abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92394813
Leuke discussie. Ik denk dat je zo'n foto ook echt in NL kan maken. Zal het dan ook proberen komende weken!

Feit is, ik was daar, met mijn nieuwe camera en schoot deze foto. Klein verhaaltje hierachter. DIt is gemaakt in de sloppenwijken van Jakarta. Heftige dingen gezien, mijn camera niet durven pakken, vind het namelijk niet oke om de ellende van de mensen daar te fotograferen, de vibe was in dit gedeelte zo goed dat ik mijn camera gereed had, toen liep deze vrouw naar me toe en schoot ik eerst onderstaande foto en daarna het portretje. Achteraf denk ik wel van, had ik maar meer gemaakt in die omgeving maar dat kon ik op dat moment niet opbrengen.

Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_92395889
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 00:22 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Leuke discussie. Ik denk dat je zo'n foto ook echt in NL kan maken. Zal het dan ook proberen komende weken!

Feit is, ik was daar, met mijn nieuwe camera en schoot deze foto. Klein verhaaltje hierachter. DIt is gemaakt in de sloppenwijken van Jakarta. Heftige dingen gezien, mijn camera niet durven pakken, vind het namelijk niet oke om de ellende van de mensen daar te fotograferen, de vibe was in dit gedeelte zo goed dat ik mijn camera gereed had, toen liep deze vrouw naar me toe en schoot ik eerst onderstaande foto en daarna het portretje. Achteraf denk ik wel van, had ik maar meer gemaakt in die omgeving maar dat kon ik op dat moment niet opbrengen.

[ afbeelding ]
Ik herken het gevoel... 't Is wel een vervelend dilemma altijd.

Als ik door een sloppenwijk loop zie ik aan de ene kant voortdurend de meest fantastische plaatjes om me heen, maar kan ik het aan de andere kant naar mijn idee gewoon niet maken om het ook daadwerkelijk vast te gaan zitten leggen.

Van sommige momenten heb ik achteraf wel het gevoel gehad "had ik nou maar ff m'n camera erbij gepakt", maar voor het grootste deel denk ik eigenlijk dat het een fotograaf ook siert om af en toe eens een foto niet te maken.

Vind deze foto wel weer erg fijn overigens. :) Leuke straatbeelden vind ik dit.
pi_92401876
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 00:46 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik herken het gevoel... 't Is wel een vervelend dilemma altijd.

Als ik door een sloppenwijk loop zie ik aan de ene kant voortdurend de meest fantastische plaatjes om me heen, maar kan ik het aan de andere kant naar mijn idee gewoon niet maken om het ook daadwerkelijk vast te gaan zitten leggen.

Van sommige momenten heb ik achteraf wel het gevoel gehad "had ik nou maar ff m'n camera erbij gepakt", maar voor het grootste deel denk ik eigenlijk dat het een fotograaf ook siert om af en toe eens een foto niet te maken.

Vind deze foto wel weer erg fijn overigens. :) Leuke straatbeelden vind ik dit.
Hebben jullie beide dan in zoon wijk ook niet het idee dat ze ineens je camera van je stelen?? lijkt mij niet zoon fijne gedachte om met mijn 'dure' camera daar te lopen en dat een of ander knaapje ff een mes onder je neus douwt... hij is immers toch gewoon geld waard...

en ik vind het toch wel stoer dat jullie een soort van ethiek hebben!! wel niet wel niet... en dan niet omdat je gevoel vind dat je het niet netjes vind om de ellende van een ander vast te leggen!
Sla niet, Prei wel
pi_92406496
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 10:09 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
Hebben jullie beide dan in zoon wijk ook niet het idee dat ze ineens je camera van je stelen?? lijkt mij niet zoon fijne gedachte om met mijn 'dure' camera daar te lopen en dat een of ander knaapje ff een mes onder je neus douwt... hij is immers toch gewoon geld waard...
Nee, eigenlijk niet. Er zijn buurten in Nederlandse steden waar ik er banger voor zou zijn eerlijk gezegd.

Ook in een sloppenwijk kan best een gemoedelijk sfeertje hangen. :)
  zondag 6 februari 2011 @ 12:57:15 #155
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_92406511
Ik denk dat in zulke situaties een wat oudere en kleine analoog beter past. Niet alleen staat het niet zo van: kijk mij nou rijke westerse toursit met dikke camera. Maar denk dat film ook beter past in die situaties. Vind film toch wat meer sfeer hebben vaak
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  zondag 6 februari 2011 @ 14:43:14 #156
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_92411041
@problematiQue
Ik denk dat je daarmee op mijn foto doelt, ik voelde me eigenlijk niet echt aangesproken door de opmerking haha :P Maar ik zie heel vaak van die mooie gevoelige foto's die dan in derde wereld landen zijn gemaakt. Prachtige foto's! Maar daar heb je ook echt de omgeving enz ervoor. En ik zeg niet dat je in Nederland niet zulke foto's kan maken. Maar ik denk dat het in zo'n land het je misschien wel iets gemakkelijker word gemaakt.
Joyce
19jaar.
  zondag 6 februari 2011 @ 17:00:54 #157
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_92416895
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:43 schreef xjoyce het volgende:
@problematiQue
Ik denk dat je daarmee op mijn foto doelt, ik voelde me eigenlijk niet echt aangesproken door de opmerking haha :P
Dat was absoluut niet op een specifieke foto gericht. Het gros van de foto's in deze threads valt zo'n beetje in die categorie.
  zondag 6 februari 2011 @ 17:08:22 #158
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_92417226
@ Mr.Spaceman & Omniej
Ben zelf ook vaak in zulke wijken geweest. (mijn moeder komt uit Bandung, dus gaan er regelmatig weer terug) maar je moet een beetje weten waar je foto's kan maken en niet. Sommige mensen vinden het namelijk heel erg leuk als ze juist op de foto worden gezet, vooral kleine kinderen vinden het echt geweldig! en met anderen kan je juist beter eerst proberen een gesprek aan te gaan en zo aan elkaar te wennen, maar meestal valt dit echt reuze mee hoor! En ik vind dat je het gewoon moet doen op dat moment . Wat kan er nou gebeuren? Achteraf krijg je toch spijt als je er geen foto's van hebt.
pi_92424011
Absoluut. Volgend jaar ga ik weer die kant op. De eerste keer ben je gewoon zwaar onder de indruk. In de arme wijken ook gefotografeerd, maar de armste, langs 't treinspoor daar, dat kon ik gewoon op dat moment niet. Ook omdat we met een groepje waren en dat is anders als je alleen met een local bent..
pi_92424020
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:08 schreef pumpkinsoup het volgende:
En ik vind dat je het gewoon moet doen op dat moment . Wat kan er nou gebeuren? Achteraf krijg je toch spijt als je er geen foto's van hebt.
Valt mee hoor dat laatste. Van het afgelopen jaar is er eigenlijk maar één moment waarvan ik spijt heb en dat was toen er twee überschattige kinderen voor me stonden waarmee ik heel kort aan de praat raakte. Ben toen gewoon 'vergeten' even een foto van ze te maken en achteraf gezien had ik dat wel moeten doen. Van alle andere fotomomenten die ik heb laten gaan, heb ik geen spijt.

't Is ook een beetje wat Conekiller zegt. Als blanke word ik in een land als de Filippijnen gewoon voor een Amerikaanse toerist aangezien, en als ik iets niet wil dan is het wel overkomen als een rijke westerling die even wat fotootjes van arme zielepoten komt schieten. Weten zij veel dat ikzelf ook van Filippijnse afkomst ben en er gewoon een kennis kom bezoeken o.i.d...

Maar het blijft een kwestie van aanvoelen en weten wat je wel/niet kunt doen inderdaad.
pi_92424182
Dat is ook zeker waar. Het gaat om 't aanvoelen van het moment of omgeving.
  maandag 7 februari 2011 @ 10:38:12 #162
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_92450552
Mijn vader komt oorspronkelijk uit Tangerang, naast Jakarta en toen we familie gingen opzoeken kwamen we ook in een ghetto terecht waarvan je denkt "wtf"

Had dan ook het hart niet om daar met een dSLR rond te gaan lopen... puur met de gedachte dat je met duur spul rondloopt en zij daar eigenlijk niks hebben. Achteraf wel spijt, want er was zo'n vrolijk en schattig 6-jarig buurmeisje van mijn tante daar aanwezig die te midden van alle shit gewoon zo happy kon zijn.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_92450982
Heh grappig.. ik heb ook familie in Tangerang wonen, (en in Jakarta en Bandung). In mei ga ik er weer heen voor een week, en dan gaat mn D700 mee. (Als de Fuji x100 niet voor die tijd verkrijgbaar is) Wel zonder grip, 50mm erop, logo's afgeplakt en een ongemerkte strap, zodat het er wat minder pafferig/intimiderend uitziet.
Maar ik ga niet speciaal door de sloppen lopen voor de foto's(grootste gedeelte van mn familie woont in rijke afgebakende compounds, dus denk dat ik deze trip niet veel te zien krijg gezien het tijdsbestek). Foto's maak ik dit keer puur voor mn eigen herinneringen :) (en kan daarna nog 3 weken lang mn lol op in Thailand ;))

Mocht je er toch in belanden, groet, en maak idd eerst een praatje, voordat je vraagt om een (portret) foto te maken. Het is vrij onbeschoft om alleen te klikken, en dan weer door te lopen. De foto's worden er ook veel persoonlijker door, omdat je ook echt contact met die mensen hebt gehad.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_92534801
Tjonge, wat een discussie. Foto's van mooie, rijke, gelukkige mensen? Neh, de lokale dakloze bevolking, ongelukkige tiener moeder of derde-wereldarmoede is pas mooi. En niet vergeten, ellende is bijna altijd esthetischer in zwart/wit.

Ik voor mij kijk iig waarderend naar álle portretten die hier gepost worden.

En nou weer plaatjes. *O*

(wat is trouwens een handige manier om ongewenste vervorming door een groothoeklens aan te pakken?)
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:28:03 #165
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_92535115
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:16 schreef photolex het volgende:
Tjonge, wat een discussie. Foto's van mooie, rijke, gelukkige mensen? Neh, de lokale dakloze bevolking, ongelukkige tiener moeder of derde-wereldarmoede is pas mooi. En niet vergeten, ellende is bijna altijd esthetischer in zwart/wit.
Er zijn ook nog andere mensen dan blonde westerse meisjes en arme sloppenwijkbewoners.

quote:
Ik vind je bewerking erg raar, door de vignette is niks echt goed belicht en het belangrijkste deel van de foto - het gezicht - is bijna grijs.

quote:
(wat is trouwens een handige manier om ongewenste vervorming door een groothoeklens aan te pakken?)
Wat bedoel je precies, dat de groothoeklens niet helemaal rectilineair is, of dat vanwege het groothoekeffect objecten dichtbij de lens te groot in beeld zijn? Dat eerste is met nabewerken goed te verhelpen, dat laatste kun je alleen tegengaan door goed op te letten en te corrigeren voordat je de foto neemt.
pi_92540924
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:16 schreef photolex het volgende:

En nou weer plaatjes. *O*
[ afbeelding ]

Mooie foto, door de belichting houd je het levendig. Ik denk wel dat het wat kort gecropt is linksonder bij haar voet ;)
  donderdag 10 februari 2011 @ 07:44:36 #167
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_92578568
Heb net mijn complete fotostudio-apparatuur te koop gezet.... Ga ermee stoppen. Flitsset staat tegenwoordig teveel te verstoffen en elke keer de woonkamer ombouwen ging vrouwlief beghoorlijk vervelen.
Flitsset, backgroundsupport, achtergrondrollen, remote trigger, 5-in-1-disc, alles gaat weg.... Op zich ben ik er niet rouwig om. Heb jaren graag portret- en studiofotografie gedaan, maar ik heb er gewoon ook minder lol in. En dat vind ik zonde van alle spullen.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_92622974
Geruime tijd niet aanwezig geweest..
Was 4 weken op vakantie in Suriname dus ja...het 1 en ander heeft daar even plaats voor gemaakt.
Apart om de discussie hierboven te lezen over wat wel/niet geofotgrafeerd kan worden...
Ook in Suriname heb je natuurlijk zulke spots..maar om eerlijk te zijn zou ik het daar neit durven om met mijn groot materiaal te gaan fotograferen.
Had 2 camera's meegenomen..mijn *kleine* 450D met 28-75 Tamron en mijn grote 50D met grip en 17-55...
Met de kleine ging ik veelal op stap want voordat je het weet kon er iets gebeuren. Weet niet of 1 van jullie het heeft gehoord maar op 26 dec. 2010 is een Ned. toerist daar bij een roofoverval om het leven gekomen...dus ja..dat soort dingen konden mij overkomen.

@ Joers1

Welke achtergrondrollen heb je over..? Ben wellicht geinteresseerd..

Maar goed...genoeg bla bla bla...foto's... (h)

Mijn Perzische Prinses

Mijn Arubaanse Prinses

Enjoy.. :-)
  zondag 13 februari 2011 @ 13:11:34 #169
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_92713732
Mooie makeup! Vind de onderste niet helemaal scherp? of iets teveel geblurd bij de huid?

Weer eens een zelfportretje gemaakt met natuurlijk licht (softboxen niet bij de hand) en leek me wel weer eens leuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door xjoyce op 14-02-2011 20:52:24 ]
Joyce
19jaar.
  FOK!fotograaf zondag 13 februari 2011 @ 13:50:01 #170
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_92715151
Mooi zelfportret joyce, mooie ogen ook :P.

Ik heb ook weer eens een portretje geschoten. Spontaan en onverwacht, ik liep door het park en toen deze meneer mijn camera zag wilde hij graag op de foto. Vind hem wel leuk geworden, zoals hij erbij staat is precies zoals zijn uitstraling was.
  zondag 13 februari 2011 @ 15:47:48 #171
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_92719936
Dankjewel. Mooi portret inderdaad helemaal zichzelf.

Nog een zelfportertje
Joyce
19jaar.
  zondag 13 februari 2011 @ 16:50:24 #172
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_92723217
Mooie ogen en een ongewoon mooie uitsnede! :)

Hieronder een oudje die al een jaar of 5 op m`n harde schijf stond.
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_92727112
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:50 schreef jw-ole-ole het volgende:
Mooie ogen en een ongewoon mooie uitsnede! :)

Hieronder een oudje die al een jaar of 5 op m`n harde schijf stond.
[ afbeelding ]
Mooie foto! Zwart/wit en scherpte diepte zijn perfect! Aan de ene kant vind ik het toch jammer dat niet het hele gezicht erop staat, maar misschien maakt dat hem interessanter.
  FOK!fotograaf zondag 13 februari 2011 @ 18:33:04 #174
18921 freud
Who's John Galt?
pi_92727432
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 13:11 schreef xjoyce het volgende:
Mooie makeup! Vind de onderste niet helemaal scherp? of iets teveel geblurd bij de huid?

Weer eens een zelfportretje gemaakt met natuurlijk licht (softboxen niet bij de hand) en leek me wel weer eens leuk.

[ afbeelding ]
Nice! Natuurlijk licht is echt :~ bij portretten... Ik wil wat looks uitproberen met een visagiste, zin om een keer model te staan ipv fotograaf te zijn?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zondag 13 februari 2011 @ 20:30:22 #175
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_92733971
haha jahoor lijkt me leuk!! de 26ste heb ik ook zelf een shoot als ''model' ben heel benieuwd.
Joyce
19jaar.
pi_92742232
mooie ogen heb je joyce!! prachtig!

@ photolex: en marielle heeft mooie benen!!!
Sla niet, Prei wel
  maandag 14 februari 2011 @ 08:29:13 #177
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_92756195
Dankje, ze zijn wel opgelicht in photoshop hoor ;p
Joyce
19jaar.
  maandag 14 februari 2011 @ 14:55:27 #178
296962 Alerion
geen praatjes maar plaatjes
pi_92769048
Dan nog, je hebt mooie ogen! :D

Ik heb ook eindelijk weer eens een zelfportret gemaakt. Eerst maakte ik ze zowat elke week, nu doe ik er een half jaar over om weer de motivatie te vinden mezelf op de foto te zetten. :') Ik heb liever veelzijdige modellen die er wat van kunnen!

Hello :) by metzfotografie.nl, on Flickr
  maandag 14 februari 2011 @ 18:15:27 #179
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_92778789
Mooi Sabine!! Ik vind jou altijd erg mooie zelfportretten hebben!
Ik had er zelf ook allang geen meer gemaakt haha.

En thanks.
Joyce
19jaar.
  FOK!fotograaf maandag 14 februari 2011 @ 20:29:34 #180
151126 angel008
pi_92786809
ik merk altijd dat ik de zin om een zelfportret niet kan opbrengen.

flitsers neerzetten statief /remote trigger vind het ''saai'' om het voor mezelf te doen wel stom eigenlijk..

misschien dat ik binnenkort toch maar eens een dagje plan om alles neer te zetten en wat zelfportretten te maken..
pi_92789160
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:55 schreef Alerion het volgende:

Ik heb ook eindelijk weer eens een zelfportret gemaakt. Eerst maakte ik ze zowat elke week, nu doe ik er een half jaar over om weer de motivatie te vinden mezelf op de foto te zetten. :') Ik heb liever veelzijdige modellen die er wat van kunnen!

[ link | afbeelding ]
idd!! je hebt gewoon mooie ogen!

enneuh!!! jij hebt een kuiltje in je kin!!!!!!!!!! coollllll :) das een teken van goed karakter toch :)
Sla niet, Prei wel
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:27:14 #182
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_92856252
Dankje ;p

Madelinde
Joyce
19jaar.
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:04:01 #183
296962 Alerion
geen praatjes maar plaatjes
pi_92873450
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:01 schreef dE_Danoontjepower het volgende:

[..]

idd!! je hebt gewoon mooie ogen!

enneuh!!! jij hebt een kuiltje in je kin!!!!!!!!!! coollllll :) das een teken van goed karakter toch :)
Haha ja 't is best een deuk. :') En dat wist ik niet! Wie weet. :P
pi_92874027
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:27 schreef xjoyce het volgende:
Dankje ;p

Madelinde
[ afbeelding ]
Oei, vind dat deze niet goed gegaan is. Ze had waarschijnlijk beter haar haar los kunnen houden of omhoog. Want in combinatie met de make up lijkt haar gezicht vanuit deze hoek twee keer zo breed
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_92875782
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:55 schreef Alerion het volgende:

[ link | afbeelding ]
Gave crop zeg!

Dan gooi ik er ook 1 in de groep.

Ik heb een maandje geleden voor het eerst een serieus zelf portret gemaakt. Opzich ben ik wel tevreden maar kan beter.

woensdag 16 februari 2011 @ 18:00:28 #186
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_92875853
@Tamashii, Klopt was zelf ook aan het twijfelen over de houding haha, maar er waren zoveel positieve reacties via hyves op deze foto dat ik benieuwd was hoe het commentaar hier zou zijn. Thanks voor je reactie.

@ Wiebeldak, Mooi zelfportret. Jij bent fotogeniek volgens mij. Als ik ooit een mannelijk model zoek hahaaha ;p
Joyce
19jaar.
pi_92876672
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:00 schreef xjoyce het volgende:
@Tamashii, Klopt was zelf ook aan het twijfelen over de houding haha, maar er waren zoveel positieve reacties via hyves op deze foto dat ik benieuwd was hoe het commentaar hier zou zijn. Thanks voor je reactie.

@ Wiebeldak, Mooi zelfportret. Jij bent fotogeniek volgens mij. Als ik ooit een mannelijk model zoek hahaaha ;p
Dank je :) Ik vind juist zelf dat ik totaal niet fotogeniek ben of ik weet het niet van mijzelf. Ik zou het niet erg vinden om eens model te staan, misschien kom ik er dan achter dat het toch wel kan. Mijn kapster zei dat namelijk ook al eens tegen mij en toen dacht ik precies hetzelfde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2011 18:21:31 ]
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:22:14 #188
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_92876707
Ik vind het altijd moeilijk om iets leuks te doen op een foto. Dus meestal zie ik eruit als een mongool. Tenzij er wat alcohol in het spel is, dan gaat 't meteen beter :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:22:22 #189
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_92876712
Je doet eigenlijk niet veel bijzonders op die foto met je houding en blik maar toch sta je er goed op dus ik denk wel dat je fotogeniek bent. Ik zal het onthouden! Nog nooit met een mannelijk model gewerkt die zijn zo lastig te vinden.
Joyce
19jaar.
pi_92878376
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:22 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind het altijd moeilijk om iets leuks te doen op een foto. Dus meestal zie ik eruit als een mongool. Tenzij er wat alcohol in het spel is, dan gaat 't meteen beter :')
Ik faal ook gigantisch hard op foto's.. Daarom staan er ook nergenst echt online :').. En zijn we maar is aan het photoshoppen geslagen _O-
pi_92925824
Het gaat er steeds meer op lijken vind ik:

Gemaakt met de nifty fifty met natuurlijk licht.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2011 18:36:57 ]
  FOK!fotograaf donderdag 17 februari 2011 @ 22:34:59 #192
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_92940859
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:27 schreef xjoyce het volgende:
Dankje ;p

Madelinde
[ afbeelding ]
Details, maar vind het erg krap bovenaan haar arm, en er zit een stip op de achtergrond recht boven haar hoofd/pols. Qua licht is ie verder prima enzo.

@Wiebeldak: jij bent wel fotogeniek ja. Die laatste van je is ook erg fijn.

Nou nog een zelfprotret uit een serie van een paar weken/maanden geleden. Wist toen niet wat ik ermee moest qua bewerking, en ben er nu nog steeds niet uit of ik dit nou een enorm toffe foto vind, of een mislukt experiment.

Weer met zonnebril, mijn ogen zijn niet mijn sterkste kant dus die verberg ik meestal bij zelfportretten.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 10:57:11 #193
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_92956741
Ik vind hem heel erg licht, te licht! Waarom verberg je je ogen? Ogen zijn juist zo veelzeggend en kunnen een foto echt maken of breken.
Joyce
19jaar.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 12:27:52 #194
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_93007972
ik viknd het juist wel iets misterieus hebben. Je ziet door de bril nog net je ogen, maar nietde uitdrukking erin. Vind wel wat hebben.

Jaar of 7 terug gemaakt, kwam 'm tegen tussen m'n oude foto's. M'n ex-vrouw, zwanger van ons eerste kind, op huwelijksreis in Valkenburg.

Achteraf symbolischer dan ik ook gedacht zou hebben xD
Bedoeling was oud en nieuw leven in een foto te hebben. M'n zoontje leeft trouwens gewoon nog hoor ;)
Huwelijk is voorbij. Alles is eindig :)

Camera Minolta Dynax 505si met Sigma 50mm f1.4, fuji velvia rolletje. Geen idee meer welk iso en ofwelke instellingen
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:23:20 #195
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93019617

Vriend van me in Rome
pi_93020956
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:23 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]

Vriend van me in Rome
Zijn uitdrukking is goed. Kleuren zijn goed, achtergrond ook maar ik mis de echte scherpte. Eigenlijk is allen zijn linkeroog goed scherp.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:13:23 #197
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93021319
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:02 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Zijn uitdrukking is goed. Kleuren zijn goed, achtergrond ook maar ik mis de echte scherpte. Eigenlijk is allen zijn linkeroog goed scherp.
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:02 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Exposure 0.003 sec (1/320)
Aperture f/1.8
Focal Length 50 mm
ISO Speed 1600

Ik had 'm dus eigenlijk nog wat moeten knijpen. Ik moet er wel bij vertellen dat dit een snapshot in de metro was, en ik denk dat een langere sluitertijd waarschijnlijk een bewogen foto had opgelevert.
pi_93021424
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[..]

Exposure 0.003 sec (1/320)
Aperture f/1.8
Focal Length 50 mm
ISO Speed 1600

Ik had 'm dus eigenlijk nog wat moeten knijpen. Ik moet er wel bij vertellen dat dit een snapshot in de metro was, en ik denk dat een langere sluitertijd waarschijnlijk een bewogen foto had opgelevert.
Met aparture 1.8 is het sowieso aan te raden om meerdere foto's te maken want de scherpte diepte is dan erg kort waardoor je er snel naast kan zitten. Dat kun je niet zien op je camera lcd maar echt pas op de pc.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:21:01 #199
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93021669
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:15 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Met aparture 1.8 is het sowieso aan te raden om meerdere foto's te maken want de scherpte diepte is dan erg kort waardoor je er snel naast kan zitten. Dat kun je niet zien op je camera lcd maar echt pas op de pc.
Dat is inderdaad wel een goeie. Toch vind ik hem ondanks de omstandigheden mijn beste die ik tot nu toe gemaakt hebt.
pi_93021786
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel een goeie. Toch vind ik hem ondanks de omstandigheden mijn beste die ik tot nu toe gemaakt hebt.
Alles is ook prima behalve de echte scherpte. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2011 19:23:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')