote:Op maandag 18 oktober 2010 17:58 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Raden wanneer ik een beeeeeeeeeejbie verwacht! DOLLETJES! Wordt nog gezelligNet als dochter 22 maanden is
Ach, nu zullen we dat wel overleven, denk ik
Vooralsnog is hij gewetenloosquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:25 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Ik wilde ze nog even in de waan laten.![]()
Loopt die van jou ook uit nijd tegen de muur? En dan brullen, want nu doet zijn hoofd ook nog zeer!Dat laten vallen en hysterisch doen is ook zeer herkenbaar.
Toch moet ik zeggen dat ik niet meer bang ben dat hij geen geweten krijgt, dat is echt duidelijk in ontwikkeling nu. Hij komt het tegenwoordig goedmaken als hij me al "Nee doen" roepend slaat (groot woord, maar je snapt vast welke beweging ik bedoel), ik word bedolven onder de kusjes. "Nee au meer mamma"![]()
En gaat zelf op de gang staan als hij weet dat hij iets "stouts" heeft gedaan. Even daar tot zichzelf komen, weer naar binnen, knuffel halen en mijnheer is weer aanspreekbaar.
Hahaha briljantquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:06 schreef miss_sly het volgende:
Dat Senna gek is op boeken, wisten we al, maar vanochtend vond ik in haar kast "Atheistisch manifest & de onredelijkheid van religie".
heb het maar weer snel in de boekenkast gezet; over een paar jaar mag ze het nog een keer proberen
Aah, iris
Estrys, kom je de 30e ook naar Utrecht? Het lijkt me wel leuk Seb weer eens te zien!
Zorgen hoef je niet metéén bloedserieus te nemen, maar het moet wel gevolgd worden. En wat kan wat testen kwaad? Die tests zijn zo ontwikkeld dat het kind ze niet "niet-leuk" vindt, en uitsluiten, daar wordt je niet slechter vanquote:Wanneer moet je de zorgen van ouders metéén bloedserieus nemen en wanneer is relativeren beter?
Ik weet het niet, denk het niet. Seb kan niet zo goed tegen die drukte. Dan loop ik de kans dat hij oervervelend is en enorm druk gaat doen. En ik weet van de vorige keer dat de locatie gewoon niet zo heel erg geschikt is voor een hyper Seb. Hij blijft niet zitten maar is eigenlijk ook nog te klein om rond te lopen zonder dat ik erachteraan cross. Die staat namelijk zo of buiten of in de keuken. En het is precies de tijd dat hij altijd slaaptquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:06 schreef miss_sly het volgende:
Dat Senna gek is op boeken, wisten we al, maar vanochtend vond ik in haar kast "Atheistisch manifest & de onredelijkheid van religie".
heb het maar weer snel in de boekenkast gezet; over een paar jaar mag ze het nog een keer proberen
Aah, iris
Estrys, kom je de 30e ook naar Utrecht? Het lijkt me wel leuk Seb weer eens te zien!
Wij zijn juist weer overgestapt naar zetpillen. Ze vindt de vloeibare pcm heel vies en ik heb ook het idee dat zetpillen beter werken, maar dat kan ook komen doordat ze minstens de helft van de vloeibare pcm er weer uit weet te werkenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil idd ook overstappen op orale vloeibare pcm. Waarom haar zo plagen alshet allemaal ook op een andere manier kan?
Hier precies hetzelfde, maar moet ook eerlijk zeggen dat kind (God zij dank) nog maar weinig echt ziek is geweest, dus weinig aanleiding toe. Heb overigens dan ook de goedkoopste, stop in de kont of onder oksel variant.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:15 schreef oeke het volgende:
Goh, er gaat een wereld aan thermometers voor me open!![]()
Hoe vaak temperaturen jullie je kindje dan? En waarom?
Het is me al vaker opgevallen dat hier vaak over de temperatuur wordt gepraat en ik zou dus ook niet eens weten wat Ko zijn 'normale' temperatuur zou zijn.
Ik heb Ko denk ik nu zo'n 15 keer getemperatuurd.
Vooral ook omdat het me niet zo prettig voor hem lijkt te voelen.
En eigenlijk dus ook alleen als ik al wist dat hij verhoging had. Ter bevestiging van mijn gevoel zeg maar.
Ja, dat is hier ook.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:21 schreef Basboussa het volgende:
Hier precies hetzelfde, maar moet ook eerlijk zeggen dat kind (God zij dank) nog maar weinig echt ziek is geweest, dus weinig aanleiding toe. Heb overigens dan ook de goedkoopste, stop in de kont of onder oksel variant.
is het ook. Je doet er alleen niets tegen, je kunt het ze alleen maar zo makkelijk mogelijk proberen te maken, en geloof me, dat gaat vrijwel instinctiefquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:26 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja, dat is hier ook.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn hart vast houd voor de dag dat Ko voor het eerst moet overgeven, dat lijkt me zo zielig!
Hier nog zo iemand, die niet temperatuurd.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:15 schreef oeke het volgende:
Goh, er gaat een wereld aan thermometers voor me open!![]()
Het is me al vaker opgevallen dat hier vaak over de temperatuur wordt gepraat en ik zou dus ook niet eens weten wat Ko zijn 'normale' temperatuur zou zijn.
Ik heb Ko denk ik nu zo'n 15 keer getemperatuurd.
Vooral ook omdat het me niet zo prettig voor hem lijkt te voelen.
En eigenlijk dus ook alleen als ik al wist dat hij verhoging had. Ter bevestiging van mijn gevoel zeg maar.
Haha, dat bedoel ik ook. Schrijffout!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:09 schreef mikoxx het volgende:
Oeke, dat klinkt gezellig zeg! Spelotheek, dat hebben we hier niet... helaas. Wel een speelotheek, maar daar kan je niet komen spelen, maar speelgoed lenen, als in een bieb zeg maar. Jammer is alleen dat je het speelgoed al na twee weken weer moet 'ruilen'. Maar goed, ik ga wel eens even een keertje neuzen. Enne.... welke soap?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
Zelden, alleen als ik denk dat hij verhoging of koorts heeft en wil weten hoeveel.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:15 schreef oeke het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |