Ik zie dat zelf gelukkig nietquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:23 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Alles is ook prima behalve de echte scherpte.
1/40e krijg je uit de hand niet scherp? Of 1/60e of gewoon 1/100e?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Exposure 0.003 sec (1/320)
en ik denk dat een langere sluitertijd waarschijnlijk een bewogen foto had opgelevert.
1/60ste nog wel, misschien 1/40ste ook nog. 1/100ste meestal ook wel. Maar niet na een dag lang door een stad lopen en daarna in een metro naar 't hostel. Nu moet ik zeggen dat ik hem waarschijnlijk wel wat meer had kunnen knijpen, maar daar niet bij nagedacht heb.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:27 schreef Timmos het volgende:
[..]
1/40e krijg je uit de hand niet scherp? Of 1/60e of gewoon 1/100e?
Wat voor nabewerking bedoel je dan?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:37 schreef Omniej het volgende:
Scherpte mis ik ook inderdaad in die foto, al doet een klein tikkeltje nabewerking wat dat betreft ook wel wonderen.
Ik heb er niet in gesneden. Ik heb heel Rome met 50mm 1.8 gedaan.quote:Op zondag 20 februari 2011 20:19 schreef Isdatzo het volgende:
Vind 'm wat krap gekaderd; oor en voorhoofd afgesneden, kin op 't randje.. had 'm wat meer ruimte gegeven.
Een willekeurige verscherping.quote:Op zondag 20 februari 2011 20:23 schreef kanovinnie het volgende:
Wat voor nabewerking bedoel je dan?
Ik ga wel even uitvogelen hoe dat dan moetquote:
Een stapje naar achter zetten danquote:Op zondag 20 februari 2011 20:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb er niet in gesneden. Ik heb heel Rome met 50mm 1.8 gedaan.
Dat zou inderdaad beter zijn jaquote:Op zondag 20 februari 2011 20:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een stapje naar achter zetten dan.
Ik ben geen expert of zo, maar wat mij zo snel opvalt: in beide foto's is op de vloer nog vrij duidelijk het wat gekreukelde kleed zichtbaar, het zou denk ik mooier zijn als het gewoon echt egaal wit of egaal zwart was, net zoals de achtergrond die vooral bij de witte foto wel echt goed wit is.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 22:54 schreef Marloes30 het volgende:
Leuk dit forum! Mooie portretten zie ik voorbij komen. Ik ben nog niet zo lang bezig met studiofotografie.Dus ben benieuwd naar jullie commentaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tofquote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:42 schreef xjoyce het volgende:
Wow die is een beetje creepy haha ;p
Jamie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toffe foto's!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:42 schreef xjoyce het volgende:
Wow die is een beetje creepy haha ;p
Jamie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik dacht, mooie takken, maar daar ging 't toch niet overquote:Op zondag 27 februari 2011 04:51 schreef problematiQue het volgende:
Het duurde even voordat ik doorhad dat er uberhaupt een persoon op de foto stond
Volgens mij is er dan wat mis met jou beeldscherm want ik zie geen groene blokjes.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:46 schreef Tamashii het volgende:
xjoyce,
Ik heb het idee dat je veel, en dan ook echt veel, te veel fotoshopt. Bij jou zie je groene blokjes onder je ogen en bij de haargrens. En bij de laatste foto zie je geen porien niks en zijn haar armen te wit...
thx!quote:Op maandag 28 februari 2011 19:35 schreef Omniej het volgende:
Ik zie wel 'blokjes', maar dat ligt waarschijnlijk meer aan slecht opslaan (compressie) dan aan overdreven photoshopwerk. Wel zijn er hier en daar korrelige vierkanten zichtbaar, bijvoorbeeld in de mondhoek (bij het laatste zelfportret) en bij de wimpers, waarschijnlijk omdat de huid gladder geshopt is maar deze stukjes wel scherp moesten blijven of zo... Haarlijn ook inderdaad.
@bl0em: de eerste vind ik erg leuk.Heeele fijne kleuren, lekker zacht contrast en ze staat er leuk op. Vind ik bij de tweede eerlijk gezegd iets minder, denk ook dat die wat te hard en te frontaal geflitst is?
Vervelend voor je.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:25 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Volgens mij is er dan wat mis met jou beeldscherm want ik zie geen groene blokjes.
Wederom prachtig. Ze had van mij alleen geen knalrode lippenstift op hoeven te doen omdat ze nog zo'n jong gezicht heeft. Weet niet hoe oud ze precies is? Maar het ziet er ietwat onnatuurlijk uit. Verder wel lief.quote:Op maandag 28 februari 2011 00:50 schreef bl0emetjE het volgende:
Mijn zusje wilde heel graag weer eens fotomodel spelen voor mij <3
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dankjequote:Op maandag 28 februari 2011 20:16 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Wederom prachtig. Ze had van mij alleen geen knalrode lippenstift op hoeven te doen omdat ze nog zo'n jong gezicht heeft. Weet niet hoe oud ze precies is? Maar het ziet er ietwat onnatuurlijk uit. Verder wel lief.
Aan het wit van de ogen en tanden heb ik helemaal niks gedaan, haar ogen zijn van nature gewoon erg wit.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:47 schreef problematiQue het volgende:
Snakelady: Ik vind de middelste het best geslaagd. Ik zou wel haar ogen iets minder wit maken - die zijn nu een beetje onnatuurlijk - en haar tanden juist iets witter.
Eerste vind ik 't mooist (maar ik vind donkerde achtergronden dan ook mooier). Nu weer eens een vrouw, door een vrouw, zonder "tierenlantijntjes"quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:11 schreef snakelady het volgende:
SW8810, echt super die foto van die 2 mannen!
xjoyce , vind je foto's sowieso mooi maar je zelfportretjes zijn ook geweldig, hoe doe je dat toch?
Chana in de studio.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauw, de eerste foto vind ik echt geweldig! Mooi belicht ook!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:11 schreef snakelady het volgende:
SW8810, echt super die foto van die 2 mannen!
xjoyce , vind je foto's sowieso mooi maar je zelfportretjes zijn ook geweldig, hoe doe je dat toch?
Chana in de studio.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt! Ik vind de lantarenpalen wat minder, maar ik durfde ze met photoshop niet weg te halen ^^quote:Op maandag 28 februari 2011 19:58 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
En de foto van SW8810 vind ik leuk! Mooie achtergrond en belichting en de 2 jongens staan er leuk op. Het ziet er ook filmisch uit, ben benieuwd naar het verhaal.
Wow! Die vind ik echt heel mooi!quote:
Erg tof weer deze, je bent sowieso goed bezig de laatste tijd met je portretten. Die laatste van Freek hierboven is ook ontzettend goed, heel mooi met dat licht van achteren.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:24 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Dank! Zwart wit blijft helemaal te gek. Mooie ZW foto's ook. Omgezet vanuit kleur neem ik aan?
Bij de bovenste foto zie je alleen een soort kniprand rond de body, vanaf de schouder, klopt dat?
Hier nog een portretje.
[ afbeelding ]
Hehequote:Op maandag 7 maart 2011 18:24 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Dank! Zwart wit blijft helemaal te gek. Mooie ZW foto's ook. Omgezet vanuit kleur neem ik aan?
Bij de bovenste foto zie je alleen een soort kniprand rond de body, vanaf de schouder, klopt dat?
Hier nog een portretje.
[ afbeelding ]
Wat leesmateriaal...quote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:52 schreef trojan.exe het volgende:
hola mensen hier ik heb even wat tips nodig.
ik ben zojuist gevraagd een foto te maken van 2 zusjes en een broertje in de leeftijd van 16 tot 21 jaar. ze willen een mooie foto voor moeders laten maken en laten printen op canvas als huwelijkscadeau.
zelf heb ik echter nauwelijks ervaring met portretfotografie en heb bijv geen thuisstudiootje.
de foto moet ergens deze week worden genomen ( voor volgend weekend iig)
heeft iemand hier een leuk idee en of tips kwa pose en locatie?
Onderste. Het haar is veel mooier. En dan valt die aparte mondhouding niet zo op.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:44 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Ik zie nu dat het een keuze is, te gek!
Klein dilemma. Dus ik ben benieuwd welke vd twee jullie mooier vinden:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Bij de bovenste foto is het gezicht onscherp en bij de ander niet.
De onderste by far.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:44 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Ik zie nu dat het een keuze is, te gek!
Klein dilemma. Dus ik ben benieuwd welke vd twee jullie mooier vinden:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Bij de bovenste foto is het gezicht onscherp en bij de ander niet.
thanks junkie!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:47 schreef Junkie het volgende:
Wat leesmateriaal...
How to Take Portraits – 19 Portrait Photography Tutorials
En even op YouTube kijken. Daar staan genoeg filmpjes over hoe je het model qua houding kan laten staan.
quote:
Oei... de kleurbewerking vind ik echt niks bij deze, echt jammer. Het lijkt echt een standaard cross process action met de gele highlights en blauwe schaduwen...quote:Op maandag 14 maart 2011 20:41 schreef photolex het volgende:
@Floor: Leuk! Alleen trekken de kloven in je lip nog meer de aandacht dan de vette lipstick
@Joyce: Fijn dagje spelen was dat! Leuk en leerzaam om een andere fotograaf aan het werk te zien.
[ afbeelding ]
Iddquote:Op donderdag 17 maart 2011 12:07 schreef Alerion het volgende:
Tinypic verkloot de kwaliteit altijd zo
Tof idee, minder geslaagde uitwerking. Handschoenen zijn te "dicht", zwarte doorzichtig kanten BH was mooier geweest, en er zit as op haar ene hand geloof ik.quote:
Ze staat alsof ze totaal niet op dr gemak is. Ze kijkt zo moeilijk, haar schouders staan zo omhoog en haar buik die zo naar voren uitsteekt vind ik ook niet charmantquote:
Mooi!!! Maar heb je nou maar op 1 oog eyeliner?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:46 schreef Alerion het volgende:
Gisteren weer eens een zelfportretje gemaakt.
Harde directe flits is zo bedoeld.
[ link | afbeelding ]
Modified by metzfotografie.nl, on Flickr
Mooi!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:46 schreef Alerion het volgende:
Gisteren weer eens een zelfportretje gemaakt.
Harde directe flits is zo bedoeld.
[ link | afbeelding ]
Modified by metzfotografie.nl, on Flickr
Oe...heel prettigquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:51 schreef photolex het volgende:
@MrSpace: Interessant portret! Die onderste dan. Het onscherpe in de bovenste is te veel.
@Rock: Hmmm, die rouwrand heeft wel wat. Misschien nog wat aandikken zelfs, maar dan een wat plattere cartoonpose zoeken?
Iets met bloemen en kleuren...
[ afbeelding ]
Hij is wat donker. Ik denk dat je meer uit de zwartwit-conversie kan halen. Of de foto in zijn geheel wat oplichten.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:02 schreef taxibabe het volgende:
Dit weekend met het mooie weer toch nog ff op pad geweest met de camera, deze meneer was ook aan het genieten (mijn eerste poging om een wildvreemde op de foto te zetten, heb het wel eerst gevraagd, durfde niet zomaar een foto te maken):
[ afbeelding ]
tnx PdH, ik vind zwart-wit nog wel eens lastig.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hij is wat donker. Ik denk dat je meer uit de zwartwit-conversie kan halen. Of de foto in zijn geheel wat oplichten.
Beter. Misschien nog wat contrast toevoegen?quote:Op maandag 21 maart 2011 20:28 schreef taxibabe het volgende:
[..]
tnx PdH, ik vind zwart-wit nog wel eens lastig.
En zo?
[ afbeelding ]
www.imgur.comquote:Op donderdag 17 maart 2011 12:07 schreef Alerion het volgende:
Tinypic verkloot de kwaliteit altijd zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |