Volgens mijn geloof heeft de grote god JupiThorRa de lagere goden Yahweh, Jehovah en Allah met pingpong verslagen - waarna ze in het niets verdwenen. Dus bestaan ze niet meerquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Bewijs maar dat Allah (of welke andere god) niet bestaat.
Verkapte ik-ben-niet-succesvol postquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Want naast je werk heb je verder geen leven?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Russells_theepotquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Bewijs maar dat Allah (of welke andere god) niet bestaat.
Och, het knulletje heeft voor het eerst van zijn leven een baantje en een 9 gehaald voor een toets en denkt succesvol te zijn.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:50 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Verkapte ik-ben-niet-succesvol post
Natuurlijk is het waar, maar discussieren met gelovigen is zinloos.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:43 schreef Louis22 het volgende:
[..]
?
Is het soms niet waar wat ik zeg?
Bepaalde religieuze uitingen zorgen voor confrontatie en vormen in die zin niet zozeer een belemmering in Westerse maatschappijen alswel een belemmering voor diegene die dergelijke religieuze uitingen doet. Het is in die zin dus een valse confrontatie - en angst is dan ook helemaal niet nodig om deze zaken te doen minderen. Nogmaals de vraag, waarom prefeer jij het als ik mij angstig voel?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:49 schreef AryaMehr het volgende:
Wel degelijk hoor. Bepaalde religieuze elementen in de islam vormen een belemmering in westerse maatschappijen, en zijn naar mening dan ook onverenigbaar met elkaar. Wilders ageert zowel tegen de mensen die lak hebben aan godsdienstige gevolgen (het straattuig), als wel tegen de mensen die vanwege de godsdienstige gevolgen bepaalde extreem religieuze elementen met zich meedragen.
Oh hey, kijk jou eens geen besef hebben van concepten buiten de fysieke wereld. Je gelooft zeker ook niet in het bestaan van een idee als rechtvaardigheid, of geluk? Die zijn net zo goed niet meetbaar.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:53 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Russells_theepot
Kan zijn, maar de analyse is deugdelijk, dat is waar het om gaat.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Sacher leest nooit een OP, maar post alleen maar dezelfde posts waarin hij de VVD schetst als de brenger van Gods Koninkrijk op aarde en de PvdA als de boodschapper van Satan.
Je schijnt zijn punt volgens mij niet helemaal te begrijpen. Geeft niet hoor, voor iemand die dergelijke spelfouten maakt is dat wel enigszins begrijpelijk.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:55 schreef ethiraseth het volgende:
Oh hey, kijk jou eens geen besef hebben van concepten buiten de fysieke wereld. Je gelooft zeker ook niet in het bestaan van een idee als rechtvaardigheid, of geluk? Die zijn net zo goed niet meetbaar.
Je moest eens weten waar je over praatquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Och, het knulletje heeft voor het eerst van zijn leven een baantje en een 9 gehaald voor een toets en denkt succesvol te zijn.
Arrogantie ten top.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je schijnt zijn punt volgens mij niet helemaal te begrijpen. Geeft niet hoor, voor iemand die dergelijke spelfouten maakt is dat wel enigszins begrijpelijk.
Wil jij rivieren van bloed zien stromen door de Hollandse straten?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je mag wel meedoen, máár je moet wel een gematigde vorm van de Islam aanhangen anders snappen de Nederlanders het niet meer en dan gaat het botsen. Zo werkt het dus niet.
En welke methode werkt volgens jou? De methode van angst, zoals die van AryaMehr?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wil jij rivieren van bloed zien stromen door de Hollandse straten?
Dat is namelijk de consequentie. Al te verschillende opvattingen kunnen gewoon niet samenleven, tenzij een van de twee partijen marginaal is. Daar kan je het wel niet mee eens zijn vanuit je politieke opvattingen, maar de samenleving is maar in zeer beperkte vorm maakbaar. Ik heb hart voor mijn medeburgers, ook de moslims, en kies dus voor de methode die werkt, ongeacht of ik het anders zou willen zien of niet.
Welke? Er staan er nl volgens mij meerdere in dit topic.quote:
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wil jij rivieren van bloed zien stromen door de Hollandse straten?
De methode assimilatie. Bepaalde culturele eigenaardigheden: prima, maar er moet een Leitkultur zijn, de kernwaarden moeten overeenkomen. Als dat zo is, ben je vrij om het Suikerfeest te vieren etc.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En welke methode werkt volgens jou? De methode van angst, zoals die van AryaMehr?
In m'n dagelijks leven? Niet erg veel, maar ik kan me er wel aan storen als mensen dit of dat claimen en eisen vanwege zus of zo, maar dat laatste dus gewoon helemaal niet zijn. Veel van die jongelui zitten met een enorme identiteitscrisis dankzij hun afkomst en kunnen vervolgens juist dankzij die afkomst niet met het probleem afrekenen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er zijn zoveel gelovigen die niet precies volgens de regels van hun geloof leven. Boeit jou dat nou?
Dat heb ik je al geprobeerd uit leggen. Angst hoef per definitie niet iets negatiefs te zijn. Het is een soort 'zwaard van Damocles' die boven het hoofd van mensen hangt die om verscheidene redenen weigeren zich aan te passen. Wetten hebben ook iets dergelijks preventief.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:55 schreef Mutant01 het volgende:
Het is in die zin dus een valse confrontatie - en angst is dan ook helemaal niet nodig om deze zaken te doen minderen. Nogmaals de vraag, waarom prefeer jij het als ik mij angstig voel?
Voor de wat meer belezenen is dit een subtiele verwijzing naar de nogal omstreden Rivers of Blood speech. Ik verwerk graag wat aardigheidjes in mijn teksten.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:00 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]![]()
Ik wil geen theologische discussie beginnen, maar echt, hoe kom je hierbij?
Mensen gedragen zich niet zo natuurlijk als er een zwaard van Damocles boven hun hoofd hangt. En veel verder dan "angst hoeft niet iets negatiefs te zijn", lijk je dan ook niet te komen. Jammer.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat heb ik je al geprobeerd uit leggen. Angst hoef per definitie niet iets negatiefs te zijn. Het is een soort 'zwaard van Damocles' die boven het hoofd van mensen hangt die om verscheidene redenen weigeren zich aan te passen. Wetten hebben ook iets dergelijks preventief.
stel je niet aan man,het is gewoon een poging om jongeren niet laten radicaliseren omdat het proces tegen Wilders nu is mislukt. Prima actie van Dibi!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:13 schreef Sachertorte het volgende:
Nou, dat wordt weer een procesje hoor. Deze oproep kun je immers lezen als een oproep tot geweld.
Is de Leitkultur bepaalbaar en is assimilatie haalbaar?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De methode assimilatie. Bepaalde culturele eigenaardigheden: prima, maar er moet een Leitkultur zijn, de kernwaarden moeten overeenkomen. Als dat zo is, ben je vrij om het Suikerfeest te vieren etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |