quote:
Op maandag 28 februari 2011 19:35 schreef Omniej het volgende:Ik zie wel 'blokjes', maar dat ligt waarschijnlijk meer aan slecht opslaan (compressie) dan aan overdreven photoshopwerk. Wel zijn er hier en daar korrelige vierkanten zichtbaar, bijvoorbeeld in de mondhoek (bij het laatste zelfportret) en bij de wimpers, waarschijnlijk omdat de huid gladder geshopt is maar deze stukjes wel scherp moesten blijven of zo... Haarlijn ook inderdaad.
@bl0em: de eerste vind ik erg leuk.

Heeele fijne kleuren, lekker zacht contrast en ze staat er leuk op. Vind ik bij de tweede eerlijk gezegd iets minder, denk ook dat die wat te hard en te frontaal geflitst is?

thx!
Ik hou van hard en frontaal flitsen <3 Geen softboxen voor mij

De tweede is wat excentrieker, de eerste wat neutraler inderdaad. Kan me voorstellen dat de tweede niet perse door iedereen mooi gevonden zal worden, maar persoonlijk hou ik ervan! Vooral de dromerige/starende blik die door je heen kijkt vind ik mooi. En de kleuren van de veren erbij.
De eerste ben ik ook blij mee, alhoewel ik me af en toe afvraag of ie niet net te ongeïnteresseerd is qua blik. De ene keer denk ik: Ja, de blik is precies goed, de andere keer: Hmm ze kijkt toch net een beetje te nonchalant... Beetje mona lisa idee

D'r blik verandert gewoon af en toe op die foto haha.
Ik heb nog meer maar ben nog bezig met uitwerken!
@ mr spaceman: De eerste vind ik geniaal! Het gezicht van die meneer, de 'hebberige' blik op z'n bordje en dat lepeltje al in de aanslag. Precies dat moment zo. En dat hij helemaal alleen met z'n eten op de bank zit, in die houding, en erachter een boel andere mensen bij elkaar. Enige jammer is in dat geval het bordje rechts, dat verraad dan net dat daar stiekem toch nog wel iemand bij hem zit

In ieder geval een foto met een 'verhaal' erin, je kunt erover mijmeren, mooi gedaan en mooi moment gevangen!
@ joyce: Ik zie ook de photoshop bewerkingen bij de haargrens en over het hele gezicht. Het lijkt of de foto een kleine uitsnede is uit een grotere foto en dat ie daardoor wat ruisiger is. Ook de verkleining is niet optimaal van kwaliteit. Maar dat geeft niet, het gephotoshopte gezicht stoort me ook wel het meest. Het is mooier als er nog wat karakter in het gezicht zit, zoals poriën of een lijntje her en der. Een beetje spelen met photoshop, echt storende dingetjes wegwerken en de rest lekker natuurlijk laten! Zelfde geldt voor de andere foto's van het model met de roze wimpers! Het is mij net iets tè smooth. De belichting van de tweede foto van Jamie vind ik zelf het mooist. Op de laatste van haar vind ik haar handen te gekunsteld. De eerste vind ik zelf qua belichting een beetje gek.
@Rachel Penose: Bij mij vielen ook eerste de takken op, toen pas dat er iemand achter zat

Ik vind de softfocus blur niet heel erg bij de foto en het onderwerp passen. De houding en de takken zijn wel mooi gedaan, maar misschien zou de foto mooier zijn als het beeld ook harder was ipv die zachte focus. En eventueel zwart-wit, heb je dat al geprobeerd? Ik denk dat dat best mooi kan zijn bij deze foto!
@Hugo: Creepy! Wel een mooi filmisch beeld! Nice kleuren ook!
@Marloes: De belichting op de eerste foto spreekt me niet helemaal aan, ik denk dat het mooi is als je modelletje ook een beetje rechts van voren zou zijn belicht. De kleuren zijn leuk! En het stoeltje ook!
Bij de tweede is het een beetje gek dat de benen wegvallen en bij het jongetje de voeten nog wel zichtbaar zijn. Wel een leuke belichting en leuke kleuren! En een lieve foto.
En de foto van SW8810 vind ik leuk! Mooie achtergrond en belichting en de 2 jongens staan er leuk op. Het ziet er ook filmisch uit, ben benieuwd naar het verhaal.