abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:49:26 #126
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_87736288
quote:
k ga daarom ook gewoon doorstuderen en de management/organisatie in.
Maar dat blijkt in de praktijk helaas een erg lastige stap om te maken..
Vampire Romance O+
pi_87736631
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 23:49 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Maar dat blijkt in de praktijk helaas een erg lastige stap om te maken..
Dat weet ik :)

Ik heb vaker beslissingen genomen waarvan het onzeker was of ik het zou halen of niet, maar ik geloof inmiddels dat er bij mij wel de motivatie en ambitie is om hogerop te komen (ook als ik kijk naar wat ik al precies gedaan heb).

Als je ergens echt voor wilt gaan en je steekt er genoeg tijd in dan kun je ver komen (tenminste, bij mij is dat altijd zo geweest). Ik ben 20/21 jaar als ik mijn hbo papiertje op zak heb, 21 jaar vind ik eigenlijk nog te jong om te gaan werken (en te stoppen met studie) ;)

edit: voordat je een dergelijke stap kunt maken heb ik het wel over nog een traject volgen van zeker 5 jaar (wo)
pi_87736932
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:00 schreef Snepar het volgende:
Ik ben 20/21 jaar als ik mijn hbo papiertje op zak heb, 21 jaar vind ik eigenlijk nog te jong om te gaan werken (en te stoppen met studie) ;)
Doorstuderen is nooit verkeerd en levert in jouw geval een nuttig extra bagage op.
Maar denk nou niet dat je als 22/23 jarige manager zonder enige werkervaring meteen op "jouw niveau" aan de slag kunt. Ervaring op de werkvloer is een must. Wel je eerste werkkring slim uitkiezen, geld is daarbij ondergeschikt.
-
pi_87737551
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:12 schreef xenobinol het volgende: Het probleem voor een ervaren techneut is ook niet om werk te vinden, het is de uitdaging om leuk werk te vinden.
Mee eens. Je wordt het liefst 40 uur per week achter een beeldscherm gezet om met CAD te werken.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 00:27:25 #130
321876 Cherna
Fuck the System
pi_87737649
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Kreeg ik die maar, dan hoorde je me absoluut niet klagen.
Ik heb mijn ex-collega en nog steeds mijn maat ff gebeld. Let op hij heeft een klassiek HTS werktuigbouwkunde
diploma toen je nog Ing werdt genoemd, 26 jaar ervaring en de functie van project engineer piping
Salaris 2430 euro netto incluis reiskosten per maand. Bepaald geen vetpot als je bedenkt wat hij allemaal moet doen. Ga dat ff vergelijken met iemand uit de commercieele of admistratieve sector met een leidinggevende functie.De Project engineer geeft namelijk leiding aan de tekenaars,constructeurs, maakt berekeningen, offertes, schrijft het bestek etc en moet ook veel lullen en valt direkt onder de project manager. Hij is tevens de pispaal mocht het mis gaan. De manager lult er wel een punt aan. Hit en run projecten gooit hij bij de project engineer over de schutting. ~O>
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_87737800
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:27 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik heb mijn ex-collega en nog steeds mijn maat ff gebeld. Let op hij heeft een klassiek HTS werktuigbouwkunde
diploma toen je nog Ing werdt genoemd, 26 jaar ervaring en de functie van project engineer piping
Salaris 2430 euro netto incluis reiskosten per maand. Bepaald geen vetpot als je bedenkt wat hij allemaal moet doen. Ga dat ff vergelijken met iemand uit de commercieele of admistratieve sector met een leidinggevende functie.De Project engineer geeft namelijk leiding aan de tekenaars,constructeurs, maakt berekeningen, offertes, schrijft het bestek etc en moet ook veel lullen en valt direkt onder de project manager. Hij is tevens de pispaal mocht het mis gaan. De manager lult er wel een punt aan. Hit en run projecten gooit hij bij de project engineer over de schutting. ~O>
Dat is wel echt weinig, ongelooflijk.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 00:38:44 #132
321876 Cherna
Fuck the System
pi_87737992
Hij legt me wel uit dat de winstmarges in de metaal sector zo,n 3% zijn en daar ligt natuurlijk ook een probleem. Ing buros moeten hard concurreren. Let wel het bedrag was wel netto dus dat heeft hij schoon in de hand op het einde van de maand. Hier is dus ook zijn pensioenpremie van afgedragen en zijn ziektekosten verzekering voor het hele gezin.

Misschien is de ICT branche een betere oplossing als je toch besluit voor een technische studie. Als ik jong was en zou voor techniek kiezen dan maar de ICT branche, maar zeker niet de metaal of bouw

[ Bericht 14% gewijzigd door Cherna op 20-10-2010 02:27:56 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 20 oktober 2010 @ 00:39:09 #133
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_87738003
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:32 schreef skrn het volgende:

[..]

Dat is wel echt weinig, ongelooflijk.
Het is een eer om ingenieur te mogen zijn. Moet ie er ook nog geld voor hebben?!? :(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_87738129
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is een eer om ingenieur te mogen zijn. Moet ie er ook nog geld voor hebben?!? :(
Als die eer ook werd gegund... ;)
pi_87738434
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:38 schreef Cherna het volgende:
Hij legt me wel uit dat de winstmarges in de metaal sector zo,n 3% zijn en daar ligt natuurlijk ook een probleem. Ing buros moeten hard concurreren. Let wel het bedrag was wel netto dus dat heeft hij schoon in de hand op het einde van de maand

Mijn eerste baan was op een (klein) ingenieursburo. Allemaal brave hardwerkende mensen met veel gevoel voor techniek en weinig gevoel voor commercie (in relatie tot de eigen portemonee).
Als aan het eind van de maand de loonstrookjes kwamen werden deze afgeschermd gelezen.

Je eerste baan is bepalend voor de rest van je loopbaan zeggen ze wel eens. Voor mij zeker. Hier moet je niet wezen was mijn conclusie.
Na de militaire dienst maar een baan gzocht bij een fatsoenlijke multinational met veel bureaucratie maar met minstens zoveel mogelijkheden tot ontwikkeling en doorgroei.
-
pi_87738610
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:55 schreef quo_ het volgende: Mijn eerste baan was op een (klein) ingenieursburo. Allemaal brave hardwerkende mensen met veel gevoel voor techniek en weinig gevoel voor commercie (in relatie tot de eigen portemonee). Als aan het eind van de maand de loonstrookjes kwamen werden deze afgeschermd gelezen.
Herkenbaar! Ja, zo gaat het bij mij ook. Niemand weet wat de collega's verdienen.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 01:48:33 #137
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_87739561
AH dan heb ik een studie met toekomst(technisch informatica)
Sisco Certified
pi_87739790
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:48 schreef FoolWithMokey het volgende:
AH dan heb ik een studie met toekomst(technisch informatica)
wat wil je worden? :D en hoe oud ben je?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 02:06:30 #139
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_87739824
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 02:03 schreef vergezocht het volgende:

[..]

wat wil je worden? :D en hoe oud ben je?
Jij ben toch die gast van klb :')
Sisco Certified
pi_87739890
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 02:06 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Jij ben toch die gast van klb :')
Ik zit overal op dit forum, ook KLB. Je hoeft niet bang te zijn. Ik ben lief :*
pi_87739921
:o morgen even lezen.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 02:14:04 #142
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_87739931
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 02:11 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ik zit overal op dit forum, ook KLB. Je hoeft niet bang te zijn. Ik ben lief :*
Je bent in ieder geval niet lief in klb.
Sisco Certified
pi_87739953
Nou mooi, hopelijk kan ik wel werk vinden met een combinatie van Netwerk Design en Technische Natuurkunde
pi_87739966
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:54 schreef xenobinol het volgende:
Feit is dat vrijwel al onze welvaart en comfort te danken is aan technologische vooruitgang welke mogelijke is gemaakt door ingenieurs en beta wetenschappers. Helaas is er maar weinig erkenning voor dit feit in de Nederlandse samenleving, geen wonder dat er zo weinig mensen kiezen voor een technisch beroep.
Helemaal mee eens! In Duitsland is de erkenning veel groter en zie je ook meer vrouwen....

Hier een filmpje: http://www.vdi-nachrichten.com/_framework/popup3.html

Denk trouwens dat er meer tekort is aan ICT'ers die veel industriele applicaties ontwikkelen dan al die web 2.0 en facy windows programma'tjes.
pi_87740007
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 02:14 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]
Je bent in ieder geval niet lief in klb.
:O
relax man, dit is toch niet KLB. What happens in KLB stays in KLB ;)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 02:22:20 #146
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_87740029
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 02:20 schreef vergezocht het volgende:

[..]

:O
relax man, dit is toch niet KLB. What happens in KLB stays in KLB ;)
weet je over welke topic ik het heb?
Sisco Certified
pi_87740083
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:17 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Maar het is over het algemeen dat mensen met bčtastudies minder verdienen dan diegenen die economie of commerciële studies hebben gedaan. Mijn vader vertelde altijd: "kies een degelijke technische studie, daar heb je wat aan in Nederland". Dus ik heb WO chemie gedaan. Wat een verkeerde keuze!

Ik merk helemaal niet dat er een tekort is aan hoogopgeleiden met bčtastudies, maar juist een overschot in Nederland! De bedrijven willen het schaap met vijf poten en voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Het is in mijn vakgebied momenteel moeilijk werk te vinden, en hoogwaardige banen in de chemische en farmaceutische industrie verdwijnen steeds meer en meer uit Nederland (Organon, Abbot, etc).

Ik raad dan ook iedereen om geen moeilijke bčta/technische studie te gaan volgen, maar om een pret studie te doen op commercieel gebied of in de entertainment Industrie. Mijn nichtje heeft vrijetijdskunde gedaan en volop werk in het organiseren van dance party’s!
Jammer alleen dat als ze de 30-35 is gepasseerd afgeschreven wordt.
pi_87740096
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 02:22 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

weet je over welke topic ik het heb?
enlighten me. En waar ben je zo bang voor, de stoerste jongens zijn al in bed
  woensdag 20 oktober 2010 @ 02:30:31 #149
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_87740114
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 02:27 schreef vergezocht het volgende:

[..]

enlighten me. En waar ben je zo bang voor, de stoerste jongens zijn al in bed
Ik moet omweg nemen, omdat er geen brug is.
Sisco Certified
pi_87740148
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 02:30 schreef FoolWithMokey:

[..]

Ik moet omweg nemen, omdat er geen brug is.
Bridges are made to be broken. Gewoon antwoord op mijn vraag geven kreng :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')