Ik herken het gevoel... 't Is wel een vervelend dilemma altijd.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:22 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Leuke discussie. Ik denk dat je zo'n foto ook echt in NL kan maken. Zal het dan ook proberen komende weken!
Feit is, ik was daar, met mijn nieuwe camera en schoot deze foto. Klein verhaaltje hierachter. DIt is gemaakt in de sloppenwijken van Jakarta. Heftige dingen gezien, mijn camera niet durven pakken, vind het namelijk niet oke om de ellende van de mensen daar te fotograferen, de vibe was in dit gedeelte zo goed dat ik mijn camera gereed had, toen liep deze vrouw naar me toe en schoot ik eerst onderstaande foto en daarna het portretje. Achteraf denk ik wel van, had ik maar meer gemaakt in die omgeving maar dat kon ik op dat moment niet opbrengen.
[ afbeelding ]
Hebben jullie beide dan in zoon wijk ook niet het idee dat ze ineens je camera van je stelen?? lijkt mij niet zoon fijne gedachte om met mijn 'dure' camera daar te lopen en dat een of ander knaapje ff een mes onder je neus douwt... hij is immers toch gewoon geld waard...quote:Op zondag 6 februari 2011 00:46 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik herken het gevoel... 't Is wel een vervelend dilemma altijd.
Als ik door een sloppenwijk loop zie ik aan de ene kant voortdurend de meest fantastische plaatjes om me heen, maar kan ik het aan de andere kant naar mijn idee gewoon niet maken om het ook daadwerkelijk vast te gaan zitten leggen.
Van sommige momenten heb ik achteraf wel het gevoel gehad "had ik nou maar ff m'n camera erbij gepakt", maar voor het grootste deel denk ik eigenlijk dat het een fotograaf ook siert om af en toe eens een foto niet te maken.
Vind deze foto wel weer erg fijn overigens.Leuke straatbeelden vind ik dit.
Nee, eigenlijk niet. Er zijn buurten in Nederlandse steden waar ik er banger voor zou zijn eerlijk gezegd.quote:Op zondag 6 februari 2011 10:09 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
Hebben jullie beide dan in zoon wijk ook niet het idee dat ze ineens je camera van je stelen?? lijkt mij niet zoon fijne gedachte om met mijn 'dure' camera daar te lopen en dat een of ander knaapje ff een mes onder je neus douwt... hij is immers toch gewoon geld waard...
Dat was absoluut niet op een specifieke foto gericht. Het gros van de foto's in deze threads valt zo'n beetje in die categorie.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:43 schreef xjoyce het volgende:
@problematiQue
Ik denk dat je daarmee op mijn foto doelt, ik voelde me eigenlijk niet echt aangesproken door de opmerking haha
Valt mee hoor dat laatste. Van het afgelopen jaar is er eigenlijk maar één moment waarvan ik spijt heb en dat was toen er twee überschattige kinderen voor me stonden waarmee ik heel kort aan de praat raakte. Ben toen gewoon 'vergeten' even een foto van ze te maken en achteraf gezien had ik dat wel moeten doen. Van alle andere fotomomenten die ik heb laten gaan, heb ik geen spijt.quote:Op zondag 6 februari 2011 17:08 schreef pumpkinsoup het volgende:
En ik vind dat je het gewoon moet doen op dat moment . Wat kan er nou gebeuren? Achteraf krijg je toch spijt als je er geen foto's van hebt.
Er zijn ook nog andere mensen dan blonde westerse meisjes en arme sloppenwijkbewoners.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:16 schreef photolex het volgende:
Tjonge, wat een discussie. Foto's van mooie, rijke, gelukkige mensen? Neh, de lokale dakloze bevolking, ongelukkige tiener moeder of derde-wereldarmoede is pas mooi. En niet vergeten, ellende is bijna altijd esthetischer in zwart/wit.
Ik vind je bewerking erg raar, door de vignette is niks echt goed belicht en het belangrijkste deel van de foto - het gezicht - is bijna grijs.quote:[ afbeelding ]
Wat bedoel je precies, dat de groothoeklens niet helemaal rectilineair is, of dat vanwege het groothoekeffect objecten dichtbij de lens te groot in beeld zijn? Dat eerste is met nabewerken goed te verhelpen, dat laatste kun je alleen tegengaan door goed op te letten en te corrigeren voordat je de foto neemt.quote:(wat is trouwens een handige manier om ongewenste vervorming door een groothoeklens aan te pakken?)
Mooie foto, door de belichting houd je het levendig. Ik denk wel dat het wat kort gecropt is linksonder bij haar voetquote:Op woensdag 9 februari 2011 09:16 schreef photolex het volgende:
En nou weer plaatjes.![]()
[ afbeelding ]
(wat is trouwens een handige manier om ongewenste vervorming door een groothoeklens aan te pakken?)
Mooie foto! Zwart/wit en scherpte diepte zijn perfect! Aan de ene kant vind ik het toch jammer dat niet het hele gezicht erop staat, maar misschien maakt dat hem interessanter.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:50 schreef jw-ole-ole het volgende:
Mooie ogen en een ongewoon mooie uitsnede!![]()
Hieronder een oudje die al een jaar of 5 op m`n harde schijf stond.
[ afbeelding ]
Nice! Natuurlijk licht is echtquote:Op zondag 13 februari 2011 13:11 schreef xjoyce het volgende:
Mooie makeup! Vind de onderste niet helemaal scherp? of iets teveel geblurd bij de huid?
Weer eens een zelfportretje gemaakt met natuurlijk licht (softboxen niet bij de hand) en leek me wel weer eens leuk.
[ afbeelding ]
idd!! je hebt gewoon mooie ogen!quote:Op maandag 14 februari 2011 14:55 schreef Alerion het volgende:
Dan nog, je hebt mooie ogen!
Ik heb ook eindelijk weer eens een zelfportret gemaakt. Eerst maakte ik ze zowat elke week, nu doe ik er een half jaar over om weer de motivatie te vinden mezelf op de foto te zetten.Ik heb liever veelzijdige modellen die er wat van kunnen!
[ link | afbeelding ]
Helloby metzfotografie.nl, on Flickr
Haha ja 't is best een deuk.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:01 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
[..]
idd!! je hebt gewoon mooie ogen!
enneuh!!! jij hebt een kuiltje in je kin!!!!!!!!!! coolllllldas een teken van goed karakter toch
Oei, vind dat deze niet goed gegaan is. Ze had waarschijnlijk beter haar haar los kunnen houden of omhoog. Want in combinatie met de make up lijkt haar gezicht vanuit deze hoek twee keer zo breedquote:
Gave crop zeg!quote:Op maandag 14 februari 2011 14:55 schreef Alerion het volgende:
Dan nog, je hebt mooie ogen!
Ik heb ook eindelijk weer eens een zelfportret gemaakt. Eerst maakte ik ze zowat elke week, nu doe ik er een half jaar over om weer de motivatie te vinden mezelf op de foto te zetten.Ik heb liever veelzijdige modellen die er wat van kunnen!
[ link | afbeelding ]
Helloby metzfotografie.nl, on Flickr
Dank jequote:Op woensdag 16 februari 2011 18:00 schreef xjoyce het volgende:
@Tamashii, Klopt was zelf ook aan het twijfelen over de houding haha, maar er waren zoveel positieve reacties via hyves op deze foto dat ik benieuwd was hoe het commentaar hier zou zijn. Thanks voor je reactie.
@ Wiebeldak, Mooi zelfportret. Jij bent fotogeniek volgens mij. Als ik ooit een mannelijk model zoek hahaaha ;p
Ik faal ook gigantisch hard op foto's.. Daarom staan er ook nergenst echt onlinequote:Op woensdag 16 februari 2011 18:22 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind het altijd moeilijk om iets leuks te doen op een foto. Dus meestal zie ik eruit als een mongool. Tenzij er wat alcohol in het spel is, dan gaat 't meteen beter
Details, maar vind het erg krap bovenaan haar arm, en er zit een stip op de achtergrond recht boven haar hoofd/pols. Qua licht is ie verder prima enzo.quote:
Zijn uitdrukking is goed. Kleuren zijn goed, achtergrond ook maar ik mis de echte scherpte. Eigenlijk is allen zijn linkeroog goed scherp.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:23 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Vriend van me in Rome
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:02 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Zijn uitdrukking is goed. Kleuren zijn goed, achtergrond ook maar ik mis de echte scherpte. Eigenlijk is allen zijn linkeroog goed scherp.
Exposure 0.003 sec (1/320)quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:02 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Zijn uitdrukking is goed. Kleuren zijn goed, achtergrond ook maar ik mis de echte scherpte. Eigenlijk is allen zijn linkeroog goed scherp.
Met aparture 1.8 is het sowieso aan te raden om meerdere foto's te maken want de scherpte diepte is dan erg kort waardoor je er snel naast kan zitten. Dat kun je niet zien op je camera lcd maar echt pas op de pc.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Exposure 0.003 sec (1/320)
Aperture f/1.8
Focal Length 50 mm
ISO Speed 1600
Ik had 'm dus eigenlijk nog wat moeten knijpen. Ik moet er wel bij vertellen dat dit een snapshot in de metro was, en ik denk dat een langere sluitertijd waarschijnlijk een bewogen foto had opgelevert.
Dat is inderdaad wel een goeie. Toch vind ik hem ondanks de omstandigheden mijn beste die ik tot nu toe gemaakt hebt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:15 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Met aparture 1.8 is het sowieso aan te raden om meerdere foto's te maken want de scherpte diepte is dan erg kort waardoor je er snel naast kan zitten. Dat kun je niet zien op je camera lcd maar echt pas op de pc.
Alles is ook prima behalve de echte scherpte.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een goeie. Toch vind ik hem ondanks de omstandigheden mijn beste die ik tot nu toe gemaakt hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |