abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87600976
Wees moslim met opgeheven hoofd

De uitslag van de verkiezingen sloeg bij veel mensen in mijn omgeving in als een bom. Ik kreeg regelmatig de vraag ‘Wat nu?’. De vraag kwam in het bijzonder van - jonge – moslims. Naarmate de kans van slagen van het rechtse kabinet toenam, nam ook het aantal vraagstellers toe. Soms zelfs tot vervelens toe. Aan de vraagstellers was duidelijk te zien dat zij onzeker waren over de toekomst. Alsof er in hun leven iets ergs stond te gebeuren na de monsterzege van Wilders en zijn toenadering tot de macht.

Toegegeven, sommige vraagstellers vond ik te makkelijk in de slachtofferrol vervallen. Eén daarvan is een buurtgenoot die toch echt geen lieverdje is. Hij maakte zich druk over wat hem zou worden aangedaan, terwijl hij zelf zelden compassie toont met een ander. En dat is nog zachtjes uitgedrukt.

Toch leek het merendeel van de mensen die mij aansprak oprecht bezorgd over hun toekomst, en de toekomst van Nederland. De twee studentes in de trein, de beschonken jongen in de Paradiso, mijn bovenbuurman in het trapportaal, een vriendin van mijn moeder, de jongens op het pleintje in de buurt: allemaal bezig met de opmars van de PVV en allemaal nieuwsgierig naar een geruststellend antwoord op hun vragen. Zoals: Wat gaat Geert Wilders doen? Kan ik met mijn twee paspoorten worden uitgezet? Moet ik mijn hoofddoek afdoen? Wordt de Koran een verboden boek? Mag de moskee nog wel open blijven? Moeten we emigreren? Is dit het begin van de-islamisering? De vraag die nog wel het meest terugkeerde in mijn contacten was: En nu, wat gaat er gebeuren?

Soms probeerde ik uit te leggen dat de PVV niet deel gaat nemen aan de regering, maar slechts gedoogsteun geeft aan een minderheidskabinet. Een wazige blik in hun ogen was het resultaat. Gedoogsteun wat is dat? Heeft hij nu wel of geen macht? Wilders onderhandelde toch mee? Zijn de VVD en het CDA het nu wel of niet eens met de PVV? De jongeren begrijpen er maar weinig van. Wat natuurlijk ook niet zo gek is. Op een gegeven moment legde ik de gedoogconstructie maar niet meer uit.

Veel belangrijker voor deze Nederlanders was mijn antwoord op de vraag of Geert Wilders een bedreiging voor hen is nu de PVV tegen de macht aanschuurt. Het antwoord dat ik hen gaf en nu weer luid en duidelijk geef, is eigenlijk heel simpel: de PVV is geen bedreiging voor jou, jij bent een bedreiging voor de PVV. Geert Wilders krijgt knikkende knietjes en klamme handjes van jou omdat één blik op jou hem stamelend achterlaat met een mond vol tanden.

De twee rechtenstudentes zijn namelijk niet bezig met de sharia, maar met onze rechtsstaat. De jongen in Paradiso voelt zich moslim, maar ook vrij om een wodka-7-up te drinken. Mijn bovenbuurman bidt vijf keer per dag en laat zijn dochters vrij in hun keuze een hoofddoek te dragen. De vriendin van mijn moeder is getrouwd met een Surinaamse Nederlander en trekt zich niks aan van de sociale druk tegen hun huwelijk. De jongens uit de buurt hebben een hekel aan Geert Wilders, maar verdedigen zijn vrijheid van meningsuiting.

Mijn antwoord aan alle - jonge - moslims is: claim je eigen geloof en succes. Laat je noch door radicale islamcritici, noch door radicale moslims gevangen houden in hun interpretatie van jouw geloof en in je potentie. Sta niet passief langs de zijlijn toe te kijken naar de manier waarop je onderwerp bent geworden van een heftig debat. Wees mondig en vol zelfvertrouwen. Wees moslim met opgeheven hoofd. Word een voorbeeld voor anderen. Dát is het meest overtuigende en onweerlegbare bewijs van het ongelijk van Geert Wilders. Jij moet niet bang zijn voor hem. Hij is bang voor jou.

Tofik Dibi

Goed stuk van Tofik. Goeie jongen hoor. ^O^
pi_87601196
Nou, dat wordt weer een procesje hoor. Deze oproep kun je immers lezen als een oproep tot geweld.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_87601326
Ha-Ha.

Nee.
pi_87601332
Leuk stukje tekst.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:26:26 #5
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_87601488
Mooi stukje propaganda, maar de voorbeelden die hij noemt zie ik nergens. Ik heb nog nooit een moslim gezien die aan de vodka 7-up zit, ik zie wel heel veel etterbakjes die 's avonds rondhangen en waar je liever niet langs wil lopen.
Vooral dat stuk dat ze zich moeten verzetten is mooi. Verzet was mogelijk bij het stemmen, daarin hebben ze verloren. Dan moet je respect hebben voor de uitslag en deze accepteren. Dat is democratie, dat is hoe het HIER in Nederland gaat.
De grens is open, je mag altijd weg, maar het is nog altijd een keuze.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_87601648
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:26 schreef DeWaasheid het volgende:
Mooi stukje propaganda, maar de voorbeelden die hij noemt zie ik nergens. Ik heb nog nooit een moslim gezien die aan de vodka 7-up zit,
Dan moet je toch echt beter kijken, ik zie ze bij wijze van spreken dagelijks. :')

quote:
ik zie wel heel veel etterbakjes die 's avonds rondhangen en waar je liever niet langs wil lopen.
Vooral dat stuk dat ze zich moeten verzetten is mooi. Verzet was mogelijk bij het stemmen, daarin hebben ze verloren. Dan moet je respect hebben voor de uitslag en deze accepteren. Dat is democratie, dat is hoe het HIER in Nederland gaat.
De grens is open, je mag altijd weg, maar het is nog altijd een keuze.
Jij bent precies het soort persoon waar een moslim met opgeheven hoofd tegen moet staan.
pi_87601680
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:19 schreef IHVK het volgende:
Ha-Ha.

Nee.
Welles.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:34:48 #8
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_87601741
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:31 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dan moet je toch echt beter kijken, ik zie ze bij wijze van spreken dagelijks. :')
[..]

Jij bent precies het soort persoon waar een moslim met opgeheven hoofd tegen moet staan.
Jij bent dan ook heel objectief.
Verder een hele sterke inhoudelijke reactie.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_87601818
Ach kom, je ontkent bijna het bestaan van moslims die drinken, terwijl het lastig is om dat niet gezien te hebben hoe serieus moet ik jou nog nemen?

En dat 'als het niet bevalt rot je maar op' toontje staat me helemaal niet aan, hoe politiek correct je het ook uitdrukt.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:42:35 #10
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_87601955
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:37 schreef IHVK het volgende:
Ach kom, je ontkent bijna het bestaan van moslims die drinken, terwijl het lastig is om dat niet gezien te hebben hoe serieus moet ik jou nog nemen?

En dat 'als het niet bevalt rot je maar op' toontje staat me helemaal niet aan, hoe politiek correct je het ook uitdrukt.
Je eerste punt is gewoon een welles nietes die niet met feiten te bewijzen zijn dus laten we dat maar gewoon rusten.

Je tweede is heel mooi verdraait, maar in feite zeg je dus je geen respect hebt voor democratie, want de meerderheid heeft gekozen en het is echt nog geen tweede wereldoorlog situatie.
Vind je het gek trouwens, er komen hier talloze buitenlanders (met alle respect, het merendeel is geen grootverdiener noch intellectueel) en als minderheid krijgen ze niet hun zin ten opzichte van de overgrote meerderheid.
/-=]
|o-0
~~~`
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:52:56 #11
241662 Jian
Well, well, well
pi_87602217
Wees moslim met opgeheven hoofd

quote:
Soms probeerde ik uit te leggen dat de PVV niet deel gaat nemen aan de regering, maar slechts gedoogsteun geeft aan een minderheidskabinet. Een wazige blik in hun ogen was het resultaat. Gedoogsteun wat is dat? Heeft hij nu wel of geen macht? Wilders onderhandelde toch mee? Zijn de VVD en het CDA het nu wel of niet eens met de PVV? De jongeren begrijpen er maar weinig van. Wat natuurlijk ook niet zo gek is. Op een gegeven moment legde ik de gedoogconstructie maar niet meer uit.
Nee, als je dat aan onder meer rechtenstudentes nog uit moet leggen is het eind inderdaad zoek, maar gelukkig zijn er ook zat moslims die het gewoon wel heel goed begrijpen.

Nee, dan kan je beter dit soort "dappere" uitlatingen als antwoord op vragen geven, dat schiet lekker op;
quote:
de PVV is geen bedreiging voor jou, jij bent een bedreiging voor de PVV. Geert Wilders krijgt knikkende knietjes en klamme handjes van jou omdat één blik op jou hem stamelend achterlaat met een mond vol tanden.
En dan;
quote:
De jongens uit de buurt hebben een hekel aan Geert Wilders, maar verdedigen zijn vrijheid van meningsuiting.
Wat een goeie, volwassen jongens, en zo begripvol. tranen in mijn ogen van ontroering, echt waar :')

Simpele propaganda van een kneus :{w
pi_87602320
Ik snap nog steeds niet op basis van wat ze hem een hoge plaats op de kieslijst hebben gegeven.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:07:40 #13
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87602623
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:57 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik snap nog steeds niet op basis van wat ze hem een hoge plaats op de kieslijst hebben gegeven.
Ik wel hoor. Het is een jonge moslim, dat was voldoende.
pi_87602702
Sachertorte, waarom ben je zo jaloers op succesvolle moslims?
Allah Al Watan Al Malik
pi_87602734
Echt he, zogenaamd VVD stemmen uit compassie voor moslims , maar tegelijkertijd elke succesvolle moslim meteen onderuit halen.

Rijmt niet met elkaar vind ik.
pi_87602806
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:11 schreef IHVK het volgende:
Echt he, zogenaamd VVD stemmen uit compassie voor moslims , maar tegelijkertijd elke succesvolle moslim meteen onderuit halen.

De VVD mentaliteit van Sachertorte is dan ook geen VVD mentaliteit, maar een PVV mentaliteit. Het is alleen dat hij het nog niet doorheeft.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:19:28 #17
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_87603007
Dat veel moslims met 'angst' schijnen rond te lopen nu de PVV aan een opmars is begonnen, doet mij deugd. Wilders vertolkt in wezen een fundament van de islam; de angst.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:20:30 #18
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87603041
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
Sachertorte, waarom ben je zo jaloers op succesvolle moslims?
_O-

Jaloers op iemand die voor GL in de Kamer zit? :')

Goede troll van je.
pi_87603071
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:19 schreef AryaMehr het volgende:
Dat veel moslims met 'angst' schijnen rond te lopen nu de PVV aan een opmars is begonnen, doet mij deugd. Wilders vertolkt in wezen een fundament van de islam; de angst.
Hoe kom jij erbij dat moslims met angst rondlopen. :')

Overigens is het wel eng om te zien dat jij het leuk vindt als andere mensen bang zijn. Oh en projecteer de incompetenties van de Iraanse haatbaarden maar niet op de rest.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87603082
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:20 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

_O-

Jaloers op iemand die voor GL in de Kamer zit? :')

Goede troll van je.
Je bent jaloers op zijn positie - zeker.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:24:15 #21
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87603158
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:11 schreef IHVK het volgende:

Zoals je vast wel weet heb ik niks met het GL denken, en Dibi vind ik zelf ook niet overtuigend. Het is vast een aardige jongen, maar dat is onvoldoende, hij is me veel te veel van de positieve brilletjes en het gemakzuchtig wegkijken of niet werkende plannetjes voorstellen bij overlast; zeg maar de goedpraatcultuur waar de geitenwollensokken van GL in excelleren.

Ik heb me overigens op dit forum geregeld positief uitgelaten over een andere moslim in de politiek: Marcouch. Die vind ik wel ok, ondanks dat hij van de PvdA is.
pi_87603214
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:24 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zoals je vast wel weet heb ik niks met het GL denken, en Dibi vind ik zelf ook niet overtuigend. Het is vast een aardige jongen, maar dat is onvoldoende, hij is me veel te veel van de positieve brilletjes en het gemakzuchtig wegkijken of niet werkende plannetjes voorstellen bij overlast; zeg maar de goedpraatcultuur waar de geitenwollensokken van GL in excelleren.

Ik heb me overigens op dit forum geregeld positief uitgelaten over een andere moslim in de politiek: Marcouch. Die vind ik wel ok, ondanks dat hij van de PvdA is.
Het probleem is dat je "iemand ok vinden" of "iemand waarderen" koppelt aan zijn politieke uitspraken. Iets wat op zichzelf erg vreemd is. Nu besmeur je tofik dibi puur vanwege het feit dat hij een andere politieke kijk heeft dan jou. En meteen koppel je zijn positie aan zijn moslim zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87603222
Ik heb me ook geregeld positief uitgelaten over Marcouch.

Maar jij zegt dan weer in een of andere (troll)post dat de PvdA verantwoordelijk is voor verscheidene etnische zuiveringen en genocides. ( :') )
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:27:12 #24
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_87603257
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe kom jij erbij dat moslims met angst rondlopen. :')
Dat impliceert dit artikel.

quote:
Overigens, projecteer de incompetenties van je Iraanse haatbaarden maar niet op de rest.
Nee, ik projecteer de incompetenties van je Marokkaanse straattuig die naast het importeren van intimidatie, achterlijkheid en geweld nauwelijks een bijdrage aan deze samenleving hebben geleverd.
pi_87603324
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:27 schreef AryaMehr het volgende:
Dat impliceert dit artikel.
Het is een opiniestuk - geen Poll onder moslims.

quote:
Nee, ik projecteer de incompetenties van je Marokkaanse straattuig die naast het importeren van intimidatie, achterlijkheid en geweld nauwelijks een bijdrage aan deze samenleving leveren.
Duidelijk niet, je praat vanuit de angst die de Groot Ayatollah's je inboezemen onder de noemer Islam - en derhalve denk jij dat het precies de grondslag is van de Islam. Het is je vergeven (het is je immers met de paplepel ingegoten). In die zin vergeef ik ook Ayaan Hirsi Ali - die vanuit dezelfde perspectieven spreekt - of een Afshin Ellian.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')