abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87605666
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:45 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Bewijs maar dat Allah (of welke andere god) niet bestaat.
Volgens mijn geloof heeft de grote god JupiThorRa de lagere goden Yahweh, Jehovah en Allah met pingpong verslagen - waarna ze in het niets verdwenen. Dus bestaan ze niet meer :)

Zo goed ;) ?

[ Bericht 0% gewijzigd door MisterSqueaky op 16-10-2010 14:55:38 ]
pi_87605680
De vraag of God wel of niet bestaat, is niet belangrijk, immers... ''If men define situations as real, they are real in their consequences.'' (W.I. Thomas)...

Voor de rest een aardig stukje van Tofik.
pi_87605698
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Want naast je werk heb je verder geen leven?
Verkapte ik-ben-niet-succesvol post
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:53:14 #104
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_87605751
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:45 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Bewijs maar dat Allah (of welke andere god) niet bestaat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Russells_theepot
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:53:32 #105
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87605757
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:50 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Verkapte ik-ben-niet-succesvol post
Och, het knulletje heeft voor het eerst van zijn leven een baantje en een 9 gehaald voor een toets en denkt succesvol te zijn. :D
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:53:57 #106
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87605770
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:43 schreef Louis22 het volgende:

[..]

?

Is het soms niet waar wat ik zeg?
Natuurlijk is het waar, maar discussieren met gelovigen is zinloos.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_87605805
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:49 schreef AryaMehr het volgende:
Wel degelijk hoor. Bepaalde religieuze elementen in de islam vormen een belemmering in westerse maatschappijen, en zijn naar mening dan ook onverenigbaar met elkaar. Wilders ageert zowel tegen de mensen die lak hebben aan godsdienstige gevolgen (het straattuig), als wel tegen de mensen die vanwege de godsdienstige gevolgen bepaalde extreem religieuze elementen met zich meedragen.
Bepaalde religieuze uitingen zorgen voor confrontatie en vormen in die zin niet zozeer een belemmering in Westerse maatschappijen alswel een belemmering voor diegene die dergelijke religieuze uitingen doet. Het is in die zin dus een valse confrontatie - en angst is dan ook helemaal niet nodig om deze zaken te doen minderen. Nogmaals de vraag, waarom prefeer jij het als ik mij angstig voel?
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:55:16 #108
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87605808
quote:
Oh hey, kijk jou eens geen besef hebben van concepten buiten de fysieke wereld. Je gelooft zeker ook niet in het bestaan van een idee als rechtvaardigheid, of geluk? Die zijn net zo goed niet meetbaar.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:55:28 #109
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87605817
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:40 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Sacher leest nooit een OP, maar post alleen maar dezelfde posts waarin hij de VVD schetst als de brenger van Gods Koninkrijk op aarde en de PvdA als de boodschapper van Satan.
Kan zijn, maar de analyse is deugdelijk, dat is waar het om gaat.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:56:31 #110
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_87605841
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:55 schreef ethiraseth het volgende:
Oh hey, kijk jou eens geen besef hebben van concepten buiten de fysieke wereld. Je gelooft zeker ook niet in het bestaan van een idee als rechtvaardigheid, of geluk? Die zijn net zo goed niet meetbaar.
Je schijnt zijn punt volgens mij niet helemaal te begrijpen. Geeft niet hoor, voor iemand die dergelijke spelfouten maakt is dat wel enigszins begrijpelijk.
pi_87605848
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Och, het knulletje heeft voor het eerst van zijn leven een baantje en een 9 gehaald voor een toets en denkt succesvol te zijn. :D
Je moest eens weten waar je over praat ;)
En nu weer terug je hok in.
pi_87605861
Dat ze bang zijn voor Wilders betekent gewoon dat ze totaal geen besef hebben van de werking van de Nederlandse politiek. Ik vind het een beetje onzin. Zeker op korte termijn. In Nederland zijn politici nogal sterk gebonden aan bepaalde heersende normen.
pi_87605889
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:56 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je schijnt zijn punt volgens mij niet helemaal te begrijpen. Geeft niet hoor, voor iemand die dergelijke spelfouten maakt is dat wel enigszins begrijpelijk.
Arrogantie ten top.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:58:45 #114
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87605907
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:40 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Je mag wel meedoen, máár je moet wel een gematigde vorm van de Islam aanhangen anders snappen de Nederlanders het niet meer en dan gaat het botsen. Zo werkt het dus niet.
Wil jij rivieren van bloed zien stromen door de Hollandse straten?

Dat is namelijk de consequentie. Al te verschillende opvattingen kunnen gewoon niet samenleven, tenzij een van de twee partijen marginaal is. Daar kan je het wel niet mee eens zijn vanuit je politieke opvattingen, maar de samenleving is maar in zeer beperkte vorm maakbaar. Ik heb hart voor mijn medeburgers, ook de moslims, en kies dus voor de methode die werkt, ongeacht of ik het anders zou willen zien of niet.
pi_87605927
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:58 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat is namelijk de consequentie. Al te verschillende opvattingen kunnen gewoon niet samenleven, tenzij een van de twee partijen marginaal is. Daar kan je het wel niet mee eens zijn vanuit je politieke opvattingen, maar de samenleving is maar in zeer beperkte vorm maakbaar. Ik heb hart voor mijn medeburgers, ook de moslims, en kies dus voor de methode die werkt, ongeacht of ik het anders zou willen zien of niet.
En welke methode werkt volgens jou? De methode van angst, zoals die van AryaMehr?
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:00:16 #116
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87605944
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:41 schreef IHVK het volgende:
Een serieuze post van Sachertote. ^O^
Welke? Er staan er nl volgens mij meerdere in dit topic.
pi_87605953
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:58 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

:')

Ik wil geen theologische discussie beginnen, maar echt, hoe kom je hierbij?
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:01:52 #118
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87605983
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En welke methode werkt volgens jou? De methode van angst, zoals die van AryaMehr?
De methode assimilatie. Bepaalde culturele eigenaardigheden: prima, maar er moet een Leitkultur zijn, de kernwaarden moeten overeenkomen. Als dat zo is, ben je vrij om het Suikerfeest te vieren etc.
pi_87606028
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er zijn zoveel gelovigen die niet precies volgens de regels van hun geloof leven. Boeit jou dat nou?
In m'n dagelijks leven? Niet erg veel, maar ik kan me er wel aan storen als mensen dit of dat claimen en eisen vanwege zus of zo, maar dat laatste dus gewoon helemaal niet zijn. Veel van die jongelui zitten met een enorme identiteitscrisis dankzij hun afkomst en kunnen vervolgens juist dankzij die afkomst niet met het probleem afrekenen.

Je bent moslim of je bent het niet. Als je het niet bent, ben je meestal thuis niet meer welkom (om het netjes uit te drukken) en als je het wel bent, dan zitten daar een heleboel haken en ogen aanvast.

http://en.wikipedia.org/wiki/Five_Pillars_of_Islam basis van Sunni moslims in a nutshell.

Als je daar dus niks mee hebt, noem jezelf dan ook geen moslim. Dat maakt het categoriseren en de discussievoering een stuk gemakkelijker.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:03:35 #120
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_87606038
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:55 schreef Mutant01 het volgende:
Het is in die zin dus een valse confrontatie - en angst is dan ook helemaal niet nodig om deze zaken te doen minderen. Nogmaals de vraag, waarom prefeer jij het als ik mij angstig voel?
Dat heb ik je al geprobeerd uit leggen. Angst hoef per definitie niet iets negatiefs te zijn. Het is een soort 'zwaard van Damocles' die boven het hoofd van mensen hangt die om verscheidene redenen weigeren zich aan te passen. Wetten hebben ook iets dergelijks preventief.
pi_87606065
Tofik Dibi heeft het niet over verzet. Wat hij wil zeggen is dat je je eigen gang moet gaan. Dat je niet bang hoeft te zijn van Islamcritici die je de grond in willen stampen of bang zijn voor radicale idioten die je een hele modieuze bomriem om je heen willen binden. Wees jezelf.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:04:50 #122
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87606070
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:00 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

:')

Ik wil geen theologische discussie beginnen, maar echt, hoe kom je hierbij?
Voor de wat meer belezenen is dit een subtiele verwijzing naar de nogal omstreden Rivers of Blood speech. Ik verwerk graag wat aardigheidjes in mijn teksten.
pi_87606096
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:03 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dat heb ik je al geprobeerd uit leggen. Angst hoef per definitie niet iets negatiefs te zijn. Het is een soort 'zwaard van Damocles' die boven het hoofd van mensen hangt die om verscheidene redenen weigeren zich aan te passen. Wetten hebben ook iets dergelijks preventief.
Mensen gedragen zich niet zo natuurlijk als er een zwaard van Damocles boven hun hoofd hangt. En veel verder dan "angst hoeft niet iets negatiefs te zijn", lijk je dan ook niet te komen. Jammer.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87606113
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:13 schreef Sachertorte het volgende:
Nou, dat wordt weer een procesje hoor. Deze oproep kun je immers lezen als een oproep tot geweld.
stel je niet aan man,het is gewoon een poging om jongeren niet laten radicaliseren omdat het proces tegen Wilders nu is mislukt. Prima actie van Dibi! :O
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87606124
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De methode assimilatie. Bepaalde culturele eigenaardigheden: prima, maar er moet een Leitkultur zijn, de kernwaarden moeten overeenkomen. Als dat zo is, ben je vrij om het Suikerfeest te vieren etc.
Is de Leitkultur bepaalbaar en is assimilatie haalbaar?
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')